Oh?quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:12 schreef Dodecahedron het volgende:
En dat is alleen maar een gok, omdat er geen enkel bewijs voor is of het wel of niet aangeboren is.
Die zijn nooit eeneiig.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:19 schreef elby1988 het volgende:
Tuurlijk is het niet alleen aangeboren, er zijn toch niet voor niets tweelingen waarvan er maar 1 homo is
Eeneiige tweelingen hebben ook niet altijd dezelfde seksuele oriëntatie.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:23 schreef ABombali het volgende:
Ik check net wat wetenschappelijke artikelen, en daar staat dat het een aangeboren ziekte is...Dus ik neem mijn woorden terug
Dieren kunnen ook iets aanleren. Niet alles wat dieren doen ligt in hun genen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:18 schreef Iblis het volgende:
Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor, zie je dat ook als aangeleerd?
Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
Dieren kunnen ook iets aanleren. Niet alles wat dieren doen ligt in hun genen.
Werkelijk? Dat verbaast me zeer.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Eeneiige tweelingen hebben ook niet altijd dezelfde seksuele oriëntatie.
Ik denk eerder dat die homoseksuelen nooit de behoefte hebben gehad om dat te veranderen. Of die behoefte was nooit sterk genoeg. En waarom zouden ze ook.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:29 schreef Iblis het volgende:
Maar behalve aangeboren en aangeleerd zijn er ook nog andere mogelijkheden. Een biologische oorzaak hoeft bijvoorbeeld niet aangeboren te zijn, maar kan wel irreversibel zijn. De suggestie die van ‘aangeleerd’ vaak uitgaat is dat er een standaardpositie is, die heteroseksueel is, en dat je je kunt aanleren of ervoor kunt kiezen homoseksueel te worden.
Je zou ook kunnen stellen dat je oriëntatie onbepaald is en dat je je in homoseksuele of heteroseksuele richting ontwikkelt, bijvoorbeeld onder invloed van bepaalde biologische en omgevingsfactoren; maar dat je dan nog steeds niet echt van richting kunt veranderen, alhoewel veranderende seksualiteit geen onbekend fenomeen is.
Veel homoseksuelen en heteroseksuelen ervaren hun oriëntatie in ieder geval niet als een keuze. Ook al zijn er omgevingsfactoren aan te wijzen, het lijkt toch voor de meesten min of meer als zodanig bepaald door iets waar ze geen controle over hadden.
Ja, dat is waarschijnlijk ook gedeeltelijk aangeleerd. Maar echt zeker kun je er niet over zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Werkelijk? Dat verbaast me zeer.
bronquote:Twin pairs in which at least one twin is homosexual were solicited through announcements in the gay press and personal referrals from 1980 to the present. An 18-page questionnaire on the ldquosexuality of twinsrdquo was filled out by one or both twins. Thirty-eight pairs of monozygotic twins (34 male pairs and 4 female pairs) were found to have a concordance rate of 65.8% for homosexual orientation. Twenty-three pairs of dizygotic twins were found to have a concordance rate of 30.4% for homosexual orientation. In addition, three sets of triplets were obtained. Two sets contained a pair of monozygotic twins concordant for sexual orientation with the third triplet dizygotic and discordant for homosexual orientation. A third triplet set was monozygotic with all three concordant for homosexual orientation. These findings are interpreted as supporting the argument for a biological basis in sexual orientation.
Aangeleerd zou ik niet zeggen, dergelijke vormen van seksualiteit kunnen namelijk niet worden doorgegeven van vader / moeder op zoon, als het dier in kwestie strict voor z'n eigen geslacht gaat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:
Maar wat zie je dan als uitgangspositie? Heteroseksualiteit of ‘onbepaaldheid’? Er zijn ook mensen die zich op geen enkele wijze seksueel aangetrokken voelen tot andere personen. Verder zijn er wel degelijk gevallen van homoseksuelen die vanwege de omgeving vrij veel problemen met hun homoseksualiteit hebben of hadden; zij zouden denk ik graag genoeg veranderen als ze hadden gekund; sterker nog, zulke heroriënteringsprogramma's in de VS trekken volle zalen om mensen te ‘genezen’.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:49 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat die homoseksuelen nooit de behoefte hebben gehad om dat te veranderen. Of die behoefte was nooit sterk genoeg. En waarom zouden ze ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |