abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:01:55 #51
19775 Slam
The True AoD
pi_62052738
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:43 schreef DJKoster het volgende:
*logt na 4 maand ook weer eens in op zijn Icesave rekening*

2 cent rente
bijna 200 euro rente
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_62053251
Ik zit nu bij de Postbank en ik zoek nog een betrouwbare bank met hoge rente om wat centjes op te stallen. Icesave lijkt me een goede kandidaat, maar if het slim is om daar nu een rekening te openen weet ik niet
Children of the night. What music they make.
pi_62053703
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zit nu bij de Postbank en ik zoek nog een betrouwbare bank met hoge rente om wat centjes op te stallen. Icesave lijkt me een goede kandidaat, maar if het slim is om daar nu een rekening te openen weet ik niet
Het rommelt wat in IJsland maar of we daar hier (met IceSave) ook wat van gaan merken weet ik niet. Mogelijk interessante banken zijn AKBank, Credit Europe, Garantibank, ATBank, NIBC, MoneYou.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:33:57 #54
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62055446
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Wie wel?
Ik vind het juist wel logisch... als bedrijven het moeilijker hebben verlagen ze de prijs van hun producten om hun producten toch te verkopen. En de prijs van geld is de rente, dus dat deze lager wordt is op zich logisch. Ik weet wel dat het in de praktijk bij banken niet zo werkt omdat er veel meer psychologie zoals vertrouwen meespeelt, maar zo werkt het op de normale markt wel.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_62055905
Alleen hebben ze te weinig geld, en als er van iets te weinig is stijgt de prijs.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 18:51:10 #56
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62057297
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel logisch... als bedrijven het moeilijker hebben verlagen ze de prijs van hun producten om hun producten toch te verkopen.
Hier ga je de mist in, wat het bedrijf "verkoopt" is rente. Willen ze dat aantrekkelijker maken, moeten ze het verhogen.
censuur :O
pi_62058090
Heb mijn contract bij de NIBC ondertekend en teruggestuurd (al een week geleden). Krijg ik nog een bevestiging dat alles nu geregeld is of kan ik gewoon gaan storten?
pi_62058167
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:24 schreef MCH het volgende:
Heb mijn contract bij de NIBC ondertekend en teruggestuurd (al een week geleden). Krijg ik nog een bevestiging dat alles nu geregeld is of kan ik gewoon gaan storten?
Je kunt gewoon storten. Terugstorten en deposito's aanmaken kan pas als je contract is afgehandeld en een eerste storting van de tegenrekening is ontvangen.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:41:55 #59
124676 RobertoCarlos
pi_62058555
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier ga je de mist in, wat het bedrijf "verkoopt" is rente. Willen ze dat aantrekkelijker maken, moeten ze het verhogen.
Het klopt niet zoals je het hier formuleert. Het product is: het lenen van het geld, de prijs daarvoor is de rente (p*q enzo).
Zoals jij het hier formuleert zeg je: 'willen ze het product aantrekkelijk maken, dan moeten ze het product verhogen.'
Vergelijk het maar het een brood bij de bakker: 'wil de bakker (de verkoop van) het brood aantrekkelijk maken, dan verhogen ze (de hoeveelheid) brood'.
pi_62059997
quote:
PvdA wil kleine spaarders ontzien
Uitgegeven: 1 oktober 2008 10:28

DEN HAAG - De PvdA wil spaarders met een klein vermogen ontzien door volgend jaar de grens voor een vermogensrendementsheffing te verhogen. Het tarief voor mensen met meer geld op de bank zou omhoog moeten.

Dat stelt Tweede Kamerlid Paul Tang woensdag voor.

Nu moeten mensen met een vermogen boven de 20.000 euro die heffing betalen. Maar volgens Tang teren zij daar volgend jaar op in, omdat de rente die ze krijgen ongeveer gelijk is aan de verwachte inflatie.

Banken

Tang stelt voor die grens op te trekken tot 38.000 euro, het bedrag dat ook door banken wordt gegarandeerd. Volgens het voorlopige voorstel dat bij het vaststellen van het Belastingplan definitief moet worden, zouden mensen met meer geld op de bank dan een heffing moeten betalen van 1,4 procent in plaats van 1,2 procent.
Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?

Opkrikken die grens!
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_62060508
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het klopt niet zoals je het hier formuleert. Het product is: het lenen van het geld, de prijs daarvoor is de rente (p*q enzo).
Zoals jij het hier formuleert zeg je: 'willen ze het product aantrekkelijk maken, dan moeten ze het product verhogen.'
Vergelijk het maar het een brood bij de bakker: 'wil de bakker (de verkoop van) het brood aantrekkelijk maken, dan verhogen ze (de hoeveelheid) brood'.
... je bent verward met het lenen van geld van een bank. De hele topic gaat over sparen. Als de banken willen dat ze klanten krijgen die bij ze willen sparen, dan moeten ze inderdaad hun rente verhogen.
pi_62061389
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:35 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?

Opkrikken die grens!
*snel rekent*

Voordeliger tot 146.000 euro, daarna gaat het je meer kosten dan nu.
Voor partners voordeliger tot het dubbele: 292.000

Niet slecht
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:50:56 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62062367
quote:
Nu moeten mensen met een vermogen boven de 20.000 euro die heffing betalen. Maar volgens Tang teren zij daar volgend jaar op in, omdat de rente die ze krijgen ongeveer gelijk is aan de verwachte inflatie.
Dat is toch al jaren zo?

Verder is het inderdaad tijd dat de overheid sparen wat minder afstraft! Lenen wordt fiscaal aantrekkelijk gemaakt (voor een huis dan), sparen niet... Zo kan je nooit sparen voor een huis!
pi_62062626
¤5,02 rente
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:58:42 #65
124676 RobertoCarlos
pi_62062645
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:50 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

... je bent verward met het lenen van geld van een bank. De hele topic gaat over sparen. Als de banken willen dat ze klanten krijgen die bij ze willen sparen, dan moeten ze inderdaad hun rente verhogen.
Je hebt gelijk.... ik gooi 2 dingen door elkaar.
Bij sparen is de relatie verkoper-koper omgekeerd tov van een lening sluiten en is de bank de koper, mijn geld het product en de rente van de bank de prijs die bank betaalt. Hoe hoger die prijs, hoe sneller geneigd men is geld tijdelijk naar de bank te brengen. (ik snap het! )

Zo bezien idd raar dat een bank met deze kredietcrisis zijn rente verlaagt.
pi_62063627
quote:

[..]

Opkrikken die grens!
Het heffingsvrij vermogen verhogen is een leuk plan, maar ik denk niet dat dit zo snel gaat gebeuren. De vermogensrendementsheffing gaat al jaren uit van een fictief rendement van 4%, ook in de jaren dat dat (met normaal vermogensbeheer) niet gehaald kon worden. Ondanks dat de fictie toen ver verwijderd was van de werkelijkheid is in die jaren de wet niet aangepast (en geloof me, dat is geprobeerd). Ik zie niet in waarom dat nu wél zou gebeuren.

Om tot een heffing van 1,4% te komen moet men het fictief rendement opgekrikken naar 4,67%, óf het tarief ophogen naar 35%. Het fictief rendement opkrikken zou nog verder van de werkelijkheid af komen te staan. Ook getuigt het niet van betrouwbaarheid dat men in de jaren dat de 4% niet werd gehaald het tarief niet naar beneden wou bijstellen, en in jaren met hogere rente (zoals nu) het fictief rendement wel omhoog zou doen.
Het (huidige) tarief van 30% is toendertijd bewust gekozen om (o.a., de rest van de theoretische gedachten zal ik jullie niet mee lastig vallen) in de pas te lopen met het buitenland om kapitaalvlucht te voorkomen. En aangezien de tarieven (in binnenland en buitenland) alleen maar naar beneden gaan zal dit niet gebeuren.

Ook heeft de toenmalige staatssecretaris in 2002 gezegd dat hij, op korte of lange termijn, de tarieven of het systeem niet zal aanpassen. Daar moet je op kunnen vertrouwen.

Al met al, ik vind het een slecht plan, en het lijkt me zeer sterk dat dit zal gebeuren. Ondanks dat het een PvdA-plan is, zou Bos hier niet mee moeten instemmen.
pi_62065971
  donderdag 2 oktober 2008 @ 07:44:18 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62068517
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:25 schreef DonJames het volgende:
Om tot een heffing van 1,4% te komen moet men het fictief rendement opgekrikken naar 4,67%, óf het tarief ophogen naar 35%. Het fictief rendement opkrikken zou nog verder van de werkelijkheid af komen te staan. Ook getuigt het niet van betrouwbaarheid dat men in de jaren dat de 4% niet werd gehaald het tarief niet naar beneden wou bijstellen, en in jaren met hogere rente (zoals nu) het fictief rendement wel omhoog zou doen.
Het (huidige) tarief van 30% is toendertijd bewust gekozen om (o.a., de rest van de theoretische gedachten zal ik jullie niet mee lastig vallen) in de pas te lopen met het buitenland om kapitaalvlucht te voorkomen. En aangezien de tarieven (in binnenland en buitenland) alleen maar naar beneden gaan zal dit niet gebeuren.
Waarschijnlijk is dit een "proefballonnetje" en gaat binnenkort het tarief wel omhoog, zonder dat de belastingvrije grens wordt aangepast...

[/quote]Ook heeft de toenmalige staatssecretaris in 2002 gezegd dat hij, op korte of lange termijn, de tarieven of het systeem niet zal aanpassen. Daar moet je op kunnen vertrouwen.[/quote]
Wat is politiek toch mooi: nu zit er weer een ander op die post!
pi_62068669
ARGENTA doet haar best om klanten te overtuigen dat jouw centjes echt veilig zijn bij ARG:
Mail d.d. 1-10-2008
“De positie van Argenta in de huidige financiële markt”

Geachte relatie,
De financiële markten zijn op dit moment hevig in beweging. Dagelijks verschijnen in de pers berichten over de situatie en positie van banken en verzekeraars.

Naar aanleiding van deze situatie hecht Argenta Spaarbank NV er dan ook waarde aan om u als cliënt van onze bank verder te informeren over de positie van Argenta.

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs.

Zowel in België als in Nederland heeft Argenta een ijzersterke kredietportefeuille, waarbij altijd alleen kredieten zijn verstrekt aan zeer kredietwaardige particuliere cliënten.

Voorts heeft Argenta niet belegd in hypotheken aan minder kredietwaardige kredietnemers (zgn. sub-prime leningen) en houden wij geen aandelenportefeuille aan. Verder heeft Argenta geen vorderingen op de Amerikaanse organisaties Lehman Brothers of AIG, waardoor de impact hiervan nihil is.

Bovendien financiert de bank zich nagenoeg uitsluitend middels spaardeposito’s van 1,2 miljoen particuliere Belgische en Nederlandse cliënten en is daardoor niet afhankelijk van de snel stijgende prijs van het geld op de internationale geld- en kapitaalmarkten.

Vanaf 2004 is Argenta Nederland actief in Nederland met het aanbieden van spaar- en betaalrekeningen. Sinds de start heeft Argenta in Nederland met een consistent rentebeleid een grote groei doorgemaakt. In Nederland hebben inmiddels 85.000 mensen een spaar- en/of bankrekening bij Argenta en is het spaarsaldo meer dan ¤ 1,6 miljard. Argenta werkt hierbij inmiddels samen met meer dan 2200 professionele intermediairs.

Sinds 27 mei 2008 is Argenta Spaarbank in Nederland aangesloten bij het depositogarantie-stelsel, waarmee u extra waarborgen heeft voor uw spaargeld bij Argenta.

In aansluiting op onze eerdere berichtgeving inzake het depositogarantiestelsel verwijzen wij u naar onze website www.argenta.nl onder de rubriek Sparen & betalen.

Tot slot kunnen wij u nog het volgende melden inzake de halfjaarcijfers van de groep Argenta. Het balanstotaal bedraagt nu ¤ 30,1 miljard: een groei met 2,86%. De nettowinst komt uit op ¤ 39,7 miljoen.

Argenta blijft haar positie uiteraard scherp evalueren en wij zullen u hier de komende tijd periodiek van op de hoogte houden.

Wij gaan er vanuit u met deze informatie van dienst te zijn geweest en hopen u hiermee het vertrouwen te hebben gegeven om in deze tijden cliënt bij onze bank te blijven.

Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met onze medewerkers van het Team Sparen & Betalen. Zij zijn bereikbaar via helpdesk@argenta.nl.

Met vriendelijke groet,
Argenta Spaarbank NV
Directie Bijkantoor Nederland
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:24:49 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62068826
De een na de andere bank doet een persbericht hoe goed het met ze gaat en dat we ons geen zorgen hoeven te maken (doe ik ook niet!). Maar realiseer je vooral dat Fortis ook tot 2 dagen voordat de overheid ze van het faillissement moest redden riep dat het zo goed ging...
pi_62069079
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 07:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is dit een "proefballonnetje" en gaat binnenkort het tarief wel omhoog, zonder dat de belastingvrije grens wordt aangepast...
Nogmaals, ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Het heffingsvrij vermogen zou eventueel aangepast kunnen worden, dat wordt immers elk jaar aangepast. Aanpassingen in het tarief en/of het forfaitair rendement acht ik zeer onwaarschijnlijk.
quote:
Wat is politiek toch mooi: nu zit er weer een ander op die post!
Zo werkt het niet in het (fiscaal) recht, gelukkig. De uitlatingen toendertijd van de staatssecretaris maken deel uit van de parlementaire geschiedenis. Die kan men niet zomaar passeren.
pi_62070738
Dinsdag heb ik geld overgeboekt van de Postbank naar mijn Akbankrekening.
Het staat er nu nog niet op terwijl het wel al dinsdag bij de Postbank is afgeschreven.
Hoe lang kan het maximaal duren voor het geld op mijn Akbankrekening staat?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_62071011
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:25 schreef Felixa het volgende:
Dinsdag heb ik geld overgeboekt van de Postbank naar mijn Akbankrekening.
Het staat er nu nog niet op terwijl het wel al dinsdag bij de Postbank is afgeschreven.
Hoe lang kan het maximaal duren voor het geld op mijn Akbankrekening staat?
Waarschijnlijk voor 18 uur vandaag. Ik heb het idee dat de Postbank het geld vaak nog een dag vasthoud.
pi_62071159
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:37 schreef Aether het volgende:

[..]

Waarschijnlijk voor 18 uur vandaag. Ik heb het idee dat de Postbank het geld vaak nog een dag vasthoud.
Dank je.
Dan zal ik me voor de rest van de dag nog maar geen zorgen maken.
Het is het eerste grote bedrag dat ik overmaak, vandaar mijn vraag...
pi_62071304
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:42 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dank je.
Dan zal ik me voor de rest van de dag nog maar geen zorgen maken.
Het is het eerste grote bedrag dat ik overmaak, vandaar mijn vraag...
Het kan ook zijn dat je betaling door de computer als ‘vreemd’ wordt gezien als het bedrag veel hoger is dan normaal op je rekening. Het kan dan door iemand apart worden gekeurd (i.v.m. misbruik). De Postbank verwerkt 1 ŕ 2 maal per dag betalingen naar andere banken IIRC.
pi_62071567
Ik zie net die verhoging van de CEB pas. Mooi meegenomen
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_62071762
quote:

[..]

Opkrikken die grens!
Heb je die laatste regel wel gezien?
Belachelijk voorstel. Hij wil de belasting op het eigen geld van mensen met maar liefst 16,7% verhogen! Geld waar mensen al meerdere keren eerder belasting over hebben betaald.
Altijd weer dat gerommel aan wetten en regels door mensen zonder verstand van zaken, waardoor op het eind uiteindelijk bijna iedereen er slechter uit komt
pi_62079185
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:59 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie net die verhoging van de CEB pas. Mooi meegenomen
Ik heb nog maar een paar honderd euro daar staan, grootste deel staat bij Icesave, maar nu toch maar even gemaild of ze mijn 4,5% willen verhogen naar 5,25%, wordt de komende dagen geregeld

Al nieuws wanneer Icesave met deposito's gaat komen?
pi_62079492
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:37 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja! Je had gelijk.
Het staat er nu op.
pi_62080544
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 11:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Heb je die laatste regel wel gezien?
Belachelijk voorstel. Hij wil de belasting op het eigen geld van mensen met maar liefst 16,7% verhogen! Geld waar mensen al meerdere keren eerder belasting over hebben betaald.
Altijd weer dat gerommel aan wetten en regels door mensen zonder verstand van zaken, waardoor op het eind uiteindelijk bijna iedereen er slechter uit komt
Het wordt pas duurder voor mensen met minimaal 146k, zoals volgens mij iemand hiervoor al had uitgerekend (heb het niet nagerekend). Dus echt niet iedereen wordt er slechter van.
pi_62081415
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:44 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

Het wordt pas duurder voor mensen met minimaal 146k, zoals volgens mij iemand hiervoor al had uitgerekend (heb het niet nagerekend). Dus echt niet iedereen wordt er slechter van.
Dat is onzin. Belasting over vermogen betaal je elk jaar. Een betere garantieregeling hoop ik nooit gebruik van te hoeven maken. Als dus de belasting stijgt wordt het duurder voor iedereen die boven de vrije voet van de vermogensrendementsheffing uitkomt.

Zo kan ik natuurlijk nooit gaan rentenieren
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:23:10 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62081586
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Belasting over vermogen betaal je elk jaar. Een betere garantieregeling hoop ik nooit gebruik van te hoeven maken. Als dus de belasting stijgt wordt het duurder voor iedereen die boven de vrije voet van de vermogensrendementsheffing uitkomt.
Het ging over het verhogen van de heffingsvrije voet...
pi_62081701
OK, niet helemaal goed gelezen, dacht dat dit weer een nieuwsbericht over de depositogarantie was
Maar nog steeds ben ik tegen belastingverhogingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 oktober 2008 @ 21:10:59 #84
862 Arcee
Look closer
pi_62088575
Andere Tijden: 1929 en 1987 (tv-tip)

Zometeen om 21:25 uur op Nederland 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62093842
Misschien een domme vraag, maar geven banken in het buitenland ook door aan Nederland hoeveel geld je bij hen hebt staan?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:27:13 #86
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_62094170
De TT slaat nergens op.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_62094749
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:18 schreef Plakstrip het volgende:
Misschien een domme vraag, maar geven banken in het buitenland ook door aan Nederland hoeveel geld je bij hen hebt staan?
Is afhankelijk van welk buitenland, maar de meeste "normale" landen wel.
pi_62100148
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 23:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is afhankelijk van welk buitenland, maar de meeste "normale" landen wel.
Panama niet hoor
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_62101925
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 10:06 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Panama niet hoor
Panama is een fiscale bananenrepubliek, en valt wat mij betreft zeker niet onder "normaal".
pi_62115392
Net bij het nos journaal : staat garandeert al je geld bij fortis ook al heb je miljoenen.
Dus 20-40k dnb garantie is niet meer van toepassing.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:42:59 #91
862 Arcee
Look closer
pi_62115852
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:27 schreef corus het volgende:
Net bij het nos journaal : staat garandeert al je geld bij fortis ook al heb je miljoenen.
Leuk voor die mensen, maar andere banken dan? Om nog maar te zwijgen over de klanten van Van der Hoop Bankiers drie jaar geleden.

Bos kan het nu toch niet meer maken welke bank dan ook wel failliet te laten gaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:44:34 #92
862 Arcee
Look closer
pi_62115885
Ultraveilig: spaargeld spreiden bij Rabo

Verrassend wel. Was dat bekend en klopt het überhaupt? Dat je dus per lokale vestiging van Rabobank (er zijn er 161 in Nederland) de bankgarantie hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Arcee op 03-10-2008 21:49:47 ]
pi_62115905
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:27 schreef corus het volgende:
Ze moeten wel. De staatsinjectie is bijna direct weer verdampt.
quote:
Min Fin: Fortis rekhouders haalden massaal geld van rekening
03-10-2008 19:59:00

Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Nederlandse overheid is Fortis te hulp geschoten omdat dinsdag de kapitaalinjectie ter waarde van EUR4 miljard al geheel was verdampt. Dit zegt een woordvoerder van het Ministerie van Financien vrijdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

"Op dinsdag nam De Nederlandsche Bank enorme geldbewegingen waar waarop minister Wouter Bos van Financien werd gebeld", aldus woordvoerder Jeroen Sprenger.

Volgens Sprenger werd er door rekeninghouders van Fortis zoveel geld van de rekeningen gehaald dat er ingegrepen moest worden. Hoeveel geld er werd weggehaald wil Sprenger niet zeggen. Ook de DNB wil desgevraagd hier niet op ingaan.

Sprenger geeft aan dat het bedrag van EUR16,8 miljard waarmee de Nederlandse staat de Nederlandse bancaire en verzekeringsactiviteiten van Fortis nv en het Fortis-deel van ABN AMRO Holding nv koopt wordt gefinancierd middels de uitgifte van leningen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:05:00 #94
862 Arcee
Look closer
pi_62116439
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef Arcee het volgende:
Leuk voor die mensen, maar andere banken dan? Om nog maar te zwijgen over de klanten van Van der Hoop Bankiers drie jaar geleden.

Bos kan het nu toch niet meer maken welke bank dan ook wel failliet te laten gaan.
Bos: 'Maar bovenal hebben wij vandaag bereikt dat spaarders en klanten weten dat hun geld bij onze banken in veilige handen is'.

Dat geldt voor álle banken dan, neem ik aan?
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:10:06 #95
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62116581
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Bos: 'Maar bovenal hebben wij vandaag bereikt dat spaarders en klanten weten dat hun geld bij onze banken in veilige handen is'.
Hij bedoelt: "Bovenal hebben ze laten zien dat de belastingbetaler hoe dan ook voor de kosten opdraait"...
pi_62117368
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat geldt voor álle banken dan, neem ik aan?
'Onze' banken : dus abn-amro en fortis
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:28:16 #97
862 Arcee
Look closer
pi_62118749
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:07 schreef Arcee het volgende:
Of zou Bos met 'onze banken' Fortis en ABN Amro bedoelen?
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:39 schreef corus het volgende:
'Onze' banken : dus abn-amro en fortis
pi_62123665
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:42 schreef Arcee het volgende:

[..]

Als hij dat wel doet dan is het wel een hele erge vorm van discriminatie qua staatssteun. Dat ze een bank staatssteun geven is al erg jammer, doch onvermijdelijk, maar nu moeten ze niet de ene bank ('hun bank') voor gaan trekken.
pi_62123969
Hm, kredietcrises einde van de europeesche gedachte - en de euro - wellicht?
Bos & Balk redden eigen banken eerst.

Plan van Balk voor europeesch steunfonds vond niet veel weerklank. Logisch ook: een paar honderd miljard is zo verdampt bij een beetje crises. De eerst omvallende banken krijgen geld, maar de volgende...? En waarom zou een belastingbetaler uit land-X moeten meebetalen aan een omvallende bank uit land-Y. Dat geldt natuurlijk voor allerlei subsidies, maar het gaat nu wat uit de hand lopen.
Dit zou wel eens het begin van het einde van de euro kunnen zijn. Straks wellicht iets als noord-euro en een zuid-euro (Neuro en Zeuro ?)
Goud kan je niet bijdrukken
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:46:35 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62124198
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:30 schreef Poekieman het volgende:
... De eerst omvallende banken krijgen geld, maar de volgende...? ...
Hier zit precies het probleem: de overheid wil kostte wat het kost een slecht systeem in stand houden. Dat heet uitstel van executie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')