Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 00:35 |
Hier alweer deel 133 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans-Leer NMBS: Roosendaal-Antwerpen DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm PEG: Enschede-Dortmund Overig Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel) Zevenaar-Emmerich: ICE Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 00:36 |
Even de laatste post uit het vorige topic opnieuw plaatsen: Het schijnt nog erger te zijn met die brug waar in Amsterdam het ongeval plaatsvond. Hier wat stukjes van OHIH: quote: quote: quote:Betreffend topic: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a | |
James1988 | woensdag 26 november 2008 @ 00:37 |
Flinke schade zo te lezen... dat wordt een heel hoog prijskaartje voor Railion danwel B-Cargo. Denk ik. | |
knars | woensdag 26 november 2008 @ 00:44 |
Ja jottem, mijn spooky onverklaarbare spits ICs Utrecht - Duivendrecht vv blijkt dus gewoon de 3000 te zijn aldus datzelfde topic. ![]() | |
remlof | woensdag 26 november 2008 @ 00:45 |
Het is inderdaad bagger nu te reizen per spoor in de spits tussen Arnhem en Amsterdam Zuid. Heen vooral vertraging, terug vertraging en overvolle treinen (want te kort) vanaf Utrecht. Gister wel een 1e klas dagkaartje van een conducteur gekregen als wiedergutmachung, dat was wel weer tof ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 november 2008 @ 00:55 |
Weet u nog dat ik me zo druk maakte over de combi sneeuw+werkzaamheden+omgetiefde cargo en het al dan niet rijden van mijn Thalys naar het altijd zonvergoten Marne La Vallee? Ja? Mooi. Hoewel de trein volgeboekt zat had ik toch een 4tje voor mezelf. 80 % van de reizigers die had moeten instappen in Amsterdam was er dus niet (op tijd) op tijdelijk startpunt bijlmer Arena ![]() | |
Peter | woensdag 26 november 2008 @ 01:17 |
quote:Goede communicatie van NS zeker weer? ![]() | |
ACT-F | woensdag 26 november 2008 @ 01:19 |
quote:Was die brug niet recentelijk gerenoveerd? ![]() | |
sander89 | woensdag 26 november 2008 @ 01:32 |
Dat word een nieuwe brug dus waarschijnlijk?..... Ze hebben er vast nog wel eentje reserve ergens liggen. ![]() ![]() Gelukkig rijdt de metro nog. ![]() | |
dennistd | woensdag 26 november 2008 @ 06:43 |
ik hoop dat de trein vanmorgen op tijd is en vanmiddag 3 minuten vertraging heeft | |
TommyGun | woensdag 26 november 2008 @ 07:42 |
Goed bezig in A'dam ![]() | |
Duvel | woensdag 26 november 2008 @ 08:11 |
quote:Woeps. Klinkt als een uitdagende klus. | |
Dichterbijer | woensdag 26 november 2008 @ 08:25 |
Pfff ben ik blij dat ik dat stuk tegenwoordig niet meer hoef te berijden. Vond het wel grappig om vanochtend te horen: Dit is de intercity richting Den Bosch- Utrecht Centraal - Hilversum - Amsterdam Centraal en als eindbestemming Alkmaar. ![]() ![]() | |
ghizzer | woensdag 26 november 2008 @ 09:35 |
tee vu pee. | |
Nightshadow | woensdag 26 november 2008 @ 09:42 |
Vraagje: Bij een onterechte STS-passage, wordt de machinist dan omgewisseld? | |
Dichterbijer | woensdag 26 november 2008 @ 10:08 |
quote:Lang leve Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/STS | |
De_Hertog | woensdag 26 november 2008 @ 10:27 |
Klinkt gevaarlijk.. Ik moet morgen naar Amsterdam, dat wordt op tijd vertrekken dus.. | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 10:30 |
Rijden er eigenlijk nu treinen over die beschadigde brug? Gister had ik op het nieuws gezien dat er op 2 sporen eens in de zoveel tijd een trein langs zou komen. Ik weet niet hoe ze op dit moment de dienstregeling uitvoeren, maar is het geen mogelijheid om alle treinen op station Amstel & Muiderpoort danwel Weest te laten keren, en gewoon 10 of 12 (dubbeldekker)bakken als pendeltrein naar die stations te laten rijden. Zo kan je in ieder geval de dienstregeling tot Amsterdam redelijk intact houden, terwijl je toch een treinverbinding met centraal weet te realiseren. Nu had ik in dit topic al gelezen dat er zoiets dergelijks lijkt te gebeuren? Overigens, hoezo heeft die machinist veel eerder al gemerkt dat er met z'n trein iets aan de hand is? Stoten en bonken die goederentreinen zo erg dat je niet meer merkt als de wagons buiten het spoor staan, c.q. een as gebroken is? | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 10:47 |
quote:Schijnbaar. In Boxtel is er destijds (in 2006 dacht ik) ook 8 km doorgereden met een ontspoorde kalkwagen. | |
Duvel | woensdag 26 november 2008 @ 10:48 |
quote:Ha kijk, over die ontsporing had ik het net met een collega! Wilde net het rapport opzoeken. Fles, jij als bibliothecaris, moet ik zoeken bij IVW of bij de RVTV? | |
Nightshadow | woensdag 26 november 2008 @ 10:53 |
Waarom staan er eigenlijk geen nieuwe rapporten op IVW? Alleen t/m publicatiedatum jan. 2008, voorval al ergens in 2007.. | |
ReisT | woensdag 26 november 2008 @ 10:54 |
quote:Er liggen hier twee bruggen naast elkaar. De linker is dus kapot, de rechter met twee sporen is nog bruikbaar voor een aantal treinen CS--Weesp. | |
James1988 | woensdag 26 november 2008 @ 11:03 |
De Belgische collega's van onze vingerverfvrienden zijn trouwens ook een stel grapjassen:quote:Yeah right ![]() quote:En hoe hoog zijn die kosten inmiddels wel niet geworden? ![]() Infrabel, Incapabel, het rijmt wel eigenlijk... | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 11:03 |
quote:IVW, ik heb hem thuis wel op een HDD staan. | |
Duvel | woensdag 26 november 2008 @ 11:14 |
quote:Keppum: http://www.ivw.nl/Images/(...)05_tcm247-199379.pdf ! [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 26-11-2008 11:51:03 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 11:37 |
quote:kapoet! | |
_Vulcanus_ | woensdag 26 november 2008 @ 11:40 |
Wat een gedoe om met de trein vanaf Utrecht CS in Sloterdijk te komen. Heb nu al meerdere routes geprobeerd. De omgeleide Intercity via Hilversum. De Intercity naar Schiphol en aldaar overstappen. Niet doen dus. Meest snelle manier is met de Intercity naar Schiphol, uitstappen op WTC, en aldaar de metro pakken naar Sloterdijk. Maar 10 minuten meer reistijd dan normaal. | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 11:47 |
quote:uitroepteken weghalen achter de url | |
Duvel | woensdag 26 november 2008 @ 11:51 |
quote:Sorry, aangepast. | |
Duvel | woensdag 26 november 2008 @ 11:53 |
quote:Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk? | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 12:07 |
IVW mag wel eens spellings controle aanschaffen trouwens ![]() staat de nodige spelfouten in de onderzoeksrapportjes ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 12:09 |
quote:Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud. | |
Duvel | woensdag 26 november 2008 @ 12:19 |
quote:Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!! | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 13:22 |
Ook handig is dat ze de 800 extra in Hilversum laten stoppen ter vervanging van de 1500. Schijnt dat dat een goede overstap geeft tussen Amersfoort en Amsterdam CS vv. Nu gaan de meeste reizigers met de 5800 die op alle tussengelegen stations stopt. | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 november 2008 @ 13:47 |
Af en toe springt er voor mij een artikel uit in de spoorwegcategorie, dan plaats ik m maar hier. Indien dat niet gewaardeerd dan moet met dat maar even zeggen ![]() ![]() ![]() Uit het NRC op 22 November ![]() quote: | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 14:08 |
Ik zie net dat de 1500 niet tussen Amersfoort en Amsterdam rijdt, maar gaat ie in de spits wel tussen Deventer en Amersfoort? Iemand iets gezien of gehoord? | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 14:12 |
Volgens mij hebben ze de spitsslagen can de 1500 naar Deventer ook gelijk maar opgeheven | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 14:20 |
Van de 2 sporen die in dienst zijn tussen Amsterdam en Muiderpoort gaan ze er 1 gebruiken om het treinverkeer van en naar Utrecht af te handelen, de ander wordt gebruikt voor het treinverkeer richting Weesp. Daarvoor moeten ze eerst nog een wissel aanleggen, maar dan kan er zij het in beperkte mate, weer wat meer treinverkeer overheen. Reparatie van het viaduct gaat in ieder geval meer dan een maand duren. Dit alles komt van Broek53 op Somda. | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 14:25 |
Zijn er al plannen bekend over hoe de rest van het treinverkeer gaat lopen (bijv. gedurende 1 maand de 1500 opheffen lijkt mij ook geen optie)? | |
James1988 | woensdag 26 november 2008 @ 14:30 |
quote:Goed stukje, schept wel wat helderheid imho. Op zich is het begrijpelijk dat het contract met AnsaldoUitgeest zo is opgesteld, want als er een twaalftal treinen helemaal klaar is, terwijl er nog helemaal geen lijn beschikbaar is waar die treinen overheen moeten razen, dan schiet het ook niet op - dan blijven ze ergens stilstaan, en vallen ze alleen maar ten prooi aan vandalen. Zulke stukjes mag je vaker posten, DD! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 14:37 |
quote:Ik denk dat de knappe koppen van ProRail, de NS, alsmede enkele goederenvervoerders nog wel enige dagen nodig hebben om een haalbare nooddienstregeling in elkaar te sleutelen. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de trein Nijmegen - Den Helder op het stuk Amsterdam - Utrecht opgeheven blijft, zolang de problemen aanhouden. | |
De_Hertog | woensdag 26 november 2008 @ 14:41 |
quote:Hear hear. Erg interessant. Hoop dat de ERTMS problemen snel opgelost worden. Is daar eigenlijk al een prognose voor? | |
Dichterbijer | woensdag 26 november 2008 @ 14:56 |
Jemig... dat hele spoor is echt total loss :/ http://gathering.tweakers(...)ge/31110990#31110990 | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 15:01 |
quote:de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zit ![]() | |
James1988 | woensdag 26 november 2008 @ 15:11 |
Jup, dat is een afgeschermd forum. Ik kan er wel in, maar zomaar dingen eruit kopiëren doe ik liever niet omdat ik niet 100% zeker ben hoe het met het beleid zit daaromtrent. Ik zal de poster vragen die foto's hier ook te posten. | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 15:21 |
quote:Woord omhoog, neger. | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 15:42 |
quote:http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40 En dan onderaan staan een paar foto's. Het lijkt net alsof de Wehrmacht er met een Schienenwolf overheen is gegaan. ![]() | |
_Vulcanus_ | woensdag 26 november 2008 @ 15:44 |
quote:Gisteren had ik ruim 25 minuten meer reistijd met de omgeleide intercity (die idd ook op Sloterdijk stopt). | |
bork | woensdag 26 november 2008 @ 16:18 |
quote:edit, opgelost [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 26-11-2008 18:03:42 ] | |
Dichterbijer | woensdag 26 november 2008 @ 16:30 |
quote:Dat zijn dezelfde foto's ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 november 2008 @ 16:40 |
Oorzaak Rond Amsterdam Centraal rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting 01 december rond 6:00 uur verholpen. | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 16:51 |
Gaaf. ![]() Maar goed, volgende keer zijn het ketelwagens met chloor, of benzine of zo ![]() ![]() SPOILER | |
James1988 | woensdag 26 november 2008 @ 16:54 |
quote:Dat zijn dus gewoon dezelfde foto's als op OHIH. Btw, cargotreinen door dichtbevolkt gebied weren? Goed plan! Moet er alleen nog een leuke omleidingsroute worden gevonden, want rijden moeten ze toch... en spoorlijnen liggen nou meestal in dichtbevolkt gebied. Iets met geschiedenis enzo. | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 16:56 |
quote:Binnenvaart geen optie voor bepaalde gevallen? | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 17:12 |
quote:Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan. M.a.w., ook de binnenvaart komt langs bepaalde drukke gebieden, stel je voor dat een chloorboot een ongeluk krijgt op de Rijn bij Arnhem, dan maakt het dus geen zak meer uit. Alleen met het verschil dat de teringbende door het water ook meteen tig kilometer stroomafwaarts terecht komt. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 17:29 |
quote:Dan pakt de vingerverf brigade maar wat extra spoorstaven, dwarsliggers, portalen en draad.. bouwen ze maar een spoor er omheen ![]() Cargolijn ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 17:47 |
En dat ga jij betalen? | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 17:49 |
Leuke combi trouwens | |
ACT-F | woensdag 26 november 2008 @ 17:57 |
quote:Ik zie er alleen maar voordelen in. Het water is meteen ontsmet en kan gebruikt worden als openluchtzwembad ![]() | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 18:28 |
quote:Das de nieuwe combinatie tussen de stoptrein van Groningen naar Zwolle met de Intercity tussen Leeuwaren zwolle, die vervolgens als intercity verder gaat richting het westen. ![]() | |
Socios | woensdag 26 november 2008 @ 18:36 |
Wehehe. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 26 november 2008 @ 19:27 |
TVP Wat te doen met slecht weer tijdens je zomervakantie... ![]() Het weer is somber als vlakbij mijn Ferienwohnung in Idar-Oberstein (D) het stoptreintje uit Mainz voorbij komt. Treinstel 628 582 is op weg naar Tuerkismuehle. Datum: donderdag 9 augustus 2007 | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 19:31 |
betere parkeerwerk ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 26 november 2008 @ 19:34 |
Wat is youtube af en toe kut, vooral met zo'n preview plaatje zoals hierboven te zien is.. ( ![]() | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 19:41 |
quote:Yup, en je houdt er nog geen eens een branderig gevoel aan je ogen over, wat zeg ik, je houdt überhaupt geen ogen over. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 19:54 |
quote:Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik. | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 20:18 |
quote:kan me niet schelen dattie oud is ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 26 november 2008 @ 20:35 |
quote:Kom anders nog even een keer met je Diesel bij ACTS - Hoe lang nog filmpje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 20:54 |
![]() | |
Brembo | woensdag 26 november 2008 @ 21:29 |
Ik zag vandaag Plan V 918 met led lampjes aan een kant, nieuwe trend ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 22:06 |
quote:Neuh, valt mee. In België rijden er al enige tijd CityRails rond met LEDjes. Brussel-Noord, 20 april 2008. Treinstel 982 vertrekt aanstonds als L-trein naar Dendermonde. ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 26 november 2008 @ 22:23 |
quote:Minder storings gevoelig? geen gek idee hoor.. peertjes vervangen voor ledjes.. wordt je trein ook nog 0.00001% zuiniger van ofzo ![]() | |
dennistd | woensdag 26 november 2008 @ 22:29 |
was er ook niet iets dat er geen lampjes meer gemaakt worden met een speciale fitting die in de trein zit? | |
James1988 | woensdag 26 november 2008 @ 22:33 |
quote:Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 26 november 2008 @ 22:38 |
![]() | |
von_Preussen | woensdag 26 november 2008 @ 22:56 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 november 2008 @ 22:56 |
quote:Ook dat, maar het scheelt ook in onderhoudskosten, omdat die ledgevallen langer meegaan. | |
Eix | woensdag 26 november 2008 @ 23:21 |
quote:Heb je eigenlijk nog een bron bij deze foto? ![]() | |
Charango | donderdag 27 november 2008 @ 00:08 |
Sowieso kan men in Amsterdam blij zijn dat er niet even een krachtige oostenwind overwaaide, anders had alles onder de kalk gezeten. Dan krijg zoiets als dat Saharazand dat soms naar beneden regent, maar dan in meervoud | |
Duvel | donderdag 27 november 2008 @ 08:28 |
quote:Je hebt wel gelijk, ze zijn in de loop der tijd goed verspookt. Maar dat verf een mooie trein lelijk kan maken, dat wisten we al: ![]() | |
Nightshadow | donderdag 27 november 2008 @ 08:45 |
quote:Dat verhaal vind ik echt GEWELDIG ![]() Kan ook alleen in België gebeuren ![]() | |
Duvel | donderdag 27 november 2008 @ 08:48 |
quote:Verhaal? | |
Dr_Flash | donderdag 27 november 2008 @ 08:56 |
Ja, die hooks ![]() | |
Nightshadow | donderdag 27 november 2008 @ 09:16 |
Dat verhaal van dat ze dat design gemaakt hadden gemaakt, vervolgens in productie ging en pas toen de rijtuigen bijna in dienst gingen de fout met de deuren geconstateerd werden ![]() | |
Duvel | donderdag 27 november 2008 @ 11:34 |
quote:Oh dat geintje! | |
Nightshadow | donderdag 27 november 2008 @ 14:03 |
Gaan de SLT's eigenlijk al over 21/2 week in reizigersdienst rijden? | |
Peterselieman | donderdag 27 november 2008 @ 14:09 |
Het is de bedoeling dat er 2 setjes in de stopper Utrecht - Den Haag gaan rijden. Ben benieuwd of het ook echt lukt om gelijk zonder problemen te rijden, maar het zou na al het testwerk eigenlijk wel moeten. | |
Eix | donderdag 27 november 2008 @ 14:38 |
quote:Maar waarvan de bron een niet werkende link was. ![]() Mij lijkt het stug dat Belgen zo stom zijn. ![]() | |
Nightshadow | donderdag 27 november 2008 @ 14:44 |
quote:Nouja, ze zeggen dat Belgen dommer dan Nederlanders zijn... En als wij een contract met AnsaldoZutphen tekenen zonder een afspraak over leveringsdatum, tja ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 november 2008 @ 14:51 |
het was een hoax jongens, dat is allang bekend ![]() | |
NordicBlue | donderdag 27 november 2008 @ 18:13 |
![]() FAIL ![]() | |
Duvel | donderdag 27 november 2008 @ 18:24 |
quote:Ik zei toch al: 'geintje'!! Was nog een duidelijke fotosoep ook! | |
James1988 | donderdag 27 november 2008 @ 18:27 |
Btw, ligt het aan mij of is een VIRM zo sloom? Net (17.32) vertrokken vanuit Ehv, de 800 vertrok een minuut eerder, de 1900 die ik had (1800 + ICK) had 'm bij Best ingehaald. Even later kwam de VIRM weer in zicht (de kop naast mijn raam) maar raakte toen weer achterop. Verder ook niet meer gezien... | |
James1988 | donderdag 27 november 2008 @ 18:27 |
-oeps dubbel- * James1988 slapt Opera Mobile [ Bericht 88% gewijzigd door James1988 op 27-11-2008 19:00:26 ] | |
Dr_Flash | donderdag 27 november 2008 @ 18:39 |
quote:Ja. JIJ wel Duveltje ![]() Maar Nachtschaduw had het nog niet echt door geloof ik ![]() | |
Tonio-mcdo | donderdag 27 november 2008 @ 19:53 |
Een vraagje. Ik wil met een paar vrienden naar Berlijn met de trein, en vindt de ICE's een beetje onredelijk duur. Is het reizen via 'normale' treinen ook te doen?(ook te boeken via nshispeed) | |
mstr | donderdag 27 november 2008 @ 20:23 |
Ik wil in december, met de trein naar Antwerpen. Op de website van de NS, moet ik tijden kiezen. Maar er staat: 'weekendretour' Zijn deze treinkaartjes nou datum- en tijdgebonden of niet? | |
Eix | donderdag 27 november 2008 @ 20:26 |
Wat versta je onder normale treinen? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Het tarief verschilt per trein (net als bij vliegtuigen). Volgens mij rijdt er geen directe ICE naar Berlijn waardoor de IC-Berlijn altijd makkelijker is voor deze bestemming. Tickets beginnen volgens mij vanaf +- ¤39,- enkele reis. Mij lijkt het prima te doen. ![]() Als je erg avontuurlijk bent ingesteld kun je in het weekend met een paar man ook spotgoedkoop met een dagkaart voor uitsluitend stoptreinen ('nahverkehr) via Venlo reizen. Dit ticket is het schoneswochenende ticket, kost ¤35,- en is geldig voor vijf personen (dus ¤7,- pp). Nadeel is dat Berlijn dan vanaf Venlo wel nog een reis is van +- 10 uur met alleen maar boemeltreintjes en diverse keren overstappen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 november 2008 @ 20:27 |
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst ![]() Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand ![]() | |
Eix | donderdag 27 november 2008 @ 20:35 |
Het is natuurlijk ook leuk om heen te gaan met een goedkoop 'fernverkehr' (IC/ICE ed) ticket en terug met een SWT. Daarnaast zijn op bahn.de (site van de Duitse spoorwegen) vaak goedkope Dauer Spezials (vanaf ¤29,- enkele reis!) te boeken. Dit zijn tickets die wel geldig zijn in IC/ICE ed, maar uitsluitend geldig zijn in de geboekte trein (zgn. 'Zugbindung'). Boeken doe je dan via bahn.de vanaf het eerste Duitse station na de grens waar de internationale trein stopt. -edit- Spreekt natuurlijk voor zich dat je dan wel een kaartje moet hebben tot dat eerste Duitse station na de grens, maar als je een OV kaart hebt of dicht in de buurt van de grens woont kan het wel voordelig uitvallen. ![]() | |
mstr | donderdag 27 november 2008 @ 20:43 |
quote:Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen. Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is? | |
Tonio-mcdo | donderdag 27 november 2008 @ 20:48 |
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen? Hoeft niet zozeer budget te zijn, maar 260 euro voor een retourtje berlijn met de ICE vind ik iets té gek. ![]() | |
Duvel | donderdag 27 november 2008 @ 21:31 |
quote:Het is goedkoper, maar je krijgt er wel een houten reet na een tijdje. Maar de ICE zit net zo hard, dus dat maakt niet uit. Zorg dat je uit de buurt blijft van Duitsers met drankvoorraden (om 10 uur 's morgens) en Nederlanders die hoesten als een vergevorderde teringlijder. | |
Dr_Flash | donderdag 27 november 2008 @ 22:10 |
quote:Okee, dan moet je het zelf maar weten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 november 2008 @ 22:11 |
quote:De Pimpel-Express is de überste übertrein van Nederland man. En helemaal als je helemaal tot Berlijn moet ![]() | |
Charango | donderdag 27 november 2008 @ 22:51 |
quote:Is er een goedkopere manier dan? Ik moet binnenkort nog naar Brussel, dus enige tips zouden welkom zijn ![]() Morgen weer Pimpelen FTW, wel even zorgen dat ik in Hilversum instap, van Amersfoort tot Hengelo presteert NSH het meestal zelfs om internationale reizigers in de gangpaden te laten staan ![]() Typisch gevalletjes schapengedrag van Nederlanders een paar weken terug in de Pimpel. Voorste rijtuigen knappen uit hun voegen. HC via intercom: "Er zijn nog genoeg plaatsen in rijtuigen 3, 4 en 5." (Red: omgekeerde rijtuigvolgorde) Er ontstaat dus een hele gangpad-polonaise, tot we bij wagen 8 een tegemoetkomende polonaise tegenkomen. Zij weigeren om te keren om naar 3, 4 en 5 te lopen, en wij lopen logischerwijs niet terug naar de Übervolle rijtuigen direct achter de loc. Resultaat: beide kuddes schapen blijven dom tot Apeldoorn tegen elkaar aan kijken, zonder dat er iets gebeurt. MENSEN, KUDDE VEE ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bork | donderdag 27 november 2008 @ 23:48 |
Duitsland gewoon boeken bij db.de Binnen 3 dagen in de bus, vaak voor klein beetje meer 1e klas. Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys. | |
sander89 | vrijdag 28 november 2008 @ 00:08 |
quote:Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda. Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten. Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250. Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang. | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 00:15 |
HC: "Station Den Haag Hollands Spoor. Na dit station zal deze trein verder rijden als, doorhalen wat niet van toepassing is: Intercity, Internationale trein, stoptrein naar Den Haag Centraal." ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 00:18 |
quote:Vanaf waar reis je? De goedkoopste optie is toch echt de NS-kaartautomaat. quote:Only time will tell ![]() quote:Velaro op de HSL-Zuid als shuttle, i.p.v. de V250, lijkt me wel erg tof - de Velaro is een enorm ganz geile trein, en als Siemens die zo kan leveren is natuurlijk mooi meegenomen - zowel voor NSH als voor Siemens zelf... Het zou me niet vebazen als ze die Velaro's al hebben gebouwd toen de eerste vertraging van de V250 bekend werd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 00:29 |
Over die TMF-Valerio treinen. Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs? | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 00:40 |
quote:De Velaro is een voortborduursel op de ICE, zo ziet de Spaanse variant eruit: Overigens, ik ben (voor de gein) een mailtje aan het opstellen wat richting DSB zou kunnen. Kritiek en verbeteringen graag ![]() quote: [ Bericht 59% gewijzigd door James1988 op 28-11-2008 00:45:55 ] | |
NikkelCobalt | vrijdag 28 november 2008 @ 00:56 |
Ik had je al geholpen, maar hierbij een tvp zodat ik nog even het antwoord tzt meekrijg ![]() En wel je gewone naam gebruiken heh James1988 ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 01:07 |
En meteen ook een dreigbrief naar AnsaldoTilburg sturen, via een gefingeerd e-mailadres en met een spoof-IP plus pseudoniem. | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 01:09 |
quote:Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx. Dit betekent dat we het na 14 december nog steeds moeten stellen met de 'prachtlocs' van het type HLE 11.8 ( ![]() De NS 1800's beginnen nu ook afgeleefd te worden, van de week moest de 1831 meerdere keren remmen vanwege luchtdrukverlies. En ondertussen schijnen zijn broertjes te leiden aan een chronisch energietekort (de accu's raken sneller leeg, red.). | |
sander89 | vrijdag 28 november 2008 @ 01:09 |
Lol, hoe verzin je het ook. ![]() Geef je 50% kans dat je een mailtje terug krijgt. ![]() Heb je al een idee aan welke van de vele DSB email adressen je het mailtje gaat sturen. ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 28 november 2008 @ 08:45 |
@Fles, had inderdaad niet helemaal door dat het een fotoshop was ![]() In Zutphen staan i.v.m. de InterCity Deventer-Amsterdam nu pernament 3 ICK stammen. Alleen staan er ook maar 3 e-loc's bij (1 trek-trek, 1 trek en een zonder loc).. Zouden die voor onderhoud weg zijn, of wat zou de reden daarvan zijn? | |
Dichterbijer | vrijdag 28 november 2008 @ 09:18 |
Dat zijn toch geen ICK maar ICL ( http://nl.wikipedia.org/wiki/ICL ) | |
Nightshadow | vrijdag 28 november 2008 @ 09:24 |
Dat bedoelde ik, ik haal ze weer door elkaar ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 28 november 2008 @ 09:57 |
quote:Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc. | |
Dr_Flash | vrijdag 28 november 2008 @ 10:09 |
Dear sirs, My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now. The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages. Rumour has it As I said, I am a railway enthousiast and I am I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country. All the best, and greetings from the Netherlands, James1988 (Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk ![]() ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 28 november 2008 @ 10:33 |
quote:Maar dan is het wel de Ford Escort v2 Want hij kan harder dan de ICE.. | |
bork | vrijdag 28 november 2008 @ 10:44 |
Zal mezelf quotenquote:Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit? | |
Duvel | vrijdag 28 november 2008 @ 10:47 |
quote:Ja, ik heb er ook nog een: de bestellende partij is volgens mij HSA, niet de overheid. ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 10:50 |
quote:Ah merci, dat is inderdaad een stuk beter. Dit was zomaar even snel geschreven, vandaar ![]() Op de website van DSB staan verschillende e-mailadressen, zie http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSBUK/Page/Indholdsside_uden_sidemenu&c=Page&cid=1086863230674 Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt? | |
Duvel | vrijdag 28 november 2008 @ 11:00 |
quote:Probeer direktør@dsb.dk. ![]() Wat beter zoeken levert trouwens op dat de CEO van DSB Søren Eriksen heet. Zijn mailadres is sek@dsb.dk. Dan heb je meteen de hoogste man te pakken. [ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 28-11-2008 11:07:33 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 28 november 2008 @ 11:24 |
quote:Daar staan alleen dure dingen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 11:33 |
quote:Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 11:49 |
Zo, weer iets getweakt:quote:Suggesties? | |
Nightshadow | vrijdag 28 november 2008 @ 11:59 |
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 12:09 |
quote: ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 12:12 |
quote:Ja quote: | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 12:16 |
quote:Whehe, Google Translate ftw. Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 12:22 |
quote:Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels. Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 12:26 |
quote:Het is vrij goed te volgen ja ![]() quote:Tuurlijk. De V250 kan dan wel een apart ontwerp hebben, maar een Velaro vind ik toch een pak mooier. Daar kan AnsaldoMaastricht echt niet tegenop. ![]() | |
ReisT | vrijdag 28 november 2008 @ 12:57 |
quote:Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is. | |
bork | vrijdag 28 november 2008 @ 13:19 |
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal: http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en References Trains Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands for Netherlands State Railways NS The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions. They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS. High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike. | |
Nightshadow | vrijdag 28 november 2008 @ 13:28 |
quote:Straks gaan ze nog denken dat dat onze beste treinen zijn ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 28 november 2008 @ 13:53 |
quote:Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 14:02 |
quote:De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten. | |
De_Hertog | vrijdag 28 november 2008 @ 14:17 |
quote:Oh, ik twijfel er ook niet aan, vroeg me alleen oprecht af of hij ook iets over de levertijd had opgevangen ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 14:20 |
Mailtje naar DSB-CEO is verzonden ![]() Ben benieuwd of ik een reply krijg ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 14:27 |
quote:Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen. Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo? Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij? | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 14:30 |
quote:AnsaldoBreda levert volledige treinen, dit moet ook wel... de ICRm's mogen maximaal 160 km/h rijden. De V250 moet 250 km/h gaan doen (vandaar de naam), waar Thalys 300 doet. De Traxx is tijdelijk, en wordt aan een stel frambozenlollie-ICRm's gehangen. De reden hiervoor is omdat de HLE 11.8 flink verouderd is (er zijn ook veel storingen mee) en niet is voorzien van ERTMS. De Traxx heeft wel ERTMS (zij het met nog wat implementatieproblemen - ERTMS is redelijk nieuw voor Bombardier) en wordt daarom ingezet op de HSL-Zuid tot de V250's opgeleverd worden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 14:45 |
Heb ik het altijd verkeerd gedacht, weer wat geleerd ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 28 november 2008 @ 14:49 |
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur? | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 14:52 |
quote:Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik ![]() Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen) | |
Dr_Flash | vrijdag 28 november 2008 @ 15:33 |
quote:dan doel je op het interieur neem ik aan? ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 15:35 |
quote:Interieur en de kleurstelling aan de buitenzijde. Ik vind het roze/rood zo vrolijk ![]() | |
Fred2 | vrijdag 28 november 2008 @ 15:38 |
Denk dat ze het interieur houden, maar dat de stickers aan de buitenzijde verwijderd worden en het gewoon geel/blauwe ICRm's worden. | |
Socios | vrijdag 28 november 2008 @ 17:53 |
Gaan ze dan ook weer rijden tussen Maastricht en Zandvoort aan Zee? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 28 november 2008 @ 18:21 |
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic![]() | |
dennistd | vrijdag 28 november 2008 @ 19:01 |
vandaag een goederentrein in enschede ![]() ![]() ![]() het zijn lage wagens voor de afvoer van oude ballast komend weekend, maar toch ![]() | |
kip_zonder-kop | vrijdag 28 november 2008 @ 19:24 |
Het Sprinter stel waar ik vandaag in zat had een groot aantal stoelen waarvan de bekleding aardig vuil was (in de 2e klasse). Ik zie steeds meer stoelen in deze Sprinters die donker gekleurd zijn, misschien moet de NS vaker de bekleding wassen? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 19:27 |
quote:De locs zijn overigens in bruikleen van Angel Trains totdat de V050's arriveren. | |
Ofyles2 | vrijdag 28 november 2008 @ 19:29 |
quote:Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk. | |
ACT-F | vrijdag 28 november 2008 @ 19:58 |
quote:Ik moest hardop lachen ![]() | |
veldmuis | vrijdag 28 november 2008 @ 20:34 |
Ik zat vandaag toch in een apparaat... Het leek gewoon zo'n ouwe coupétrein van buiten, maar van binnen...ook coupés maar dan met klapstoelen, en ook VIJF stoelen per coupé ![]() Wel leuk dat er gordijntjes voor de ramen hingen ![]() Vertel mee eens, in wat voor ding heb ik gezeten?! ![]() | |
Socios | vrijdag 28 november 2008 @ 20:37 |
Van waar naar waar ging de reis? ![]() | |
veldmuis | vrijdag 28 november 2008 @ 20:39 |
Het was de IC van Venlo naar Den Haag. | |
Peter | vrijdag 28 november 2008 @ 20:41 |
quote:Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhem ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 28 november 2008 @ 20:50 |
quote:Vijf stoelen per coupe is ICL, oftewel de uit Duitsland gehuurde IR-rijtuigen. Deze rijden voornamelijk op Amsterdam-Amersfoort-Deventer en sporadisch nog op Den Haag Centraal - Arnhem. Normaal gesproken rijdt dat niet op Venlo dus! Dat is ICK. ICL / IR: ![]() ICK: ![]() | |
veldmuis | vrijdag 28 november 2008 @ 21:00 |
Die bovenste is 'm inderdaad ![]() Vond het maar vreemde rijtuigen met die gordijntjes en ruimte om reserveringskaartjes bij zo'n coupé op te hangen. Duits dus ![]() Tnx ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 28 november 2008 @ 21:02 |
Die onderste is ook Duits hoor ![]() | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 22:17 |
ICL gaat als het goed is straks terug naar Duitsland, daarom is dat nog niet zo erg verbouwd als ICK. Ik heb overigens nog geen reactie mogen ontvangen vanuit Denemarken, maar dat is niet zo gek - zo'n man heeft het vast stervensdruk, ik denk überhaupt niet een antwoord te mogen ontvangen ![]() | |
veldmuis | vrijdag 28 november 2008 @ 22:25 |
Dat die onderste Duits is wist ik, van deze had ik wel een vermoeden. Wel leuk om een keer in gezeten te hebben, maar die ICK's zijn toch wat comfortabeler (al heb je ook flink veel van die doorgezakte stoelen in die krengen) | |
Zug-Chef | vrijdag 28 november 2008 @ 22:27 |
Mja schijnt ook iets te maken te hebben met het gedoe rond de ICE's. Ze willen toch weer wat IR-rijtuigen terug om Ersatz Züge met getrokken mat te kunnen rijden... Vandaag in Zuidbroek: ![]() Onder een grijze wolkendeken midden in Oost-Groningen passeert RD 232 909 met de vijf maal per week rijdende Unit Cargo trein 45767 vanuit Onnen naar Leer(Ostfriesland). De Duitsers zullen de trein daar overnemen. Station Zuidbroek. Met links het oude en verlaten laadspoor en rechts, achter de trein, het stationsgebouwtje wat nu dienst doet als Noord Nederlands Trein en Tram Museum (NNTTM) | |
James1988 | vrijdag 28 november 2008 @ 22:42 |
quote: ![]() Omg, die kan niet echt zijn... en als hij dat wel is hoop ik dat het niet zo is opgehangen door NS-personeel, maar door een of andere grapjas ![]() (En ja, ook ik heb hierom moeten lachen) | |
#ANONIEM | vrijdag 28 november 2008 @ 23:34 |
quote: ![]() De eerste keer alleen met de trein. Dat moet in 2001 zijn geweest. In Duitsland ja, want daar was mijn beste vriend heen verhuisd. Afijn, in Leer werd ik toen op de InterRegio-trein richting "Luxembourg" gehad. Dat gaf zo'n heerlijk vakantiegevoel, ook al moest ik er in Wanne-Eickel al weer uit. Ben toen nog regelmatig heen en weer geweest, want met een TwenTicket kostte het maar 40 DM per rit. ![]() En tegenwoordig is de magie grotendeels weg. De trein rijdt nog steeds naar Luxemburg, maar het is een IC geworden, in plaats van 40 DM betaal je nu 41 Euro voor een kaartje en de trein bestaat nu uit saaie Großraumwagen in plaats van die IR-wagons met knusse coupé's. ![]() Een beetje pathetisch, sorry. Ach ja, sommigen hebben hetzelfde met de rode bankjes van de koploper etc. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2008 00:13:22 ] | |
ReisT | zaterdag 29 november 2008 @ 00:07 |
quote:Nee, waarom denk je dat?. Die verbinding bestaat ook niet eens meer. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 29 november 2008 @ 02:29 |
quote:Ja en de tafels kan je ook omhoog klappen, en als je m niet goed in het haakje hangt stuitert ie met een pleurisklap weer neer ![]() | |
ACT-F | zaterdag 29 november 2008 @ 04:04 |
quote:Jeugdsentimenten ![]() Van ' 95 tot '98 heel wat afgereisd met die trein van Hengelo naar Amsterdam, omdat ik er even tussen uit moest knijpen. | |
Socios | zaterdag 29 november 2008 @ 09:45 |
quote:Mooie anekdote! Ik ben zo´n oranje Koploperbankenfiguur. Eind jaren ´80 met de intercity van Amersfoort of Hilversum naar Leeuwarden v.v.. Prachtig reisje steeds... Nu nog... Alleen nu vanuit het Noorden, met steeds minder oranje banken... ![]() ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 29 november 2008 @ 11:21 |
Maak je wat dat aan gaat nog niet zoveel zorgen, tot 2011 rijden er nog 3'tjes met banken rond, en dan hebben we altijd nog de 4'tjes. Daarna moeten we maar bekijken of we een "afscheidsrit" met de laatste onverbouwde 4 gaan doen, maar dat duurt nog wel een jaar of 3 a 4. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 13:31 |
Zo, dus ik wou nog even een rondje gaan maken vandaag ![]() Ik hou dat kruidvatkaartje nog maar even op zak. Deze hindernisbaan is me zelfs die ¤ 9,95 niet waard ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 29 november 2008 @ 13:34 |
Is het dan juist niet de kunst om een rondje te doen via trajecten waar NIETS mee aan de hand is. | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 13:37 |
quote:Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag ja ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 29 november 2008 @ 15:56 |
quote:Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 16:00 |
quote:Rondje Nederland met uitsluitend SchienenErsatzVerkehr ![]() ![]() Maar morgen rijdt alles weer "normaal" ![]() Dat wil zeggen bij Muiderpoort. We hebben nog steeds her en der en overal werkzaamheden, plus de nieuwe verstoringen van morgen natuurlijk. Het gaat nog spannend worden ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 29 november 2008 @ 17:29 |
Niet echt met treinen te maken, maar toch denk ik dat ik dat iemand hier mij kan helpen. Door gewichtige omstandigheden moet ik gaan graven in archieven. Mijn Oma heeft in de jaren 70 (toen was ik nog vloeibaar) een koffietent gehad in de buurt van het spoor in Den Haag, de grond was daar van de NS en dat werd toen netjes gehuurd. Ik zoek er alleen een bewijs van, bij wie moet ik zijn? NS Vastgoed? | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 17:32 |
Dat heet NS Poort tegenwoordig dacht ik ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 29 november 2008 @ 17:44 |
quote:Idd ns poort, ik wist dat er nog iets anders was omtrent grond enzo THX ik ga eens informeren ![]() | |
ACT-F | zaterdag 29 november 2008 @ 17:44 |
quote:Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke? Kijk eens bij http://www.hetutrechtsarchief.nl waar je veel stationsfoto's kunt vinden van diverse plaatsen. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 29 november 2008 @ 17:46 |
quote:Nee, het was op de Fruitweg ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 18:26 |
als alles morgen gewoon goed gaat dan maak ik 8 nieuwe bordjes en een verbetering, en 656 km. En dan heb ik eerst nog gezwommen smorgens ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 22:37 |
Roodeschool onbereikbaar? Welnee ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 29 november 2008 @ 22:38 |
Kolari, Fins lapland, 15 augustus 2008 ![]() ![]() SPOILER | |
Duvel | zaterdag 29 november 2008 @ 22:42 |
quote:Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen? ![]() | |
Wadloper | zondag 30 november 2008 @ 09:27 |
quote:Mooie lijn om die wadlopers in te zetten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2008 @ 11:12 |
quote:Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uit ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2008 @ 11:16 |
quote:Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 30 november 2008 @ 12:06 |
quote: | |
Duvel | zondag 30 november 2008 @ 12:10 |
quote:Ja, wel logisch, toch? | |
Darkwing_Duck | zondag 30 november 2008 @ 12:31 |
quote:Ik dacht dat die hele brug vervangen moest worden ![]() | |
Duvel | zondag 30 november 2008 @ 14:07 |
quote:Oh zo! Ik dacht dat het op het inrijden sloeg. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2008 @ 18:59 |
Ik kon er vandaag prima overheen iig ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2008 @ 20:32 |
2906: ![]() 2907: ![]() En nog opgeduikeld uit de oude doos: Nummertje 2908 ![]() ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 30-11-2008 20:45:17 ] | |
Darkwing_Duck | zondag 30 november 2008 @ 20:56 |
quote:Best knap voor iemand die die niet deur uit is gegaan ![]() | |
KonnieKipke | zondag 30 november 2008 @ 20:58 |
http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/25008566/ mooi stukje over de invoering van de icm-3 koploper in het stukje over het spoorboekje. polygoon 1978 | |
Peter | zondag 30 november 2008 @ 21:27 |
quote:http://www.vpro.nl/programma/dnw/artikelen/18697897/ staat nog meer ![]() | |
Dr_Flash | zondag 30 november 2008 @ 21:37 |
quote:DANNY!!!!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 30 november 2008 @ 23:08 |
Vraagje, is hier toevallig ook iemand die de kunst van het radioscannen beoefent? Ik heb de hobby sinds een aantal dagen weer opgepakt, en uiteraard de spoorwegen ingesteld. Je hoord ze in de avonduren regelmatig met leeg ijzer slepen. Ook de Machinist<->Conducteur verbinding en de landelijke frequentie voor PBT teams doen het goed op de handheld ![]() Iemand nog tips? Verder: Wat is de lengte van de langste trein die in NL rijd (reizigers) dan kijk ik of ik helemelsbreed dichterbij het spoor woon, weet ik gelijk of ik ook thuis de Condo's kan horen ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 november 2008 @ 23:19 |
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit. | |
Ou-Tannu | zondag 30 november 2008 @ 23:28 |
quote:en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te maken ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 30 november 2008 @ 23:36 |
Ah die afstande zijn goed, of zoals Fles het zou zeggen MAKkelijk! | |
Ofyles2 | maandag 1 december 2008 @ 00:32 |
quote:Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me. ![]() En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker. ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2008 @ 07:17 |
quote:Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 08:35 |
quote:Alleen kom je dan niet langs Casablanca ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 08:50 |
Er is hier iets verdwaald geloof ik. Ik ben nu in Breda, en daar staat een Sprinter klaar als sneltrein naar Amsterdam Centraal. Normaal doet DDM of (V)IRM dat. Vaagheid. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 09:45 |
Komen er weer verkiezingen of zo? ![]() quote:Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar ![]() nu.nl | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 10:00 |
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren om het huidige, bewezen ATB te vervangen, een systeem wat al meer dan 40 jaar oud is, en waarvan de invoering meer dan 30 jaar nodig had? Yeah right, SP, lekker realistisch. Op de HSL-Zuid wordt ERTMS toegepast (Europese regelgeving) en zie eens wat voor succes dat totnutoe is... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 10:05 |
quote:Nee, "snel" invoeren zelfs ![]() Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 10:10 |
quote:Gezien de ellende die ze nu op de HSL-Zuid hebben, wil ik allesbehalve een snelle invoering. ERTMS vind ik tof, maar dan vooral Level 3. Aangezien ze al problemen hebben met levels 1 en 2, lijkt een snelle (!) invoering van Level 3 me al helemaal uit den boze. Of i.i.g. niet zoals het door de huidige partijen (ProRail, Infraspeed, Bombardier, Alstom, Siemens, ...) is gedaan. quote: ![]() | |
Charango | maandag 1 december 2008 @ 10:42 |
quote:Linkje! quote: [ Bericht 10% gewijzigd door Charango op 01-12-2008 11:08:43 ] | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 10:52 |
Enkele pareltjes uit dat document: - NS weer volledig overheidsbedrijf - Overheid beheert al het spoor - ERTMS in 2013 - 25 kV Er zitten mooie ideeën bij, maar ook heel veel onhaalbare. Danwel technisch, danwel juridisch. ERTMS in 5 jaar invoeren op meer dan 3500 km spoor is onhaalbaar, en NS volledig in overheidshanden staat de EU nooit toe. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 10:58 |
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"? ![]() De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit ![]() En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break ![]() ![]() ![]() Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebben ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 11:05 |
quote:Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug! ...in 2899 ofzo. quote:Het zijn politici, geen experts op het gebied van railinfra en -planning. Jammer dat ze zich wel zo willen voordoen. quote:Meer buitenlandverbinding zouden welkom zijn, maar dan ook naar België. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat je alleen over Roosendaal en Maastricht naar België kan, een verbinding langs Eindhoven of Tilburg zou imho wel welkom zijn. Al is het maar een Belgische varkensneus of een NL hondenkop die dat traject doet. Al zou een internationale VIRM(-4) wel tof zijn natuurlijk ![]() quote:Ach ja, ze proberen in ieder geval wat. Kan ik van een aantal andere (o.a. politieke) partijen niet bepaald zeggen. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 11:10 |
quote:Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 11:14 |
quote:Dat ligt er al dacht ik ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 11:16 |
quote:Met de HSL-Zuid en de Betuweroute is het natuurlijk ook zo dat je niet zomaar terug kan, als je eenmaal begonnen bent. Het geld is al weggegooid, er zijn huizen onteigend, er is gegraven en gebouwd... je stopt dan niet zomaar omdat je enorm gezichtsverlies lijdt, en omdat je aangeklaagd wordt door diverse partijen die een belang hebben in de bouw van zo'n lijn. Maar die HSL-Zuid moet wel eens gereedkomen ja, stelletje prutsers daar. | |
knars | maandag 1 december 2008 @ 11:40 |
dat Barneveld Noord zal wel de aansluiting zijn? Ik mis bij de extra spoortjes het door mij zo felbegeerde extra stukje staal tussen Goude Goverwelle en Woerden. A'dam Almere is volgens mij inderdaad die boog over het IJ zodra er meer wordt bijgebouwd in het IJ. Verdubbelen van Leiden - Utrecht ![]() Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie. | |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 11:41 |
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij. | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 11:46 |
quote:Whehehe, ik zie het al voor me ja ![]() quote:Google Maps Prima te doen met een bus vanaf Venlo CS dus. Misschien 1x per uur een stoptreintje ofzo, veel meer mensen zal je daar toch niet gaan trekken. Denk ik zo. Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 11:53 |
quote:Een tip: Ga NOOIT naar Noorwegen op vakantie ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 11:54 |
Ontopic: Het heraansluiten van Rhenen - Kesteren staat er nog niet bij ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 11:59 |
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles? | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 12:04 |
quote:Mwoa, valt wel mee hoor ![]() ![]() | |
bork | maandag 1 december 2008 @ 12:04 |
Met Barneveld-Noord bedoelen ze volgens mij een station aan de lijn Amersfoort-Apeldoorn-Deventer. Niet het bestaande station aan de kippenlijn dus. | |
Socios | maandag 1 december 2008 @ 12:04 |
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij. | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 12:08 |
quote:Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg? ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 12:09 |
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook. | |
bork | maandag 1 december 2008 @ 12:13 |
Praktische Doorsteek Den Bosch-Drunen-Waalwijk-Efteling (Kaatsheuvel)-Dongen-Oosterhout-Breda ontbreekt ook . | |
De_Hertog | maandag 1 december 2008 @ 12:20 |
quote:Mja, ik ben het ook zeker niet eens met een aantal zaken uit dat rapport, maar meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik. | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2008 @ 12:22 |
En die spoorlijn langs de efteling? Waar blijft die? | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 12:22 |
quote:Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor ![]() | |
De_Hertog | maandag 1 december 2008 @ 12:23 |
quote:In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen, maar uiteindelijk is de rijksweg tot snelweg verbreed over het stuk waar de spoorlijn had moeten komen. | |
De_Hertog | maandag 1 december 2008 @ 12:27 |
quote:Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben. Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 12:33 |
quote:Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin? ![]() Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan ![]() Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbij ![]() ![]() ![]() | |
Socios | maandag 1 december 2008 @ 12:38 |
quote:Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt. ![]() quote:Precies!!! | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 13:01 |
quote:Woon jij in Breezanddijk of zo? ![]() | |
Socios | maandag 1 december 2008 @ 13:09 |
Haha, nee, zou wat zijn. ![]() In ´57 was de autoweg nog 2 baans over de afsluitdijk. Iets ten Zuiden van Breezanddijk bij het monument. Fotootje erbij. Helaas is de parkeerplaats, zoals te zien op de foto, gebruikt voor de verdubbeling van het aantal rijstroken i.p.v. dat er nu een spoorlijn ligt... | |
Socios | maandag 1 december 2008 @ 13:10 |
Edit: moeilijk hè Edit i.p.v. Quote. | |
De_Hertog | maandag 1 december 2008 @ 13:14 |
quote:Ah, op die manier. Ik begreep je punt verkeerd. quote:En die ook al staat op de planning van de Euregiobahn, blijkbaar willen ze graag langs Avantis en Kerkrade rijden. Ik zie dan meer in die verbindingen met Maastricht en Sittard, beetje meer en verder rijdend internationaal verkeer is inderdaad nuttiger dan nog een grensovergang erbij (in die hoek, althans). quote:Stoomtreintje naar Aachen Hbf. lijkt me dan wel weer wat ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 13:15 |
quote:Ik vind juist dat als er een HSL zou komen, die zoveel mogelijk op HSL-spoor zou moeten rijden. Is wel duurder, maar dan kun je tenminste wel goed doorrijden.. al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo. | |
ikbenik | maandag 1 december 2008 @ 13:26 |
Ook een mooie: Van Leiden naar Utrecht moet er dus spoorverdubbeling plaatsvinden. Dus tussen Leiden en Woerden krijg je 2 sporen ipv 1 en van Woerden naar Utrecht 6 ipv 4 ofzo? Of zullen we er gelijk maar 8 van maken? ![]() Het hele idee van de SP is of al in aanvraag, of totaal nutteloos. En waarom is er geen verdubbeling tussen Woerden en Gouda? En tussen Gouda en Rotterdam zou ook wel wat spoor bij mogen komen (wat al eerder de bedoeling was). En van Alphen naar Schiphol, snap ik werkelijk niet. Willen ze dan een directe trein laten rijden van Gouda naar Schiphol? Of alleen vanuit Alphen? Totale onzin, ik geloof niet dat er vanuit die regio zo'n behoefte is. Dan beter Woerden-Leiden opwaarderen, maar tussen Alphen en Leiden is al een kwartierdienst in de spits, dus moet er nog meer gaan rijden? Een trein over de Afsluitdijk mis ik ook. Ja, hetw as oorspronkelijk de bedoeling om er een trein te laten rijden en ja, daar ligt nu de snelweg op. Maar er zijn plannen om de Afsluitdjik te verhogen en te verbreden, dus een trein zou dan opnieuw mogelijk kunnen worden. | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 13:31 |
quote:heerenveen - Joure - Sneek - Bolsward - Harlingen mist ook nog ![]() | |
Zug-Chef | maandag 1 december 2008 @ 13:43 |
quote:Hoe dacht je dat (een deel van) de spoorwegen vroeger heette.... De SS. Staats Spoorwegen.. | |
NordicBlue | maandag 1 december 2008 @ 13:46 |
quote:Den Haag Centraal Maandag 1 December 12:32 Oorzaak: Rond Den Haag Centraal rijden geen treinen in opdracht van de politie. Verwachting: Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reisadvies: Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal reizen via Schiphol en D'Haag HS. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal reizen via R'dam C en D'Haag HS. | |
ikbenik | maandag 1 december 2008 @ 13:49 |
Klopt, er was een brandalarm afgegaan O ja, en de treinen rijden al weer. | |
von_Preussen | maandag 1 december 2008 @ 13:50 |
Hoe dacht je dat het centraal station van Den Haag nog tot in de jaren 70 heette? http://www.nicospilt.com/(...)Haag_Staatsspoor.JPG | |
NordicBlue | maandag 1 december 2008 @ 13:50 |
quote:Volgens personeel van de NS op GV was er iets anders aan de hand waar ze verder geen uitspraken over mochten doen ![]() | |
Socios | maandag 1 december 2008 @ 14:08 |
quote:Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten. ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 14:14 |
quote:Dat kan ook natuurlijk. Ik weet niet of de Afsluitdijk dat houdt (vast wel). Misschien bij slecht weer wat afremmen... Al hoeft dat natuurlijk ook niet als de hele Afsluitdijk met een koepel wordt bedekt, dan zal het daar altijd droog zijn, en zullen de treinen geen last hebben van wind enzo. Alleen kost het wel ongelofelijk veel meer, maar bij zo'n megaproject maakt een miljoentje meer of minder ook niet meer uit ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 14:27 |
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig.. | |
von_Preussen | maandag 1 december 2008 @ 14:29 |
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen! | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 14:30 |
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 14:33 |
quote:Een goede, sterke overkapping wellicht? ![]() quote:Vergeet de stofzuigers dan niet ![]() quote:Dat kan dan nog de moeite waard zijn ook ![]() | |
von_Preussen | maandag 1 december 2008 @ 14:34 |
En met onderweg twee overstapstations, tussen tunnel en afsluitdijk, op de bus die dan over de Afsluitdijk rijdt zodat de SP ook weer tevreden is. | |
Darkwing_Duck | maandag 1 december 2008 @ 15:15 |
http://www.rtl.nl/programma/spoorvanleven/home/index.xml Hopen dat dit niet net zoals op SBS6 (Spanning op het spoor) van die Prorail propaganda wordt | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 15:34 |
Zo zou een spoorbrug/snelweg-combinatie over de Afsluitdijk eruit kunnen zien:![]() De gaatjes in de buitenschil zijn luchtin- en uitlaten, zoveel mogelijk van glas natuurlijk. De smalle ruimtes aan de zijkant zijn de noodgangen, maar ik ben te lui om die ook te tekenen. Gedaan met Paint.NET btw, heb geen Photoshop hier :-) | |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 15:54 |
Ik denk dat als jouw geheel af is, AnsaldoTilburg nog 100 jaar wacht met de levering van de stellen | |
von_Preussen | maandag 1 december 2008 @ 16:09 |
Als het bedrijf dan überhaupt nog bestaat. | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 18:30 |
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehad ![]() ![]() ICL is tof. | |
Duvel | maandag 1 december 2008 @ 18:38 |
quote:Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hè? Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL. [ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 01-12-2008 19:28:46 ] | |
Wadloper | maandag 1 december 2008 @ 19:29 |
Vandaag reed de Dead Burned Magnesium trein weer naar Leer:![]() En een mislukte foto, maar de intentie was leuk: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 19:32 |
zo zo, wat een hoop sporen daar ![]() | |
Wadloper | maandag 1 december 2008 @ 19:40 |
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op. De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3 ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 1 december 2008 @ 19:46 |
quote:Ja, echt baggerlicht... Overigens is afgelopen weekend de Soesterlijn definitief losgelegd van de hoofdsporen Hilversum - Amersfoort. Nieuwe bordjes op het perron voor Fles. ![]() Alleen jammer dat het allemaal standaard bordjes zijn. | |
Wadloper | maandag 1 december 2008 @ 19:47 |
quote:Tja, dat heb je als de zon bijna onder is ![]() Ik heb de beste foto uitgezocht, maar die met 2 goederenlocs vond ik alsnog wel leuk om even te laten zien ![]() Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2008 @ 19:49 |
quote:Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 19:51:07 ] | |
Wadloper | maandag 1 december 2008 @ 19:54 |
quote:Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug ![]() | |
Duvel | maandag 1 december 2008 @ 19:59 |
quote:Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking. ![]() | |
Wadloper | maandag 1 december 2008 @ 19:59 |
quote:Weet ik Duvel ![]() Maar ik zeg het er toch maar even bij ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 december 2008 @ 20:00 |
quote:Die sporen zijn ook niet voor reizigers maar voor goederentreinen. ![]() Hier zie je het geheel van de andere kant. Goederentreinen kunnen langs het perron van de losplaats rijden, waar stukgoederen uit de wagons kunnen worden gehaald. Zulke losplaatsen had je vroeger zowat overal, maar die zijn bijna allemaal gesloopt omdat stukgoederen tegenwoordig met de vrachtauto worden vervoerd. Dat hier nog een werkende losplaats is, is dus best bijzonder. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 20:01:34 ] | |
Wadloper | maandag 1 december 2008 @ 20:11 |
Ik snap je punt Igen ![]() Ik woon zelf daar vlakbij, dus ik weet hoe Zuidbroek eruit ziet ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 20:15 |
quote:Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL. ![]() quote:Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK. | |
Ofyles2 | maandag 1 december 2008 @ 20:32 |
quote:Fappen? Het woord swaffelen vind ik net iets leuker. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 1 december 2008 @ 20:35 |
quote:Daarom hoop ik ook dat ze bij de volgende verkiezingen weggevaagd worden. Ik heb een diepgewortelde haat tegen alles wat maar ook connectie heeft met het syndicale milieu (lees: maffia). | |
DonJames | maandag 1 december 2008 @ 20:35 |
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het: De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen? Thanks! ![]() | |
allsystemshalt | maandag 1 december 2008 @ 20:38 |
Sorry voor de topicspam ![]() Ik zoek dus titels van speelfilms met treinen erin ![]() Speelfilms met treinen | |
Duvel | maandag 1 december 2008 @ 20:38 |
quote:Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 december 2008 @ 20:39 |
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken. | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 20:49 |
quote:de vingerverf bridage vervangt ze op drukke trajecten na zo`n 10 jaar geloof ik ![]() als ze al niet eerder naar beneden gekomen zijn ![]() | |
knars | maandag 1 december 2008 @ 20:53 |
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg ![]() | |
James1988 | maandag 1 december 2008 @ 21:18 |
quote:True that ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 december 2008 @ 21:20 |
quote: | |
bork | maandag 1 december 2008 @ 21:49 |
Ik wil een metro in Utrecht met een stop bij het Griftpark, kan de SP dat niet ff fixen?? | |
DonJames | maandag 1 december 2008 @ 22:09 |
quote: quote:Ah, best eenvoudig dus eigenlijk. Bedankt, weer een mysterie opgelost ![]() | |
sander89 | maandag 1 december 2008 @ 22:54 |
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?![]() Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 1 december 2008 @ 23:23 |
quote:Heet ook de Deense Neus omdat zulke treinstellen ook in Denemarken rondrijden, zowel diesels als elektro's. De oude stoptreinen (AM 62 e.v.) zijn eveneens voorzien van doorloopkoppen, diezelfde treinen waarvan de prototypes geen deuren aan de zijkant hadden. ![]() Hier een plaatje van een rasechte Deense Neus: ![]() En hieronder nog hoe twee Deense Neuzen elkaar kussen: ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Ofyles2 op 01-12-2008 23:29:28 ] | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 23:28 |
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo. | |
SpeedyRich | maandag 1 december 2008 @ 23:28 |
wanneer gaan ze die nieuwe ICE 3 aan de NS leveren voor de HSL | |
Ofyles2 | maandag 1 december 2008 @ 23:31 |
quote:Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur). Ik zou de hoge snelheid eerder zoeken bij het spanningsnet van Denemarken en Zweden (respectievelijk 25 kV en 15 kV, wisselspanning). | |
Ofyles2 | maandag 1 december 2008 @ 23:36 |
Overigens zijn enkele Belgische Deense Neuzen ook voorbereid op snelheden tot 180 km/h. | |
Dr_Flash | maandag 1 december 2008 @ 23:38 |
quote:Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ). Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig. | |
sander89 | maandag 1 december 2008 @ 23:43 |
In de IC3 heb ik nog deze zomer gezeten, dat was de nieuwst versie die dus over de Sontbrug gaat, zit echt heel fijn en is ook aardig luxe. ![]() Deze foto heb ik nog gevonden van een doorlopkop van een AM96. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 2 december 2008 @ 00:37 |
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/X_2000 Al sinds een hele tijd naar Kopenhagen. Er reed ook een HSL naar Oslo, maar vanwege financiële onvolkomenheden en een concurrentie-/predatiestrijd is deze geen onderdeel van de X2000 meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 december 2008 @ 08:38 |
Oh inderdaad, ik zie het ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 2 december 2008 @ 08:47 |
Waar the f*ck blijft het bedieningspaneel voor de machinist dan eigenlijk... :s | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 08:52 |
Volgens mij klapt dat opzij weg. | |
James1988 | dinsdag 2 december 2008 @ 08:54 |
En topic vol ![]() |