Dan stop jij je centjes maar in een ouwe sok en boer je -3% vooruit. Het heeft allemaal toch geen zinquote:Op vrijdag 14 november 2025 09:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Sparen is toch al zinloos bij een Nl. inflatie >3%.
Idem.quote:Op vrijdag 12 december 2025 22:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij mijn verzekering 40 euro + vermogensbelasting lager. We betalen al jaren de verzekering in 1x en dan maandelijks reserveren voor het jaar erop.
quote:Op zaterdag 13 december 2025 00:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan stop jij je centjes maar in een ouwe sok en boer je -3% vooruit. Het heeft allemaal toch geen zin
Ik heb in het verleden ook wel eens geld tussen twee rekeningen even tijdelijk verdwenen zodat het niet op de jaaropgave zichtbaar is, maar je moet daar wel mee uitkijken. Ze kunnen nu met AI veel meer zien dan je denkt en als je jaaropgave opeens veel lager is dan verwacht kan dat wel vragen oproepen. Geld wat niet zichtbaar is, maar wel in je bezit moet je officieel opgeven en wordt gezien als fraude.quote:Op vrijdag 12 december 2025 11:37 schreef AnneX het volgende:
Einde jaar betekent ook jaar abo’s betalen zoals ook de Zorgverzekeraar.
Bijtijds - voor de eerste keer - geld van een vrije spaarrek. naar Raisin overgemaakt. Dat was 3 dagen.
En van de Raisin tussenrekening ging per direct naar bankrek. Dat was rap.
Nu de datum genoteerd alvast als waarschuwing in de agenda van
december ‘26.
Bij ING open je een groen deposito en die loopt dan 1 jaar en komt dan + rente vrij.quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:19 schreef AnneX het volgende:
Zo’n groene dep loopt nu bij ing totdat het ophoudt eind 2026?!
Dan telt het weer ‘gewoon’ mee met vermogen. Toch!?
Voor een Rabo zou ik daar een rek moeten hebben, vermoed ik.
En een inkomen. En kosten.
Dit is toch niet heel veel anders dan een deposito.quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:39 schreef Patroon het volgende:
Bij Rabobank is het een spaarrekening en elke storting staat 1 jaar vast. Je moet er een rekening hebben.
Klopt. Maar bij ING is het minimaal 5000 en dat heeft Rabobank niet. Je kan gewoon blijven storten tot 1 januari. Rente bij Rabo 1.65% en ING 1.5%quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:44 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dit is toch niet heel veel anders dan een deposito.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |