Vanaf Den Haag Centraal op zaterdag iedere 5 minuten een RR dus? Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:09 schreef Thetallguy het volgende:
RR3 en 4 van de HTM rijden nog vaker hoor, elke 2,5 minuut een in de spits en elke 5 een erbuiten. 3 en 4 komen beiden langs L-Voorburg. RET ook nog 4x idd
quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
heel vaak werd ik dus gewoon naar Voorburg NS gestuurd. Maar daarvandaan is het een knaters eind lopen en daar heb ik geen zin in. Bovendien heb ik nog nooit (!) in de RR gezeten. Al is de kans natuurlijk wel dik aanwezig dat dat gelijk de laatste keer zal zijn ook
Ik ben die gast die met stoom uit z'n oren tegen die RR aan het trappen isquote:Op dinsdag 9 december 2008 12:21 schreef Duvel het volgende:
Whehe, ik kijk wel of ik je nog tegenkom in Lsdm zaterdag.
Ja, dat deed ik dus. Maar wat is het adres van de werkplaats van Nedtrain? Dat staat nergens. Google Earth leert me dat het daar Westvlietweg heet, maar een nummer heb ik dus niet. Zoek ik op 9292OV op Westvlietweg, dan word ik naar Voorburg NS gestuurd, met 13 minuten lopenquote:Op dinsdag 9 december 2008 12:38 schreef ikbenik het volgende:
via 9292ov is er toch gewoon op adresniveau te zoeken?
Van prorail.nl.quote:Afscheid tram
Op vrijdagmiddag 12 december kunnen bewoners en reizigers onder het genot van een toepasselijke versnapering afscheid nemen van de tram en haar trouwe bestuurders. Het afscheid is tussen 14:00 uur en 18:00 uur op het perron van Houten Castellum.
Ok, dan zal ik wel ff gaan kijken dan...quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van prorail.nl.
Maar er staat nergens dat er zaterdag niet gereden wordtIk ga er vanuit dat er zaterdag gewoon gereden wordt.
Is ook een groot manco van die site. Je moet daar gewoon op haltenaam kunnen zoeken, wat voor soort station dat dan ook mag wezen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
9292OV niet: daar kan je zoeken op treinstations, en niet op RRhaltes
't Is allemaal hobbel-bonk materieel, maar dat van de RET niet iets lawaaiiger...quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vermoed trouwens een hoop gemopper van Flash op RR, met materieelkeus op 1 van de HTM.
Fles probeer beide trajecten he van CS naar Ldm-Vrb
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Fles probeer beide trajecten he van CS naar Ldm-Vrb
Boven- of onderlangs. Je kunt op twee manieren van CS naar NOI.quote:
maakt het wat uit dan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 18:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Boven- of onderlangs. Je kunt op twee manieren van CS naar NOI.
Heb ik potjandorie 5 dagen lang in de trein gezeten om alle boogjes enzovoort te doen, en dat wordt nu afgescheept met, lekker interresantquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
maakt het wat uit dan?
Je kunt ook boven- of onderlangs van Overvecht naar Bilthoven. Lekker interessant.![]()
Ja, dat soort dingen boeit dus NIET. We hebben ook niet alle viersporige stukken 4 keer gedaan, telkens over een ander spor, wel? Nou danquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Heb ik potjandorie 5 dagen lang in de trein gezeten om alle boogjes enzovoort te doen, en dat wordt nu afgescheept met, lekker interresant
Ja, die rijden al een maandje op de hoekse lijnquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:22 schreef NordicBlue het volgende:
Heb vandaag trouwens een matje zien rijden met felwitte LED lampjes, die dingen verblinden je bijna, zelfs overdag.
De rode lampjes zijn nog steeds lampjes trouwens
Was wel grappig om te zien.
Plan V daar ja? Ik zag ze ook rijden tusen Ut en Asd vorige weekquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, die rijden al een maandje op de hoekse lijn
Thx. Hehe ja klopt, we stonden naast elkaar =)quote:Op maandag 8 december 2008 21:35 schreef thats-me het volgende:
Waren leuke foto's Zug-Chefalleen bij die van de ITL-149 dacht ik die komt mij bekend voor :p
Hier die van Zug-chef http://i184.photobucket.c(...)148-NYK69046-Lak.jpg
en hier die van Rob van der Woude http://robvanderwoude654.fotopic.net/p55273750.html
nice pic flesquote:Op dinsdag 9 december 2008 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Utrecht Zuilen, 8 december 2008. Een onbekende VIRM suist langs op weg naar Alkmaar terwijl een eenzame reizigster wacht op haar Sprintertje naar Maarssen.
[ afbeelding ]
wordt daar 160 gereden dan ?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:17 schreef Charango het volgende:
@ Fles:Dikke plus.
Ben trouwens op dit moment met het maken van een essay over Europese hogesnelheidstreinen. Het blijkt dus dat 160 km/h als minimum voor HSL worden genomen, dat zou dus ook betekenen dat er nu tussen Amsterdam en Utrecht ook een 'soort van' HSL ligt.HSL-Oost back-to-life zullen we maar zeggen.
BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren? Ik meende er hier iets over gelezen te hebben, maar kan niet terugvinden.
Door wie?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:17 schreef Charango het volgende:
Het blijkt dus dat 160 km/h als minimum voor HSL worden genomen,
Dit bijvoorbeeldquote:BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren?
Open dag OB Leidschendamquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:17 schreef Charango het volgende:
BTW, wat voor bijzonder treinevenement zou er ook alweer komend weekend gebeuren? Ik meende er hier iets over gelezen te hebben, maar kan niet terugvinden.
Neehoor, echt een Matje,Plan V stelletje 879 als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat Nordic Blue eigenlijk een sprinter bedoelde...
quote:At all events, high speed is a combination of all the elements which constitute the "system": infrastructure (new lines designed for speeds above 250 km/h and upgraded lines for speeds up to 200 or even 220 km/h
UIC
Ik zou het geen HSL noemen met momenteel nog een maximum snelheid van 140 km/h. Als eerste ECTS v2 invoeren en dan rijden met 200 km/h, dan noem ik het een baby hsl-oostquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:21 schreef Charango het volgende:
Waar ik op doelde is dat de infrastructuur tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht goed genoeg is voor 200 km/h, er schijnt alleen (zoals altijd) nog gedonder te zijn wat betreft beveiliging. Uiteindelijk zouden volgens mij de ICE's en een aantal VIRM's 200 km/h gaan rijden.
Wat betreft de vraag of dit stuk spoor ook HSL mag heten verwijs ik naar het volgende:
[..]
Gelukkig is daar ruimte voorquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
VIRM kan wel 200 km/h halen, maar dan moet er wel een 25 KV installatie in zitten
Er ligt nog wel een 100 kilometer spoor die voorlopig toch niet gebruikt gaat worden door onze Italiaanse stofzuigers, misschien is dat wat?quote:en het stel ook op spoor onder dito waslijn rijden
Ah ok.quote:, anders lukt het echt niet. Misschien 180 nu en meer kan de bovenleiding bijna niet trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |