abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63183164
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 november 2008 @ 11:00:30 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63184842
Teugvaudpost
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 13 november 2008 @ 13:05:22 #3
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_63188128
quote:
Zoizo trambestuurders ze comminiseren helemaal niet, kijk je ze aan of je over kan bv als je net uitstapt bij de tram halte en je wil voor de tram langs lopen, dan kijken ze je met een zielloze blik aan, het lijken wel zombies die trambestuurders, als ze nou effe knikken dat je kan lopen ofzo, als je het niet leuk vind om te doen moet je ander werk zoeken mensen van de HTM.
Mooi stukje zinsbouw, met als hoogtepunt het woord: "comminiseren" .

tvp's alleen in de vorm van een taalfout neem ik aan? Anders is de eerste pagina al zo weer vol
  donderdag 13 november 2008 @ 13:07:21 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63188175
Altijd leuk dit. Ik houd mijn ogen open.
pi_63191664
quote:
Op donderdag 13 november 2008 15:03 schreef blackie007 het volgende:
Het was in eerste instantie de bedoeling dat ik de motor zou gaan opknappen, de vorige eigenaar was hier al mee begonnen. Maar door de aanschaf van een andere motor en een kleine opkomst gaat dit niet meer gebeuren! Hij staat dus een beetje alleen te zijn in de tuin!
pi_63197347
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:09 schreef Stormqueen het volgende:
waarom heeft iedereen het hier over professionele en hele dure apparaten?
Ik heb nog nooit in een wasbak gezaagd, maar we hebben de gaten in de muren voor de electra gewoon met een grote gatenboor aangepakt en dat ging prima.
Misschien is het bij een wasbak anders en heb je daar wel dure pro apparatuur voor nodig, dat weet ik niet. Kan iemand me daar over ophelderen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 14 november 2008 @ 05:46:08 #7
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_63211353
VPT
pi_63211430
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Al lang meegemaakt. Dat betekent nog niet dat ik iedere keer gaan huilen als iemand kanker zegt. Een neef van mij is door een auto overreden, nou ben ik toch ook niet beledigd door auto's? Kanker is naar hoor, en het is erg balen als iemand het krijgt, zeker als je die persoon kent. Maar om nou zo te gaan miepen over een woord, en vervolgens met doodsverwenzingen gaat zaaien is nou weer niet nodig. Op doodsverwezingen staat trouwens wel een ban.
Wenzen worden verwezen naar de dood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63211434
mensen vonden het heel grappig dat ik shasson schreef in plaats van chansons
pi_63227791
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 @ 18:39 schreef DarkStream het volgende:
Ik vrees geen recessie, ik vrees een aanhoudend monitair systeem...
[knip]
Ik vrees een aanhoudend lage drukgebied...
  vrijdag 14 november 2008 @ 23:09:30 #11
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63234531
Aha, hier zijn we.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_63235783
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 23:00 schreef Clara het volgende:
Ik zat eerder te denken aan een algemene opmerking in de trant van: Nu het kabinet haar goede wil toonde bij de vervanging van Ella Vogelaar zal ik mijn goede wil tonen en de minister niet langer knettergek noemen.
Fouten tegen de geslachten worden steeds vaker gemaakt, dus origineel zijn ze niet meer.
Vroegâh werd een onzijdig woord aangehaald met een mannelijk voornaamwoord, tegenwoordig nogal eens met een vrouwelijk voornaamwoord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63236985
Uit een verder uiterst nobel topic, vond ik dit een leuke:
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 20:48 schreef liveandlearn het volgende:

[..]

...

Wie goed doet, Goed ontmoed

Hulde aan al die mensen jullie zijn allemaal knettergekgoed!!!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63237023
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 01:18 schreef Sally het volgende:
Uit een verder uiterst nobel topic, vond ik dit een leuke:
[..]
Yeah, Papa Bear.
Maar wel errug voud.
  Moderator zaterdag 15 november 2008 @ 08:56:11 #15
42184 crew  DaMart
pi_63239267
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 08:54 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb hem gister zonder problemen geinstalleerd, patch erbij en gespeeld

Dit gaat weer verslaafd worden
Gelukkig geen drugsverslavende.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 november 2008 @ 09:56:47 #16
13151 crew  Rewimo
pi_63239640
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63251362
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 02:09 schreef Man-E-Faces het volgende:
Met geld als grootste gemene deler en als enige motivatie. Als je in Den Haag ambtenaren vraagt wat hun mening is over Deminck wat denk je dat ze zeggen of juist niet zeggen over hun baas?
In Amerika waren wel mensen uit de school geklapt er wordt alleen niets mee gedaan. Is simple.
Ja, als je ook iemand de school uitslaat, is het geen wonder dat je er niks meer mee doet.
pi_63257121
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, als je ook iemand de school uitslaat, is het geen wonder dat je er niks meer mee doet.
Wat is de fout?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 november 2008 @ 10:56:05 #19
13151 crew  Rewimo
pi_63257578
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:08 schreef ruud.nl het volgende:
Wat is de fout?
Mensen uit de school klappen
pi_63275063
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:22 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Waar lees je dit allemaal? Mag ik een link naar dat topic? Ik verzoek hier helemaal niets. Ik suggesteer het alleen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63276177
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mensen uit de school klappen
je kunt toch ook uit de school klappen?
pi_63276315
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:04 schreef kleinetrom het volgende:

[..]

je kunt toch ook uit de school klappen?
Jawel, dat is juist de fout.
Mensen klappen uit de school (= mensen verklappen geheimen)
Maar als je mensen uit de school klapt, sla je mensen uit de school: je geeft ze een klap en ze vliegen uit de school.
pi_63277626
quote:
Op zondag 16 november 2008 20:14 schreef ***** het volgende:

Desondanks juig ik ( ) ...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63281107
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jawel, dat is juist de fout.
Mensen klappen uit de school (= mensen verklappen geheimen)
Maar als je mensen uit de school klapt, sla je mensen uit de school: je geeft ze een klap en ze vliegen uit de school.
ok, da's duidelijk ja. het woord "mensen" had niet gebruikt moeten worden, dan wel had er voor een andere uitdrukking gekozen moeten worden dus.
  maandag 17 november 2008 @ 08:42:37 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63281145
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:38 schreef kleinetrom het volgende:

[..]

ok, da's duidelijk ja. het woord "mensen" had niet gebruikt moeten worden, dan wel had er voor een andere uitdrukking gekozen moeten worden dus.
Nee, er had moeten staan 'hadden mensen uit de school geklapt', niet 'waren mensen uit de school geklapt'.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 november 2008 @ 08:42:56 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63281150
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:03 schreef Remon het volgende:
Een willekeurig penthouse in almere..
voor een lullige hypotheek som van 1428,- a 6 ton
Het interieur zou niet weerstaan in een Amsterdamse achterstands/buitenwijk. o wacht dat is almere ook
[...]
pi_63283257
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, er had moeten staan 'hadden mensen uit de school geklapt', niet 'waren mensen uit de school geklapt'.
m, nou hoor!!
  maandag 17 november 2008 @ 10:58:05 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63283413
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:50 schreef kleinetrom het volgende:

[..]

m, nou hoor!!
Wabedoelu?
  maandag 17 november 2008 @ 14:47:15 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63288906
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:44 schreef minkuukel het volgende:

[..]

TS heeft zins vandaag internet.
Is dit nog wel een originele fout eigenlijk?
  maandag 17 november 2008 @ 20:12:37 #30
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_63298126
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:28 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
ik moet het proces verbaal eerst nog scannen jonges maar ik doe me best.

Mondelinge overhoring!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_63298494
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wabedoelu?
dat ik dacht het te snappen, terwijl dat niet zo is. dus een verongelijkte "nou hoor.."volgde
pi_63305729
Israel wilt Palestijnen dood laten verhongeren

Dat vaak 'jij wilt' geschreven wordt is begrijpelijk (want vaak zo uitgesproken), maar bij de 3de pers. ev.?
pi_63306478
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:52 schreef erikkll het volgende:
Over bovenstaande tekst wil ik bovendien kwijt dat jíj degene bent die een verslaving moet aanpakken. In tegenstelling tot jouw vrouw heeft mijn moeder wel geprobeerd te helpen mijn vader van zijn drankprobleem af te helpen, echter onsuccesvol. Een scheiding is niet iets waar de gemiddelde persoon lichtvochtig over denkt, en ik vermoed dat als jouw vrouw je daarmee dreigt, zij al nauwelijks meer een uitweg ziet. Wellicht ligt daar de reden dat ze je niet al na 3 weken probeert te helpen.
Wat hardzinnig.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63306506
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Dat vaak 'jij wilt' geschreven wordt is begrijpelijk (want vaak zo uitgesproken), maar bij de 3de pers. ev.?
Is wel een beetje begrijpelijk, want de derde persoon enkelvoud is altijd stam +t.
Alleen zijn er uitzonderingen. Kunnen, willen, zullen, mogen en nog zo een paar.
pi_63312470
quote:

Jij wilt is gewoon goed, en heeft eigenlijk zelfs de voorkeur. Hij wilt is hierboven al uitgelegd.
pi_63316368
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:11 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

hij wilt is correct Nederlands en je vergelijk slaat als een tang op een varken
Hij zal dit topic wel hebben gelezen.
pi_63320225
quote:
Op woensdag 5 november 2008 13:36 schreef Sjeen het volgende:
We hebben een zeehondje in huis... Vannacht niet geslapen, Isa hoest zich de longen uit het lijf. Maar ze wilde percee naar school vanmorgen, omdat ik zou komen helpen. Dus toch gegaan samen, juf had het snel geschoten...
pi_63320322
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:17 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Hij zal dit topic wel hebben gelezen.
Nee, veel erger...
quote:
pi_63320435
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef Bleie het volgende:
Jij wilt is gewoon goed, en heeft eigenlijk zelfs de voorkeur. Hij wilt is hierboven al uitgelegd.
Ik verafschuw zelfs het gebruik van "je wil", "je kan" en "je zal"... ik vind het oerlelijk; ZELFS als spreektaal. Wat mij betreft hebben "je wilt", "je kunt" en "je zult" niet alleen de voorkeur, maar worden hun lelijke broertjes keihard afgekeurd.

Maar de "hij wilt" kwam Meki. Dat kun je amper nog origineel noemen...
pi_63320777
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verafschuw zelfs het gebruik van "je wil", "je kan" en "je zal"... ik vind het oerlelijk; ZELFS als spreektaal. Wat mij betreft hebben "je wilt", "je kunt" en "je zult" niet alleen de voorkeur, maar worden hun lelijke broertjes keihard afgekeurd.

Ach de motivatie van JoPiDo is dan wel weer origineel.
(en zolang je wel "wil je" en "kun je" zegt ben ik het wel redelijk met je eens)
pi_63324518
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:01 schreef Watuntrik het volgende:
Daar klopt iets verkeerd en lijkt het meer op een schreeuw naar aandacht dan een aangeboren afwijking.
Volgens mij klopt dit verkeerd niet.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:09:30 #42
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63330272
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:12:54 #43
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_63330384
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:50 schreef Crane het volgende:
Ik zeg niet eens dat het slecht in elkaar zit (ook al is het niet mijn ding) maar dat rockers zich beter eens bezig kunnen houden met het redden van hun vastgeroeste afstervende genre i.p.v. constant andere stijlen aan te vallen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:19:49 #44
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63330618
quote:

Al is dood laten verhongeren ook een beetje dubbelop, nietwaar?

bij verhongeren ga je meestal wel dood, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_63331834
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ten eerste: welkom. Als je hier langer had gezeten had je geweten dat deze kwestie meermaals besproken is, maar het zij je vergeven. Als je mijn post nog eens leest zul je zien dat ik nergens zeg dat 'je wilt' fout is - sterker nog, ik gebruik het (in andere posts) zelf ook.

Ten tweede ben je snel tevreden als je de uitleg van Kees22 afdoende vindt. Want als we even loskomen van de schrijftaal: hoeveel mensen ken jij die in spreektaal 'hij wilt' zeggen? Ik ken er geen. En aangezien schrijftaal een afspiegeling is van de spreektaal, vraag ik me dus af hoe iemand het voor elkaar krijgt 'hij wilt' te schrijven terwijl hij dat hoogstwaarschijnlijk nooit zo zou uitspreken.
pi_63334359
Ik twijfel even of deze user BEWUST zo heeft getypt bij wijze van parodie, of dat dit echt haar niveau van taalbeheersing is...
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Het is een vreselijk achterlijk systeem, merendeel kinderen konden niet goed leren lezen.
Doet me denken aan het feit dat jaren terug men niet goed kon hoofdrekenen wat een toeval en wat KWAM DIT TOCH VRESELIJK GOED UIT TOEN MET DIE EURO VERSUS GULDEN TRUUK VERWISSELING ZEG!
Zoow heey!
ja nee...wat gaat er straks komen over 20 jaar...de taalverwisselingstruuk?

Anyways ik heb die juf toen stompzinnig zitten aankijken om bijna in lachen uit te barsten toen ze mij uitlegte hoe ze les gaven in taal...
RROOOOOOOOO, OOOOOOOOOOOOOO, SSSSSSSZZZZZZZZZZ
IK DENK MENS DOE NORMAAL JOH!??????
Gaat dit over?
Taalklanken nou geef mij maar aap noot miesje...
Volgens mij had ze toch beter de juf wat minder hard kunnen uitlachen...
OF het is een geniale parodie, dat kan ook.
pi_63334897
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ben het met je eens. Ik heb ooit eens gehoord, dat het Belgisch zou zijn. Ik betwijfel dat, omdat ik over het algemeen Belgisch plezieriger vind klinken dan Nederlands.

OK, dan zijn fouten geëxcuseerd!
pi_63335011
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Is wel een beetje begrijpelijk, want de derde persoon enkelvoud is altijd stam +t.
Alleen zijn er uitzonderingen. Kunnen, willen, zullen, mogen en nog zo een paar.
Ja, breek me de bek niet open. Ik heb ook van die leuke collega's gehad die dan tegen een klant zeiden "u magt/kant een nieuwe pakken".
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ten tweede ben je snel tevreden als je de uitleg van Kees22 afdoende vindt. Want als we even loskomen van de schrijftaal: hoeveel mensen ken jij die in spreektaal 'hij wilt' zeggen? Ik ken er geen. En aangezien schrijftaal een afspiegeling is van de spreektaal, vraag ik me dus af hoe iemand het voor elkaar krijgt 'hij wilt' te schrijven terwijl hij dat hoogstwaarschijnlijk nooit zo zou uitspreken.
*jammert* Zo ver kan ik niet tellen.
Sanity is (not) statistical
pi_63337027
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ben het met je eens. Ik heb ooit eens gehoord, dat het Belgisch zou zijn. Ik betwijfel dat, omdat ik over het algemeen Belgisch plezieriger vind klinken dan Nederlands.

OK, dan zijn fouten geëxcuseerd!
Het is Rotterdams.
pi_63337077
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:50 schreef verloren-den het volgende:

Nu is haar vader homofiel. En ik denk zij ook! Echter heeft haar moeder veel verdriet ondergaan van de homofiliteit van haar vader en denk ik dus dat ze haar moeder niet nogmaals verdriet wil doen. Anderzijds heeft zij geen werk en bar weinig wanneer we mij zal verlaten voor een ander of haar gevoelens. Ze omschrijft mij wel als de liefste vader die er is (Naast mijn 80 uurige werkweek weet ik ook nog tijd te vinden om mijn kinderen te educateren, te koken (meestal overigens) en andere leuke dingen met ze te gaan doen).

Edit: de rest van het topic is helemaal om te huilen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')