abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61836639
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 16 en 17

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6 / Didymos Millefiori groen/wit

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

freecell: Hoppediz Montreal / TricotSlen

Grijs:: grijze TricotSlen / Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai

sjak: Hoppediz Havana 4.6 / Girasol nr. 20 (Tuli) 5.2 / Zara Earth 5.2 / Didymos Jacob Gr 6 / Rebozo

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Didymos Millefiori Grun/Blau 3.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Hoppediz Cape Town 4.6 / Girasol Earthy Rainbow Ringsling

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caīro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea ringsling / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Girasol Tulppaani 4.2 / Didymos Millefiori Stein 6 / Didymos Pink Tom 2 / Didymos Silber Wellen 7 / Didymos Indio blauw/wit 6

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 27-09-2008 11:35:53 ]
pi_61836689
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:45 schreef Jelief het volgende:
Llewella zover ik weet draag je je kindje in een doek altijd met het gezicht naar je toe. Als je kindje andersom in de doekzit dan zit de rug in een omgekkerde kronkel - niet goed dus.

En dan, ik wil wel graag een Yamo en manlief lijkt wel nut ervan in te zien,maar die kan pas vanaf een maand of drie en voor de eerste maanden wil ik ook wat hebben om onsje in te doen, is een tricotdoek dan een goede oplossing en kan dat dan een tweedehands zijn of zijn die al 'uitgelubberd'?
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:46 schreef cattie het volgende:
Llewella, met het gezicht naar voren dragen wordt afgeraden ivm prikkels en de ergonomische houding, die dan niet goed is. Dat zie je ook duidelijk bij BabyBjorn vind ik, kindjes met het gezicht naar voren hangen daar altijd erg in. Op de arm is toch wat anders denk ik. Dat doe je nooit heel lang en je ondersteunt anders.

Davinia, www.didymos.de, das tragetuch, onder sonderpreise. Voor ¤ 75!
pi_61836754
Jelief, een tricot is dan heerlijk en een tweedehandsje kan prima hoor. Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd de roze wel weer terug (is nu uitgeleend) en dan mag je die wel lenen. (Ik heb nog een andere liggen.)
pi_61837112
Een tvp omdat ik stellig van plan ben om ook mee te gaan draagdoeken... ooit . Misschien nog wel met Mirte. Maar dan wil ik toch eerst eens een keer zo'n doek live zien en proberen.
Fake it till you make it...
  maandag 22 september 2008 @ 22:15:51 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61837514
Mag ik in de OP aangepast worden:

sjak: Hoppediz Havana 4.6/ Girasol nr. 20 (Tuli) 5.2 / Zara Earth 5.2 / Didymos Jacob Gr 6 / Rebozo
Lekker douchen!
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 22:17:09 #6
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61837549
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef Llewella het volgende:
Amber vind het heerlijk om lekker te bungelen afentoe.
Een tante van m'n vriend droeg haar al op de arm zodat ze lekker hing en rond kan kijken in de kamer (dus gezicht van de persoon af), en ook m'n stiefmoeder doet dit.
Amber is dan echt lekker op d'r gemakkie; maar ze is ook erg nieuwsgierig naar wat er om zich heen gebeurd; in huis rondkijken.
Vandaar dat m'n stiefmoeder me vanavond vroeg of ik ook een draagzak had; nee alleen een premaxx; ringslings en lange doek. Maar zij wilt graag een draagzak; zodat amber lekker met het gezicht naar voren kan kijken.
Op de arm ziet het er comfortabel uit; maar in een zak lijkt me nog niet geschikt zo jong (11 weken).
Amber is gewoon een klein nieuwsgierig meisje die overal met d'r neus bovenop wilt zitten en niet alleen dicht tegen mama aan (wat ze absoluut ook fijn vind, maar ze is ook een stevige meid die wilt gaan ontdekken).

Overigens heb ik d'r zelf nog niet zo op de arm rondgedragen, maar wel typisch dat zowel een tante van niels als m'n stiefmoeder dit meteen deden. Ik heb d'r juist met d'r gezicht naar me toe altijd.

Iemand die advies kan geven? M'n stiefmoeder wilt dus nu een draagzak kopen.
Ja, ik kan wel advies geven
Een draagzak kopen is prima, maar een kind erin dragen met het gezicht naar voren is dat niet. Alsof je een schildpad op z'n rug legt! Die draagzakken zijn gemaakt om ruggetjes te ondersteunen, om buik en borst te ondersteunen zou je een compleet andere pasvorm nodig hebben.

Als je een kind met het gezicht van je af draagt is dat niet goed voor de rug van het kind omdat de ruggengraat en wervels in een onnatuurlijke positie gedraaid en gefixeerd worden, bovendien heeft de persoon die draagt ook grote kans op rugpijn vanwege de neiging zijn/haar romp of te ver naar voren of juist te ver naar achteren te buigen. Verre van ergonomisch verantwoord dus.
Verder is het psychologisch gezien ook niet zo handig. Het kind krijgt allerlei indrukken binnen maar kan zich er niet voor afsluiten door het hoofdje tegen de dragende persoon te leggen, of oogcontact met de dragende persoon te maken. Ook kan het kind in die houding niet makkelijk in slaap vallen als het dat nodig heeft. En als het dan toch in slaap valt bungelt het hoofdje te veel naar voren en wiebelt op het nekje
en hoedt u voor de dragers waarvan de fabrikanten aangeven dat je de kindjes er met het gezicht naar buiten in kan dragen...

* Macka66 stapt weer van het stokpaardje af
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61838181
Terugvinddoek
Ik vind het leuk dat mijn Costa Rica bij diverse mensen in de smaak viel Ik vind hem ook erg En hij is al een stuk zachter geworden sinds ik hem heb. Hopelijk wordt ie nog veel zachter.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 22 september 2008 @ 22:37:24 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61838251
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:35 schreef beefcake het volgende:
Terugvinddoek
Ik vind het leuk dat mijn Costa Rica bij diverse mensen in de smaak viel Ik vind hem ook erg En hij is al een stuk zachter geworden sinds ik hem heb. Hopelijk wordt ie nog veel zachter.
was dat die bruine?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61838498
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

was dat die bruine?
Jaaaa
pi_61838697
Voor in de OP:

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Didymos Millefiori Grun/Blau 3.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Hoppediz Cape Town 4.6 / Girasol Earthy Rainbow Ringsling
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_61838734
Even het bewijs dat over 1 schouder dragen ook erg stevig zit, ondanks geen kruisende banden onder de kont
Saartje
pi_61838751
Ik zal binnenkort de spiegel ook weer eens schoonmaken
Saartje
pi_61838795
Er staat voor een heel leuk prijsje een rode didy tom op ebay, maar het is een maat 6 en ik wil eigenlijk een 5
pi_61838809
hihi klauterkabouterende saartje
  maandag 22 september 2008 @ 22:56:52 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_61838872
Inkorten p_iglet

Mijn Hoppediz mag uit het rijtje, hij gaat woensdag op weg naar freecell
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61838950
Oh ik wil deze !
Wie kan hem voor me bemachtigen? Ik druf zelf niet
Saartje
pi_61839022
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ik wil deze !
Wie kan hem voor me bemachtigen? Ik druf zelf niet
Die heb ik ook in mijn te volgen lijstje staan!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61839085
Jij hebt er al genoeg
Saartje
  maandag 22 september 2008 @ 23:03:57 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61839103
Een millefiorie met een fout voor 75 euro vind ik nog duur.
als de nieuwprijs rond 100 euro ligt...

Maneki Doet dat geen pijn aan je rechterarm?
Wel goed geschoten vanuit die hoek!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61839132
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Jij hebt er al genoeg
En daarom heb ik je een pm gestuurd, gij monster.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61839204
Ik zag het al Je bent lief
Saartje
pi_61839229
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:03 schreef DaviniaHR het volgende:

Maneki Doet dat geen pijn aan je rechterarm?
Wel goed geschoten vanuit die hoek!
Neuh valt mee! Ik heb al eelt En 35 mislukte foto`s vanuit die hoek
Saartje
pi_61839297
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]
En 35 mislukte foto`s vanuit die hoek
Oh ja, dat! Voor 1 acceptabele draagfoto moet ik vaak een hele kaart volklikken. Want of het kind staat er niet op, of de doek niet, of alleen een stuk heup/schouder/achterhoofd, noem maar op.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 september 2008 @ 23:11:19 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_61839341
Maar zo'n soort doek heb je toch al Webkim
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61839380
Ja deze ging er nog heet meest mee door Maar vandaar ook mijn geconcentreerde bakkes
Saartje
pi_61839472
Mooie indio Maneki! Ik hoop dat je hem wint!
It's all up to you
pi_61839535
Ik ga de indio voor Maneki winnen. Dus afblijven allemaal. *ontbloot tanden*
En ja, ik heb al een indio, maar ik ben zo iemand die mooie dingen graag in 6 kleuren heeft: kom maar eens in mijn kledingkast kijken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61839557
Ik hoop het ook
Saartje
pi_61839633
Draagdoekenslowchat. Zo gaan de topics wel hard zeg.
Wanneer doen we een Fok draagdoekwandeling? In de Drunense Duinen? Boel mooi in de herfst!
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 23:27:26 #30
141844 Macka66
pi_61839787
D'r is niks slows aan die chat hier, als het zo doorgaat is dit topic ook zo volgebept

Mooie indio Maneki!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61842530
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:17 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja, ik kan wel advies geven
Een draagzak kopen is prima, maar een kind erin dragen met het gezicht naar voren is dat niet. Alsof je een schildpad op z'n rug legt! Die draagzakken zijn gemaakt om ruggetjes te ondersteunen, om buik en borst te ondersteunen zou je een compleet andere pasvorm nodig hebben.

Als je een kind met het gezicht van je af draagt is dat niet goed voor de rug van het kind omdat de ruggengraat en wervels in een onnatuurlijke positie gedraaid en gefixeerd worden, bovendien heeft de persoon die draagt ook grote kans op rugpijn vanwege de neiging zijn/haar romp of te ver naar voren of juist te ver naar achteren te buigen. Verre van ergonomisch verantwoord dus.
Verder is het psychologisch gezien ook niet zo handig. Het kind krijgt allerlei indrukken binnen maar kan zich er niet voor afsluiten door het hoofdje tegen de dragende persoon te leggen, of oogcontact met de dragende persoon te maken. Ook kan het kind in die houding niet makkelijk in slaap vallen als het dat nodig heeft. En als het dan toch in slaap valt bungelt het hoofdje te veel naar voren en wiebelt op het nekje
en hoedt u voor de dragers waarvan de fabrikanten aangeven dat je de kindjes er met het gezicht naar buiten in kan dragen...

* Macka66 stapt weer van het stokpaardje af
yep; dat zijn dus de dingen waar ik tegenaanloop ook bij het idee dat oma amber naar voren wil dragen in een draagzak.
In huis kijkt ze lekker rond en zijn er niet teveel prikkels (in een rustig huishouden ) voor fftjes lekker zo te bungelen.
En op de arm op heuphoogte is het rugje anders gevormd (bol) dan in een draagzak.

Geen oplossing dus? daar was ik al bang voor, kon mezelf ook niks bedenken.

Ik laat m'n stiefmoeder iig even stoeien met doeken; met het boekje van hoppediz erbj waarin ook een uitleg over dragen staat (en de waarschuwing voor naar voren dragen).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61843301
Tvptje
* LovelyLady wacht op mail van duitse ebay-er.....
pi_61843436
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:56 schreef Troel het volgende:

Mijn Hoppediz mag uit het rijtje, hij gaat woensdag op weg naar freecell

Yay!

Ik ben echt aangestoken!
Ik wil eigenlijk ook nog een ringsling, het lijkt me zo makkelijk. Is dat ook de ervaring hier dat dat makkelijker is?

TARA vindt dragen prima. Hij knupt Leander niet uit zichzelf om, maar als Leander moppert en ik vraag TARA om hem om te knopen, doet hij dat wel meteen. Hij vindt het zelf ook wel gezellig geloof ik.
Ik vraag me wel af of hij het ook naar buiten zal doen, haha.

Oja en wat ik éigenlijk wilde posten:
wie-o-wie heeft de gebruiksaanwijzing van de Hoppediz toevallig nigescand of kan dat even doen?
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 09:15:29 #34
141844 Macka66
pi_61843667
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 06:59 schreef Llewella het volgende:

[..]

yep; dat zijn dus de dingen waar ik tegenaanloop ook bij het idee dat oma amber naar voren wil dragen in een draagzak.
In huis kijkt ze lekker rond en zijn er niet teveel prikkels (in een rustig huishouden ) voor fftjes lekker zo te bungelen.
En op de arm op heuphoogte is het rugje anders gevormd (bol) dan in een draagzak.

Geen oplossing dus? daar was ik al bang voor, kon mezelf ook niks bedenken.

Ik laat m'n stiefmoeder iig even stoeien met doeken; met het boekje van hoppediz erbj waarin ook een uitleg over dragen staat (en de waarschuwing voor naar voren dragen).
Als het er om gaat dat je stiefmoeder niet durft te knopen is een andere oplossing een ringsling ,of een korte doek met schuifknoop. Daarin zal ze Amber ook niet met het gezichtje naar voren kunnen dragen., maar kan Amber wel op de heup gedragen worden.
Overigens zijn zowel heupdragen als een draagzak pas goed te gebruiken als Amber haar nekje stevig genoeg is om het hoofdje omhoog te kunnen houden. Da's meestal ergens vanaf drie maanden, dus je hebt nog een halve maand om je stiefmoeder voor te lichten
Ik vind het wel heel erg leuk dat ze Amber wil gaan dragen!
pi_61843770

Ben ik nu gek of gaat dat héél oncomfortabel zitten?
Zo kan je hem toch nooit meer goed spreiden?
pi_61844111
Even inscannen freecell? Het is nogal een boekwerk!
Maar als ik binnenkort de tijd en het boekje kan vinden zal ik het voor je doen Ik heb de Engelse handleiding trouwens.
pi_61844285
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:41 schreef beefcake het volgende:
Even inscannen freecell? Het is nogal een boekwerk!
Maar als ik binnenkort de tijd en het boekje kan vinden zal ik het voor je doen Ik heb de Engelse handleiding trouwens.
ok
Zou je hem anders ook ergens kunnen bestellen denk je?
Maar als je hem in wilt scannen ben ik ook heel blij!
pi_61844387
Hier kan je in de shop een handleiding kopen...
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 09:54:58 #39
141844 Macka66
pi_61844418
Zij heeft volgens de info bij het filmpje dan ook een draakdoek
Meteen spreiden is idd betervoor het comfort.
pi_61844548
Lovelylady bedankt!
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:54 schreef Macka66 het volgende:
Zij heeft volgens de info bij het filmpje dan ook een draakdoek
Meteen spreiden is idd betervoor het comfort.
Draakdoek
Ze kreukelt hem ook zo dat je hem nooit meer goed kan spreiden zonder rare bochten en kronkels er in.
En dat is dan een voorlichtingsfilmpje. Beetje jammer!
pi_61845011
Freecell, ik las in het babietjestopic dat Leander een beetje een voorkeurshouding heeft. Weet je dat je de doek ook heel goed kan gebruiken in het tegengaan van die voorkeurshouding? Door hem afwisselend met zijn linker- en rechterkant tegen je aan te leggen kan je hem helpen om ook de andere kant als prettig te ervaren.
Waar die doeken allemaal niet goed voor zijn
pi_61845181
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:21 schreef owlet het volgende:
Freecell, ik las in het babietjestopic dat Leander een beetje een voorkeurshouding heeft. Weet je dat je de doek ook heel goed kan gebruiken in het tegengaan van die voorkeurshouding? Door hem afwisselend met zijn linker- en rechterkant tegen je aan te leggen kan je hem helpen om ook de andere kant als prettig te ervaren.
Waar die doeken allemaal niet goed voor zijn
Hij heft een voorkeurshouding naar rechts, moet ik hem dan op rechts of links dragen? Ik draag nu op links, dat vind ik zelf prettiger, maar dan moet ik zeker meer op rechts gaan dragen of niet?
pi_61845468
eh.... daar moet ik even voor denken hoor Als zijn hoofdje aan jouw linkerkant ligt dan ligt zijn rechterwang tegen jouw borst aan, toch? Dan zou dat dezelfde houding zijn als zijn voorkeurshouding.

Ik zou het afwisselen, dan zit je zeker goed.

Oh en disclaimer: bij een sterke voorkeurshouding of een duidelijke afkeer voor andersom in de draagdoek liggen zou ik niet forceren maar eerder een osteopaat ofzo opzoeken
pi_61845716
jaaa mijn binana criquet word begin komende week eindelijk opgestuurd
pi_61845759
Fijn, Bla_bla_bla!
pi_61846251
Ik had hem net even andersom en het was wat onwennig voor allebei, maar niet vervelend oid.
Dan maar eens afwisselen zo nu en dan!

Is een hoppediz eigenlijk warmer dan mijn slen? Dat zou nl wel fijn zijn met de winter op komst!
pi_61846795
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:22 schreef freecell het volgende:

Is een hoppediz eigenlijk warmer dan mijn slen? Dat zou nl wel fijn zijn met de winter op komst!
geen idee! Ik ben blijkbaar niet zo warmte- of koudegevoelig want de verhalen die ik hier soms hoor over verstikkend warme doeken herken ik niet zo. Zeker niet als het gaat om tricot doeken. Die worden door sommige mensen hier als erg warm ervaren maar ik vond het wel meevallen.
Een standaard hopp is volgens mij wel een van de dikkere doeken, net zoals een storchenwiege, bb-slen en de meeste didy's.
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:53:59 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_61846961
Ik vind de Hopp zelf wel warmer dan de slen...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:56:27 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_61847009
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:03 schreef DaviniaHR het volgende:

25% korting voor een weeffout die een normaal mens niet kan zien vind ik best oke! (En daarnaast is het natuurlijk een gruwelijk mooie doek! )
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:03:04 #50
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61847167
Die van jou had ook een weeffout dan Cattie?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_61847390
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:53 schreef Troel het volgende:
Ik vind de Hopp zelf wel warmer dan de slen...
Mooi
Ik vind de Slen af en toe een beetje plakkerig warm als je binnen bent, maar buiten is hij eigenlijk nog wat te koud voor Leander, ook onder een vest.
Dus ik kan nu nog niet naar buiten

Maar over een paar weken heeft hij vast net zo'n normale temperatuur als andere beebs en dan kan het wel
pi_61847477
en als je hem zo'n verschrikkelijk baby teddyberen ski pak aan 1 stuk aandoet?
pi_61847490
Maar je kan Leander toch dikker aankleden?

Oh en heel lekker voor kouwelijke kindjes (eigenlijk voor alle kindjes, Ronja loopt ook al weer met een wollen hemdje onder haar romper): een wollen- of wol/zijden hemdje of rompertje. Bijvoorbeeld via schaapje schaapje, baby natura of schaapskleren.

Ze zijn wel duur, maar je hoeft ze niet elke dag te wisselen doordat wol zelfreinigend is. Behalve bij spuitluiers, daar kan zelfs wol niet tegenop
pi_61847502
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:17 schreef p_iglet het volgende:

Neh, helpt niet echt. De warmte van de kleertjes lijkt weinig uit te maken op de één of andere manier...
Maar we geven het gewoon een paar weken en dan komt het vast goed
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:20:12 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_61847550
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:17 schreef p_iglet het volgende:
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:24:55 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_61847663
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:03 schreef Noli. het volgende:
Die van jou had ook een weeffout dan Cattie?
Die van mij stond te koop in de sectie "met weeffout" maar ik kan er met de beste wil van de wereld geen fout in vinden.. Misschien dat er ergens een draad dubbel zit ofzo.
pi_61847709
offtopic
ja sorry maar ik vind die dingen over het algemeen echt afgrijselijk.
En je ziet ze bij ons heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel, zodra de temperatuur beneden de 20 graden komt lijkt compleet allochtoon den haag zijn kinderen tot een jaar of 2 zo'n ding aan te trekken. Liefst zo dik mogelijk met veel pasteltintjes en beertjes . Dan lopen de hollandse kindjes zo ongeveer nog zonder jas buiten, terwijl de allochtone kindjes al in zo'n teletubbypak zitten, heel apart.
  dinsdag 23 september 2008 @ 12:30:35 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_61847785
Ja, zijn ze ook Daarom moest ik er ook om lachen Harm heeft ook zo'n ding aan gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61848284
Ah ja, hier in de wijk (jawel, de goudse wijk waar sinds kort weer een bus rijdt ) liggen de kindjes ook weer in skipakken onder drie synthetische dekens in de buggies.
pi_61848313
Wat trekken ze die koters aan als het nog kouder wordt vraag ik me dan af?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61848388
Dan zie je ze niet meer onder alle kleertjes, dekens, mutsen, sjaals, handschoenen
pi_61849155
Nog 2 uur... en de persoon op ebay reageert niet op de mail....
pi_61849296
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:34 schreef LovelyLady het volgende:
Nog 2 uur... en de persoon op ebay reageert niet op de mail....
Ik vraag het tevoren nooit, maar bied gewoon. En als ik win stuur ik ze een keurig mailtje met verzendopties naar Nederland plus bijbehorende kosten. Hoeven zij het uitzoekwerk niet meer te doen en naar het postkantoor moeten ze toch. Is tot nu toe altijd goedgegaan (keer of 6).
Hardloper.
IG @webkim
pi_61849324
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:41 schreef Webkim het volgende:
Ik vraag het tevoren nooit, maar bied gewoon. En als ik win stuur ik ze een keurig mailtje met verzendopties naar Nederland plus bijbehorende kosten. Hoeven zij het uitzoekwerk niet meer te doen en naar het postkantoor moeten ze toch. Is tot nu toe altijd goedgegaan (keer of 6).
Mooi kga gelijk mijn vriendje mailen dat ie moet bieden!

[edit] enig idee wat het vanuit duitsland kost naar nederland verzenden? waar vind ik zo iets? ups ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2008 13:46:28 ]
pi_61849366
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 12:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat trekken ze die koters aan als het nog kouder wordt vraag ik me dan af?
Haha, idd, dat vroeg ik me vorige week in de Efteling ook af. Anna liep in gewone kleren met een standaard zomerjasje, maar sommige van die kinderen lopen er dan al bij of het -15 is en er een sneeuwstorm op komst is. En oh ja, ook standaard urenlang in een buggy (onder drie dekens!) want zelf lopen kunnen kinderen ook niet meer kennelijk. maar dat is misschien offtopic in een draagdoekentopic
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61849403
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Als je wacht tot de veiling bíjna voorbij is heb je kans dat je de mooiste prijs krijgt
pi_61849438
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

[edit] enig idee wat het vanuit duitsland kost naar nederland verzenden? waar vind ik zo iets? ups ?
8 Euro 60 via Deutsche Post. Doet er 2 dagen over.
En inderdaad: pas gaan bieden in de laatste minuut, anders drijf je zelf de prijs mee op.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61849446
Waren jullie toevallig vrijdag in de Efteling, Jarno?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_61849885
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:48 schreef Webkim het volgende:

[..]

8 Euro 60 via Deutsche Post. Doet er 2 dagen over.
En inderdaad: pas gaan bieden in de laatste minuut, anders drijf je zelf de prijs mee op.
Hmja.. dat zegt mijn vriendje ook, terwijl ie zelf net geboden heeft...
Nahja kzie wel of het lukken gaat of niet
pi_61849893
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 13:49 schreef lcicle het volgende:
Waren jullie toevallig vrijdag in de Efteling, Jarno?
Nope, dinsdag!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61849906
Toen was het ķķk mooi weer
pi_61850135
Begin volgende week komt eindelijk mijn Binana! Ik kan niet wachten. Ben zo benieuwd of 'ie echt zo zacht is, en de kleur net zo mooi is als op internet. Owlet heb jij je Binana al binnen?
pi_61850383
Ik heb de binana geannuleerd Met de babycuddle via Mrien/Macka heb ik een tricot doek in de kleur die ik graag wilde. Daarnaast heb ik nog de draagdoek.nl dus nog een rekkende doek zou zonde zijn, zo lang zal hij toch niet in gebruik zijn
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:38:35 #74
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61850427
Heeft er iemand dan ook een idee hoelang een pakketje vanuit Amerika er ongeveer over kan doen?
Maxi, Midi & Mini
pi_61850455
Vandaag Yara voor het eerst echt comfortabel op de rug gedragen. Na wat BWCC pogingen waar ik me toch wat onzeker over voelde (en dus halverwege de wandeling Yara van de rug af haalde om haar weer voor te knopen) vandaag de SHBC. Ze zat vast en ze zat heerlijk. Voor herhaling vatbaar

De SHBC op youtube

It's all up to you
pi_61850474
Noli: ik hou zelf ongeveer 5 tot 10 dagen aan. Geen idee of dat de standaard is.
It's all up to you
pi_61850495
Wat een geweldige foto!!!

* p_iglet is altijd jaloers op kindjes die netjes met hun armen binnenboord blijven zitten.
Pepijn wurmt zijn armen alleen naar binnen als hij wil slapen, of als hij mama wil vervelen door in mijn oksel te kietelen.
pi_61850504
Wat een mooie foto van een mooi kind in een mooie doek!
pi_61850578
Wat een ontzettend lieve foto TearSong! En wat een knapperdje

Mijne wil ook graag zwaaien:
pi_61850663
hihi die is ook leuk!!
wat voor doek is dat icicle?
pi_61850676

Ellaroo Kristen, denk ik?
pi_61850745
EllaRoo Kristen 5.0 Die wonderdoek die krimpt en groeit
pi_61850769
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 14:25 schreef Reinhilde het volgende:
Begin volgende week komt eindelijk mijn Binana! Ik kan niet wachten. Ben zo benieuwd of 'ie echt zo zacht is, en de kleur net zo mooi is als op internet. Owlet heb jij je Binana al binnen?
welke kleur heb jij besteld?
pi_61850837
Mooie plaatjes hierboven.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61850868
Hij is mooi!!

En weer een mooi voorbeeld dat maten niet alleen omvangs gebonden zijn maar ook persoonlijke voorkeur.
Jij bent veel smaller dan ik. Maar knoopt je doek voor. En ik vind mijn 4,6 Christiane al lang. En zoek nu heel bewust maat 5 doeken.
pi_61851029
He, ik heb ook een berenpak aan 1 stuk. En Jen heeft m zelfs al aangehad dit jaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61851097
Ik had inderdaad eerst een 4.6 besteld, omdat ik dacht dat mijn draagdoek.nl ook 4.6 was en ik daar vķķr mee kon knopen. Stom dat ik die niet eerst gemeten heb, bleek 5.15cm te zijn. Met de 4.6 kon ik nét niet veilig genoeg voor knopen en achter vind ik inderdaad niet praktisch bij het zitten enzo.
Gelukkig mocht ik hem bij voedingskleding.nl zonder problemen omruilen! Zelfs toen ik 'm al (koud) gewassen had.
pi_61851519
* LovelyLady wacht met spanning af.... nog 7 minuten...
Als alles goed gaat ben ik eigenaresse van een hoppediz montreal

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2008 15:37:56 ]
pi_61851966
Heeeeej gefeliciteerd!! Die 'overwinning' geeft er wel een extra dimensie aan geloof ik
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 15:52:13 #90
141844 Macka66
pi_61852126
Gefeliciteerd LovelyLady!
(En dat terwijl je zondag nog een groenige doek wilde, 't is dus echt liefde op het eerste gezicht geweest met de Montreal )

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 23-09-2008 16:11:41 ]
pi_61852169
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 15:52 schreef Macka66 het volgende:
Gefeliciteerd LovelyLady!
(En dat terwijl je zondag nog een groenige doek wilde, 't is dus echt liefde op het eerste gezicht geweest met de Mobntreal )

Ik hoop dat ik em gauw in huis heb

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2008 15:54:50 ]
pi_61852210
Wat goed dat het gelukt is Lovely!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61852447
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:51 schreef cattie het volgende:
Jelief, een tricot is dan heerlijk en een tweedehandsje kan prima hoor. Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd de roze wel weer terug (is nu uitgeleend) en dan mag je die wel lenen. (Ik heb nog een andere liggen.)
mmm roze voor een jongen vind ik spannend, maar lenen is natuurlijk erg fijn! tegen die tijd gaan we maar weer eens meeten
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61852496
Wat een mooie foto's van Yara en Colin in de doek
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2008 @ 16:12:26 #95
141844 Macka66
pi_61852635
Wat Beef zegt!
pi_61852786
Lovelylady, wat leuk! gefeliciteerd!
pi_61852989
Bedankt voor de felicitaties Ik heb em nog niet...
pi_61853177
Zouden mensen het nou niet doorhebben dat eerst met openhangende mond naar iemand kijken en dan zachtjes tegen je man fluisteren en wijzen naar die gekke vrouw met een slapende peuter op haar rug helemáál niet onopvallend is

Wat is het toch heerlijk om een mogelijkheid te hebben om je kind te laten slapen. Helemaal als die mogelijkheid ook nog eens er voor zorgt dat je rustig boodschappen kan doen met een peuter zonder dat die peuter drie driftbuien krijgt

BB-slen Strawberry. In een BWCC, sinds maanden weer eens een keer. Maar ik blijf toch bij de SHBC.

Na vijf minuten sliep ze
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:42:57 #99
108648 cattie
lieve moeder
pi_61853384
Wat een lieve foto's! Lekker dat Ronja op je rug in slaap valt Owlet.
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:04 schreef Jelief het volgende:

[..]

mmm roze voor een jongen vind ik spannend, maar lenen is natuurlijk erg fijn! tegen die tijd gaan we maar weer eens meeten
Mijn man vindt roze iets te spannend (hij gebruikte de doek wel bij Ive, maar wel onder protest), daarom heb ik er een bruin gestreepte bijgekocht (van Kozakken). Maar dan kun je in ieder geval even proberen wat je er van vindt. Ik denk dat ik in december die doek wel terug heb. Help me er maar aan herinneren als ik er niet zelf over begin dan.
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:56:03 #100
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61853742
Die SHBC in dat filmpje he.. Haal je de doek dan ook nog een keer onder de benen door? Dat word me maar niet duidelijk in dat filmpje. Het lijkt of die man steeds de doek over het kind heen doet, waardoor het kind er theoretisch uit zou kunnen zakken omdat het nergens 'op' zit.

Op zich lijkt 't me namelijk wel een fijne knoop omdat je meteen de schouder tegen je rug aan bindt en kind dus niet even omhoog kan gaan kijken en dus te los zit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61853911
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:56 schreef E.T. het volgende:
Die SHBC in dat filmpje he.. Haal je de doek dan ook nog een keer onder de benen door? Dat word me maar niet duidelijk in dat filmpje. Het lijkt of die man steeds de doek over het kind heen doet, waardoor het kind er theoretisch uit zou kunnen zakken omdat het nergens 'op' zit.

Op zich lijkt 't me namelijk wel een fijne knoop omdat je meteen de schouder tegen je rug aan bindt en kind dus niet even omhoog kan gaan kijken en dus te los zit
Je doet de staart aan de kant die over je schouder zit over de beentjes. De kant die onder je schouder zit doe je onder de billen. Als een buideltje. Als je dat goed doet kan het kind er niet uitvallen.

Als je het griezelig vind kan je een variant doen. De staart aan de over de schouder-kant doe je dan over het ene en onder het andere beentje (zoals bij een rugzak-carry) en de andere staart haal je dan ook onder het verste beentje door. Snapje? Anders kan ik morgen wel ff vragen het te filmen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61853955
Net zoals bij een rucksack zit er inderdaad niets tussen de beentjes.
Maar ook net zoals bij een rucksack kan een kind er niet uitzakken als je er voor zorgt dat de onderste rail goed strak in de knieholtes zit. Dan zakken de billen naar beneden en kunnen ze er niet meer uit glijden.

Eén band gaat onder de billen door, alweer richting knieholtes en de ander werkt een beetje als totale steun doordat je hem uitspreidt.

Maar je kan hem ook gerust zo knopen dat je wel de asymmetrische knoop doet en dan een of beide banden tussen de beentjes door doet.

edit: dat wat Webkim zegt dus
pi_61854706
die foto`s van Yara, Colin en Ronja zijn echt
Ik hoop volgende week ofzo foto`s te hebben van Saar in een Indiooohohoho *stuiter*
Saartje
pi_61854761
LovelyLady, gefeliciteerd met je aankoop!

Yara, Colin en Ronja staan er mooi op, net als de doeken

Ik ben net even op en neer geweest naar de supermarkt met Devin op mijn heup in de draagdoek.nl, for old time's sake. Ik had hem aan LovelyLady uitgeleend, zondag weer teruggekregen en ik moest eeeeven uitproberen hoe hij ook alweer zat.
Ging beter dan verwacht eigenlijk, maar ik heb hem toch liever op mijn rug in de Girasol
.... met gevoel voor drama....
pi_61854810
Ik geloof dat die man dat ook zegt in het filmpje, dat hij zelf de voorkeur heeft aan over de benen heen maar dat je hem ook tussen de beentjes heen kan doen.

Hier nog een variant op de SHBW met rucksack banden als je de chest belt vervelend vind:
SHBW w/rs
It's all up to you
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:10:59 #106
3011 E.T.
pi_61858755
deze doet de doek onder de benen door en is erg duidelijk gefilmd
Alleen niet te verstaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:46:28 #107
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61859825
Ik doe de SHBC altijd met gekruiste benen van beide kanten en dan ook de tibetan twist om die doek uit mijn oksels te krijgen. werkt prima.

is makkelijker dan bwcc (die chestbelt begint te irriteren en zonder durf ik niet echt) en steviger (in mijn geval) dan rucksack.

die meneer in het filmpje zegt ook dat het ok gekruist kan, maar dat hij het persoonlijk prettiger vindt "over and over" ipv "over and under"
pi_61860344
Ik had Mirte tijdens het koken ff in de minimonkey, buikzit volgens de site, maar dan verdraait naar mn heup. Maar ze wordt er te zwaar voor. Dat ding hangt half aan mn nek (heb niet van die brede schouders) en dat zit gewoon echt niet fijn. Ik wil gewoon een doek!

Lijkt me veel lekkerder om over 2 schouders te dragen op mn rug ofzo. Hangt ze niet in de weg met koken. Want ze is vaak rond die tijd hangerig en wil eigenlijk bij mama zijn...
Maar wat is wijsheid, behalve hier op FOK! ken ik niemand met een doek. En misschien is het toch slim om eerst wat te proberen voordat ik overga tot aanschaf .
En nou ja, wat zouden jullie adviseren qua doek en lengte enzo?
pi_61860464
Ik heb GEEN indio gewonnen op eBay voor Maneki. Hij is op ¤91,95 geeindigd: meer dan we als max. hadden afgesproken.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61860595
Jammer! Vond het echt een mooie indio maar 91,95 lijkt me wat aan de hoge kant...
It's all up to you
pi_61860878
Komt omdat -ie niet meer gemaakt wordt. Ik had nog met Beatrice gemaild, of ze er nog niet hadden in hun geheime hoekje op de zolder, waar ook al die aanbiedingen vandaan komen, maar nee.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:19:42 #112
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61861025
Er staat nog een mooie zwartwitte indio op ebay.de te koop Kijk maar, misschien is dat nog wat voor Maneki
Lekker douchen!
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:26:57 #113
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61861286
Nijna, je kunt ook doeken huren, dan kun je het uitproberen.
Ik ken buiten fok ook niet echt mensen die draagdoeken hebben, maar heb toch de gok genomen. En goed gegokt .

Tearsong, wat een mooie doek, mooi kindje en mooie foto!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61862307
Waar woon je Nijna? Misschien woont er wel iemand met wat doeken bij je in de buurt. We bijten niet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61862431
Blablabla, ik heb de criquet besteld, dan kan Nixxx er ook mee lopen, hij past goed bij mijn kleding, en ik vind het gewoon een hele mooie kleur! Ik heb m eind juli besteld, maar de kleur kon pas deze maand geleverd worden. Ze heeft 'm nu binnen, dus de verwachting is dat ik m begin volgende week krijg
pi_61862494
Oh, Owlet vergeten . Ik snap dat je 'm geannuleerd hebt. Ik krijg wel van Sabrina een warmtezakje erbij, voor het lange wachten, goeie service dus! Ze heeft me ook constant op de hoogte gehouden, dat vond ik ook wel erg prettig.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:22:32 #117
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61863335
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:56 schreef Webkim het volgende:
Waar woon je Nijna? Misschien woont er wel iemand met wat doeken bij je in de buurt. We bijten niet.
Ja, ik woon geloof ik in de buurt, niet aan gedacht
Je mag wel een keertje bij me langskomen. Ik heb alleen niet zo heel veel doeken .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61863383
Veiling inderdaad niet gewonnen..jammer maar soit
Misschien ga ik nu maar voor een blauw/witte Indio..die staat ook wel erg goed bij de ogen van mijn meisje
Saartje
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:24:44 #119
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61863421
Ik heb een mooie paarse indio gezien. Het zou toch wel fijn zijn als ik nou eindelijk eens kon beslissen welke ik zou willen hebben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:32:28 #120
3011 E.T.
pi_61863746
Ik zou best nog wel een silk indio willen..
Maar die zijn duur
En daar wil ik 'm niet graag genoeg voor
pi_61865020
Ik ben eigenlijk wel blij met mijn indio's. Eventueel zou ik er nog wel 1 willen met wat meer contrast erin maar goed. Ik heb er 2 en dat is even genoeg.
It's all up to you
pi_61868945
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 09:15 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als het er om gaat dat je stiefmoeder niet durft te knopen is een andere oplossing een ringsling ,of een korte doek met schuifknoop. Daarin zal ze Amber ook niet met het gezichtje naar voren kunnen dragen., maar kan Amber wel op de heup gedragen worden.
Overigens zijn zowel heupdragen als een draagzak pas goed te gebruiken als Amber haar nekje stevig genoeg is om het hoofdje omhoog te kunnen houden. Da's meestal ergens vanaf drie maanden, dus je hebt nog een halve maand om je stiefmoeder voor te lichten
Ik vind het wel heel erg leuk dat ze Amber wil gaan dragen!
Ze heeft m'n stiefbroertjes ook gedragen met een draagzak/buidel vertelde ze.

Ik had gisteren de doeken meegegeven, maar ze gaat toch zelf even kijken voor een zak. Ik heb uitgelegd waarom ze niet met het gezicht naarvoren mag, maar dat het wat mij betreft op de arm wel gewoon mag; omdat ze gewoon zelf zo lekker bungeld, en op die manier geen rechte/holle rug krijgt.
Maar ze wordt te zwaar voor me stiefmoeder; ja duh; ze is voor mij ook aardig zwaar; en ik ben 2 koppen groter, en heb ook geen schouderblessure zoals mijn stiefmoeder dat wel heeft.

Overigens kan Amber d'r hoofd heel goed rechtop houden, ze is vanaf dag 1 al erg sterk in het nekje; weet alleen niet of het zwaar voor d'r is om lang d'r hoofdje zelf recht te houden, lijkt me wel nog, want bij mij hooeft ze dat ook niet mof laat ze haar hoofdje ook veel tegen me aanrusten. Maar ze is door de cb arts ook al eens gechecked met 8 weken omdat ze toen al d'r hoofdje goed en fier rechtop hielt, geen idee of ze daar daadwerkelijk ook sneller mee is.

Ik vind het ook leuk dat ze amber wilt dragen, want amber wordt ook graag gedragen. Nu alleen nog de goede manier vinden die voor beiden prettig zijn.

Voor de dames die voorzichtig met ebay zijn; ik ebay al jaren en nooit problemen gehad. Mits je natuurlijk wel let op dat de feedback niet dramatisch slecht is van de verkoper. Alleen duitse ebay vind ik wat lastiger omdat m'n duits niet denderend is, maar ik toch ook geregeld duitsers ben tegengekomen op de duitse ebay die slecht tot geen engels kunnen communiceren. Ik gebruik ebay icm paypal, en dat gaat heel goed!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61869856
Over mensen die bij mensen in de buurt wonen: woont er ook iemand in Groningen of omgeving? Ik ben ook maar een groentje. Een heel enthousiast groentje, dat wel, maar ik moet nog wel het één en ander leren.

De Slen kan ik nu in 30 seconden goed knopen en Leander er in doen, maar ik kan eigenlijk alleen de kommahouding.
Ik kom er uiteindelijk zelf wel uit hoor, zelf, met boekjes en filmpjes en dergelijke, maar een mini-workshop van iemand krijgen lijkt me ook wel fijn. Ik zorg voor appeltaart en koffie

Ik ben nu trouwens ook de gebruiksaanwijzing van mijn Slen kwijt Maar ik geloof dat die ook in de OP stond gelukkig.
  woensdag 24 september 2008 @ 09:32:27 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61870080
Freecell, ik woon tussen Leeuwarden en Ameland.

Nou kan ik wel aardig Hanne op mijn rug knopen en heb ik toen Hanne klein was haar wel heel veel in een tricot gedragen maar ik heb ook maar gewoon alles geleerd via die filmpjes (lampo) en de gebruiksaanwijzing (tricot) hoor.
Dus ik weet niet of je dan wel echt iets aan mij hebt.
Maxi, Midi & Mini
pi_61870200
Das op zich wel in de buurt Noli

Ik zoek eigenlijk iemand met een stapeltje doeken en ervaring, zodat ik gewoon wat kan proberen. Ik had ook wel graag naar de meet gewild, maar zo'n eind reizen met zo'n ukkie zag ik nog even niet zitten.

Ik zag trouwens een foto van een vrouw met een beeb van 2 weken op haar rug. Lag te pitten met het hoofdje in haar nek. Het zag er heel knus uit, maar ten eerste weet ik niet of ik dat zou durven en ten tweede stond er niet bij hoe ze geknoopt had...
pi_61871391
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:56 schreef Webkim het volgende:
Ik woon in een durrup tussen Arnhem en Nijmegen. Ik zie dat Grijs idd in de buurt woont als de profiel info klopt.
Had ook al een keer een uitnodiging van Davinia, maar dat is ook wel weer een eindje hier vandaan geloof ik.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:00:53 #127
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61872173
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik woon in een durrup tussen Arnhem en Nijmegen. Ik zie dat Grijs idd in de buurt woont als de profiel info klopt.
Had ook al een keer een uitnodiging van Davinia, maar dat is ook wel weer een eindje hier vandaan geloof ik.
Amstelveen.
Al moet ik vrijdag wel in Bant (of all places ) zijn, maar das een dagvullend programma, dus geen tijd om te meeten
pi_61872527
Bant, dat is toch zo'n dorp met drie sraten ofzo?

Ik zat een jas te zoeken voor Quinten en kwam nog wat leuks voor p_iglet tegen
pi_61873048
hihi beefcake die vind ik nog niet eens zo heel verschrikkelijk (voor hele kleine frummeltjes dan).
Maar vooral die gewatteerde synthetische dikke pastelkleurige skipakdingen met beertjes enzo

zoiets, en in den haag zie je dan de versie van de haagsche markt die NOG synthetischer, warmer en verschrikkelijker oogt.
pi_61874400
Oeh bah, die zou ik ook nooit mijn kinderen aan doen
pi_61874496
Ik wel, lekker warm. Ik vind berenpakjes juist leuk. Zeker straks op de wintersport!
pi_61874532
Op het dragen en voeden forum heeft iemand een Hopp Kaapstad te koop staan voor 52,50. *klik* Misschien iets voor iemand van hier?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 24 september 2008 @ 12:31:27 #133
14746 k_i_m
pi_61874572
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:15 schreef beefcake het volgende:

[ afbeelding ]
Zoiets heb ik ook in het wit . Alleen heeft Lilah die nooit aangehad omdat hij pas goed zat midden in de zomer .
In my life
Why do I smile
pi_61874604
En op eBay een nieuwe Inka voor ¤54.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 24 september 2008 @ 13:20:26 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61875726
Idd k_i_m, jij had toch zo'n pakje met dierenoren eraan?
@Beef, de bedoeling is volgens mij idd "hutje op de hei", nou dat klopt wel in bant

Mijn eerste BWCC zonder chestbelt!!!
Van voren:

Van achter:

En speciaal voor P_iglet nog een foto van vorig jaar, met heel erg slechte belichting...

Ik had vandaag echt wel veel aanspraak.
- goh wat leuk, zeg? waar heb je dat geleerd? in afrika?
- nee, gewoon op youtube
- wow, wat handig zeg! en je krijgt hem er zelf op en af
- jup!
Mevrouw loopt heftg onder de indruk weg.

Iemand anders ging echt zo staren. als dr ogen nog iets groter waren, lagen er twee ogen op de grond, geniaal
en iemand anders "hij valt er bijna uit!" "nee, mevrouw, dat kan niet, hij zit superstevig vast" hij had het warm gekregen en ging wat hangen om te luchten. moet kunnen, nietwaar?

Oh, gaarne tips over hoe de BWCC beter kan
pi_61876234
Die tweede foto!

Ik zou geen tips weten, het ziet er gewoon netjes en comfortabel uit!

Wat stond er vandaag voor de deur? De pakketmeneer

Hij is in het echt een beetje minder hard van kleur dan op de foto, maar ik moest flitsen om het scherp te krijgen.
Ik kan niet wachten tot ik hem morgen met R onja uit kan proberen.

Oh en de hopp-bijbel is echt een aanrader! Zelfs als je weinig tot geen Duits spreekt kan je er mee uit de voeten.
pi_61877790
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:00 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Amstelveen.
Al moet ik vrijdag wel in Bant (of all places ) zijn, maar das een dagvullend programma, dus geen tijd om te meeten
Waar ligt Bant dan??? Ik heb er nog nooooooit van gehoord. Oh wacht na ff zoeken kom ik terecht ergens in de polder... da's bijna Friesland .
Als ik naar mn oma ga dan kom ik wel in de buurt van Amstelveen volgens mij... wie weet daar een keer een combi mee maken...
  woensdag 24 september 2008 @ 14:58:04 #138
14746 k_i_m
pi_61877909
Vlakbij Luttelgeest, toch? .

Davinia, nu je het zegt . Ik had er nog een met panterprint, van de H&M. Die vond iedereen vré-se-lijk .
In my life
Why do I smile
pi_61877965
ik heb een rode van villa happ, met oren.
pi_61878589
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:29 schreef Webkim het volgende:
Op het dragen en voeden forum heeft iemand een Hopp Kaapstad te koop staan voor 52,50. *klik* Misschien iets voor iemand van hier?
Maar dat is toch niet goedkoop? Ik had mijne nieuw voor 44,-

Oh en ik heb ook een fleecewinterpak uit een stuk hoor (voor Quinten he) Maar zonder oren en beren enzo. Gewoon grijs

[ Bericht 3% gewijzigd door beefcake op 25-09-2008 20:42:51 ]
pi_61879657
Een tientje goedkoper dan een nieuwe 5,40
pi_61879874
Ooooh het is een 5,4, had ik overheen gelezen!
pi_61880219
Ik heb een konijnfleecewinterpak
Mét oren! Ik heb hem gekregen en stiekem vind ik hem vet schattig voor als het écht koud is (dan past hij hem ook pas wrs )

Ik geloof trouwens dat we hier het temperatuurprobleem achter de rug hebben
Net met de Slen (en een extra vest om ons allebei heen) een uurtje gewinkeld en bij thuiskomst kookte ik bijna en was hij netjes 37,0

Nu was het ook wel erg mooi weer, bijna geen wind en wel een klein zonnetje, maar ik denk dat het nu dus wel kan met de Slen naar buiten
  woensdag 24 september 2008 @ 16:47:45 #144
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61880538
Ow Damn..

*vingers in oren steekt*
LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA
LA LA LA LA LA LA LA LA LA
Ik heb die Inka niet gezien LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA
LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA LA

(oh wacht, 4.6.. Dat scheelt weer. Ik ben bang dat ik over een jaar weer vierkant ben dus dan kan ik beter een 5.2 gebruiken )
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 24 september 2008 @ 16:48:58 #145
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61880561
Freecell!
Maxi, Midi & Mini
pi_61880685
Zo, 6 paar sokken gehaald..ik kan babylegs gaan knutselen
Saartje
pi_61880776
quote:
Op woensdag 24 september 2008 16:53 schreef Maneki.Neko het volgende:
Zo, 6 paar sokken gehaald..ik kan babylegs gaan knutselen
babylegs?
pi_61880823
babylegs
Saartje
pi_61880920
Die foto!
Maar deze lijken gemaakt van pyjamabroeken of leggings ofzo?
pi_61880975
Sexyyyyyyyyy
pi_61885411
Leuke foto knutsel ze!
  woensdag 24 september 2008 @ 20:09:49 #152
3011 E.T.
pi_61885610
Die foto

Ik heb er vandaag kniekousen voor besteld bij de Hema (vanavond 15% korting op hele assortiment!)
  Jubileum moderator woensdag 24 september 2008 @ 20:15:23 #153
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61885740
Die billetjes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61885751
hier hebben we een IP ban van de hema ofzo
de website doet het hier echt niet, en krijg hem ook niet werkend. zowel op pc als laptop.
En op de laptop elders doet ie het wel.
pi_61885996
ik wil ook babylegs knutselen! (maar ik kan niet naaien en heb geen naaimachine)
It's all up to you
pi_61902064
Kijk een wat Leander over de post kreeg vanmorgen! (ja hij kijkt verschrikt, ik weet ook niet waarom )

Ik heb even wat geprobeerd. Een FWCC kan ik Alleen ik kan het niet met de voetjes naar binnen? Hij wil zijn voetjes er dan aan de onderkant uitwurmen. Hoe voorkom ik dat?
De doek is ook maar nét lang genoeg om te knopen Of ligt dat ook aan mijn manier van knopen? Want volgens mij is het wel een vrij lange

Nuja, vandaag woont Leander gewoon weer hier, zoals elke dag:
pi_61903021
Och freecell wat een schatje, en een mooie doek
  donderdag 25 september 2008 @ 13:51:13 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61903360
Ik heb een fleece winterpakje voor Sasha gekocht, met elands-geweitjes erop!
Kon het niet laten hangen in Canada! Al draagt hij het maar 1 keer, ik vond het gewoon te cute. Verder gewoon donkerblauw.
pi_61903506
Freecell, wat een mooierd!
Je zou kunnen proberen om te de buidel waar hij in zit zo diep te maken (door de randen hoog op te trekken) dat hij zijn beentjes er niet uit zou kunnen duwen.

Maar er zijn ook wel babietjes die het gewoon niet prettig vinden om zo opgefrummeld te zitten. Ik zou zelf in dat geval gerust de beentjes buiten de doek doen maar alleen als het lukt om dat zo te doen dat hij nog wel in een soort kikkerzit zit. Dus de beentjes zo veel mogelijk opgetrokken en het kontje zo laag mogelijk ten opzichte van de knietjes.

Hoe lang is je doek? Want zonder die wetenschap is er denk ik weinig te zeggen over of te weing stof over hebt na het knopen
pi_61903981
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:15 schreef beefcake het volgende:

[ afbeelding ]

Die heeft Amber dus ook; maar dan een lichter kleurtje; model van vorige winter van de H&M
Was het eerste wat we kochten zodra we zeker wisten dat ik zwanger was met 6 wkn zwangerschap.

Die babylegs zelfmaken is een goed idee! Want ik zit zelf ook al een tijdje te azen op babylegs
Welke maat is handig om te halen?

Gisteren 2 dragende moeders in het wild gespot op de lappendag; en 1 van hen vroeg of ik op het dragen en voeden forum zat; dat kende ik nog niet; maar gister wel aangemeld.
Amber Mae
  donderdag 25 september 2008 @ 14:53:30 #161
3011 E.T.
pi_61905228
dan woon jij vast in (of bij) Alkmaar
pi_61906018
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:56 schreef owlet het volgende:
Freecell, wat een mooierd!
Je zou kunnen proberen om te de buidel waar hij in zit zo diep te maken (door de randen hoog op te trekken) dat hij zijn beentjes er niet uit zou kunnen duwen.

Maar er zijn ook wel babietjes die het gewoon niet prettig vinden om zo opgefrummeld te zitten. Ik zou zelf in dat geval gerust de beentjes buiten de doek doen maar alleen als het lukt om dat zo te doen dat hij nog wel in een soort kikkerzit zit. Dus de beentjes zo veel mogelijk opgetrokken en het kontje zo laag mogelijk ten opzichte van de knietjes.

Hoe lang is je doek? Want zonder die wetenschap is er denk ik weinig te zeggen over of te weing stof over hebt na het knopen
Dank je wel
Ik weet niet precies hoelang mijn doek is, zal er ff een meetlint langs halen...
ongeveer 3,80 langs 1 kant gemeten. Is inderdaad niet zo lang
Nuja het kan net. Is ook wel handig voor TARA, want die kan de Slen nog letterlijk 3x om zich heen knopen als Leander in de kommahouding zit.

Zijn er ook knopen waarbij je iets minder stof nodig hebt dan bij de FWCC?
pi_61906593
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Dank je wel
Ik weet niet precies hoelang mijn doek is, zal er ff een meetlint langs halen...
Nuja het kan net. Is ook wel handig voor TARA, want die kan de Slen nog letterlijk 3x om zich heen knopen als Leander in de kommahouding zit.

Da's inderdaad niet zo heel lang. Maar ook niet ondoenlijk, ik kan met mijn 3.60 Ellaroo Ronja nog steeds in een kanguru (buik) of een rucksack (rug) dragen en zowel Ronja als ik zijn behoorlijk groter dan Leander of jij

Kanguru-filmpje
  † In Memoriam † donderdag 25 september 2008 @ 16:18:15 #164
141844 Macka66
pi_61907712
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Dank je wel

Een kruis zonder te wikkelen bijvoorbeeld: hier bij Mamatoto naar beneden scrollen voor de Front (Proper) Cross Tie On First en de Front Short Cross Tie On First.
Mooie doek voor Leander trouwens!
pi_61907904
Zoals jullie in het vorige topic hebben kunnen lezen was er wat onenigheid tussen de organisatrice van de Girasol Exclusive ontwerp wedstrijd en mij. Inmiddels is de lucht geklaard en wil ik graag het volgende nog vertellen cq recht zetten.

Nadat mijn design als winnaar uit de bus kwam, werd er op DenV gespeculeerd over de naamgeving. Ik vond het jammer dat de organisatrice mij niet eerst persoonlijk had gevraagd of ik een naam wist en voelde me op dat moment een beetje aan de kant gezet. Dit heb ik vriendelijk via mail kenbaar gemaakt.

Op dit punt ontstond het misverstand. Ik was teleurgesteld over de manier van naamgeving en van mening dat dat in overleg met de designer kon gebeuren. De organisatrice begreep hieruit dat ik mijn eigendomsrecht niet uit handen wilde geven.

Dit resulteerde in een aantal mailtjes waarin ik kenbaar maakte dat het auteursrecht bij mij bleef door het ontbreken van betreffende wedstrijdvoorwaarde en een ander mailtje waarin werd mede gedeeld dat mijn designs werden uitgesloten van deelname.

Door het gemoedelijke karakter van de wedstrijd was de organisatrice vergeten in de wedstrijdvoorwaarden te vermelden dat zij het auteursrecht verkrijgt over de ingezonden ontwerpen, iets wat normaal in veel wedstrijdenvoorwaarden staat opgenomen. Er stond echter wél in vermeld dat het winnende design door de organisatrice in productie werd genomen. Door het insturen van mijn designs heb ik hiermee ingestemd (en nogmaals enthousiast op DenV), maar juridisch gezien niet mijn auteursrecht afgestaan enkel een licentie voor het vervaardigen van een Girasol Exclusive. (Meer hierover op Wikipedia.)

Plots las ik een officiele melding van de organisatrice op DenV waarin stond vermeld dat ik niet wilde voldoen aan de (ontbrekende) wedstrijdvoorwaarde, wat onjuist was. Wederom voelde ik me gepasseerd en de mond gesnoerd, omdat mijn tegenbericht werd verwijderd. Na een PM aan het beheer waarin ik zei niet meer met zoveel plezier als voorheen op het forum te komen, werd mijn account op non actief gezet. Allemaal begrijpelijk en terecht, maar op dat moment voor mij ook erg pijnlijk.

Gelukkig hebben de organisatrice en ik eergisteren een lang maar prettig telefoongesprek gevoerd waarin we beider ideeën en gevoelens besproken hebben. Hieruit is voortgekomen dat mijn design tķch in productie wordt genomen en ik de organisatrice officieel in een contract een licentie hiervoor zal verlenen. Bovendien heeft ze aangegeven alle verdiensten van mijn design te doneren aan het Kindertehuis Lugansk in Ukraīne (voor zwaar gehandicapte kinderen van 1 tot 3 jaar), wat ik een geweldig gebaar vind!

Omdat ik haar alle succes gun met de Girasol Exclusive lijn en ik alle misverstanden uit de wereld wil helpen, heb ik dit bericht opgesteld. Nogmaals bedankt voor alle stemmen en ik hoop dat we veel plezier zullen hebben van de Girasol Exclusive lijn!

[/einde bericht]

[ Bericht 0% gewijzigd door lcicle op 25-09-2008 16:32:06 ]
pi_61907990
Wow, Icicle! Wat fijn dat het nu zo loopt.
pi_61908256
Icicle, wat goed dat jullie er toch uit zijn gekomen en wat goed dat de opbrengst naar een goed doel gaat...
pi_61908306
En toch vind ik het een beetje rare gang van zaken. Maar goed dat de opbrengst naar een goed doel gaat.
  donderdag 25 september 2008 @ 16:40:57 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61908314
Fijn Icicle!

Maarreh... nou ben ik wel benieuwd, hoe zit het nu met de naam? Mag jij een suggestie doen? Heb je die al?
  † In Memoriam † donderdag 25 september 2008 @ 16:49:24 #170
141844 Macka66
pi_61908556
Mooi zo, fijn dat het opgeklaard is.
Dus nu worden er twee exclusives gemaakt?
pi_61908604
I know ik hoor hier niet thuis, maar het had verhaal wel gevolgd...

Hoe gaan ze dat nu doen? Want eerst stond Icicle's design op de site die je kon pre-orderen. Nu staat dat andere design er nog steeds op, waarvoor vast ook al pre-orders zijn. Die eerste keer switchen was al niet goed natuurlijk maar het staat wel heel amateuristisch als ze nu weer gaat switchen en al die pre-orders in de wind slaat. Neemt niet weg dat ik het voor Icicle fijn vind want zij had tenslotte gewonnen maar het maakt het naar klanten toe er niet makkelijker op zo.

Edit: Wat Macka in één zin zegt dus
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 september 2008 @ 17:04:07 #172
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61908968
Hoera! Wat een fijn nieuws! alleen al voor je gemoedsrust. Kunnen we nou ook binnenkort die mooie groene doek orderen? Ik hoop het wel want die moet zķ mooi worden!/ ik hoop het niet want dat gaat mij weer veel geld kosten*
Ben ook ge-unbanned op het DenV forum of kom je daar toch niet meer?

*ik weet nog niet met welke optie ik blijer ben.
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_61909098
Ik doe er liever geen publieke uitspraken meer over Het is nu aan haar wat te doen met haar Girasol Exclusive lijn.
Ik stuur jullie wel ff een PM.

[ Bericht 5% gewijzigd door lcicle op 25-09-2008 17:20:45 (PM dus) ]
pi_61909410
quote:
Op donderdag 25 september 2008 14:53 schreef E.T. het volgende:
dan woon jij vast in (of bij) Alkmaar
In
Amber Mae
pi_61912811
Raad eens wat ik kan, llos van koken voor babies, functioneren op weinig slaap en douchen incl. haren wassen in 2 minuten?

Nou... Nou...?

.....

Een bwcc met een maat 5 doek!

Wat betekent dat ik
1. geen chestbelt meer nodig heb om me zeker van m'n zaak te voelen.
2. een stuk netter ben gaan knopen.
3. nog weer ben afgevallen.

Woei! Ik ben er heel blij mee, size doesn't matter zeggen ze, maar m'n Girasol Polkka ( ) is een 5 en die zal ik nu zeker veel vaker gebruiken. Ik ben niet van de rucks namelijk. He, lekker!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61914587
Woeiiiiii de MOJITO (mooie naam he!) is te pre-orderen!
  donderdag 25 september 2008 @ 21:00:02 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61914675
Dat vind ik echt een hele coole naam!
Tof Icicle!
pi_61914713
Leuk he! De naam is bedacht door een vrouw op een Russisch forum, aldus de verkoopster
*hips* proost!
  Jubileum moderator donderdag 25 september 2008 @ 21:02:02 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61914720
Geweldige naam! Geweldig dat het zo afloopt Icicle
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 25 september 2008 @ 21:09:52 #180
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61914932
voor webkim
Hoe zorg je er eigenlij voor dat de voorkant van de BWCC niet onder je oksel kruipt? Ik had bij poging 2 de halve doek in mn oksel hangen. en das nie lekker

Oh, die mojito is moooooi

Maar, die millie is ook mooi en mijn medley moet nog komen en, en, en, ..... urg

Trouwens, ik heb een nieuwe worp uitgevonden: de HWCC
Jaja, de hip wrap cross carry
fwcc maar dan een slagje gedraaid. ging prima!
zeker aan te raden (tenminste als alles goed strak zit, wat mij niet helemaal lukte, maar ik heb altijd moeite gehad met de fwcc
  donderdag 25 september 2008 @ 21:18:02 #181
3011 E.T.
pi_61915184
fijn dat 't zo goed afloopt icicle!
(alleen is dit toch een ander dan degene die eigenlijk gewonnen had?)

Davinia, ik vind een BWCC zonder chestbelt echt vreslijk.. kruipt in je oksel, en komt steeds tegen je keel aan.. Ik loop de hele tijd overal aan te trekken en sjorren.. Op m'n rug doe ik dus altijd met een chestbelt.

Webkim
pi_61915667
2 van de 5 hobbybeurs-dagen zijn voorbij nu en de draagdoeken krijgen heel wat belangstelling ook!
DD3 gaat gewoon mee en woont deze dagen bijna in de draagdoek. Zij vindt het zalig en ik niet minder
En natuurlijk krijgen we veel bekijks! De doeken vallen bijna harder op dan dat wat we verkopen
Het is in ieder geval een enorm goede reclame voor het dragen!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_61915846
Icicle, fijn! Helemaal dat er ook nog een goed doel aan verbonden is! En mojito´s zijn heerlijk, dus je doek vast ook!

Maar jij bent toch niet russisch?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_61915940
Icicle! Ik kijk meteen op slingomama.nl en ik nam aan dat het om de kleurige doek gaat maar nu zie ik dat het de groen/zwarte is Nu moet ik wel pre-orderen! Gefeliciteerd
It's all up to you
pi_61916046
Icicle!
pi_61917184
Wat goed Icicle! Maar ook weer niet, want dat gaat me dus geld kosten he.
Weet jij tot wanneer de pre-orders zijn?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61917484
Nee, dat weet ik eigenlijk niet.. Op de website staat dat de eerste doeken er in november zullen zijn.
Ik ben gewoon een import Brabo Niet eens uit Cuba.

Oh en sorry allemaal he
  donderdag 25 september 2008 @ 22:20:41 #188
14746 k_i_m
pi_61917548
Hee! De groene! Moet ik nou een 4,6 hebben of een 5,2? Die 4,6 is lang genoeg om gewoon voor en achter te knopen toch?
In my life
Why do I smile
pi_61917594
Een 4,6 is voor de meeste mensen lang genoeg. Even kort door de bocht genomen: bij maat 44 (+) of willen knopen over een jas of Tibetaans willen afwerken is een 5.2 handig.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61917625
Ik denk dat jij ongeveer mijn postuur hebt? (zie foto elders in het topic) Die doek is een 5.0 en daarmee kan ik goed voor knopen, met 4,6 ging dat nét niet veilig genoeg. Het zat vast en dan had je het ook gehad
Ik heb maat 38/40 met 1,75m
pi_61917640
Ik kreeg net telefoon van m'n man dat er voor mij fluffymail is thuis.
Ik weet niet of iemand het nog gevolgd heeft maar op 1 aug. had ik iets besteld bij sleeping baby productions. Op 11 augustus is dat verzonden maar niet naar nederland maar naar de antillen. De doek was niet te traceren en omdat het ondertussen al meer dan 2 maanden duurde gingen we ervanuit dat de doek kwijt was geraakt. De verkoper heeft me een nieuwe toegezonden.
Wat komt er nu binnen? De doek die via de Antillen toch de weg naar mijn huis gevonden heeft. En dus heb ik er nu 2!
Maar eigenlijk moet ik hem terugsturen naar de verkoper he? *zucht*

(wat niet helpt is dat het een prachtige slingified girasol ER is)
It's all up to you
pi_61917661

Doen alsof je neus bloedt. Ik zal je mijn adres wel ff pm-en.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61917764
Webkim!
It's all up to you
  donderdag 25 september 2008 @ 22:28:36 #194
14746 k_i_m
pi_61917828
Ik kan niet bestellen .
In my life
Why do I smile
pi_61917831
Hardloper.
IG @webkim
pi_61917860
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:28 schreef k_i_m het volgende:
Ik kan niet bestellen .
Waar? En wat?
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 25 september 2008 @ 22:30:48 #197
14746 k_i_m
pi_61917911
Die groene doek! Ik weet niet waar ik op moet klikken .
In my life
Why do I smile
pi_61918112
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:30 schreef k_i_m het volgende:
Die groene doek! Ik weet niet waar ik op moet klikken .
quote:
Kijkt u rustig rond, u hoeft alleen in te loggen of u als nieuwe klant aan te melden wanneer u besluit een bestelling te plaatsen ! Uw winkelwagen wordt automatisch overgenomen nadat u inlogt of zich als nieuwe klant aanmeldt.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 25 september 2008 @ 22:54:53 #199
14746 k_i_m
pi_61918966
Ik bén ingelogd . Maar dáárna?
In my life
Why do I smile
  donderdag 25 september 2008 @ 22:56:23 #200
14746 k_i_m
pi_61919028
Ik snap het al. Wegens langzaam internet viel het onderste gedeelte van de pagina weg .
In my life
Why do I smile
pi_61921469
Slingomama.nl doet het heel niet bij mij
pi_61921604
Filmpje over babydragen in de jaren 60.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61923389
Het filmpje blijft hier maar bufferen jammer genoeg, Zag er wel lollig uit.
Ik heb hier een verschrikkelijk ouderwets en superleuk boek over baby's uit 1977 en daar worden redenen waarom de baby huilt genoemd. Eén van de redenen is daar ook 'behoefte aan lichaamscontact' Dat boek is geschreven midden in de rust-reinheid-regelmaat tijd, maar ze zijn heel erg voor de baby dicht bij je dragen en dergelijke. Echt lollig
  vrijdag 26 september 2008 @ 09:13:53 #204
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61924086
quote:
Op donderdag 25 september 2008 20:57 schreef lcicle het volgende:
Woeiiiiii de MOJITO (mooie naam he!) is te pre-orderen!
En vooral ook héél lekker een Mojito, haha! Ik zal even kijken wanneer de pre order afloopt. Mijn financiën zijn momenteel niet écht geweldig.
Gefeliciteerd!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_61924124
Wat een leuk filmpje!
pi_61924387
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:13 schreef Floria het volgende:
Ik zal even kijken wanneer de pre order afloopt.
15 oktober zag ik
pi_61924511
Herfst, herfst, wat heb je te koop?
Duizend kilo blaadjes op een hoop
Zakken vol wind
Ja, mijn kind
'k Weet niet of jij dat aardig vindt

Maar er zijn betere dingen die de herfst te koop heeft

neeee.... dit snoezige babietje is niet van mij en de meneer met de coltrui (gelukkig) ook niet. Maar de didymos olaf 4,20 wel Het kostte wat heen en weer gemail met een Duitse mevrouw die eigenlijk niet naar NL wilde versturen maar uiteindelijk ging ze toch overstag.

Ik ga weer onder de brievenbus wonen
pi_61924565
Owlet hij is echt mooi Echt herfstig ja
pi_61924646
Owlet wat een mooie kleurtjes, echt herfst-achtig... heb je maar weer even mooi gescoord zo gefeliciteerd
pi_61925094
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 09:42 schreef LovelyLady het volgende:
heb je maar weer even mooi gescoord zo
ja, op deze manier (goedkoop via Ebay) is het echt leuk om wat dingen uit te proberen. Mocht het niet bevallen dan verkoop ik gewoon weer door. En het draagdoekbudget is door verkoop van wat andere spullen nog steeds positief dus ik voel me vrij om wat te kopen, ruilen en verkopen
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:21:37 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_61927023
Ik ben ook al van de draagdoekenmafia , en ik heb niet eens een kind
Gisteren met een (zwangere) vriendin naar prenatal geweest alwaar ook de vreselijke babybjorns hingen. Mijn vriendin: die zitten niet fijn. Waarop ik een heel verhaal afsteek over andere dragers (heb de draagdoeken zelf maar achterwege gelaten). Zij: maar ik heb zo'n esprit en die zit wel fijn.

Heb ik haar zojuist een mail gestuurd met een link naar Macka's site om eens te kijken voor een Yamo
En er meteen bijgezet dat ze het ook voor haar 2-jarige zoontje kan gebruiken...

Waar moet dat heen met mij?
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:27:30 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61927169
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:21 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben ook al van de draagdoekenmafia , en ik heb niet eens een kind
Gisteren met een (zwangere) vriendin naar prenatal geweest alwaar ook de vreselijke babybjorns hingen. Mijn vriendin: die zitten niet fijn. Waarop ik een heel verhaal afsteek over andere dragers (heb de draagdoeken zelf maar achterwege gelaten). Zij: maar ik heb zo'n esprit en die zit wel fijn.

Heb ik haar zojuist een mail gestuurd met een link naar Macka's site om eens te kijken voor een Yamo
En er meteen bijgezet dat ze het ook voor haar 2-jarige zoontje kan gebruiken...

Waar moet dat heen met mij?
Dit kan alleen maar de goede kant op gaan

Vanochtend (en gisteren) bij de oppas een lief klein babymeiske van 4 maanden in mijn draagdoek.nl gehangen. En ze sliep binnen 5 minuten. Hihi, wat is het toch heerlijk om zo'n klein drummeltje weer bij je te mogen steken. Na een halfuurtje moest ik ze helaas wegleggen, omdat ik moest gaan werken, nog geen minuut later werd ze wakker. Jammer hoor.
  vrijdag 26 september 2008 @ 11:36:54 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_61927401
Icicle, wat fijn dat het is opgelost!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_61928690
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 11:36 schreef Troel het volgende:
Icicle, wat fijn dat het is opgelost!
Inderdaad, zal wel een pak van je hart zijn!
pi_61930632
Ik heb geoefend vandaag!!

Op de rug, Jen trekt er een gek gezicht bij.

Zo zag die er van achter uit. Ze hangt nog een beetje laag...

En Jen voorop.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ticootje op 26-09-2008 13:54:23 ]
pi_61930659
Cool Tico! Heulemaal alleen?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61930702
De kleur staat jullie ook zo leuk, ticootje. En dat terwijl felgeel best een moelijke kleur is volgens mij.
Beviel het knopen en dragen?
pi_61930783
Ja, helemaal zelf gedaan. Ik moet gewoon rustig de tijd ervoor nemen. Anders doe ik het te snel en zit de doek gedraait en gaat het snijden enzo...
pi_61930947
Nog een tip Ticootje: door als je de banden eenmaal over de rug hebt nog even te hupsen en ondertussen aan te trekken voor je de knoop maakt kan je Jens knieen wat hoger krijgen. Het is het fijnst als die hoger dan de billen zijn. Dat draagt voor jou minder zwaar, zit voor haar lekkerder en zorgt ervoor dat ze niet kan afzetten met haar knieen in je rug.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61931086
Dank je! Ik moet nog wat meer oefenen, maar ik vond het al heel wat. Jen ligt nu op bed, en ik heb geen pop.... Dus straks nog maar eens proberen.

Hebben deze knopen ook een naam?? Daar ben ik helemaal niet in thuis.
pi_61931969
Ziet er goed uit Ticootje . Ik heb op mn verlanglijstje maar centjes gezet... ik wil echt een doek. Een met een heleboel kleurtjes het liefst...
pi_61932864
Ik had net Jen weer voorop geknoopt met inderdaad de benen hoger. Alleen nu had ik de binnenste doek niet strak genoeg, dus hing ze wat ver naar achter. Ik heb er geen foto van, de batterij is op (echt dat ding vreet batterijen.).
pi_61939176
Altijd leuk, reacties op dragen:

Kassameisje op teleurgestelde toon: "Ik had je al zien lopen met die doek om, dus ik dacht 'er komt zo een lief klein babietje aan', maar hij is al hartstikke groot!"

Oude mevrouw op parkeerplaats, waar il Thomas van mijn rug sta te vissen om hem in de maxicosi te zetten: "Oooooh..! Daar zat een babietje in! Ik dacht dat u zo raar gevormd was..."
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:10:27 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61939297
Ik heb het vanmiddag ook nog eens geprobeerd en had Sasha net als Jennifer hangen. Maar dat vond ik te laag. Dus nog een keer overnieuw. En toen kukelde hij over mijn hoofd heen zo naar beneden. Ik had hem nog net voor hij head first op het bed stuiterde.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:10:34 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61939301
Ziet er goed uit ticootje.

Webkim, heerlijk die reacties.
pi_61939356
de tip die ik kreeg voor kindjes op je rug binden en vast hebben voor ze weg glijden/kruipen is:
kind op de commode zetten, op de doek, met de bovenrail op de hoogte van hun schouders. Dan ervoor gaan staan. Zeg maar tussen de benen van je kindje en de bovenrail aantrekken. Dan zit je kindje meteen vast op de juiste hoogte.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:13:31 #227
14746 k_i_m
pi_61939359
. . .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:17:01 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61939435
Oh, da's een slimme p_iglet.
Ik probeerde het nu volgens een van de filmpjes van die belgische mevrouw. Met de doek om je heupen tussen je benen. Kind in je nek en dan alsof je je rug af droogt. Maar zo ver kwam ik dus niet.
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:24:49 #229
3011 E.T.
pi_61939614
Ik leg Nienke op de doek en pak haar dan bij haar bovenarmen en 'slinger' haar op m'n rug met doek en al (die pak ik tegelijk met de armen).

Bij een SHBC gaat Nienke steeds scheef hangen, ik weet alleen niet wat ik fout doe
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:45:09 #230
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61940121
Oh oh!
Ik heb net geloof ik een Miami Hopp gekocht haha. Én de vatanai maruyama is onderweg
én ik wilde de girasol Mojito én nog een Medley van Macka. En ik heb nog niets eens kind (wat gaan de komen '14' weken nog lang duren).
Maar dan check ik bij man en die zegt: gewoon kopen. Daar heb ik toch ook niets aan! Misschien moet ik maar even wachten met de Mojito (balen!). Dat gááát me toch een leuke stash verkoop worden over een hele tijd als ik zo door ga.
pi_61940440
Wat juich je kim?
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:12:35 #232
14746 k_i_m
pi_61940845
De bevestiging van mijn pré-order is binnen .
In my life
Why do I smile
pi_61940911
Hardloper.
IG @webkim
pi_61940948
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:04 schreef Webkim het volgende:
Oude mevrouw op parkeerplaats, waar il Thomas van mijn rug sta te vissen om hem in de maxicosi te zetten: "Oooooh..! Daar zat een babietje in! Ik dacht dat u zo raar gevormd was..."
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:45 schreef Floria het volgende:
Oh oh!
Ik heb net geloof ik een Miami Hopp gekocht haha. Én de vatanai maruyama is onderweg
én ik wilde de girasol Mojito én nog een Medley van Macka. En ik heb nog niets eens kind (wat gaan de komen '14' weken nog lang duren).
Maar dan check ik bij man en die zegt: gewoon kopen. Daar heb ik toch ook niets aan! Misschien moet ik maar even wachten met de Mojito (balen!). Dat gááát me toch een leuke stash verkoop worden over een hele tijd als ik zo door ga.
Als je toch al rekening gata houden met later doorverkopen dan moet je die Mojito júist kopen! Een exclusive raak je echt wel weer snel kwijt en waarschijnlijk ook wel zonder verlies. nog meer argumenten nodig?
En maruyama onderweg....

Over Medley van Macka gesproken: ik ben sinds ik hem op fotootjes gezien heb zo weg van Medley Palermo. Echt héél erg weg En ze hebben zo'n prettige prijs! maar ik ben een beetje huiverig voor hoe ze knopen en dragen. Als ik zo kijk naar wat ik heb dan pak ik gewoon graag een vergevingsgezinde doek met bij voorkeur behoorlijk wat grip. Wat kan ik verwachten van een Medley? Ik sta op de lijst om er een uit te proberen maar dat is pas ergens in maart of april geloof ik
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 20:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het vanmiddag ook nog eens geprobeerd en had Sasha net als Jennifer hangen. Maar dat vond ik te laag. Dus nog een keer overnieuw. En toen kukelde hij over mijn hoofd heen zo naar beneden. Ik had hem nog net voor hij head first op het bed stuiterde.
oei!
De methode die P_iglet omschrijft werkt goed! Het is nu ook de manier waarop ik Ronja op mijn rug zet, dat gaat nu net even lekkerder dan haar tillen. Je kan dan ook meteen zorgen dat de doek goed tot in de knieholtes zit.
pi_61940974
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:12 schreef k_i_m het volgende:
De bevestiging van mijn pré-order is binnen .
yay!
Ik heb alleen een bevestiging via Olga zelf, is het nu ook mogelijk een preorder te plaatsen via de site?
pi_61941015
Ik wacht nog op mijn Hopp Florenz van Gbay.

Die van zichzelf helemaal mijn ding niet is, maar als ik -em straks heb geverfd is -ie ongeveer zo :
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:19:36 #237
14746 k_i_m
pi_61941071
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:16 schreef owlet het volgende:

[..]

yay!
Ik heb alleen een bevestiging via Olga zelf, is het nu ook mogelijk een preorder te plaatsen via de site?
Ja, via de "contact" optie. Dat is eigenlijk hetzelfde als mailen, maar dan via een formuliertje op de website. Ik heb ook "een gewoon" mailtje terug gekregen .
In my life
Why do I smile
pi_61941114
Owlet er zijn verschillende soorten Medleys, ik heb ze bij Macka allemaal gevoeld.

Palermo is daarvan echt degene die het meest aan je eisen van vergevingsgezind en behoorlijk wat grip past.
Hij is keperweving net als girasol geloof ik, maar ik vind hem behoorlijk dicht in de buurt van mijn hopp komen.
Zeker steviger en degelijker als girasol en ellaroo. Zoveel grip dat ik in de puntjes kan knopen.
Ik vind het echt een heerlijke doek.

Je mag hem hier altijd wel een keertje uit komen proberen als je wilt.
pi_61941146
p_iglet, ik kreeg bericht: je Tom is vandaag op de post gegaan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61941246
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:19 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, via de "contact" optie. Dat is eigenlijk hetzelfde als mailen, maar dan via een formuliertje op de website. Ik heb ook "een gewoon" mailtje terug gekregen .
okee, dan ben ik gerustgesteld
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:21 schreef p_iglet het volgende:
Owlet er zijn verschillende soorten Medleys, ik heb ze bij Macka allemaal gevoeld.

Palermo is daarvan echt degene die het meest aan je eisen van vergevingsgezind en behoorlijk wat grip past.
Hij is keperweving net als girasol geloof ik, maar ik vind hem behoorlijk dicht in de buurt van mijn hopp komen.
Zeker steviger en degelijker als girasol en ellaroo. Zoveel grip dat ik in de puntjes kan knopen.
Ik vind het echt een heerlijke doek.

Je mag hem hier altijd wel een keertje uit komen proberen als je wilt.
Goed om te horen! Stiekem wil ik Palermo (net als Girasol Mr.X) ook zo graag omdat het echt de kleuren zijn waar mijn zus graag in loopt. En die hoopt snel zwanger te zijn. Het lijkt me zo leuk om een lekker ingedragen doek aan haar uit te kunnen lenen/te kunnen geven
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:22 schreef Webkim het volgende:
p_iglet, ik kreeg bericht: je Tom is vandaag op de post gegaan.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:27:54 #241
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61941289
Mooooi Webkim!
Die zou ik niet gaan verven maar mooi zo houden. Maar dat ben ik hé.
En Owlet, mocht ik 14 Oktober toch nog wat cash over hebben dan komt die Mojito er ook nog. Maar goed, ik sta aan het begin van mijn draagdoeken leven, wie weet wat er nog komt!
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:31:18 #242
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61941366
Gewoon allemááál kopen Owlet! Moet ik je eigen argument gaan herhalen voor de girasol mr x? Tis een exclusive! die verliest zijn waarde niet!
pi_61941596
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:16 schreef owlet het volgende:

[..]

Over Medley van Macka gesproken: ik ben sinds ik hem op fotootjes gezien heb zo weg van Medley Palermo. Echt héél erg weg En ze hebben zo'n prettige prijs! maar ik ben een beetje huiverig voor hoe ze knopen en dragen. Als ik zo kijk naar wat ik heb dan pak ik gewoon graag een vergevingsgezinde doek met bij voorkeur behoorlijk wat grip. Wat kan ik verwachten van een Medley? Ik sta op de lijst om er een uit te proberen maar dat is pas ergens in maart of april geloof ik
[..]
Ik heb hem dus nu eventjes in huis, ga hem morgen voor het eerst testen
It's all up to you
pi_61941643
Oh maar Mr X stond al in preorder vanaf de eerste dag dat hij bekend werd gemaakt
Een medley gaat er ook zeker komen als hij inderdaad prettig in gebruik lijkt. En ik vertrouw P_iglets oordeel op dat gebied dus ik denk dat ik het uiteindelijk ook wel ga doen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 21:48:01 #245
186094 Floria
Ghost of shark
pi_61941728
Owlet daar kan ik niet anders op reageren dan:
pi_61942231
Indio donkerblauw gaat mijn kant op komen Kan mij het schelen dat ik niet langer dan een half uurtje kan dragen Ik vind het fijn en Saar minstens zo
Saartje
pi_61942974
Wat fijn Maneki! Van die doek dan, jammer dat je niet lang kan dragen
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 22:46:59 #248
141844 Macka66
pi_61943381
Maneki, is het iets om de Indio te verringslingeren als je 'm voor korte periodes gaat gebruiken? Dan hoef je niet te knopen met je harkjes...
En een Indio is natuurlijk ook heel mooi als interieuraccent
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 26 september 2008 @ 22:49:18 #249
141844 Macka66
pi_61943437
Leuk dat er hier zoveel pre-orders zijn voor Mojito!

En owlet, Olaf is een beauty!
ik word een beetje hebberig als ik 'm zie
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_61943568
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:46 schreef Macka66 het volgende:
Maneki, is het iets om de Indio te verringslingeren als je 'm voor korte periodes gaat gebruiken? Dan hoef je niet te knopen met je harkjes...
En een Indio is natuurlijk ook heel mooi als interieuraccent
Ik heb het knopen uitbesteed aan mijn wederhelft Toch best handig zo`n op wandelafstand werkende man
Verringslingen vind ik zonde! Ik gebruik de perraja voor korte snelle draagacties en hoef daar geen andere bij, hij voldoet prima
Saartje
pi_61947882
Webkim: bekende uitspraak van die mevrouw!
Gisteren in de AH kreeg ik van een oude dame: 'ik dacht al, wat draagt ze haar baby hoog, maar hij is er al!'
Die vond ik wel weer schattig.

Zonet trouwens Leander een tijdje in een FWCC in de Hoppediz gehad. Ging wel goed, maar Leander was er na 10 minuten wel zat van en bij mij sneed het wat in mijn oksels en nek. Ik doe dus nog ergens iets fout. (weet iemand wát precies? )

Nu bungelt hij weer lekker in de Slen. Vanmorgen had ik trouwens wel een filmpje op kunnen nemen: "hoe knoop je géén tricot-slen" Het ging 2x helemaal fout en ik weet nog niet wat het probleem was
  zaterdag 27 september 2008 @ 08:56:40 #252
3011 E.T.
pi_61947903
als ie in je nek snijdt, heb je de bovenrand van de horizontale band te strak aangetrokken. Gelijkmatiger straktrekken met de onderkant en de doek beter uitspreiden over rug en schouders verhelpt dit (dit overkomt mij ook regelmatig )
pi_61947949
Ok, dank je wel
pi_61949086
Jaaah! Check dit:

Mijn Hoppediz is er makkelijk lang genoeg voor, je hebt één arm volledig vrij en bij de eerste poging in minder dan een halve minuut genoopt en meteen goed

Kan iemand mij trouwens toevoegen in de OP? Ik weet niet hoe ik een plaatje achter een linkje krijg.

Freecell heeft een:
-Hoppediz: http://i40.photobucket.co(...)84/zaterdagje004.jpg
Tricotslen: http://i40.photobucket.co(...)4/maartenslen001.jpg

pi_61950940
Hmmz, ik geing dus net boodschappen doen. Ik had Jen op mn rug, alleen M. had de binnenste band niet netjes strak gedaan, dus hing Jen een beetje scheef. Dus ik tijdens de wandeling besloten om haar opnieuw te knopen, maar dan gewoon voor. Dus ik doe dat, M. wilt helpen alleen net toen ik dacht dat ik even los kon laten deed M. dat ook en viel Jen bijna op de grond. Gelukkig had ik de doek al gekruist tussen de benen en sloeg ze alleen achterover maar ik schrok wel een beetje. Voortaan goed vragen "heb je dr vast??".
  zaterdag 27 september 2008 @ 17:37:08 #256
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_61954378
Vanmiddag gingen we boodschappen doen en Iris had de doek meegenomen uit de auto, want ze wilde er wel in. Na een kwartiertje lag ze te slapen

Ik vond het zo leuk dat ze het zelf wilde, blijkbaar vind ze het erg fijn
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_61955423
Oeh, schrikken Ticootje! Andersom is ook erg vervelend: als mensen wel gaan helpen, terwijl je daar niet op zit te wachten. Mijn schoonmoeder had er een handje van aan de doek te gaan trekken als ik Thomas op of af mijn rug deed. Erg link, want dan weet ik dus niet meer wat er gebeurt: als ik het alleen doe weet ik pre-cies waar ik mee bezig ben en waar de stof is.

Iris, wat een lekker plekkie voor een dutje, zo op mama's rug. Boodschappen doen is ook erg vermoeiend! En wat was het een mooie dag voor Lollipop he: lekker zomers.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61955582
Ok, we zijn eruit voor een doek voor m'n vriend geloof ik! Een hoppediz kaapstad die op dragen-en-voeden wordt aangeboden!

Ik twijfelde of we niet beter een doek konden kopen die we dan allebei leuk vinden aangezien ik meer draag, maar m'n vriend vond de kaapstad toch wel meer wat voor hem, gezien ik van meer kleur houd.
Maar hij wil dan ook wel me een nieuwe doek geven voor m'n verjaardag, dat vond ie wel een goed idee (ben 11 okt. jarig) Nu nog even kijken welke; ik wil een aqua of groene, heb intussen al wat doeken geselecteerd (didymos waves aqua/lime, dolcino bali, girasol 21, hoppediz lima). Ik denk dat ik dan toch voor een groene kies; anders denkt iedereen dat amber een jongetje is (welke is trouwens het minst warm van die groene doeken? eigenlijk zoek ik er dan 1 die wat geschikter is voor wat warmer weer)

[ Bericht 6% gewijzigd door Llewella op 27-09-2008 18:48:45 ]
Amber Mae
pi_61955618
Wat lief, LadyS!

Schrikken, Tico! Dat helpen kan ik ook nooit goed hebben. Mijn Oma wil dat ook steeds doen en dan het liefst zonder dat ik het door heb. Dan voel ik ineens geen Ronja meer op mijn rug bij het ontknopen. Doodeng en ook nog eens gevaarlijk!

Wat heerlijk Llewella, nieuwe doeken!
pi_61955685
Llwella, wat leuk he, om iets nieuws te gaan kiezen!
Als ik jou was zou ik dan voor de Didymos gaan: de waves zijn lekker luchtig. Miami en Kaapstad zijn al behoorlijk dik. En een Girasol ik natuurlijk ook altijd leuk.. Maar als je -em dan toch cadeau krijgt kan je net zo goed aan de Didy, toch?
Hardloper.
IG @webkim
pi_61957146
Jullie hebben gelijk wat betreft helpen. Je kan het beter zelf doen zodat je goed voelt of ze goed zit. Op mn rug zo als we boodschappen gaan doen moet M. dr wel even op mn rug vast houden. Maar verder kan ik zelf bester voelen of de doek strak genoeg zit.

Goede leer voor de volgende keer.
pi_61959100
Ik heb met Grijs afgesproken .

Vandaag heel even een tricotslen geprobeerd. Mirte vond het prima allemaal. En ik zuchtte: had ik maar eerder aan een doek gedacht... . Maar goed, we oefenen hard voor een tweede dus wie weet. En Mirte is ook nog lang geen tientonner dus ik denk dat ik al bijna om ben hoor... .
Eerst maar eens even kijken bij Grijs .
pi_61960354
Woei! Ik heb net babylegs gemaakt!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61960418
Foto's!
It's all up to you
pi_61960624
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:21 schreef TearSong het volgende:
Foto's!
Morgen. Met spekkiebenen erin.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61960744
Rio is hier weer thuis, na een logeerpartijtje bij Maneki.

En hij is weer helemaal zacht en floppy
(hij was na een wasbeurt wat stug geworden)
pi_61960747
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:18 schreef Webkim het volgende:
hee goed zo!
Saartje
pi_61960802
yay! spekkiebenen in babylegs. Ben benieuwd
It's all up to you
pi_61960812
Thanks Maneki. En naar jou is er een pakketje onderweg!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61960945
whoohoo! kenniewachten
Saartje
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:22:14 #271
3011 E.T.
pi_61961460
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:18 schreef Webkim het volgende:
ik ook

pi_61961626
Die zijn leuk E.T!
It's all up to you
pi_61962163
Draagdoeken zijn voor veel meer dingen goed dan er door mama in gedragen te worden. Ik kan er ook

...lekker in schommelen.

... goed mee vastzitten in oma's schommel.

... mee voorkomen dat mijn speelgoed 1000x op de grond valt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61962252
Oh, enne:
Ze zijn dan nog wel niet zo heel keurig, en niet zo fleurig als die van E.T., maar wel heulemaal ge-doitmyselft. Van de week maak ik er nog meer, van leuke sokken. Dit was een cheap-ass oefenpaar.

Babylegs!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61964784
Ik had van de week ook wat kousen in huis gehaald om babylegs te maken; nu nog even goed kijken hoe je ze maakt; en even tijd maken. Gister al een wikkeldoek geknipt (nee geen doek, maar zo'n ding voor in de maxi-cosi), omdat de wikkeldoek inmiddels te klein wordt, even een grotere maken. Dan binnenkort maar eens weer achter de naaimachine kruipen.
Amber Mae
  zondag 28 september 2008 @ 08:49:47 #276
3011 E.T.
pi_61965017
dat playmobil-poppetje

Ik heb ook zo'n foto van Nienke schommelend in de box in een doek Ik durf alleen nu niet meer, veel te bang dat ze om wil draaien en dan uit de doek 'rolt'
  zondag 28 september 2008 @ 10:07:18 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61965417
Webkim "ik dacht al dat u zo raar gevormd was"

Mijn medley komt maandag!!!!!

Allemaal mensen met nieuwe doeken, nog 1 nachtje slapen en dan heb ik er 2!!

Nijna, heb je mirte zelf in de tricot slen gekregen, of lees ik dat nu verkeerd?
Leuk als je ook gaat dragen, ik ben ook begonnen met 11 mnd, en eli is volgens mij een stukje zwaarder dan mirte (hij zit boven het gemiddelde)
  zondag 28 september 2008 @ 12:00:38 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_61967007
Babylegs foto's met kindjes erin willen we

Nijna, wat fijn dat Mirte het leuk vond!

Ticootje, practice makes perfect.

BE, eng he, dat heb ik ook eens gehad. Ik kon Devin nog net bij zijn onderbeen vastgrijpen voordat hij op de grond gedonderd was, brrrr.......

Die truc die P_iglet noemt werkt goed idd. En wat ik de laatste tijd doe is op mijn hurken gaan zitten en Devin achter me laten staan met de doek om hem heen gewikkeld. "Geef je handjes maar aan mama" en dat doet hij dan waarna ik hem aan zijn schouder zo omhoog kan hijsen.

Gisteren heerlijk lang in het zonnetje gewandeld met mijn snotjochie op mijn rug. Handig hoor, zo'n 4.6 m lange snotdoek en dan ook nog eens mama d'r lange haar om je neus in te kunnen snuiten
We hadden veel bekijks in het park. Opvallend genoeg zaten verreweg de meeste baby''s in maxi cosi's die op de onderstellen van de wagens waren geklikt
Dat snap ik nou echt niet! Prachtig weer, lekker naar het park inclusief grote speeltuin.... hoe moeilijk is het dan om het voor de kleine ook comfortabel te maken en de wagenbak mee te nemen? Te oordelen aan de vele suv's op de parkeerplaats hadden de meesten plek zat voor de wagen. (en voor een draagdoek natuurlijk al helemaal )
Fijn hoor, de hele dag ineengepropt in zo'n cosi
.... met gevoel voor drama....
pi_61970687
Davinia, ik had even instructies gekregen van de eigenaresse en met het boekje erbij lukte het best aardig (voorkant he... ). Als ik ook echt aan de doek ga dan valt er vast nog heel wat te oefenen. Leve de instructiefilmpjes op het net en dit topic natuurlijk .
pi_61973431
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:54 schreef Nijna het volgende:
Davinia, ik had even instructies gekregen van de eigenaresse en met het boekje erbij lukte het best aardig (voorkant he... ). Als ik ook echt aan de doek ga dan valt er vast nog heel wat te oefenen. Leve de instructiefilmpjes op het net en dit topic natuurlijk .
Met oefenen zonder Leander ging het knopen bij ons best beroerd. Met kind is het veel makkelijker dan met knuffelbeer/zak aardappelen/pop

Weet iemand met welke knoop je een heel jong kind op je rug kan knopen? Ik heb namelijk wel een foto gezien van iemand met een heel jong kindje op de rug, maar daar stond niet bij hoe te knopen.
pi_61973516
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Met oefenen zonder Leander ging het knopen bij ons best beroerd. Met kind is het veel makkelijker dan met knuffelbeer/zak aardappelen/pop

Weet iemand met welke knoop je een heel jong kind op je rug kan knopen? Ik heb namelijk wel een foto gezien van iemand met een heel jong kindje op de rug, maar daar stond niet bij hoe te knopen.
Dat kan zowel met een bwcc als een rucksack, als je maar zorgt dat er genoeg steun in het nekje is.
Op youtube vind je wel het e.e.a. als je zoekt op newborn backcarry.
Kan even geen linkjes voor je plakken nu: Thomas en ik zitten te eten. Nuja, hij dan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61977296
Ik heb vanmiddag een uur! gewandeld door de duinen met Saar voorop !
Kwam eer een jochie voorbij, jaartje of 5, die zich hardop afvroeg of dat nou nog in de buik zat of niet
Oh da was echt genieten
Saartje
pi_61978689
Klinkt fijn Maneki.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61979113
Vrijdag ga ik de hoppediz kaapstad ophalen!

En voila; ook ik ben vanochtend achter de naaimachine gekropen:

Dit waren geen dames kousen, maar kinder kousen dus; had op de gok een maat uitgezocht.
Amber Mae
pi_61979696
Ik wil echt zo graag de girasol van slingomama bestellen (die van Icicle)... Hij past perfect mij mijn luiertas! Alleen financieen.... Alhoewel..kinderbijslag...
pi_61981099
Wat een leuke babylegs (op een prachtig meisje!), Llewella!
En wat een super romper! Mag ik vragen waar die vandaag komt?
pi_61982603
H&M! Die verkopen ze in setjes van 3 (3 verschillende)

Ohwja; oma heeft overigens toch een babybjorn gekocht voor Amber; een bruine. Ik begon over een mei-tai; maar ze denkt dus dat dat erg belastend is voor de rug etc, die babybjorn is pas echt goed stevig. Ik had al zo'n vermoeden dat ze meteen wel zouden gaan shoppen voor een drager (en nog veel meer Amber-spulletjes ).

[ Bericht 79% gewijzigd door Llewella op 28-09-2008 22:25:54 ]
Amber Mae
pi_61984931
Maar kruipen die babylegs niet alsnog omhoog in de doek? Ik zou er denk ik voetjes aan maken/laten. Ik moet maar eens wat extra maillots kopen voor aankomende winter...
pi_61989561
* LovelyLady ligt vanaf vandaag weer voor de brievenbus te wachten........
pi_61989780
Wat leuk, al die nieuwe doeken bij iedereen.

Ipv babylegs heb ik veel maillots gekocht. Die draagt Anna sowieso veel en het is lekker warm.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61989866
Leuk die creatievelingen hier .

LL, koppie thee erbij ?
pi_61992869
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:37 schreef Nijna het volgende:
Leuk die creatievelingen hier .

LL, koppie thee erbij ?
lekker (ik denk dat er op maandags niet geleverd wordt)
pi_61994258
* Nijna zet dan maar een grote pot thee neer voor LL, kussentje en dekentje voor als je erg lang moet wachten en het koud krijgt...
pi_61994694
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:32 schreef YPPY het volgende:

Ipv babylegs heb ik veel maillots gekocht. Die draagt Anna sowieso veel en het is lekker warm.
Die ben ik ook aan het inslaan. Als het wat kouder is heeft Yara die vaak aan en dan zijn babylegs niet zo nodig. De babylegs gebruik ik eigenlijk alleen als het buiten tijd is voor wat warmers om de benen maar binnen niet (dan trek ik ze sneller en makkelijker uit dan een maillot)
It's all up to you
pi_61996541
quote:
Op maandag 29 september 2008 13:18 schreef Nijna het volgende:
* Nijna zet dan maar een grote pot thee neer voor LL, kussentje en dekentje voor als je erg lang moet wachten en het koud krijgt...

ik vind die babylegs leuk zeg, maar ben niet zo handig om zelf iets te knutselen, dus ik denk dat ik aan de mallootjes ga
  maandag 29 september 2008 @ 19:50:24 #296
108648 cattie
lieve moeder
pi_62004920
Er is een nieuwe Didy! En hij is mooi!
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 20:48:19 #297
141844 Macka66
pi_62006775
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:50 schreef cattie het volgende:
Er is een nieuwe Didy! En hij is mooi!
[ afbeelding ]
Ik vind de vissies eerlijk gezegd niet zo mooi. En Lilien ook niet
Maar Wellen Cassis
pi_62006884
Wellen Cassis staat ook nog op mijn want-list

Ik vond de blauwe vissen te zwak van kleur. Deze is iig. al een stuk beter
It's all up to you
pi_62007373
Vrijdag a.s. komen er hier wat draagdoekers 'van dat andere forum' op de thee. Wie zin heeft mag aansluiten hoor. Ik vind die grijze vissies wel okee en Cassis Waves doet het niet zo voor me, maar er komt een Linde Waves aan en dies dan wel weer jammie.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 21:11:57 #300
141844 Macka66
pi_62007482
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:08 schreef Webkim het volgende:
Vrijdag a.s. komen er hier wat draagdoekers 'van dat andere forum' op de thee. Wie zin heeft mag aansluiten hoor. Ik vind die grijze vissies wel okee en Cassis Waves doet het niet zo voor me, maar er komt een Linde Waves aan en dies dan wel weer jammie.
Kijk maar uit, Millefiori Stein deed het ook niet zo voor je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')