abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63206815
quote:
Op donderdag 13 november 2008 12:36 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik was ook van zijn speeches onder de indruk, maar heb me toch bedacht. Hij roept bij nader inzien alleen allerlei voor de hand liggende sentimenten van hoop en saamhorigheid op door te refereren aan de grootse idealen, heroiek en opofferingen van anderen - hij voegt daar zelf geen fluit aan toe. De andere helft van de kracht van zijn speeches schuilt hierin, dat hij met ijzingwekkende precisie ieder woord vermijdt dat een onplezierige associatie zou kunnen oproepen of dat enig vooroordeel over hem zou kunnen bevestigen. Zijn quasi-familiaire, messiasachtige omgang met publiek en collega's komt rechtstreeks uit de NLP- en psychologiehandboekjes. Hij biedt geen omvattend inzicht in de huidige toestand van zijn land of de wereld, noch een concrete visie op waar het naartoe moet - daarvoor kan hij zich slechts omringen met veronderstelde deskundigen wier visie we niet kennen. Waar hij desgevraagd wel een eigen oplossing of aanpak postuleert, is die conservatiever en vooral ook veel conventioneler dan je zou hopen. Hij is niet authentiek, biedt geen inhoudelijk leiderschap; hij is slechts zorgvuldig gemodelleerd op personen die die kwaliteiten hadden. Hij zal het heel druk krijgen met het ophouden van de schijn. Zodra iemand de zeepbel en de mystiek doorprikt (en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij dat zelf zal doen wanneer hij eens een tijd in het nauw komt te zitten) valt zijn doek.
Scherp!
Maar je vergeet dat NLP wel werkt!
En hij wel laten zien dat hij onder druk rustiger bleef dan zijn tegenstander. Kennelijk heeft hij het vermogen om onder stress samenhangend gedrag te blijven vertonen. McCain heeft martelingen doorstaan, wat ook getuigt van een sterke persoonlijkheid, maar dat is al een hele tijd geleden en nu was hij veel onzekerder.
Ik denk dat Obama de schijn (als het al schijn is!) bijna moeiteloos op zal houden.
Het grootste gevaar is, dat hij te veel opgehemeld wordt. Maar dat doen zijn volgelingen, niet hijzelf. Net zoals Fortuins volgelingen van hem een halfgod maakten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63206992
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, van Prof. Dr. Smalhout, dacht ik. Geen dom persoon, en wel lekker recalcitrant. Ik zit niet dik in de organisatiedeskundigen. Daar ben ik wel blij mee, geloof ik.
Mijn vader had het goed door. Die vertelde aan iedereen, dat hij op Fortuyn ging stemmen. "Want Fortuin wil heel Nederland met een halve meter ophogen. Dan hoeven de ouden van dagen niet meer zo diep te bukken om iets van de grond op te rapen." Doordenkertje hoor!

Maar we zullen zien, zowel aangaande Aboutaleb als aangaande Obama.
We weten wat er van Fortuin en de Fortuinisten geworden is, en dan bedoel ik niet eens die moord.
Ze doen het aardig in Rotterdam...
pi_63207687
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:11 schreef Clara het volgende:

[..]

Ze doen het aardig in Rotterdam...
De uitzondering bevestigt de regel
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63211321
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:31 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Oh, ik word er niet angstig door hoor. Het is meer dat ik vermoed dat zo iemand een slaatje probeert te slaan uit het aanwakkeren van angst tegen Obama.

Het beleid van westerse overheden is zeker niet altijd op goede bedoelingen is gebaseerd. Vaak ook schiet men met de middelen die in worden gezet, het doel dat men zegt na te streven, totaal voorbij. Het is goed om deze kwestie's aan de kaak te blijven te stellen.
Toch denk ik niet dat de mensen die machtige posities vervullen in de politiek en de hoge ambtenarij "elk constructief positief idee opzij schuiven". Evil exists as much as you let it, dat zeker, maar jouw aannames zijn ongegrond.
Aannames? Je bedoelt mededelingen van army.mil en whitehouse.gov. Op wat voor manier beschouw je die als ongegrond?
pi_63237750
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 05:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Aannames? Je bedoelt mededelingen van army.mil en whitehouse.gov. Op wat voor manier beschouw je die als ongegrond?
Je schreef:
quote:
De overheden in de Westerse Wereld zijn niets dan muppets die voor simpel winstbelang bereid zijn elk constructief positief idee opzij schuiven.
Dit zal vast gelden voor de verovering van de Irakese olie, maar dat elk constructief idee opzij wordt geschoven door de westerse overheden, dat gaat er bij mij niet in. Dat kan alleen als alle mensen in de politiek cynische, gewetenloze klootzakken zijn.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_63237835
Met geld als grootste gemene deler en als enige motivatie. Als je in Den Haag ambtenaren vraagt wat hun mening is over Deminck wat denk je dat ze zeggen of juist niet zeggen over hun baas?
In Amerika waren wel mensen uit de school geklapt er wordt alleen niets mee gedaan. Is simple.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63238296
Normaal lees ik een draad van begin tot eind, maar omdat de OP zo belachelijk was, heb ik dat maar gelaten.

Het gaat niet slecht met de VS, vooral niet als er een vergelijking wordt gemaakt met andere geindustrialiseerde landen. We zitten in een dipje, maar ik voorspel je dat de VS daar sterker uit kunnen komen dan Japan en Europa, vooral als Obama en Pelosi met hun tengels van de knoppen af blijven.

Er is absoluut geen behoefte aan een sterke leider - sterker nog, het laatste wat we nodig hebben, is een sterke leider. Zo lang je een flexibele arbeidsmarkt hebt, met een flinke laag hoog-opgeleide en jonge mensen, komt het zaakje wel op z'n pootjes terecht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_63238305
En nog iets. Weet je wat er mis is met Obama? Als ie klasse had gehad, dan had hij zich verre gehouden van iedere vergelijking met Martin Luther King. De galmende speeches, en dan vooral die speech die op dezelfde dag werd gehouden als "I have a dream"... je moet maar durven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_63238351
Of een immitatie van de speeches van Kennedy en Reagan in Berlijn. Ik weet 't niet, maar je moet het maar durven om voordat je ook zelfs maar als president bent gekozen, op hetzelfde podium te willen staan.

Hmmm, ik was van plan om de goede man een kans te geven, maar ik zit me nu al dood te ergeren.
pi_63241307
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 03:04 schreef Lyrebird het volgende:
Hmmm, ik was van plan om de goede man een kans te geven, maar ik zit me nu al dood te ergeren.
Dat komt doordat je een leugenaar bent en dat "ik ben van plan hem een kans te geven" holle retoriek jouwer zijde is.
pi_63251331
Nog een keer @dvr: als je jezelf modelleert naar mensen die kwaliteiten hebben, krijg je zelf ook kwaliteiten. Iemand met kwaliteiten is dan een rolmodel voor je.
Bush had blijkbaar als rolmodel iemand zonder kwaliteiten, in elk geval zonder intellectuele kwaliteiten. Is dat beter: iemand die er trots op is dat van toeten noch blazen weet?

En verder: toen Bush door de mand viel, en ook daarna nog, heeft hij veel kwaad berokkend aan zijn land en de hele wereld. En veel haat en angst gezaaid. Het enige dat hij volgens mij goed heeft gedaan, is oproepen tot matiging na de aanslag op 9 september 2001. (Wat was dat mooi he?)
Als (Indien) Obama door de mand zal vallen, heeft hij in elk geval mensen samengebracht, hoop gegeven en enthousiast gemaakt om zelf wat aan hun lot te doen. Dus zelfs als hij door de mand valt, laat hij een goede erfenis achter, terwijl Bush een puinhoop achterlaat.

Wat McCain betreft: we zullen nooit weten wat hij achtergelaten zou hebben, als hij door de mand gevallen was.
pi_63253268
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:34 schreef Kees22 het volgende:
Nog een keer @dvr: als je jezelf modelleert naar mensen die kwaliteiten hebben, krijg je zelf ook kwaliteiten.
Niet perse. Obama weet nu met zijn sloganesque praatjes en touchy-feely optreden een goede indruk te wekken, maar of hij ook inhoudelijk iets van zijn inspirators en leermeesters opgestoken heeft is maar helemaal de vraag. Ik heb nog geen flauw idee of hij weer een geparachuteerde marionet is, of een man met een eigen visie die zelf aan de touwtjes gaat trekken. Ik ben erg benieuwd naar de wekelijkse Youtube-praatjes die hij in het vooruitzicht gesteld heeft.
quote:
Als (Indien) Obama door de mand zal vallen, heeft hij in elk geval mensen samengebracht, hoop gegeven en enthousiast gemaakt om zelf wat aan hun lot te doen. Dus zelfs als hij door de mand valt, laat hij een goede erfenis achter, terwijl Bush een puinhoop achterlaat.
Obama heeft nog helemaal niks opgebouwd om aan herinnerd te worden. Als hij door de mand valt, kun je de komende 25 jaar een nieuwe zwarte president wel op je buik schrijven, en zal het hernieuwde maar prille vooruitgangsgeloof van veel Amerikanen definitief de grond in geslagen worden. Dus laat 'ie in hemelsnaam succes boeken en de hooggespannen verwachtingen een beetje waarmaken.
pi_63253347
quote:
Op zondag 16 november 2008 00:27 schreef dvr het volgende:

[..]

Niet perse. Obama weet nu met zijn sloganesque praatjes en touchy-feely optreden een goede indruk te wekken, maar of hij ook inhoudelijk iets van zijn inspirators en leermeesters opgestoken heeft is maar helemaal de vraag. Ik heb nog geen flauw idee of hij weer een geparachuteerde marionet is, of een man met een eigen visie die zelf aan de touwtjes gaat trekken. Ik ben erg benieuwd naar de wekelijkse Youtube-praatjes die hij in het vooruitzicht gesteld heeft.
[..]

Obama heeft nog helemaal niks opgebouwd om aan herinnerd te worden. Als hij door de mand valt, kun je de komende 25 jaar een nieuwe zwarte president wel op je buik schrijven, en zal het hernieuwde maar prille vooruitgangsgeloof van veel Amerikanen definitief de grond in geslagen worden. Dus laat 'ie in hemelsnaam succes boeken en de hooggespannen verwachtingen een beetje waarmaken.
Als ie zijn ministers net zo goed kiest als zijn campagneleiding dan zal het wel goed komen
pi_63256303

En maar blijven ontkennen van complotten. when will people learn? meesten stellen nieteens vragen,
denken bij voorbaat al dat het kul is. dat is eng. weetje wat? zij verdienen geen vrijheid.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63256332
I am the antichrist
Its what I was meant to be
Your God left me behind
And set my soul to be free!!

† The 3 Kings †
pi_63257045
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 02:58 schreef Lyrebird het volgende:
En nog iets. Weet je wat er mis is met Obama? Als ie klasse had gehad, dan had hij zich verre gehouden van iedere vergelijking met Martin Luther King. De galmende speeches, en dan vooral die speech die op dezelfde dag werd gehouden als "I have a dream"... je moet maar durven.
Het is een aardige acteur. Als hij zich evenals Ronald Reagan met slimme mensen omringt kan hij best uitgroeien tot een goede president. Als die cult of personality echter doorzet is de kans groot dat hij er zelf in gaat geloven. Dan zie ik het misgaan met deze middelmatige senator die zich nauwelijks politiek wist te onderscheiden en gewoon mazzelde met de kredietcrisis, een te weinig aanspreekbare voorganger die een kostspelige oorlog begon en de mediasupport van Oprah die viel voor de glimlach en huidskleur van een handige colporteur.
pi_63258831
Ik vind de man prachtig. Maar wat dvr zegt is helemaal waar. Heb al zoveel halve imitaties gehoord van speeches van anderen. Van Martin Luther King en Kennedy, tot aan Nelson Mandela.
Tuurlijk is dit een uiterst goed staaltje van sociologie en psychologie. Waarom het wiel zelf uitvinden? De overgrote meerderheid van de mensen wereldwijd zal het echt niet herkennen.

Ik denk trouwens dat hij wel bewust naar voren is geschoven. McCain heeft relatief weinig met modder gesmeten. Minder dan hij had kunnen doen. De keuze voor Palin was ook zo volslagen idioot dat het gewoon geen toeval meer kon zijn. Het was gewoon ook echt niet de bedoeling dat McCain het zou worden. Daar ben ik ook niet rouwig om. Maar het wekt nog sterker de indruk dat het een vooropgezet plan betreft. Wederom een teken (imo) dat democratie een farce is die met moeite en veel geld en inzicht wordt opgehouden. Ik geloof er totaal niet in, hoewel het een mooie utopie is.

Obama is ook niet wie je nu ziet. Hij heeft zichzelf aangepast om te voldoen aan het beeld dat nu van hem is geschapen. Daar heeft hij doelbewust aan meegewerkt. Hij heeft blijkbaar geleerd dat je nergens komt door jezelf te zijn, en al helemaal niet in zijn positie. Hij lijkt mij, aan de hand van zijn eerdere autobiografie, eerder een malcolm X dan een martin Luther, inclusief de hangups van het te licht/te donker zijn en het nauwelijks geaccepeerd worden door welke groep dan ook. Misschien heeft hij zich daaraan ontworsteld, maar eigenlijk denk ik niet dat hij werkelijk zodanig veranderd is. Maar het is juist DIE Obama die ik snap en wel mag.
Dat zal hier bijna niemand met me eens zijn. *shrug*, het lijkt meer op de werkelijke wereld zoals ik die ken.
De man speelt hoog spel. Hij ontkent zijn eigen werkelijke denkbeelden wellicht om een hoger doel te dienen. Omdat hij ook wel weet dat je meer vliegen vangt met honing dan met azijn. Meer kunt bereiken. niet alleen persoonlijk, maar vooral ook nationaal en mondiaal. Daar hoop ik echt op. Het is niet slecht om je eigen wereldbeeld ondergeschikt te stellen als je meer kunt betekenen door je aan te passen. Maar het lijkt me wel een persoonlijk drama, vooral als dat niet lukt en dat voor niets bleek te zijn.

Overigens heeft Obama zelf nooit gezegd werkelijk veranderingen te kunnen brengen binnen een ambtstermijn. Hij heeft zelfs expliciet gezegd dit niet te kunnen doen, maar wel een begin te kunnen maken.

Over het hele idee van een NWO valt veel te zeggen. Voordelen, nadelen. Er zitten zoveel kanten aan. Die discussie loopt ook in BNW.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_63274188
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:20 schreef nokwanda het volgende:

[...]

Ik denk trouwens dat hij wel bewust naar voren is geschoven. McCain heeft relatief weinig met modder gesmeten. Minder dan hij had kunnen doen. De keuze voor Palin was ook zo volslagen idioot dat het gewoon geen toeval meer kon zijn. Het was gewoon ook echt niet de bedoeling dat McCain het zou worden. Daar ben ik ook niet rouwig om. Maar het wekt nog sterker de indruk dat het een vooropgezet plan betreft. Wederom een teken (imo) dat democratie een farce is die met moeite en veel geld en inzicht wordt opgehouden. Ik geloof er totaal niet in, hoewel het een mooie utopie is.
Pardon? Jij denkt dat de Republikeinen en de Democraten samengespannen hebben? Of dat een Hogere Macht hen heeft gedwongen om zich te gedragen zoals ze zich gedroegen?
quote:
Obama is ook niet wie je nu ziet. Hij heeft zichzelf aangepast om te voldoen aan het beeld dat nu van hem is geschapen. Daar heeft hij doelbewust aan meegewerkt. Hij heeft blijkbaar geleerd dat je nergens komt door jezelf te zijn, en al helemaal niet in zijn positie. Hij lijkt mij, aan de hand van zijn eerdere autobiografie, eerder een malcolm X dan een martin Luther, inclusief de hangups van het te licht/te donker zijn en het nauwelijks geaccepeerd worden door welke groep dan ook. Misschien heeft hij zich daaraan ontworsteld, maar eigenlijk denk ik niet dat hij werkelijk zodanig veranderd is. Maar het is juist DIE Obama die ik snap en wel mag.
Dat zal hier bijna niemand met me eens zijn. *shrug*, het lijkt meer op de werkelijke wereld zoals ik die ken.
De man speelt hoog spel. Hij ontkent zijn eigen werkelijke denkbeelden wellicht om een hoger doel te dienen. Omdat hij ook wel weet dat je meer vliegen vangt met honing dan met azijn. Meer kunt bereiken. niet alleen persoonlijk, maar vooral ook nationaal en mondiaal. Daar hoop ik echt op. Het is niet slecht om je eigen wereldbeeld ondergeschikt te stellen als je meer kunt betekenen door je aan te passen. Maar het lijkt me wel een persoonlijk drama, vooral als dat niet lukt en dat voor niets bleek te zijn.

Overigens heeft Obama zelf nooit gezegd werkelijk veranderingen te kunnen brengen binnen een ambtstermijn. Hij heeft zelfs expliciet gezegd dit niet te kunnen doen, maar wel een begin te kunnen maken.
Nou, dat heeft zelfs Bush klaargespeeld: een begin te maken met veranderingen. Dat hebben veel mensen inmiddels geweten! Dan geloof ik liever in Obama, die geeft tenminste enige hoop.
En zoals ik al eerder zei: zelfs als het vastloopt, hebben we het tenminste een tijdje goed gehad.
quote:
Over het hele idee van een NWO valt veel te zeggen. Voordelen, nadelen. Er zitten zoveel kanten aan. Die discussie loopt ook in BNW.
Ja, laat die maar lekker daar!
pi_63274581
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Pardon? Jij denkt dat de Republikeinen en de Democraten samengespannen hebben? Of dat een Hogere Macht hen heeft gedwongen om zich te gedragen zoals ze zich gedroegen?
[..]

Nou, dat heeft zelfs Bush klaargespeeld: een begin te maken met veranderingen. Dat hebben veel mensen inmiddels geweten! Dan geloof ik liever in Obama, die geeft tenminste enige hoop.
En zoals ik al eerder zei: zelfs als het vastloopt, hebben we het tenminste een tijdje goed gehad.
[..]

Ja, laat die maar lekker daar!
Ik denk inderdaad dat democraten of republikeinen er eigenlijk weinig mee te maken hebben en dat er inderdaad buiten ons oogveld anderen zijn die dat mede bepalen. Ik denk dat kiezers behoorlijk gemanipuleerd worden en dat dat ook bewust zo gepland wordt, van beide kanten. Het is een spel en we spelen allemaal mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')