Met name bij pinguïns is het erg. Dat zijn me toch masturberende dieren, ongelooflijk. Daarom zie je daar ook zoveel homokoppels.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:01 schreef Watuntrik het volgende:
Alle zoogdieren hebben een aangeboren drang om zich geslachtelijke voort te planting.
Zo erg zelfs dat we er over dagdromen en masturberen om aan deze drang te voldoen.
Zelfs dat masturberen is vermeend een aangeboren drang om onze voortplantingsorganen fit te houden.
En is heteroseksualiteit ook zo’n virus? Of is volgens jou heteroseksualiteit de standaard, zeg maar als het virus ‘slaapt’?quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:05 schreef h4x0r het volgende:
Ik denk dat homoseksualiteit iets is dat je altijd bij je draagt, een soort van virus die wel aanwezig is maar verder niets doet. Het virus kan wel actief worden door invloeden op de ontwikkeling van de persoon(opvoeding, mensen in je omgeving etc.).
quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
En is heteroseksualiteit ook zo’n virus? Of is volgens jou heteroseksualiteit de standaard, zeg maar als het virus ‘slaapt’?
Wat bedoel je met ‘puur genetisch'? Er zijn aanwijzingen dat de genen die een aanleg voor homoseksualiteit geven in het geval dat de persoon heteroseksueel is een voortplantingsvoordeel geven. Dat is misschien niet puur genetisch natuurlijk, maar wel ook niet geheel aangeleerd.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:19 schreef elby1988 het volgende:
Als homoseksualiteit puur genetisch was was het wel eruit gefilterd door de evolutie. Iig. lijkt mij wel een logische gedachte.
Ja, geweldig hoe het sommige mensen bezighoudt, en wat er allemaal verzonnen wordt.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:28 schreef djenneke het volgende:
Dit topic begint een wel erg onwetenschappelijke richting in te slaan
Hoe krijgen ze het allemaal verzonnen:
- Homoseksualiteit als virus
- Homoseksualiteit als uit de hand gelopen masturbatie
Veel nakomelingen krijgen als soort is niet altijd even positief denk ik. Ik denk dat het wel gunstig was dat er soms een homo geboren werd, om de bevolkingsgroei wat te dempen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:19 schreef elby1988 het volgende:
Als homoseksualiteit puur genetisch was was het wel eruit gefilterd door de evolutie. Iig. lijkt mij wel een logische gedachte.
Het draait allemaal om fantasie. De fantasie van de persoon bepaalt de situatie waarin de persoon zich goed voelt en zich daarin seksueel wil 'uitten'.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:01 schreef Watuntrik het volgende:
Alle zoogdieren hebben een aangeboren drang om zich geslachtelijke voort te planting.
Zo erg zelfs dat we er over dagdromen en masturberen om aan deze drang te voldoen.
Zelfs dat masturberen is vermeend een aangeboren drang om onze voortplantingsorganen fit te houden.
Zou het niet gewoon een sociale handicap kunnen zijn dat mensen perversies gaan verzinnen om aan deze drang gehoor te geven? En daarmee ondergronds verdwijnen omdat sommige volgens algemeen geldende sociale normen en waarden niet openlijk kan plaatsvinden.
Dat homofilie, bestialiteit, pedo of necrofilie enz. dus niets anders is dan een uit de hand gelopen perversie van masturbatie?![]()
![]()
Ergens in hun leven hebben ze deze overstap gewaagd en blijven daar dan maar voor het sociale gemak hangen. Blijven zichzelf maar verontschuldigen en wijsmaken dat ze zo zijn geboren. Er zijn anders genoeg Homostellen zowel mannelijk als vrouwelijk die toch kinderen willen en deze adopteren of al dan niet kunstmatig insemineren. Net zo tegenstrijdig als die homomannen die zich vrouwelijke allures aanmeten en om daarmee andere homo’s te lokken die daar weer op geilen. Homo's die niet vallen op vrouwen maar op mannen die zich (te) vrouwelijk gedragen![]()
Daar klopt iets verkeerd en lijkt het meer op een schreeuw naar aandacht dan een aangeboren afwijking.
[edit:] ?? vergeten![]()
Ja, maar ik vraag me af of evolutie ook op die manier werktquote:Op zondag 16 november 2008 00:31 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Veel nakomelingen krijgen als soort is niet altijd even positief denk ik. Ik denk dat het wel gunstig was dat er soms een homo geboren werd, om de bevolkingsgroei wat te dempen.
Pubmedquote:Human sexual orientation has a heritable component.
We present an overview of behavioral genetics research on homosexual and heterosexual orientation. Family, twin, and adoptee studies indicate that homosexuality and thus heterosexuality run in families. Sibling, twin, and adoptee concordance rates are compatible with the hypothesis that genes account for at least half of the variance in sexual orientation. We note observations of homosexual behavior in animal species, but the analogy to human sexual orientation is unclear. We discuss the reproductive disadvantage of a homosexual orientation and present possible mechanisms that could maintain a balanced polymorphism in human populations.
Pubmedquote:A number of hypotheses have attempted to give an evolutionary explanation for the long-standing persistence of this trait, and for its asymmetric distribution in family lines; however a satisfactory understanding of the population genetics of male homosexuality is lacking at present. We perform a systematic mathematical analysis of the propagation and equilibrium of the putative genetic factors for male homosexuality in the population, based on the selection equation for one or two diallelic loci and Bayesian statistics for pedigree investigation. We show that only the two-locus genetic model with at least one locus on the X chromosome, and in which gene expression is sexually antagonistic (increasing female fitness but decreasing male fitness), accounts for all known empirical data. Our results help clarify the basic evolutionary dynamics of male homosexuality, establishing this as a clearly ascertained sexually antagonistic human trait.
[..]
Our analysis allows us to draw several conclusions that clarify the basic evolutionary dynamics of the genetic factors influencing human male homosexuality and the related female fecundity increase, resolving a number of open questions. As a main point, we can exclude the GFMH propagation mechanisms based on overdominance (male heterozygote advantage), because none of the models (1b), (5a), (5b) account satisfactorily for the sexual-orientation asymmetries of requirement (B1). At this level of genetic analysis, we can also exclude maternal effects, including maternal genomic imprinting, as they lead too easily to GFMH extinction or fixation, against requirement (A). Only the hypothesis that the GFMH are characterized by sexually antagonistic selection (i.e. the GFMH favor one sex and disfavor the other) produces viable population genetic models (see the case (4) above) leading to the persistence of the trait at low frequencies and capable of accounting for the related pedigree asymmetries. For this reason, predictions of possible widespread diffusion of male homo- or bisexuality in human populations [30] are not warranted, as stable low levels of this character are actually compatible with a broad range of parameters in population genetic models.
Het topic lezen of je in de materie verdiepen was teveel moeite?quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:10 schreef Ascension het volgende:
Natuurlijk is homoseksualiteit aangeboren, dat is een wetenschapelijk feit. en diegene die daarover twijfelen zijn zelf niet helemaal zeker over hun seksuele geaardheid. want iedere individu die 100% hetero of 100% homo is, weet dat het puur en alleen genetisch bepaald is.
Hier sluit ik me graag bij aan. Ik begrijp wel waarom mensen graag een verklaring willen zoeken, maar kan me er ook wel wat aan storen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:27 schreef barthol het volgende:
Voor mij is het een onderwerp waar mijn eigen ervaring het meeste telt. Meer dan theorien erover.
Ik lees ze wel allemaal, maar eigenlijk irriteert het me al als er "verklaringen" gezocht schijnen te
moeten worden. En vooral als er gespeculeerd en getheoretiseerd wordt. Ik heb daar in het
verleden ook wat tenenkrommende ervaringen mee gehad. Er waren indertijd nogal rare ideen
en vooroordelen over homoseksualiteit maar ook over biseksualiteit. [..]
Nou vraag ik je...quote:Tot zijn ontstelling zag Moeliker vervolgens hoe de dode eend door een soortgenoot – eveneens van het mannelijk geslacht - vijf kwartier lang verkracht werd. Het ooggetuigeverslag dat hij daarover schreef – 'De eerste beschrijving van homoseksuele necrofilie in de wilde eend' - leverde Moeliker gisteravond de Ig Nobelprijs voor biologie op.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit of het nou een aangeboren genetische "afwijking" is, een omgevingsfactor of dat ik bij de geboorte een keer ben gevallen ofzo, feit is en blijft dat het in ieder geval geen eigen keuze is geweest en dat is op zich ook geen probleem, natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:27 schreef barthol het volgende:
Voor mij is het een onderwerp waar mijn eigen ervaring het meeste telt. Meer dan theorien erover.
Ik lees ze wel allemaal, maar eigenlijk irriteert het me al als er "verklaringen" gezocht schijnen te
moeten worden. En vooral als er gespeculeerd en getheoretiseerd wordt. Ik heb daar in het
verleden ook wat tenenkrommende ervaringen mee gehad. Er waren indertijd nogal rare ideen
en vooroordelen over homoseksualiteit maar ook over biseksualiteit. Ik heb lang gehad dat er
mensen maar bleven gissen waar ze me voor hun gevoel in moesten delen of dat ze twijfelden
of het allemaal wel klopte. Maar uiteraard ben ik mezelf ook bewust hoe de kant van mijn
homoseksuele orientatie er van jongs af aan al was. Van de gevoelens bewust al voor mijn
pubertijd en toen ik het woord ervoor nog niet kende. Je gevoel, je kan er niet omheen. Maar
het is ook weer niet 100%, en dat is dan iets waar ik na mijn comming-out ook weer tegenaan
liep.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar zo over denkt. Het is echter wel zo dat een erfelijke component van homoseksualiteit (bij mannen) in de evolutionaire biologie een interessante paradox biedt. Het is een concreete voorbeeld van het algemene idee van een (deels) erfelijke eigenschap die ondanks een duidelijk reproductief nadeel tóch kan blijven voortbestaan. Ik denk overigens dat het voor vooroordelen en rare ideeën over seksuele voorkeuren weinig uitmaakt in welke mate er sprake is van erfelijke factoren en in welke mate de omgeving een rol speelt. Om het even simpel en bot te stellen zal het voor iemand die fel gekant is tegen homo- en / of biseksualiteit respectievelijk een aangeboren afwijking dan wel een psychische aandoening zijn.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:27 schreef barthol het volgende:
en vooroordelen over homoseksualiteit maar ook over biseksualiteit. Ik heb lang gehad dat er
mensen maar bleven gissen waar ze me voor hun gevoel in moesten delen of dat ze twijfelden
of het allemaal wel klopte. Maar uiteraard ben ik mezelf ook bewust hoe de kant van mijn
homoseksuele orientatie er van jongs af aan al was. Van de gevoelens bewust al voor mijn
pubertijd en toen ik het woord ervoor nog niet kende. Je gevoel, je kan er niet omheen. Maar
het is ook weer niet 100%, en dat is dan iets waar ik na mijn comming-out ook weer tegenaan
liep.
Hmm, ik kon het niet zo snel vinden op internet, maar zijn de twee zussen van Loïs Lane niet eeneiig? De een is lesbisch, de ander gaat als hetero door het leven.quote:
Toch zou ik ze allebei doenquote:Op woensdag 19 november 2008 22:02 schreef Verwonderingsmeisje24 het volgende:
[..]
Hmm, ik kon het niet zo snel vinden op internet, maar zijn de twee zussen van Loïs Lane niet eeneiig? De een is lesbisch, de ander gaat als hetero door het leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |