abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 12:12:23 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63722183
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.
Een nieuw wissel (tussen die overweg en begin van perron) was blijkbaar te duur.

Maar waarom spoor 4 nou doorgezaagd moest worden aan de Hilversumse kant??
Heel spoor 4 is vernieuwd, behalve dat stuk aan de Hilversumse kant. Dat is volgens mij aardig verrot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 3 december 2008 @ 13:01:33 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63723388
In Hengelo was een van de kaartautomaten geskimd:
hij was opengemaakt en er stond allemaal politie bij vanmorgen.
De automaat die er naast staat was wel gewoon in gebruik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_63724641
Echt he, die skimmers mogen ze van mij zonder sorry een nekschot geven
Vind het echt belachelijk

Gelukkig heb ik er (nog) geen last van, met mijn OV
pi_63724963
Dat was ergens eind vorige week/begin deze week ook al in Deventer geloof ik...
  woensdag 3 december 2008 @ 15:09:33 #105
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63726389
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.html
quote:
Coalitie verdeeld over toekomst spoor

DEN HAAG - CDA en PvdA in de Tweede Kamer zitten niet op een lijn over de toekomst van de Nederlandse Spoorwegen. De NS behoudt, als het aan de PvdA ligt, ook na 2015 het alleenrecht om treinen te laten rijden op het hoofdspoor.

In dat jaar loopt het contract ('concessie') van de NS af. Een nieuwe aanbesteding geeft onzekerheid die de grote investeringen door de spoorwegen kan dwarsbomen.

PvdA'er Diederik Samsom stelde dit woensdag in het voortgezette debat over de begroting van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

"We vragen de Spoorwegen te investeren tot 2020. Het zou raar zijn als de NS in 2015 out of business zou raken.''

Vraagtekens

Het CDA zet vraagtekens bij die inzet. De prikkels die uitgaan van het aanbesteden van het spoor hebben geleid tot marktgericht werken, meende fractiewoordvoerder Ger Koopmans.

De NS moet verder 2 miljard van de 4,5 miljard euro extra kabinetsinvesteringen in het spoor tot 2020 opbrengen.

Omdat de NS een staatsbedrijf is, kan dat geld daar weggehaald worden, aldus Koopmans. "Dit is niet prikkelen, maar pamperen'', concludeerde hij.

Vervroegde investeringen

Het CDA had ook kritiek op het feit dat de PvdA geen geld van de regio's vraagt voor eventuele vervroegde investeringen in spoorprojecten. Het gaat bijvoorbeeld om een spoorboog bij Deventer, waardoor goederentreinen niet meer door de stad hoeven.

Het CDA wil zulke investeringen, die het kabinet overweegt om de kwakkelende economie een impuls te geven, in wegprojecten.

Er is nog een potje van 30 miljoen, die besteed zou kunnen worden aan bijvoorbeeld een fly-over en een vernieuwde N201 bij de Bloemenveiling Aalsmeer. De betrokken regio's moeten (en willen) geld bijpassen.
Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 3 december 2008 @ 15:51:51 #106
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63727333
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.html
[..]

Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.
Ze moeten gewoon de NS een perma concessie geven voor Hoofdrailnet en HSL ivm het algemeen nut.
En als dat gebeurt kunnen ze gelijk het beheer en eigendom terug geven NS is toch een staatsbedrijf
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_63737285
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen.

Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord.
Tok.
  woensdag 3 december 2008 @ 22:57:15 #109
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63741002
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:31 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen.

Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord.
Hoe worden die afroepen geregeld? Doet de machinist het of is er een speciale programmeur die deze teksten toevoegt/verwijdert?
  woensdag 3 december 2008 @ 23:38:36 #110
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_63742404
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:35 schreef James1988 het volgende:
Hmm, net op Breda werd een paar keer iets omgeroepen over de L-trein naar Etten-Leur en Roosendaal. Die term gebruiken wij in NL toch helemaal niet?
Is dat geen term van de NMBS? Misschien hebben ze in Breda een Belgische medewerker rondlopen die even vergeten was dat we hier alleen Intercity en Sprinter kennen...
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 4 december 2008 @ 00:05:05 #111
111382 Ofyles2
pi_63743085
Dan is de L-trein een stoptrein. De medewerker wilde of verwarring zaaien of is een wandelende Wikipedia.

Om jullie nog meer inzicht te geven over de NMBS/SNCB deponeer ik nog een hiėrarchische lijst:

• Internationale treinen
  • InterCity
  • InterRegio (Sneltreinen)
  • P-treinen (Spitstreinen. Omdat de spitstreinen op elk station kunnen stoppen of juist een beperkt aantal stations aandoen, heb ik ze een tussencategorie gegeven.)
  • L-treinen (Stoptreinen)
  • GEN-treinen (Gewestelijk Netwerk Brussel, vanaf 2011, maar omdat ik vermoed dat de gemiddeld af te leggen afstanden voor deze treinen nog al kort is, sluiten ze de rij.)
  •   donderdag 4 december 2008 @ 11:19:30 #112
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63750182
    quote:
    Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Hilversum/Schiphol
    Donderdag 4 December 10:54

Oorzaak Tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum rijden minder treinen door een aanrijding met een zwaan.
    Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
    Wastie van ijzer?
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
      donderdag 4 december 2008 @ 11:26:39 #113
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_63750384
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:
  • GEN-treinen (Gewestelijk Netwerk Brussel, vanaf 2011, maar omdat ik vermoed dat de gemiddeld af te leggen afstanden voor deze treinen nog al kort is, sluiten ze de rij.)
  • Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
    pi_63750753
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
    Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteld
    pi_63750921
    Ik word een beetje moe van dat AnsoldoGezeik....
    pi_63751704
    quote:
    Vrouw met kind geschept door intercity
    Uitgegeven: 4 december 2008 09:15
    Laatst gewijzigd: 4 december 2008 12:15

KAPELLE - Een vrouw en een kind van 4 jaar oud zijn donderdagmorgen in het Zeeuwse Kapelle geschept door een intercity. Daarbij zijn beiden om het leven gekomen. Dat meldt de politie.

Twee doden bij ongeval Kapelle
    De vrouw stond in de auto te wachten voor een dichte spoorwegovergang. Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang.

Daarop besloot ze toch over te steken, maar op dat moment werd ze geschept door een intercity die van de andere kant kwam.

Brandweer

Het ongeluk op de bewaakte spoorwegovergang gebeurde rond 08.15 uur. Het kind werd buiten de auto gereanimeerd en de brandweer probeerde de beknelde volwassene uit de auto te bevrijden, maar rond 08.30 uur werden zij beiden opgegeven.

(c) ANP
    Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.html
      donderdag 4 december 2008 @ 12:54:20 #117
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_63752574
    @Nightshadow: Ik kom er maar niet uit wat voor Systeem Syntus gebruikt voor communicatie, misschien kan je dat zelf eens informeren . Dan komt er iets uit als: Trunking, Info XX, Eutopia, Traxxis, Combo...
      donderdag 4 december 2008 @ 18:58:59 #118
    111382 Ofyles2
    pi_63762035
    quote:
    Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.

Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen.
      donderdag 4 december 2008 @ 19:49:04 #119
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63763344
    Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk

Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt.
      donderdag 4 december 2008 @ 22:09:24 #120
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63767883
    quote:
    Geachte heer / mevrouw,

Uw aanmelding is bevestigd en verwerkt. Zodra NS Hispeed gaat rijden over de HSL-Zuid ontvangt u een bericht in uw mailbox en kunt zich opgeven voor een gratis ticket voor een rit op de HSL-Zuid.

Met vriendelijke groet,

NS Hispeed
    "Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?
    pi_63768464
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb geen eens mail gehad.
    ............................
    pi_63768465
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.

Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen.
    Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ...
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_63768498
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS Hispeed rijdt wel maar niet over die lijn
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_63770545
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef James1988 het volgende:
    Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk

Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt.
    Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.
      vrijdag 5 december 2008 @ 00:05:23 #125
    111382 Ofyles2
    pi_63771557
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
    Ah, merci.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')