Volgende week is er ook makroquote:Op zaterdag 29 november 2008 15:35 schreef Jordy-B het volgende:
Poiesz en weer iets van TNT, idd... Ach, ik vind het niet zo'n ramp, mits er verder geen rare mailingen bijkomen. Vandaag was de laatste zaterdag van de maand èn er was makro, dus ik hoop dat het qua post volgende week wel meevalt.
Zal wel behoorlijk druk zijn. De overkomstduur ligt bij kerstpost een stuk lager, dus je loopt waarschijnlijk gewoon met post die op de 23e of 24e is afgestempeld. Zeker geen maandag, zelfs geen KNJ-maandag.quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Volgende week inderdaad HAH (zo'n 'Er is post' boekje van TNT), maar hier iig geen Poiesz erbij.
Weet iemand trouwens hoe het zit met zaterdag 27 december? Zijn er überhaupt mensen / bedrijven die post versturen op 25 / 26 dec, en werken de sorteercentra door tijdens de kerstdagen? Of wordt het een soort maandag (wel een KNJ maandag dan)?
De sorteercentra werken iig 2e kerstdag. Er is dan nog veel achterstallige kerstpost en nieuwjaarspost. Reken dus op niet al teveel volume maar heel veel stuks. Je gooit je dus suf.quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met zaterdag 27 december? Zijn er überhaupt mensen / bedrijven die post versturen op 25 / 26 dec, en werken de sorteercentra door tijdens de kerstdagen? Of wordt het een soort maandag (wel een KNJ maandag dan)?
Het oude EKP? *proest*quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:15 schreef ruben3123 het volgende:
Ze gingen inderdaad vanaf deze zaterdag de kerstpost van de regio Zuid-Oost verwerken op het sorteercentrum in Den Bosch. Eerst deden ze dat nog op de vestigingen voor een deel, maar nu brengen ze alles naar Den Bosch. Omdat ze op het sorteercentrum zelf niet genoeg plek hebben gaan ze ook gebruik maken van de oude TNT vestiging aan de parallelweg in Den Bosch, naast het station Den Bosch, waar vroeger nog posttreinen kwamen.
quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Nou, hier nog geen kerstpaketten gezien, maar vandaag wel de bekende zak pepernoten van bakkerij Het Stoepje, plus een kaart met hetzelfde gedicht als vorig gekregen van TNT piet
Volgens mij is dat allemaal gelijk. De "bedank"-pakketjes, voor bijvoorbeeld de bewoners van de nabrengadressen, zijn wel iets anders.quote:Op zondag 30 november 2008 00:35 schreef Deezertje het volgende:
Zit er eigenlijk verschil in kerstpakketten, bijvoorbeeld een Zaterdagwerker kerstpakket, postbode kerstpakket en een postbezorgerkerstpakket? En moet je een X aantal maanden bij TNT werken als je er eentje krijgt?
Hangt er van af. Op mijn vestiging waren ze vorig jaar zo flauw om degenen die korter dan 3 maanden in dienst waren geen pakket te geven. En dat terwijl er meer dan genoeg pakketten waren.quote:Op zondag 30 november 2008 12:08 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik was gister op sollicitatiegesprek in TIel, en daar stonden ook allemaal kerstpakketjes...
Ik ben vanaf vrijdag in dienst van de TNT alleen de eerste 3 weken via Tempo Team daarna jaarcontakt..
Zou ik ook zo'n pakketje krijgen (A)
Hier net zo. Ik moest zelf 3 outlets af, en er werd door andere vestigingen post van 5 outlets afgestort. Ik moest die vervolgens naar Eindhoven-Kanaaldijk brengen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:49 schreef Paran0id het volgende:
Vandaag mijn 1e kerstrit al gereden. Op 6 verschillende postagentschappen geweest om 'kerst' post op te halen. Natuurlijk werd ik bij elk agentschap smakelijk uitgelachen.. Uiteindelijk kwam ik met 4 kleine zakken baliepost aan op het sorteercentrum in Den Bosch
Maar goed... allemaal uren
Da's toch een verklaring goed gedrag? Gewoon naar het Gemeentehuis gaan en aanvragenquote:Op zondag 30 november 2008 15:25 schreef Rosalien89 het volgende:
Weet iemand dit trouwens,
Ik moet een VOG gaan halen voor de TNT. Hoe krijg ik die?
Groetjes!!
Ja denkt het. Zou niet weten hoe het er daar uitziet. Vanuit de trein zie je er alleen tientallen containers en bakkenkarren staan op het perron.quote:
Ja dat klopt,, en die kost iets van 30 euro toch??quote:Op zondag 30 november 2008 16:22 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Da's toch een verklaring goed gedrag? Gewoon naar het Gemeentehuis gaan en aanvragen
Ja en je had geloof ik een formulier van TNT daarvoor meegekregen? Want die moet je ook even meenemen naar het gemeentehuis. Ja, het kost iets meer dan 30 euro, ik weet niet meer precies.quote:Op zondag 30 november 2008 18:11 schreef Rosalien89 het volgende:
[..]
Ja dat klopt,, en die kost iets van 30 euro toch??
Thanks!
Hmmm ik heb niks meegekregen... :Squote:Op zondag 30 november 2008 19:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja en je had geloof ik een formulier van TNT daarvoor meegekregen? Want die moet je ook even meenemen naar het gemeentehuis. Ja, het kost iets meer dan 30 euro, ik weet niet meer precies.
Oh en dan voor mezelf nog even een vraagje. Hoelang duurt t voor je dat bedrag terug krijgt gestort? Het is nu al iets van 2 maanden geleden en ik heb nog niks mogen ontvangen.
Inderdaad, omfg. TNT haalt nu de meest uitzinnige recamecampagnes uit de kast om maar aan postbezorgers te komen. Die radioreclames zijn helemaal erg, ik hoorde er pas 1 met een kerel die bij iemand aanbelde en zich op hysterisch vrolijke wijze voorstelde met "HALLO; IK BEN DE POSTBODE!!!!".quote:
quote:
quote:
Raarquote:Op zondag 30 november 2008 20:30 schreef joriannn het volgende:
Dat probleem heb ik ook, en daarom sta ik op het punt weer ontslagen te worden.... Ik had niks over een VOG gehoord, en vorige week donderdag kreeg ik een keer te horen dat ik binnen een week die VOG moest opsturen omdat mijn contract anders zou verlopen. Dat haal ik niet, en bovendien zie ik mijn werkgever pas zaterdag weer.
Dat heb ik ook en als ze je nodig hebben dan bellen ze om 09.00 of je om 09.30 even kan komen want ze hebben je zo erg hard nodig. Pfff geen manier van werken vind ik dat. Geef het dan een dag van te voren aan dan vind ik het ook helemaal geen probleem. Als ik weet dat ik vrij ben ga ik iets later op bed en neem ik een drankje extra.quote:Op maandag 1 december 2008 13:35 schreef tntster het volgende:
inderdaad wel vaag ja..
bij ons wordt het steeds minder gezellig..mensen krijgen te horen dat ze naar andere kantoren worden overgeplaatst etc terwijl er wel een hoop postbezorgers aangenomen worden.
en jawel de flex werkers worden.(natuurlijk na de kerstperiode) weer strak aan de uurtjes gehouden..
helaas blijft er voor mij dan weer weinig over aangezien ik ook doordeweeks werk met een zaterdagcontract.
We gaan het zien =)
Inmiddels dus 7 weken en 2 dagenquote:Op maandag 1 december 2008 10:18 schreef Rosalien89 het volgende:
[..]
Raaren hoelang ben je in dienst?
ode!!quote:Op zondag 30 november 2008 23:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inderdaad, omfg. TNT haalt nu de meest uitzinnige recamecampagnes uit de kast om maar aan postbezorgers te komen. Die radioreclames zijn helemaal erg, ik hoorde er pas 1 met een kerel die bij iemand aanbelde en zich op hysterisch vrolijke wijze voorstelde met "HALLO; IK BEN DE POSTBODE!!!!".
Helaas staat al dit blije gedoe een beetje in schril contrast met de werkelijkheid. Als je die flyers moet geloven bezorg je "brieven en kaartjes" en zit iedereen vol spanning op je te wachten. In werkelijkheid bezorg je vooral tijdschriften en heel veel reclametroep en zit er niemand op je te wachten omdat de meeste mensen dan ook gewoon aan het werk zijn. Alleen bij bejaardenflats zitten de mensen op je te wachten, en die verwachten je ook elke dag op hetzelfde tijdstip, en ben je wat later dan komen ze gelijk zeuren van "goh, wat ben je laat". Ondertussen word je door veel postbodes met de nek aangekeken, als postbezorger ben je toch een beetje de Pool van de TNT die het werk komt stelen van de te dure fulltimers, en werk je indirect mee aan hun ontslag. Althans, zo zien veel fulltimers het.
De reclames schetsen een idyllisch jaren-50 beeld van een postbode die lachend door zonovergoten straten loopt, gelukstelegrammen en geboortekaartjes uitdeelt, en overal wordt toegelachen door blije en gezellige dikke mevrouwen.
En veel argeloze mensen trappen er in. En dan kom je in de realiteit terecht. Je staat in de vrieskou al een half uur te vernikkelen bij een depot, een stoffige garagebox zonder water, licht of verwarming. Eindelijk komt er een klepperwagen aanrijden, en een chagerijnige dikke kerel geeft een rolcontainer een duw in jullie richting waarop de tassen tot ver boven je hoofd liggen opgetast. Vervolgens mag je zelf de container naar binnen rijden en afladen, want de chauffeur is alweer vertrokken. Helaas zit jouw wijk er niet bij, die is per ongeluk (?) door een postbode op de verkeerde container gezet, dus die staat nu bij een ander depot. In je wijk zijn die beloofde gezellige mensen nergens te vinden, en voor praatjes maken heb je ook geen tijd, want de looptijd van je wijk staat al heel erg krap, je had al 3 kwartier vertraging doordat de chauffeur te laat was, je hebt ook nog eens 3x huis-aan-huis (waaronder voor de 4e maal in 1 week een flyer van "word postbezorger"), en het begint al te schemeren. De volgende dag komt de altijd begripvolle postbode-plus je de les lezen (op een toon alsof hij het tegen een geestelijk gehandicapt persoon heeft) omdat je altijd veel te lang over je wijk doet, iets wat hij niet begrijpt, want hij loopt hem in 5 kwartier (zegt íe). Gemakshalve vergetend dat hij al 5 jaar nergens meer loopt, en alleen maar een beetje op z´n scooter met aangetekenden rondtuft.
En dan zijn ze verbaasd dat het verloop onder postbezorgers zo hoog is![]()
Je mag inderdaad niet sorteren, maar bijv. een extra wijkje lopen mag best.quote:Op maandag 1 december 2008 23:15 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik baal een beetje. Er was mij bij de sollicitatie belooft dat ik tijdens de vakanties extra zou kunnen werken. Ik had me al verheugd op extra centjes. Echter bij navraag blijkt dat omdat ik postbezorger ben ik geen ander werk mag doen omdat ik in een lager tariefgroep zit. Ik kan niet geloven dat ik gewoon wordt voorgelogen. Ik had er echt expliciet om gevraagd.
Is dit ook voor Zaterdagmedewerkers of zit er Zaterdag geen zak pepernoten in de posttas?quote:04 december 2008 - Met de verjaardag van Sinterklaas in het verschiet, hebben alle medewerkers van TNT Post, Pakketservice, het hoofdkantoor van TNT in Hoofddorp en Cendris donderdagmorgen een zak kruidnoten van bakkerij ’t Stoepje ontvangen met een bijpassend gedicht.
In het sinterklaasgedicht staat vermeld dat de opbrengst naar het World Food Programme (WFP) gaat. Bakkerij ’t Stoepje heeft 61.000 zakken kruidnoten tegen kostprijs aangeboden, waardoor TNT maar liefst 43.250 euro aan het WFP kan overmaken. Omgerekend betekent dit ruim 216.000 maaltijden voor kinderen in Malawi.
Het is voor de vierde keer dat de kruidnootactie wordt gehouden. De uitvoering was wederom een sterk staaltje samenwerking tussen Commercie, Pakketservice en Transport, en in het bijzonder van de afdelingen Operations en Ongeadresseerd.
Aardige bijkomstigheid is dat bakkerij ’t Stoepje, mede door deze gezamenlijke actie, ook in 2009 de huis-aan-huispost onderbrengt bij TNT Post. De verwachting is dat deze volumes het komende jaar stijgen vergeleken met 2008.
In de voorgaande jaren zat er elk jaar een zak pepernoten in mn postvakje, dit jaar dus ook vast weerquote:Op donderdag 4 december 2008 18:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is dit ook voor Zaterdagmedewerkers of zit er Zaterdag geen zak pepernoten in de posttas?
Eerst nog even een kerstborrel overleven.quote:
Hoezo? Bang dat ze je bijten?quote:Op donderdag 4 december 2008 19:47 schreef Rosalien89 het volgende:
Morgen is me eerste werkdag bij tnt... ben best wel heel erg zenuwachtig...
Alle zaterdagmedewerkers hier (waaronder ik) hebben 'm afgelopen zaterdag gehad, voorgaande jaren ook iddquote:Op donderdag 4 december 2008 18:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Is dit ook voor Zaterdagmedewerkers of zit er Zaterdag geen zak pepernoten in de posttas?
Waar zit je? En hopen dat degene die je inwerkt een beetje okay is, daarna rol je er snel genoeg in.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:52 schreef Rosalien89 het volgende:
Nee maar maar gewoon, je snapt wel als enige nieuwe in zo'n hele groep :|
Ik moet morgen en zaterdag alleen maar sorteren dus word de weg nog niet opgestuurd.
Ik zit in Tiel... Ik hoop et wel.. ik heb zelf altijd wel me mondje open, ben niet verlegen maar die eerste keer is altijd moeilijkquote:Op donderdag 4 december 2008 20:44 schreef Nosh het volgende:
[..]
Waar zit je? En hopen dat degene die je inwerkt een beetje okay is, daarna rol je er snel genoeg in.
quote:Op donderdag 4 december 2008 20:44 schreef Nosh het volgende:
[..]
Waar zit je? En hopen dat degene die je inwerkt een beetje okay is, daarna rol je er snel genoeg in.
En dan verbaasd zijn dat het gros van de bezorgers het voor gezien houdt na een maand.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef monique-moon het volgende:
Inwerken wat is dat ze hebben mij de eerste dag op pad gestuurd zonder looplijst of uitleg of wat dan ook. Zo van red je ermee.
[..]
Dat is wel echt belachelijk. Als ze mij er zo op uit gestuurd hadden, dan had ik er twee uur over gedaan om alleen maar die wijk te vinden en na het lopen weer twee uur nodig gehad om thuis te komen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef monique-moon het volgende:
Inwerken wat is dat ze hebben mij de eerste dag op pad gestuurd zonder looplijst of uitleg of wat dan ook. Zo van red je ermee.
[..]
Ik denk niet dat je er één zult krijgen. De pakketen zijn al lang geleden besteld en ik denk dat ze er precies zoveel leveren als er toen personeel was. Misschien dat je er 1 krijgt als ze er 1 overhebben, maar anders niet denk ik.....quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:05 schreef Rosalien89 het volgende:
Er werd vanochtend tijdens het gesprek gezegt dat de kerstpakketten volg. vrijdag meegenomen mogen worden maar ik ben sinds vandaag in dienst en ook nog eens de eerste 3 weken via het uitzendbureau omdat mijn contrakt in orde gemaakt moet worden... zou ik er ook 1 krijgen denknen jullie??
quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoera, morgen weer h-a-h (Er-Is-Post). En op zaterdag 27/12 zelfs 2x hah. Op een zaterdag! Dat is nog nooit vertoond! Ik dacht ook dat dat tegen de afspraken was, volgens mij mag je nml op zaterdag maar maximaal 1 hah hebben, en dan alleen nog gedurende een zeer beperkt aantal zaterdagen.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat is wel echt belachelijk. Als ze mij er zo op uit gestuurd hadden, dan had ik er twee uur over gedaan om alleen maar die wijk te vinden en na het lopen weer twee uur nodig gehad om thuis te komen.![]()
Is het je uiteindelijk wel gelukt dan?
In week 52 dus he, het zijn neem ik aan de folders die we normaalgesproken de dinsdag erop zouden hebben, dus ik gok op AH en Gamma, dan wel Karwei. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:19 schreef Rosalien89 het volgende:
[..]Over welke heb je het? k word hier al bang.
dat wordt dan leuk direct na de kerst... NOTquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In week 52 dus he, het zijn neem ik aan de folders die we normaalgesproken de dinsdag erop zouden hebben, dus ik gok op AH en Gamma, dan wel Karwei. Maar ik kan het mis hebben.
Dat weet ik, maar ik heb het pas over 27 december dus over 3 weken. Dus tegen die tijd is er vast alweer een nieuwe Gammafolder uit. En het kan natuurlijk ook de Karweikrant zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Gamma was vandaag.
morgen hebben wij twee soorten (die van TNT en een folder van de poiesz).quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:07 schreef Deezertje het volgende:
Morgen ''Er is post!'' HAH.
Welke 2 HAH zijn er volgende zaterdag dan? Toch geen Gamma he
Dat is oude zooi uit het magazijnquote:Op zaterdag 6 december 2008 12:01 schreef Rosalien89 het volgende:
Wij hadden vandaag alleen tnt foldertje
Heb vandaag pepernoten gekregenen me werkkleding... wel snel al de 2e dag
Als je hebt doorgegeven voor welke straten je niet genoeg had komt dat er maandag bijquote:Op zaterdag 6 december 2008 18:19 schreef VixenFromHell het volgende:
BIj mijn eerste wijk was het HAH al voor de helft vd wijk op... wat doen ze dan, het er de volgende dag alsnog bij gooien?
Daar was ik al bang voor ja, ik moet toevallig dinsdag die wijk ook doenquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Op maandag zeker niet, als het erbij komt, dan op dinsdag.
Als je het tenminste hebt doorgegeven. Zo niet, bestaat de kans dat mensen gaan klagen en je een boze teamcoach op je af krijgt.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor ja, ik moet toevallig dinsdag die wijk ook doen3 soorten HAH dan iig, hopelijk komt het er niet bij
Ja dat heb ik uiteraard wel gedaanquote:Op zaterdag 6 december 2008 20:30 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Als je het tenminste hebt doorgegeven. Zo niet, bestaat de kans dat mensen gaan klagen en je een boze teamcoach op je af krijgt.
Als je het doorgegeven hebt is het 100% zeker dat je het dinsdag erbij krijgt.
Ik heb eigenlijk nog bijna geen kerstkaarten gezien...quote:Op zondag 7 december 2008 13:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had bij één huis wel 15 kerstkaartenEcht bizar, en dat op één dag. Voor de rest best veel kerstkaarten verspreid over mijn wijken.
Het was bij een villa. Misschien dat mensen daar in een goed straatje bij willen komen?quote:Op zondag 7 december 2008 14:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog bijna geen kerstkaarten gezien...
Maar 15 voor één huis... wow. Zal de bewoner ze naar zichzelf gestuurd hebben?
quote:Op zondag 7 december 2008 15:15 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb een hekel aan die kleine ienie mini kerstkaartjes
Ik heb sowieso een hekel aan die kleine kaartjes.quote:Op zondag 7 december 2008 15:15 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb een hekel aan die kleine ienie mini kerstkaartjes
Bedanktquote:Op maandag 8 december 2008 09:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Staat op je loonstrookje, regnr. Boven je adres
Ik doe dat ook altijd. Binnen alles controleren en de post voor (bijvoorbeeld) bedrijven apart afbundelen. Vooral bij fietswijken win je veel tijd voor de tijd die je er binnen extra aan besteed door de post na te kijken. En als het binnen klopt, komen er heus niet ineens kaboutertjes die ervoor zorgen dat het in de wijk niet meer klopt.quote:Op maandag 8 december 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
voor je in de bestelling gaat, kun je post voor brievenbussen waar veel post voor is apart afbundelen, zodat je bij die adressen snel weer weg bent. Normaalgesproken moet je elk adres voor elke bus controleren, maar op kantoor gaat dat net even snellerZoiets is niet toegestaan,maar toch ...
Ik werk altijd op die manier... de gang van de envelop naar het vakje gaat wel goed, dus daar hoef je niet naar te kijken. Je kijkt dus direct naar de volgende envelop terwijl je de huidige envelop in het vakje gooit.quote:Op maandag 8 december 2008 13:07 schreef Viper86 het volgende:
Zoo, ik ben mijn speed reading technieken alvast weer aan het opvijzelen voor volgende week. ( KNJ - periode ) Vorig jaar deed ik dat ook en merkte ik dat het ingooien veel sneller gaat als je tekst snel kunt interpreteren. Je hoeft maar een fractie van een seconde naar het adres te zien en je kunt al ingooien. Daarnaast probeer ik direct nàdat ik een brief gepakt heb de volgende alvast te lezen/interpreteren en tijdens het ingooien het juiste vakje van die volgende brief al te vinden.
Klinkt allemaal misschien overdreven, maar als je duizenden brieven moet ingooien op een dag kan zelfs een halve seconde reductie van ingooi-tijd een heleboel tijd schelen.
Weten jullie voor de rest nog tijdbesparende maatregelen die je kunt nemen bij voorbereiding en/of bestelling?
Ik vind de manier van controleren nogal onzin. Die controlekaarten zijn dunne flubbertjes op zo'n beetje het minimumformaat en doordat ze zo licht zijn, blijven ze regelmatig achter enveloppen plakken, waardoor je ze niet opmerkt (en dan maak je kans op zo'n fijne aantekening). Niet echt representatief voor de werkelijkheid, want zulke kaartjes komen als een mooi propje uit de sorteermachines.quote:Op maandag 8 december 2008 14:31 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is het de afspraak dat dei controlekaarten niet wordt bijgevoegd bij de post die voor bedrijven afgebundeld wordt.
Ik heb ze trouwens al tijden niet meer gehad, die controlekaarten.
Dat is écht een soort automatisme dat erin is geslopen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:32 schreef Jordy-B het volgende:
Oh en vergeet natuurlijk niet om je collega's bloedzenuwachtig te maken door bij iedere envelop die je moet ingooien, een keer met dat ding over de stapel in je hand te petsen. .
Ze zijn wel sneller geworden, maar het is nog steeds hetzelfde bedrijf als vroeger volgens mij. Ze zijn alleen net zo vaak als de TNT van naam veranderd.quote:Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Labels levert een stuk sneller dan de vorige kledingleverancier. Zaterdag m'n kleren gekregen die ik de week ervoor besteld heb, dat was wel eens anders. De nieuwe regenbroek lijkt een stuk soepeler dan de oude.
Ik heb in 2 jaar tijd nog nooit zo'n kaartje tussen m'n wijk gehad..quote:Op maandag 8 december 2008 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons komen ze regelmatig voor. Op een gegeven moment zaten ze elke dag in dezelfde wijkDaar is toen over geklaagd, maar het zijn altijd dezelfde wijken waar het prijs is. Bij mijn wijk is het zo dat je bij het wegbrengen of 1 kaart tegenkomt of 4 en vrijwel nooit vijf. Dit heeft te maken met het doorgeven van post naar een andere wijk en het krijgen van post van die andere sorteerder.
Heb die controlekaarten ook al een hele tijd niet meer gehad. Had ze toevallig afgelopen zaterdag nog heb ze er tussen uitgevist en op het bureau gelegd. Heb niet eens mijn naam er op gezet. Dikke onzin vind ik het maar goed. Vandaag ook weer gewerkt , in plaats van 1 grote wijk en 2 kleine wijkjes kreeg ik er 3 grote voor in de plaats. De kerstkaarten die ik had (ongeveer 75) hoefde ik niet te bezorgen. Dat viel dus gelukkig weer mee want dat mocht morgen. Voor de rest had ik nog 7(!) aangetekenden. Ben dus best lang bezig geweest want had ook een wijk die ik niet kon. En dat is op maandag best lastig met heel weinig post. Zucht! Morgen weer lekker om 08.00 beginnen tot een uurtje of 14.00 en daarna nog een buslichting van 4 tot 7quote:Op maandag 8 december 2008 20:44 schreef Mellow_ het volgende:
[..]
Ik heb in 2 jaar tijd nog nooit zo'n kaartje tussen m'n wijk gehad..![]()
Vandaag voor het eerst dit jaar weer op maandag gewerkt, kerstkaartjes bezorgenNiet dat het nodig was, had een half tasje voor 2 wijken.
Nee, in principe moet je het met die fietsvergoeding doen. Maar: heb jij een vaste of een variabele vergoeding? Als je een vaste vergoeding hebt krijg je ongeveer EUR 5 per maand (wordt uitbetaald als ong. EUR 15 per kwartaal), en dat is dus onafhankelijk van welke wijken je hebt. Als je dan dus extra werkt in de vakantie krijg je geen extra vergoeding, althans niet automatisch. In dat geval loont het de moeite er achteraan te gaan, en kan je misschien een extra vergoeding krijgen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:35 schreef Renger19 het volgende:
hoi,
Ik heb een vraagje,
Ik ben werkzaam als zaterdagpostbode voor ongeveer 2,5 jaar nu. Nu is mijn fiets door al die jaren post meezeulen kapot gegaan. Nu krijg ik wel een fietsvergoeding van 10 euro maar daarmee kan ik nooit kosten dekken van de reparatie. Zijn er nog andere mogelijkheden om de reparatie te declareren bij de TNT?
Had ik 1,5 jaar geleden moeten wetenquote:Wist je trouwens dat je volgens de zaterdag-CAO als je in een week minstens 3 dagen hebt gewerkt (inclusief de zaterdag) je recht hebt op reiskostenvergoeding?
Zijn er serieus mensen die dat doen, ja? Na één straat zie je wel of ze shit in gleuven kunnen stouwen.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Best wel leuk maar je vriest op een gegeven moment zowat aan de grond vast als je alleen maar moet kijken hoe ze het doen en aanwijzingen/tips geven.
Tegenwoordig mag ik niet eens meer zo opleiden. Alles moet snel, snel, snel! Het eerste rondje mag ik nog voordoen, daarna is het zij een rondje, ik een rondje. Twee dagen meelopen, daarna het diepe in. Anders wordt het te duur.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
De afgelopen 2 dagen 2 kerstrkrachten opgeleid. Best wel leuk maar je vriest op een gegeven moment zowat aan de grond vast als je alleen maar moet kijken hoe ze het doen en aanwijzingen/tips geven.
Ik niet alleen. De meesten van ons vaste postbodes waren dinsdag pas tegen half vijf/vijf uur klaar. Niemand die klaagt. Als wij de mensen goed opleiden hebben we de komende twee weken alleen binnenwerk (niet dat datzu super is) en zijn we op normale tijden klaar. Vallen er veel kerstkrachten af dan zijn we echt de pineut en wordt het én veel voorbereiden én veel lopen.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:32 schreef Nosh het volgende:
[..]
Zijn er serieus mensen die dat doen, ja? Na één straat zie je wel of ze shit in gleuven kunnen stouwen..
Geef ze eens ongelijk dan worden ze ook uitbetaald tot 5 uur.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik niet alleen. De meesten van ons vaste postbodes waren dinsdag pas tegen half vijf/vijf uur klaar. Niemand die klaagt. Als wij de mensen goed opleiden hebben we de komende twee weken alleen binnenwerk (niet dat datzu super is) en zijn we op normale tijden klaar. Vallen er veel kerstkrachten af dan zijn we echt de pineut en wordt het én veel voorbereiden én veel lopen.
Aan de ene kant wel jammer! Die gamma krantjes en karwei krantjes lopen altijd lekker weg. Had liever dat die krantjes van de Poiesz weg gingen. Daar krijg je toch een partij zwarte handen van!quote:Op donderdag 11 december 2008 17:39 schreef Deezertje het volgende:
11 december 2008 - Intergamma BV heeft besloten de GAMMA Krant en de KARWEI Krant niet langer door TNT Post te laten bezorgen. Dit zal medio 2009 ingaan. In recente onderhandelingen over een nieuw contract konden TNT Post en Intergamma het niet eens worden.
De bouwmarktkranten, die bijna wekelijks als ongeadresseerde post worden verspreid, beslaan een totaal jaarvolume van ruim 300 miljoen stuks. TNT Post en Intergamma hebben sinds 1995 een overeenkomst. Begin 2007 werd het contract voor nog eens twee jaar verlengd.
De reden voor het vertrek is niet de kwaliteit. Daarover is Intergamma zeer tevreden. De recente economische ontwikkelingen dwingen Intergamma tot bezuinigen.
Het bedrijf heeft aangegeven waarschijnlijk voor Sandd te kiezen. Sandd wordt hiermee een nieuwe speler in de markt voor ongeadresseerde post. Opmerkelijk is dat Intergamma daarmee kiest voor een leverancier die nog geen ervaring heeft met ongeadresseerde verspreiding.
En vergeet niet dat de bezorgers er waarschijnlijk geen reet aan verdienen. Ze krijgen nu per brief betaald (waarbij je voor iedere volgende brief voor een adres minder krijgt dan voor de 1e), en in die prijs zit de sorteervergoeding al inbegrepen. Omdat je dat hah niet hoeft te sorteren zullen ze er waarschijnlijk nog minder voor krijgen. Dus ik mag lijen dat het ene grote teringbende wordt, en ze met hangende pootjes terugkomen. Bedenk dat we de Gamma al eerder zijn kwijtgeraakt (was in 2006?), en toen zijn ze ook teruggekomen, vanwege de kwaliteit.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal hen denk ik vies tegenvallen om met 1 of 2 folders alle huizen langs te gaan en daarnaast zijn de wijken vaak ook nog veel groter dan bij TNT, dus ik vrees het ergste
Komt vast wel weer iets anders voor terug!quote:Op donderdag 11 december 2008 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Van Poiesz krijg je idd zwarte handen en wel jammer dat die krantjes weggaan, maar aan de andere kant scheelt het bij het wegbrengen op dinsdagen wel veel gewicht en tijd.
Facturen vallen onder briefpost, het is geen drukwerk. Aannemend dat deze facturen minder dan 50 gram wegen overtreedt Sandd ook nog eens de wet, totdat de postmarkt 100% vrij is mag alleen TNT brieven onder de 50 gram bezorgen. Niet alleen werkt Sandd willens en wetens mee aan fraude, ook de postwet wordt overtreden. Lekker kluppie daar.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:34 schreef Paran0id het volgende:
Over Sandd gesproken:
http://www.spitsnieuws.nl(...)gen_na_proactie.html
Ontvang zelf ook wel eens brieven van Sandd onder de 50 gram. Maarja, wat kun je er aan doen..quote:Op donderdag 11 december 2008 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Facturen vallen onder briefpost, het is geen drukwerk. Aannemend dat deze facturen minder dan 50 gram wegen overtreedt Sandd ook nog eens de wet, totdat de postmarkt 100% vrij is mag alleen TNT brieven onder de 50 gram bezorgen. Niet alleen werkt Sandd willens en wetens mee aan fraude, ook de postwet wordt overtreden. Lekker kluppie daar.
Welkom bij TNT postquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:44 schreef Rosalien89 het volgende:
Pffft... Zou ik vandaag EINDELIJK opgeleid worden voor het bestellen en zou ik een wijk in mijn eenje mogen voorbereiden ( was vorige week gezegt).
Moet ik weer iemad gaan helpen met het voorbereiden.. en 30 minuten later werd ik geroepen of ik wilde gaan helpen met huis aan huis insteken.
Gamma en de karweiwat een kutwerk hee
En niet te vergeten heel erg druk vandaag! De kerstkaarten beginnen al aardig op gang te komen, en niet te vergeten heel veel dikke boeken, oa Djoser en Computer-Idee!quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:09 schreef xxiessiexx het volgende:
K-k-koud vandaag! Ik mocht vandaag ook een wijkje lopen (ben zaterdagbesteller) maar het was toch frisser dan ik dacht
Jep.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:25 schreef Kadooosh het volgende:
Krijgen zaterdagbestellers eigenlijk ook een kerstpakket :p?
Wat zit er allemaal in?quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag m'n kerstpakket gekregen, zit meer bruikbaars in dan gebruikelijk.
ik ben er minder over te spreken, eigenlijk. Er horen helemaal geen nuttige dingen in je kerstpakket te zitten.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag m'n kerstpakket gekregen, zit meer bruikbaars in dan gebruikelijk.
Die van mij staat op mijn bureau, en op de kist staat een plant. Voor de rest zit er wat rommel in. ...ff kijken... Ah, de rest van het kerstpakket van vorig jaar...........quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:10 schreef Ohrpolster. het volgende:
Heeft iemand die kist nog en zoja al een nuttige toepassing gevonden?
jep... Hier hebben we iets van arriva (Q-liner). Het is overheidsverspreiding, omdat er ook informatie over de OV-chipkaart in staat.quote:
Je kan altijd hopen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:41 schreef joriannn het volgende:
Is dat landelijk, of kan ik hopen op een HAH-loze zaterdag?
Ja klopt! Ik had een stuk of 6 van die Djoserboeken, nou ik kon toch mooi gaan aanbellen bij huizenquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En niet te vergeten heel erg druk vandaag! De kerstkaarten beginnen al aardig op gang te komen, en niet te vergeten heel veel dikke boeken, oa Djoser en Computer-Idee!
Niet landelijk denk ik, want Arriva rijdt niet overal.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:41 schreef joriannn het volgende:
Is dat landelijk, of kan ik hopen op een HAH-loze zaterdag?
Gewoon ff Google.. coa zaterdagbestellers.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:22 schreef Jesse_ het volgende:
Iemand een linkje naar de CAO voor zaterdagwerkers?
Wil ff zeker weten hoe de toeslagen voor zondagen zijn geregeld
Ja dat mag.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:12 schreef Ynske het volgende:
nee, t is een doosmaar daar wil ik ook pak papier om doen, ziet net even wat leuker uit met de kerst.
snappie wat ik bedoel?
mag dat? pakpapier om de doos waarin je je pakketje verstuurd?
Goh, dat werktequote:Op zaterdag 13 december 2008 13:37 schreef Rosalien89 het volgende:
[..]
Gewoon ff Google.. coa zaterdagbestellers.
Gebruik hem als schoenpoets kistjequote:Op vrijdag 12 december 2008 21:10 schreef Ohrpolster. het volgende:
Heeft iemand die kist nog en zoja al een nuttige toepassing gevonden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep hebben wij hier ook. 3 soorten HAH op maandag, eentje op dinsdag en dat was hetquote:Op zaterdag 13 december 2008 17:23 schreef Ohrpolster. het volgende:
En de Gamma/Karwei moeten ze hier maandag meenemen
In de kerstperiode werken we maandagen als dinsdagen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:23 schreef Ohrpolster. het volgende:
En de Gamma/Karwei moeten ze hier maandag meenemen
Je moet voor 1 november in dienst zijn gekomen om een kerstpakket te ontvangen hoorde ik vandaag. Volgens mij is er inderdaad maar 1 soort.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:36 schreef Deezertje het volgende:
Krijgt iedereen het (hetzelfde) kerstpakket of moet je bijv. langer dan zoveel maanden in dienst zijn? En er zit toch geen verschil tussen de pakketten (er is er toch maar een soort?)
Precies, de rest was echt kut.quote:Op zondag 14 december 2008 22:32 schreef joriannn het volgende:
Ik ben pas in dienst sinds 11 november, maar ik heb toch een kerstpakket gehad. Het ging mij allemaal om dat geweldige poppetje
Qua post viel het mee, wel een hele hoop kerstkaarten maar verder niets. Ongeveer 3 rode bakken kerstkaarten per wijk die door de HSM waren gehaald, en nog 1 die je zelf moest doen. Die HSM had wel ontzettend veel fouten gemaakt zeg, alleen in mijn ochtendwijk al een goeie 30. Een paar kwamen doordat de afzender de verkeerde postcode erop had gezet, maar de meeste komen omdat de machine niet zo goed is in het lezen van handgeschreven adressen. En, lieve klanten, plak asjeblieft die enveloppen dicht! Dat voorkomt dat je straks een kaart in je bus krijgt waarbij de achrterflap van de envelop is gescheurd, of dat de geadresseerde straks een lege envelop ontvangt, of een envelop waar nog een andere kerstkaart in heeft meegelift!quote:Op maandag 15 december 2008 14:45 schreef DonHenkie het volgende:
Rustig dagje vandaag :-) Alleen wel veel kerstkaartjes en 3 soorten HAH :-)
Het is een telescoophendel die in twee stappen uitschuift, dus hij moet haast wel lang genoeg zijn, tenzij je 2meter nogwat bent.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:38 schreef ruben3123 het volgende:
Vind het zelf best een aardig kerstpakket. Het is alleen wat gericht op vrouwen, want die tas zal ik niet snel mee nemen. Ook is die hendel voor mij wat te kort.
Heb 'm ook ja. Maar een irischeque?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:04 schreef Mellow_ het volgende:
Hebben jullie er trouwens ook een nieuwe schoudertas bij gehad? Ik heb hier nog niemand gehoord daarover.. Zat niet in het pakket maar kreeg ik er los bij, plus de Irischeque van ¤25![]()
[ afbeelding ]
Deze bedoel ik
Ja klopt, ben bezorgerquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klinkt als een cadeaubon voor de postbezorgers. Die krijgen geen eindejaarsuitkering, maar een bon ter waarden van ¤25.
stappenteller.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:36 schreef Synthesist het volgende:
vage klokje
dat alles door het playmobiel? jongens tochquote:Op woensdag 17 december 2008 01:20 schreef Viper86 het volgende:
Bedankt TNT, jullie maken vele gezinnen in Nederland weer erg gelukkig!
quote:Op woensdag 17 december 2008 01:20 schreef Viper86 het volgende:
Dat playmobielfiguurtje owned idd! Iedereen vind 'm geweldig en we hebben 'm zelfs een naam gegeven: Ted.
Hij is nu echt een onderdeel van het gezin aan het worden. :-)
Bedankt TNT, jullie maken vele gezinnen in Nederland weer erg gelukkig!
Een maand is de opzegtermijn officieel. Hoe het in de praktijk kan uitpakken weet ik niet (zie voorbeeld hier boven).quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:12 schreef Horloge het volgende:
Iemand een idee wat de opzegtermijn is van de arbeidsovereenkomst? Ik dacht een maand, maar wilde voor de zekerheid toch nog even checken.
Ik ben zaterdagwerker. Dus meer dan drie uur zal ik er wel niet uit kunnen trekken...quote:Op donderdag 18 december 2008 18:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat doe je goed Viper, een vast contract krijgen. Ook met een fatsoenlijk aantal uren?
da's voor maandag.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben vandaag even op kantoor geweest en heb ze niet gehoord over HAH morgen. Wel zag ik Gamma-folders liggen
Dat klinkt voor hier als een aardige wijk andersquote:Op zaterdag 20 december 2008 00:54 schreef DonHenkie het volgende:
Godzijdank.. morgen een B-wijkje.. 3 flats en 4 miezerige pleintjes ;-).. en 3 uur binnenwerk
Dan loopt het hier dinsdag en woensdag in de stront waarschijnlijk. Aangezien onze HSM's het donderdag en gisteren ook al niet voor elkaar kregen op tijd klaar te zijn. Donderdag kregen we onze machinepost pas om half 2, de tijd waarop hij eigenlijk op het depot zou moeten staanquote:Op vrijdag 19 december 2008 23:57 schreef ruben3123 het volgende:
Morgen wordt het vast erg veel wat jullie moeten bezorgen jongens. Vandaag was het op sorteercentrum Den Bosch de drukste dag van de KNJ-periode tot nu toe. Dus bereid je maar vast voor. Maandag is de top er van het aantal kerstkaarten dat moet worden verwerkt, dus komende dinsdag meer kerstkaarten bezorgen dan normaal.
Succes iedereen!
Oh is maar 45-50 min lopen ;-)quote:Op zaterdag 20 december 2008 05:47 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat klinkt voor hier als een aardige wijk anders
Viel mij ook ontzettend mee. Ze hadden dus gezegd dat ik alleen die ene wijk hoefde te doen, want die was met deze drukte groot genoeg. Nou ik heb er net een half uurtje langer over gedaan. De andere wijk die ik er normaal bij doe had maar een halve zak extra ofzo ook. Had hem er dus prima bij kunnen doenquote:Op zaterdag 20 december 2008 13:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou ik ga de straat maar eens op. Ben benieuwd
Mar was íe definitief afgepakt, of alleen tijdelijk voor de kerst. Bij ons werken veel postbezorgers van di-vr, maar nu met de KNJ ma-za, dus ik heb vandaag ook alleen maar voorbereid. Bij ons is dat trouwens wel een compliment, de mensen met kennis en snelheid laten ze veel voorbereiden, en de wat minder breed inzetbaren (minder kennis) laten ze wel gewoon hun eigen wijken lopen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:11 schreef Horloge het volgende:
Ontslag ingediend.
Vandaag ineens de wijk van me afgenomen zonder overleg vooraf... mocht ik alleen maar binnen werken. Lekker is dat.
Ze willen het bezorgen door postbezorgers laten doen. Zal wel kostenbesparend zijn t.o.v postbodes. Tezamen met de verkorting in beschikbare tijd (bij mij hebben ze er een kwartier vanaf gehaald ofzo) zal dat voor veel mensen niet zo goed uitpakken nee.quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:11 schreef Horloge het volgende:
Ontslag ingediend.
Vandaag ineens de wijk van me afgenomen zonder overleg vooraf... mocht ik alleen maar binnen werken. Lekker is dat.
Uiteindelijk wel, ja...quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:53 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Ze willen het bezorgen door postbezorgers laten doen. Zal wel kostenbesparend zijn t.o.v postbodes. Tezamen met de verkorting in beschikbare tijd (bij mij hebben ze er een kwartier vanaf gehaald ofzo) zal dat voor veel mensen niet zo goed uitpakken nee.
Kerst ja, maar niet eens even van tevoren aangegeven. Ik had hem dus al helemaal op mijn eigen manier gesorteerd en voor de helft al weggestuurd naar het nabrengadres. Stond op het punt om weg te gaan, zegt mijn teamcoach ineens van: hey, je hoeft alleen maar voor te bereiden hè! Ik hoop voor die postbezorger dat die er een beetje uitgekomen is.quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mar was íe definitief afgepakt, of alleen tijdelijk voor de kerst. Bij ons werken veel postbezorgers van di-vr, maar nu met de KNJ ma-za, dus ik heb vandaag ook alleen maar voorbereid. Bij ons is dat trouwens wel een compliment, de mensen met kennis en snelheid laten ze veel voorbereiden, en de wat minder breed inzetbaren (minder kennis) laten ze wel gewoon hun eigen wijken lopen.
Verkorting? In de drukste periode?quote:Op zaterdag 20 december 2008 17:53 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Ze willen het bezorgen door postbezorgers laten doen. Zal wel kostenbesparend zijn t.o.v postbodes. Tezamen met de verkorting in beschikbare tijd (bij mij hebben ze er een kwartier vanaf gehaald ofzo) zal dat voor veel mensen niet zo goed uitpakken nee.
Hier doet ie het prima hoorquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Heb die bal uit het kerstpakket een op proberen te pompen. Ding is zo lek als ik weet niet wat
Hier ook kerstontbijt ja!quote:Op zaterdag 20 december 2008 21:18 schreef Ohrpolster. het volgende:
En vandaag hadden we ook nog kerstontbijt
Hier van hetzelfde. Ik heb alleen maandag een bestelling gedaan. En eigenlijk alleen maar omdat iemand nog een extra keertje opleiding nodig had. Sinds dinsdag alleen maar voorbereiden. Vandaag rolden de lopen in een rare volgorde van de machine. Waardoor er nu lopen die het laatst ingegooid worden al hun machinepost hadden terwijl een aantal kasten geblokkeerd werden omdat de machinepost daarvan veel later was. Uiteindelijk toch nog alle lopen op tijd klaargekregen en daarna met 8 man nog 1 uur gevost. Maandag wordt zo te zien een forse dag.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef stapjeterug het volgende:
Bij ons is het zo ongeveer, in de kerstperiode, geregeld dat de bezorgers hun hele wijk weg brengen en de "vaste" mensen of mensen die er al langer werken allen helpen met de voorbereiding en daarna een half wijkje, of een klein gedeelte wegbrengen, voor mij (als iemand die bekend is met ongeveer alle wijken, binnen mijn team) is dat zeker relaxed!
Hoe werkt dat bij jullie?
Absoluut niet! Over het algemeen scheelt het juist tijd! Je hoeft dan namelijk niet eindeloos heen en weer te bladeren door de HSM-post Je loopt er 1x door heen, van voor naar achter en zet de samenvoegpost er meteen tussen. Weliswaar heb je 1 sorteerslag extra, maar het kost geen extra tijd. Het kost je alleen extra tijd als er weinig HSM-post is, omdat dan het officiele heen-en-weer geblader niet veel tijd kost.quote:Op zondag 21 december 2008 10:04 schreef Viper86 het volgende:
Dus eigenlijk is het plaatwerk op volgorde zetten een verkapte vorm van loze tijd vullen? Want hierdoor ben je uiteindelijk langer bezig. ( je moet 2 keer door alle straten ) Of is dit alleen ivm extra kerstdrukte?
Als ik griep heb ben ik toch echt niet in staat om te werken hoor...quote:Op zondag 21 december 2008 17:14 schreef Rosalien89 het volgende:
Pfff,,
Vrijdag was het superdruk. Eigenlijk zou ik alleen voorbereiden toen werd er gevraagd of ik iemand wou helpen met echt een grote wijk. Was ik pas half 4 klaar.
Zaterdag me eigen wijk gelopen om half 1 al lekker klaar, waren maar 3 zakken post....
Nou is mij gevraagd of ik maandag, dinsdag en woensdag zou willen werken.. en dat doe ik.
Maar hij zeid alleen binnenwerk.. dus daar ga ik ook van uit dus neem geen tnt kleding meer.
Want als ik nu alsnog buiten ga lopen heb ik straks longontsteking! Ik heb nu al griep en als ik dan ook nog eens zolang buiten ga lopen is dat niet verstandig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |