abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:30:38 #101
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63810973
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:20 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor ja, ik moet toevallig dinsdag die wijk ook doen 3 soorten HAH dan iig, hopelijk komt het er niet bij
Als je het tenminste hebt doorgegeven. Zo niet, bestaat de kans dat mensen gaan klagen en je een boze teamcoach op je af krijgt.

Als je het doorgegeven hebt is het 100% zeker dat je het dinsdag erbij krijgt.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 6 december 2008 @ 20:34:50 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63811077
Vandaag lekker rustig aan gedaan en gelukkig wel het zakje pepernoten met gedicht gekregen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63812139
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:30 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Als je het tenminste hebt doorgegeven. Zo niet, bestaat de kans dat mensen gaan klagen en je een boze teamcoach op je af krijgt.

Als je het doorgegeven hebt is het 100% zeker dat je het dinsdag erbij krijgt.
Ja dat heb ik uiteraard wel gedaan . Eerst was ik blij, tot ik me bedacht dat ik dinsdag ook daar moet lopen. Jammerrr.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_63812330
Geen pepernoten hier.
Heb opgeschreven: Waren de pepernoten lekker? 61000 zakken pepernoten en geen èèn voor mij... Ben benieuwd als ze er Maandag bijzitten! Best wel druk hier, foldertje TNT, Makro (was heel dun, maar toch) Staatsloterij loten, En ik had een huis waar ze met 15 loten van de Sponsor Bingo Loterij meespeelden..... Dan heb je toch al geld genoeg zou je zeggen?
  zondag 7 december 2008 @ 00:55:11 #105
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_63816302
Vandaag maar één HAH. En niet eens bij elke wijk. Hier en daar wel al wat kerstkaarten gezien hoor
pi_63822214
Ik had bij één huis wel 15 kerstkaarten Echt bizar, en dat op één dag. Voor de rest best veel kerstkaarten verspreid over mijn wijken.
pi_63823783
quote:
Op zondag 7 december 2008 13:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik had bij één huis wel 15 kerstkaarten Echt bizar, en dat op één dag. Voor de rest best veel kerstkaarten verspreid over mijn wijken.
Ik heb eigenlijk nog bijna geen kerstkaarten gezien...

Maar 15 voor één huis... wow. Zal de bewoner ze naar zichzelf gestuurd hebben?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63824506
quote:
Op zondag 7 december 2008 14:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog bijna geen kerstkaarten gezien...

Maar 15 voor één huis... wow. Zal de bewoner ze naar zichzelf gestuurd hebben?
Het was bij een villa. Misschien dat mensen daar in een goed straatje bij willen komen?
pi_63824695
Ik heb een hekel aan die kleine ienie mini kerstkaartjes
pi_63824743
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:15 schreef Rosalien89 het volgende:
pi_63837996
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:15 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik heb sowieso een hekel aan die kleine kaartjes.

Die kleine kaartjes mogen officieel ook niet, want het minimumformaat is 14×9 cm en ik heb kaartjes gezien die véél kleiner zijn dan dat... Net groot genoeg voor het adres en de postzegel, zeg maar.

Meestal plak ik dat soort envelopjes met een stukje plakband aan een grotere envelop voor hetzelfde adres, want als je dat niet doet is de kans nogal groot dat je het kleine envelopje onderweg verliest.
Wel even de postzegel doorstrepen, want de stempelmachine kan die kleine envelopjes niet aan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63843892
TVP, tevens een vraagje:

Kan iemand mij uitleggen wat het registernummer inhoudt voor de Labels van TNT? Ik moet namelijk online mijn kleren bestellen.
  Redactie Frontpage maandag 8 december 2008 @ 09:19:45 #113
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_63844021
Staat op je loonstrookje, regnr. Boven je adres
pi_63844160
quote:
Op maandag 8 december 2008 09:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Staat op je loonstrookje, regnr. Boven je adres
Bedankt , ik zal het thuis even nakijken.
  FOK!fotograaf maandag 8 december 2008 @ 09:41:47 #115
73911 ultra_ivo
pi_63844482
Labels levert een stuk sneller dan de vorige kledingleverancier. Zaterdag m'n kleren gekregen die ik de week ervoor besteld heb, dat was wel eens anders. De nieuwe regenbroek lijkt een stuk soepeler dan de oude.
  maandag 8 december 2008 @ 13:07:27 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_63848946
Zoo, ik ben mijn speed reading technieken alvast weer aan het opvijzelen voor volgende week. ( KNJ - periode ) Vorig jaar deed ik dat ook en merkte ik dat het ingooien veel sneller gaat als je tekst snel kunt interpreteren. Je hoeft maar een fractie van een seconde naar het adres te zien en je kunt al ingooien. Daarnaast probeer ik direct nàdat ik een brief gepakt heb de volgende alvast te lezen/interpreteren en tijdens het ingooien het juiste vakje van die volgende brief al te vinden.

Klinkt allemaal misschien overdreven, maar als je duizenden brieven moet ingooien op een dag kan zelfs een halve seconde reductie van ingooi-tijd een heleboel tijd schelen.

Weten jullie voor de rest nog tijdbesparende maatregelen die je kunt nemen bij voorbereiding en/of bestelling?
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 13:13:26 #117
Maffe Fries
pi_63849084
voor je in de bestelling gaat, kun je post voor brievenbussen waar veel post voor is apart afbundelen, zodat je bij die adressen snel weer weg bent. Normaalgesproken moet je elk adres voor elke bus controleren, maar op kantoor gaat dat net even sneller Zoiets is niet toegestaan,maar toch ...
pi_63849576
Kerstkaarten geen problemen mee maar wel met dat HAH
En dan vooral die Gamma :S

Als het mooi weer is en er geen HAH is dan geef ik mijn werk een 10
Als het mooi weer is en er is een makkelijke HAH dan geef ik het een 9
Als het mooi weer is en er is een moeilijke HAH dan geef ik het een 8
Als het slecht weer is en er geen HAH dan geef ik het een 7
Als het slecht weer is en er is een makkelijke HAH dan geef ik het een 6
Als het slecht weer is er is een moielijke HAH dan een 4.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 13:37:01 #119
Maffe Fries
pi_63849637
Met wat voor auto ben jij bij de post tijdens de bestelling op pad, Viper86?

Zijn ook genoeg trucjes voor om tijd te besparen, hangt echter wel wat van het type auto af
pi_63850469
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
voor je in de bestelling gaat, kun je post voor brievenbussen waar veel post voor is apart afbundelen, zodat je bij die adressen snel weer weg bent. Normaalgesproken moet je elk adres voor elke bus controleren, maar op kantoor gaat dat net even sneller Zoiets is niet toegestaan,maar toch ...
Ik doe dat ook altijd. Binnen alles controleren en de post voor (bijvoorbeeld) bedrijven apart afbundelen. Vooral bij fietswijken win je veel tijd voor de tijd die je er binnen extra aan besteed door de post na te kijken. En als het binnen klopt, komen er heus niet ineens kaboutertjes die ervoor zorgen dat het in de wijk niet meer klopt.

Kaboutertjes niet, maar helaas zijn er wel af-en-toe van die overijverige teamcoaches die het nodig vinden om de post (als het reeds in de fietstas zit) te voorzien van controlekaartjes. Ik heb wel eens laaiende ruzie gehad, omdat een vervangende teamcoach m'n post op die manier gesaboteerd had, want toen kon ik dus alsnog alle afgebundelde adressen gaan controleren. Is na die tijd gelukkig ook niet meer gebeurd.
pi_63850963
Bij ons is het de afspraak dat dei controlekaarten niet wordt bijgevoegd bij de post die voor bedrijven afgebundeld wordt.

Ik heb ze trouwens al tijden niet meer gehad, die controlekaarten.
pi_63850998
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:07 schreef Viper86 het volgende:
Zoo, ik ben mijn speed reading technieken alvast weer aan het opvijzelen voor volgende week. ( KNJ - periode ) Vorig jaar deed ik dat ook en merkte ik dat het ingooien veel sneller gaat als je tekst snel kunt interpreteren. Je hoeft maar een fractie van een seconde naar het adres te zien en je kunt al ingooien. Daarnaast probeer ik direct nàdat ik een brief gepakt heb de volgende alvast te lezen/interpreteren en tijdens het ingooien het juiste vakje van die volgende brief al te vinden.

Klinkt allemaal misschien overdreven, maar als je duizenden brieven moet ingooien op een dag kan zelfs een halve seconde reductie van ingooi-tijd een heleboel tijd schelen.

Weten jullie voor de rest nog tijdbesparende maatregelen die je kunt nemen bij voorbereiding en/of bestelling?
Ik werk altijd op die manier... de gang van de envelop naar het vakje gaat wel goed, dus daar hoef je niet naar te kijken. Je kijkt dus direct naar de volgende envelop terwijl je de huidige envelop in het vakje gooit.

Het is handig als je de kast goed kent. Als dat niet het geval is, kan je hem snel leren door rekening te houden met de alfabetische volgorde waarop de vakjes (als het goed is) geplakt zijn.
Ik ondhoud vervolgens wat van iedere kolom het onderste en bovenste vakje is, zodat ik in gedachten een soort "geraamte" heb van de kast en beter kan schatten in welke hoek het benodigde vakje zit. De rest van de vakjes leer je dan gaandeweg wel.

Wat het tussenzetten betreft, kan het tijd schelen als je eerst het plaatwerk op volgorde zet en het daarna pas met de machinepost samenvoegt. Dat is wel een extra stap, maar je hoeft dan niet de hele tijd door de stapel machinepost te bladeren. Als ik het met mijn collega's vergelijk gaat het in twee stappen minstens net zo snel als wanneer je het in één stap samenvoegt.
Alleen als er weinig plaatwerk is, kan je het beter wèl in één stap doen, maar als er veel plaatwerk is, gaat het in twee stappen sneller. En vooral als er veel machinepost is (en dat is meestal wel het geval in de KNJ-periode), gaat het in twee stappen sneller, omdat je dan zoveel door de machinepost moet bladeren.
Bij de methode met twee stappen, kan je eventueel ook al tijdens het samenvoegen de post voor de verhuis-/doorzendservice apart leggen, je maakt minder snel samenvoegfouten en je kan makkelijker piramidevormig zetten (en dat is in de bestelling wel zo prettig).

Oh en vergeet natuurlijk niet om je collega's bloedzenuwachtig te maken door bij iedere envelop die je moet ingooien, een keer met dat ding over de stapel in je hand te petsen. .

[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 08-12-2008 14:52:04 ]
pi_63851415
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:31 schreef MadGuy het volgende:
Bij ons is het de afspraak dat dei controlekaarten niet wordt bijgevoegd bij de post die voor bedrijven afgebundeld wordt.

Ik heb ze trouwens al tijden niet meer gehad, die controlekaarten.
Ik vind de manier van controleren nogal onzin. Die controlekaarten zijn dunne flubbertjes op zo'n beetje het minimumformaat en doordat ze zo licht zijn, blijven ze regelmatig achter enveloppen plakken, waardoor je ze niet opmerkt (en dan maak je kans op zo'n fijne aantekening). Niet echt representatief voor de werkelijkheid, want zulke kaartjes komen als een mooi propje uit de sorteermachines.

Ik vind het gewoon bloedirritant om zo'n controle te krijgen, want ik weet van mezelf dat ik zelden zetfouten maak. Als ik in mijn wijk twee fouten tegenkom, is het veel (en ik controleer heus wel alle post, op de afgebundelde adressen na). Controleer dan lekker de mensen die erom bekend staan dat ze onzorgvuldig werken.
pi_63851583
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:32 schreef Jordy-B het volgende:

Oh en vergeet natuurlijk niet om je collega's bloedzenuwachtig te maken door bij iedere envelop die je moet ingooien, een keer met dat ding over de stapel in je hand te petsen. .
Dat is écht een soort automatisme dat erin is geslopen.

Ik vind het controleren ook wat onzin, de reden dat ze het bij ons niet meer doen, denk ik. Ze worden echt nooit meer toegevoegd. Tenminste, niet in de weekenden...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 december 2008 @ 15:12:47 #125
Maffe Fries
pi_63852102
Bij ons komen ze regelmatig voor. Op een gegeven moment zaten ze elke dag in dezelfde wijk Daar is toen over geklaagd, maar het zijn altijd dezelfde wijken waar het prijs is. Bij mijn wijk is het zo dat je bij het wegbrengen of 1 kaart tegenkomt of 4 en vrijwel nooit vijf. Dit heeft te maken met het doorgeven van post naar een andere wijk en het krijgen van post van die andere sorteerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')