abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63721625
quote:
Defecte motor legt treinverkeer stil
woensdag 03 december 2008 | 09:03 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 december 2008 | 11:45
Tekstgrootte

APELDOORN/DEVENTER - Tussen Deventer en Apeldoorn reden vanmorgen geen treinen, omdat een trein met een defecte motor het spoor blokkeerde. Op haar website meldt de NS dat het treinverkeer weer op gang gekomen is.
Door de blokkade op het spoor moest een trein die richting Apeldoorn ging, de reis onderbreken en achteruit terug rijden naar het station in Deventer.

Volgens een reiziger was het zeer druk en chaotisch op het station, omdat reizigers vanuit de richtingen Zwolle, Zutphen en Enschede niet verder konden. Zij moesten 'als haringen in een ton' wachten totdat er weer treinen in de richting van Apeldoorn rijden.
Bron: http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/4140791/Defecte-motor-legt-treinverkeer-stil.ece
  woensdag 3 december 2008 @ 12:12:23 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63722183
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanwege de logica is dat de overweg te veel sporen zou krijgen dus.
Een nieuw wissel (tussen die overweg en begin van perron) was blijkbaar te duur.

Maar waarom spoor 4 nou doorgezaagd moest worden aan de Hilversumse kant??
Heel spoor 4 is vernieuwd, behalve dat stuk aan de Hilversumse kant. Dat is volgens mij aardig verrot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 3 december 2008 @ 13:01:33 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63723388
In Hengelo was een van de kaartautomaten geskimd:
hij was opengemaakt en er stond allemaal politie bij vanmorgen.
De automaat die er naast staat was wel gewoon in gebruik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_63724641
Echt he, die skimmers mogen ze van mij zonder sorry een nekschot geven
Vind het echt belachelijk

Gelukkig heb ik er (nog) geen last van, met mijn OV
pi_63724963
Dat was ergens eind vorige week/begin deze week ook al in Deventer geloof ik...
  woensdag 3 december 2008 @ 15:09:33 #105
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63726389
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.html
quote:
Coalitie verdeeld over toekomst spoor

DEN HAAG - CDA en PvdA in de Tweede Kamer zitten niet op een lijn over de toekomst van de Nederlandse Spoorwegen. De NS behoudt, als het aan de PvdA ligt, ook na 2015 het alleenrecht om treinen te laten rijden op het hoofdspoor.

In dat jaar loopt het contract ('concessie') van de NS af. Een nieuwe aanbesteding geeft onzekerheid die de grote investeringen door de spoorwegen kan dwarsbomen.

PvdA'er Diederik Samsom stelde dit woensdag in het voortgezette debat over de begroting van het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

"We vragen de Spoorwegen te investeren tot 2020. Het zou raar zijn als de NS in 2015 out of business zou raken.''

Vraagtekens

Het CDA zet vraagtekens bij die inzet. De prikkels die uitgaan van het aanbesteden van het spoor hebben geleid tot marktgericht werken, meende fractiewoordvoerder Ger Koopmans.

De NS moet verder 2 miljard van de 4,5 miljard euro extra kabinetsinvesteringen in het spoor tot 2020 opbrengen.

Omdat de NS een staatsbedrijf is, kan dat geld daar weggehaald worden, aldus Koopmans. "Dit is niet prikkelen, maar pamperen'', concludeerde hij.

Vervroegde investeringen

Het CDA had ook kritiek op het feit dat de PvdA geen geld van de regio's vraagt voor eventuele vervroegde investeringen in spoorprojecten. Het gaat bijvoorbeeld om een spoorboog bij Deventer, waardoor goederentreinen niet meer door de stad hoeven.

Het CDA wil zulke investeringen, die het kabinet overweegt om de kwakkelende economie een impuls te geven, in wegprojecten.

Er is nog een potje van 30 miljoen, die besteed zou kunnen worden aan bijvoorbeeld een fly-over en een vernieuwde N201 bij de Bloemenveiling Aalsmeer. De betrokken regio's moeten (en willen) geld bijpassen.
Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 3 december 2008 @ 15:51:51 #106
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63727333
quote:
Op woensdag 3 december 2008 15:09 schreef De_Hertog het volgende:
http://www.nu.nl/news/186(...)_toekomst_spoor.html
[..]

Wanneer zou die concessieveiliing moeten zijn? Er staat dat hij in gaat per 2015, maar het lijkt me dat je dat een paar jaar van te voren al wilt regelen. Ook als de winnende partij niet bij AnsaldoOosterhout treinen gaat bestellen.
Ze moeten gewoon de NS een perma concessie geven voor Hoofdrailnet en HSL ivm het algemeen nut.
En als dat gebeurt kunnen ze gelijk het beheer en eigendom terug geven NS is toch een staatsbedrijf
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_63737285
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen.

Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord.
Tok.
  woensdag 3 december 2008 @ 22:57:15 #109
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63741002
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:31 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanmiddag heb ik lekker 40 minuten staan kou kleumen op het station omdat er een trein uitgevallen was. Uiteraard was er niks omgeroepen.

Wat ik overigens wel tof vind was het automatische afspeelbandje vanmorgen in de Sprinter die waarschuwde voor gladheid op de perrons. Dit bestaat waarschijnlijk al heel lang maar nog nooit eerder gehoord.
Hoe worden die afroepen geregeld? Doet de machinist het of is er een speciale programmeur die deze teksten toevoegt/verwijdert?
  woensdag 3 december 2008 @ 23:38:36 #110
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_63742404
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:35 schreef James1988 het volgende:
Hmm, net op Breda werd een paar keer iets omgeroepen over de L-trein naar Etten-Leur en Roosendaal. Die term gebruiken wij in NL toch helemaal niet?
Is dat geen term van de NMBS? Misschien hebben ze in Breda een Belgische medewerker rondlopen die even vergeten was dat we hier alleen Intercity en Sprinter kennen...
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 4 december 2008 @ 00:05:05 #111
111382 Ofyles2
pi_63743085
Dan is de L-trein een stoptrein. De medewerker wilde of verwarring zaaien of is een wandelende Wikipedia.

Om jullie nog meer inzicht te geven over de NMBS/SNCB deponeer ik nog een hiërarchische lijst:

• Internationale treinen
  • InterCity
  • InterRegio (Sneltreinen)
  • P-treinen (Spitstreinen. Omdat de spitstreinen op elk station kunnen stoppen of juist een beperkt aantal stations aandoen, heb ik ze een tussencategorie gegeven.)
  • L-treinen (Stoptreinen)
  • GEN-treinen (Gewestelijk Netwerk Brussel, vanaf 2011, maar omdat ik vermoed dat de gemiddeld af te leggen afstanden voor deze treinen nog al kort is, sluiten ze de rij.)
  •   donderdag 4 december 2008 @ 11:19:30 #112
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63750182
    quote:
    Lelystad Centrum-Amsterdam Centraal/Hilversum/Schiphol
    Donderdag 4 December 10:54

Oorzaak Tussen Almere Oostvaarders en Almere Centrum rijden minder treinen door een aanrijding met een zwaan.
    Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
    Wastie van ijzer?
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
      donderdag 4 december 2008 @ 11:26:39 #113
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_63750384
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 00:05 schreef Ofyles2 het volgende:
  • GEN-treinen (Gewestelijk Netwerk Brussel, vanaf 2011, maar omdat ik vermoed dat de gemiddeld af te leggen afstanden voor deze treinen nog al kort is, sluiten ze de rij.)
  • Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
    pi_63750753
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
    Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteld
    pi_63750921
    Ik word een beetje moe van dat AnsoldoGezeik....
    pi_63751704
    quote:
    Vrouw met kind geschept door intercity
    Uitgegeven: 4 december 2008 09:15
    Laatst gewijzigd: 4 december 2008 12:15

KAPELLE - Een vrouw en een kind van 4 jaar oud zijn donderdagmorgen in het Zeeuwse Kapelle geschept door een intercity. Daarbij zijn beiden om het leven gekomen. Dat meldt de politie.

Twee doden bij ongeval Kapelle
    De vrouw stond in de auto te wachten voor een dichte spoorwegovergang. Daar zou een stoptrein passeren, maar dat duurde lang.

Daarop besloot ze toch over te steken, maar op dat moment werd ze geschept door een intercity die van de andere kant kwam.

Brandweer

Het ongeluk op de bewaakte spoorwegovergang gebeurde rond 08.15 uur. Het kind werd buiten de auto gereanimeerd en de brandweer probeerde de beknelde volwassene uit de auto te bevrijden, maar rond 08.30 uur werden zij beiden opgegeven.

(c) ANP
    Bron: http://www.nu.nl/news/1869725/12/Vrouw_met_kind_geschept_door_intercity.html
      donderdag 4 december 2008 @ 12:54:20 #117
    200192 Darkwing_Duck
    Straalbezopen Camembertvreter
    pi_63752574
    @Nightshadow: Ik kom er maar niet uit wat voor Systeem Syntus gebruikt voor communicatie, misschien kan je dat zelf eens informeren . Dan komt er iets uit als: Trunking, Info XX, Eutopia, Traxxis, Combo...
      donderdag 4 december 2008 @ 18:58:59 #118
    111382 Ofyles2
    pi_63762035
    quote:
    Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.

Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen.
      donderdag 4 december 2008 @ 19:49:04 #119
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63763344
    Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk

Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt.
      donderdag 4 december 2008 @ 22:09:24 #120
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63767883
    quote:
    Geachte heer / mevrouw,

Uw aanmelding is bevestigd en verwerkt. Zodra NS Hispeed gaat rijden over de HSL-Zuid ontvangt u een bericht in uw mailbox en kunt zich opgeven voor een gratis ticket voor een rit op de HSL-Zuid.

Met vriendelijke groet,

NS Hispeed
    "Zodra NS Hispeed gaat rijden"... ergens in 2020 dus?
    pi_63768464
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb geen eens mail gehad.
    ............................
    pi_63768465
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 18:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Darwin Award! Verhaal voldoet aan alle vijf criteria.

Je blijft maar prutsers en koeien houden die ondanks de gesloten overweg toch nog een oversteekje wagen.
    Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ...
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_63768498
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS Hispeed rijdt wel maar niet over die lijn
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_63770545
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 19:49 schreef James1988 het volgende:
    Beetje grof Ofyles2. Maar je hebt wel gelijk

Ik zat gisteren met een Amerikaan te chatten, en ik zei iets over de aanrijding bij Tbr, en dat er toen 2,5 uur niets reed. Diegene snapte daar niets van, "just put the body aside and let the trains ride?" Volgens mij had diegene niet door dat dat niet zo simpel is als je met 130 km/h een trein kopt.
    Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.
      vrijdag 5 december 2008 @ 00:05:23 #125
    111382 Ofyles2
    pi_63771557
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:26 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die categorie bestaat al, alleen heten ze nu nog CR-treinen (CityRail). Zolang de nieuwe GEN-treinen er nog niet zijn moeten ze het doen met opgeleukte klassiekjes.
    Ah, merci.
      vrijdag 5 december 2008 @ 00:06:35 #126
    111382 Ofyles2
    pi_63771593
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 23:23 schreef Brembo het volgende:

[..]

Alleen zijn wij iets humaner, daarnaast een vervangende machinist en lijkschouwer moet ook geregeld worden.
    Plus het feit dat de machinist dan wordt vervolgd voor een vluchtmisdrijf.
      Redactie Sport vrijdag 5 december 2008 @ 06:42:02 #127
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_63774473
    Vanaf 29 juni gaat de 'nacht'-trein in Twente rijden lees is ik net in de krant:
    Om 1.05u van Enschede naar Schiphol, waar ie om 3.15u is. Vervolgens gaat ie om 3.35u weer terug naar Enschede, waar ie dan om 5.45u gaat aankomen. Hij gaat alle dagen rijden, behalve van zondag op maandag. Het is een proef van twee maanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 05-12-2008 06:59:10 ]
    PM mij!
    Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
    pi_63775386
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 23:23 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach, er zijn zat landen waar ze het lijk aan de kant leggen en de machinist gewoon weer verder gaat
    pi_63775428
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 06:42 schreef dennistd het volgende:
    Vanaf 29 juni gaat de 'nacht'-trein in Twente rijden lees is ik net in de krant:
    Om 1.05u van Enschede naar Schiphol, waar ie om 3.15u is. Vervolgens gaat ie om 3.35u weer terug naar Enschede, waar ie dan om 5.45u gaat aankomen. Hij gaat alle dagen rijden, behalve van zondag op maandag. Het is een proef van twee maanden.

Leuk, maar heb ik niet veel aan als ik naar Enschede ga.. Met deze trein kan ik dan een uur later weg, maar dan moet ik ook nog vervoer vinden van Deventer naar mijn huis
      vrijdag 5 december 2008 @ 11:41:49 #130
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63779097
    Net raar gedroomd, ik stond op Antwerpen Centraal te wachten op een rechtstreekse trein naar Breda. Dat werd gedaan door Mat '64, en een NMBS-loc voor in België.

Vaagheid.
      vrijdag 5 december 2008 @ 11:54:21 #131
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_63779420
    Goed gedaan james
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      vrijdag 5 december 2008 @ 13:52:29 #132
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63782418
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 08:50 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Leuk, maar heb ik niet veel aan als ik naar Enschede ga.. Met deze trein kan ik dan een uur later weg, maar dan moet ik ook nog vervoer vinden van Deventer naar mijn huis
    stopt ook in deventer en apeldoorn hoor, zoek je stentor er maar op na.
    I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
    Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
    pi_63783791
    Mischien bedoelt ie dat ie niet in Deventer woont, en van daaruit nog verder moet?

Zelfde voor mij, mocht ik gebruik willen maken van de trein moet ik van Deventer nog verder zien te komen naar m'n dorpie.
    pi_63783950
    Met alle respect hoor, maar waarom woon je dan in een klein kut dorp, en niet in de grote stad. Dat is toch veel makkelijker, je bent dan veel mobieler en niet afhankelijk van een bus die nooit rijdt als jij m nodig hebt.
      vrijdag 5 december 2008 @ 14:58:52 #135
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63784148
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
    Mischien bedoelt ie dat ie niet in Deventer woont, en van daaruit nog verder moet?

Zelfde voor mij, mocht ik gebruik willen maken van de trein moet ik van Deventer nog verder zien te komen naar m'n dorpie.
    Fiets?
    Brommer?
    Moped?
    Benenwagen?

Bent wel met Zug-chef eensch uiteraard, hoe wel ik gisteren wel schrok dat mijn laatste bus op donderdag al om 0.26 ging .

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 05-12-2008 16:04:13 ]
      vrijdag 5 december 2008 @ 15:01:13 #136
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_63784205
    Wat doen we volgende week jongens? Open dag Leidschendam met aansluitend afscheidsritje Castellumtram?
    pi_63784688
    Als het slecht/matig weer is, wil ik wel wat doen ja
    pi_63784884
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 14:58 schreef bork het volgende:

[..]

Fiets?
    Brommer?
    Moped?
    Benenwagen?

Bet wel met Zug-chef eensch uiteraard, hoe wel ik gisteren wel schrok dat mijn laatste bus op donderdag al om 0.26 ging .
    Juist bork, briljant idee om midden in de nacht na een treinreis nog even 2 uur met de fiets te gaan!

Verwende randstedelingen ook.
    pi_63785065
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 14:50 schreef Zug-Chef het volgende:
    Met alle respect hoor, maar waarom woon je dan in een klein kut dorp, en niet in de grote stad. Dat is toch veel makkelijker, je bent dan veel mobieler en niet afhankelijk van een bus die nooit rijdt als jij m nodig hebt.
    Sowieso ben je afhankelijk als je met het OV moet, dan maakt het echt niet uit op welk tijdstip je onderweg bent. En die paar keer per jaar dat ik 's nachts met de trein zou willen zijn echt geen reden om permanent in de grote stad te gaan wonen, daarvoor is een stad veel te kut.

Maar ik zit niet te zeiken, ik geef alleen aan dat het laten rijden van een nachttrein 1 ding is, maar het vervoer van het station naar bestemming midden in de nacht een 2e punt is. In Rotterdam bijv. zou je nog met de nachtbus of taxi kunnen, alleen hier in het oosten kan het of helemaal niet, of je bent een godsvermogen kwijt. En als je een nachttrein gevuld wilt hebben, dan moet je daar ook over nadenken. En ik heb er vast overheen gelezen, want over dat soort van transport heb ik niets gehoord.

Mocht uit marktonderzoek blijken dat er ook vraag uit de dorpjes is, dan zou je bijv. een taxibusje (op afroep) de route kunnen laten volgen die anders door de stoptrein wordt gedaan, en die mensen naar het volgende grote station brengen. En andersom kan je de mensen die uit de trein komen dan weer met dat busje naar het dorp toe brengen. Daarmee vergroot je de doelgroep van de nachttrein enorm, en daarmee ook de kans op een succesvolle invoering.

Affijn, het zal mij ook vrij weinig uitmaken, de auto owned de trein overdag al, en midden in de nacht al helemaal (behalve als je natuurlijk helemaal laveloos bent, maar dan kun je ook in een portiek overnachten).
      vrijdag 5 december 2008 @ 16:05:16 #140
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63785555
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
    Wat doen we volgende week jongens? Open dag Leidschendam met aansluitend afscheidsritje Castellumtram?
    En de dag erna zeker naar Holendrecht?
      vrijdag 5 december 2008 @ 16:13:03 #141
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_63785727
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 16:05 schreef bork het volgende:

[..]

En de dag erna zeker naar Holendrecht?
    Precies. Maar daarna heb ik een afspraak in Maastricht
    pi_63785943
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 14:50 schreef Zug-Chef het volgende:
    Nouja, ik woon in een klein ***dorp op 200 meter van Zutphen af.. Maarja Zutphen is dan ook een ***stad..
      vrijdag 5 december 2008 @ 17:57:06 #143
    111382 Ofyles2
    pi_63788116
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:42 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die niet bij AnsaldoZutphen besteld
    Wel bij Siemens. Tot groot verdriet van het 'thuismerk' Bombardier.
      vrijdag 5 december 2008 @ 17:59:13 #144
    111382 Ofyles2
    pi_63788148
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 06:42 schreef dennistd het volgende:
    In het kader van de 24-uurseconomie kan ik er alleen maar voor zijn.
      vrijdag 5 december 2008 @ 19:17:08 #145
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_63789885
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 15:31 schreef von_Preussen het volgende:
    Juist bork, briljant idee om midden in de nacht na een treinreis nog even 2 uur met de fiets te gaan!

Verwende randstedelingen ook.
    Ja, verwende randstedelingen Betalen ook 2 keer zo veel om daar te wonen. Enig idee of dat er iets mee te maken heeft misschien? Op het platteland wonen heeft weer andere voordelen.
      vrijdag 5 december 2008 @ 20:25:31 #146
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_63791499
    Zo is het kinders, luistert naar de wijze fles.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 5 december 2008 @ 20:35:12 #147
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63791726
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
    Goed gedaan james
    Nou ja, ik hield wel rekening met het feit dat Mat '64 België helemaal niet in kan (ATB, voltage), toch knap voor een droom :p
    pi_63791980
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 17:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

In het kader van de 24-uurseconomie kan ik er alleen maar voor zijn.
    laat ze beginnen met het rijden met een twenteloper, want die krijg je toch niet vol.
      vrijdag 5 december 2008 @ 21:10:51 #149
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_63792551
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 22:23 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Las ergens dat die bomen 10 minuten dicht waren ...
    Mja, da's wel lang

Maar wat maakt dat uit?
    pi_63792954
    Vandaag trouwens weer eens ontdekt dat ICL niet gemaakt is voor de Nederlandse markt; de conductrice bleef behoorlijk hameren dat iedereen niet via eeeeeeen deur naar binnen moest .

Daarnaast de 3700 gereden met 2*VIRM(IV) en het leek wel de stoomboot van sinterklaas nog te vol met mensen met suprises en tassen .
      vrijdag 5 december 2008 @ 22:51:50 #151
    200192 Darkwing_Duck
    pi_63795339
    Als ik de hafas CD-rom moet geloven zijn de paar laatste treinen in mijn dienstregeling ook geschrapt :|
    pi_63795406
    wil de SP vingerverf actie groep ook eventjes een nieuwe spoorbrug mee nemen in de plannen voor bij akkrum?
    pi_63796340
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 22:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
    wil de SP vingerverf actie groep ook eventjes een nieuwe spoorbrug mee nemen in de plannen voor bij akkrum?
    Daar is toch al een nieuwe spoorbrug?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 23:25:35 #154
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_63796351
    mja, die ligt nog wel eens in storing
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_63796727
    je slaat de spoorstaaf op zn plek!
    pi_63798502
    tvp
      zaterdag 6 december 2008 @ 06:37:57 #157
    111382 Ofyles2
    pi_63800214
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
    mja, die ligt nog wel eens in storing
    Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer.
      zaterdag 6 december 2008 @ 06:39:36 #158
    111382 Ofyles2
    pi_63800217
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 20:46 schreef Brembo het volgende:

[..]

laat ze beginnen met het rijden met een twenteloper, want die krijg je toch niet vol.
    Een pendeltrein die 's nachts doelloos heen en weer rijdt tussen Almelo en Enschede? Dit is meer iets voor de nachtbus.
      zaterdag 6 december 2008 @ 06:41:09 #159
    111382 Ofyles2
    pi_63800219
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, da's wel lang

Maar wat maakt dat uit?
    Dat de vrouw in kwestie in overtreding was.

Ik pleit daarom ook voor ADOB's waarbij beide weghelften aan beide weerszijden van de overweg worden afgesloten.
      Redactie Sport zaterdag 6 december 2008 @ 13:03:10 #160
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_63803291
    Er staat een stuk in de TC Tubantia dat de DB 90.000 euro extra wil van de gemeente enschede, omdat er meer reizigers met de trein gaan dan voorspeld in 2001.
    quote:
    Gaat het succes van de spoorlijn Enschede-Gronau de gemeente geld kosten of levert het juist een meevaller op? Als de Deutsche Bahn haar zin krijgt, die al een claim op tafel heeft gelegd, gaat Enschede (maximaal) 90.000 euro nabetalen. Samen met het Zweckverband Münsterland heeft de gemeente deze claim echter bestreden. Zij vinden dat de bijdrage juist naar beneden moet als gevolg van de reizigerstoename. In het gunstigste geval zou dat Enschede 100.000 euro opleveren. DB kwam met deze claim bij de eindafrekening van de exploitatie van de spoorlijn over de periode 2001-2007. Uit de cijfers blijkt dat het het gebruik van deze lijn zich sinds december 2001 positief blijft ontwikkelen. In vier jaar tijd (tussen 2002 en 2006) is er op alle fronten sprake van een forse stijging. Op werkdagen van 1000 naar 1800 reizigers per dag, op zaterdagen van 1800 en 2800 en op zon- en feestdagen van 800 naar 1000. Omdat de vervoerscontracten in 2011 aflopen, wordt er nu al volop gesproken over de nieuwe aanbesteding. De aanbesteding bestaat uit een gezamenlijk pakket van drie spoorlijnen: Enschede-Münster, Enschede-Dortmund en Coesfeld-Münster. Eind dit jaar moet de aanbesteding bekend worden gemaakt, zodat de vervoerder die de aanbesteding wint tijd genoeg heeft om zich voor te bereiden op de exploitatie van de spoorlijn. De planning is erop gericht om die gunning medio 2009 plaats te laten vinden. Om de trein (nog) aantrekkelijker te maken, moet de vervoerder jaarlijks een budget voor promotie vrijmaken. De proef met de nachttrein vanuit Münster die vorig jaar werd gestart, bleek geen succes. Een extra promotieactie moet voorkomen dat de proef eind volgend jaar wordt beëindigd.

[ Bericht 84% gewijzigd door dennistd op 06-12-2008 13:08:38 ]
    PM mij!
    pi_63803920
    Nachttrein Münster Hbf - Enschede!? Of...?
      zaterdag 6 december 2008 @ 14:10:48 #162
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_63804301
    Laatste trein vertrekt 's weekends om 0:08 uit Münster, is 1:20 in Eschede en maakt dan nog een enkele reis Gronau waar die om 1:37 aankomt. Om die extra late trein nou een nachttrein te noemen vind ik een beetje overdreven.
    pi_63804420
    Ah okey, op die fiets. Al met al toch een mooie tijd voor een laatste trein.
      zaterdag 6 december 2008 @ 15:04:58 #164
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_63805103
    Staat ook in de krant waarom de DB vindt dat ze extra geld moesten krijgen? Hebben ze meer treinen moeten in zetten of iets dergelijks? Je zou inderdaad zeggen dat extra reizigers voornamelijk geld oplevert...
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      Redactie Sport zaterdag 6 december 2008 @ 17:41:30 #165
    102433 crew  dennistd
    FOK!sport *O*
    pi_63807659
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 15:04 schreef De_Hertog het volgende:
    Staat ook in de krant waarom de DB vindt dat ze extra geld moesten krijgen? Hebben ze meer treinen moeten in zetten of iets dergelijks? Je zou inderdaad zeggen dat extra reizigers voornamelijk geld oplevert...
    nee, dit was helaas het enige dat erin stond
    PM mij!
    pi_63809132
    quote:
    Op vrijdag 5 december 2008 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, verwende randstedelingen Betalen ook 2 keer zo veel om daar te wonen. Enig idee of dat er iets mee te maken heeft misschien? Op het platteland wonen heeft weer andere voordelen.
    Nee, je woonlasten staan daar los van.

Soit, verwende randstedeling.

En dat wil dan in het oosten komen wonen.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 december 2008 @ 20:20:34 #167
    Maffe Fries
    pi_63810690
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 06:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder een aquaduct overwegen, interfereert het spoorwegverkeer niet meer met het scheepvaartverkeer.
    Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.
      zaterdag 6 december 2008 @ 20:22:24 #168
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_63810744
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hogere woningwaarde = hogere OZB-aanslag & hoger eigenwoningforfait.
    quote:

Nee, ik zit hier goed.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 6 december 2008 @ 20:23:33 #169
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_63810780
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zouden ze station Akkrum voor die 3 passerende boten verdiept aan moeten leggen, want anders wordt de helling te steil voor de goederentreinen en dat in een gemeente die geen geld heeft, dus jouw plan heeft 0% kans op uitvoering.
    Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo. Ook leuk voor de nimby's daar.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zaterdag 6 december 2008 @ 22:43:39 #170
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63813654
    Ter afscheid van de Houtense tram: Cabinerit met Bram vanaf Houten Castellum:
      zaterdag 6 december 2008 @ 22:46:58 #171
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_63813717
    En wederom een tvp in dit mooie topique
      zaterdag 6 december 2008 @ 22:48:31 #172
    111382 Ofyles2
    pi_63813743
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor het Buitenhof was ik dus sowieso gezakt, want mijn plannen zijn te ambitieus.
    pi_63814369
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 20:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan rijden die goederentreinen maar om via Groningen en zo. Ook leuk voor de nimby's daar.
    gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! )

kunnen de Intercitys mooi er onderdoor
      zaterdag 6 december 2008 @ 23:45:42 #174
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_63815020
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een aquaduct naast de spoorbrug.. wisseltjes er bij.. kan die goederen trein mooi over de brug ( wel eventjes een spoortje er bij zodattie bij brugfalen gewoon kan wachten!! )

kunnen de Intercitys mooi er onderdoor
    Ach waarom niet, het oude talud ligt er toch nog.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_63815040
    kan de intercity altijd lekker door planken en als de brug dan open moet voor 3 bootjes en weer eens blijft vast zitten heeft alleen t goederen verkeer er even last van.. en bij een langdurige storing kan je het via groningen omleiden
      zaterdag 6 december 2008 @ 23:56:45 #176
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_63815267
    Geschift, volkomen geschift!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_63815294
    dat wisten we al

maar je moet de vingerverf bende ook wat te doen geven afwisseling heet dat
      zondag 7 december 2008 @ 00:01:57 #178
    111382 Ofyles2
    pi_63815400
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:56 schreef Duvel het volgende:
    Geschift, volkomen geschift!
    Of je moet het scheepvaartverkeer omleiden.
      zondag 7 december 2008 @ 00:14:23 #179
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_63815601
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 23:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
    maar je moet de vingerverf bende ook wat te doen geven afwisseling heet dat
    Die hebben wel betere dingen te doen, lijkt mij...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_63815773
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of je moet het scheepvaartverkeer omleiden.
    ja! scheepslift..

hoeft de vingerverf brigade niet uit te rukken! goed plan
      zondag 7 december 2008 @ 12:44:23 #181
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_63821534
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 19:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

kortzichtige oogkleppen-huilie
    pi_63825359
    Arriva GTW 10230 heeft hologrammen in de ramen!
    pi_63825852
    REMINDER

Over 20 minuten aflevering 1 van ´Spoor van Leven´ op RTL 4!
    pi_63830070
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 16:06 schreef Socios het volgende:
    REMINDER

Over 20 minuten aflevering 1 van ´Spoor van Leven´ op RTL 4!
    Net even gekeken

Niet mijn ding, alleen maar gelul over een toilet juffrouw ofzo.
    ............................
      zondag 7 december 2008 @ 19:28:57 #185
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_63830677
    20 minuten zonder iets van actie ofzo... Nee, niet echt een leuk programma...
    pi_63833628
    Zaterdag 6 december 2008:

De Nederlandse Spoorwegen onderhouden de dienst tussen Kampen en Zwolle, beide Hanzesteden, met twee speciaal voor deze lijn bestickerde DM90's, aangezien de lijn mede gefinancieerd wordt door de provincie Overijssel. In de volksmond worden deze treinen ook wel buffels genoemd, de 3410 komt zojuist aan in Zwolle terwijl de 3403 van de weekendrust staat te genieten. Geheel links arriveert de Intercity uit Den Haag en Rotterdam naar Groningen en Leeuwarden.

Zondag 7 december 2008:

Niet alleen vanuit de Amsterdamse Houtrakpolder rijdt ITL Benelux de zogenaamde NYK-shuttles. Ook vanuit de Rotterdamse haven wordt er zo af en toe eentje richting Duitsland gestuurd. Zo ook op de zonnige zondag 7 december. Ter hoogte van Utrecht Lunetten aansluiting/kruis passeert ITL's 186 148 met Containertrein 69046 op weg naar Emmerich. Over enkele maanden zal deze plek er totaal anders uit zien, als de werkzaamheden ten behoeve van de aansluiting viersporigheid Utrecht-Geldermalsen van start gaan. Tevens zal rondom deze locatie ook een nieuw NS-station gebouwd worden.

Op zondag vrij onlogisch is de inzet van 11 bakken ICRm in de Intercitydienst Den Haag Centraal - Arnhem. Over het algemeen is, vooral overdag, niet bijster druk in de trein. Normaliter rijdt er in het weekend alleen VIRM. Desalniettemin kwam op het viaduct nabij Utrecht Lunetten aansluiting/kruis deze ICRm-stam voorbij, met achterop lok 1765.

VolkerRail was vandaag druk met enkele overbrengingen. Na enkele onderhoudswagentjes in de Amsterdamse Westhaven te hebben afgeleverd, werden twee stopmachines in Amersfoort opgehaald en onder treinnummer 98128 via de Utrechtse Maliebaan naar Arnhem Berg vervoerd. Trekkracht is 203-3.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zug-Chef op 07-12-2008 21:28:05 ]
    pi_63833953
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 21:17 schreef Zug-Chef het volgende:
    Fotopraat
    Mooi werk, je hebt geluk gehad met de zon.

Wellicht in Januari weer eens foto's van deze kant; ik zie nu een beetje krap in tijd

Overigens vanmiddag in de IC tussen Amersfoort en Utrecht een Vader-en-Zoon treinliefhebber-combinatie . Ik moest zeggen dat zoonlief veel verstand had van seinen e.d.
    Socialist in Mercedes
      Redactie Frontpage / Sport zondag 7 december 2008 @ 22:30:13 #188
    Maffe Fries
    pi_63836265
    quote:
    Treinmachinisten roepen vóór vertrek plaats van bestemming om

DOETINCHEM - Treinmachinisten van vervoersbedrijf Syntus moeten, nog voordat de trein vertrekt, omroepen waar naartoe wordt gereden. Dat gaat met name gebeuren op de stations van Doetinchem, Arnhem en Zevenaar.

Dit besluit is mede genomen naar aanleiding van de chaos die donderdagavond rond zes uur ontstond op het perron in Zevenaar. De trein van Arnhem naar Doetinchem stopte daar en ging niet verder. Er werd niets omgeroepen. Op aanwijzing van het Syntuspersoneel stapten reizigers een andere trein in die naar Doetinchem zou gaan. "De trein vertrok inderdaad, maar in de tegenovergestelde richting", aldus een boze John Punt, een van de getroffenen. "We gingen terug naar Arnhem. In Duiven zijn we maar uitgestapt. Als je ziet hoeveel bejaarde mensen daar in de kou staan; hoe jongeren paniekerig naar huis beginnen te bellen, dan vraag je je af: in dit land, hoe is het mogelijk"?

Woordvoerder Remco ten Brinke van Syntus erkent volmondig dat het vervoersbedrijf volkomen de fout is ingegaan. "Het was een fout van Syntus, eerlijk is eerlijk." Ten Brinke kan zich de boosheid van de passagiers goed voorstellen. "Er waren seinwisselstoringen en Syntus probeert dan in ieder geval delen van de lijn overeind te houden. Dat was hier ook het geval, maar het Syntuspersoneel heeft de mensen verkeerd voorgelicht. In het vervolg zal de machinist omroepen wat de bestemming van de trein is. En wij gaan onderzoeken wat er mis is gegaan met de communicatie."

Afgelopen maandagmiddag ging er ook van alles mis. Toen deed de trein van Doetinchem naar Arnhem er zo'n twee uur over. De vertraging was volgens Ten Brinke te wijten aan (een poging tot) zelfdoding. "Op last van veiligheidsinstanties moest er langzamer gereden worden en soms gestopt." De irritatie van de reizigers behelsde vooral het voortdurende omroepen dat de vertraging tien tot vijftien minuten zou duren. Opnieuw Punt: "Wat me nog het meest ergert: de oneerlijke en onduidelijke voorlichting." Ten Brinke erkent dat het omroepen in de trein en op het perron een bekend probleem is. "Het omroepen is een zaak van spoorbeheerder ProRail. Maar wij voelen ons ook verantwoordelijk, en gaan hierover intensief met ProRail praten."

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/achterhoek/4155789/Treinmachinisten-roepen-voor-vertrek-plaats-van-bestemming-om.ece
      Redactie Frontpage / Sport zondag 7 december 2008 @ 22:34:01 #189
    Maffe Fries
    pi_63836410
    Kijk, dit is nu handig:
    quote:
    ProRail lanceert innovatie voor spooronderhoud

Spoorbeheerder ProRail start met een nieuwe methode om onderhoudswerkzaamheden aan het spoor sneller en efficiënter uit te voeren zonder dat dit hinder oplevert voor treinverkeer. Dankzij een nieuw beveiligingssysteem kunnen baanwerkers overdag aan het spoor werken terwijl de treinen blijven rijden. In opdracht van ProRail werkt aannemer Strukton als eerste met het systeem op het baanvak Meppel-Groningen. Op zo’n 40 procent van het Nederlandse spoor kan het systeem worden toegepast.

Spoorwerkers veilig overdag aan het werk terwijl de treinen blijven rijden
    Het door ProRail ontwikkelde systeem heet ‘Beheerste Toelating met blokschakelaar’. Spoorwerkers kunnen op een veilige manier tussen twee treinen door werkzaamheden verrichten zonder dat de reizigers er last van hebben. Speciale schakelaars die op de seinen langs het spoor zijn gemonteerd, bedienen de seinen en zorgen ervoor dat er niet tegelijk gewerkt en gereden kan worden.

Voordelen
    Werken met deze nieuwe methode heeft een aantal voordelen. Voor de spoorwerkers is het prettig dat er ook overdag kan worden gewerkt in plaats van ’s nachts. Verder is er minder overlast voor treinreizigers omdat het spoor minder vaak ‘buiten dienst’ hoeft te worden gesteld. Daarnaast kan het werk aan het spoor goedkoper worden uitgevoerd: nachtwerk is namelijk duur. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Arbeidsinspectie hebben ingestemd met deze werkmethode omdat het aan alle veiligheidseisen voldoet.

Eerste toepassing
    Inmiddels is een proef uitgevoerd op het baanvak Amersfoort-Zwolle bij Ermelo en wordt op vrijdag 28 november daadwerkelijk gestart met de nieuwe werkwijze. Werken volgens deze innovatieve methode is technisch mogelijk op ongeveer 40 procent van het Nederlandse spoor. Het betreft met name het spoor buiten de Randstad, op de baanvakken waar de frequentie van het treinverkeer niet al te groot is. Zes andere spoorbaanvakken komen op termijn hiervoor in aanmerking, namelijk: Heerlen-Maastricht (22 km), Den Bosch-Nijmegen (33 km), Eindhoven-Venlo (29 km), Zwolle-Amersfoort (18 km), Breda-Roosendaal (21 km) en Roosendaal-Vlissingen (48 km).

Bron: ProRail
    De genoemde kilometers op die baanvakken worden geschikt gemaakt voor het systeem.
      zondag 7 december 2008 @ 22:57:26 #190
    67518 bork
    Schaffner ohne Zwangzug
    pi_63837244
    Leuke pics Zug, wel nice van het zonnetje vandaag.
    Wat voor station komt er bij Lunetten? Of bedoel je bij de Bleekstraat?
      Redactie Frontpage / Sport zondag 7 december 2008 @ 23:10:20 #191
    Maffe Fries
    pi_63837682
    Vaartsche Rijn/Bleekstraat idd
      zondag 7 december 2008 @ 23:37:19 #192
    200192 Darkwing_Duck
    pi_63838610
    Net op de porto hier in de buurt iets over de open dag in leidschendam as zaterdag.

Iets of iemand die met een kraampje met weggefspulletjes stond.

8 uur opbouwen 9 tot 10 opening voor genodigden, vanaf 10 uur open voor iedereen en als het druk is was alle weggeef zooi om 11 uur alweer op...

Tot zover de strekking van het portoverhaal zojuist
      maandag 8 december 2008 @ 00:27:17 #193
    111382 Ofyles2
    pi_63839895
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 19:28 schreef Wadloper het volgende:
    20 minuten zonder iets van actie ofzo... Nee, niet echt een leuk programma...
    Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.
      maandag 8 december 2008 @ 00:50:10 #194
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63840369
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij liep er ook een vergelijkbaar programma op SBS6, ik weet alleen niet hoe deze ontvangen wordt door het publiek hier.
    De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.

Niet 'Retourtje Geluk' btw.
      maandag 8 december 2008 @ 00:53:47 #195
    200192 Darkwing_Duck
    pi_63840427
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De naam weet ik niet meer, het programma zelf vond ik ook niet zo boeiend. De muziek maakte echter veel goed.

Niet 'Retourtje Geluk' btw.
    Spanning op het spoor.

Maar daarvoor had je iets op RTL4, "In het spoor van "

Dat was geloof ik wel iets he?
      maandag 8 december 2008 @ 00:55:01 #196
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_63840447
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Spanning op het spoor.

"In het spoor van", dat was hem ja. Was dat op RTL 4 ja? Dat was wel een goed te doen programma ja.
      maandag 8 december 2008 @ 00:56:14 #197
    111382 Ofyles2
    pi_63840463
    SBS6, want daarnaar was ik op zoek.
      maandag 8 december 2008 @ 18:40:20 #198
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_63857223
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 00:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Spanning op het spoor.

het progamma op rtl 4 is een herhaling die had ik namelijk voorig jaar al gezien
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')