Heel spoor 4 is vernieuwd, behalve dat stuk aan de Hilversumse kant. Dat is volgens mij aardig verrot.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:12 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.
Een nieuw wissel (tussen die overweg en begin van perron) was blijkbaar te duur.
Maar waarom spoor 4 nou doorgezaagd moest worden aan de Hilversumse kant??
Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.quote:Coalitie verdeeld over toekomst spoor
DEN HAAG - CDA en PvdA in de Tweede Kamer zitten niet op een lijn over de toekomst van de Nederlandse Spoorwegen. De NS behoudt, als het aan de PvdA ligt, ook na 2015 het alleenrecht om treinen te laten rijden op het hoofdspoor.
In dat jaar loopt het contract ('concessie') van de NS af. Een nieuwe aanbesteding geeft onzekerheid die de grote investeringen door de spoorwegen kan dwarsbomen.
PvdA'er Diederik Samsom stelde dit woensdag in het voortgezette debat over de begroting van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
"We vragen de Spoorwegen te investeren tot 2020. Het zou raar zijn als de NS in 2015 out of business zou raken.''
Vraagtekens
Het CDA zet vraagtekens bij die inzet. De prikkels die uitgaan van het aanbesteden van het spoor hebben geleid tot marktgericht werken, meende fractiewoordvoerder Ger Koopmans.
De NS moet verder 2 miljard van de 4,5 miljard euro extra kabinetsinvesteringen in het spoor tot 2020 opbrengen.
Omdat de NS een staatsbedrijf is, kan dat geld daar weggehaald worden, aldus Koopmans. "Dit is niet prikkelen, maar pamperen'', concludeerde hij.
Vervroegde investeringen
Het CDA had ook kritiek op het feit dat de PvdA geen geld van de regio's vraagt voor eventuele vervroegde investeringen in spoorprojecten. Het gaat bijvoorbeeld om een spoorboog bij Deventer, waardoor goederentreinen niet meer door de stad hoeven.
Het CDA wil zulke investeringen, die het kabinet overweegt om de kwakkelende economie een impuls te geven, in wegprojecten.
Er is nog een potje van 30 miljoen, die besteed zou kunnen worden aan bijvoorbeeld een fly-over en een vernieuwde N201 bij de Bloemenveiling Aalsmeer. De betrokken regio's moeten (en willen) geld bijpassen.
Ze moeten gewoon de NS een perma concessie geven voor Hoofdrailnet en HSL ivm het algemeen nut.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.html
[..]
Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.
Hoe worden die afroepen geregeld? Doet de machinist het of is er een speciale programmeur die deze teksten toevoegt/verwijdert?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:31 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen.
Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord.
Is dat geen term van de NMBS? Misschien hebben ze in Breda een Belgische medewerker rondlopen die even vergeten was dat we hier alleen Intercity en Sprinter kennen...quote:Op woensdag 3 december 2008 10:35 schreef James1988 het volgende:
Hmm, net op Breda werd een paar keer iets omgeroepen over de L-trein naar Etten-Leur en Roosendaal. Die term gebruiken wij in NL toch helemaal niet?
Wastie van ijzer?quote:Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Hilversum/Schiphol
Donderdag 4 December 10:54
Oorzaak Tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum rijden minder treinen door een aanrijding met een zwaan.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.quote:Op donderdag 4 december 2008 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:GEN-treinen (Gewestelijk Netwerk Brussel, vanaf 2011, maar omdat ik vermoed dat de gemiddeld af te leggen afstanden voor deze treinen nog al kort is, sluiten ze de rij.)
Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteldquote:Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.htmlquote:Vrouw met kind geschept door intercity
Uitgegeven: 4 december 2008 09:15
Laatst gewijzigd: 4 december 2008 12:15
KAPELLE - Een vrouw en een kind van 4 jaar oud zijn donderdagmorgen in het Zeeuwse Kapelle geschept door een intercity. Daarbij zijn beiden om het leven gekomen. Dat meldt de politie.
Twee doden bij ongeval Kapelle
De vrouw stond in de auto te wachten voor een dichte spoorwegovergang. Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang.
Daarop besloot ze toch over te steken, maar op dat moment werd ze geschept door een intercity die van de andere kant kwam.
Brandweer
Het ongeluk op de bewaakte spoorwegovergang gebeurde rond 08.15 uur. Het kind werd buiten de auto gereanimeerd en de brandweer probeerde de beknelde volwassene uit de auto te bevrijden, maar rond 08.30 uur werden zij beiden opgegeven.
(c) ANP
Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:21 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.html
"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?quote:Geachte heer / mevrouw,
Uw aanmelding is bevestigd en verwerkt. Zodra NS Hispeed gaat rijden over de HSL-Zuid ontvangt u een bericht in uw mailbox en kunt zich opgeven voor een gratis ticket voor een rit op de HSL-Zuid.
Met vriendelijke groet,
NS Hispeed
Ik heb geen eens mail gehad.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?
Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ...quote:Op donderdag 4 december 2008 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.
Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen.![]()
NS Hispeed rijdt wel maar niet over die lijnquote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?
Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef James1988 het volgende:
Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk
Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt.
Ah, merci.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |