Jawel, dat is juist de fout.quote:Op zondag 16 november 2008 23:04 schreef kleinetrom het volgende:
[..]
je kunt toch ook uit de school klappen?
quote:Op zondag 16 november 2008 20:14 schreef ***** het volgende:
Desondanks juig ik () ...
ok, da's duidelijk ja. het woord "mensen" had niet gebruikt moeten worden, dan wel had er voor een andere uitdrukking gekozen moeten worden dus.quote:Op zondag 16 november 2008 23:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, dat is juist de fout.
Mensen klappen uit de school (= mensen verklappen geheimen)
Maar als je mensen uit de school klapt, sla je mensen uit de school: je geeft ze een klap en ze vliegen uit de school.
Nee, er had moeten staan 'hadden mensen uit de school geklapt', niet 'waren mensen uit de school geklapt'.quote:Op maandag 17 november 2008 08:38 schreef kleinetrom het volgende:
[..]
ok, da's duidelijk ja. het woord "mensen" had niet gebruikt moeten worden, dan wel had er voor een andere uitdrukking gekozen moeten worden dus.
quote:Op zondag 16 november 2008 22:03 schreef Remon het volgende:
Een willekeurig penthouse in almere..
voor een lullige hypotheek som van 1428,- a 6 ton
Het interieur zou niet weerstaan in een Amsterdamse achterstands/buitenwijk. o wacht dat is almere ook
[...]
m, nou hoor!!quote:Op maandag 17 november 2008 08:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, er had moeten staan 'hadden mensen uit de school geklapt', niet 'waren mensen uit de school geklapt'.
Is dit nog wel een originele fout eigenlijk?quote:Op maandag 17 november 2008 14:44 schreef minkuukel het volgende:
[..]
TS heeft zins vandaag internet.
Mondelinge overhoring!quote:Op maandag 17 november 2008 19:28 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
ik moet het proces verbaal eerst nog scannen jonges maar ik doe me best.
Wat hardzinnig.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:52 schreef erikkll het volgende:
Over bovenstaande tekst wil ik bovendien kwijt dat jíj degene bent die een verslaving moet aanpakken. In tegenstelling tot jouw vrouw heeft mijn moeder wel geprobeerd te helpen mijn vader van zijn drankprobleem af te helpen, echter onsuccesvol. Een scheiding is niet iets waar de gemiddelde persoon lichtvochtig over denkt, en ik vermoed dat als jouw vrouw je daarmee dreigt, zij al nauwelijks meer een uitweg ziet. Wellicht ligt daar de reden dat ze je niet al na 3 weken probeert te helpen.
Is wel een beetje begrijpelijk, want de derde persoon enkelvoud is altijd stam +t.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Israel wilt Palestijnen dood laten verhongeren
Dat vaak 'jij wilt' geschreven wordt is begrijpelijk (want vaak zo uitgesproken), maar bij de 3de pers. ev.?
Jij wilt is gewoon goed, en heeft eigenlijk zelfs de voorkeur. Hij wilt is hierboven al uitgelegd.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:14 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat vaak 'jij wilt' geschreven wordt is begrijpelijk (want vaak zo uitgesproken), maar bij de 3de pers. ev.?
Hij zal dit topic wel hebben gelezen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
hij wilt is correct Nederlands en je vergelijk slaat als een tang op een varken
quote:Op woensdag 5 november 2008 13:36 schreef Sjeen het volgende:
We hebben een zeehondje in huis... Vannacht niet geslapen, Isa hoest zich de longen uit het lijf. Maar ze wilde percee naar school vanmorgen, omdat ik zou komen helpen. Dus toch gegaan samen, juf had het snel geschoten...
Nee, veel erger...quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:17 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Hij zal dit topic wel hebben gelezen.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:21 schreef JoPiDo het volgende:
SORRY
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384
Ik verafschuw zelfs het gebruik van "je wil", "je kan" en "je zal"... ik vind het oerlelijk; ZELFS als spreektaal. Wat mij betreft hebben "je wilt", "je kunt" en "je zult" niet alleen de voorkeur, maar worden hun lelijke broertjes keihard afgekeurd.quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:54 schreef Bleie het volgende:
Jij wilt is gewoon goed, en heeft eigenlijk zelfs de voorkeur. Hij wilt is hierboven al uitgelegd.
Ach de motivatie van JoPiDo is dan wel weer origineel.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verafschuw zelfs het gebruik van "je wil", "je kan" en "je zal"... ik vind het oerlelijk; ZELFS als spreektaal. Wat mij betreft hebben "je wilt", "je kunt" en "je zult" niet alleen de voorkeur, maar worden hun lelijke broertjes keihard afgekeurd.
Maar de "hij wilt" kwam Meki. Dat kun je amper nog origineel noemen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |