abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2026 @ 11:25:09 #151
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_219742306
Ik moet wel zeggen dat het aanmeldproces wel nog wat voeten in de aarde had bij garantibank.
En dat er geen app is. Alleen voor zakelijke gebruikers geloof ik. Dat is de enige jammer.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 6 januari 2026 @ 10:15:28 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219758647
ING, NIBC en ASN acties inmiddels in stelling gebracht. 25+25+50 = 100 euro.
Toch weer een gratis etentje in april :P
pi_219759480
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:15 schreef leolinedance het volgende:
ING, NIBC en ASN acties inmiddels in stelling gebracht. 25+25+50 = 100 euro.
Toch weer een gratis etentje in april :P
Ik ben al klant bij ING, maar zie daar geen actie met sparen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_219759893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

ING selecteert specifieke klanten uit voor acties via MijnING. Ze hebben zelden openbare acties.
pi_219759924
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

ING selecteert specifieke klanten uit voor acties via MijnING. Ze hebben zelden openbare acties.
Vond deze link via Google maar is niet meer actief lijkt me zo, ik kon me echter wel aanmelden....

https://www.ing.nl/partic(...)bij-genoeg-inkomsten
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:56:11 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219760076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:41 schreef Patroon het volgende:

[..]
Nee die kreeg ook niet iedereen schijnbaar. Moest je 700 euro per maand op je rekening laten storten een paar maanden lang.
pi_219785204
Actie raisin nieuwe klanten
quote:
2,85% p.j. op de RenteBoost spaarrekening
Maak kennis met Raisin via onze exclusieve RenteBoost spaarrekening voor nieuwe klanten. De ideale start voor je spaargeld – direct, flexibel en zonder gedoe.

- 2,85% p.j. – 3 maanden gegarandeerd
- Altijd vrij opneembaar
- Geen kosten & geen bronbelasting
- Aangehouden in Duitsland
- Voor nieuwe klanten
  vrijdag 9 januari 2026 @ 11:52:43 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219787491
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 05:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Actie raisin nieuwe klanten
[..]

Garantibank biedt hetzelfde, maar dan 6 maanden lang.
pi_219787859
Dat klopt wel, maar toch vind ik alle acties wel fijn om te lezen. Als je toevallig geen klant bent bij de een en wel bij de ander dan is het toch fijn om al die dingen te zien.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 16:25:32 #160
5428 crew  miss_sly
pi_219789848
Als je de beschikking hebt over een groter bedrag dat je de komende maanden niet maar in de loop van het jaar wel nodig hebt, waar kun je dat het beste stallen nu?

Er is een aantal banken dat een mooie aanbieding heeft, zag ik al. Het geld staat op een ING rekening. Zelf heb ik al rekeningen bij ASN, maar nog niet bijvoorbeeld de depositorekening waar ze nu een actie op hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 9 januari 2026 @ 16:45:17 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219790023
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:25 schreef miss_sly het volgende:
Als je de beschikking hebt over een groter bedrag dat je de komende maanden niet maar in de loop van het jaar wel nodig hebt, waar kun je dat het beste stallen nu?

Er is een aantal banken dat een mooie aanbieding heeft, zag ik al. Het geld staat op een ING rekening. Zelf heb ik al rekeningen bij ASN, maar nog niet bijvoorbeeld de depositorekening waar ze nu een actie op hebben.
Garantibank
pi_219790269
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:25 schreef miss_sly het volgende:

Wat leolinedance zegt:
Door de actie voor nieuwe rekeninghouders biedt Garantibank voor 6 maanden lang een rente van 2,8% (daarna 1,55%). Zij betalen 1x per jaar op 1 januari de rente uit. De eigenaar van Garantibank is het Spaanse BBVA maar Garantibank werkt met een Nederlandse bankvergunning en het geld valt dus ook onder het Nederlandse DGS.

Die actierente is beter dan bijvoorbeeld je geld 6 maanden vast te zetten. De hoogste die ik via Raisin zie is bijvoorbeeld 2,51% en dan staat je geld in Roemenie of met 2,5% in Italie. Hierboven meldde KrekelJapie naturlijk nog een actie bij Raisin zelf dat je voor 3 maanden 2,85% krijgt. Dat is natuurlijk net iets meer dan de 2,8% van Garantibank, maar in de praktijk merk je van dit soort verschillen bijna niets - zeker omdat het maar 3 maanden is in plaats van 6 maanden. Raisin is een Duitse bank die vooral samenwerkt met andere partnerbanken. De beste andere reguliere spaarrente die ik daar zie is 1,92%.
Ik vind Raisin zelf wel prettig, maar je moet er wel rekening mee houden dat het een paar werkdagen kan duren voor je het geld terug op je betaalrekening hebt - doordat het van die partnerbank naar Raisin gaat en daarna van Raisin naar je eigen rekening. Iets meer gedoe dus.

En natuurlijk lopen er ook acties bij ASN en NIBC waarbij je 50 of 25 euro bonus krijgt. Die zijn ook fijn om mee te pikken, maar die kan je ook meepikken als je er niet een heel groot bedrag neerzet

[ Bericht 18% gewijzigd door snabbi op 09-01-2026 17:27:18 ]
pi_219790562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Garantibank
Dit.
Als het bedrag groter is dan 100.000 euro, spitsen over meerdere banken met verschillende bankvergunningen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 22:14:18 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_219793365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit.
Als het bedrag groter is dan 100.000 euro, spitsen over meerdere banken met verschillende bankvergunningen.
Tip van flip: Zet tot max Eur 98.000,- op een rekening. Bij omvallen van een bank wordt ook de tot het faillissement opgebouwde rente uitgekeerd, tot de grens van in totaal Eur 100.000,- per bankvergunning.
pi_219806229
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:03 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, al jaren. Heb 'm standaard in de "Wallet": = gratis betaalrekening en dat bevalt uitstekend. Beter dan ING, om over de rest van die r**********s maar te zwijgen.
Ik heb ook een openbank rekening. Nu zag ik dat geldopnames bij Geldmaat niet meer kostenloos zijn. Je moet daar nu een aardige servicefee betalen, tenzij je meer dan 2450 euro opneemt.
https://www.geldmaat.nl/nl/diensten/opnemen/biljetten-opnemen/
pi_219806570
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik heb ook een openbank rekening. Nu zag ik dat geldopnames bij Geldmaat niet meer kostenloos zijn. Je moet daar nu een aardige servicefee betalen, tenzij je meer dan 2450 euro opneemt.
https://www.geldmaat.nl/nl/diensten/opnemen/biljetten-opnemen/
Op de site van Openbank staat:

quote:
Hoe vaak kun je geld opnemen met je Я42 Betaalpas?

Je kunt 5 keer per maand zonder kosten geld opnemen in de eurozone. Vanaf de zesde geldopname worden de kosten in rekening gebracht die de geldautomaat aangeeft.
Ik vermoed dat de kosten van GeldMaat pas bij de 6de opname in een maand in rekening worden gebracht.

De beide keren dat ik met mijn Openbank pas geld heb opgenomen bij een automaat (alweer 3 jaar geleden), stond er bij de omschrijving een bedrag commissie vermeld, dit bedrag is echter niet in mindering gebracht op mijn saldo.

Als je het zeker wilt weten, morgen even bellen (of wat geld uit de automaat gaan halen).
pi_219806687
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 12:02 schreef delcielo het volgende:

[..]
Op de site van Openbank staat:
[..]
Ik vermoed dat de kosten van GeldMaat pas bij de 6de opname in een maand in rekening worden gebracht.

Als je het zeker wilt weten, morgen even bellen (of wat geld uit de automaat gaan halen).
Ik stond net voor de Geldmaat om wat geld te pinnen en er werden kosten gerekend, anders had ik het niet geweten.

Dit was voor mij de eerste keer. Andere opnames in vorige jaren waren kostenloos.

Ik heb openbank via whatsapp vraag gesteld over kosten en hun website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')