abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61323162
Hey mensen,

Nu ik op mijzelf ga wonen vind ik het belangrijk om alles van de administratie goed bij te gaan houden.
Ik wil dit ook op de computer gaan doen.
Ik wil het liefst dat de overzichten van ABN en de Postbank automatisch in dat programma worden overgenomen en dat het verder flink wat mogelijkheden heeft.
Het is belangrijk dat het gewoon duidelijk overzichtelijk en prettig werkt.

Wie heeft ervaring met zo'n programma, via Google kom ik maar weinig tegen, enkel de zakelijke markt.

GR. El
pi_61323441
Gewoon in Excel doen.
Werkt prima.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_61323582
Ik denk dat je het beste als eerste in kaart kunt brengen wat je precies wilt gaan bijhouden en vervolgens daar een geschikte oplossing bij zoekt. In veel gevallen zal Excel, zoals spijkerbroek ook aangeeft, heel prima werken.
pi_61323659
Excel wil ik niet. Ik zoek echt een uitgebreider programma wat de mogelijkheid biedt om met ''spaarpotjes'' te werken
pi_61323862
Heb je er wel enig idee van hoe uitgebreid Excel met de juiste werkwijze kan zijn?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_61323880
Zoek je puur iets voor je bankzaken? Ik gebruik daarvoor WinBank.
http://home.hccnet.nl/mjansen.5/

Het is gratis, je moet even aan de werkwijze wennen, maar werkt dan heel fijn.
pi_61324045
Ik zit nu even naar iets van het Nibud te kijken, dat werkt in ieder geval al samen met de verschillende banken
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:51:55 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_61324239
KMyMoney
censuur :O
pi_61326385
Tvp, dit kan nog wel eens van pas komen
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:36:18 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61326481
Ik heb wel eens wat in Excel gebouwd wat -na het importeren van mutaties van de bank- precies liet zien hoeveel ik per week en maand uitgaf aan allerlei dingen. Grafieken erbij en de hele zooi. Voorwaarde is dan wel om zoveel mogelijk te pinnen.

Maar toen was ik er niet meer tevreden mee, en heb ik het niet meer...

Verkapte TVP dus.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61327769
Budgetbuddy!

(doet me een beetje denken aan die paarse aap van vroegah Bonzai Buddy ofzoiets? )
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 19:42:35 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_61328318
Ik doe het in Excel, in een heel simpele zelfgemaakte spreadsheet.

Ik heb net even gekeken bij de Excel templates: in Excel 2007 zit er eentje genaamd "Personal Monthly Budget", misschien is dat wat? Volgens mij zat er in 2003 ook zoiets.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_61328540
Ik gebruik C@shflow, wordt ook aangeraden door de postbank. Programma importeert overal van, en je kunt makkelijk categorieën maken e.d. Als je via de postbank bestelt, dan is het helemaal spotgoedkoop.
  dinsdag 2 september 2008 @ 20:12:37 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_61329227
Er zijn talloze open source (tevens gratis) "boekhoud' programma's. Hierboven werd KmyMoney al genoemd, maar je hebt ook Gnucash en een aantal andreen.Je kunt natuurlijk ook verder googelen. Succes met een leuk programma uitzoeken!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_61329968
Ik kwam een tijdje terug op www.qash.nl terecht, dat is nog niet echt bruikbaar maar ziet er wel veelbelovend uit Ik heb me ingeschreven voor de beta, maar ik heb nog geen uitnodiging gehad....
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:40:43 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_61335789
Ik gebruik Micorsoft Money, werkt echt prima. Kunt allerlei rekeningen aan elkaar koppelen, rekent automatisch je cashflow uit etc.

(echter wel illegaal gedownload)
pi_61335951
Is een bepaald programma aan te raden als je een rekening bij de ABN AMRO hebt? Ik weet eigenlijk niet of je daar zo een overzicht kan exporteren...
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:50:12 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_61336088
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 23:46 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Is een bepaald programma aan te raden als je een rekening bij de ABN AMRO hebt? Ik weet eigenlijk niet of je daar zo een overzicht kan exporteren...
nadeel van zo werken is dat je je uitgaven niet genoeg kan specificeren, al de dingen die je contant betaald staan dan niet gespecificeerd verwerkt.
pi_61336671
Dat doe ik alleen als ik uit ga (en dat hoef ik niet verder te specificeren), ben vooral geinteresseerd in wat ik aan kleding/boeken/etc uitgeef en dan pin ik altijd.
Klussen deel 1 en 2
pi_61336759
Ik hou al 15 jaar mijn geldrekeningen bij in Microsoft Money.
Zorgt er goed voor dat alles overzichtelijk blijft.
pi_61339137
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:12 schreef el-mer1 het volgende:
Hey mensen,

Nu ik op mijzelf ga wonen vind ik het belangrijk om alles van de administratie goed bij te gaan houden.
Ik wil dit ook op de computer gaan doen.
Ik wil het liefst dat de overzichten van ABN en de Postbank automatisch in dat programma worden overgenomen en dat het verder flink wat mogelijkheden heeft.
Het is belangrijk dat het gewoon duidelijk overzichtelijk en prettig werkt.

Wie heeft ervaring met zo'n programma, via Google kom ik maar weinig tegen, enkel de zakelijke markt.

GR. El
Ik heb volgens mij thuis nog wel Davilex Bank Offline liggen. Als je wil kan ik 'm wel naar je opsturen. Ik doe er toch niets meer mee.

Zie link: http://www.davilex.nl/Hom(...)BankOflineBasic.aspx
Volgens mij heb ik de Basic versie, maar het zou ook DeLuxe kunnen zijn. Moet ik vanmiddag ff thuis kijken.
pi_61339994
Administratie ... was dah? Pffff, ik kijk gewoon wat er aan het einde van de maand is overgebleven en stuur dat naar naar een spaarrekening.
  woensdag 3 september 2008 @ 09:27:40 #23
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61340478
MoneyWell. Mét spaarpotjes
pi_61342967
tvp, lijkt me handig
Before me there was many, After me there will be none
pi_61353674
Ik heb nu c@shflow gedownload, maar is idd niet zo handig omdat je geen spaarrekening erin kan zetten waardoor dat dus ook bij je inkomsten / uitgaven staat en het beeld vertekent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')