abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63766622
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:44 schreef Nosh het volgende:

[..]

Waar zit je? En hopen dat degene die je inwerkt een beetje okay is, daarna rol je er snel genoeg in.
Ik zit in Tiel... Ik hoop et wel.. ik heb zelf altijd wel me mondje open, ben niet verlegen maar die eerste keer is altijd moeilijk
pi_63766950
Hier ook de pepernoten, met een leuk gedicht erbij. Een paar jaar geleden was onze vestigingsmanager zelf nog in de pen geklommen voor een gedicht, maar dat was niet zo´n succes:

Zeker ook volgend jaar neemt onze concurrentie nog meer serieuze vormen aan.
Ook Sandd en SelektMail gaan er ook steeds merkbaarder en harder tegenaan.
In dit licht en teven met het oog op de verkeersdalingen sta je regelmatig paf.
Dus uitstroom realiseren is noodzakelijk en we willen dus niet zomaar van je af.

(Dat laatste moeten we dus kennelijk interpreteren als "we willen wel van je af, maar niet zomaar: we hebben er reden toe)

Uit de Integrale Walking Around bleek dat we rond onze ondernomen acties beter met elkaar moeten communiceren.
En ook uit de sociale barometer komt dat we daarin nog genoeg kunnen leren."

En dat ging dan zo 10 coupletten door.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_63779348
Inwerken wat is dat ze hebben mij de eerste dag op pad gestuurd zonder looplijst of uitleg of wat dan ook. Zo van red je ermee.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:44 schreef Nosh het volgende:

[..]

Waar zit je? En hopen dat degene die je inwerkt een beetje okay is, daarna rol je er snel genoeg in.
pi_63779637
Ik ben alweer klaar voor vandaag, 4 wijken ingestoken

Dat is super makkelijk... morgen ook alleen maar weer insteken
Volgende week ga ik pas de straat op
pi_63779726
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef monique-moon het volgende:
Inwerken wat is dat ze hebben mij de eerste dag op pad gestuurd zonder looplijst of uitleg of wat dan ook. Zo van red je ermee.
[..]

En dan verbaasd zijn dat het gros van de bezorgers het voor gezien houdt na een maand. .

Hier wordt de eerste twee, drie keer iemand mee op pad gestuurd, om de wijk uit te leggen, eventuele tips te geven qua bezorgen, uitzonderingen in nummering of afgelegen huizen duidelijk te maken, dat werk. Stellen hetzelfde verhaal. Ook om te zorgen dat iemand niet op zijn eerste dag om vijf uur nog op straat loopt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63781226
Er werd vanochtend tijdens het gesprek gezegt dat de kerstpakketten volg. vrijdag meegenomen mogen worden maar ik ben sinds vandaag in dienst en ook nog eens de eerste 3 weken via het uitzendbureau omdat mijn contrakt in orde gemaakt moet worden... zou ik er ook 1 krijgen denknen jullie??
pi_63781541
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:51 schreef monique-moon het volgende:
[..]
Dat is wel echt belachelijk. Als ze mij er zo op uit gestuurd hadden, dan had ik er twee uur over gedaan om alleen maar die wijk te vinden en na het lopen weer twee uur nodig gehad om thuis te komen.

Is het je uiteindelijk wel gelukt dan?
pi_63783305
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:05 schreef Rosalien89 het volgende:
Er werd vanochtend tijdens het gesprek gezegt dat de kerstpakketten volg. vrijdag meegenomen mogen worden maar ik ben sinds vandaag in dienst en ook nog eens de eerste 3 weken via het uitzendbureau omdat mijn contrakt in orde gemaakt moet worden... zou ik er ook 1 krijgen denknen jullie??
Ik denk niet dat je er één zult krijgen. De pakketen zijn al lang geleden besteld en ik denk dat ze er precies zoveel leveren als er toen personeel was. Misschien dat je er 1 krijgt als ze er 1 overhebben, maar anders niet denk ik.....
pi_63785731
Hoera, morgen weer h-a-h (Er-Is-Post). En op zaterdag 27/12 zelfs 2x hah. Op een zaterdag! Dat is nog nooit vertoond! Ik dacht ook dat dat tegen de afspraken was, volgens mij mag je nml op zaterdag maar maximaal 1 hah hebben, en dan alleen nog gedurende een zeer beperkt aantal zaterdagen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_63785903
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hoera, morgen weer h-a-h (Er-Is-Post). En op zaterdag 27/12 zelfs 2x hah. Op een zaterdag! Dat is nog nooit vertoond! Ik dacht ook dat dat tegen de afspraken was, volgens mij mag je nml op zaterdag maar maximaal 1 hah hebben, en dan alleen nog gedurende een zeer beperkt aantal zaterdagen.

Over welke heb je het? k word hier al bang.
pi_63786406
Ja ik heb er wel lang overgedaan want ik kende die wijk ook niet zo goed maar het is gelukt, heb inmiddels al diverse andere wijken gehad gelukkig wel met looplijst
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:18 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat is wel echt belachelijk. Als ze mij er zo op uit gestuurd hadden, dan had ik er twee uur over gedaan om alleen maar die wijk te vinden en na het lopen weer twee uur nodig gehad om thuis te komen.

Is het je uiteindelijk wel gelukt dan?
pi_63787008
Morgen ''Er is post!'' HAH.
Welke 2 HAH zijn er volgende zaterdag dan? Toch geen Gamma he
pi_63787442
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 16:19 schreef Rosalien89 het volgende:

[..]

Over welke heb je het? k word hier al bang.
In week 52 dus he, het zijn neem ik aan de folders die we normaalgesproken de dinsdag erop zouden hebben, dus ik gok op AH en Gamma, dan wel Karwei. Maar ik kan het mis hebben.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 17:25:35 #84
73911 ultra_ivo
pi_63787454
Gamma was vandaag.
pi_63788234
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In week 52 dus he, het zijn neem ik aan de folders die we normaalgesproken de dinsdag erop zouden hebben, dus ik gok op AH en Gamma, dan wel Karwei. Maar ik kan het mis hebben.
dat wordt dan leuk direct na de kerst... NOT
pi_63789052
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Gamma was vandaag.
Dat weet ik, maar ik heb het pas over 27 december dus over 3 weken. Dus tegen die tijd is er vast alweer een nieuwe Gammafolder uit. En het kan natuurlijk ook de Karweikrant zijn.
pi_63789183
Ik sla de KNJ-periode dit jaar maar even over. Uiteraard moet ik de weekenden werken, maar doordeweeks maar even niet. Genoeg ander werk te doen ook.
pi_63789573
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:07 schreef Deezertje het volgende:
Morgen ''Er is post!'' HAH.
Welke 2 HAH zijn er volgende zaterdag dan? Toch geen Gamma he
morgen hebben wij twee soorten (die van TNT en een folder van de poiesz).

Volgende week is er wéér HAH op zaterdag, maar ik weet nog niet wat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 december 2008 @ 22:05:29 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63793905
Idd morgen de TNT en Poiesz folder. Mogen ze wel meer lappen, want die 3 uren ga ik dan net niet meer halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63795239
Hier gelukkig maar één soort HAH
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63802206
Wij hadden vandaag alleen tnt foldertje

Heb vandaag pepernoten gekregen en me werkkleding... wel snel al de 2e dag
pi_63803346
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:01 schreef Rosalien89 het volgende:
Wij hadden vandaag alleen tnt foldertje

Heb vandaag pepernoten gekregen en me werkkleding... wel snel al de 2e dag
Dat is oude zooi uit het magazijn
  Redactie Frontpage zaterdag 6 december 2008 @ 13:15:56 #93
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_63803501
Pepernoteeeeeh
pi_63805094
Kreeg donderdag mijn pepernoten ZONDER gedicht het is een SCHANDE! dat ze daar nu ook al op gaan bezuinigen

Voor de rest weinig post vandaag maar wel 2 soorten HAH. Toch nog in 2.5 uurtjes wijkje gelopen met een lekker zonnetje erbij.
pi_63807271
Hier ook alleen het tnt foldertje.

En vier wolkbreuken
pi_63808271
BIj mijn eerste wijk was het HAH al voor de helft vd wijk op... wat doen ze dan, het er de volgende dag alsnog bij gooien?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_63810127
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:19 schreef VixenFromHell het volgende:
BIj mijn eerste wijk was het HAH al voor de helft vd wijk op... wat doen ze dan, het er de volgende dag alsnog bij gooien?
Als je hebt doorgegeven voor welke straten je niet genoeg had komt dat er maandag bij
pi_63810217
Op maandag zeker niet, als het erbij komt, dan op dinsdag.
pi_63810685
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Op maandag zeker niet, als het erbij komt, dan op dinsdag.
Daar was ik al bang voor ja, ik moet toevallig dinsdag die wijk ook doen 3 soorten HAH dan iig, hopelijk komt het er niet bij
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:21:35 #100
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63810715
Jeej ! Vandaag is mijn contract veranderd van tijdelijk naar onbepaald ! Mijn teamcoach had ( en hier in het topic ook ) het erover dat ze die niet meer uitgeven. Bij mij maken ze blijkbaar toch een uitzondering.

Vandaag hadden we 2 H.A.H's: Poiesz en zo'n TNT - foldertje... Gelukkig was het al gezet.

Voor de rest merk ik nog niet zoveel van de KNJ - periode. Alhoewel het over anderhalve week toch echt gaat beginnen ! Ik zie er dan ook zeer naar uit, vorig jaar was het ook beregezellig !
Nothing is what it seems
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:30:38 #101
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63810973
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor ja, ik moet toevallig dinsdag die wijk ook doen 3 soorten HAH dan iig, hopelijk komt het er niet bij
Als je het tenminste hebt doorgegeven. Zo niet, bestaat de kans dat mensen gaan klagen en je een boze teamcoach op je af krijgt.

Als je het doorgegeven hebt is het 100% zeker dat je het dinsdag erbij krijgt.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 december 2008 @ 20:34:50 #102
Maffe Fries
pi_63811077
Vandaag lekker rustig aan gedaan en gelukkig wel het zakje pepernoten met gedicht gekregen
pi_63812139
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:30 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Als je het tenminste hebt doorgegeven. Zo niet, bestaat de kans dat mensen gaan klagen en je een boze teamcoach op je af krijgt.

Als je het doorgegeven hebt is het 100% zeker dat je het dinsdag erbij krijgt.
Ja dat heb ik uiteraard wel gedaan . Eerst was ik blij, tot ik me bedacht dat ik dinsdag ook daar moet lopen. Jammerrr.
pi_63812330
Geen pepernoten hier.
Heb opgeschreven: Waren de pepernoten lekker? 61000 zakken pepernoten en geen èèn voor mij... Ben benieuwd als ze er Maandag bijzitten! Best wel druk hier, foldertje TNT, Makro (was heel dun, maar toch) Staatsloterij loten, En ik had een huis waar ze met 15 loten van de Sponsor Bingo Loterij meespeelden..... Dan heb je toch al geld genoeg zou je zeggen?
  zondag 7 december 2008 @ 00:55:11 #105
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_63816302
Vandaag maar één HAH. En niet eens bij elke wijk. Hier en daar wel al wat kerstkaarten gezien hoor
pi_63822214
Ik had bij één huis wel 15 kerstkaarten Echt bizar, en dat op één dag. Voor de rest best veel kerstkaarten verspreid over mijn wijken.
pi_63823783
quote:
Op zondag 7 december 2008 13:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had bij één huis wel 15 kerstkaarten Echt bizar, en dat op één dag. Voor de rest best veel kerstkaarten verspreid over mijn wijken.
Ik heb eigenlijk nog bijna geen kerstkaarten gezien...

Maar 15 voor één huis... wow. Zal de bewoner ze naar zichzelf gestuurd hebben?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63824506
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog bijna geen kerstkaarten gezien...

Maar 15 voor één huis... wow. Zal de bewoner ze naar zichzelf gestuurd hebben?
Het was bij een villa. Misschien dat mensen daar in een goed straatje bij willen komen?
pi_63824695
Ik heb een hekel aan die kleine ienie mini kerstkaartjes
pi_63824743
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:15 schreef Rosalien89 het volgende:
pi_63837996
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:15 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb sowieso een hekel aan die kleine kaartjes.

Die kleine kaartjes mogen officieel ook niet, want het minimumformaat is 14×9 cm en ik heb kaartjes gezien die véél kleiner zijn dan dat... Net groot genoeg voor het adres en de postzegel, zeg maar.

Meestal plak ik dat soort envelopjes met een stukje plakband aan een grotere envelop voor hetzelfde adres, want als je dat niet doet is de kans nogal groot dat je het kleine envelopje onderweg verliest.
Wel even de postzegel doorstrepen, want de stempelmachine kan die kleine envelopjes niet aan.
pi_63843892
TVP, tevens een vraagje:

Kan iemand mij uitleggen wat het registernummer inhoudt voor de Labels van TNT? Ik moet namelijk online mijn kleren bestellen.
  Redactie Frontpage maandag 8 december 2008 @ 09:19:45 #113
J'adore hardcore
pi_63844021
Staat op je loonstrookje, regnr. Boven je adres
pi_63844160
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Staat op je loonstrookje, regnr. Boven je adres
Bedankt , ik zal het thuis even nakijken.
  FOK!fotograaf maandag 8 december 2008 @ 09:41:47 #115
73911 ultra_ivo
pi_63844482
Labels levert een stuk sneller dan de vorige kledingleverancier. Zaterdag m'n kleren gekregen die ik de week ervoor besteld heb, dat was wel eens anders. De nieuwe regenbroek lijkt een stuk soepeler dan de oude.
  maandag 8 december 2008 @ 13:07:27 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63848946
Zoo, ik ben mijn speed reading technieken alvast weer aan het opvijzelen voor volgende week. ( KNJ - periode ) Vorig jaar deed ik dat ook en merkte ik dat het ingooien veel sneller gaat als je tekst snel kunt interpreteren. Je hoeft maar een fractie van een seconde naar het adres te zien en je kunt al ingooien. Daarnaast probeer ik direct nàdat ik een brief gepakt heb de volgende alvast te lezen/interpreteren en tijdens het ingooien het juiste vakje van die volgende brief al te vinden.

Klinkt allemaal misschien overdreven, maar als je duizenden brieven moet ingooien op een dag kan zelfs een halve seconde reductie van ingooi-tijd een heleboel tijd schelen.

Weten jullie voor de rest nog tijdbesparende maatregelen die je kunt nemen bij voorbereiding en/of bestelling?
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 13:13:26 #117
Maffe Fries
pi_63849084
voor je in de bestelling gaat, kun je post voor brievenbussen waar veel post voor is apart afbundelen, zodat je bij die adressen snel weer weg bent. Normaalgesproken moet je elk adres voor elke bus controleren, maar op kantoor gaat dat net even sneller Zoiets is niet toegestaan,maar toch ...
pi_63849576
Kerstkaarten geen problemen mee maar wel met dat HAH
En dan vooral die Gamma :S

Als het mooi weer is en er geen HAH is dan geef ik mijn werk een 10
Als het mooi weer is en er is een makkelijke HAH dan geef ik het een 9
Als het mooi weer is en er is een moeilijke HAH dan geef ik het een 8
Als het slecht weer is en er geen HAH dan geef ik het een 7
Als het slecht weer is en er is een makkelijke HAH dan geef ik het een 6
Als het slecht weer is er is een moielijke HAH dan een 4.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 13:37:01 #119
Maffe Fries
pi_63849637
Met wat voor auto ben jij bij de post tijdens de bestelling op pad, Viper86?

Zijn ook genoeg trucjes voor om tijd te besparen, hangt echter wel wat van het type auto af
pi_63850469
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
voor je in de bestelling gaat, kun je post voor brievenbussen waar veel post voor is apart afbundelen, zodat je bij die adressen snel weer weg bent. Normaalgesproken moet je elk adres voor elke bus controleren, maar op kantoor gaat dat net even sneller Zoiets is niet toegestaan,maar toch ...
Ik doe dat ook altijd. Binnen alles controleren en de post voor (bijvoorbeeld) bedrijven apart afbundelen. Vooral bij fietswijken win je veel tijd voor de tijd die je er binnen extra aan besteed door de post na te kijken. En als het binnen klopt, komen er heus niet ineens kaboutertjes die ervoor zorgen dat het in de wijk niet meer klopt.

Kaboutertjes niet, maar helaas zijn er wel af-en-toe van die overijverige teamcoaches die het nodig vinden om de post (als het reeds in de fietstas zit) te voorzien van controlekaartjes. Ik heb wel eens laaiende ruzie gehad, omdat een vervangende teamcoach m'n post op die manier gesaboteerd had, want toen kon ik dus alsnog alle afgebundelde adressen gaan controleren. Is na die tijd gelukkig ook niet meer gebeurd.
pi_63850963
Bij ons is het de afspraak dat dei controlekaarten niet wordt bijgevoegd bij de post die voor bedrijven afgebundeld wordt.

Ik heb ze trouwens al tijden niet meer gehad, die controlekaarten.
pi_63850998
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:07 schreef Viper86 het volgende:
Zoo, ik ben mijn speed reading technieken alvast weer aan het opvijzelen voor volgende week. ( KNJ - periode ) Vorig jaar deed ik dat ook en merkte ik dat het ingooien veel sneller gaat als je tekst snel kunt interpreteren. Je hoeft maar een fractie van een seconde naar het adres te zien en je kunt al ingooien. Daarnaast probeer ik direct nàdat ik een brief gepakt heb de volgende alvast te lezen/interpreteren en tijdens het ingooien het juiste vakje van die volgende brief al te vinden.

Klinkt allemaal misschien overdreven, maar als je duizenden brieven moet ingooien op een dag kan zelfs een halve seconde reductie van ingooi-tijd een heleboel tijd schelen.

Weten jullie voor de rest nog tijdbesparende maatregelen die je kunt nemen bij voorbereiding en/of bestelling?
Ik werk altijd op die manier... de gang van de envelop naar het vakje gaat wel goed, dus daar hoef je niet naar te kijken. Je kijkt dus direct naar de volgende envelop terwijl je de huidige envelop in het vakje gooit.

Het is handig als je de kast goed kent. Als dat niet het geval is, kan je hem snel leren door rekening te houden met de alfabetische volgorde waarop de vakjes (als het goed is) geplakt zijn.
Ik ondhoud vervolgens wat van iedere kolom het onderste en bovenste vakje is, zodat ik in gedachten een soort "geraamte" heb van de kast en beter kan schatten in welke hoek het benodigde vakje zit. De rest van de vakjes leer je dan gaandeweg wel.

Wat het tussenzetten betreft, kan het tijd schelen als je eerst het plaatwerk op volgorde zet en het daarna pas met de machinepost samenvoegt. Dat is wel een extra stap, maar je hoeft dan niet de hele tijd door de stapel machinepost te bladeren. Als ik het met mijn collega's vergelijk gaat het in twee stappen minstens net zo snel als wanneer je het in één stap samenvoegt.
Alleen als er weinig plaatwerk is, kan je het beter wèl in één stap doen, maar als er veel plaatwerk is, gaat het in twee stappen sneller. En vooral als er veel machinepost is (en dat is meestal wel het geval in de KNJ-periode), gaat het in twee stappen sneller, omdat je dan zoveel door de machinepost moet bladeren.
Bij de methode met twee stappen, kan je eventueel ook al tijdens het samenvoegen de post voor de verhuis-/doorzendservice apart leggen, je maakt minder snel samenvoegfouten en je kan makkelijker piramidevormig zetten (en dat is in de bestelling wel zo prettig).

Oh en vergeet natuurlijk niet om je collega's bloedzenuwachtig te maken door bij iedere envelop die je moet ingooien, een keer met dat ding over de stapel in je hand te petsen. .

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 08-12-2008 14:52:04 ]
pi_63851415
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:31 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is het de afspraak dat dei controlekaarten niet wordt bijgevoegd bij de post die voor bedrijven afgebundeld wordt.

Ik heb ze trouwens al tijden niet meer gehad, die controlekaarten.
Ik vind de manier van controleren nogal onzin. Die controlekaarten zijn dunne flubbertjes op zo'n beetje het minimumformaat en doordat ze zo licht zijn, blijven ze regelmatig achter enveloppen plakken, waardoor je ze niet opmerkt (en dan maak je kans op zo'n fijne aantekening). Niet echt representatief voor de werkelijkheid, want zulke kaartjes komen als een mooi propje uit de sorteermachines.

Ik vind het gewoon bloedirritant om zo'n controle te krijgen, want ik weet van mezelf dat ik zelden zetfouten maak. Als ik in mijn wijk twee fouten tegenkom, is het veel (en ik controleer heus wel alle post, op de afgebundelde adressen na). Controleer dan lekker de mensen die erom bekend staan dat ze onzorgvuldig werken.
pi_63851583
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:32 schreef Jordy-B het volgende:

Oh en vergeet natuurlijk niet om je collega's bloedzenuwachtig te maken door bij iedere envelop die je moet ingooien, een keer met dat ding over de stapel in je hand te petsen. .
Dat is écht een soort automatisme dat erin is geslopen.

Ik vind het controleren ook wat onzin, de reden dat ze het bij ons niet meer doen, denk ik. Ze worden echt nooit meer toegevoegd. Tenminste, niet in de weekenden...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 15:12:47 #125
Maffe Fries
pi_63852102
Bij ons komen ze regelmatig voor. Op een gegeven moment zaten ze elke dag in dezelfde wijk Daar is toen over geklaagd, maar het zijn altijd dezelfde wijken waar het prijs is. Bij mijn wijk is het zo dat je bij het wegbrengen of 1 kaart tegenkomt of 4 en vrijwel nooit vijf. Dit heeft te maken met het doorgeven van post naar een andere wijk en het krijgen van post van die andere sorteerder.
  FOK!fotograaf maandag 8 december 2008 @ 17:26:38 #126
73911 ultra_ivo
pi_63855978
Wat ook sneller werkt is bij grote bussenfronten het plaatwerk in een aparte bundel te zetten, dus niet tussen te voegen. Dan heb je 2 bundels (of meer) voor het bussenfront. Op straat scheelt je dat amper werk, binnen flink wat.
pi_63856578
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Labels levert een stuk sneller dan de vorige kledingleverancier. Zaterdag m'n kleren gekregen die ik de week ervoor besteld heb, dat was wel eens anders. De nieuwe regenbroek lijkt een stuk soepeler dan de oude.
Ze zijn wel sneller geworden, maar het is nog steeds hetzelfde bedrijf als vroeger volgens mij. Ze zijn alleen net zo vaak als de TNT van naam veranderd.

Dat van dat regenpak klopt, na talloze klachten hebben ze het vorige pak (wat uit de doos al lek was) vervangen door een andere. En dat terwijl dat oude pak uitgebreid getest was, en de gebruikers tijdens de pilot lyrisch. Wat maar weer aangeeft wat zo´n pilot van de TNT waard is.
  FOK!fotograaf maandag 8 december 2008 @ 18:59:09 #128
73911 ultra_ivo
pi_63857540
Dat vorige pak was niet in de doos al lek, het zweette ook als een gek. Wat weer diverse andere klachten op kon leveren.
pi_63860158
quote:
Op maandag 8 december 2008 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons komen ze regelmatig voor. Op een gegeven moment zaten ze elke dag in dezelfde wijk Daar is toen over geklaagd, maar het zijn altijd dezelfde wijken waar het prijs is. Bij mijn wijk is het zo dat je bij het wegbrengen of 1 kaart tegenkomt of 4 en vrijwel nooit vijf. Dit heeft te maken met het doorgeven van post naar een andere wijk en het krijgen van post van die andere sorteerder.
Ik heb in 2 jaar tijd nog nooit zo'n kaartje tussen m'n wijk gehad..

Vandaag voor het eerst dit jaar weer op maandag gewerkt, kerstkaartjes bezorgen Niet dat het nodig was, had een half tasje voor 2 wijken.
pi_63861890
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:44 schreef Mellow_ het volgende:

[..]

Ik heb in 2 jaar tijd nog nooit zo'n kaartje tussen m'n wijk gehad..

Vandaag voor het eerst dit jaar weer op maandag gewerkt, kerstkaartjes bezorgen Niet dat het nodig was, had een half tasje voor 2 wijken.
Heb die controlekaarten ook al een hele tijd niet meer gehad. Had ze toevallig afgelopen zaterdag nog heb ze er tussen uitgevist en op het bureau gelegd. Heb niet eens mijn naam er op gezet. Dikke onzin vind ik het maar goed. Vandaag ook weer gewerkt , in plaats van 1 grote wijk en 2 kleine wijkjes kreeg ik er 3 grote voor in de plaats. De kerstkaarten die ik had (ongeveer 75) hoefde ik niet te bezorgen. Dat viel dus gelukkig weer mee want dat mocht morgen. Voor de rest had ik nog 7(!) aangetekenden. Ben dus best lang bezig geweest want had ook een wijk die ik niet kon. En dat is op maandag best lastig met heel weinig post. Zucht! Morgen weer lekker om 08.00 beginnen tot een uurtje of 14.00 en daarna nog een buslichting van 4 tot 7 . Money!
pi_63868037
had je geen plattegrondje mee?

Hier zijn we sinds de reorganisatie opvallend bedreven in het uitprinten van plattegrondjes... Bij google maps staan er zelfs huisnummers bij (niet overal, maar wel voldoende om te kunnen schatten)

[ Bericht 22% gewijzigd door Jordy-B op 09-12-2008 01:27:07 ]
pi_63883629
hoi,

Ik heb een vraagje,
Ik ben werkzaam als zaterdagpostbode voor ongeveer 2,5 jaar nu. Nu is mijn fiets door al die jaren post meezeulen kapot gegaan. Nu krijg ik wel een fietsvergoeding van 10 euro maar daarmee kan ik nooit kosten dekken van de reparatie. Zijn er nog andere mogelijkheden om de reparatie te declareren bij de TNT?
pi_63884268
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:35 schreef Renger19 het volgende:
hoi,

Ik heb een vraagje,
Ik ben werkzaam als zaterdagpostbode voor ongeveer 2,5 jaar nu. Nu is mijn fiets door al die jaren post meezeulen kapot gegaan. Nu krijg ik wel een fietsvergoeding van 10 euro maar daarmee kan ik nooit kosten dekken van de reparatie. Zijn er nog andere mogelijkheden om de reparatie te declareren bij de TNT?
Nee, in principe moet je het met die fietsvergoeding doen. Maar: heb jij een vaste of een variabele vergoeding? Als je een vaste vergoeding hebt krijg je ongeveer EUR 5 per maand (wordt uitbetaald als ong. EUR 15 per kwartaal), en dat is dus onafhankelijk van welke wijken je hebt. Als je dan dus extra werkt in de vakantie krijg je geen extra vergoeding, althans niet automatisch. In dat geval loont het de moeite er achteraan te gaan, en kan je misschien een extra vergoeding krijgen.

Heb je een variabele vergoeding, dan is het bedrag afhankelijk van hoeveel dagen je gewerkt hebt en welke wijken (ver en veel fietsen, of juist niet). In dat geval krijg je automatisch extra fietsvergoeding als je extra gewerkt hebt. In dat geval gaat het eerdere verhaal helaas niet op.

Wist je trouwens dat je volgens de zaterdag-CAO als je in een week minstens 3 dagen hebt gewerkt (inclusief de zaterdag) je recht hebt op reiskostenvergoeding? Ook weer iets wat ze je niet automatisch geven, maar waar je zelf achteraan moet. Deze regeling geldt helaas niet als er sprake is van vakantiewerk. Met vakantiewerk bedoelen ze extra werk wat je hebt verricht tijdens de schoolvakanties. Beetje flauw, want het doet er dus niet toe of je in die week nu daadwerkelijk vrij had van school of niet. Er zijn genoeg zaterdagbestellers die helemaal niet meer op school zitten, of een een universitaire opleiding doen, waardoor ze sowieso niets met de meeste schoolvakanties te maken hebben.

Overigens kun je het met die karige fietsvergoeding redelijk redden mits je een beetje zuinig met je fiets bent en zelf evt. lekke banden kunt plakken en dus niet steeds naar een dure fietsenmaker moet. Maak niet de fout een nieuwe fiets te kopen bij de bouwmarkt, die is binnen een jaar stuk. Beter koop je voor hetzelfde bedrag een goede tweedehands van een degelijk merk. Ik deed het jarenlang zo: ik kocht een simpele herenfiets van een particulier, voor een eurootje of 60. Geen versnellingen of handremmen, gewoon terugtraprem. Daar verichte ik het absolute minimum aan onderhoud aan, alleen af en toe een lekke band plakken, en misschien 1x een nieuwe achterband (achter), zelf verwisselen! En verder af en toe de ketting smeren. Met zo´n fiets deed ik dan 2 tot 3 jaar, dan was íe op. En dan begon ik weer van voren af aan. En dan hield ik meestal nog geld over, ook.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 december 2008 @ 18:15:25 #134
J'adore hardcore
pi_63884646
quote:
Wist je trouwens dat je volgens de zaterdag-CAO als je in een week minstens 3 dagen hebt gewerkt (inclusief de zaterdag) je recht hebt op reiskostenvergoeding?
Had ik 1,5 jaar geleden moeten weten
  FOK!fotograaf woensdag 10 december 2008 @ 18:52:08 #135
73911 ultra_ivo
pi_63912129
De afgelopen 2 dagen 2 kerstrkrachten opgeleid. Best wel leuk maar je vriest op een gegeven moment zowat aan de grond vast als je alleen maar moet kijken hoe ze het doen en aanwijzingen/tips geven.
pi_63913256
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Best wel leuk maar je vriest op een gegeven moment zowat aan de grond vast als je alleen maar moet kijken hoe ze het doen en aanwijzingen/tips geven.
Zijn er serieus mensen die dat doen, ja? Na één straat zie je wel of ze shit in gleuven kunnen stouwen. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63915402
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
De afgelopen 2 dagen 2 kerstrkrachten opgeleid. Best wel leuk maar je vriest op een gegeven moment zowat aan de grond vast als je alleen maar moet kijken hoe ze het doen en aanwijzingen/tips geven.
Tegenwoordig mag ik niet eens meer zo opleiden. Alles moet snel, snel, snel! Het eerste rondje mag ik nog voordoen, daarna is het zij een rondje, ik een rondje. Twee dagen meelopen, daarna het diepe in. Anders wordt het te duur.
  FOK!fotograaf woensdag 10 december 2008 @ 22:03:50 #138
73911 ultra_ivo
pi_63918116
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:32 schreef Nosh het volgende:

[..]

Zijn er serieus mensen die dat doen, ja? Na één straat zie je wel of ze shit in gleuven kunnen stouwen. .
Ik niet alleen. De meesten van ons vaste postbodes waren dinsdag pas tegen half vijf/vijf uur klaar. Niemand die klaagt. Als wij de mensen goed opleiden hebben we de komende twee weken alleen binnenwerk (niet dat datzu super is) en zijn we op normale tijden klaar. Vallen er veel kerstkrachten af dan zijn we echt de pineut en wordt het én veel voorbereiden én veel lopen.
pi_63922372
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik niet alleen. De meesten van ons vaste postbodes waren dinsdag pas tegen half vijf/vijf uur klaar. Niemand die klaagt. Als wij de mensen goed opleiden hebben we de komende twee weken alleen binnenwerk (niet dat datzu super is) en zijn we op normale tijden klaar. Vallen er veel kerstkrachten af dan zijn we echt de pineut en wordt het én veel voorbereiden én veel lopen.
Geef ze eens ongelijk dan worden ze ook uitbetaald tot 5 uur.
Als ik iemand opleid dan laat ik diegene ook het meeste doen, lekker een sigaretje roken en de ander laten ploegen. Maar alsj het regent dan gaan we even snel de wijk door.
pi_63930078
Ik word morgen opgeleid voor buiten... voor mijn wijk staat op dinsdags 2,5 uur... dus ben benieuwd morgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')