abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:44:40 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_62197715
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
Landsbanki (Icesave) is zojuist genationaliseerd.

http://www.ft.com/cms/s/0(...)dc-000b5df10621.html

Geld is denk ik aardig veilig geworden. Engelse klanten kunnen overigens niet meer bij hun rekening. Nederlanders (nog) wel.
Op zich snap ik het wel, maar toch zou ik als spaarder niet blij zijn als ik niet meer bij m'n geld kon. Het is immers míjn geld.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:47:57 #177
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_62197797
quote:
Landsbanki (Icesave) is zojuist genationaliseerd.

http://www.ft.com/cms/s/0(...)dc-000b5df10621.html

Geld is denk ik aardig veilig geworden. Engelse klanten kunnen overigens niet meer bij hun rekening. Nederlanders (nog) wel.
Denk je?
Gisteren was er nog een nieuwsbericht dat heel IJsland wel eens failliet kan gaan als de staat de banken overneemt. Die banken vertegenwoordigen namelijk een waarde van 10x het BNP van IJsland. Ik lees ook al berichten over massaal hamsteren en brandstoftekorten.
Nee, ik ben niet heel erg overtuigd van de stabiliteit van IJsland
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 11:49:19 #178
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62197841
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:12 schreef dyna18 het volgende:

Mogelijk:
MoneYou: Deze heb ik eigenlijk niet gevolgd. Is dit van ABN-AMRO?
Credit Europe: ?

De rest is lager dan 5%, dan blijf ik liever bij de 4% van de Postbank.
MoneYou is idd van ABN-AMRO en daarbij ook gedekt door de DNB. Zelf gisteren nagekeken voordat ik een rekening opende. ABN is op dit moment 1 van de veiligste banken en de rekening is makkelijk via internet te openen itt CE waarbij je eerst een brief moet versturen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62198072
dit wil je dus echt niet tegenkomen als je 20k+ ergens hebt ondergebracht:

We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Icesave internet accounts. We apologise for any inconvenience this may cause our customers. We hope to provide you with more information shortly.

[ Bericht 0% gewijzigd door James52 op 07-10-2008 12:06:03 ]
pi_62198089
quote:
Engelse klanten kunnen overigens niet meer bij hun rekening. Nederlanders (nog) wel.
Staat in de voorwaarden; tegoeden kunnen 60 dagen bevroren worden in het VK.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62198256
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Ah k... dat kan wel eens de redding zijn voor Nederlandse spaarders.
Zodat zij hopelijk nog wel bij hun geld kunnen komen?

Toch mooi dat klanten en de consumentenbond toen zo'n ophef over die voorwaarde maakten.
pi_62200337
Heb net ook alles van mijn icesave rekening gehaald.
Maar heb een vraag hoe gaat dat terugstorten van je spaargeld in zijn werk
Moet je langskomen, gebeurd het automatisch, moet je Wellink bedrijgen, etc.

want daar weet ik niets vanaf, ik weet dat het gegarandeerd is maar hoe (en hoelang het duurt) ik het terugkrijg is mij compleet onduidelijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:30:16 #183
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62200435
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:41 schreef feedmyfear het volgende:
Iemand een rekening bij Moneyou? Heb net m'n geld overgeboekt van m'n Icesave naar m'n nederlandse rekening.
Net even een rekening daar geopend
pi_62200464
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Stond eerst ook in de Nederlandse voorwaarden, maar is er vrij snel uitgehaald vanwege klachten, gelukkig
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:34:30 #185
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62200542
klopt het als ik zeg dat het dom is om je geld weg te halen bij icesave omdat je daarmee jezelf en de rest van de icespaarders geen plezier mee doet ?

Nu de bank genationaliseerd is lijkt het me niet dat die failliet gaat. Zeker niet met de bescherming van scandinavie en rusland.
pi_62200553
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Stond eerst ook in de Nederlandse voorwaarden, maar is er vrij snel uitgehaald vanwege klachten, gelukkig
wat wel fijn is je kunt niet meer inloggen bij icesave de server zal het wel te druk hebben

maar moneyyou is betrouwbaar en echt van abn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_62200585
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:34 schreef Fugie het volgende:
klopt het als ik zeg dat het dom is om je geld weg te halen bij icesave omdat je daarmee jezelf en de rest van de icespaarders geen plezier mee doet ?

Nu de bank genationaliseerd is lijkt het me niet dat die failliet gaat. Zeker niet met de bescherming van scandinavie en rusland.
qua

bron
pi_62200632
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb net ook alles van mijn icesave rekening gehaald.
Maar heb een vraag hoe gaat dat terugstorten van je spaargeld in zijn werk
Moet je langskomen, gebeurd het automatisch, moet je Wellink bedrijgen, etc.

want daar weet ik niets vanaf, ik weet dat het gegarandeerd is maar hoe (en hoelang het duurt) ik het terugkrijg is mij compleet onduidelijk
In Nederland is een centrale uitvoerder die betalingen tussen banken regelt. Dit bedrijf heet Equens.
Normale gang van zaken is dus dat Icesave jouw geld overmaakt naar Equens, en Equens stuurt het dan weer door naar jouw Postbank/Rabobank/etc rekening.
Dit duurt gemiddeld 1 dag. Soms kan het echter al in een paar uur uitgevoerd zijn (vooral als je de transactie vroeg op de dag maakt) en soms iets langer.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:40:11 #189
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62200670
quote:

Tsja, natuurlijk doe je wel mee als je het geld er af haalt. Het is dan ook de vraag of je wil riskeren om alleen achter te blijven...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62200675
quote:

Je doet er andere spaarders inderdaad geen plezier mee door bij te dragen aan paniek en financiële problemen door je geld weg te halen.
Echter in dit geval kies ik toch voor mijn eigen centen ipv mijn principes.
pi_62200680
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 11:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In dit geval gaat het om moedermaatschappijen buiten Europa in landen waar ik weinig kennis en zicht op heb. Dat vind ik in het huidige klimaat een risico hebben.
De AK-bank bijvoorbeeld is gewoon een Nederlandse bank: http://www.registers.dnb.nl/dnb/DNB_mt_template.aspx?FolderID=2039&LanguageID=NLD

Op die pagina kun je zien welke vergunningen ze hebben en tot wanneer die lopen. Die van de AK-bank hebben een nog onbepaalde looptijd, dus zijn erg lang geldig. Ze hebben een vergunning voor "Uitoefenen van het bedrijf van bank of electronisch geldinstelling (2:12 lid 1)", dus ze vallen onder het depositogarantiestelsel.

Geen probleem dus zou ik zeggen. Hetzelfde geldt voor de AT bank.
pi_62200692
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat wel fijn is je kunt niet meer inloggen bij icesave de server zal het wel te druk hebben
Als ik op inloggen online bank klik en de cursor daar op houdt dan laadt hij wel, maar wel heeeel langzaam. Uiteindelijk kom je dan wel in het inlogscherm, maar je moet wel geduld hebben.
pi_62200695
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In Nederland is een centrale uitvoerder die betalingen tussen banken regelt. Dit bedrijf heet Equens.
Normale gang van zaken is dus dat Icesave jouw geld overmaakt naar Equens, en Equens stuurt het dan weer door naar jouw Postbank/Rabobank/etc rekening.
Dit duurt gemiddeld 1 dag. Soms kan het echter al in een paar uur uitgevoerd zijn (vooral als je de transactie vroeg op de dag maakt) en soms iets langer.
nee dat snap ik, ik bedoel meer wanneer de bank klapt en de nederlandse bank garant moet staan, hoe gaat dat in zijn werk
pi_62200731
Vraagje over MoneYou..... ziet iemand daar nog risico's liggen, waarom het oppassen is voor die partij?
pi_62200833
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:42 schreef dyna18 het volgende:
Vraagje over MoneYou..... ziet iemand daar nog risico's liggen, waarom het oppassen is voor die partij?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:48:46 #196
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62200873
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:40 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Tsja, natuurlijk doe je wel mee als je het geld er af haalt. Het is dan ook de vraag of je wil riskeren om alleen achter te blijven...
Dan krijg ik mijn geld zeker terug

Ik vind het een beetje matig dat iedereen zich laat opnaaien. Volgens mij waren de half jaar cijfers in augustus nog goed van landsbankski, en aangezien mijn geld toch veilig is zie ik niet in waarom je zou overstappen naar een 'veiligere' bank (wat als de ceb straks wat lijken uit de kast haalt ?).
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:52:11 #197
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62200959
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje matig dat iedereen zich laat opnaaien. Volgens mij waren de half jaar cijfers in augustus nog goed van landsbankski, en aangezien mijn geld toch veilig is zie ik niet in waarom je zou overstappen naar een 'veiligere' bank (wat als de ceb straks wat lijken uit de kast haalt ?).
Veel mensen, waaronder ik, vallen over het feit dat je garantie onder handen valt van IJsland. Net iets minder veilig dan onder Nederland. Of dat in de praktijk ook werkelijk zo is moet nog blijken maar onder het motto..better save then sorry...
pi_62200997
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

Oh het is wel veilig echter is de ijslandse economie 10x zo klein als de spaartegoeden van de banken daar

en http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33601.z24
http://www.z24.nl/bedrijven/finance/artikel_33594.z24
pi_62201204
Icesave online bankieren is erg langzaam.. Hoe zou dat toch komen?
pi_62201445
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

ik heb het gisteravond overgemaakt, is mijn geld dan veilig, het staat nog niet op mijn gewone betaalrekening, ik knijp hem echt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')