abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63326536
Wat een stel nerdjes. Eerst dacht ik nog: leuk voor die jochies, zo'n eigen bandje en al in zo'n tv-show op die leeftijd. Maar zoals een echte rocker met een minderwaardigheidscomplex behoort te doen; kon nog even een zielige uithaal naar andere muziekstijlen niet uitblijven.

Klacht: gepeste losertjes (nee Mathijs, meiden houden niet van 15-jarige jochies die opa-muziek maken) die kutherrie maken en nog een grote mond hebben ook.
Cause nobody likes rock anymore!
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:30:38 #2
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63326587
Welke band? Wat voor zielige uithaal?

Details graag.
pi_63326617
Ja, details.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63326663
Karige kutOP, dat kan beter.
pi_63326690
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:30 schreef Biels het volgende:
Welke band? Wat voor zielige uithaal?

Details graag.
Een of ander bandje (the roof ofzoiets?) bestaande uit snotapen van 15 en 17 was daar te gast. Dit bandje was geinspireerd door een heleboel jaren 60-bands. Het was niet mijn muziek maar toch vond ik het wel leuk voor ze.

Totdat ze na een inkoppertje van Mathijs van Nieuwenkerk ("de meeste jongeren van nu houden meer van andere muziek") even moesten melden dat al die muziek kut was en vervolgens een boel herrie produceerden. Zo typerend weer dat een rockbandje blijkbaar onzeker over hun eigen muziek is... Hoe vaak zie je een DJ of een rapper uithalen naar andere muziekstijlen?
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:35:06 #6
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_63326736
zeker weer zo'n achterhaalde opmerking dat dance geen muziek is.
Allemaal aan geleerd van hun gitaarheld leraar die denkt dattie rockstar is.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:38:45 #7
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63326879
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:33 schreef Crane het volgende:

[..]

Een of ander bandje (the roof ofzoiets?) bestaande uit snotapen van 15 en 17 was daar te gast. Dit bandje was geinspireerd door een heleboel jaren 60-bands. Het was niet mijn muziek maar toch vond ik het wel leuk voor ze.

Totdat ze na een inkoppertje van Mathijs van Nieuwenkerk ("de meeste jongeren van nu houden meer van andere muziek") even moesten melden dat al die muziek kut was en vervolgens een boel herrie produceerden. Zo typerend weer dat een rockbandje blijkbaar onzeker over hun eigen muziek is... Hoe vaak zie je een DJ of een rapper uithalen naar andere muziekstijlen?
Ja, omdat die DJ inferieure muziek maakt he, dan is het niet gepast uit te halen naar de Stones ofzo.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:41:41 #9
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63327011
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_63327030
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:33 schreef Crane het volgende:

[..]

Uithalen naar andere muziekstijlen is sowieso kansloos, wie het ook doet.
pi_63327042
Hey, Mengele.
pi_63327078
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:41 schreef DrDentz het volgende:
Jan deelt je klacht

Jean is een mongool. Die heeft overigens wel een lekker snoepje achter de kiezen tijdens dit filmpje, jeej wat een gelul.
pi_63327215
Als je vooral van oude bandjes houd vind je de hedendaagse muziek ook vaak kut aangezien er nog weinig van die muziek gemaakt word of het is geremixed/een slap aftreksel. Dus zo raar vind ik die opmerking niet. Bovendien willen die gasten dat soort muziek spelen en zijn ze gedreven om ook echt zulke muziek te spelen aangezien ze hun album ook alleen op vinyl uit gingen brengen wat natuurlijk weer een ode is aan "die goede oude tijd" Vond die knaapjes toch wel goed spelen! Beetje kansloos dat mensen zich hieraan gaan ergeren.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:50:55 #14
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_63327318
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:41 schreef DrDentz het volgende:
Jan deelt je klacht

]http://nl.youtube.com/watch?v=8q0fKqICI84]
En ik erger me aan Nederlanders die een suf accent hebben en dan toch onnodig Engels gaan gebruiken. Hij praat ook een beetje alsof hij een dertienjarig paupertje is. Fock it!
Verder zal hij in zijn stijl vast goed zijn.

Probleem bij rap en dance is dat iedereen die de ambitie heeft, maar het talent mist, toch nog snel in in elkaar kan flansen en op internet kan zetten. Zo heb je heel veel van die muziek in omloop wat absolute bagger is. En het Oh,-dat-kan-ik-ook-gehalte is vrij hoog. Denk ik dan.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_63327387
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:50 schreef MichielPH het volgende:

[..]

En ik erger me aan Nederlanders die een suf accent hebben en dan toch onnodig Engels gaan gebruiken. Hij praat ook een beetje alsof hij een dertienjarig paupertje is. Fock it!
Verder zal hij in zijn stijl vast goed zijn.

Probleem bij rap en dance is dat iedereen die de ambitie heeft, maar het talent mist, toch nog snel in in elkaar kan flansen en op internet kan zetten. Zo heb je heel veel van die muziek in omloop wat absolute bagger is. En het Oh,-dat-kan-ik-ook-gehalte is vrij hoog. Denk ik dan.
Wat dan toch nog altijd automatisch betekent dat alleen het beste bovendrijft? Als het niet goed genoeg is, zal het altijd alleen maar op de myspace van betreffende amateurs te horen zijn, verder nergens.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:54:21 #16
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_63327432
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:29 schreef Crane het volgende:
[..]
kon nog even een zielige uithaal naar andere muziekstijlen niet uitblijven.

Klacht: gepeste losertjes (nee Mathijs, meiden houden niet van 15-jarige jochies die opa-muziek maken) die kutherrie maken en nog een grote mond hebben ook.
Op zich goed verhaal, alleen jammer dat jij je eigen onderbouwing onderuit haalt door zelf hetzelfde te doen
pi_63327465
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:47 schreef brushaway het volgende:
Als je vooral van oude bandjes houd vind je de hedendaagse muziek ook vaak kut aangezien er nog weinig van die muziek gemaakt word of het is geremixed/een slap aftreksel.
Dat mag je best vinden hoor. Maar maak dan lekker je eigen muziek en kap met dat gesneer naar andere genre's. Ik zie echt alleen rock-muzikanten dat doen altijd. Doet het ze pijn dat hun stroming steeds minder populair wordt ofzo?
quote:
Dus zo raar vind ik die opmerking niet.
Ik snap niet wat rappers of Robbie Williams met hen te maken hebben.
quote:
Bovendien willen die gasten dat soort muziek spelen en zijn ze gedreven om ook echt zulke muziek te spelen aangezien ze hun album ook alleen op vinyl uit gingen brengen wat natuurlijk weer een ode is aan "die goede oude tijd"
Dat mag hoor, dat is de klacht ook niet.
quote:
Vond die knaapjes toch wel goed spelen! Beetje kansloos dat mensen zich hieraan gaan ergeren.
Ik vond het kansloos dat ze blijkbaar niet zo zelfverzekerd waren en even moesten zeuren op artiesten die al 1000 keer meer bereikt hebben dan henzelf.
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:55:04 #18
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63327466
Crane topic!
0 topics op naam. 14.gif
pi_63327537
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:54 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Op zich goed verhaal, alleen jammer dat jij je eigen onderbouwing onderuit haalt door zelf hetzelfde te doen
Klopt, maar ik ben die rock-fans met hun grote mond een beetje zat. Het begint me echt op te vallen hoe vaak die zich bezighouden met andere stijlen die hun stijl in populairiteit al jaren voorbij zijn gestreeft. Daarom heb ik ook totaal geen respect meer voor die muziek en de fans ervan.

Ik heb ook niets met gabbermuziek of Nederlandstalige muziek, maar daar zul je me zelden over horen klagen, puur omdat ik nooit last heb van die mensen.
pi_63327554
Zeuren, nah. Jonge jochies die even makkelijk meepraten zodat ze in de smaak vallen in een programma met een presentator die openlijk van oude muziek houd. Ja
pi_63327652
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:55 schreef Broekpaling het volgende:
Crane topic!
Kan deze post even weggehaald worden? Zoals zo vaak draagt Broekpaling weer eens niets bij aan een topic.
pi_63327682
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:57 schreef brushaway het volgende:
Zeuren, nah. Jonge jochies die even makkelijk meepraten zodat ze in de smaak vallen in een programma met een presentator die openlijk van oude muziek houd. Ja
Klopt, al is Van Nieuwkerk niet direct een oude muziek-liefhebber, die is ook gek op b.v. hedendaagse soul. Ook wel triest, dat ie nog even moest melden dat die jochies vast populair bij de meiden waren. Dat zijn de dan misschien wel, maar niet om de kutmuziek die ze maken Puur om het feit dat ze met hun kop op TV komen.
pi_63328690
Klopt! Ik vind het overigens verre van kut muziek, hou van classic rock. Maar denk dat zeer weinig 14-17 jarige meisjes zich daarmee bezig houden
pi_63328803
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 20:33 schreef Crane het volgende: Hoe vaak zie je een DJ of een rapper uithalen naar andere muziekstijlen?

Ja kakkerlakken eten elkaar niet op..
pi_63328901
Ha, ik wilde hier serieus een topic over openen!

Inderdaad (en het was Hugo Borst), die Limbo meisjes ( ) vallen niet in katzwijm bij deze gasten

[ Bericht 0% gewijzigd door CaptainCookie op 18-11-2008 21:45:57 ]
pi_63329136
Het waren nog Limburgers ook
pi_63329208
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:40 schreef Urquhart het volgende:
Het waren nog Limburgers ook
Daar moet nog doordringen dat rock dood is.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:43:26 #28
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63329240
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:42 schreef Crane het volgende:

[..]

Daar moet nog doordringen dat rock dood is.
Dus je generaliseert wel?
0 topics op naam. 14.gif
pi_63329267
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:43 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Dus je generaliseert wel?
Als het om rock en limburgers gaat: ja.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:46:00 #30
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63329345
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:44 schreef Crane het volgende:

[..]

Als het om rock en limburgers gaat: ja.
Hmkay, ik las namelijk eerder in een topic dat je het niet zou doen.

But, thanks for your input.
0 topics op naam. 14.gif
pi_63329354
Man zeik niet zo, die gasten waren hartstikke goed. Het zat muzikaal beter in elkaar dan veel van de hedendaagse muziek waar zij een pesthekel aan hebben, dus een beetje recht van spreken hebben ze wel.
pi_63329446
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:46 schreef Sloggi het volgende:
Man zeik niet zo, die gasten waren hartstikke goed. Het zat muzikaal beter in elkaar dan veel van de hedendaagse muziek waar zij een pesthekel aan hebben, dus een beetje recht van spreken hebben ze wel.
En als ze niet bij DWDD waren gekomen, had je nooit van ze gehoord. Net als de kwalitatieve hiphop en dance nooit de kans krijgen om op een dergelijk flink groot mainstream podium te staan, zodat jij en vele anderen er nooit van horen en dus alleen uitgaan van de mainstream dance en hiphop die inderdaad kwalitatief ongelofelijk kut zijn.
pi_63329517
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:46 schreef Sloggi het volgende:
En dat bepaal jij? Ik zeg niet eens dat het slecht in elkaar zit (ook al is het niet mijn ding) maar dat rockers zich beter eens bezig kunnen houden met het redden van hun vastgeroeste afstervende genre i.p.v. constant andere stijlen aan te vallen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:54:27 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63329655
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:48 schreef Stofje het volgende:

[..]

En als ze niet bij DWDD waren gekomen, had je nooit van ze gehoord.
Ze spelen binnenkort in het Patronaat en in Paradiso. Ze hebben een of andere prijs gewonnen. Dus ja, daar zullen we allicht nog wel meer van horen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:57:10 #35
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63329768
Heb het niet gezien, wel een tyfushekel aan mensen en rockers die beweren dat dance geen muziek is en ze het zelf in een middagje ook wel een Tiësto ISOS_O_ cdtje in elkaar kunnen zetten.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63330036
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:57 schreef honda1990 het volgende:
Heb het niet gezien, wel een tyfushekel aan mensen en rockers die beweren dat dance geen muziek is en ze het zelf in een middagje ook wel een Tiësto ISOS_O_ cdtje in elkaar kunnen zetten.
Bedoeling is goed, maar je haalt er een verkeerd voorbeeld bij.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:06:11 #37
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63330133
Rock een afstervend genre: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_63330175
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:06 schreef Biels het volgende:
Uitstervend, als het afsterft dan...... nah.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:09:25 #39
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63330266
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:50 schreef Crane het volgende:
hun vastgeroeste afstervende genre
pi_63330327
Maar geldt dat ook niet voor een boel andere genres? We kunnen wel doen alsof rock niks nieuws brengt, toch komt er zo nu en dan weer een substijl bij. Bij andere genres ben ik daar wat minder van op de hoogte maar echt enerverend ziet het er daar ook niet uit.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:13:43 #41
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63330417
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:03 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Bedoeling is goed, maar je haalt er een verkeerd voorbeeld bij.
Waarom een verkeerd voorbeeld, omdat Tiësto Isos niet zelf heeft geproduceerd?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63330467
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:11 schreef Heathen. het volgende:
Maar geldt dat ook niet voor een boel andere genres? We kunnen wel doen alsof rock niks nieuws brengt, toch komt er zo nu en dan weer een substijl bij. Bij andere genres ben ik daar wat minder van op de hoogte maar echt enerverend ziet het er daar ook niet uit.
In de underground gebeurt van alles bij alle genres. Veel samensmeltingen / samenwerkingen met andere genres, wat leidt tot erg interessante combinaties.
pi_63330547
Rock sterft niet af.
pi_63330582
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:06 schreef Biels het volgende:
De 'jeugd' van nu, waarvan het overgrote deel naar hip-hop/dance (incl hardstyle etc.)/house luistert, gaat na hun 25e heus niet masaal 'overschakelen' op jaren 60-muziek hoor. Een bandje als deze valt juist op omdat het een uitzondering is, vandaar de opmerkingen van Van Nieuwkerk en Borst ook.

Zolang die arrogantie blijft, zal deze muzieksoort zichzelf uitroeien. Sta eens open voor andere stijlen (wat dat betreft een compliment aan Kane die een dance-track maken) en doe niet zo minachtend en gefrustreerd richting b.v. hip-hop. Daarmee laat je alleen maar zien dat je muziek in een diepe put zit.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:20:11 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63330630
Vandaar al die jongeren bij concerten en festivals waar (voornamelijk) rockbands optreden. Nee, totaal niet meer populair bij de jeugd hoor, rockmuziek.
pi_63330645
ik kan wel wat zien in hun mening. de echte populaire muziek die je op de radio hoort zit geen ziel in en is muzikaal gezien ook vaak kut.
maargoed smaken verschillen.

die matthijs nieuwkerk moet ook eens niet zo fucking suggestief doen. "jij bent jong, dus je kan niet van oude muziek houden"

toen ayreon te gast was bij dwdd maakte hij ook een gigantische kutopmerking.

die gast waar hij een gesprek mee had was leuk aan het vertellen en komt matthijs erdoor : "stel je maten even voor dat is wel zo netjes."

echt wtf,,
die peter r de vries was toen ook terecht kwaad op hem trouwens.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_63330647
Crane

Hij is terug en hoe

Al is deze keer je klacht wel terecht, al die wannabee brit-pop bandjes die zichzelf helemaal de shit vinden
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_63330651

Cranie, we gaan toch niet onze vriendschap hiervoor op 't spel zetten?
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:21:28 #49
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63330673
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:18 schreef Crane het volgende:

[..]

De 'jeugd' van nu, waarvan het overgrote deel naar hip-hop/dance (incl hardstyle etc.)/house luistert, gaat na hun 25e heus niet masaal 'overschakelen' op jaren 60-muziek hoor. Een bandje als deze valt juist op omdat het een uitzondering is, vandaar de opmerkingen van Van Nieuwkerk en Borst ook.

Zolang die arrogantie blijft, zal deze muzieksoort zichzelf uitroeien. Sta eens open voor andere stijlen (wat dat betreft een compliment aan Kane die een dance-track maken) en doe niet zo minachtend en gefrustreerd richting b.v. hip-hop. Daarmee laat je alleen maar zien dat je muziek in een diepe put zit.
Nee, maar hoeveel van de mensen die jij kent die "af en toe fijn dance luisteren" zijn daadwerkelijk bezig met het maken van muziek? Kijk, ik doe niet denigrerend naar hip-hop of wat dan ook, maar je mening baseren op wat mensen luisteren en niet wat mensen maken is gewoon een beetje dom.
pi_63330704
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')