abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62011850
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #13: Nog wat hoger a.u.b...

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Special voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Landsbanki (IceSave) valt onder het IJslandse Garantiestelsel. De eerste ¤ 20.887 is dus voor 100% gegarandeerd door de IJslandse Bank, het restant tot ¤ 40.000 is voor 90% gegarandeerd (is dus ¤ 17.113) door DNB.
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste ¤ 20.000 is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), her restant tot ¤ 40.000 is voor 90% gegarandeerd (is dus ¤ 18.000) door DNB.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 4 september 2008**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformati(...)st/deposito_op_rente (Deposito's op rente gesorteerd)
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/lijst (Spaarrekeningen op rente gesorteerd)
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 28

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden
censuur :O
  maandag 29 september 2008 @ 23:11:10 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_62012176
Gebruiken jullie nog een administratieprog om al je rekeningen en uitgaven bij te houden?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 september 2008 @ 23:19:33 #4
862 Arcee
Look closer
pi_62012297
Bos: Nederland blijft banken redden

Betekent dat dat elk saldo van elke Nederlandse bank momenteel gegarandeerd is?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62012355
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:16 schreef athlonkmf het volgende:
Gebruiken jullie nog een administratieprog om al je rekeningen en uitgaven bij te houden?
Ik gebruik deze: http://www.openoffice.org/product/calc.html . Opensource en gratis te downloaden.
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Arcee het volgende:
Volgens mij betekent dit dat de inflatie onbeperkt mag stijgen..

Is Wouter nu het afgelopen weekend opeens grijs geworden?
pi_62012895
Terug Vind sPaarrekening

en @athlonkmf: ik gebruik zelf gewoon een spreadsheet, maar er zijn zat andere (open source) administratie programma's te vinden online (kijk anders even in dit Fok topic, daar vind je vast wel iets ).
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_62013092
Ik ben ook aan het overwegen om een gedeelte van mijn spaargeld vast te zetten voor een paar jaar. Het voordeel is een vaste rente. Veel banken stunten nu met de rente percentages, maar je hebt grote kans dat binnenkort de rente weer daalt, aangezien de rente toch ergens van betaald moet worden. Een deposito biedt overigens vaak ook de mogelijkheid kostenloos je geld op te nemen in geval van trouwen of het kopen van een eigen huis.
pi_62013255
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik gebruik deze: http://www.openoffice.org/product/calc.html . Opensource en gratis te downloaden.
[..]

Volgens mij betekent dit dat de inflatie onbeperkt mag stijgen..

Is Wouter nu het afgelopen weekend opeens grijs geworden?
[ afbeelding ]
Die jongen kost Nederland echt een vermogen. Nu gooit ie weer 5 miljard weg door een kansloze bank te helpen. Als Fortis niet wordt overgenomen - en wie wil er nou zo'n zooitje schulden opkopen? - gaan ze alsnog broke. M.a.w. ..daar gaan mn belastingcenten. Bedankt Wouter, ouwe poepkabouter
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 29 september 2008 @ 23:50:44 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62013287
ik heb een excel bestandje voor wat rentetjes enzo...

Weinig zin om alles nog bij te houden... zie t bij icesave en ceb gewoon online staan... en bij centraal beheer wordt t wat moeilijker.... jammer dan
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62013501
Om nog even op het verhaal over Icesave in de vorige thread terug te komen.
Ik lees in dat verhaal eigenlijk over Icesave alleen maar dat ze niet in de problemen zitten, of heb ik dat nou mis?
pi_62013746
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:11 schreef TNA het volgende:
Volgende week is de halve lijst verdwenen.
pi_62013907
Hoe gaat het eigenlijk met de Alfa Bank? (moeder van ATB)
pi_62014599
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Arcee het volgende:
Bos: Nederland blijft banken redden

Dan hoop ik dat ze daar vast een aardig spaarpotje voor hebben klaarliggen...want de ING is meer dan 100% BNP...mocht het ooit zo ver komen.
Make my day!
pi_62014622
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef dyna18 het volgende:
Ik lees in dat verhaal eigenlijk over Icesave alleen maar dat ze niet in de problemen zitten, of heb ik dat nou mis?
Dat is nu precies mijn probleem met die hele banken/krediet-crisis. Er is geen enkele transparantie. Niemand weet hoever een ander in de shit zit. Geen wonder dat banken elkaar niets meer lenen. En als consument ben je helemaal afhankelijk van openbare berichtgeving.
Openheid nu!
Make my day!
  dinsdag 30 september 2008 @ 02:17:02 #15
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_62015130
-777,68.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 30 september 2008 @ 06:35:37 #16
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62015763
Waarom zijn er eigenlijk niet gewoon staatsbanken als het zo belangrijk is dat banken niet omvallen? Heb je er tenminste nog controle over. In feite is Fortis nu bijna een staatsbak...

[ Bericht 13% gewijzigd door RobertoCarlos op 30-09-2008 06:43:54 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:54:33 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62016137
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 06:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk niet gewoon staatsbanken als het zo belangrijk is dat banken niet omvallen? Heb je er tenminste nog controle over. In feite is Fortis nu bijna een staatsbak...
Zie http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279 ... Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik er van snap!
pi_62016279
mmmmmmm ik woon naast de duitse grens, dus heb even gekeken naar de CE aanbieding van 5,75%.

Helaas moet je een duitse tegenrekening hebben en ik vroeg me af of onze oosterburen ook een depositogarantiestelsel hebben:

. Wie ist mein Geld abgesichert?
Die deutsche Geschäftsstelle der Credit Europe Bank N.V. gehört dem niederländischen Einlagensicherungssystem an. Die Rückzahlung von Verbindlichkeiten der Bank an die Anleger ist bis zu einer Einlage in Höhe von 40.000 Euro pro Anleger in den gesetzlich vorgesehenen Fällen abgedeckt. Bei 0,01 ¤ bis 20.000,- ¤ sind 100% abgedeckt. Bei weiteren 20.000,- ¤, zwischen den 20.001,- ¤ bis 40.000,- ¤ sind 90% mit 18.000,- ¤ garantiert. Auf eine Einlage von 40.000,- ¤ sind demnach durch das Einlagensicherungssystem (Depositogarantieregelung) insgesamt 38.000,- ¤ gesichert
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:40:18 #19
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62017423
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef dyna18 het volgende:
Volgens dit stukje zijn de IJslandse banken allemaal niet meer zeker.
quote:
``Despite the fact that the other two large Icelandic banks are stronger in their liquidity profiles, the risk is the market decides Landsbanki and Kaupthing are in similar trouble,'' Bill Blain, who produces a daily market report for bond broker KNG Securities LLP in London, said today in an interview. ``If they both tumble into a liquidity death-spiral it may precipitate a deeper Iceland crisis which the government may struggle to solve.''
Klinkt niet zo goed imo. Zegt dus eigenlijk meer van, deze ging nog, of de volgende ook nog gered kunnen worden is nog maar de vraag.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:23:43 #20
227671 Cith
Of Scotland
pi_62018292
tvp
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_62018372
We hebben een stijger op de site van de Garantibank.

Gouden Internet Rekening 5,00% rente (per 29 september 2008)
pi_62018771
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:27 schreef xxMirandaxx het volgende:
We hebben een stijger op de site van de Garantibank.

Gouden Internet Rekening 5,00% rente (per 29 september 2008)
Klopt. Sinds gisteren zijn er weer een flink aantal percentages gewijzigd. Ik zal vanavond de lijstjes in de OP weer bijwerken.
pi_62018969
TVP.
pi_62018992
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:11 schreef TNA het volgende:
Volgende week is de halve lijst verdwenen.
Welke helft?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 september 2008 @ 11:23:31 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62019505
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welke helft?
niet de helft die niet verdwenen is
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:16 schreef weetikveel_99 het volgende:
mmmmmmm ik woon naast de duitse grens, dus heb even gekeken naar de CE aanbieding van 5,75%.

Helaas moet je een duitse tegenrekening hebben en ik vroeg me af of onze oosterburen ook een depositogarantiestelsel hebben:

. Wie ist mein Geld abgesichert?
Die deutsche Geschäftsstelle der Credit Europe Bank N.V. gehört dem niederländischen Einlagensicherungssystem an. Die Rückzahlung von Verbindlichkeiten der Bank an die Anleger ist bis zu einer Einlage in Höhe von 40.000 Euro pro Anleger in den gesetzlich vorgesehenen Fällen abgedeckt. Bei 0,01 ¤ bis 20.000,- ¤ sind 100% abgedeckt. Bei weiteren 20.000,- ¤, zwischen den 20.001,- ¤ bis 40.000,- ¤ sind 90% mit 18.000,- ¤ garantiert. Auf eine Einlage von 40.000,- ¤ sind demnach durch das Einlagensicherungssystem (Depositogarantieregelung) insgesamt 38.000,- ¤ gesichert
Dus onze oosterburen gebruiken onze zekerheid.
CEB heeft dus blijkbaar goede zaken in Nederland gedaan dat ze zelfs Duits geld hier mogen verzekeren.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62019568
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:

[..]

niet de helft die niet verdwenen is
Dan blijft de helft over die weg is
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:33:43 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62019703
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:

[..]
Dus onze oosterburen gebruiken onze zekerheid.
CEB heeft dus blijkbaar goede zaken in Nederland gedaan dat ze zelfs Duits geld hier mogen verzekeren.
Is dat niet standaard zo geregeld binnen de EU? Als ze een kantoortje in 1 land hebben, valt alles onder de bankgarantie van dat land?
pi_62023747
quote:
Ierland geeft volledige garantie op spaartegoeden
DUBLIN - De Ierse regering geeft een volledige garantie op alle tegoeden bij de grootste banken van het land. De verzekering is met onmiddelijke ingang twee jaar geldig, zo maakte de Ierse overheid dinsdag bekend.
Door de maatregel zijn alle tegoeden van consumenten, bedrijven en institutionele beleggers bij de zes grootse banken, waaronder Allied Irish Bank, Bank of Ireland en Anglo Irish Bank, volledig verzekerd in het geval van een faillissement. In Nederland geeft De Nederlandsche Bank (DNB) tot 38.000 euro garantie per spaarrekening mocht een bank failliet gaan.

In een verklaring stelt de Ierse regering de ongekende stap te hebben gezet om ,,de financiële stabiliteit te bewaren.’’ De internationale financiële onrust leidde maandag tot enorme koersdalingen van Ierse banken, waarbij sommigen meer dan de helft van de beurswaarde zagen verdampen.
http://www.ad.nl/economie(...)p_spaartegoeden.html

Grote Ierse bank geeft 7,5% rente:
http://www.aib.ie/servlet/ContentServer?pagename=ROIPersonalPortal/pp_main&c=AIBParent_P&cid=1177399305381&channel=P003

AIB Regular Saver Account
Attractive variable rate of 7.50% A.E.R.*
Make my day!
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:42:16 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62024112
De Ierse regering doet dus beloftes die ze niet waar kunnen maken? Of eigenlijk is het een dikke sigaar uit eigen doos! Een van de redenen om een limiet op het garantiefonds te hebben is om te voorkomen dat het hele land instort... Als de Ierse regering straks met 3,5 miljoen inwoners 500 miljard moet ophoesten, gaat dat niet lukken...
pi_62028331
Icesave overboekingen gaan wel snel zeg. vanochtend opdracht gegeven en zie het nu al op mjin rekening staan (wel pas met rente datum 01-10), als de rente is bijgeschreven dan boek ik dat ook weg.
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:39:05 #31
19775 Slam
The True AoD
pi_62028830
Hier mensen ervaring met deposito's bij NIBC Direct?

Ik heb bijna nu 20k op m'n Icesave rekening staan en zit er aan te denken dit 9 maanden weg te zetten bij NIBC voor 5,7%. Leek me wel een goeie deal.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_62032102
De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de ratings voor vier IJslandse banken, waaronder Icesave-eigenaar Landsbanki, verlaagd.

De Nederlandsche Bank

FEM 500 grootste bedrijven Positie 98
Bekijk profiel

De kredietbeoordelaar ziet een dreigende verzwakking van financiële condities van de vier banken. De rating bij Landsbanki, die sinds de zomer op Nederlands spaargeld jaagt via dochterbedrijf Icesave, daalde van A naar BBB, net één niveau boven de riskante ratings als BB of B.

Glitnir
De neerwaartse aanpassing is hier het resultaat van de problemen bij de IJslandse bank Glitnir. De IJslandse staat stak begin deze week 600 miljoen in Glitnir om een faillissement te voorkomen. Daarvoor in ruil kreeg de overheid 75 procent van de aandelen in handen.

De staat moest bijspringen, omdat de bank geen cent meer kon lenen op de geld- en kapitaalmarkten. Sinds de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers ten onder ging kunnen zwakke banken geen cent meer lenen op de financiële markten, iets dat Fortis eind vorige week ook heeft getroffen.

De IJslandse banken zijn kwetsbaar voor de turbulentie op de markten, hoewel ze tot nu toe de onrust goed hebben weten te pareren, constateert Fitch. De kredietbeoordelaar is bang dat de situatie zich zal verslechteren, waardoor Landsbanki, maar ook Kaupthing een dreun kunnen krijgen. Fitch is ook bang dat de neergang van Glitnir de andere banken kan ‘besmetten’.

Spaarstrijd

Landsbanki startte in mei dit jaar in Nederland een spaaroffensief. Extreem hoge rentetarieven moesten veel spaarders aantrekken. Dat lukte. Tienduizenden spaarders openden een rekening bij Icesave.

Dat geld kon de bank goed gebruiken, want Landsbanki had grote moeite om geld te lenen bij andere partijen. Geldleners waren huiverig geworden. De schuldenberg bij de IJslandse banken had enorme afmetingen aangenomen.

Ook Kaupthing wil naar Nederland komen. Een bankvergunning is al bij De Nederlandsche Bank (DNB) aangevraagd. Ook Glitnir wilde een internet-spaarbank openen op het vaste land van Europa, maar of dat nog doorgaat, is de vraag.

Volgens een woordvoerder van Landsbanki is een downgrading nooit leuk, maar hij wijst erop dat de bank 8 miljard euro aan liquiditeiten bezit. Daarnaast hoeft Landsbanki in de komende negen maanden maar 855 miljoen euro aan leningen af te lossen, terwijl het bij Glitnir om een bedrag van ruim 2 miljard euro ging.

ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen
pi_62032782
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:49 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die jongen kost Nederland echt een vermogen. Nu gooit ie weer 5 miljard weg door een kansloze bank te helpen. Als Fortis niet wordt overgenomen - en wie wil er nou zo'n zooitje schulden opkopen? - gaan ze alsnog broke. M.a.w. ..daar gaan mn belastingcenten. Bedankt Wouter, ouwe poepkabouter
Jij snapt er dus overduidelijk geen ene zak van, heb je uberhaupt enig idee hoe een bank werkt, anders dan dat jij je pasje in de muur douwt, geld eruit krijgt en daarvoor een transactie ziet op je (online) rekening?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:14:03 #34
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:31:00 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62033381
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen
Dat zal wel loslopen qua omvallen!
BBB is gelijk aan Argenta, de Belgische bank waar ik zonder problemen (en zonder zorgen) m'n betaalrekening heb!
Kredietratings zijn maar wazig; ze kunnen instantaan omlaag, maar omhoog duurt vast heel lang!

Realiseer je je ook dat CE en ATB een lagere rating hebben dan BBB ?

[ Bericht 3% gewijzigd door RemcoDelft op 01-10-2008 08:33:23 ]
pi_62039749
Qua DGS regeling zijn er iig wel betere opties met een gelijke of misschien iets lagere rente dan icesave
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:17:31 #37
124676 RobertoCarlos
pi_62042536
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zal wel loslopen qua omvallen!
BBB is gelijk aan Argenta, de Belgische bank waar ik zonder problemen (en zonder zorgen) m'n betaalrekening heb!
O, dan is het goed
pi_62042776
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de ratings voor vier IJslandse banken, waaronder Icesave-eigenaar Landsbanki, verlaagd.

Voor die paar centen wil de gemiddelde hollander wel een groot risico nemen, en maar klagen als ze achter hun centen aan moeten
pi_62045152
ASN Optimaalrekening sinds vandaag van 4,0% naar 3,5%.
Volgens mij de eerste rentedaling bij de spaarrekeningen sinds lange tijd.
pi_62045475
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
Zolang ze de Ideaalsparen rente niet verlagen vind ik het prima.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_62045548
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Wie wel?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:11:18 #42
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62045752
Ik ga maar stoppen met het vullen van mijn IceSave-rekening, ipv daarvan gooi ik de maandelijkse storting wel bij MoneYou, die zitten gewoon in Nederland en ik mag nu weer zaken doen met de ABN omdat ze gestopt zijn met de sponsoring van Ajax .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:58:29 #43
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_62048059
Het heeft uiteindelijk 1 weekje geduurt, maar mijn rekening met codes is actief bij de akbank.
pi_62048441
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:11 schreef PirE het volgende:
Ik ga maar stoppen met het vullen van mijn IceSave-rekening, ipv daarvan gooi ik de maandelijkse storting wel bij MoneYou, die zitten gewoon in Nederland en ik mag nu weer zaken doen met de ABN omdat ze gestopt zijn met de sponsoring van Ajax .
Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?
pi_62048687
eerste rentestorting van icesave ontvangen.
pi_62048959
*logt na 4 maand ook weer eens in op zijn Icesave rekening*

2 cent rente
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:47:40 #47
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62049058
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:29 schreef athlonkmf het volgende:
eerste rentestorting van icesave ontvangen.
Ik bijna
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:08:44 #48
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62049545
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?
Nee, want Duitsland kan ik nog aanrijden en IJsland zit niet in mijn TomTom

Deutsche Bank klinkt ook een stuk betrouwbaarder
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_62050191
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie wel?
Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62051259
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.
OK.

Dat scheelt natuurlijk een stuk
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:01:55 #51
19775 Slam
The True AoD
pi_62052738
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:43 schreef DJKoster het volgende:
*logt na 4 maand ook weer eens in op zijn Icesave rekening*

2 cent rente
bijna 200 euro rente
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_62053251
Ik zit nu bij de Postbank en ik zoek nog een betrouwbare bank met hoge rente om wat centjes op te stallen. Icesave lijkt me een goede kandidaat, maar if het slim is om daar nu een rekening te openen weet ik niet
Children of the night. What music they make.
pi_62053703
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zit nu bij de Postbank en ik zoek nog een betrouwbare bank met hoge rente om wat centjes op te stallen. Icesave lijkt me een goede kandidaat, maar if het slim is om daar nu een rekening te openen weet ik niet
Het rommelt wat in IJsland maar of we daar hier (met IceSave) ook wat van gaan merken weet ik niet. Mogelijk interessante banken zijn AKBank, Credit Europe, Garantibank, ATBank, NIBC, MoneYou.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:33:57 #54
124676 RobertoCarlos
pi_62055446
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie wel?
Ik vind het juist wel logisch... als bedrijven het moeilijker hebben verlagen ze de prijs van hun producten om hun producten toch te verkopen. En de prijs van geld is de rente, dus dat deze lager wordt is op zich logisch. Ik weet wel dat het in de praktijk bij banken niet zo werkt omdat er veel meer psychologie zoals vertrouwen meespeelt, maar zo werkt het op de normale markt wel.
pi_62055905
Alleen hebben ze te weinig geld, en als er van iets te weinig is stijgt de prijs.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:51:10 #56
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62057297
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel logisch... als bedrijven het moeilijker hebben verlagen ze de prijs van hun producten om hun producten toch te verkopen.
Hier ga je de mist in, wat het bedrijf "verkoopt" is rente. Willen ze dat aantrekkelijker maken, moeten ze het verhogen.
pi_62058090
Heb mijn contract bij de NIBC ondertekend en teruggestuurd (al een week geleden). Krijg ik nog een bevestiging dat alles nu geregeld is of kan ik gewoon gaan storten?
pi_62058167
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:24 schreef MCH het volgende:
Heb mijn contract bij de NIBC ondertekend en teruggestuurd (al een week geleden). Krijg ik nog een bevestiging dat alles nu geregeld is of kan ik gewoon gaan storten?
Je kunt gewoon storten. Terugstorten en deposito's aanmaken kan pas als je contract is afgehandeld en een eerste storting van de tegenrekening is ontvangen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:41:55 #59
124676 RobertoCarlos
pi_62058555
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier ga je de mist in, wat het bedrijf "verkoopt" is rente. Willen ze dat aantrekkelijker maken, moeten ze het verhogen.
Het klopt niet zoals je het hier formuleert. Het product is: het lenen van het geld, de prijs daarvoor is de rente (p*q enzo).
Zoals jij het hier formuleert zeg je: 'willen ze het product aantrekkelijk maken, dan moeten ze het product verhogen.'
Vergelijk het maar het een brood bij de bakker: 'wil de bakker (de verkoop van) het brood aantrekkelijk maken, dan verhogen ze (de hoeveelheid) brood'.
pi_62059997
quote:
PvdA wil kleine spaarders ontzien
Uitgegeven: 1 oktober 2008 10:28

DEN HAAG - De PvdA wil spaarders met een klein vermogen ontzien door volgend jaar de grens voor een vermogensrendementsheffing te verhogen. Het tarief voor mensen met meer geld op de bank zou omhoog moeten.

Dat stelt Tweede Kamerlid Paul Tang woensdag voor.

Nu moeten mensen met een vermogen boven de 20.000 euro die heffing betalen. Maar volgens Tang teren zij daar volgend jaar op in, omdat de rente die ze krijgen ongeveer gelijk is aan de verwachte inflatie.

Banken

Tang stelt voor die grens op te trekken tot 38.000 euro, het bedrag dat ook door banken wordt gegarandeerd. Volgens het voorlopige voorstel dat bij het vaststellen van het Belastingplan definitief moet worden, zouden mensen met meer geld op de bank dan een heffing moeten betalen van 1,4 procent in plaats van 1,2 procent.
Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?

Opkrikken die grens!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62060508
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het klopt niet zoals je het hier formuleert. Het product is: het lenen van het geld, de prijs daarvoor is de rente (p*q enzo).
Zoals jij het hier formuleert zeg je: 'willen ze het product aantrekkelijk maken, dan moeten ze het product verhogen.'
Vergelijk het maar het een brood bij de bakker: 'wil de bakker (de verkoop van) het brood aantrekkelijk maken, dan verhogen ze (de hoeveelheid) brood'.
... je bent verward met het lenen van geld van een bank. De hele topic gaat over sparen. Als de banken willen dat ze klanten krijgen die bij ze willen sparen, dan moeten ze inderdaad hun rente verhogen.
pi_62061389
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:35 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?

Opkrikken die grens!
*snel rekent*

Voordeliger tot 146.000 euro, daarna gaat het je meer kosten dan nu.
Voor partners voordeliger tot het dubbele: 292.000

Niet slecht
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:50:56 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62062367
quote:
Nu moeten mensen met een vermogen boven de 20.000 euro die heffing betalen. Maar volgens Tang teren zij daar volgend jaar op in, omdat de rente die ze krijgen ongeveer gelijk is aan de verwachte inflatie.
Dat is toch al jaren zo?

Verder is het inderdaad tijd dat de overheid sparen wat minder afstraft! Lenen wordt fiscaal aantrekkelijk gemaakt (voor een huis dan), sparen niet... Zo kan je nooit sparen voor een huis!
pi_62062626
¤5,02 rente
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:58:42 #65
124676 RobertoCarlos
pi_62062645
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

... je bent verward met het lenen van geld van een bank. De hele topic gaat over sparen. Als de banken willen dat ze klanten krijgen die bij ze willen sparen, dan moeten ze inderdaad hun rente verhogen.
Je hebt gelijk.... ik gooi 2 dingen door elkaar.
Bij sparen is de relatie verkoper-koper omgekeerd tov van een lening sluiten en is de bank de koper, mijn geld het product en de rente van de bank de prijs die bank betaalt. Hoe hoger die prijs, hoe sneller geneigd men is geld tijdelijk naar de bank te brengen. (ik snap het! )

Zo bezien idd raar dat een bank met deze kredietcrisis zijn rente verlaagt.
pi_62063627
quote:

[..]

Opkrikken die grens!
Het heffingsvrij vermogen verhogen is een leuk plan, maar ik denk niet dat dit zo snel gaat gebeuren. De vermogensrendementsheffing gaat al jaren uit van een fictief rendement van 4%, ook in de jaren dat dat (met normaal vermogensbeheer) niet gehaald kon worden. Ondanks dat de fictie toen ver verwijderd was van de werkelijkheid is in die jaren de wet niet aangepast (en geloof me, dat is geprobeerd). Ik zie niet in waarom dat nu wél zou gebeuren.

Om tot een heffing van 1,4% te komen moet men het fictief rendement opgekrikken naar 4,67%, óf het tarief ophogen naar 35%. Het fictief rendement opkrikken zou nog verder van de werkelijkheid af komen te staan. Ook getuigt het niet van betrouwbaarheid dat men in de jaren dat de 4% niet werd gehaald het tarief niet naar beneden wou bijstellen, en in jaren met hogere rente (zoals nu) het fictief rendement wel omhoog zou doen.
Het (huidige) tarief van 30% is toendertijd bewust gekozen om (o.a., de rest van de theoretische gedachten zal ik jullie niet mee lastig vallen) in de pas te lopen met het buitenland om kapitaalvlucht te voorkomen. En aangezien de tarieven (in binnenland en buitenland) alleen maar naar beneden gaan zal dit niet gebeuren.

Ook heeft de toenmalige staatssecretaris in 2002 gezegd dat hij, op korte of lange termijn, de tarieven of het systeem niet zal aanpassen. Daar moet je op kunnen vertrouwen.

Al met al, ik vind het een slecht plan, en het lijkt me zeer sterk dat dit zal gebeuren. Ondanks dat het een PvdA-plan is, zou Bos hier niet mee moeten instemmen.
pi_62065971
  donderdag 2 oktober 2008 @ 07:44:18 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62068517
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:25 schreef DonJames het volgende:
Om tot een heffing van 1,4% te komen moet men het fictief rendement opgekrikken naar 4,67%, óf het tarief ophogen naar 35%. Het fictief rendement opkrikken zou nog verder van de werkelijkheid af komen te staan. Ook getuigt het niet van betrouwbaarheid dat men in de jaren dat de 4% niet werd gehaald het tarief niet naar beneden wou bijstellen, en in jaren met hogere rente (zoals nu) het fictief rendement wel omhoog zou doen.
Het (huidige) tarief van 30% is toendertijd bewust gekozen om (o.a., de rest van de theoretische gedachten zal ik jullie niet mee lastig vallen) in de pas te lopen met het buitenland om kapitaalvlucht te voorkomen. En aangezien de tarieven (in binnenland en buitenland) alleen maar naar beneden gaan zal dit niet gebeuren.
Waarschijnlijk is dit een "proefballonnetje" en gaat binnenkort het tarief wel omhoog, zonder dat de belastingvrije grens wordt aangepast...

[/quote]Ook heeft de toenmalige staatssecretaris in 2002 gezegd dat hij, op korte of lange termijn, de tarieven of het systeem niet zal aanpassen. Daar moet je op kunnen vertrouwen.[/quote]
Wat is politiek toch mooi: nu zit er weer een ander op die post!
pi_62068669
ARGENTA doet haar best om klanten te overtuigen dat jouw centjes echt veilig zijn bij ARG:
Mail d.d. 1-10-2008
“De positie van Argenta in de huidige financiële markt”

Geachte relatie,
De financiële markten zijn op dit moment hevig in beweging. Dagelijks verschijnen in de pers berichten over de situatie en positie van banken en verzekeraars.

Naar aanleiding van deze situatie hecht Argenta Spaarbank NV er dan ook waarde aan om u als cliënt van onze bank verder te informeren over de positie van Argenta.

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs.

Zowel in België als in Nederland heeft Argenta een ijzersterke kredietportefeuille, waarbij altijd alleen kredieten zijn verstrekt aan zeer kredietwaardige particuliere cliënten.

Voorts heeft Argenta niet belegd in hypotheken aan minder kredietwaardige kredietnemers (zgn. sub-prime leningen) en houden wij geen aandelenportefeuille aan. Verder heeft Argenta geen vorderingen op de Amerikaanse organisaties Lehman Brothers of AIG, waardoor de impact hiervan nihil is.

Bovendien financiert de bank zich nagenoeg uitsluitend middels spaardeposito’s van 1,2 miljoen particuliere Belgische en Nederlandse cliënten en is daardoor niet afhankelijk van de snel stijgende prijs van het geld op de internationale geld- en kapitaalmarkten.

Vanaf 2004 is Argenta Nederland actief in Nederland met het aanbieden van spaar- en betaalrekeningen. Sinds de start heeft Argenta in Nederland met een consistent rentebeleid een grote groei doorgemaakt. In Nederland hebben inmiddels 85.000 mensen een spaar- en/of bankrekening bij Argenta en is het spaarsaldo meer dan ¤ 1,6 miljard. Argenta werkt hierbij inmiddels samen met meer dan 2200 professionele intermediairs.

Sinds 27 mei 2008 is Argenta Spaarbank in Nederland aangesloten bij het depositogarantie-stelsel, waarmee u extra waarborgen heeft voor uw spaargeld bij Argenta.

In aansluiting op onze eerdere berichtgeving inzake het depositogarantiestelsel verwijzen wij u naar onze website www.argenta.nl onder de rubriek Sparen & betalen.

Tot slot kunnen wij u nog het volgende melden inzake de halfjaarcijfers van de groep Argenta. Het balanstotaal bedraagt nu ¤ 30,1 miljard: een groei met 2,86%. De nettowinst komt uit op ¤ 39,7 miljoen.

Argenta blijft haar positie uiteraard scherp evalueren en wij zullen u hier de komende tijd periodiek van op de hoogte houden.

Wij gaan er vanuit u met deze informatie van dienst te zijn geweest en hopen u hiermee het vertrouwen te hebben gegeven om in deze tijden cliënt bij onze bank te blijven.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van het Team Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via helpdesk@argenta.nl.

Met vriendelijke groet,
Argenta Spaarbank NV
Directie Bijkantoor Nederland
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:24:49 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62068826
De een na de andere bank doet een persbericht hoe goed het met ze gaat en dat we ons geen zorgen hoeven te maken (doe ik ook niet!). Maar realiseer je vooral dat Fortis ook tot 2 dagen voordat de overheid ze van het faillissement moest redden riep dat het zo goed ging...
pi_62069079
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 07:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dit een "proefballonnetje" en gaat binnenkort het tarief wel omhoog, zonder dat de belastingvrije grens wordt aangepast...
Nogmaals, ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Het heffingsvrij vermogen zou eventueel aangepast kunnen worden, dat wordt immers elk jaar aangepast. Aanpassingen in het tarief en/of het forfaitair rendement acht ik zeer onwaarschijnlijk.
quote:
Wat is politiek toch mooi: nu zit er weer een ander op die post!
Zo werkt het niet in het (fiscaal) recht, gelukkig. De uitlatingen toendertijd van de staatssecretaris maken deel uit van de parlementaire geschiedenis. Die kan men niet zomaar passeren.
pi_62070738
Dinsdag heb ik geld overgeboekt van de Postbank naar mijn Akbankrekening.
Het staat er nu nog niet op terwijl het wel al dinsdag bij de Postbank is afgeschreven.
Hoe lang kan het maximaal duren voor het geld op mijn Akbankrekening staat?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62071011
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:25 schreef Felixa het volgende:
Dinsdag heb ik geld overgeboekt van de Postbank naar mijn Akbankrekening.
Het staat er nu nog niet op terwijl het wel al dinsdag bij de Postbank is afgeschreven.
Hoe lang kan het maximaal duren voor het geld op mijn Akbankrekening staat?
Waarschijnlijk voor 18 uur vandaag. Ik heb het idee dat de Postbank het geld vaak nog een dag vasthoud.
pi_62071159
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:37 schreef Aether het volgende:

[..]

Waarschijnlijk voor 18 uur vandaag. Ik heb het idee dat de Postbank het geld vaak nog een dag vasthoud.
Dank je.
Dan zal ik me voor de rest van de dag nog maar geen zorgen maken.
Het is het eerste grote bedrag dat ik overmaak, vandaar mijn vraag...
pi_62071304
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:42 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dank je.
Dan zal ik me voor de rest van de dag nog maar geen zorgen maken.
Het is het eerste grote bedrag dat ik overmaak, vandaar mijn vraag...
Het kan ook zijn dat je betaling door de computer als ‘vreemd’ wordt gezien als het bedrag veel hoger is dan normaal op je rekening. Het kan dan door iemand apart worden gekeurd (i.v.m. misbruik). De Postbank verwerkt 1 à 2 maal per dag betalingen naar andere banken IIRC.
pi_62071567
Ik zie net die verhoging van de CEB pas. Mooi meegenomen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_62071762
quote:

[..]

Opkrikken die grens!
Heb je die laatste regel wel gezien?
Belachelijk voorstel. Hij wil de belasting op het eigen geld van mensen met maar liefst 16,7% verhogen! Geld waar mensen al meerdere keren eerder belasting over hebben betaald.
Altijd weer dat gerommel aan wetten en regels door mensen zonder verstand van zaken, waardoor op het eind uiteindelijk bijna iedereen er slechter uit komt
pi_62079185
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:59 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie net die verhoging van de CEB pas. Mooi meegenomen
Ik heb nog maar een paar honderd euro daar staan, grootste deel staat bij Icesave, maar nu toch maar even gemaild of ze mijn 4,5% willen verhogen naar 5,25%, wordt de komende dagen geregeld

Al nieuws wanneer Icesave met deposito's gaat komen?
pi_62079492
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:37 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja! Je had gelijk.
Het staat er nu op.
pi_62080544
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Heb je die laatste regel wel gezien?
Belachelijk voorstel. Hij wil de belasting op het eigen geld van mensen met maar liefst 16,7% verhogen! Geld waar mensen al meerdere keren eerder belasting over hebben betaald.
Altijd weer dat gerommel aan wetten en regels door mensen zonder verstand van zaken, waardoor op het eind uiteindelijk bijna iedereen er slechter uit komt
Het wordt pas duurder voor mensen met minimaal 146k, zoals volgens mij iemand hiervoor al had uitgerekend (heb het niet nagerekend). Dus echt niet iedereen wordt er slechter van.
pi_62081415
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:44 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Het wordt pas duurder voor mensen met minimaal 146k, zoals volgens mij iemand hiervoor al had uitgerekend (heb het niet nagerekend). Dus echt niet iedereen wordt er slechter van.
Dat is onzin. Belasting over vermogen betaal je elk jaar. Een betere garantieregeling hoop ik nooit gebruik van te hoeven maken. Als dus de belasting stijgt wordt het duurder voor iedereen die boven de vrije voet van de vermogensrendementsheffing uitkomt.

Zo kan ik natuurlijk nooit gaan rentenieren
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:23:10 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62081586
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Belasting over vermogen betaal je elk jaar. Een betere garantieregeling hoop ik nooit gebruik van te hoeven maken. Als dus de belasting stijgt wordt het duurder voor iedereen die boven de vrije voet van de vermogensrendementsheffing uitkomt.
Het ging over het verhogen van de heffingsvrije voet...
pi_62081701
OK, niet helemaal goed gelezen, dacht dat dit weer een nieuwsbericht over de depositogarantie was
Maar nog steeds ben ik tegen belastingverhogingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 21:10:59 #84
862 Arcee
Look closer
pi_62088575
Andere Tijden: 1929 en 1987 (tv-tip)

Zometeen om 21:25 uur op Nederland 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62093842
Misschien een domme vraag, maar geven banken in het buitenland ook door aan Nederland hoeveel geld je bij hen hebt staan?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:27:13 #86
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_62094170
De TT slaat nergens op.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_62094749
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:18 schreef Plakstrip het volgende:
Misschien een domme vraag, maar geven banken in het buitenland ook door aan Nederland hoeveel geld je bij hen hebt staan?
Is afhankelijk van welk buitenland, maar de meeste "normale" landen wel.
pi_62100148
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is afhankelijk van welk buitenland, maar de meeste "normale" landen wel.
Panama niet hoor
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_62101925
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:06 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Panama niet hoor
Panama is een fiscale bananenrepubliek, en valt wat mij betreft zeker niet onder "normaal".
pi_62115392
Net bij het nos journaal : staat garandeert al je geld bij fortis ook al heb je miljoenen.
Dus 20-40k dnb garantie is niet meer van toepassing.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:42:59 #91
862 Arcee
Look closer
pi_62115852
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:27 schreef corus het volgende:
Net bij het nos journaal : staat garandeert al je geld bij fortis ook al heb je miljoenen.
Leuk voor die mensen, maar andere banken dan? Om nog maar te zwijgen over de klanten van Van der Hoop Bankiers drie jaar geleden.

Bos kan het nu toch niet meer maken welke bank dan ook wel failliet te laten gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:44:34 #92
862 Arcee
Look closer
pi_62115885
Ultraveilig: spaargeld spreiden bij Rabo

Verrassend wel. Was dat bekend en klopt het überhaupt? Dat je dus per lokale vestiging van Rabobank (er zijn er 161 in Nederland) de bankgarantie hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Arcee op 03-10-2008 21:49:47 ]
pi_62115905
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:27 schreef corus het volgende:
Ze moeten wel. De staatsinjectie is bijna direct weer verdampt.
quote:
Min Fin: Fortis rekhouders haalden massaal geld van rekening
03-10-2008 19:59:00

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse overheid is Fortis te hulp geschoten omdat dinsdag de kapitaalinjectie ter waarde van EUR4 miljard al geheel was verdampt. Dit zegt een woordvoerder van het Ministerie van Financien vrijdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

"Op dinsdag nam De Nederlandsche Bank enorme geldbewegingen waar waarop minister Wouter Bos van Financien werd gebeld", aldus woordvoerder Jeroen Sprenger.

Volgens Sprenger werd er door rekeninghouders van Fortis zoveel geld van de rekeningen gehaald dat er ingegrepen moest worden. Hoeveel geld er werd weggehaald wil Sprenger niet zeggen. Ook de DNB wil desgevraagd hier niet op ingaan.

Sprenger geeft aan dat het bedrag van EUR16,8 miljard waarmee de Nederlandse staat de Nederlandse bancaire en verzekeringsactiviteiten van Fortis nv en het Fortis-deel van ABN AMRO Holding nv koopt wordt gefinancierd middels de uitgifte van leningen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:05:00 #94
862 Arcee
Look closer
pi_62116439
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef Arcee het volgende:
Leuk voor die mensen, maar andere banken dan? Om nog maar te zwijgen over de klanten van Van der Hoop Bankiers drie jaar geleden.

Bos kan het nu toch niet meer maken welke bank dan ook wel failliet te laten gaan.
Bos: 'Maar bovenal hebben wij vandaag bereikt dat spaarders en klanten weten dat hun geld bij onze banken in veilige handen is'.

Dat geldt voor álle banken dan, neem ik aan?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:10:06 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62116581
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Bos: 'Maar bovenal hebben wij vandaag bereikt dat spaarders en klanten weten dat hun geld bij onze banken in veilige handen is'.
Hij bedoelt: "Bovenal hebben ze laten zien dat de belastingbetaler hoe dan ook voor de kosten opdraait"...
pi_62117368
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat geldt voor álle banken dan, neem ik aan?
'Onze' banken : dus abn-amro en fortis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:28:16 #97
862 Arcee
Look closer
pi_62118749
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:07 schreef Arcee het volgende:
Of zou Bos met 'onze banken' Fortis en ABN Amro bedoelen?
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:39 schreef corus het volgende:
'Onze' banken : dus abn-amro en fortis
pi_62123665
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als hij dat wel doet dan is het wel een hele erge vorm van discriminatie qua staatssteun. Dat ze een bank staatssteun geven is al erg jammer, doch onvermijdelijk, maar nu moeten ze niet de ene bank ('hun bank') voor gaan trekken.
pi_62123969
Hm, kredietcrises einde van de europeesche gedachte - en de euro - wellicht?
Bos & Balk redden eigen banken eerst.

Plan van Balk voor europeesch steunfonds vond niet veel weerklank. Logisch ook: een paar honderd miljard is zo verdampt bij een beetje crises. De eerst omvallende banken krijgen geld, maar de volgende...? En waarom zou een belastingbetaler uit land-X moeten meebetalen aan een omvallende bank uit land-Y. Dat geldt natuurlijk voor allerlei subsidies, maar het gaat nu wat uit de hand lopen.
Dit zou wel eens het begin van het einde van de euro kunnen zijn. Straks wellicht iets als noord-euro en een zuid-euro (Neuro en Zeuro ?)
Goud kan je niet bijdrukken
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:46:35 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62124198
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:30 schreef Poekieman het volgende:
... De eerst omvallende banken krijgen geld, maar de volgende...? ...
Hier zit precies het probleem: de overheid wil kostte wat het kost een slecht systeem in stand houden. Dat heet uitstel van executie.
pi_62124277
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier zit precies het probleem: de overheid wil kostte wat het kost een slecht systeem in stand houden. Dat heet uitstel van executie.
Eens. Wat we nu zien in de bankensector is pure marktwerking, geen marktfalen zoals sommigen het noemen. Marktwerking is niet altijd even prettig, zeker niet op de korte termijn, maar het is wel nodig om slechte producten, bedrijven en systemen af te straffen en te laten verdwijnen.
pi_62124564
Vinden jullie Aegon veilig om daar geld te sparen?

Het is een Amerikaanse bank tenslotte
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:51:06 #103
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_62129737
Ik zit erover na te denken om een spaarrekening bij Credit Europe Bank te openen.Ik zit nu bij de Rabo maar dat levert niet echt veel op.

Zitten er nog haken en ogen aan om bij die bank een rekening te openen?Hoe gaat het in ze werk als ze wel failliet gaan?Dus hoe zou ik m'n geld via de nederlandse bank terug kunnen krijgen?
pi_62130092
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 16:51 schreef foetre het volgende:
Ik zit erover na te denken om een spaarrekening bij Credit Europe Bank te openen.Ik zit nu bij de Rabo maar dat levert niet echt veel op.

Zitten er nog haken en ogen aan om bij die bank een rekening te openen?Hoe gaat het in ze werk als ze wel failliet gaan?Dus hoe zou ik m'n geld via de nederlandse bank terug kunnen krijgen?
Rekening open is heel simpel: surf naar de site en vraag een aan, de rest wijst zich vanzelf. Zitten geen haken en ogen aan, het is helemaal gratis en je mag storten en weer terugstorten hoeveel en wanneer je maar wilt. Bij een faillissement treedt de depositogarantieregeling in werking, bij een faillissement van CEB moeten de andere banken betalen, DNB regelt dit. Tot 20.000 euro loop je geen risico.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:12:42 #105
66186 foetre
pi_62130273
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Rekening open is heel simpel: surf naar de site en vraag een aan, de rest wijst zich vanzelf. Zitten geen haken en ogen aan, het is helemaal gratis en je mag storten en weer terugstorten hoeveel en wanneer je maar wilt. Bij een faillissement treedt de depositogarantieregeling in werking, bij een faillissement van CEB moeten de andere banken betalen, DNB regelt dit. Tot 20.000 euro loop je geen risico.
Ok thnx en hoe zit het met termijndeposto?Zag 5.75 procent voor 3 maanden

-edit- laat maar 5% voor 3 maanden bij CEB ik vraag gewoon een spaarrekening aan.

[ Bericht 5% gewijzigd door foetre op 04-10-2008 17:20:07 ]
pi_62130449
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:12 schreef foetre het volgende:

[..]

Ok thnx en hoe zit het met termijndeposto?Zag 5.75 procent voor 3 maanden
Op hun site zie ik 5% voor drie maanden, 5,75% voor twee jaar.

http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/rates/

De termijndeposito's vallen ook onder de depositogarantieregeling, als je een rekening hebt bij CEB kun je met een paar klikken een termijndeposito starten. Voorwaarde is wel dat je minimaal ¤ 2.500 inlegt.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:22:34 #107
66186 foetre
pi_62130514
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Op hun site zie ik 5% voor drie maanden, 5,75% voor twee jaar.

http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/rates/

De termijndeposito's vallen ook onder de depositogarantieregeling, als je een rekening hebt bij CEB kun je met een paar klikken een termijndeposito starten. Voorwaarde is wel dat je minimaal ¤ 2.500 inlegt.
Geld is het probleem niet eerder dat je hem dan 2 jaar vast moet laten staan.Ik wil aan me eigen geld zitten als ik dat wil.3 maanden viel nog te overzien maar 2 jaar niet.Ik vindt het wel vreemd dat een gewone spaarrekening 5.25% geeft en 3 maanden termijndeposito 5%
pi_62130582
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:22 schreef foetre het volgende:

[..]

Geld is het probleem niet eerder dat je hem dan 2 jaar vast moet laten staan.Ik wil aan me eigen geld zitten als ik dat wil.3 maanden viel nog te overzien maar 2 jaar niet.Ik vindt het wel vreemd dat een gewone spaarrekening 5.25% geeft en 3 maanden termijndeposito 5%
Nog vreemder is dat voor 1 maand het maar 3,55% is. Bij NIBC krijg je trouwens 5,5% voor drie maand en de normale rekening is daar ook 5,25%: http://www.nibcdirect.nl/

Hier heb ik verder geen ervaring mee, maar ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als bij CEB. Het valt iig ook onder de depositogarantieregeling, dus je loopt ook daar geen risico.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:29:06 #109
66186 foetre
pi_62130649
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nog vreemder is dat voor 1 maand het maar 3,55% is. Bij NIBC krijg je trouwens 5,5% voor drie maand en de normale rekening is daar ook 5,25%: http://www.nibcdirect.nl/

Hier heb ik verder geen ervaring mee, maar ik ga er vanuit dat het hetzelfde werkt als bij CEB. Het valt iig ook onder de depositogarantieregeling, dus je loopt ook daar geen risico.
Ok nog een vraagje over CEB hoe werkt dat internetbankieren?Krijg je inlogcodes via sms of op papier zoals bij de postbank of werkt het via een cardreader zoals rabo .
pi_62130728
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:29 schreef foetre het volgende:

[..]

Ok nog een vraagje over CEB hoe werkt dat internetbankieren?Krijg je inlogcodes via sms of op papier zoals bij de postbank of werkt het via een cardreader zoals rabo .
Je krijgt een klantennummer en een pincode via de post, die twee heb je nodig om te kunnen inloggen.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:37:02 #111
66186 foetre
pi_62130807
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je krijgt een klantennummer en een pincode via de post, die twee heb je nodig om te kunnen inloggen.
Hmm ok.Ik ga het nu aanvragen bevalt het niet kan ik het altijd nog opzeggen.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:42:21 #112
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62130912
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:37 schreef foetre het volgende:

[..]

Hmm ok.Ik ga het nu aanvragen bevalt het niet kan ik het altijd nog opzeggen.
Ik heb 't een paar maanden geleden ook gedaan. Tot nu toe niks te klagen. Aanmelding verliep prima, altijd een overzicht van je cash online. Kost niks, niks te verliezen dus (tot 20k dan ).
Zerg schreef:
pi_62133041
ATB werkt inmiddels ook
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_62142256
Bos staat open voor verhoging spaardersgarantie

HILVERSUM - Minister Wouter Bos (Financiën) staat open voor een verhoging van het bedrag dat spaarders terug krijgen bij faillissement van hun bank,
als dat de uitkomst is van Europees overleg om de regeling gelijk te trekken.
Dat zei de minister zaterdag in antwoord op vragen van kijkers in het televisieprogramma Kassa.

Nu is voor Nederlanders 100 procent van de eerste 20.000 euro gegarandeerd.
Van de volgende 20.000 euro is 90 procent gegarandeerd.
Al met al betekent dit maximaal 38.000 euro. Deskundigen verwachten dat dit bedrag oploopt tot 50.000 tot 60.000 euro
als er een Europese regeling komt. Bos erkende dat het voor Nederland dan omhoog zou gaan.
De kwestie zal aan bod komen tijdens het overleg dat de minister maandag en dinsdag met zijn collega's heeft.

Bos kondigde in de uitzending aan snel met de betrokkenen bestuurders en mensen van de Fortis en ABN Amro te gaan praten over
de naam van de genationaliseerde bank.
Hoewel hij zich hardop op zijn weblog afvroeg of Feyenoord met het woord Schatkist op het shirt moet gaan spelen,
vindt hij het niet de taak van de minister om een nieuwe naam te verzinnen. „Voorlopig heten de banken nog Fortis en ABN Amro.
Ik laat het over aan de mensen die daar straks commercieel verantwoordelijkheid voor dragen.”

Bos leek niet bang dat veel mensen nu overstappen naar de „staatbank”, die het kabinet met 16,8 miljard euro heeft gered.
Volgens Bos hebben mensen meestal een jarenlange band met hun eigen bank.
ensen moeten zich bovendien realiseren dat de Staat niet van plan is de bank te houden.
„Wij blijven niet eeuwig eigenaar. We brengen het op orde en daarna gaat het gewoon weer over in private handen.”

Bron,

http://www.telegraaf.nl/b(...)arantie__.html?p=2,1

Als dat doorgaat zou dat meer rust voor de spaarders en banken brengen
  zondag 5 oktober 2008 @ 08:53:48 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62142311
quote:
Bos leek niet bang dat veel mensen nu overstappen naar de „staatbank”, die het kabinet met 16,8 miljard euro heeft gered.
Ik hoop juist dat mensen alsnog weglopen! 't Is nou niet alsof ambtenaren het imago van efficient werken e.d. hebben...
Wellicht wordt ABN straks alsnog voor een symbolische euro verkocht aan ING o.i.d.! De verhaaltjes dat het winst gaat opleveren zijn natuurlijk alleen maar om de belastingbetaler rustig te houden.
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe ze tot die 16.8 miljard gekomen zijn! Wouter & JP weten vast niet precies wat zo'n bank waard is, dus dat is handjeklap geweest op kosten van de staatsschuld... En ik ben heel benieuw of ze er een paar miljoen op een Zwitserse bankrekening aan over hebben gehouden..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2008 @ 11:02:22 #116
862 Arcee
Look closer
pi_62143296
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:37 schreef allsystemshalt het volgende:
Bos staat open voor verhoging spaardersgarantie

...

Als dat doorgaat zou dat meer rust voor de spaarders en banken brengen
Maar, om met Bos z'n eigen woorden te spreken: 'bovenal hebben wij vandaag bereikt dat spaarders en klanten weten dat hun geld bij onze banken in veilige handen is'.

Als het toch al veilig is, waarom dan de bankgarantie verhogen? Dat laatste geeft juist aan dat het maar tot een bepaalde grens veilig is.
pi_62143585
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar, om met Bos z'n eigen woorden te spreken: 'bovenal hebben wij vandaag bereikt dat spaarders en klanten weten dat hun geld bij onze banken in veilige handen is'.

Als het toch al veilig is, waarom dan de bankgarantie verhogen? Dat laatste geeft juist aan dat het maar tot een bepaalde grens veilig is.
Met 'onze banken' bedoelt Bos de banken die onder het NL deposito garatie stelsel vallen. Alleen Fortis dreigde op korte termijn om te vallen - hoewel het me niets zou verbazen als morgen ING ook komt aankloppen bij Bos.

Om bankruns te voorkomen is het verstandig het door het DGS gegarandeerde bedrag te verhogen. Bij een bankrun gaat elke bank nl. failliet. Ierland heeft onlangs de limiet in hun DGS verwijderd, m.a.w. de Ierse staat garandeert alles - voor Ierse banken tenminste.
Dat zuigt een hoop geld uit het buitenland aan, m.a.w. 'bankruns' in (voor Ierland) het buitenland en een hoop binnenstromend geld naar Ierse banken die om die reden niet meer om zullen vallen. Slim gespeeld wel van die Ieren, maar dat was ze wel toevertrouwd ook gezien de manier waarop ze met euro-subsidie van een van de armste naar nu het rijkste land (op Lux na) van de EU geworden zijn.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_62144018
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 08:37 schreef allsystemshalt het volgende:
Nu is voor Nederlanders 100 procent van de eerste 20.000 euro gegarandeerd.
Van de volgende 20.000 euro is 90 procent gegarandeerd.
Al met al betekent dit maximaal 38.000 euro. Deskundigen verwachten dat dit bedrag oploopt tot 50.000 tot 60.000 euro
Nederlandse garantie is relatief laag. In het VK is de garantie £35.000 (±¤44.000) en in Frankrijk ¤70.000; wat hoger zou zeker kunnen.
pi_62144569
dsb internet topsparen 5,3% , nadeel : opnamekosten van 1%.
http://www.dsbbank.nl/sparen/internet-topsparen/
pi_62144747
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 11:26 schreef Poekieman het volgende:

[..]

Met 'onze banken' bedoelt Bos de banken die onder het NL deposito garatie stelsel vallen. Alleen Fortis dreigde op korte termijn om te vallen - hoewel het me niets zou verbazen als morgen ING ook komt aankloppen bij Bos.
Met onze banken bedoelt Bos waarschijnlijk niet alle banken die onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen, maar alleen de systeembanken. Als er kleine banken om dreigen te vallen dan gaat Bos niet ingrijpen.

Het is natuurlijk wel een vorm van concurrentievervalsing dat het spaargeld van mensen bij Fortis en ABN Amro nu, ongeacht de hoogte, voor 100% gegarandeerd wordt.
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:51:55 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62145147
Plus dat juist het bestaan van die "systeembanken" de oorzaak van het probleem is!
pi_62145329
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Plus dat juist het bestaan van die "systeembanken" de oorzaak van het probleem is!
Klopt, het bankensysteem is de oorzaak hiervan.

Als een grote supermarkt als de AH slechte producten aanbiedt en ze daardoor in de problemen komen en als ze niet optijd het tij kunnen keren, dan gaan ze uiteindelijk failliet . Vervolgens springen dan andere supermarkten in dat gat en is het probleem opgelost. Hetzelfde geldt voor eingelijk elk ander bedrijf in elke sector, dat is marktwerking. Alleen zijn de grote banken allemaal aan elkaar gelinkt, ze hebben allemaal schulden bij elkaar uitstaan en kopen allemaal producten van elkaar over, dus als er een grote omvalt dan krijg je een domino-effect. Een bank redden is dan ook slechts een tijdelijke oplossing, het systeem wordt er niet beter door.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2008 @ 19:50:18 #123
862 Arcee
Look closer
pi_62155003
quote:
Duitsland garandeert spaartegoeden

` De Duitse regering garandeert de
volledige waarde van spaartegoeden in
Duitsland.Bondskanselier Merkel heeft
dat bekendgemaakt.Tot nu toe dekte de
wettelijke garantie in geval van een
faillissement van een bank 90% van de
tegoeden tot een maximum van e.20.000.

Gisteren leverde Merkel nog kritiek op
de Ierse regering,die onlangs volledige
staatsgarantie voor tegoeden bij Ierse
banken instelde.Die maatregel zou tot
een vlucht van spaarders van Engeland
naar Ierland kunnen leiden.

Volgens waarnemers zullen nu ook andere
EU-landen snel tot volledige garantie
van spaargeld overgaan.
Dan zal NL wel volgen.
pi_62155157
tvp
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_62155362
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dan zal NL wel volgen.
Spaartegoeden garanderen? Zoals ze NL nu al doet?
pi_62155620
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nee, volledige spaartegoeden garanderen in plaats van gelimiteerd tot een bepaald bedrag.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 oktober 2008 @ 20:17:32 #127
862 Arcee
Look closer
pi_62155767
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:03 schreef athlonkmf het volgende:
Volledige.
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:47:56 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62156612
Morgen open ik een rekening bij Icesave, derhalve dus een tvp
  maandag 6 oktober 2008 @ 11:32:23 #129
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62168457
Post van Anadolubank: ze werken aan internetbankieren, vanaf 17 oktober gaat de eerste fase in werking (online afschriften + saldo inzien)
pi_62171093
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:47 schreef Erasmo het volgende:
Morgen open ik een rekening bij Icesave, derhalve dus een tvp
Zou je dat nu wel doen?
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:17:10 #131
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62171198
Interessant artikel over IJsland

Zit er toch aan te denken om mijn geld bij Icesave weg te halen en een rekening te openen bij CEB. Sta liever bij de DNB aan de deur dan in IJsland. Word me nu toch wel te heet aan de voeten.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62171397
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:17 schreef MrFl0ppY het volgende:

Zit er toch aan te denken om mijn geld bij Icesave weg te halen en een rekening te openen bij CEB. Sta liever bij de DNB aan de deur dan in IJsland. Word me nu toch wel te heet aan de voeten.

Ik had net vorige week m'n geld van icesave overgeheveld naar NIBC. Maar dat was meer omdat ik dacht dat ik het geld even nodig had, maar uiteindelijk toch niet, dus maar naar NIBC geheveld.
pi_62171521
Al dat overhevelen kost je handen vol met geld
pi_62171557
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:29 schreef Bulletdodger het volgende:
Al dat overhevelen kost je handen vol met geld
weet ik. maar ja, moest eigenlijk een dure uitgave doen. Uiteindelijk hoef ik pas een maand of twee later te doen. Dus dan maar gelijk naar NIBC gedaan ipv terug naar ICEsave.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:41:57 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62171874
quote:
Inderdaad interessant! Straks koop je voor een paar euro een huis in IJsland
pi_62173289
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:17 schreef MrFl0ppY het volgende:

Sowieso altijd minimaal twee rekeningen aanhouden.
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:47:18 #137
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62173570
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:36 schreef Aether het volgende:

[..]

Heb ik ook; IceSave en Toprekening bij de Postbank. Geld gewoon verdeeld over die 2 rekeningen
pi_62175211
Handel in aandelen IJslandse banken bevroren
06-10-2008 | Gepubliceerd 14:25
06-10-2008 | Laatst bijgewerkt 15:31

De IJslandse toezichthouder heeft de handel in bankaandelen van IJslandse banken op de beurzen in Reykjavik en Stockholm stopgezet. De koersen van Kauptingh en Landsbanki dreigden in een vrije val terecht te komen.

Lees meerHoe spreid je spaargeld optimaal?
Hoge spaarrente, maar overleeft de bank?
Service Gratis Z24 Nieuwsbrief
Gratis Z24-nieuws op je site
Handig

Dat meldt Z24's Zweedse zustersite e24.se. Het vertrouwen in de IJslandse banken, toch al niet groot, kelderde verder nadat de IJslandse regering vanochtend aankondigde niet met een extra reddingspakket te willen komen.

Na de beslissing pasten de kredietbeoordelaars Moody's en Standard & Poor meteen de kredietwaardigheid van de IJslandse banken naar beneden bij. Ook de rating van IJsland zelf kreeg een knauw.

Vorige week nationaliseerde IJsland Glitnir, de derde bank van het land.

De IJslandse banken zijn gezien de omvang van de IJslandse economie enorm groot. De banken hebben bijna 100 miljard dollar schuld uitstaan in het buitenland, terwijl het Bruto Nationaal Produkt van IJsland maar 14 miljard dollar bedraagt.

In Nederland is de IJslandse bank Landsbanki actief via dochter Icesave. Het IJslandse garantiestelsel biedt Nederlandse spaarders bescherming tot minimaal 20.887 euro van het totale bedrag op de spaarrekening, meldt Icesave op zijn website. "Naast deze bescherming door het IJslandse garantiestelsel garandeert het Nederlands depositogarantiestelsel het bedrag tussen de 20.887 en 40.000 euro."

In Nederland is 90 procent van het bedrag tussen de 20 duizend en 40 duizend euro gedekt.

Icesave is een van de prijsstunters op de Nederlandse spaarmarkt. De bank biedt een rente van 5,25 procent op een vrij opneembaar tegoed. Alleen de Nederlandse zakenbank NIBC biedt een net zo hoge rente op een vrije rekening.

Z24
pi_62176780
Ik zie alle fokkers al richting ijsland gaan
pi_62177143
Iemand argumenten waarom er nu geen bank run plaats gaat vinden op Icesave?
Dat gebeurde bij Fortis namelijk ook.
  maandag 6 oktober 2008 @ 17:36:07 #141
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62178504
De overboeking is gedaan. Ga geen risico lopen voor een paar dagen rente. Heb tenslotte ook een rekening bij ATB.
pi_62178672
Iemand een rekening bij Moneyou? Heb net m'n geld overgeboekt van m'n Icesave naar m'n nederlandse rekening.
pi_62179014
Icesave
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_62179175
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:36 schreef MrFl0ppY het volgende:
De overboeking is gedaan. Ga geen risico lopen voor een paar dagen rente. Heb tenslotte ook een rekening bij ATB.
Hmmm heb je de russische beurzen de afgelopen tijd niet gevolgd?
ATB lijkt mij nu ook niet echt een plek die veilig is.
pi_62179552
Mij word het ook te heet onder de voeten.
Icesave.
Ijslandse economie.

Natuurlijk wel een huis kopen daar als de ijslandse kroon zo hard blijft dalen als hij nu doet
pi_62180428
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat is dan wel een veilige plek met hoge rente? Alle beurzen gaan immers naar beneden.
pi_62180528
Ik ben altijd een grote fan geweest van Icesave. Ik ben vooral tevreden over hoe overzichtelijk en gebruikersvriendelijk hun internetapplicatie is. Plus waardeer ik het zeer dat zij de spaarmarkt hebben opengebroken en voor meer concurrentie hebben gezorgd.

Maar jah... ik ben niet bereid risico te lopen met mijn spaargeld, dus nu er geruchten zijn dat het misgaat in Ierland haal ik ook mijn geld weg.

Wel associaal trouwens dat de overheid van IJsland 100% garantie biedt aan slechts enkele van de banken. Dit heeft er gewoon voor gezorgd dat de andere banken die daar niet bij horen dus meteen zwaar kelderden. Alsof de overheid van IJsland zelf de trekker heeft overgehaald.

[ Bericht 13% gewijzigd door dyna18 op 06-10-2008 19:09:24 ]
pi_62181375
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:55 schreef dyna18 het volgende:

Maar jah... ik ben niet bereid risico te lopen met mijn spaargeld, dus nu er geruchten zijn dat het misgaat in Ierland haal ik ook mijn geld weg.

Dat deed je al door je geld daar te plaatsen, ik kan me niet voorstellen dat je niet wist dat die bank er eigenlijk niet goed voorstond. Ik neem aan dat je enige vorm van huiswerk hebt gedaan.
pi_62181478
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:23 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Dat deed je al door je geld daar te plaatsen, ik kan me niet voorstellen dat je niet wist dat die bank er eigenlijk niet goed voorstond. Ik neem aan dat je enige vorm van huiswerk hebt gedaan.
Volgens mij stond de bank er juist wel goed voor. Hun kaspositie was volgens mij in prima verhoudingen. En dat is volgens mij nu nog steeds zo.

Waarom ik toch weg ga, terwijl de bank er naar mijn mening goed voor staat? Omdat geen enkele bank een bankrun kan overleven. Zelfs de rabobank zal failliet gaan als ineens 20% van haar klanten besluit zijn tegoeden op te eisen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:34:25 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62181710
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 18:52 schreef RJD het volgende:

[..]

Wat is dan wel een veilige plek met hoge rente? Alle beurzen gaan immers naar beneden.
Yep, het hele systeem is gebouwd op dikke lucht...
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Waarom ik toch weg ga, terwijl de bank er naar mijn mening goed voor staat? Omdat geen enkele bank een bankrun kan overleven. Zelfs de rabobank zal failliet gaan als ineens 20% van haar klanten besluit zijn tegoeden op te eisen.
Klopt. En dat is het stomme: banken zijn gewoon VETTE NEP: zolang het goed gaat en iedereen geld komt brengen, doen ze goede zaken, en zodra ook maar een paar mensen hun geld terug willen, blijkt er niets meer te halen te zijn....
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:11:27 #151
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62182964
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:36 schreef Aether het volgende:

[..]

Why that?
Zerg schreef:
  maandag 6 oktober 2008 @ 20:26:10 #152
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62183526
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:11 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Why that?
Ik neem aan dat je niet gelijk je spaargeld terugkrijgt als er een bank failliet gaat, dan is het altijd handig als je een rekening bij een andere bank hebt voor het geval je wat spaargeld nodig hebt .
pi_62183823
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:30 schreef athlonkmf het volgende:

"Al dat overhevelen kost je handen vol met geld"

weet ik. maar ja, moest eigenlijk een dure uitgave doen. Uiteindelijk hoef ik pas een maand of twee later te doen. Dus dan maar gelijk naar NIBC gedaan ipv terug naar ICEsave.
Ben nieuw in dit topic, maar denk erover om minimaal een deel van mijn spaargeld van een rabobank internetspaarrekening over te zetten naar een NIBC Direct spaarrekening tegen 5,25%. Heb hier wel wat vragen over.

Vraag 1: de quote hierboven geeft aan dat het overhevelen van geld je handen vol met geld kost, is dat altijd zo of was dat alleen bij de gequote persoon zo ivm ijslandse bank?

Vraag 2: heeft er iemand ervaring met de NIBC, en wat zijn die ervaringen? Hoe werkt bijvoorbeeld het internetbankieren?

Alvast bedankt!
pi_62184089
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:33 schreef McDucky het volgende:

[..]

Ben nieuw in dit topic, maar denk erover om minimaal een deel van mijn spaargeld van een rabobank internetspaarrekening over te zetten naar een NIBC Direct spaarrekening tegen 5,25%. Heb hier wel wat vragen over.

Vraag 1: de quote hierboven geeft aan dat het overhevelen van geld je handen vol met geld kost, is dat altijd zo of was dat alleen bij de gequote persoon zo ivm ijslandse bank?

Vraag 2: heeft er iemand ervaring met de NIBC, en wat zijn die ervaringen? Hoe werkt bijvoorbeeld het internetbankieren?

Alvast bedankt!

1) Overhevelen betekent dat je een paar dagen geen rente krijgt, en dat is idd handen vol geld voor sommigen. Niet dat je het merkt, want je hebt het nooit gehad.

2) storten is makkelijk, maar terugstorten gebeurt met ouderwetse TAN-codes. NIet echt handig.Als je nog geen bank hebt, kan je beter CEB gebruiken. Deze heeft net zoveel rente en werkt makkelijker.
pi_62184435
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

1) Overhevelen betekent dat je een paar dagen geen rente krijgt, en dat is idd handen vol geld voor sommigen. Niet dat je het merkt, want je hebt het nooit gehad.

2) storten is makkelijk, maar terugstorten gebeurt met ouderwetse TAN-codes. NIet echt handig.Als je nog geen bank hebt, kan je beter CEB gebruiken. Deze heeft net zoveel rente en werkt makkelijker.
Dankje! CEB is Credit Europe Bank, dan de Top Interest rekening neem ik aan. Maar wat is het voordeel van deze bank? Zoals ik al aangaf zit ik momenteel alleen nog bij de rabobank, ben daar gewend om met dat apparaatje te werken (weet ff de naam niet van zo'n ding). Dus dat van die TAN codes klinkt niet echt handig.

Kun je verder de rekening stopzetten wanneer je wil?
pi_62184780
CEB heeft een hogere waardering en minder slechte nieuwsberichten vergeleken met NIBC. En je hoeft niet met tancodes te werken. Alleen username en password. Maar je kan ook je tegenrekening niet online aanpassen, dus wel zo veilig.
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:07:32 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62185063
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:59 schreef athlonkmf het volgende:
CEB heeft een hogere waardering en minder slechte nieuwsberichten vergeleken met NIBC.
Voor zover ik weet is de BBB+ van NIBC juist hoger dan de Baa3 van CEB (Vanwege: De bbb+ rating van S&P staat gelijk aan Baa1 bij Moody's. )
pi_62186896
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de BBB+ van NIBC juist hoger dan de Baa3 van CEB (Vanwege: De bbb+ rating van S&P staat gelijk aan Baa1 bij Moody's. )
Is er ergens ene lijst voorhanden met ratings en presentatie in een puntenscore qua veiligheid?

Die letters zeggen mij niets.
pi_62186958
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ratings aside, gewoon bij beiden een rekening openen en geld daarover verdelen.
pi_62189103
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 20:26 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet gelijk je spaargeld terugkrijgt als er een bank failliet gaat, dan is het altijd handig als je een rekening bij een andere bank hebt voor het geval je wat spaargeld nodig hebt .
Inderdaad. Ook al is er de depositogarantie, het duurt dan minimaal 3 tot 6 maanden eer je je geld terug hebt. Door over twee of meer rekeningen te spreiden kun je altijd bij een deel van je spaargeld.
pi_62189138
De icelandse banken ook niet meer te vertrouwen?

IJsland zal noodlijdende banken niet redden
Van onze redactie
gepubliceerd op 06 oktober 2008 19:49, bijgewerkt op 6 oktober 2008 21:07

AMSTERDAM - IJsland komt niet met een allesomvattend reddingsplan voor de bankensector. Een dergelijk plan zou het bankroet van IJsland betekenen. Dat heeft premier Geir Haarde maandag gezegd.

‘Het is te riskant voor IJsland om een noodvoorziening voor de banken op te zetten. Het reële gevaar bestaat dat de IJslandse economie, samen met de banken, in de golven ten onder gaat’, aldus Haarde tijdens een ingelaste televisie-uitzending. Haarde riep de bevolking op om kalm te blijven. Hij zegde toe dat de overheid tegoeden van spaarders in geval van een faillissement wèl volledig zal garanderen.

In een wet die maandag aan het IJslandse parlement is voorgelegd, krijgen toezichthouders ruime bevoegdheid om het financiële systeem te reorganiseren. De grootste bank van IJsland, Kaupthing, krijgt een noodkrediet van de overheid.

In de middag daalden de koersen van onder meer Kaupthing en Landsbanki fors. De handel in aandelen van de zes grootste financiële instellingen van het land werd daarop tijdelijk stilgelegd.

Afgrond
De IJslandse economie staat aan de rand van de afgrond. De kroon kelderde dit jaar met ruim 44 procent ten opzichte van de euro. Dit vanwege zorgen bij investeerders dat de drie grootste IJslandse banken – Kaupthing, Glitnir en Landsbanki – een bankroet riskeren als gevolg van een te grote schuldenlast. Het kapitaal dat de drie banken gezamenlijk beheren, bedraagt 800 procent van het bruto binnenlands product. Investeerders en spaarders vermoedden al geruime tijd dat de IJslandse overheid niet over voldoende middelen bezit om een eventueel bankfaillissement op te vangen.

De bankensector is IJsland ver boven het hoofd gegroeid. Als gevolg van deregulering breidden de drie grootse banken hun activiteiten de afgelopen jaren uit naar het buitenland. Zij deden dat veelal met geleend geld en hebben door de kredietcrisis problemen om de herfinanciering rond te krijgen. De torenhoge rente van 15,5 procent, waarmee de IJslandse centrale bank de inflatie poogt te beteugelen, heeft de problemen van de banken verergerd.

Vorige week werd Glitnir deels genationaliseerd met een kapitaalinjectie van 600 miljoen dollar.

Door de zwakke IJslandse kroon is de inflatie opgelopen tot 14 procent. Het land is afhankelijk van de import, maar kan buitenlandse goederen nauwelijks nog betalen.

In Nederland is de IJslandse bank Landsbanki bekend van Icesave. Deze internetspaarder biedt een hoge rente van 5,25 procent. Tegoeden bij Icesave vallen deels onder de IJslandse garantieregeling en deels onder de Nederlandse. Gaat Landsbanki failliet, dan garandeert de IJslandse overheid de eerste 20.887 euro. De Nederlandsche Bank vergoedt 90 procent van het resterende bedrag, tot 40 duizend euro. Volgens een woordvoerder heeft Icesave echter voldoende geld in kas om de tegoeden zelf te garanderen.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 00:38:52 #162
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62191469
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

True, maar als ATB over de kop gaat mag ik bij de DNB aankloppen. Bij Icesave zal ik toch bij de IJslandse aankloppen. Nou zal dit denk ik geen probleem zijn maar ik wil voor die paar euro het risico niet lopen. Een nieuwe bankrekening heb je binnen 5 dagen immers.
pi_62191717
ATB gaat echt niet zomaar over de kop..
Dat is een dochter van de Alfa bank, een bank van de Alfa Group.
quote:
Alfa Group Consortium (Russian: Консорциум «Альфа-Групп») is one of Russia's largest privately owned financial-industrial conglomerates, with interests in oil and gas, commodities trading, commercial and investment banking (Alfa Bank), insurance, retail trade and telecommunications. The group was founded by Mikhail Fridman (one of the most influential business leaders in Russia and one of the Russian oligarchs) and Peter Aven. The Consortium was built on Alfa-Eco, a trading company established in 1988 by Mr. Fridman. Its headquarters are in Moscow.
Als die failliet zijn, kan heel Rusland niets meer
pi_62193088
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is er ergens ene lijst voorhanden met ratings en presentatie in een puntenscore qua veiligheid?

Die letters zeggen mij niets.
Moody's is het minst overzichtelijk:
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 08:14:39 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62193529
AK Bank internetbankieren ligt plat... Dat zijn geen grapjes in deze tijden!
pi_62194851
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:
AK Bank internetbankieren ligt plat... Dat zijn geen grapjes in deze tijden!
Misschien de nieuwe site, o.a. met on-line deposito's.
pi_62196063
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 07:11 schreef Aether het volgende:

[..]

Moody's is het minst overzichtelijk:
[ link | afbeelding ]
Dank je.
pi_62196855
Tijd om eens even de balans op te maken nu ik mijn geld bij Icesave heb weggehaald.
Ook al is er een garantieregeling, ik heb geen zin in al dat gedoe om geld terug te moeten claimen als mijn bank omvalt. Een bank moet gewoon veilig zijn voor mijn spaargeld. Dus wat zou een goed VEILIG alternatief zijn?

De volgenden vallen voor mij af:
Icesave: Te veel onzekerheid in IJsland op dit moment
NIBC: Zitten vuistdiep in slechte hypotheken + moeten binnen enkele maanden vele miljarden aan schuld aflossen.
Akbank / ATbank / Anadolubank: Zijn slechts sattelietvestigingen met een moedermaatschappij in Turkije / Rusland
Argenta: valt onder Belgisch garantieregeling
ABN-AMRO: Zover ik kan zien is voor de ABN-AMRO direct rekening internetbankieren nodig, en internetbankieren krijg je alleen als je een betaalrekening opent.

Mogelijk:
MoneYou: Deze heb ik eigenlijk niet gevolgd. Is dit van ABN-AMRO?
Credit Europe: ?

De rest is lager dan 5%, dan blijf ik liever bij de 4% van de Postbank.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 07-10-2008 11:20:26 ]
pi_62197151
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:12 schreef dyna18 het volgende:
Tijd om eens even de balans op te maken nu ik mijn geld bij Icesave heb weggehaald.
Ook al is er een garantieregeling, ik heb geen zin in al dat gedoe om geld terug te moeten claimen als mijn bank omvalt. Een bank moet gewoon veilig zijn voor mijn spaargeld. Dus wat zou een goed VEILIG alternatief zijn?
Eea zit mij ook niet lekker. Het is een gevecht tussen risico en rendement.
quote:
De volgenden vallen voor mij af:
Icesave: Te veel onzekerheid in IJsland op dit moment
NIBC: Zitten vuistdiep in slechte hypotheken + moeten binnen enkele maanden vele miljarden aan schuld aflossen.
Akbank / ATbank / Anadolubank: Zijn slechts sattelietvestigingen met een moedermaatschappij in Turkije / Rusland
Wat is tegen een sattelietvestiging?
quote:
Argenta: valt onder Belgisch garantieregeling
ABN-AMRO: Zover ik kan zien is voor de ABN-AMRO direct rekening internetbankieren nodig, en internetbankieren krijg je alleen als je een betaalrekening opent.
Wat is het probleem om een betaalrekening te openen?

En MoneyYou kan alleen via internet. Dat never nooit.
pi_62197326
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:

Wat is tegen een sattelietvestiging?
In dit geval gaat het om moedermaatschappijen buiten Europa in landen waar ik weinig kennis en zicht op heb. Dat vind ik in het huidige klimaat een risico hebben.
quote:
- Kost geld
- Aanvragen is een hoop gedoe
- Ik wil geen ABN-AMRO betaalrekening, ik heb al een Postbank rekening die mij zeer goed bevalt.

Als ik de voorwaarden van MoneYou lees is dit echter puur ABN-AMRO?
Betekent dit dat zij nu ook onder de staatsgarantie vallen?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:30:14 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62197329
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
De kosten waarschijnlijk! Dat gaat weer van de rente af.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:31:27 #172
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62197362
Ik ben er niet helemaal in thuis hoor, maar kan al die gezeik en het pompen van miljarden in die banken niet ook invloed hebben op de inflatie? Mensen halen geld weg, aandelen kelderen etc. Als de inflatie binnenkort door het dak gaat devalueert je geld immers ook waar je bij staat. Of zie ik nu spoken en hangt e.e.a. niet direct samen?
Zerg schreef:
pi_62197480
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In dit geval gaat het om moedermaatschappijen buiten Europa in landen waar ik weinig kennis en zicht op heb. Dat vind ik in het huidige klimaat een risico hebben.
[..]
Tja, dat is ook zo. Het beste gevoel krijg ik ook bij onze bekende banken. Maar ja, Rabo geeft heel weinig rente, met 3% inflatie teer je daar gewoon in. Postbank is dan een aantrekkelijk alternatief.
quote:
Als ik de voorwaarden van MoneYou lees is dit echter puur ABN-AMRO?
Betekent dit dat zij nu ook onder de staatsgarantie vallen?
Ik zou even naar de site gaan en ze even bellen, je krijgt vast antwoord.

Maar is een internet ding. En dat never nooit.
pi_62197573
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De kosten waarschijnlijk! Dat gaat weer van de rente af.
Dat is ook weer zo.

Maar ik weet niet wat ik met buitenlandse banken aanmoet in deze onrustige tijden. Ik vraag me af hoe veilig de Turkse zijn. Zouden ze minder last hebben van de kredietcrisis? Ik google erop maar kan weinig vinden of die banken problemen hebben.

Met een beetje rente kom je daar wel terecht. CEB bijvoorbeeld.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:42:04 #175
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62197659
Landsbanki (Icesave) is zojuist genationaliseerd.

http://www.ft.com/cms/s/0(...)dc-000b5df10621.html

Geld is denk ik aardig veilig geworden. Engelse klanten kunnen overigens niet meer bij hun rekening. Nederlanders (nog) wel.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:44:40 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62197715
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:

Geld is denk ik aardig veilig geworden. Engelse klanten kunnen overigens niet meer bij hun rekening. Nederlanders (nog) wel.
Op zich snap ik het wel, maar toch zou ik als spaarder niet blij zijn als ik niet meer bij m'n geld kon. Het is immers míjn geld.
Zerg schreef:
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:47:57 #177
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62197797
quote:

Denk je?
Gisteren was er nog een nieuwsbericht dat heel IJsland wel eens failliet kan gaan als de staat de banken overneemt. Die banken vertegenwoordigen namelijk een waarde van 10x het BNP van IJsland. Ik lees ook al berichten over massaal hamsteren en brandstoftekorten.
Nee, ik ben niet heel erg overtuigd van de stabiliteit van IJsland
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:49:19 #178
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62197841
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:12 schreef dyna18 het volgende:

Mogelijk:
MoneYou: Deze heb ik eigenlijk niet gevolgd. Is dit van ABN-AMRO?
Credit Europe: ?

De rest is lager dan 5%, dan blijf ik liever bij de 4% van de Postbank.
MoneYou is idd van ABN-AMRO en daarbij ook gedekt door de DNB. Zelf gisteren nagekeken voordat ik een rekening opende. ABN is op dit moment 1 van de veiligste banken en de rekening is makkelijk via internet te openen itt CE waarbij je eerst een brief moet versturen.
pi_62198072
dit wil je dus echt niet tegenkomen als je 20k+ ergens hebt ondergebracht:

We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Icesave internet accounts. We apologise for any inconvenience this may cause our customers. We hope to provide you with more information shortly.

[ Bericht 0% gewijzigd door James52 op 07-10-2008 12:06:03 ]
pi_62198089
quote:
Engelse klanten kunnen overigens niet meer bij hun rekening. Nederlanders (nog) wel.
Staat in de voorwaarden; tegoeden kunnen 60 dagen bevroren worden in het VK.
pi_62198256
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Ah k... dat kan wel eens de redding zijn voor Nederlandse spaarders.
Zodat zij hopelijk nog wel bij hun geld kunnen komen?

Toch mooi dat klanten en de consumentenbond toen zo'n ophef over die voorwaarde maakten.
pi_62200337
Heb net ook alles van mijn icesave rekening gehaald.
Maar heb een vraag hoe gaat dat terugstorten van je spaargeld in zijn werk
Moet je langskomen, gebeurd het automatisch, moet je Wellink bedrijgen, etc.

want daar weet ik niets vanaf, ik weet dat het gegarandeerd is maar hoe (en hoelang het duurt) ik het terugkrijg is mij compleet onduidelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:30:16 #183
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62200435
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:41 schreef feedmyfear het volgende:
Iemand een rekening bij Moneyou? Heb net m'n geld overgeboekt van m'n Icesave naar m'n nederlandse rekening.
Net even een rekening daar geopend
pi_62200464
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Stond eerst ook in de Nederlandse voorwaarden, maar is er vrij snel uitgehaald vanwege klachten, gelukkig
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:34:30 #185
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62200542
klopt het als ik zeg dat het dom is om je geld weg te halen bij icesave omdat je daarmee jezelf en de rest van de icespaarders geen plezier mee doet ?

Nu de bank genationaliseerd is lijkt het me niet dat die failliet gaat. Zeker niet met de bescherming van scandinavie en rusland.
pi_62200553
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Stond eerst ook in de Nederlandse voorwaarden, maar is er vrij snel uitgehaald vanwege klachten, gelukkig
wat wel fijn is je kunt niet meer inloggen bij icesave de server zal het wel te druk hebben

maar moneyyou is betrouwbaar en echt van abn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62200585
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:34 schreef Fugie het volgende:
klopt het als ik zeg dat het dom is om je geld weg te halen bij icesave omdat je daarmee jezelf en de rest van de icespaarders geen plezier mee doet ?

Nu de bank genationaliseerd is lijkt het me niet dat die failliet gaat. Zeker niet met de bescherming van scandinavie en rusland.
qua

bron
pi_62200632
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb net ook alles van mijn icesave rekening gehaald.
Maar heb een vraag hoe gaat dat terugstorten van je spaargeld in zijn werk
Moet je langskomen, gebeurd het automatisch, moet je Wellink bedrijgen, etc.

want daar weet ik niets vanaf, ik weet dat het gegarandeerd is maar hoe (en hoelang het duurt) ik het terugkrijg is mij compleet onduidelijk
In Nederland is een centrale uitvoerder die betalingen tussen banken regelt. Dit bedrijf heet Equens.
Normale gang van zaken is dus dat Icesave jouw geld overmaakt naar Equens, en Equens stuurt het dan weer door naar jouw Postbank/Rabobank/etc rekening.
Dit duurt gemiddeld 1 dag. Soms kan het echter al in een paar uur uitgevoerd zijn (vooral als je de transactie vroeg op de dag maakt) en soms iets langer.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:40:11 #189
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62200670
quote:

Tsja, natuurlijk doe je wel mee als je het geld er af haalt. Het is dan ook de vraag of je wil riskeren om alleen achter te blijven...
pi_62200675
quote:

Je doet er andere spaarders inderdaad geen plezier mee door bij te dragen aan paniek en financiële problemen door je geld weg te halen.
Echter in dit geval kies ik toch voor mijn eigen centen ipv mijn principes.
pi_62200680
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

De AK-bank bijvoorbeeld is gewoon een Nederlandse bank: http://www.registers.dnb.nl/dnb/DNB_mt_template.aspx?FolderID=2039&LanguageID=NLD

Op die pagina kun je zien welke vergunningen ze hebben en tot wanneer die lopen. Die van de AK-bank hebben een nog onbepaalde looptijd, dus zijn erg lang geldig. Ze hebben een vergunning voor "Uitoefenen van het bedrijf van bank of electronisch geldinstelling (2:12 lid 1)", dus ze vallen onder het depositogarantiestelsel.

Geen probleem dus zou ik zeggen. Hetzelfde geldt voor de AT bank.
pi_62200692
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat wel fijn is je kunt niet meer inloggen bij icesave de server zal het wel te druk hebben
Als ik op inloggen online bank klik en de cursor daar op houdt dan laadt hij wel, maar wel heeeel langzaam. Uiteindelijk kom je dan wel in het inlogscherm, maar je moet wel geduld hebben.
pi_62200695
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In Nederland is een centrale uitvoerder die betalingen tussen banken regelt. Dit bedrijf heet Equens.
Normale gang van zaken is dus dat Icesave jouw geld overmaakt naar Equens, en Equens stuurt het dan weer door naar jouw Postbank/Rabobank/etc rekening.
Dit duurt gemiddeld 1 dag. Soms kan het echter al in een paar uur uitgevoerd zijn (vooral als je de transactie vroeg op de dag maakt) en soms iets langer.
nee dat snap ik, ik bedoel meer wanneer de bank klapt en de nederlandse bank garant moet staan, hoe gaat dat in zijn werk
pi_62200731
Vraagje over MoneYou..... ziet iemand daar nog risico's liggen, waarom het oppassen is voor die partij?
pi_62200833
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje over MoneYou..... ziet iemand daar nog risico's liggen, waarom het oppassen is voor die partij?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:48:46 #196
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62200873
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:40 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Tsja, natuurlijk doe je wel mee als je het geld er af haalt. Het is dan ook de vraag of je wil riskeren om alleen achter te blijven...
Dan krijg ik mijn geld zeker terug

Ik vind het een beetje matig dat iedereen zich laat opnaaien. Volgens mij waren de half jaar cijfers in augustus nog goed van landsbankski, en aangezien mijn geld toch veilig is zie ik niet in waarom je zou overstappen naar een 'veiligere' bank (wat als de ceb straks wat lijken uit de kast haalt ?).
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:52:11 #197
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62200959
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje matig dat iedereen zich laat opnaaien. Volgens mij waren de half jaar cijfers in augustus nog goed van landsbankski, en aangezien mijn geld toch veilig is zie ik niet in waarom je zou overstappen naar een 'veiligere' bank (wat als de ceb straks wat lijken uit de kast haalt ?).
Veel mensen, waaronder ik, vallen over het feit dat je garantie onder handen valt van IJsland. Net iets minder veilig dan onder Nederland. Of dat in de praktijk ook werkelijk zo is moet nog blijken maar onder het motto..better save then sorry...
pi_62200997
quote:

[..]

Oh het is wel veilig echter is de ijslandse economie 10x zo klein als de spaartegoeden van de banken daar

en http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33601.z24
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33594.z24
pi_62201204
Icesave online bankieren is erg langzaam.. Hoe zou dat toch komen?
pi_62201445
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

ik heb het gisteravond overgemaakt, is mijn geld dan veilig, het staat nog niet op mijn gewone betaalrekening, ik knijp hem echt
pi_62201508
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:03 schreef DJKoster het volgende:
Icesave online bankieren is erg langzaam.. Hoe zou dat toch komen?
quote:
Sessie is verlopen

* Uw sessie is verlopen, u dient opnieuw in te loggen.
Ik kwam tot het 'overboeken' scherm
pi_62201575
quote:

[..]

De jaarcijfers van Fortis waren toch ook allemaal goed?
pi_62201606
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:15 schreef hplaserjet het volgende:

[..]

ik heb het gisteravond overgemaakt, is mijn geld dan veilig, het staat nog niet op mijn gewone betaalrekening, ik knijp hem echt
Dat wil ik ook graag weten. Ik heb mijn deel er gisteren afgehaald en dat van mijn ouders vandaag, beide rekeningen staan nu dan ook op 0 euro, maar kan ik dan zeker weten dat het er echt af is en dat het dus 'onderweg' is naar de andere rekening?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:23:07 #204
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62201632
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De jaarcijfers van Fortis waren toch ook allemaal goed?
geen idee, die cijfers ken ik niet

Ik snap alleen dat paniekgedrag totaal niet. Het zou verstandig zijn om hier alle tegoeden ook te bevriezen totdat mensen weer even tot rust zijn gekomen.
pi_62201664
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat wil ik ook graag weten. Ik heb mijn deel er gisteren afgehaald en dat van mijn ouders vandaag, beide rekeningen staan nu dan ook op 0 euro, maar kan ik dan zeker weten dat het er echt af is en dat het dus 'onderweg' is naar de andere rekening?
Ah, ik lees dit in een ander topic:
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:17 schreef Wexy het volgende:

[..]

alle betalingen die voor 14.00 worden gedaan stonden altijd al later de middag op de rekening. Neem aan dat gisteravond ook gezien wordt als vandaag voor 14.00 en dat het dus straks op je rekening zal staan.
Nog ff wachten dus
pi_62201683
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

duurt een dag volgens de site voor 1400 dan staat het er de volgende dag op
pi_62201697
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:23 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik snap alleen dat paniekgedrag totaal niet. Het zou verstandig zijn om hier alle tegoeden ook te bevriezen totdat mensen weer even tot rust zijn gekomen.
verstandig wel, goed voor het hart van 50.000 rekeninghouders is iets anders
pi_62201707
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:23 schreef Fugie het volgende:

[..]

Die mogelijkheid om het saldo te bevriezen hebben ze zelf uit de voorwaarden gehaald, dat stond er eerst wel in. Het zou misschien idd beter zijn, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat mijn geld er nu weg is. Blij dat ik geen Brit ben
pi_62201778
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

duurt een dag volgens de site voor 1400 dan staat het er de volgende dag op
Net gekeken, het volgende staat er:
quote:
Overboekingen die plaatsvinden voor 16.00 uur staan normaliter dezelfde dag op de Icesave Spaarrekening(afhankelijk van de bank waar uw tegenrekening loopt). Overboekingen die na 16.00 uur plaatsvinden worden de volgende werkdag op de Icesave Spaarrekening bijgeschreven.
Nouja, die 2 uurtjes overleef ik wel. Als het goed is moet het vandaag dus binnen zijn
pi_62201873
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Net gekeken, het volgende staat er:
[..]

Nouja, die 2 uurtjes overleef ik wel. Als het goed is moet het vandaag dus binnen zijn
dat si NAAR de icesave rekening niet er VANAF
pi_62201932
ik ben pas gerust als mijn geld weer veilig bij Fortis staat
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:35:08 #212
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62201951
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die mogelijkheid om het saldo te bevriezen hebben ze zelf uit de voorwaarden gehaald, dat stond er eerst wel in. Het zou misschien idd beter zijn, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat mijn geld er nu weg is. Blij dat ik geen Brit ben
ik begrijp het wel als je meer dan 40k hebt staan, en misschien zelfs wel als je meer dan 20k hebt staan. Maar alles onder de 20k is sowieso 100% gegarandeerd. Een brief schrijven naar ijsland is niet veel anders dan naar je buurman, dus dat is ook niet echt het probleem :x
pi_62202042
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:35 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik begrijp het wel als je meer dan 40k hebt staan, en misschien zelfs wel als je meer dan 20k hebt staan. Maar alles onder de 20k is sowieso 100% gegarandeerd. Een brief schrijven naar ijsland is niet veel anders dan naar je buurman, dus dat is ook niet echt het probleem :x
Ware het niet dat de Landsbanki 374% zo groot is als het gehele IJslandse BNP. Het lijkt me een redelijke vraag als je wil weten of IJsland zo'n bedrag überhaupt wel kan garanderen.
pi_62202155
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:38 schreef HuHu het volgende:

[..]

Ware het niet dat de Landsbanki 374% zo groot is als het gehele IJslandse BNP. Het lijkt me een redelijke vraag als je wil weten of IJsland zo'n bedrag überhaupt wel kan garanderen.
en het geen belgie of duitsland waar je zo bent wanneer de shit the fan raakt
pi_62202201
Landsbanki's internetbank Icesave uit de lucht in VK
7 oktober 2008, 13:49 uur | FD.nl/DJ
3AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Icesave, de internetspaarbank van de IJslandse bank Landsbanki, heeft de Engelse internetsite uit de lucht gehaald. Op de site wordt gemeld dat Icesave momenteel geen stortingen en opname-aanvragen verwerkt. Icesave stelt spoedig met meer informatie te komen.

Een woordvoerder van Landsbanki zegt in een reactie tegen Dow Jones Newswires niet te weten wanneer het probleem zal zijn opgelost en dat de bank verder niets aan de op de website geplaatste verklaring heeft toe te voegen.

Icesave bood in de afgelopen maanden de hoogste spaarrente in het Verenigd Koninkrijk, oplopend tot 7,06%.

Icesave is ook actief in Nederland, waar het een spaarrente biedt van 5,25%. De Nederlandse website van Icesave is wel operationeel.

De IJslandse overheid heeft maandagavond de volledige controle genomen over de bankensector van het land. De bank Landsbanki is daarbij onder curatele van de overheid gesteld en het bestuur is vervangen door overheidsbeambten.

http://www.fd.nl/artikel/(...)ank-icesave-lucht-vk
pi_62202238
Veilig IceSave.nl ziet site in problemen komenSparen via IceSave met hoge rente gegarandeerd

Het nieuws dat IJsland haar banken genationaliseerd heeft, lijkt een run te hebben veroorzaakt op de website icesave.nl. De site is nog wel bereikbar, maar zo gauw je wilt inloggen loopt de site vast, of is hij extreem traag. Het is niet bekend of mensen hun geld willen weghalen bij de bank, of alleen kijken of hun geld nog beschikbaar en bereikbaar is. Het spaarsaldo op Ice Save wordt volledig door de IJslandse overheid gegarandeerd, waardoor de bank in feite veiliger is dan veel andere banken.

De Engels site van IceSave meldt inmiddels dat er geen transacties meer kunnen plaatsvinden. Zowel opnames als stortingen zijn niet meer mogelijk. Volgens een woordvoerder van IceSave Nederland zullen die beperkingen in Nederland niet optreden. Vorig jaar won de spaarrekening van IceSave nog een prijs als beste spaarrekening van Engeland.
IceSave.nl is onderdeel van het IJslandse Landsbanki. Die bank is nu dus onder curatele van de overheid in IJsland en het bestuur is vervangen. IJsland garandeert alle spaartegoeden van alle klanten van de bank.

http://www.hyped.nl/detai(...)e_in_problemen_komen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:51:48 #217
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62202365

Ik heb mijn geld trouwens al binnen, is nu onderweg naar MoneYou
pi_62202377
quote:
Je hebt helemaal niks met IJsland of regelingen in IJsland te maken. Iedere bank die op de Nederlandse markt wil zitten moet een licentie aanvragen bij De Nederlandse Bank. In het geval van de Landsbanki heeft de Luxemburgse tak van de Landsbanki die licentie verworven via een Nederlandse dochter (dat is verplicht van de DNB). Het is dus DNB die garant staat voor jouw spaargeld, ook al is het moederbedrijf misschien een buitenlandse bank. DNB garandeert het spaargeld pas niet meer als jij actief naar het buitenland gaat met je spaargeld.
pi_62202389
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:51 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb mijn geld trouwens al binnen, is nu onderweg naar MoneYou
zitten daar nog nadelen aan, aan dat moneyou
pi_62202411
Customers of the Icesave internet bank have been warned they will probably have to claim compensation for money held in their savings accounts.

The authorities in the UK are preparing for the bank's parent in Iceland, Landsbanki, to be declared insolvent.

The Icelandic government took control of the country's second biggest bank on Tuesday to stop it collapsing.

Claims from Icesave's UK customers will be handled by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS
pi_62202414
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niks met IJsland of regelingen in IJsland te maken. Iedere bank die op de Nederlandse markt wil zitten moet een licentie aanvragen bij De Nederlandse Bank. In het geval van de Landsbanki heeft de Luxemburgse tak van de Landsbanki die licentie verworven via een Nederlandse dochter (dat is verplicht van de DNB). Het is dus DNB die garant staat voor jouw spaargeld, ook al is het moederbedrijf misschien een buitenlandse bank. DNB garandeert het spaargeld pas niet meer als jij actief naar het buitenland gaat met je spaargeld.
nope volgens hun eigen site niet

de eerste 20.000 (en nu alles) vallen onder het ijslandse stelsel
pi_62202455
Hey stelletje Eynsteins, die garantstelling in IJsland is gebaseerd op een wet. Wat is een kenmerk van een wet? Juist, dat die zomaar gewijzigd kan worden. Zonder eerbiedigende werking. Kijken wat die garantstelling nog waard is als IJsland het simpelweg niet blijkt te kunnen betalen.

Het enige zure is dat Nederlandse banken (en dan uiteindelijk de spaarders van die banken) dan (deels) mogen betalen voor het feit dat spaarders van Icesave voor een beetje meer rente anderen met de rekening willen doen opzadelen. Hoger rendement graag, meer risico, neuh, laat daar anderen maar voor opdraaien.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:57:11 #223
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62202495
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zitten daar nog nadelen aan, aan dat moneyou
Ze geven 0,15% minder rente
pi_62202527
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nope volgens hun eigen site niet

de eerste 20.000 (en nu alles) vallen onder het ijslandse stelsel
als alles in IJsland gegarandeerd is, keert het NL stelsel dus niks uit. Mooi.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 oktober 2008 @ 14:59:34 #225
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62202557
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hey stelletje Eynsteins, die garantstelling in IJsland is gebaseerd op een wet. Wat is een kenmerk van een wet? Juist, dat die zomaar gewijzigd kan worden. Zonder eerbiedigende werking. Kijken wat die garantstelling nog waard is als IJsland het simpelweg niet blijkt te kunnen betalen.

Het enige zure is dat Nederlandse banken (en dan uiteindelijk de spaarders van die banken) dan (deels) mogen betalen voor het feit dat spaarders van Icesave voor een beetje meer rente anderen met de rekening willen doen opzadelen. Hoger rendement graag, meer risico, neuh, laat daar anderen maar voor opdraaien.
en nu ga jij iedereen even lekker bang maken

terwijl er nieuwsberichten uit gaan dat de staat ijsland het volledige bedrag vergoed in geval van fallissement??
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:00:32 #226
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62202582
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en het geen belgie of duitsland waar je zo bent wanneer de shit the fan raakt
Wat wil je dan doen, voor de deur gaan liggen
Met de huidige infrastructuur is het niet zon moeite om even naar ijsland te gaan of contact te krijgen met ijsland.
quote:

Gaat het er niet om hoe de wet was toen ik mijn contract afsloot ? Want anders is het heel simpel voor ijsland, namelijk alle garanties intrekken, banken failliet verklaren en doorstarten en het probleem is weg.
pi_62202584
Hoe vaak is er nou al vermeld dat IJsland het geld níet heeft om alles uit te betalen...
pi_62202669
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Wexy het volgende:

[..]

en nu ga jij iedereen even lekker bang maken

terwijl er nieuwsberichten uit gaan dat de staat ijsland het volledige bedrag vergoed in geval van fallissement??
misschien moet je dan je geld gaan claimen bij de persdienst.
pi_62202675
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Fugie het volgende:

[..]

Wat wil je dan doen, voor de deur gaan liggen
Met de huidige infrastructuur is het niet zon moeite om even naar ijsland te gaan of contact te krijgen met ijsland.

[..]

Gaat het er niet om hoe de wet was toen ik mijn contract afsloot ? Want anders is het heel simpel voor ijsland, namelijk alle garanties intrekken, banken failliet verklaren en doorstarten en het probleem is weg.
wel een stuk duurder en wanneer ik mijn spaargeld kwijt raak wil dat graag botvieren op iets of iemand die er mee te maken heeft
pi_62202825
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Fugie het volgende:

Zo simpel is het. Als wetgever kan ik alles in de wet zetten: eerbiedigende werking, terugwerkende kracht, of niet. Kun je klagen bij de IJslandse rechter, die alleen maar de IJslandse wet kan toepassen.

Kortom: als de bedragen te groot worden kan IJsland wel een grote mond hebben, maar geld wat er niet is kunnen ze niet uitgeven. Ik zou als IJslandse wetgever wel een uitzondering maken voor IJslandse staatsburger, maar buitenlanders (free loaders) zouden wat mij betreft de bietenbrug op kunnen. Het is zodadelijk niet de vraag of mensen hun geld terug krijgen, maar of de IJslandse economsie nog bestaat. Misschien kunnen ze het eiland verkopen aan een rijke rus

Het hoeft zo niet te gaan, maar als je dat niet besefte toen je zo'n vage rekening afsloot met een rente die toen ver boven de markt ging, ben je wel redelijk naief.
pi_62202888
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Smultie2 het volgende:
Hoe vaak is er nou al vermeld dat IJsland het geld níet heeft om alles uit te betalen...
ik meende ergens gelezen te hebben dat de overheid dat ergens ondergebracht heeft bij een verzekering.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:16:22 #232
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62203004
quote:

[..]

Niet te vergeten: de bank heeft ook heel veel tegoeden in diverse landen! Nu worden die leningen niet direct terugbetaald, maar op de lange termijn komt dat best goed.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:19:06 #233
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62203072
quote:
Dat zal wel meevallen... Hoeveel klanten hebben ze in NL? Ik gok wat getallen: 50.000? De helft heeft er niets op staan? De andere helft gemiddeld 5000 euro? Dat is 250 miljoen euro. 1 % van wat de Staat even naar Fortis schuift...
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze het eiland verkopen aan een rijke rus Nederlander!
Mooi landje hoor, ik wil er wel heen! Telt gewoon bij de Waddeneilanden: IJsland, Texel, Vlieland, enz.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:21:45 #234
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62203127
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zo simpel is het. Als wetgever kan ik alles in de wet zetten: eerbiedigende werking, terugwerkende kracht, of niet. Kun je klagen bij de IJslandse rechter, die alleen maar de IJslandse wet kan toepassen.

Kortom: als de bedragen te groot worden kan IJsland wel een grote mond hebben, maar geld wat er niet is kunnen ze niet uitgeven. Ik zou als IJslandse wetgever wel een uitzondering maken voor IJslandse staatsburger, maar buitenlanders (free loaders) zouden wat mij betreft de bietenbrug op kunnen. Het is zodadelijk niet de vraag of mensen hun geld terug krijgen, maar of de IJslandse economsie nog bestaat. Misschien kunnen ze het eiland verkopen aan een rijke rus

Het hoeft zo niet te gaan, maar als je dat niet besefte toen je zo'n vage rekening afsloot met een rente die toen ver boven de markt ging, ben je wel redelijk naief.
ik wist dat, ik weet ook dat scandinavie (1.5 miljard) en nu ook rusland (4 miljard) hebben toegezegd ijsland te helpen bij eventuele problemen. Ik vind het dan ook raar dat iedereen nu opeens zijn geld gaat opnemen, terwijl deze risico's allang bekend waren. Dat het land ijsland failliet gaat is voor het enige risico, maar die kans acht ik dusdanig klein dat ik niet de moeite neem om mijn geld terug te storten naar mijn rabo rekening.
pi_62203193
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen... Hoeveel klanten hebben ze in NL? Ik gok wat getallen: 50.000? De helft heeft er niets op staan? De andere helft gemiddeld 5000 euro? Dat is 250 miljoen euro. 1 % van wat de Staat even naar Fortis schuift...
[..]

Mooi landje hoor, ik wil er wel heen! Telt gewoon bij de Waddeneilanden: IJsland, Texel, Vlieland, enz.
In berichten van een paar maanden terug werd gesproken over een gemiddeld vermogen van zo'n 25k op de rekeningen. Oftewel er zijn een aantal mensen die flink meer op hun rekening daar hebben dan de garantie terug zou geven.
pi_62203210
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

mooi, als dat wel meevalt kunnen we ook zeggen: jammer, u heeft gegokt, u heeft verloren, en wat heeft u daarvan geleerd? In het vervolg zelf nadenken, en niet zomaar wel alle lusten maar niet de lasten willen.

Bij een hoger rendement hoort een hoger risico.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 oktober 2008 @ 15:25:26 #237
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62203231
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9287C6C038121.html

Om even bij Ijsland weg te gaan en op het algehele onderwerp te zitten...

NL garandeert nu 100.000 dus....

http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33651.z24

[ Bericht 21% gewijzigd door Nizno op 07-10-2008 15:35:13 ]
pi_62203632
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mooi, als dat wel meevalt kunnen we ook zeggen: jammer, u heeft gegokt, u heeft verloren, en wat heeft u daarvan geleerd? In het vervolg zelf nadenken, en niet zomaar wel alle lusten maar niet de lasten willen.

We hebben het hier over spaargeld. Als ik risico wil ga ik wel beleggen. Op hun spaargeld willen consumenten gewoon zekerheid. Die zekerheid is ook nodig, anders zou er echt niet zoveel gespaard worden. En dat spaargeld is hard nodig voor banken om hun leningen te dekken.
Zonder spaargeld kan een bank niet bestaan.
pi_62204814
http://www.elsevier.nl/we(...)aar-100.000-euro.htm

Hier staat het al iets duidelijker... EU landen dienen een garantie te geven tussen de 50k en 100k.
Nederland kiest dus voor 100.000....
SeLang hoeft dus wat minder te spreiden nu

Wel roept dat bij mij nog wat vragen op.
- Is deze 100.000 nu voor 100% gegarandeerd of zit er toch een component eigen risico in?
- Hoe gaat het nu met Duitsland en Ierland waar de overheid al heeft geroepen alles te garanderen?

Edit: jammer genoeg is het een tijdelijke maatregel die voor 1 jaar is afgesproken. Ze kunnen het later dus weer terug draaien.

[ Bericht 8% gewijzigd door dyna18 op 07-10-2008 16:25:05 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:20:11 #241
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_62204934
Die 100.000 EUR garantie, is dat per direct, of per 1-11 of een andere datum? Daar zie ik niets over.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_62204966
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Smultie2 het volgende:
Nee, niet alles.. Maar misschien nog wel 20K per persoon.
pi_62205038
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:16 schreef dyna18 het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)aar-100.000-euro.htm

Hier staat het al iets duidelijker... EU landen dienen een garantie te geven tussen de 50k en 100k.
Nederland kiest dus voor 100.000....
SeLang hoeft dus wat minder te spreiden nu

Wel roept dat bij mij nog wat vragen op.
- Is deze 100.000 nu voor 100% gegarandeerd of zit er toch een component eigen risico in?
- Hoe gaat het nu met Duitsland en Ierland waar de overheid al heeft geroepen alles te garanderen?
Ik denk dat ze gewoon 100% bijven garanderen, zoveel mensen zullen er niet naar die landen gaan met hun geld aangezien er slechts 2% van de bevolking meer dan 100k spaargeld bezit.
pi_62205152
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:22 schreef James52 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon 100% bijven garanderen, zoveel mensen zullen er niet naar die landen gaan met hun geld aangezien er slechts 2% van de bevolking meer dan 100k spaargeld bezit.
Juist die 2% wil je behouden, aangezien die flink meer dan 2% van het totaal uitmaken
pi_62205177
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef darktower het volgende:
Die 100.000 EUR garantie, is dat per direct, of per 1-11 of een andere datum? Daar zie ik niets over.
per direct
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:27:47 #246
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62205229
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef darktower het volgende:
Vanaf vandaag voor wat ik Bos al de hele tijd hoor zeggen vanaf 15.00 uur op de tv en radio.
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:20 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Nee, niet alles.. Maar misschien nog wel 20K per persoon.
Ijsland zegt dat ze van IceSave ook 100% garanderen.
pi_62205543
als IJsland 100% vergoed, valt dus niks onder de NL garantieregeling.

voor de juristen onder ons: als IJsland 100% zegt te vergoeden, je dus een vordering op de IJslandse overheid hebt, en deze uiteindelijk niet uitkeert: valt de vordering op de IJslandse overheid onder de NL depositiogarantieregeling?

Als Nederlandse banken o.g.v. de depositogarantieregeling opdraaien voor de schade, weet ik het antwoord van Rabo/JFZ wel, denk ik

/edit/ik wil het best aan DNB vragen, maar die zeggen dan toch dat ze dat bekend zullen maken als zich dat voordoet.... Bos is een juridische ramp op pootjes /edit/
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:56:25 #248
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62206276
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
als IJsland 100% vergoed, valt dus niks onder de NL garantieregeling.

voor de juristen onder ons: als IJsland 100% zegt te vergoeden, je dus een vordering op de IJslandse overheid hebt, en deze uiteindelijk niet uitkeert: valt de vordering op de IJslandse overheid onder de NL depositiogarantieregeling?

Als Nederlandse banken o.g.v. de depositogarantieregeling opdraaien voor de schade, weet ik het antwoord van Rabo/JFZ wel, denk ik

/edit/ik wil het best aan DNB vragen, maar die zeggen dan toch dat ze dat bekend zullen maken als zich dat voordoet.... Bos is een juridische ramp op pootjes /edit/
Ik denk dat je in dat slechtste geval een briefje krijgt van de Ijslandse staat met daarin de melding dat ze een schuldbekentenis voor je hebben.
pi_62206845
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:56 schreef Wexy het volgende:

[..]

Ik denk dat je in dat slechtste geval een briefje krijgt van de Ijslandse staat met daarin de melding dat ze een schuldbekentenis voor je hebben.
da's mooi dan, want dat is geen deposito bij een instelling die een NL bankvergunning heeft, en valt dus niet onder de depositogarantieregeling. Bovendien loop je dan waarschijnlijk valutarisico op de Ijslandse Krone (alhoewel die vandaag 'gekoppeld' is aan de Euro....geen idee hoe ze dat willen bekostigen gezien het renteverschil)
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:20:40 #250
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62207007
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nu moet je geen beleggingswijsheden op spaarrekeningen gaan loslaten...
pi_62207117
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nu moet je geen beleggingswijsheden op spaarrekeningen gaan loslaten...
da's vast cynisch bedoeld, want anders ga je me nog vertellen dat sparen wat anders is dan beleggen met een laag risico..... (soms wat lager dan anders)

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 07-10-2008 17:42:43 ]
pi_62207398
Telefonische helpdesk uitgeschakeld, op e-mails word niet gereageerd en ze weigeren de pers te woord te staan.
Lekker volk die ijslanders.
pi_62208514
Gaat goed, hopelijk zijn de Russen betrouwbaarder (AT Bank)
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:40:51 #254
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62208909
Stel persoon A heeft 18000 euro bij icesave staan en persoon B 38000.

Stel de centrale bank van ijsland kan de eerste 20000 euro garantie niet nakomen. Dan betekend dit dat persoon A dus niks krijgt en persoon B 18000 euro van de nederlandse staat / de nederlandse bank.

In feite betekend dit dat de arme mensen A, alles kwijt raken en de rijke mensen B niet.

Lijkt me politiek gezien een onhoudbare situatie ! Ik verwacht dan ook dat in het uiterste geval onze linkse tover kabouter bos nog wel in actie komt om ook de eerste 18000 te garanderen uit ijsland.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_62209155
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:

Stel de centrale bank van ijsland kan de eerste 20000 euro garantie niet nakomen. Dan betekend dit dat persoon A dus niks krijgt en persoon B 18000 euro van de nederlandse staat / de nederlandse bank.

In feite betekend dit dat de arme mensen A, alles kwijt raken en de rijke mensen B niet.

Lijkt me politiek gezien een onhoudbare situatie ! Ik verwacht dan ook dat in het uiterste geval onze linkse tover kabouter bos nog wel in actie komt om ook de eerste 18000 te garanderen uit ijsland.
het enige probleem daarbij is dat kabouter Bos niks garandeert, maar de andere Nederlandse banken. Hebben die een gaatje in hun hoofd, denk je?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:54:09 #256
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62209235
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:35 schreef James52 het volgende:
Telefonische helpdesk uitgeschakeld, op e-mails word niet gereageerd en ze weigeren de pers te woord te staan.
Lekker volk die ijslanders.
Gewoon foute boel dus.
pi_62209319
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 18:40 schreef Sigmund_Freud het volgende:

Zo kan je het ook bekijken ja Feit blijft dat persoon A 18k heeft verloren, en de grote boze rijke kapitalist 20k. Wie is hier dan zieliger?
Verder zal Bos geen tegoeden uit het buitenland garanderen, dat geloof ik nooit. Hij is socialist, geen filantroop.
pi_62209397
Weet iemand welke bank de hoogste rekening heeft met een uitbetaling per kwartaal?

Ik heb nu een Internetkwartaal Spaarrekening met een rente van 3,40%. Ik vind een uitkering per kwartaal toch iets prettiger dan per jaar.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:03:19 #259
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_62209483
Bos zal natuurlijk op dit moment niet bevestigen dat hij een eventuele garantie zal doen omdat hij dan eventueel opdraait voor alle tegoeden. Liever heeft hij dat iedereen nog red wat er te redden valt, voor de eventuele overgebleven zal hij dan alsnog in actie komen.

Geluk bij een ongeluk is dat de spaarders uit de VK er nu 60 dagen niet meer bij kunnen. Kunnen wij mooi alles overhevelen.

Gelukkig heb ik dat vorig week al grotendeels gedaan en is het ook al over bij de RABO.

Helaas betekend grotendeels dat ik er nog steeds 5000 EUR heb staan Inloggen lukt op dit moment niet, servers overbelast. Zal vanacht om 3.00 uur wel even opstaan om het restant over te boeken. Dan zal de rust op de servers wel weer gekeerd zijn.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_62209501
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:00 schreef hardcorekabouter het volgende:
Weet iemand welke bank de hoogste rekening heeft met een uitbetaling per kwartaal?

Ik heb nu een Internetkwartaal Spaarrekening met een rente van 3,40%. Ik vind een uitkering per kwartaal toch iets prettiger dan per jaar.
Ben ik toch benieuwd waarom je dat prettiger vindt.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:04:32 #261
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_62209521
quote:

Credit Europe keert de rente elk half jaar uit en dan dus 5.25% ipv die 3.4
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_62209574
Ik raad iedereen aan zo snel mogelijk hun geld bij IceSave weg te halen. IJsland word deze week nog failliet verklaard.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:08:47 #263
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62209639
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:06 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik raad iedereen aan zo snel mogelijk hun geld bij IceSave weg te halen. IJsland word deze week nog failliet verklaard.
Zozo, meneer heeft er verstand van?
pi_62209675
quote:
Ja, en hoe wilde 'iedereen' dat doen dan?

De IceSave-website ligt een klein beetje plat...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:10:52 #265
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_62209699
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja, en hoe wilde 'iedereen' dat doen dan?

De IceSave-website ligt een klein beetje plat...
Klein beetje maar
pi_62209760
quote:
Bron: glazen bol

pi_62210039
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:08 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Zozo, meneer heeft er verstand van?
Let's call it a hunch
pi_62210061
Ik voorspel deel nummer 15 met een topictitel met daarin zeker het woord icesave
pi_62210073
quote:
No shit sherlock!
pi_62210491
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:04 schreef daNpy het volgende:

[..]

Credit Europe keert de rente elk half jaar uit en dan dus 5.25% ipv die 3.4
Weet je het zeker? Op de site staat:
De rente wordt jaarlijks op 31 december met valutadatum 1 januari bijgeschreven.
pi_62210698
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:24 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik voorspel deel nummer 15 met een topictitel met daarin zeker het woord icesave
Fortis mag in de titel wel vervangen worden met Icesave idd
pi_62210721
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:37 schreef hardcorekabouter het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Op de site staat:
De rente wordt jaarlijks op 31 december met valutadatum 1 januari bijgeschreven.
En dat klopt ook gewoon
pi_62210755
quote:

TEB doet 4,6% met een uitbetaling per kwartaal.
pi_62210896
centraal beheer (onderdeel Achmea groep) doet 5,27% effectief (5,15 nominaal) met uitbetaling per maand
pi_62210904
quote:
Als je nou een week eerder was geweest dan had het nog enige profetische waarde
pi_62211037
Mijn Postbank Plus Spaarrekening heeft een rente van 0,5% ( ) dus ik zoek een andere rekening met een hogere rente. Eerst leek Icesave een optie maar nu dus niet meer.....vinden jullie MoneYou een goede optie?
Children of the night. What music they make.
pi_62211086
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:54 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn Postbank Plus Spaarrekening heeft een rente van 0,5% ( ) dus ik zoek een andere rekening met een hogere rente. Eerst leek Icesave een optie maar nu dus niet meer.....vinden jullie MoneYou een goede optie?
Ja
pi_62211096
quote:

AKBank Internet Plus Spaarrekening. 5,00%/jaar, maandelijkse rente.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:58:15 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62211172
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Fortis mag in de titel wel vervangen worden met Icesave idd
Ik dacht meer aan "Who's Next?"...
pi_62211495
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:54 schreef DeHovenier het volgende:
Postbank topplus rekening 4,75 %de eerste 6 maanden als je het bij Postbank wilt houden, zonder opnamebeperking. http://www.postbank.nl/in(...)00.html?linktype=int

5,2% voor een rentecertificaat 1 jaar vast. Zo ver hoef je het niet te zoeken.

Moneyou lijkt me ook oke (zit trouwens op een separate bankvergunning dan ABN AMRO, dit is ABN AMRO Verzekeringen )
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:12:34 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62211598
quote:
Icesave savers warned on accounts.

Customers of the Icesave internet bank have been warned they will probably have to claim compensation for money held in their savings accounts.

The authorities in the UK are preparing for the bank's parent in Iceland, Landsbanki, to be declared insolvent.

The Icelandic government took control of the country's second-biggest bank on Tuesday to keep it afloat.

Icesave is not currently allowing customers to take money out of their accounts or to put in deposits.

Claims from Icesave's UK customers will be handled by the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).

Halldor J Kristjansson, the new manager of Landsbanki, said it had not helped that customers in Britain wanted to take out a large chunk of money after the news broke about the nationalisation of Glitnir, the third-largest Icelandic bank, last week.

"There is always a certain danger that there will be large withdrawal of savings and that by itself created additional problems on top of everything else, there are so many interwoven factors but that wasn't the main problem although it is very big," he said.

Restructuring work

Under the depositor protection arrangements in Iceland and the UK, the Icelandic authorities will be liable for the first 20,887 euros (£16,300) of compensation.

The UK's FSCS will pay out the rest of the claims, up to the newly introduced ceiling of £50,000 per person.

"If, as expected, the Icelandic authorities put the firm into insolvency proceedings this would trigger a default under the FSCS," said the Financial Services Authority.

"In this case, savers with Icesave could make a claim to get their money back," it said.

Landsbanki later issued a statement saying it had gone into receivership, not liquidation, and that the Icelandic Financial Services Authority had appointed a receivership committee.

"Work has already begun on the restructuring of the operations of Landsbanki," it said.

A spokesman for the FSCS said that if Icesave were declared insolvent, UK customers would not have to make two separate claims and that it would probably handle all UK claims on one form.

"We are working with the Icelandic authorities to confirm the procedure," a spokesman said.

"We are gearing up to be ready to do whatever we can in order to get compensation back to UK savers as quickly as possible," he added.

However, during the morning, the FSCS helpline collapsed.

"We are doing everything we can to sort that out as quickly as we can," said a spokeswoman.

"We are trying to get an alternative number installed."

Insolvent

The Financial Services Authority (FSA) said it was expecting Icesave's parent bank to be declared insolvent soon, following its takeover by the Icelandic Financial Supervisory Authority (IFSA).

Icesave has 350,000 savers in the UK and Netherlands, with about £4.5bn of deposits.

It is not currently allowing customers to take money out of their accounts or to put in deposits.

This dismayed customer Mike Davis, 62, who has £75,000 in retirement savings locked up in an Icesave account until 25 October.

His daughter also has savings there and his partner, Pam Henson, 67, has £23,000 with the same bank.

The couple are getting married on 1 November, and Mr Davis, who lives in Gloucestershire, said he was "shaking with worry" when he heard about problems with Icesave.

"This cannot have come at a worse time. It is a pretty devastating blow," said Mr Davis, a landscape architect.

"I haven't slept for a couple of days. This was money put away for retirement."

He was expecting a long process of trying to recover savings and called for governments to guarantee 100% of savings.

Emergency

Landsbanki is the second Icelandic bank to be taken over to prevent a collapse of the country's banking system.

In an announcement on state radio, Commerce and Banking Minister Bjorgvin Sigurdsson said the board of directors of Landsbanki had been dismissed and the bank put into receivership.

He said the state takeover was made "in co-operation" with Landsbanki and the bank would stay open and operate as normal.

Glitnir, the country's third-largest bank, was nationalised last week to stop it being driven into bankruptcy by the international financial crisis.

In a parallel move, Iceland's largest bank Kaupthing has been given a loan of 500m euros from the country's central bank.

"The central bank of Iceland has provided Kaupthing with a 500m euro loan to facilitate operations, and Kaupthing is committed to working with the government to ensure regular workings of the Icelandic financial system," the bank said in a statement.

Continued operations

On Monday, the Icelandic government passed emergency legislation to try to rescue the country's banking system and avoid what Prime Minister Geir Haarde described as "national bankruptcy".

This included an unlimited guarantee for all bank customers' savings accounts.

"What we are doing here is saving a banking system - saving the domestic banking system - and making sure that it can function properly," he said after the decision to rescue Landsbanki.

Meanwhile, the Icelandic government has asked Russia to give it a loan of 4bn euros lasting for three to four years, to strengthen its foreign exchange reserves.

"We have not received the kind of support that we were requesting from our friends. So in a situation like that, one has to look for new friends," Mr Haarde said.

The website of Icesave tells customers: "We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Icesave internet accounts.

"We apologise for any inconvenience this may cause our customers. We hope to provide you with more information shortly," it adds.

A spokeswoman for the bank said the website was not operating "due to technical difficulties", but did not offer any further reason for it being down.

Bron: BBC News
Ik verwacht eigenlijk vanavond nog een verklaring in Nederland dat het doek voor IceSave is gevallen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:14:31 #282
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62211673
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk vanavond nog een verklaring in Nederland dat het doek voor IceSave is gevallen.
Zoiets?
http://www.volkskrant.nl/(...)se_Icesave-spaarders
pi_62211689
quote:

[..]

Bij RTL roepen ze al de hele dag dat er een verklaring komt vanuit icesave maar ze zeggen telkens "icesave laat op zich wachten, we nemen nogmaals contact met ze op"
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:16:33 #285
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62211933
Klote, en ik ben weer te laat om m'n geld er nog vanaf te halen...

Op de IceSave website doet alleen de homepage het bij mij, de inlogpagina (of welke andere pagina dan ook) laadt helaas niet.

Ben bang dat het nog héél lang gaat duren voor ik m'n geld weer terug heb, als IceSave nu ook onderuit klapt. En daar lijkt het toch sterk op.
pi_62211956
quote:

[..]

dan verwacht ik eigenlijk morgenochtend de mededeling van de DNB dat de bankvergunning ingetrokken is. Bem ik erg nieuwsgierig hoe ze andere banken gaan laten meebetalen aan de vermeende garantieregeling.....
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:24:14 #288
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62212007
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:21 schreef Omniej het volgende:
Klote, en ik ben weer te laat om m'n geld er nog vanaf te halen...

Op de IceSave website doet alleen de homepage het bij mij, de inlogpagina (of welke andere pagina dan ook) laadt helaas niet.

Ben bang dat het nog héél lang gaat duren voor ik m'n geld weer terug heb, als IceSave nu ook onderuit klapt. En daar lijkt het toch sterk op.
3 maanden hebben ze het over
pi_62212024
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:16 schreef JortK het volgende:
Weer een bank die binnen enkele uren kapot is, ongelofelijk.
waarom denk je dat dergelijke banken tegen hogere dan markttarieven geld gaan ophalen in Engeland en Nederland? Dat heeft wel langer dan enekle uren gewoed.
pi_62212068
Nu op Netwerk: Welke bank moet je kiezen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:27:31 #291
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62212117
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waarom denk je dat dergelijke banken tegen hogere dan markttarieven geld gaan ophalen in Engeland en Nederland? Dat heeft wel langer dan enekle uren gewoed.
Dat begrijp ik ook wel, maar het feit dat het uren geleden met geruchten begon, en nu al boem over is.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:27:48 #292
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62212134
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:25 schreef DJKoster het volgende:
Nu op Netwerk: Welke bank moet je kiezen
Kies een ouwe sok zou ik zeggen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:29:09 #293
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62212177
Geldt de bankgarantie nu eigenlijk voor 100 % tot een ton? Oftewel: de 90% regeling is volledig op de schop? Wat een veranderingen opeens!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:30:06 #294
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_62212206
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Geldt de bankgarantie nu eigenlijk voor 100 % tot een ton? Oftewel: de 90% regeling is volledig op de schop? Wat een veranderingen opeens!
Ja 100% tot 100.000 euro.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:34:16 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62212341
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:30 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat is wel tof.
Nu kunnen we nog meer geld bij riskante banken met hoge rente wegzetten!
Ik zoek nog een bestemming voor m'n ex- IceSave geld
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62212462
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is wel tof.
Nu kunnen we nog meer geld bij riskante banken met hoge rente wegzetten!
Ik zoek nog een bestemming voor m'n ex- IceSave geld
had Bos er ook bij verteld dat hij morgen een andere mening kan hebben, of teruggefloten kan worden door het parlement?

had Bos er ook bij verteld dat de druk van ING/Rabo steeds groter wordt om bankvergunningen in te trekken, zodat de faillerende banken helemaal niet onder de garantieregeling vallen? Verteld Bos er ook bij als je de regeling goed leest, dat in die regeling geen enkele eerbiedigende werking in zit?
pi_62212475
Credit Europe denkt, we zetten de nieuwe garantiestelsel nog even groot op de voorpagina

Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:40:09 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62212526
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:30 schreef JortK het volgende:

[..]

En voor een en/of rekening 200.000 ?

* RemcoDelft heeft niet zoveel geld maar is gewoon nieuwsgierig!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:41:29 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62212567
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

had Bos er ook bij verteld dat hij morgen een andere mening kan hebben
Dat weet iedereen toch allang?!
pi_62212597
Ik blijft nog even bij Credit Europe Bank.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:42:56 #301
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')