bijna 200 euro rentequote:Op woensdag 1 oktober 2008 13:43 schreef DJKoster het volgende:
*logt na 4 maand ook weer eens in op zijn Icesave rekening*
2 cent rente
Het rommelt wat in IJsland maar of we daar hier (met IceSave) ook wat van gaan merken weet ik niet. Mogelijk interessante banken zijn AKBank, Credit Europe, Garantibank, ATBank, NIBC, MoneYou.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 16:17 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zit nu bij de Postbank en ik zoek nog een betrouwbare bank met hoge rente om wat centjes op te stallen. Icesave lijkt me een goede kandidaat, maar if het slim is om daar nu een rekening te openen weet ik niet
Ik vind het juist wel logisch... als bedrijven het moeilijker hebben verlagen ze de prijs van hun producten om hun producten toch te verkopen. En de prijs van geld is de rente, dus dat deze lager wordt is op zich logisch. Ik weet wel dat het in de praktijk bij banken niet zo werkt omdat er veel meer psychologie zoals vertrouwen meespeelt, maar zo werkt het op de normale markt wel.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat door de kredietcrisis de rentes juist zullen stijgen![]()
Ik snap er echt helemaal niets meer van.![]()
Wie wel?
Hier ga je de mist in, wat het bedrijf "verkoopt" is rente. Willen ze dat aantrekkelijker maken, moeten ze het verhogen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel logisch... als bedrijven het moeilijker hebben verlagen ze de prijs van hun producten om hun producten toch te verkopen.
Je kunt gewoon storten. Terugstorten en deposito's aanmaken kan pas als je contract is afgehandeld en een eerste storting van de tegenrekening is ontvangen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:24 schreef MCH het volgende:
Heb mijn contract bij de NIBC ondertekend en teruggestuurd (al een week geleden). Krijg ik nog een bevestiging dat alles nu geregeld is of kan ik gewoon gaan storten?
Het klopt niet zoals je het hier formuleert. Het product is: het lenen van het geld, de prijs daarvoor is de rente (p*q enzo).quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier ga je de mist in, wat het bedrijf "verkoopt" is rente. Willen ze dat aantrekkelijker maken, moeten ze het verhogen.
Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?quote:PvdA wil kleine spaarders ontzien
Uitgegeven: 1 oktober 2008 10:28
DEN HAAG - De PvdA wil spaarders met een klein vermogen ontzien door volgend jaar de grens voor een vermogensrendementsheffing te verhogen. Het tarief voor mensen met meer geld op de bank zou omhoog moeten.
Dat stelt Tweede Kamerlid Paul Tang woensdag voor.
Nu moeten mensen met een vermogen boven de 20.000 euro die heffing betalen. Maar volgens Tang teren zij daar volgend jaar op in, omdat de rente die ze krijgen ongeveer gelijk is aan de verwachte inflatie.
Banken
Tang stelt voor die grens op te trekken tot 38.000 euro, het bedrag dat ook door banken wordt gegarandeerd. Volgens het voorlopige voorstel dat bij het vaststellen van het Belastingplan definitief moet worden, zouden mensen met meer geld op de bank dan een heffing moeten betalen van 1,4 procent in plaats van 1,2 procent.
... je bent verward met het lenen van geld van een bank. De hele topic gaat over sparen. Als de banken willen dat ze klanten krijgen die bij ze willen sparen, dan moeten ze inderdaad hun rente verhogen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het klopt niet zoals je het hier formuleert. Het product is: het lenen van het geld, de prijs daarvoor is de rente (p*q enzo).
Zoals jij het hier formuleert zeg je: 'willen ze het product aantrekkelijk maken, dan moeten ze het product verhogen.'
Vergelijk het maar het een brood bij de bakker: 'wil de bakker (de verkoop van) het brood aantrekkelijk maken, dan verhogen ze (de hoeveelheid) brood'.
*snel rekent*quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?
Opkrikken die grens!
Dat is toch al jaren zo?quote:Nu moeten mensen met een vermogen boven de 20.000 euro die heffing betalen. Maar volgens Tang teren zij daar volgend jaar op in, omdat de rente die ze krijgen ongeveer gelijk is aan de verwachte inflatie.
Je hebt gelijk.... ik gooi 2 dingen door elkaar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:50 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
... je bent verward met het lenen van geld van een bank. De hele topic gaat over sparen. Als de banken willen dat ze klanten krijgen die bij ze willen sparen, dan moeten ze inderdaad hun rente verhogen.
Het heffingsvrij vermogen verhogen is een leuk plan, maar ik denk niet dat dit zo snel gaat gebeuren. De vermogensrendementsheffing gaat al jaren uit van een fictief rendement van 4%, ook in de jaren dat dat (met normaal vermogensbeheer) niet gehaald kon worden. Ondanks dat de fictie toen ver verwijderd was van de werkelijkheid is in die jaren de wet niet aangepast (en geloof me, dat is geprobeerd). Ik zie niet in waarom dat nu wél zou gebeuren.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Kijk, dat laatste hoeft voor mij niet (De PvdA wil liefst alles nivileren geloof ik), maar wel goed dat hier eens een discussie over op gang komt, want wat is een grens van 20K nu eenmaal, als het Nibud al aangeeft dat een beetje huishouden bedragen tussen 7 & 13 K minimaal op direct opneembare spaarrekeningen zou moeten hebben voor noodgevallen?
Opkrikken die grens!
Waarschijnlijk is dit een "proefballonnetje" en gaat binnenkort het tarief wel omhoog, zonder dat de belastingvrije grens wordt aangepast...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:25 schreef DonJames het volgende:
Om tot een heffing van 1,4% te komen moet men het fictief rendement opgekrikken naar 4,67%, óf het tarief ophogen naar 35%. Het fictief rendement opkrikken zou nog verder van de werkelijkheid af komen te staan. Ook getuigt het niet van betrouwbaarheid dat men in de jaren dat de 4% niet werd gehaald het tarief niet naar beneden wou bijstellen, en in jaren met hogere rente (zoals nu) het fictief rendement wel omhoog zou doen.
Het (huidige) tarief van 30% is toendertijd bewust gekozen om (o.a., de rest van de theoretische gedachten zal ik jullie niet mee lastig vallen) in de pas te lopen met het buitenland om kapitaalvlucht te voorkomen. En aangezien de tarieven (in binnenland en buitenland) alleen maar naar beneden gaan zal dit niet gebeuren.
Nogmaals, ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Het heffingsvrij vermogen zou eventueel aangepast kunnen worden, dat wordt immers elk jaar aangepast. Aanpassingen in het tarief en/of het forfaitair rendement acht ik zeer onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 07:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dit een "proefballonnetje" en gaat binnenkort het tarief wel omhoog, zonder dat de belastingvrije grens wordt aangepast...
Zo werkt het niet in het (fiscaal) recht, gelukkig. De uitlatingen toendertijd van de staatssecretaris maken deel uit van de parlementaire geschiedenis. Die kan men niet zomaar passeren.quote:Wat is politiek toch mooi: nu zit er weer een ander op die post!
Waarschijnlijk voor 18 uur vandaag. Ik heb het idee dat de Postbank het geld vaak nog een dag vasthoud.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:25 schreef Felixa het volgende:
Dinsdag heb ik geld overgeboekt van de Postbank naar mijn Akbankrekening.
Het staat er nu nog niet op terwijl het wel al dinsdag bij de Postbank is afgeschreven.
Hoe lang kan het maximaal duren voor het geld op mijn Akbankrekening staat?
Dank je.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voor 18 uur vandaag. Ik heb het idee dat de Postbank het geld vaak nog een dag vasthoud.
Het kan ook zijn dat je betaling door de computer als ‘vreemd’ wordt gezien als het bedrag veel hoger is dan normaal op je rekening. Het kan dan door iemand apart worden gekeurd (i.v.m. misbruik). De Postbank verwerkt 1 ą 2 maal per dag betalingen naar andere banken IIRC.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:42 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dank je.![]()
Dan zal ik me voor de rest van de dag nog maar geen zorgen maken.
Het is het eerste grote bedrag dat ik overmaak, vandaar mijn vraag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |