Dat van die schuld is een goedkope suggestie: dat geldt voor werkelijk alle kandidaten van de laatste 50 jaar. Obama heeft heel veel kleine bijdragen gekregen van heel veel mensen. Bush en McCain kregen van minder mensen (dus beter te traceren) veel grotere bijdragen (dus meer schulden). En onder Bush hebben we dat geweten ook! Of nou ja, wij niet. De armere bewoners van de VSvA en van Irak en Afghanistan.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:21 schreef Clara het volgende:
[..]
Met dank aan Oprah en de donateurs die hem het Witte Huis in sponsorden. Uiteraard moet die schuld eerst worden ingelost voordat er eventueel invulling kan worden gegeven aan het goedgeloof van (aan)geraakte fans.
Daarom is het wel merkwaardig, dat je bij voorbaat al zo'n sterke vergelijking maakt.quote:Op zondag 9 november 2008 20:21 schreef Clara het volgende:
[..]
Evenals Barack volgde Adolf de Tijdgeest en werd hij als verlosser binnengehaald door zijn bijna religieus bewogen fans. Bovendien kan pas achteraf een totaalbeeld van Barack Obama geschetst worden.
Hoge verwachtingen leven alleen bij enkele verdwaasde witte linkse mensen, en zeker niet bij de meerderheid in zelfs die groep. Zeker zwarten hebben geen illusies dat nu de hemel op aarde komt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:54 schreef Elfletterig het volgende:
Los van dat semi-religieuze messiah of antichrist-gedoe, valt me iets anders op. Obama is nog vóór zijn aantreden een held geworden. Alleen al doordat hij als president is gekozen, is hij een held. Zijn verkiezing alleen al is voor velen een wonder op zich; een droom die uitkomt.
Obama krijgt te maken met een verdomd hoog verwachtingsniveau. De verwachtingen zijn zo hooggespannen dat hij die onmogelijk allemaal in één keer kan inlossen. Zeker als je kijkt naar de puinhoop die Bush achterlaat. Clinton deed het goed toe hij de begrotingstekorten van Bush senior omboog naar begrotingsoverschotten. De vraag is of Obama de puinhoop van acht jaar Bush junior kan ombuigen. Eén ding is in elk geval wel zeker: slechter dan zijn voorganger kan hij het niet doen.
Hoe zo dat dan? Heeft Bush de staatsschuld van 5 TRILLION afgelost voordat ie met TWEE oorlogen begon?quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:21 schreef Clara het volgende:
Met dank aan Oprah en de donateurs die hem het Witte Huis in sponsorden. Uiteraard moet die schuld eerst worden ingelost voordat er eventueel invulling kan worden gegeven aan het goedgeloof van (aan)geraakte fans.
Ik vind die joods-israelische stafchef, (vader in het verzet tegen de britten) wel het ultieme bewijs van Obama's Hitleriaanse trekken. Dang! Hij heeft ook zo'n lekker blond-blauwe ogen uiterlijk, op en top de arier, die Rahmquote:Op woensdag 12 november 2008 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daarom is het wel merkwaardig, dat je bij voorbaat al zo'n sterke vergelijking maakt.
Overigens: zijn Stafchef heeft zich in Israel gemeld om desnoods mee te vechten in een van de vele oorlogen die het land begonnen is. Maakt dat je niet blij?
Bull shit. Niet mensen. Rechts-extremisten en FoKKKs, in zielige pogingen Obama in diskrediet te brengen en te mockenquote:Op donderdag 6 november 2008 20:21 schreef LXIV het volgende:
Of het waar is of niet doet er niets aan af dat de tekst op het internet staat. De mensen associeren Obama er in ieder geval wel mee!
Hij is net zo'n muppet als Bush imho.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:54 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Bull shit. Niet mensen. Rechts-extremisten en FoKKKs, in zielige pogingen Obama in diskrediet te brengen en te mocken
Eg lachu dat die man broun heet. zeker vernoemd naar hitlers bruinhemden ...?quote:
You have to remember that Adolf Hitler was elected in a democratic Germany. I'm not comparing him to Adolf Hitler. What I'm saying is there is the potential."
Dat soort bullshit neem je toch niet serieusquote:Op woensdag 12 november 2008 02:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hij is net zo'n muppet als Bush imho.
http://ap.google.com/arti(...)P1oRhKBlHOwD94CCDU00
Niet?quote:Op woensdag 12 november 2008 03:01 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat soort bullshit neem je toch niet serieus
Ik bedoel die mafkees uit Georgia, slimbo.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:08 schreef Salvad0R het volgende:
Niet?
Er zijn genoeg nieuwssites (allemaal) die de Associated Press redelijk serieus nemen, denk je niet?
John Warner National Defense Authorization Act 2007.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik bedoel die mafkees uit Georgia, slimbo.
Hee, hij DOET ALSOF hij je niet begreep, hoor. Tenzij .... hij echt zo dom is!??! Net als bij Paalin, je weet ut nie hč?quote:Op woensdag 12 november 2008 03:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik bedoel die mafkees uit Georgia, slimbo.
Je kent ze allemaal? Ik zou toch anders denken na de beelden van religieuze devotie.Maar jouw absoluut gebrachte aannames overtuigen me natuurlijk direct van het tegendeel.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:44 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hoge verwachtingen leven alleen bij enkele verdwaasde witte linkse mensen, en zeker niet bij de meerderheid in zelfs die groep. Zeker zwarten hebben geen illusies dat nu de hemel op aarde komt.
Welnee, prijsschieten op de kleren van de keizer is de komende vier jaar een leukere bezigheid.quote:Rechtse rakkertjes proberen het cynisme aan te wakkeren, door elke stap van Obama die niet extreem links aan te vatten als "bewijs" (in de rechtse opvatting van wetenschappelijk bewijs natuurlijk) dat Obama maar een grote teleurstelling is.
Een goed begin is het halve werk.quote:Op woensdag 12 november 2008 00:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daarom is het wel merkwaardig, dat je bij voorbaat al zo'n sterke vergelijking maakt.
Niet iedereen wordt blij van oorlogen.quote:Overigens: zijn Stafchef heeft zich in Israel gemeld om desnoods mee te vechten in een van de vele oorlogen die het land begonnen is. Maakt dat je niet blij?
Alsof ik mijn tijd ga verdoen door me te mengen in futiele discussies over welke marionet het beste acteert in de dopeshow.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:44 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hee, hij DOET ALSOF hij je niet begreep, hoor. Tenzij .... hij echt zo dom is!??! Net als bij Paalin, je weet ut nie hč?
Past in het "Als Bush fascistisch wordt is het goed, maar als Obama het zou doen ...." straatje.
werkte niet in de campagne, zal nu ook niet werken.
quote:Op woensdag 12 november 2008 03:44 schreef Salvad0R het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Civilian_Inmate_Labor_Program
http://www.army.mil/usapa/epubs/pdf/r210_35.pdf
Verdoe onze tijd dan ook niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Alsof ik mijn tijd ga verdoen door me te mengen in futiele discussies over welke marionet het beste acteert in de dopeshow.
Poep is ridicuul.
Quote even waar gescholden wordt.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:49 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hoe zo dat dan? Heeft Bush de staatsschuld van 5 TRILLION afgelost voordat ie met TWEE oorlogen begon?
Die centen waren iet adresseerbaar omdat e van de grote hoop af kwamen.
[quote]
En waarom nu weer schelden op Oprah?
Tuurlijk jochie. De Obamalujah werd ook door CNN gesteund. Of dacht je soms dat de Democrats louter uit zwarten bestond?quote:Oh wacht effe natuurlijk: Rijke zwarten die Obama steunden, dat is een vorm van fout anti-wit racisme, maar al die witten en grote bedrijven die alle witte kandidaten hebben gesteund, dat is wel okee?
Verhelder deze aanname maar eens door bronvermelding.quote:Obama heeft gewoon heel slim en goedkoop 3 miljoen mensen kunnen bereiken EN kunnen overhalen gemiddeld 10 dollar per maand te geven. Niet echt heel veel
We? Kom, kom. Hte is slechts de leider van Amerika die wel degelijk wat schuldig is aan zijn sponsors zoals ook Bush dat was. Maar ik gun je natuurlijk je idyllische aannames aangaande een welhaast volmaakte held.quote:We hebben voor het eerst in 100 jaar een president die geen enkele groep iets schuldig is, afgezien van de kiezers en wellicht de vakbeweging.
In dit geval dus miljoenen kleine donors. Valt me tegen dat je daar een bronvermelding voor nodig hebt.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:58 schreef Clara het volgende:
Kom, kom. Hte is slechts de leider van Amerika die wel degelijk wat schuldig is aan zijn sponsors zoals ook Bush dat was.
Niet waar! Je probeert ze de grond in te stampen.quote:Maar ik gun je natuurlijk je idyllische aannames aangaande een welhaast volmaakte held.
![]()
Doe ik ook niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 03:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Verdoe onze tijd dan ook niet.
Kijk even verder dan je neus lang is.quote:Op woensdag 12 november 2008 04:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Doe ik ook niet.
Ik post hier niet voor figuren die verwikkeld zijn in inhoudsloos gezever om hun ego te profileren.
Shit is serieus, de Westerse wereld verandert in één grote oorlogsmachine en het enige waar mensen zich druk om maken is huidskleur.
Nou, wat ik van hem gezien heb tot nu toe belooft niet veel goeds.quote:Op woensdag 12 november 2008 04:19 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Kijk even verder dan je neus lang is.![]()
Obama was vanaf het begin mijn favoriete kandidaat voor het Witte Huis en daar heeft huidskleur geen sodemieter mee te maken. Integriteit is één van zijn belangrijkste aantrekkingskrachten.
Hoe de oorlogsmachine gestopt kan/moet worden zal moeten blijken, maar toen Eisenhower ervoor waarschuwde moest Obama nog geboren worden dus dat lijkt me nou niet echt zijn schuld.
Het presidentschap van Obama biedt meer hoop op gereduceerd invloed van Corporate America op de politiek dan die van zijn voorgangers, ten eerste omdat hij niet door hun gefinancierd is en omdat hij heeft beloofd het te bestrijden.
Jij bent bezig hem al de grond in te boren voordat hij nog geinaugureerd is. Geef hem op zijn minst een kans.
Deels verkiezingsretoriek, anderzijds is Bin Laden pakken niet eens zo gek lijkt me.quote:Op woensdag 12 november 2008 04:46 schreef Salvad0R het volgende:
Nou, wat ik van hem gezien heb tot nu toe belooft niet veel goeds.
The president-elect also intends to move ahead with a planned deployment of thousands of additional U.S. troops to Afghanistan and refocus on the hunt for al Qaeda leader Osama bin Laden, the newspaper reported.
Super.quote:Obama Calls for Permanent Assault Weapons Ban to Combat Inner-City Violence
Sunday, July 15, 2007
http://www.foxnews.com/story/0,2933,289373,00.html
Verkiezingsretoriek. Alleen om het feit dat hij wil onderhandelen met iedereen (en dus ook Iran) vonden de Republikeinen hem een pussy, je moet soms een beetje agressief lijken om dat soort kritiek de mond te snoeren.quote:
Mijn inziens is hij is niets anders dan Bush. Wellicht zelfs erger.quote:Op woensdag 12 november 2008 05:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Deels verkiezingsretoriek, anderzijds is Bin Laden pakken niet eens zo gek lijkt me.
Maar Obama zal eerst de oorlog in Iraq afbouwen c.q. stoppen.
[..]
Super.![]()
[..]
Verkiezingsretoriek. Alleen om het feit dat hij wil onderhandelen met iedereen (en dus ook Iran) vonden de Republikeinen hem een pussy, je moet soms een beetje agressief lijken om dat soort kritiek de mond te snoeren.
quote:Op woensdag 12 november 2008 05:50 schreef Salvad0R het volgende:
Mijn inziens is hij is niets anders dan Bush. Wellicht zelfs erger.
Bush heeft al genoeg change gebracht.quote:Op woensdag 12 november 2008 05:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Mijn inziens is hij is niets anders dan Bush. Wellicht zelfs erger.
We zullen zien maar alles wijst erop dat hij geen positieve "change" gaat brengen.
http://www.theage.com.au/(...)k-20081109-5kxu.html
Dat je dat als onderbouwing voor je uitspraak durft te gebruiken.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hij is net zo'n muppet als Bush imho.
http://ap.google.com/arti(...)P1oRhKBlHOwD94CCDU00
Georgia congressman warns of Obama dictatorship
By BEN EVANS – 1 day ago
WASHINGTON (AP) — A Republican congressman from Georgia said Monday he fears that President-elect Obama will establish a Gestapo-like security force to impose a Marxist or fascist dictatorship.
Broun cited a July speech by Obama that has circulated on the Internet in which the then-Democratic presidential candidate called for a civilian force to take some of the national security burden off the military.
"That's exactly what Hitler did in Nazi Germany and it's exactly what the Soviet Union did," Broun said. "When he's proposing to have a national security force that's answering to him, that is as strong as the U.S. military, he's showing me signs of being Marxist."
Dit riekt naar een vroege vorm van damagecontrol. Die man begint pas op 1 januari 2009.quote:Op woensdag 12 november 2008 06:51 schreef henkway het volgende:
Obama, is de persoon die president wordt na de grootste mislukkeling als president ooit, men ervaart dit als de bevrijding, en dat komt door de twee gestolen verkiezingen. Twee zinloze oorlogen, de duizenden dode soldaten, de immense armoe onder gewone mensen, de verwaarloosde overstromingen, de ingestortte beurs, de verdwenen pensioenen, de haat die de US tegenkomt in de wereld, de opgejutte hypotheekmarkt voor zijn herverkiezing, enz enz.
Maar of Obama het zal redden?? Of is het te laat, na acht jaar Bush??
Ben je al als profeet erkend?quote:Op woensdag 12 november 2008 17:45 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik denk dat het het wel gaat lukken. Hoe? Ook dames en heren NWO zijn er bij gebaat niet nog meer negatieve aandacht te trekken. Dus zullen ze ook meehalpen de schijn te verwezenlijken. De economie moet weer bijgetrokken worden. Dus de CIA zal de drugs handel verder opvoeren.
Nu ik je bericht opnieuw lees: het invullen van het geloof van de fans IS het aflossen van de schuld.quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:21 schreef Clara het volgende:
[..]
Vet van mij.quote:Op woensdag 12 november 2008 02:44 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Hoge verwachtingen leven alleen bij enkele verdwaasde witte linkse mensen, en zeker niet bij de meerderheid in zelfs die groep. Zeker zwarten hebben geen illusies dat nu de hemel op aarde komt.
Rechtse rakkertjes proberen het cynisme aan te wakkeren, door elke stap van Obama die niet extreem links aan te vatten als "bewijs" (in de rechtse opvatting van wetenschappelijk bewijs natuurlijk) dat Obama maar een grote teleurstelling is.
Maar je moet de huid niet proberen te verkopen, voor je de beer geschoten hebt.quote:
Ah. Niet iedereen wordt blij van alle oorlogen, maar wel van sommige oorlogen?quote:[..]
Niet iedereen wordt blij van oorlogen.
Logisch dat hetgeen wat ik vermeldde angst inboezemt bij je. De overheden in de Westerse Wereld zijn niets dan muppets die voor simpel winstbelang bereid zijn elk constructief positief idee opzij schuiven. Retards. Vergeet niet, evil exists as much as you let it.quote:Op woensdag 12 november 2008 07:40 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Dat je dat als onderbouwing voor je uitspraak durft te gebruiken.Een vunzig staaltje fear-mongering.
http://www.google.nl/search?hl=en&q=obama+messiah&btnG=Google+Searchquote:Op donderdag 13 november 2008 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Overigens vind ik de TT nogal overtrokken: Messias of antichrist?
Nog los van het wel erg christelijke kader waarin die vraag te begrijpen is: is er niks tussen die beide polen?
Ja, maar is dat antwoord op mijn vraag/opmerking?quote:Op donderdag 13 november 2008 00:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?hl=en&q=obama+messiah&btnG=Google+Search
Vreemd, Fortuyn had zelfs intellectuele ondersteuning van artsen en organisatiedeskundigen. Ik ben daarom wel benieuwd naar een bron van jouw absoluut gebrachte mening. Of sprak je gewoon een wensgedachte uit?quote:Op donderdag 13 november 2008 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
1) Lijkt me sterk. Het heilsgeloof in bijvoorbeeld Fortuin leefde niet echt bij linkse witte mensen, eerder bij de rechtsen. En al helemaal niet bij intellectuelen.
Oh, ik word er niet angstig door hoor. Het is meer dat ik vermoed dat zo iemand een slaatje probeert te slaan uit het aanwakkeren van angst tegen Obama.quote:Op donderdag 13 november 2008 00:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Logisch dat hetgeen wat ik vermeldde angst inboezemt bij je. De overheden in de Westerse Wereld zijn niets dan muppets die voor simpel winstbelang bereid zijn elk constructief positief idee opzij schuiven. Retards. Vergeet niet, evil exists as much as you let it.
Ik was ook van zijn speeches onder de indruk, maar heb me toch bedacht. Hij roept bij nader inzien alleen allerlei voor de hand liggende sentimenten van hoop en saamhorigheid op door te refereren aan de grootse idealen, heroiek en opofferingen van anderen - hij voegt daar zelf geen fluit aan toe. De andere helft van de kracht van zijn speeches schuilt hierin, dat hij met ijzingwekkende precisie ieder woord vermijdt dat een onplezierige associatie zou kunnen oproepen of dat enig vooroordeel over hem zou kunnen bevestigen. Zijn quasi-familiaire, messiasachtige omgang met publiek en collega's komt rechtstreeks uit de NLP- en psychologiehandboekjes. Hij biedt geen omvattend inzicht in de huidige toestand van zijn land of de wereld, noch een concrete visie op waar het naartoe moet - daarvoor kan hij zich slechts omringen met veronderstelde deskundigen wier visie we niet kennen. Waar hij desgevraagd wel een eigen oplossing of aanpak postuleert, is die conservatiever en vooral ook veel conventioneler dan je zou hopen. Hij is niet authentiek, biedt geen inhoudelijk leiderschap; hij is slechts zorgvuldig gemodelleerd op personen die die kwaliteiten hadden. Hij zal het heel druk krijgen met het ophouden van de schijn. Zodra iemand de zeepbel en de mystiek doorprikt (en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij dat zelf zal doen wanneer hij eens een tijd in het nauw komt te zitten) valt zijn doek.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:58 schreef LXIV het volgende:
Ik vind in ieder geval dat er iets heel bijzonders aan de hand is. [..] vooral OBAMA ZELF. Wát een uitstraling en een charisma! Daar kan ik in mijn tijd geen gelijke aan noemen.
Hulde dvrquote:Op donderdag 13 november 2008 12:36 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik was ook van zijn speeches onder de indruk, maar heb me toch bedacht. Hij roept bij nader inzien alleen allerlei voor de hand liggende sentimenten van hoop en saamhorigheid op door te refereren aan de grootse idealen, heroiek en opofferingen van anderen - hij voegt daar zelf geen fluit aan toe. De andere helft van de kracht van zijn speeches schuilt hierin, dat hij met ijzingwekkende precisie ieder woord vermijdt dat een onplezierige associatie zou kunnen oproepen of dat enig vooroordeel over hem zou kunnen bevestigen. Zijn quasi-familiaire, messiasachtige omgang met publiek en collega's komt rechtstreeks uit de NLP- en psychologiehandboekjes. Hij biedt geen omvattend inzicht in de huidige toestand van zijn land of de wereld, noch een concrete visie op waar het naartoe moet - daarvoor kan hij zich slechts omringen met veronderstelde deskundigen wier visie we niet kennen. Waar hij desgevraagd wel een eigen oplossing of aanpak postuleert, is die conservatiever en vooral ook veel conventioneler dan je zou hopen. Hij is niet authentiek, biedt geen inhoudelijk leiderschap; hij is slechts zorgvuldig gemodelleerd op personen die die kwaliteiten hadden. Hij zal het heel druk krijgen met het ophouden van de schijn. Zodra iemand de zeepbel en de mystiek doorprikt (en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat hij dat zelf zal doen wanneer hij eens een tijd in het nauw komt te zitten) valt zijn doek.
Ja, van Prof. Dr. Smalhout, dacht ik. Geen dom persoon, en wel lekker recalcitrant. Ik zit niet dik in de organisatiedeskundigen. Daar ben ik wel blij mee, geloof ik.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:13 schreef Clara het volgende:
[..]
Vreemd, Fortuyn had zelfs intellectuele ondersteuning van artsen en organisatiedeskundigen. Ik ben daarom wel benieuwd naar een bron van jouw absoluut gebrachte mening. Of sprak je gewoon een wensgedachte uit?
Ik vind de verhalen rondom Fortuyn overigens wel vergelijkbaar met de verhalen rondom de gehypte Ahmed Aboutaleb die nog geen sociologische verhandelingen produceerde maar al wel in navolging van Rob Oudkerk ettelijke miljoenen gemeenschapsgeld te Amsterdam in het zand liet zetten. De hosanna recitaties rondom Ahmed kennen dan ook vooral traceerbaar publiek uit het politiek correcte deel van ons politieke spectrum en mensen die menen dat er in Rotterdam politiek wisselgeld te halen valt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |