Ik gebruik deze: http://www.openoffice.org/product/calc.html . Opensource en gratis te downloaden.quote:Op maandag 29 september 2008 23:16 schreef athlonkmf het volgende:
Gebruiken jullie nog een administratieprog om al je rekeningen en uitgaven bij te houden?
Volgens mij betekent dit dat de inflatie onbeperkt mag stijgen..quote:Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Arcee het volgende:
Betekent dat dat elk saldo van elke Nederlandse bank momenteel gegarandeerd is?
Die jongen kost Nederland echt een vermogen. Nu gooit ie weer 5 miljard weg door een kansloze bank te helpen. Als Fortis niet wordt overgenomen - en wie wil er nou zo'n zooitje schulden opkopen? - gaan ze alsnog broke. M.a.w. ..daar gaan mn belastingcenten. Bedankt Wouter, ouwe poepkabouterquote:Op maandag 29 september 2008 23:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik gebruik deze: http://www.openoffice.org/product/calc.html . Opensource en gratis te downloaden.
[..]
Volgens mij betekent dit dat de inflatie onbeperkt mag stijgen..
Is Wouter nu het afgelopen weekend opeens grijs geworden?![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 september 2008 23:11 schreef TNA het volgende:
Volgende week is de halve lijst verdwenen.
Dan hoop ik dat ze daar vast een aardig spaarpotje voor hebben klaarliggen...want de ING is meer dan 100% BNP...mocht het ooit zo ver komen.quote:Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Arcee het volgende:
Bos: Nederland blijft banken redden
Betekent dat dat elk saldo van elke Nederlandse bank momenteel gegarandeerd is?
Dat is nu precies mijn probleem met die hele banken/krediet-crisis. Er is geen enkele transparantie. Niemand weet hoever een ander in de shit zit. Geen wonder dat banken elkaar niets meer lenen. En als consument ben je helemaal afhankelijk van openbare berichtgeving.quote:Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even op het verhaal over Icesave in de vorige thread terug te komen.
Ik lees in dat verhaal eigenlijk over Icesave alleen maar dat ze niet in de problemen zitten, of heb ik dat nou mis?
Zie http://video.google.com/videoplay?docid=-9050474362583451279 ... Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik er van snap!quote:Op dinsdag 30 september 2008 06:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk niet gewoon staatsbanken als het zo belangrijk is dat banken niet omvallen? Heb je er tenminste nog controle over. In feite is Fortis nu bijna een staatsbak...
Volgens dit stukje zijn de IJslandse banken allemaal niet meer zeker.quote:Op maandag 29 september 2008 23:57 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even op het verhaal over Icesave in de vorige thread terug te komen.
Ik lees in dat verhaal eigenlijk over Icesave alleen maar dat ze niet in de problemen zitten, of heb ik dat nou mis?
Klinkt niet zo goed imo. Zegt dus eigenlijk meer van, deze ging nog, of de volgende ook nog gered kunnen worden is nog maar de vraag.quote:``Despite the fact that the other two large Icelandic banks are stronger in their liquidity profiles, the risk is the market decides Landsbanki and Kaupthing are in similar trouble,'' Bill Blain, who produces a daily market report for bond broker KNG Securities LLP in London, said today in an interview. ``If they both tumble into a liquidity death-spiral it may precipitate a deeper Iceland crisis which the government may struggle to solve.''
Klopt. Sinds gisteren zijn er weer een flink aantal percentages gewijzigd. Ik zal vanavond de lijstjes in de OP weer bijwerken.quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:27 schreef xxMirandaxx het volgende:
We hebben een stijger op de site van de Garantibank.
Gouden Internet Rekening 5,00% rente (per 29 september 2008)
Welke helft?quote:Op maandag 29 september 2008 23:11 schreef TNA het volgende:
Volgende week is de halve lijst verdwenen.
niet de helft die niet verdwenen isquote:
Dus onze oosterburen gebruiken onze zekerheid.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:16 schreef weetikveel_99 het volgende:
mmmmmmm ik woon naast de duitse grens, dus heb even gekeken naar de CE aanbieding van 5,75%.
Helaas moet je een duitse tegenrekening hebben en ik vroeg me af of onze oosterburen ook een depositogarantiestelsel hebben:
. Wie ist mein Geld abgesichert?
Die deutsche Geschäftsstelle der Credit Europe Bank N.V. gehört dem niederländischen Einlagensicherungssystem an. Die Rückzahlung von Verbindlichkeiten der Bank an die Anleger ist bis zu einer Einlage in Höhe von 40.000 Euro pro Anleger in den gesetzlich vorgesehenen Fällen abgedeckt. Bei 0,01 € bis 20.000,- € sind 100% abgedeckt. Bei weiteren 20.000,- €, zwischen den 20.001,- € bis 40.000,- € sind 90% mit 18.000,- € garantiert. Auf eine Einlage von 40.000,- € sind demnach durch das Einlagensicherungssystem (Depositogarantieregelung) insgesamt 38.000,- € gesichert
Dan blijft de helft over die weg isquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:
[..]
niet de helft die niet verdwenen is
Is dat niet standaard zo geregeld binnen de EU? Als ze een kantoortje in 1 land hebben, valt alles onder de bankgarantie van dat land?quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dus onze oosterburen gebruiken onze zekerheid.
CEB heeft dus blijkbaar goede zaken in Nederland gedaan dat ze zelfs Duits geld hier mogen verzekeren.
http://www.ad.nl/economie(...)p_spaartegoeden.htmlquote:Ierland geeft volledige garantie op spaartegoeden
DUBLIN - De Ierse regering geeft een volledige garantie op alle tegoeden bij de grootste banken van het land. De verzekering is met onmiddelijke ingang twee jaar geldig, zo maakte de Ierse overheid dinsdag bekend.
Door de maatregel zijn alle tegoeden van consumenten, bedrijven en institutionele beleggers bij de zes grootse banken, waaronder Allied Irish Bank, Bank of Ireland en Anglo Irish Bank, volledig verzekerd in het geval van een faillissement. In Nederland geeft De Nederlandsche Bank (DNB) tot 38.000 euro garantie per spaarrekening mocht een bank failliet gaan.
In een verklaring stelt de Ierse regering de ongekende stap te hebben gezet om ,,de financiële stabiliteit te bewaren.’’ De internationale financiële onrust leidde maandag tot enorme koersdalingen van Ierse banken, waarbij sommigen meer dan de helft van de beurswaarde zagen verdampen.
Jij snapt er dus overduidelijk geen ene zak van, heb je uberhaupt enig idee hoe een bank werkt, anders dan dat jij je pasje in de muur douwt, geld eruit krijgt en daarvoor een transactie ziet op je (online) rekening?quote:Op maandag 29 september 2008 23:49 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die jongen kost Nederland echt een vermogen. Nu gooit ie weer 5 miljard weg door een kansloze bank te helpen. Als Fortis niet wordt overgenomen - en wie wil er nou zo'n zooitje schulden opkopen? - gaan ze alsnog broke. M.a.w. ..daar gaan mn belastingcenten. Bedankt Wouter, ouwe poepkabouter![]()
Dat zal wel loslopen qua omvallen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen![]()
O, dan is het goedquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zal wel loslopen qua omvallen!
BBB is gelijk aan Argenta, de Belgische bank waar ik zonder problemen (en zonder zorgen) m'n betaalrekening heb!
Voor die paar centen wil de gemiddelde hollander wel een groot risico nemen, en maar klagen als ze achter hun centen aan moetenquote:Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de ratings voor vier IJslandse banken, waaronder Icesave-eigenaar Landsbanki, verlaagd.
ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen![]()
Zolang ze de Ideaalsparen rente niet verlagen vind ik het prima.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
ASN Optimaalrekening sinds vandaag van 4,0% naar 3,5%.
Volgens mij de eerste rentedaling bij de spaarrekeningen sinds lange tijd.
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
ASN Optimaalrekening sinds vandaag van 4,0% naar 3,5%.
Volgens mij de eerste rentedaling bij de spaarrekeningen sinds lange tijd.
Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:11 schreef PirE het volgende:
Ik ga maar stoppen met het vullen van mijn IceSave-rekening, ipv daarvan gooi ik de maandelijkse storting wel bij MoneYou, die zitten gewoon in Nederland en ik mag nu weer zaken doen met de ABN omdat ze gestopt zijn met de sponsoring van Ajax.
Ik bijnaquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:29 schreef athlonkmf het volgende:
eerste rentestorting van icesave ontvangen.
Nee, want Duitsland kan ik nog aanrijden en IJsland zit niet in mijn TomTomquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:19 schreef DonJames het volgende:
[..]
Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?
Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen![]()
Ik snap er echt helemaal niets meer van.![]()
Wie wel?
OK.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |