Dan blijft de helft over die weg isquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:
[..]
niet de helft die niet verdwenen is
Is dat niet standaard zo geregeld binnen de EU? Als ze een kantoortje in 1 land hebben, valt alles onder de bankgarantie van dat land?quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dus onze oosterburen gebruiken onze zekerheid.
CEB heeft dus blijkbaar goede zaken in Nederland gedaan dat ze zelfs Duits geld hier mogen verzekeren.
http://www.ad.nl/economie(...)p_spaartegoeden.htmlquote:Ierland geeft volledige garantie op spaartegoeden
DUBLIN - De Ierse regering geeft een volledige garantie op alle tegoeden bij de grootste banken van het land. De verzekering is met onmiddelijke ingang twee jaar geldig, zo maakte de Ierse overheid dinsdag bekend.
Door de maatregel zijn alle tegoeden van consumenten, bedrijven en institutionele beleggers bij de zes grootse banken, waaronder Allied Irish Bank, Bank of Ireland en Anglo Irish Bank, volledig verzekerd in het geval van een faillissement. In Nederland geeft De Nederlandsche Bank (DNB) tot 38.000 euro garantie per spaarrekening mocht een bank failliet gaan.
In een verklaring stelt de Ierse regering de ongekende stap te hebben gezet om ,,de financiėle stabiliteit te bewaren.’’ De internationale financiėle onrust leidde maandag tot enorme koersdalingen van Ierse banken, waarbij sommigen meer dan de helft van de beurswaarde zagen verdampen.
Jij snapt er dus overduidelijk geen ene zak van, heb je uberhaupt enig idee hoe een bank werkt, anders dan dat jij je pasje in de muur douwt, geld eruit krijgt en daarvoor een transactie ziet op je (online) rekening?quote:Op maandag 29 september 2008 23:49 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Die jongen kost Nederland echt een vermogen. Nu gooit ie weer 5 miljard weg door een kansloze bank te helpen. Als Fortis niet wordt overgenomen - en wie wil er nou zo'n zooitje schulden opkopen? - gaan ze alsnog broke. M.a.w. ..daar gaan mn belastingcenten. Bedankt Wouter, ouwe poepkabouter![]()
Dat zal wel loslopen qua omvallen!quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen![]()
O, dan is het goedquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zal wel loslopen qua omvallen!
BBB is gelijk aan Argenta, de Belgische bank waar ik zonder problemen (en zonder zorgen) m'n betaalrekening heb!
Voor die paar centen wil de gemiddelde hollander wel een groot risico nemen, en maar klagen als ze achter hun centen aan moetenquote:Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de ratings voor vier IJslandse banken, waaronder Icesave-eigenaar Landsbanki, verlaagd.
ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen![]()
Zolang ze de Ideaalsparen rente niet verlagen vind ik het prima.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
ASN Optimaalrekening sinds vandaag van 4,0% naar 3,5%.
Volgens mij de eerste rentedaling bij de spaarrekeningen sinds lange tijd.
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
ASN Optimaalrekening sinds vandaag van 4,0% naar 3,5%.
Volgens mij de eerste rentedaling bij de spaarrekeningen sinds lange tijd.
Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:11 schreef PirE het volgende:
Ik ga maar stoppen met het vullen van mijn IceSave-rekening, ipv daarvan gooi ik de maandelijkse storting wel bij MoneYou, die zitten gewoon in Nederland en ik mag nu weer zaken doen met de ABN omdat ze gestopt zijn met de sponsoring van Ajax.
Ik bijnaquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:29 schreef athlonkmf het volgende:
eerste rentestorting van icesave ontvangen.
Nee, want Duitsland kan ik nog aanrijden en IJsland zit niet in mijn TomTomquote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:19 schreef DonJames het volgende:
[..]
Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?
Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen![]()
Ik snap er echt helemaal niets meer van.![]()
Wie wel?
OK.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 14:31 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |