quote:
Op maandag 8 december 2008 13:07 schreef Viper86 het volgende:Zoo, ik ben mijn speed reading technieken alvast weer aan het opvijzelen voor volgende week. ( KNJ - periode ) Vorig jaar deed ik dat ook en merkte ik dat het ingooien veel sneller gaat als je tekst snel kunt interpreteren. Je hoeft maar een fractie van een seconde naar het adres te zien en je kunt al ingooien. Daarnaast probeer ik direct nàdat ik een brief gepakt heb de volgende alvast te lezen/interpreteren en tijdens het ingooien het juiste vakje van die volgende brief al te vinden.
Klinkt allemaal misschien overdreven, maar als je duizenden brieven moet ingooien op een dag kan zelfs een halve seconde reductie van ingooi-tijd een heleboel tijd schelen.

Weten jullie voor de rest nog tijdbesparende maatregelen die je kunt nemen bij voorbereiding en/of bestelling?
Ik werk altijd op die manier... de gang van de envelop naar het vakje gaat wel goed, dus daar hoef je niet naar te kijken. Je kijkt dus direct naar de volgende envelop terwijl je de huidige envelop in het vakje gooit.
Het is handig als je de kast goed kent. Als dat niet het geval is, kan je hem snel leren door rekening te houden met de alfabetische volgorde waarop de vakjes (als het goed is) geplakt zijn.
Ik ondhoud vervolgens wat van iedere kolom het onderste en bovenste vakje is, zodat ik in gedachten een soort "geraamte" heb van de kast en beter kan schatten in welke hoek het benodigde vakje zit. De rest van de vakjes leer je dan gaandeweg wel.
Wat het tussenzetten betreft, kan het tijd schelen als je eerst het plaatwerk op volgorde zet en het daarna pas met de machinepost samenvoegt. Dat is wel een extra stap, maar je hoeft dan niet de hele tijd door de stapel machinepost te bladeren. Als ik het met mijn collega's vergelijk gaat het in twee stappen
minstens net zo snel als wanneer je het in één stap samenvoegt.
Alleen als er weinig plaatwerk is, kan je het beter wèl in één stap doen, maar als er veel plaatwerk is, gaat het in twee stappen sneller. En vooral als er veel machinepost is (en dat is meestal wel het geval in de KNJ-periode), gaat het in twee stappen sneller, omdat je dan zoveel door de machinepost moet bladeren.
Bij de methode met twee stappen, kan je eventueel ook al tijdens het samenvoegen de post voor de verhuis-/doorzendservice apart leggen, je maakt minder snel samenvoegfouten en je kan makkelijker piramidevormig zetten (en dat is in de bestelling wel zo prettig).
Oh en vergeet natuurlijk niet om je collega's bloedzenuwachtig te maken door bij iedere envelop die je moet ingooien, een keer met dat ding over de stapel in je hand te petsen. .
[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 08-12-2008 14:52:04 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.