abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62019568
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:

[..]

niet de helft die niet verdwenen is
Dan blijft de helft over die weg is
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:33:43 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62019703
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Wexy het volgende:

[..]
Dus onze oosterburen gebruiken onze zekerheid.
CEB heeft dus blijkbaar goede zaken in Nederland gedaan dat ze zelfs Duits geld hier mogen verzekeren.
Is dat niet standaard zo geregeld binnen de EU? Als ze een kantoortje in 1 land hebben, valt alles onder de bankgarantie van dat land?
censuur :O
pi_62023747
quote:
Ierland geeft volledige garantie op spaartegoeden
DUBLIN - De Ierse regering geeft een volledige garantie op alle tegoeden bij de grootste banken van het land. De verzekering is met onmiddelijke ingang twee jaar geldig, zo maakte de Ierse overheid dinsdag bekend.
Door de maatregel zijn alle tegoeden van consumenten, bedrijven en institutionele beleggers bij de zes grootse banken, waaronder Allied Irish Bank, Bank of Ireland en Anglo Irish Bank, volledig verzekerd in het geval van een faillissement. In Nederland geeft De Nederlandsche Bank (DNB) tot 38.000 euro garantie per spaarrekening mocht een bank failliet gaan.

In een verklaring stelt de Ierse regering de ongekende stap te hebben gezet om ,,de financiėle stabiliteit te bewaren.’’ De internationale financiėle onrust leidde maandag tot enorme koersdalingen van Ierse banken, waarbij sommigen meer dan de helft van de beurswaarde zagen verdampen.
http://www.ad.nl/economie(...)p_spaartegoeden.html

Grote Ierse bank geeft 7,5% rente:
http://www.aib.ie/servlet/ContentServer?pagename=ROIPersonalPortal/pp_main&c=AIBParent_P&cid=1177399305381&channel=P003

AIB Regular Saver Account
Attractive variable rate of 7.50% A.E.R.*
Make my day!
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:42:16 #29
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62024112
De Ierse regering doet dus beloftes die ze niet waar kunnen maken? Of eigenlijk is het een dikke sigaar uit eigen doos! Een van de redenen om een limiet op het garantiefonds te hebben is om te voorkomen dat het hele land instort... Als de Ierse regering straks met 3,5 miljoen inwoners 500 miljard moet ophoesten, gaat dat niet lukken...
pi_62028331
Icesave overboekingen gaan wel snel zeg. vanochtend opdracht gegeven en zie het nu al op mjin rekening staan (wel pas met rente datum 01-10), als de rente is bijgeschreven dan boek ik dat ook weg.
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:39:05 #31
19775 Slam
The True AoD
pi_62028830
Hier mensen ervaring met deposito's bij NIBC Direct?

Ik heb bijna nu 20k op m'n Icesave rekening staan en zit er aan te denken dit 9 maanden weg te zetten bij NIBC voor 5,7%. Leek me wel een goeie deal.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_62032102
De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de ratings voor vier IJslandse banken, waaronder Icesave-eigenaar Landsbanki, verlaagd.

De Nederlandsche Bank

FEM 500 grootste bedrijven Positie 98
Bekijk profiel

De kredietbeoordelaar ziet een dreigende verzwakking van financiėle condities van de vier banken. De rating bij Landsbanki, die sinds de zomer op Nederlands spaargeld jaagt via dochterbedrijf Icesave, daalde van A naar BBB, net één niveau boven de riskante ratings als BB of B.

Glitnir
De neerwaartse aanpassing is hier het resultaat van de problemen bij de IJslandse bank Glitnir. De IJslandse staat stak begin deze week 600 miljoen in Glitnir om een faillissement te voorkomen. Daarvoor in ruil kreeg de overheid 75 procent van de aandelen in handen.

De staat moest bijspringen, omdat de bank geen cent meer kon lenen op de geld- en kapitaalmarkten. Sinds de Amerikaanse zakenbank Lehman Brothers ten onder ging kunnen zwakke banken geen cent meer lenen op de financiėle markten, iets dat Fortis eind vorige week ook heeft getroffen.

De IJslandse banken zijn kwetsbaar voor de turbulentie op de markten, hoewel ze tot nu toe de onrust goed hebben weten te pareren, constateert Fitch. De kredietbeoordelaar is bang dat de situatie zich zal verslechteren, waardoor Landsbanki, maar ook Kaupthing een dreun kunnen krijgen. Fitch is ook bang dat de neergang van Glitnir de andere banken kan ‘besmetten’.

Spaarstrijd

Landsbanki startte in mei dit jaar in Nederland een spaaroffensief. Extreem hoge rentetarieven moesten veel spaarders aantrekken. Dat lukte. Tienduizenden spaarders openden een rekening bij Icesave.

Dat geld kon de bank goed gebruiken, want Landsbanki had grote moeite om geld te lenen bij andere partijen. Geldleners waren huiverig geworden. De schuldenberg bij de IJslandse banken had enorme afmetingen aangenomen.

Ook Kaupthing wil naar Nederland komen. Een bankvergunning is al bij De Nederlandsche Bank (DNB) aangevraagd. Ook Glitnir wilde een internet-spaarbank openen op het vaste land van Europa, maar of dat nog doorgaat, is de vraag.

Volgens een woordvoerder van Landsbanki is een downgrading nooit leuk, maar hij wijst erop dat de bank 8 miljard euro aan liquiditeiten bezit. Daarnaast hoeft Landsbanki in de komende negen maanden maar 855 miljoen euro aan leningen af te lossen, terwijl het bij Glitnir om een bedrag van ruim 2 miljard euro ging.

ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen
pi_62032782
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:49 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die jongen kost Nederland echt een vermogen. Nu gooit ie weer 5 miljard weg door een kansloze bank te helpen. Als Fortis niet wordt overgenomen - en wie wil er nou zo'n zooitje schulden opkopen? - gaan ze alsnog broke. M.a.w. ..daar gaan mn belastingcenten. Bedankt Wouter, ouwe poepkabouter
Jij snapt er dus overduidelijk geen ene zak van, heb je uberhaupt enig idee hoe een bank werkt, anders dan dat jij je pasje in de muur douwt, geld eruit krijgt en daarvoor een transactie ziet op je (online) rekening?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:14:03 #34
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:31:00 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62033381
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
ik begin toch echt bang te worden dat Icesave (landsbanki) ook omvalt, ik ga mijn centjes maar veilig bij Credit Europe of ATB stallen
Dat zal wel loslopen qua omvallen!
BBB is gelijk aan Argenta, de Belgische bank waar ik zonder problemen (en zonder zorgen) m'n betaalrekening heb!
Kredietratings zijn maar wazig; ze kunnen instantaan omlaag, maar omhoog duurt vast heel lang!

Realiseer je je ook dat CE en ATB een lagere rating hebben dan BBB ?

[ Bericht 3% gewijzigd door RemcoDelft op 01-10-2008 08:33:23 ]
pi_62039749
Qua DGS regeling zijn er iig wel betere opties met een gelijke of misschien iets lagere rente dan icesave
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:17:31 #37
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_62042536
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zal wel loslopen qua omvallen!
BBB is gelijk aan Argenta, de Belgische bank waar ik zonder problemen (en zonder zorgen) m'n betaalrekening heb!
O, dan is het goed
Tś estįs dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_62042776
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 19:50 schreef sunny2009 het volgende:
De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch heeft de ratings voor vier IJslandse banken, waaronder Icesave-eigenaar Landsbanki, verlaagd.

Voor die paar centen wil de gemiddelde hollander wel een groot risico nemen, en maar klagen als ze achter hun centen aan moeten
pi_62045152
ASN Optimaalrekening sinds vandaag van 4,0% naar 3,5%.
Volgens mij de eerste rentedaling bij de spaarrekeningen sinds lange tijd.
pi_62045475
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
Zolang ze de Ideaalsparen rente niet verlagen vind ik het prima.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_62045548
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:41 schreef RJD het volgende:
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Wie wel?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:11:18 #42
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62045752
Ik ga maar stoppen met het vullen van mijn IceSave-rekening, ipv daarvan gooi ik de maandelijkse storting wel bij MoneYou, die zitten gewoon in Nederland en ik mag nu weer zaken doen met de ABN omdat ze gestopt zijn met de sponsoring van Ajax .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:58:29 #43
44902 R_B
OEHWEE, you are good looking!
pi_62048059
Het heeft uiteindelijk 1 weekje geduurt, maar mijn rekening met codes is actief bij de akbank.
pi_62048441
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:11 schreef PirE het volgende:
Ik ga maar stoppen met het vullen van mijn IceSave-rekening, ipv daarvan gooi ik de maandelijkse storting wel bij MoneYou, die zitten gewoon in Nederland en ik mag nu weer zaken doen met de ABN omdat ze gestopt zijn met de sponsoring van Ajax .
Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?
pi_62048687
eerste rentestorting van icesave ontvangen.
pi_62048959
*logt na 4 maand ook weer eens in op zijn Icesave rekening*

2 cent rente
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:47:40 #47
122648 Bravebart
Kųbenhavn er på plads ja
pi_62049058
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:29 schreef athlonkmf het volgende:
eerste rentestorting van icesave ontvangen.
Ik bijna
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:08:44 #48
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_62049545
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 13:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt.. Haal je je geld daar ook weer weg als ABN wordt overgenomen door Deutsche Bank?
Nee, want Duitsland kan ik nog aanrijden en IJsland zit niet in mijn TomTom

Deutsche Bank klinkt ook een stuk betrouwbaarder
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_62050191
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen

Ik snap er echt helemaal niets meer van.

Wie wel?
Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62051259
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 14:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Ze rekenen nu geen opnamekosten meer. Dit compenseren ze door een lagere rente te geven.
OK.

Dat scheelt natuurlijk een stuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')