abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63620115

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 27
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 28
[Centraal] TNT Medewerkerstopic Deel 29 Staken zulllen we!
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 30 over gleufellende...
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 31
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 32
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 33

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
(29 november, 14:32)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63620194
Klopt Jordy.. dat heb ik ook gelezen op de HAH planning.
Hier hebben we de Poiesz (plaatselijke supermakt, volgens mij niet landelijk??)
En nog iets van TNT er bij..
Moet niet gekker worden!
pi_63620212
waarom is het toch altijd onmogelijk om een dagje vrij te krijgen in KNJ
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63620259
Poiesz en weer iets van TNT, idd... Ach, ik vind het niet zo'n ramp, mits er verder geen rare mailingen bijkomen. Vandaag was de laatste zaterdag van de maand èn er was makro, dus ik hoop dat het qua post volgende week wel meevalt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63620282
Kan er trouwens een wachtwoord op de TNT-OP-wiki? Ik word er een beetje suf van om iedere keer weer te moeten zoeken naar de meest recente OP. We hebben nogal een spam-probleempje.

Oh wacht, ik PM wel even een admin.
pi_63620332
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:35 schreef Jordy-B het volgende:
Poiesz en weer iets van TNT, idd... Ach, ik vind het niet zo'n ramp, mits er verder geen rare mailingen bijkomen. Vandaag was de laatste zaterdag van de maand èn er was makro, dus ik hoop dat het qua post volgende week wel meevalt.
Volgende week is er ook makro
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_63620383
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:40 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Volgende week is er ook makro
Hmm oke.. verbaasd me niks zal wel weer zo`n special sinterklaas editie zijn zeker
pi_63621104
Ik ben vandaag aangenomen als zaterdagbesteller in Tiel

Lijkt mij erg leuk, ik moet aankomende vrijdag en zaterdag vanaf 8 tot 12 alleen gaan sorteren en die week erop pas lopen.. Ik heb in iedergeval 6 maanden dezelfde wijk en in die wijk woon ik gelukkig
  Redactie Frontpage zaterdag 29 november 2008 @ 16:39:21 #9
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_63621213
Welkom bij de TNT-clan dan maar
pi_63621760
De zakkenwagen was erg laat vandaag. Veel volk in de stad, vooral Belgen. Dus die stond continu vast .
pi_63621859
Gelukkig ben ik volgende week vrij.
pi_63622071
Volgende week inderdaad HAH (zo'n 'Er is post' boekje van TNT), maar hier iig geen Poiesz erbij.

Weet iemand trouwens hoe het zit met zaterdag 27 december? Zijn er überhaupt mensen / bedrijven die post versturen op 25 / 26 dec, en werken de sorteercentra door tijdens de kerstdagen? Of wordt het een soort maandag (wel een KNJ maandag dan )?
pi_63622100
Pff twee soorten HAH is helemaal niet leuk
pi_63622203

Vandaag mijn 1e kerstrit al gereden. Op 6 verschillende postagentschappen geweest om 'kerst' post op te halen. Natuurlijk werd ik bij elk agentschap smakelijk uitgelachen. . Uiteindelijk kwam ik met 4 kleine zakken baliepost aan op het sorteercentrum in Den Bosch

Maar goed... allemaal uren
pi_63622363
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
Volgende week inderdaad HAH (zo'n 'Er is post' boekje van TNT), maar hier iig geen Poiesz erbij.

Weet iemand trouwens hoe het zit met zaterdag 27 december? Zijn er überhaupt mensen / bedrijven die post versturen op 25 / 26 dec, en werken de sorteercentra door tijdens de kerstdagen? Of wordt het een soort maandag (wel een KNJ maandag dan )?
Zal wel behoorlijk druk zijn. De overkomstduur ligt bij kerstpost een stuk lager, dus je loopt waarschijnlijk gewoon met post die op de 23e of 24e is afgestempeld. Zeker geen maandag, zelfs geen KNJ-maandag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_63622445
Wat een dag vandaag, redelijk druk, en complete chaos. "Vergeten" verlofgangers, iemand ziek naar huis (incl. kots) en natuurlijk geen teamcoach of postbode-plus te bekennen. Men met al die verschillende opkomsttijden en mensen die nooit op kantoor komen en alleen vanuit depots werken heeft de toch al gebrekkige interne communicatie binnen de TNT veel grotere gevolgen dan toen we nog op ons eigen kleine kantoortje zaten waar iedereen elkaar kende.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_63623057
Bij ons was het ook chaos wegens ziekte.

En we zijn nog niet helemaal gewend aan de reorganisatie, dus dat helpt niet mee.
pi_63623388
Hey paranoid welk kantoor ben je zelf werkzaam..wij hadden vandaag ook iemand over de vloer die richting den bosch moest met zijn rit ;-)
pi_63624187
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:40 schreef Ohrpolster. het volgende:
De sorteercentra werken iig 2e kerstdag. Er is dan nog veel achterstallige kerstpost en nieuwjaarspost. Reken dus op niet al teveel volume maar heel veel stuks. Je gooit je dus suf.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 november 2008 @ 20:04:34 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63624951
Vandaag was de vrachtwagen weer eens 45 minuten te laat, dus begon ik uiteindelijk ook 10 minuten te laat, omdat de auto met de tassen natuurlijk te laat was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:27:40 #21
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_63625551
Ik was lekker vrij vandaag
Tevens tvp.
pi_63628359
kerstpakketten gesignaleerd!!

tevens een slechte tvp
pi_63628523
Nou, hier nog geen kerstpaketten gezien, maar vandaag wel de bekende zak pepernoten van bakkerij Het Stoepje, plus een kaart met hetzelfde gedicht als vorig gekregen van TNT piet
pi_63629907
Ze gingen inderdaad vanaf deze zaterdag de kerstpost van de regio Zuid-Oost verwerken op het sorteercentrum in Den Bosch. Eerst deden ze dat nog op de vestigingen voor een deel, maar nu brengen ze alles naar Den Bosch. Omdat ze op het sorteercentrum zelf niet genoeg plek hebben gaan ze ook gebruik maken van de oude TNT vestiging aan de parallelweg in Den Bosch, naast het station Den Bosch, waar vroeger nog posttreinen kwamen.

Bij de ingang van het sorteercentrum in Den Bosch staan al enkele pallets met in totaal 1200 zoveel kerstpakketen. Oranje doosjes, iets kleiner dan vorig jaar.
pi_63630809
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:15 schreef ruben3123 het volgende:
Ze gingen inderdaad vanaf deze zaterdag de kerstpost van de regio Zuid-Oost verwerken op het sorteercentrum in Den Bosch. Eerst deden ze dat nog op de vestigingen voor een deel, maar nu brengen ze alles naar Den Bosch. Omdat ze op het sorteercentrum zelf niet genoeg plek hebben gaan ze ook gebruik maken van de oude TNT vestiging aan de parallelweg in Den Bosch, naast het station Den Bosch, waar vroeger nog posttreinen kwamen.
Het oude EKP? *proest*
  Redactie Frontpage zondag 30 november 2008 @ 00:34:34 #26
J'adore hardcore
pi_63632135
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:26 schreef Ohrpolster. het volgende:
Nou, hier nog geen kerstpaketten gezien, maar vandaag wel de bekende zak pepernoten van bakkerij Het Stoepje, plus een kaart met hetzelfde gedicht als vorig gekregen van TNT piet
Die heb ik nog niet gehad!!!
pi_63632150
Zit er eigenlijk verschil in kerstpakketten, bijvoorbeeld een Zaterdagwerker kerstpakket, postbode kerstpakket en een postbezorgerkerstpakket? En moet je een X aantal maanden bij TNT werken als je er eentje krijgt?
pi_63633693
quote:
Op zondag 30 november 2008 00:35 schreef Deezertje het volgende:
Zit er eigenlijk verschil in kerstpakketten, bijvoorbeeld een Zaterdagwerker kerstpakket, postbode kerstpakket en een postbezorgerkerstpakket? En moet je een X aantal maanden bij TNT werken als je er eentje krijgt?
Volgens mij is dat allemaal gelijk. De "bedank"-pakketjes, voor bijvoorbeeld de bewoners van de nabrengadressen, zijn wel iets anders.
pi_63640663
Ik was gister op sollicitatiegesprek in TIel, en daar stonden ook allemaal kerstpakketjes...
Ik ben vanaf vrijdag in dienst van de TNT alleen de eerste 3 weken via Tempo Team daarna jaarcontakt..

Zou ik ook zo'n pakketje krijgen (A)
pi_63641690
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:08 schreef Rosalien89 het volgende:
Ik was gister op sollicitatiegesprek in TIel, en daar stonden ook allemaal kerstpakketjes...
Ik ben vanaf vrijdag in dienst van de TNT alleen de eerste 3 weken via Tempo Team daarna jaarcontakt..

Zou ik ook zo'n pakketje krijgen (A)
Hangt er van af. Op mijn vestiging waren ze vorig jaar zo flauw om degenen die korter dan 3 maanden in dienst waren geen pakket te geven. En dat terwijl er meer dan genoeg pakketten waren.
pi_63643149
Ach aan zo'n pakket heb je toch helemaal niks. Paar voedingsmiddelen die nog 6 jaar goed zijn en wat random nutteloos spul zoals afgelopen jaar een lantaarntje...
Volgende week werd er qua post niet veel verwacht is mij verteld, dus inclusief HAH zou het niet langer moeten duren dan een normale zaterdag.
Hoop dat ik zaterdag de 27e vrij kan krijgen, maar zo'n beetje de helft van iedereen heeft volgens mij vrij gevraagd ivm 2e kerstdag pilsen enzo.
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_63643150
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:49 schreef Paran0id het volgende:

Vandaag mijn 1e kerstrit al gereden. Op 6 verschillende postagentschappen geweest om 'kerst' post op te halen. Natuurlijk werd ik bij elk agentschap smakelijk uitgelachen. . Uiteindelijk kwam ik met 4 kleine zakken baliepost aan op het sorteercentrum in Den Bosch

Maar goed... allemaal uren
Hier net zo. Ik moest zelf 3 outlets af, en er werd door andere vestigingen post van 5 outlets afgestort. Ik moest die vervolgens naar Eindhoven-Kanaaldijk brengen.
Het was niet veel...
pi_63644760
Weet iemand dit trouwens,

Ik moet een VOG gaan halen voor de TNT. Hoe krijg ik die?

Groetjes!!
pi_63645938
quote:
Op zondag 30 november 2008 15:25 schreef Rosalien89 het volgende:
Weet iemand dit trouwens,

Ik moet een VOG gaan halen voor de TNT. Hoe krijg ik die?

Groetjes!!
Da's toch een verklaring goed gedrag? Gewoon naar het Gemeentehuis gaan en aanvragen
pi_63647757
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 23:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het oude EKP? *proest*
Ja denkt het. Zou niet weten hoe het er daar uitziet. Vanuit de trein zie je er alleen tientallen containers en bakkenkarren staan op het perron.
pi_63648212
quote:
Op zondag 30 november 2008 16:22 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Da's toch een verklaring goed gedrag? Gewoon naar het Gemeentehuis gaan en aanvragen
Ja dat klopt,, en die kost iets van 30 euro toch??

Thanks!
pi_63649296
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:11 schreef Rosalien89 het volgende:

[..]

Ja dat klopt,, en die kost iets van 30 euro toch??

Thanks!
Ja en je had geloof ik een formulier van TNT daarvoor meegekregen? Want die moet je ook even meenemen naar het gemeentehuis. Ja, het kost iets meer dan 30 euro, ik weet niet meer precies.

Oh en dan voor mezelf nog even een vraagje. Hoelang duurt t voor je dat bedrag terug krijgt gestort? Het is nu al iets van 2 maanden geleden en ik heb nog niks mogen ontvangen.
pi_63649821
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ja en je had geloof ik een formulier van TNT daarvoor meegekregen? Want die moet je ook even meenemen naar het gemeentehuis. Ja, het kost iets meer dan 30 euro, ik weet niet meer precies.

Oh en dan voor mezelf nog even een vraagje. Hoelang duurt t voor je dat bedrag terug krijgt gestort? Het is nu al iets van 2 maanden geleden en ik heb nog niks mogen ontvangen.
Hmmm ik heb niks meegekregen... :S

kan je zonder formulier geen VOG aanvragen?

Die man zeid tegen mij binnen 2 maanden bij je salaris.
pi_63651159
Dat probleem heb ik ook, en daarom sta ik op het punt weer ontslagen te worden.... Ik had niks over een VOG gehoord, en vorige week donderdag kreeg ik een keer te horen dat ik binnen een week die VOG moest opsturen omdat mijn contract anders zou verlopen. Dat haal ik niet, en bovendien zie ik mijn werkgever pas zaterdag weer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 november 2008 @ 21:18:06 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63652607
Hmm, nog niets van gehoord. Moeten alle werknemers nu opeens zo'n formulier overleggen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63652893
nieuwe medewerkers na 1 juli 2008 moeten dat
pi_63653821
ik wist niet dat er een TNT topic was

* Leanne werkt al 8 jaar bij TNT en heeft stage gelopen bij HRM van TNT afgelopen zomer
pi_63655912

Jezus.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_63656742
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:00 schreef Nosh het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus.
Inderdaad, omfg. TNT haalt nu de meest uitzinnige recamecampagnes uit de kast om maar aan postbezorgers te komen. Die radioreclames zijn helemaal erg, ik hoorde er pas 1 met een kerel die bij iemand aanbelde en zich op hysterisch vrolijke wijze voorstelde met "HALLO; IK BEN DE POSTBODE!!!!".

Helaas staat al dit blije gedoe een beetje in schril contrast met de werkelijkheid. Als je die flyers moet geloven bezorg je "brieven en kaartjes" en zit iedereen vol spanning op je te wachten. In werkelijkheid bezorg je vooral tijdschriften en heel veel reclametroep en zit er niemand op je te wachten omdat de meeste mensen dan ook gewoon aan het werk zijn. Alleen bij bejaardenflats zitten de mensen op je te wachten, en die verwachten je ook elke dag op hetzelfde tijdstip, en ben je wat later dan komen ze gelijk zeuren van "goh, wat ben je laat". Ondertussen word je door veel postbodes met de nek aangekeken, als postbezorger ben je toch een beetje de Pool van de TNT die het werk komt stelen van de te dure fulltimers, en werk je indirect mee aan hun ontslag. Althans, zo zien veel fulltimers het.

De reclames schetsen een idyllisch jaren-50 beeld van een postbode die lachend door zonovergoten straten loopt, gelukstelegrammen en geboortekaartjes uitdeelt, en overal wordt toegelachen door blije en gezellige dikke mevrouwen.

En veel argeloze mensen trappen er in. En dan kom je in de realiteit terecht. Je staat in de vrieskou al een half uur te vernikkelen bij een depot, een stoffige garagebox zonder water, licht of verwarming. Eindelijk komt er een klepperwagen aanrijden, en een chagerijnige dikke kerel geeft een rolcontainer een duw in jullie richting waarop de tassen tot ver boven je hoofd liggen opgetast. Vervolgens mag je zelf de container naar binnen rijden en afladen, want de chauffeur is alweer vertrokken. Helaas zit jouw wijk er niet bij, die is per ongeluk (?) door een postbode op de verkeerde container gezet, dus die staat nu bij een ander depot. In je wijk zijn die beloofde gezellige mensen nergens te vinden, en voor praatjes maken heb je ook geen tijd, want de looptijd van je wijk staat al heel erg krap, je had al 3 kwartier vertraging doordat de chauffeur te laat was, je hebt ook nog eens 3x huis-aan-huis (waaronder voor de 4e maal in 1 week een flyer van "word postbezorger"), en het begint al te schemeren. De volgende dag komt de altijd begripvolle postbode-plus je de les lezen (op een toon alsof hij het tegen een geestelijk gehandicapt persoon heeft) omdat je altijd veel te lang over je wijk doet, iets wat hij niet begrijpt, want hij loopt hem in 5 kwartier (zegt íe). Gemakshalve vergetend dat hij al 5 jaar nergens meer loopt, en alleen maar een beetje op z´n scooter met aangetekenden rondtuft.

En dan zijn ze verbaasd dat het verloop onder postbezorgers zo hoog is
  Redactie Frontpage zondag 30 november 2008 @ 23:58:55 #45
J'adore hardcore
pi_63657438
pi_63658160
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hé maar je hebt wel gelijk . Ik vind het ook steeds minder plezierig op mijn werk. Ben ook druk aan het solliciteren. Ik ben dan wel zaterdagwerker maar in je verhaal kan ik je helemaal vinden.

Kramerica-Industries
  maandag 1 december 2008 @ 08:44:06 #47
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_63660347
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo heb ik me de eerste weken (maanden misschien zelfs) wel gevoeld ja! Ik begon net voor de KNJ periode en dacht echt dat ik gek werd. Ik snapte er ook niets van dat de andere postbodes niet klaagden. Maar ja, als je er dan achter komt dat je als 'hulpkracht' 1/3e deel verdient, van wat zij verdienen, verklaart dat een hoop. Als postbezorger verdien je nog weer minder volgens mij

Ik heb mijn schoonzus ook op zitten jutten om te gaan bezorgen. Onder het mom; "leuk joh, lekker buiten, je kan zelf je tijd indelen ( en als je geluk hebt, loop je maar een uurtje buiten je tijd ..) en leuk werk". Ze doet eigenlijk helemaal niets, dus ze weet niet wat haar overkomt. Ik weet niet of ze al gesolliciteerd heeft, maar ik kan niet wachten tot ze begint
pi_63662048
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:30 schreef joriannn het volgende:
Dat probleem heb ik ook, en daarom sta ik op het punt weer ontslagen te worden.... Ik had niks over een VOG gehoord, en vorige week donderdag kreeg ik een keer te horen dat ik binnen een week die VOG moest opsturen omdat mijn contract anders zou verlopen. Dat haal ik niet, en bovendien zie ik mijn werkgever pas zaterdag weer.
Raar en hoelang ben je in dienst?
pi_63666748
inderdaad wel vaag ja..
bij ons wordt het steeds minder gezellig..mensen krijgen te horen dat ze naar andere kantoren worden overgeplaatst etc terwijl er wel een hoop postbezorgers aangenomen worden.

en jawel de flex werkers worden.(natuurlijk na de kerstperiode) weer strak aan de uurtjes gehouden..
helaas blijft er voor mij dan weer weinig over aangezien ik ook doordeweeks werk met een zaterdagcontract.
We gaan het zien =)
pi_63668608
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:35 schreef tntster het volgende:
inderdaad wel vaag ja..
bij ons wordt het steeds minder gezellig..mensen krijgen te horen dat ze naar andere kantoren worden overgeplaatst etc terwijl er wel een hoop postbezorgers aangenomen worden.

en jawel de flex werkers worden.(natuurlijk na de kerstperiode) weer strak aan de uurtjes gehouden..
helaas blijft er voor mij dan weer weinig over aangezien ik ook doordeweeks werk met een zaterdagcontract.
We gaan het zien =)
Dat heb ik ook en als ze je nodig hebben dan bellen ze om 09.00 of je om 09.30 even kan komen want ze hebben je zo erg hard nodig. Pfff geen manier van werken vind ik dat. Geef het dan een dag van te voren aan dan vind ik het ook helemaal geen probleem. Als ik weet dat ik vrij ben ga ik iets later op bed en neem ik een drankje extra.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')