nope volgens hun eigen site nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niks met IJsland of regelingen in IJsland te maken. Iedere bank die op de Nederlandse markt wil zitten moet een licentie aanvragen bij De Nederlandse Bank. In het geval van de Landsbanki heeft de Luxemburgse tak van de Landsbanki die licentie verworven via een Nederlandse dochter (dat is verplicht van de DNB). Het is dus DNB die garant staat voor jouw spaargeld, ook al is het moederbedrijf misschien een buitenlandse bank. DNB garandeert het spaargeld pas niet meer als jij actief naar het buitenland gaat met je spaargeld.
Ze geven 0,15% minder rentequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zitten daar nog nadelen aan, aan dat moneyou
als alles in IJsland gegarandeerd is, keert het NL stelsel dus niks uit. Mooi.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nope volgens hun eigen site niet
de eerste 20.000 (en nu alles) vallen onder het ijslandse stelsel
en nu ga jij iedereen even lekker bang makenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hey stelletje Eynsteins, die garantstelling in IJsland is gebaseerd op een wet. Wat is een kenmerk van een wet? Juist, dat die zomaar gewijzigd kan worden. Zonder eerbiedigende werking. Kijken wat die garantstelling nog waard is als IJsland het simpelweg niet blijkt te kunnen betalen.
Het enige zure is dat Nederlandse banken (en dan uiteindelijk de spaarders van die banken) dan (deels) mogen betalen voor het feit dat spaarders van Icesave voor een beetje meer rente anderen met de rekening willen doen opzadelen. Hoger rendement graag, meer risico, neuh, laat daar anderen maar voor opdraaien.
Wat wil je dan doen, voor de deur gaan liggenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en het geen belgie of duitsland waar je zo bent wanneer de shit the fan raakt
Gaat het er niet om hoe de wet was toen ik mijn contract afsloot ? Want anders is het heel simpel voor ijsland, namelijk alle garanties intrekken, banken failliet verklaren en doorstarten en het probleem is weg.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hey stelletje Eynsteins, die garantstelling in IJsland is gebaseerd op een wet. Wat is een kenmerk van een wet? Juist, dat die zomaar gewijzigd kan worden. Zonder eerbiedigende werking. Kijken wat die garantstelling nog waard is als IJsland het simpelweg niet blijkt te kunnen betalen.
Het enige zure is dat Nederlandse banken (en dan uiteindelijk de spaarders van die banken) dan (deels) mogen betalen voor het feit dat spaarders van Icesave voor een beetje meer rente anderen met de rekening willen doen opzadelen. Hoger rendement graag, meer risico, neuh, laat daar anderen maar voor opdraaien.
misschien moet je dan je geld gaan claimen bij de persdienst.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:59 schreef Wexy het volgende:
[..]
en nu ga jij iedereen even lekker bang maken
terwijl er nieuwsberichten uit gaan dat de staat ijsland het volledige bedrag vergoed in geval van fallissement??
wel een stuk duurder en wanneer ik mijn spaargeld kwijt raak wil dat graag botvieren op iets of iemand die er mee te maken heeftquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Fugie het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen, voor de deur gaan liggen
Met de huidige infrastructuur is het niet zon moeite om even naar ijsland te gaan of contact te krijgen met ijsland.
[..]
Gaat het er niet om hoe de wet was toen ik mijn contract afsloot ? Want anders is het heel simpel voor ijsland, namelijk alle garanties intrekken, banken failliet verklaren en doorstarten en het probleem is weg.
Zo simpel is het. Als wetgever kan ik alles in de wet zetten: eerbiedigende werking, terugwerkende kracht, of niet. Kun je klagen bij de IJslandse rechter, die alleen maar de IJslandse wet kan toepassen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:00 schreef Fugie het volgende:
Gaat het er niet om hoe de wet was toen ik mijn contract afsloot ? Want anders is het heel simpel voor ijsland, namelijk alle garanties intrekken, banken failliet verklaren en doorstarten en het probleem is weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |