abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 december 2008 @ 16:00:13 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64179212
Post werd bij ons pas om 11.00 aangeleverd Maar kreeg de wijk toch op tijd aangeleverd en was met wat hulp razendsnel klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_64179296
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 13:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou ik ga de straat maar eens op. Ben benieuwd
Viel mij ook ontzettend mee. Ze hadden dus gezegd dat ik alleen die ene wijk hoefde te doen, want die was met deze drukte groot genoeg. Nou ik heb er net een half uurtje langer over gedaan. De andere wijk die ik er normaal bij doe had maar een halve zak extra ofzo ook. Had hem er dus prima bij kunnen doen

Ik heb mijn kerstpakket ook gekregen, zo eens kijken
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 20 december 2008 @ 16:11:20 #278
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_64179466
Ontslag ingediend.

Vandaag ineens de wijk van me afgenomen zonder overleg vooraf... mocht ik alleen maar binnen werken. Lekker is dat.
pi_64181791
Nou, waar blijft al die kerstpost? Vandaag een behoorlijk drukke zaterdag, maar dat kwam vooral door allerlei tijdschriften, en niet zozeer door de kerstpost. De meeste wijken hadden ongeveer 50% meer HSM-post dan anders, (dus 3 rode bakken per ochtendwijk, gemiddeld) en dan nog een volle blauwe bak met kerstkaarten die niet door de machine konden. Ik kan me van eerdere jaren toch wel heugen dat ochtendwijken minstens 4 rode bakken hadden met kerst!
Betekent dit dat de kerstkaart toch een uitstervend iets is? Ik merk in ieder geval dat veel van mijn vrienden er niet aan doen, hooguit een e-card. Of lopen de sorteercentra achter, en komt de grote klapper volgende week pas? Ik moet maandag a.s. al om 6.00 uur beginnen, dus dat geeft te denken........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_64181884
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:11 schreef Horloge het volgende:
Ontslag ingediend.

Vandaag ineens de wijk van me afgenomen zonder overleg vooraf... mocht ik alleen maar binnen werken. Lekker is dat.
Mar was íe definitief afgepakt, of alleen tijdelijk voor de kerst. Bij ons werken veel postbezorgers van di-vr, maar nu met de KNJ ma-za, dus ik heb vandaag ook alleen maar voorbereid. Bij ons is dat trouwens wel een compliment, de mensen met kennis en snelheid laten ze veel voorbereiden, en de wat minder breed inzetbaren (minder kennis) laten ze wel gewoon hun eigen wijken lopen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_64181902
Heb samen met nog iemand 4,5 wijk gelopen... Toch wel zere voetjes nu...was 2 uur later thuis dan normaal. Maar ik heb wel mijn kerstpakket!

En oja, ik mocht iemand inwerken, terwijl ik pas sinds september zaterdagbesteller ben. Gelukkig ging het wel goed!
pi_64182185
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 16:11 schreef Horloge het volgende:
Ontslag ingediend.

Ze willen het bezorgen door postbezorgers laten doen. Zal wel kostenbesparend zijn t.o.v postbodes. Tezamen met de verkorting in beschikbare tijd (bij mij hebben ze er een kwartier vanaf gehaald ofzo) zal dat voor veel mensen niet zo goed uitpakken nee.
pi_64183108
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:53 schreef Synthesist het volgende:

[..]

Ze willen het bezorgen door postbezorgers laten doen. Zal wel kostenbesparend zijn t.o.v postbodes. Tezamen met de verkorting in beschikbare tijd (bij mij hebben ze er een kwartier vanaf gehaald ofzo) zal dat voor veel mensen niet zo goed uitpakken nee.
Uiteindelijk wel, ja...

Met de kerst gooien ze echter de onervaren ("langzame") zaterdagwerkers de straat op en houden de vlotte mensen binnen, zodat de voorbereiding wat soepeler gaat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:45:39 #284
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_64183740
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mar was íe definitief afgepakt, of alleen tijdelijk voor de kerst. Bij ons werken veel postbezorgers van di-vr, maar nu met de KNJ ma-za, dus ik heb vandaag ook alleen maar voorbereid. Bij ons is dat trouwens wel een compliment, de mensen met kennis en snelheid laten ze veel voorbereiden, en de wat minder breed inzetbaren (minder kennis) laten ze wel gewoon hun eigen wijken lopen.
Kerst ja, maar niet eens even van tevoren aangegeven. Ik had hem dus al helemaal op mijn eigen manier gesorteerd en voor de helft al weggestuurd naar het nabrengadres. Stond op het punt om weg te gaan, zegt mijn teamcoach ineens van: hey, je hoeft alleen maar voor te bereiden hè! Ik hoop voor die postbezorger dat die er een beetje uitgekomen is.
Je kunt het inderdaad ook wel opvatten als compliment, ik geloof dat we ('voorbereiders') met z'n achten waren in totaal, vrij om overal te helpen. Jammer genoeg was zowat iedereen wel heel vlug klaar waardoor ik alsnog maar aan 2,5 uur totaal kwam (tov. 3 uur normaal).
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 17:53 schreef Synthesist het volgende:

[..]

Verkorting? In de drukste periode?
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:06:51 #285
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_64184294
Bij ons is het zo ongeveer, in de kerstperiode, geregeld dat de bezorgers hun hele wijk weg brengen en de "vaste" mensen of mensen die er al langer werken allen helpen met de voorbereiding en daarna een half wijkje, of een klein gedeelte wegbrengen, voor mij (als iemand die bekend is met ongeveer alle wijken, binnen mijn team) is dat zeker relaxed!

Hoe werkt dat bij jullie?
pi_64188238
Ik heb nog steeds mijn kerstpakket niet
Moet ik er dan maar weer zelf achteraan?!
Andere hadden hem wel al gehad, en werk zelf al redelijk lang bij de TNT (Juli) ...
pi_64188305
Ja hier gaat het ook ongeveer zo. Pbz'ers en uitzendkrachten doen het grootste deel van de bestelling, vasten doen alleen binnenwerk en de zaterdagwerkers doen binnenwerk plus nog 1 of een halve wijk bestellen. Verder is het gewoon bijspringen in de voorbereiding waar dat nodig is (niet perse de vaste diensten volgen), en aan het eind van de dag de uren opschrijven. Gaat wel lekker dus

En vandaag hadden we ook nog kerstontbijt
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 december 2008 @ 22:52:05 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_64191453
Heb die bal uit het kerstpakket eens op proberen te pompen. Ding is zo lek als ik weet niet wat
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:53:18 #289
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_64191481
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Heb die bal uit het kerstpakket een op proberen te pompen. Ding is zo lek als ik weet niet wat
Hier doet ie het prima hoor
  zaterdag 20 december 2008 @ 23:06:46 #290
210298 stapjeterug
En weer vooruit!
pi_64191943
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:18 schreef Ohrpolster. het volgende:
En vandaag hadden we ook nog kerstontbijt
Hier ook kerstontbijt ja!
De overgebleven gekookte eieren vlogen door de vestiging heen... denk 2 boze gezichten, maar meer lol!
Het was een succes!
pi_64192005
Hier soep en saucijzenbroodjes
Noot noot.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 december 2008 @ 23:43:35 #292
73911 ultra_ivo
pi_64193167
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef stapjeterug het volgende:
Bij ons is het zo ongeveer, in de kerstperiode, geregeld dat de bezorgers hun hele wijk weg brengen en de "vaste" mensen of mensen die er al langer werken allen helpen met de voorbereiding en daarna een half wijkje, of een klein gedeelte wegbrengen, voor mij (als iemand die bekend is met ongeveer alle wijken, binnen mijn team) is dat zeker relaxed!

Hoe werkt dat bij jullie?
Hier van hetzelfde. Ik heb alleen maandag een bestelling gedaan. En eigenlijk alleen maar omdat iemand nog een extra keertje opleiding nodig had. Sinds dinsdag alleen maar voorbereiden. Vandaag rolden de lopen in een rare volgorde van de machine. Waardoor er nu lopen die het laatst ingegooid worden al hun machinepost hadden terwijl een aantal kasten geblokkeerd werden omdat de machinepost daarvan veel later was. Uiteindelijk toch nog alle lopen op tijd klaargekregen en daarna met 8 man nog 1 uur gevost. Maandag wordt zo te zien een forse dag.
pi_64194705
Ik heb sowieso een middagwijk (nou ja... ik vrees dat dat vast wordt), maar ik word dus gewoon vroeg opgeroepen om bij te springen in de voorbereiding.

Vandaag was superrelaxt, trouwens. Er moest post van een andere gemeente bij ons gedraaid worden, dus onze post kwam een halfuur extra later uit de machine.
Ik zit in een compartiment met vier codegebieden en die komen min-of-meer apart uit de machine, dus iedere keer dat er een code uit de machine kwam, konden we met het hele compartiment op die code duiken, zodat die in no-time gezet was en we bezig konden om het plaatwerk alvast op volgorde te zetten en vervolgens nog tijd over hadden om koffie te drinken. We waren al met al ruim een uur eerder de straat op dan vorige week zaterdag.

Nou was er wel vrij weinig post. Vorige week had ik 13 blauwe bakken voor mijn wijk (eigenlijk 12, want één blauwe bak zat vol pakjes voor een postbusklant), maar vandaag waren het maar een stuk of 7 en door de vertraging van de machinepost was er meer dan genoeg tijd om al het plaatwerk en de onhandelbare kerstkaartjes in te gooien èn op volgorde te zetten voordat de HSM de post verwerkt had.

Alleen jammer dat het maandag nogal druk wordt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 21 december 2008 @ 10:04:13 #294
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_64200981
Dus eigenlijk is het plaatwerk op volgorde zetten een verkapte vorm van loze tijd vullen? Want hierdoor ben je uiteindelijk langer bezig. ( je moet 2 keer door alle straten ) Of is dit alleen ivm extra kerstdrukte?
Nothing is what it seems
pi_64202153
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:04 schreef Viper86 het volgende:
Dus eigenlijk is het plaatwerk op volgorde zetten een verkapte vorm van loze tijd vullen? Want hierdoor ben je uiteindelijk langer bezig. ( je moet 2 keer door alle straten ) Of is dit alleen ivm extra kerstdrukte?
Absoluut niet! Over het algemeen scheelt het juist tijd! Je hoeft dan namelijk niet eindeloos heen en weer te bladeren door de HSM-post Je loopt er 1x door heen, van voor naar achter en zet de samenvoegpost er meteen tussen. Weliswaar heb je 1 sorteerslag extra, maar het kost geen extra tijd. Het kost je alleen extra tijd als er weinig HSM-post is, omdat dan het officiele heen-en-weer geblader niet veel tijd kost.
  FOK!fotograaf zondag 21 december 2008 @ 12:09:02 #296
73911 ultra_ivo
pi_64203078
Als ik een grote flat met een makkelijk bussenfront voor mezelf moet voorbereiden voeg ik het plaatwerk niet eens meer tussen de machinepost. Gewoon plaatwerk op volgorde leggen, evt. attentiekaarten kontroleren voor plaatwerk en machinepost en 2 of meer bundels meenemen naar het bussenfront. 2x langs het bussenfront is dan sneller dan alles tussenvoegen.
pi_64213459
Pfff,,

Vrijdag was het superdruk. Eigenlijk zou ik alleen voorbereiden toen werd er gevraagd of ik iemand wou helpen met echt een grote wijk. Was ik pas half 4 klaar.

Zaterdag me eigen wijk gelopen om half 1 al lekker klaar, waren maar 3 zakken post....

Nou is mij gevraagd of ik maandag, dinsdag en woensdag zou willen werken.. en dat doe ik.

Maar hij zeid alleen binnenwerk.. dus daar ga ik ook van uit dus neem geen tnt kleding meer.

Want als ik nu alsnog buiten ga lopen heb ik straks longontsteking! Ik heb nu al griep en als ik dan ook nog eens zolang buiten ga lopen is dat niet verstandig.
  zondag 21 december 2008 @ 18:07:39 #298
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_64215159
Morgen eerst kerstbrunche

Begin om half 8, waarschijnlijk ook nog een haalrit 's avonds dus pas rond 8 uur klaar met werken. Lekker veel uren
pi_64215659
quote:
Op zondag 21 december 2008 17:14 schreef Rosalien89 het volgende:
Pfff,,

Vrijdag was het superdruk. Eigenlijk zou ik alleen voorbereiden toen werd er gevraagd of ik iemand wou helpen met echt een grote wijk. Was ik pas half 4 klaar.

Zaterdag me eigen wijk gelopen om half 1 al lekker klaar, waren maar 3 zakken post....

Nou is mij gevraagd of ik maandag, dinsdag en woensdag zou willen werken.. en dat doe ik.

Maar hij zeid alleen binnenwerk.. dus daar ga ik ook van uit dus neem geen tnt kleding meer.

Want als ik nu alsnog buiten ga lopen heb ik straks longontsteking! Ik heb nu al griep en als ik dan ook nog eens zolang buiten ga lopen is dat niet verstandig.
Als ik griep heb ben ik toch echt niet in staat om te werken hoor...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64216023
Als je echt een flinke griep hebt, kun je idd echt niet werken
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')