quote:Op maandag 22 september 2008 21:45 schreef Jelief het volgende:
Llewella zover ik weet draag je je kindje in een doek altijd met het gezicht naar je toe. Als je kindje andersom in de doekzit dan zit de rug in een omgekkerde kronkel - niet goed dus.
En dan, ik wil wel graag een Yamo en manlief lijkt wel nut ervan in te zien,maar die kan pas vanaf een maand of drie en voor de eerste maanden wil ik ook wat hebben om onsje in te doen, is een tricotdoek dan een goede oplossing en kan dat dan een tweedehands zijn of zijn die al 'uitgelubberd'?
quote:Op maandag 22 september 2008 21:46 schreef cattie het volgende:
Llewella, met het gezicht naar voren dragen wordt afgeraden ivm prikkels en de ergonomische houding, die dan niet goed is. Dat zie je ook duidelijk bij BabyBjorn vind ik, kindjes met het gezicht naar voren hangen daar altijd erg in. Op de arm is toch wat anders denk ik. Dat doe je nooit heel lang en je ondersteunt anders.
Davinia, www.didymos.de, das tragetuch, onder sonderpreise. Voor ¤ 75!
Ja, ik kan wel advies gevenquote:Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef Llewella het volgende:
Amber vind het heerlijk om lekker te bungelen afentoe.
Een tante van m'n vriend droeg haar al op de arm zodat ze lekker hing en rond kan kijken in de kamer (dus gezicht van de persoon af), en ook m'n stiefmoeder doet dit.
Amber is dan echt lekker op d'r gemakkie; maar ze is ook erg nieuwsgierig naar wat er om zich heen gebeurd; in huis rondkijken.
Vandaar dat m'n stiefmoeder me vanavond vroeg of ik ook een draagzak had; nee alleen een premaxx; ringslings en lange doek. Maar zij wilt graag een draagzak; zodat amber lekker met het gezicht naar voren kan kijken.
Op de arm ziet het er comfortabel uit; maar in een zak lijkt me nog niet geschikt zo jong (11 weken).
Amber is gewoon een klein nieuwsgierig meisje die overal met d'r neus bovenop wilt zitten en niet alleen dicht tegen mama aan (wat ze absoluut ook fijn vind, maar ze is ook een stevige meid die wilt gaan ontdekken).
Overigens heb ik d'r zelf nog niet zo op de arm rondgedragen, maar wel typisch dat zowel een tante van niels als m'n stiefmoeder dit meteen deden. Ik heb d'r juist met d'r gezicht naar me toe altijd.
Iemand die advies kan geven? M'n stiefmoeder wilt dus nu een draagzak kopen.
was dat die bruine?quote:Op maandag 22 september 2008 22:35 schreef beefcake het volgende:
Terugvinddoek
Ik vind het leuk dat mijn Costa Rica bij diverse mensen in de smaak vielIk vind hem ook erg
En hij is al een stuk zachter geworden sinds ik hem heb. Hopelijk wordt ie nog veel zachter.
quote:Op maandag 22 september 2008 22:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ik wil deze!
Wie kan hem voor me bemachtigen?Ik druf zelf niet
Neuh valt mee! Ik heb al eeltquote:Op maandag 22 september 2008 23:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Een millefiorie met een fout voor 75 euro vind ik nog duur.
als de nieuwprijs rond 100 euro ligt...
ManekiDoet dat geen pijn aan je rechterarm?
Wel goed geschoten vanuit die hoek!
quote:Op maandag 22 september 2008 23:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
En 35 mislukte foto`s vanuit die hoek
yep; dat zijn dus de dingen waar ik tegenaanloop ook bij het idee dat oma amber naar voren wil dragen in een draagzak.quote:Op maandag 22 september 2008 22:17 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja, ik kan wel advies geven![]()
Een draagzak kopen is prima, maar een kind erin dragen met het gezicht naar voren is dat niet. Alsof je een schildpad op z'n rug legt! Die draagzakken zijn gemaakt om ruggetjes te ondersteunen, om buik en borst te ondersteunen zou je een compleet andere pasvorm nodig hebben.
Als je een kind met het gezicht van je af draagt is dat niet goed voor de rug van het kind omdat de ruggengraat en wervels in een onnatuurlijke positie gedraaid en gefixeerd worden, bovendien heeft de persoon die draagt ook grote kans op rugpijn vanwege de neiging zijn/haar romp of te ver naar voren of juist te ver naar achteren te buigen. Verre van ergonomisch verantwoord dus.
Verder is het psychologisch gezien ook niet zo handig. Het kind krijgt allerlei indrukken binnen maar kan zich er niet voor afsluiten door het hoofdje tegen de dragende persoon te leggen, of oogcontact met de dragende persoon te maken. Ook kan het kind in die houding niet makkelijk in slaap vallen als het dat nodig heeft. En als het dan toch in slaap valt bungelt het hoofdje te veel naar voren en wiebelt op het nekje![]()
en hoedt u voor de dragers waarvan de fabrikanten aangeven dat je de kindjes er met het gezicht naar buiten in kan dragen...
* Macka66 stapt weer van het stokpaardje af
quote:Op maandag 22 september 2008 22:56 schreef Troel het volgende:
Mijn Hoppediz mag uit het rijtje, hij gaat woensdag op weg naar freecell
Als het er om gaat dat je stiefmoeder niet durft te knopen is een andere oplossing een ringsling ,of een korte doek met schuifknoop. Daarin zal ze Amber ook niet met het gezichtje naar voren kunnen dragen., maar kan Amber wel op de heup gedragen worden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 06:59 schreef Llewella het volgende:
[..]
yep; dat zijn dus de dingen waar ik tegenaanloop ook bij het idee dat oma amber naar voren wil dragen in een draagzak.
In huis kijkt ze lekker rond en zijn er niet teveel prikkels (in een rustig huishouden) voor fftjes lekker zo te bungelen.
En op de arm op heuphoogte is het rugje anders gevormd (bol) dan in een draagzak.
Geen oplossing dus? daar was ik al bang voor, kon mezelf ook niks bedenken.
Ik laat m'n stiefmoeder iig even stoeien met doeken; met het boekje van hoppediz erbj waarin ook een uitleg over dragen staat (en de waarschuwing voor naar voren dragen).
okquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:41 schreef beefcake het volgende:
Even inscannen freecell?Het is nogal een boekwerk!
Maar als ik binnenkort de tijd en het boekje kan vinden zal ik het voor je doenIk heb de Engelse handleiding trouwens.
Draakdoekquote:Op dinsdag 23 september 2008 09:54 schreef Macka66 het volgende:
Zij heeft volgens de info bij het filmpje dan ook een draakdoek
Meteen spreiden is idd betervoor het comfort.
Hij heft een voorkeurshouding naar rechts, moet ik hem dan op rechts of links dragen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:21 schreef owlet het volgende:
Freecell, ik las in het babietjestopic dat Leander een beetje een voorkeurshouding heeft. Weet je dat je de doek ook heel goed kan gebruiken in het tegengaan van die voorkeurshouding? Door hem afwisselend met zijn linker- en rechterkant tegen je aan te leggen kan je hem helpen om ook de andere kant als prettig te ervaren.
Waar die doeken allemaal niet goed voor zijn
geen idee! Ik ben blijkbaar niet zo warmte- of koudegevoelig want de verhalen die ik hier soms hoor over verstikkend warme doeken herken ik niet zo. Zeker niet als het gaat om tricot doeken. Die worden door sommige mensen hier als erg warm ervaren maar ik vond het wel meevallen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:22 schreef freecell het volgende:
Is een hoppediz eigenlijk warmer dan mijn slen? Dat zou nl wel fijn zijn met de winter op komst!
25% korting voor een weeffout die een normaal mens niet kan zien vind ik best oke! (En daarnaast is het natuurlijk een gruwelijk mooie doek!quote:Op maandag 22 september 2008 23:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Een millefiorie met een fout voor 75 euro vind ik nog duur.
als de nieuwprijs rond 100 euro ligt...
Mooiquote:Op dinsdag 23 september 2008 11:53 schreef Troel het volgende:
Ik vind de Hopp zelf wel warmer dan de slen...
quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:17 schreef p_iglet het volgende:
en als je hem zo'n verschrikkelijk baby teddyberen ski pak aan 1 stuk aandoet?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:17 schreef p_iglet het volgende:
en als je hem zo'n verschrikkelijk baby teddyberen ski pak aan 1 stuk aandoet?
Die van mij stond te koop in de sectie "met weeffout" maar ik kan er met de beste wil van de wereld geen fout in vinden.. Misschien dat er ergens een draad dubbel zit ofzo.quote:Op dinsdag 23 september 2008 12:03 schreef Noli. het volgende:
Die van jou had ook een weeffout dan Cattie?
Ik vraag het tevoren nooit, maar bied gewoon. En als ik win stuur ik ze een keurig mailtje met verzendopties naar Nederland plus bijbehorende kosten. Hoeven zij het uitzoekwerk niet meer te doen en naar het postkantoor moeten ze toch. Is tot nu toe altijd goedgegaan (keer of 6).quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:34 schreef LovelyLady het volgende:
Nog 2 uur... en de persoon op ebay reageert niet op de mail....
Mooi kga gelijk mijn vriendje mailen dat ie moet bieden!quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:41 schreef Webkim het volgende:
Ik vraag het tevoren nooit, maar bied gewoon. En als ik win stuur ik ze een keurig mailtje met verzendopties naar Nederland plus bijbehorende kosten. Hoeven zij het uitzoekwerk niet meer te doen en naar het postkantoor moeten ze toch. Is tot nu toe altijd goedgegaan (keer of 6).
Haha, idd, dat vroeg ik me vorige week in de Efteling ook af. Anna liep in gewone kleren met een standaard zomerjasje, maar sommige van die kinderen lopen er dan al bij of het -15 is en er een sneeuwstorm op komst is. En oh ja, ook standaard urenlang in een buggy (onder drie dekens!) want zelf lopen kunnen kinderen ook niet meer kennelijk. maar dat is misschien offtopic in een draagdoekentopicquote:Op dinsdag 23 september 2008 12:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat trekken ze die koters aan als het nog kouder wordt vraag ik me dan af?
Als je wacht tot de veiling bíjna voorbij is heb je kans dat je de mooiste prijs krijgtquote:Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooi kga gelijk mijn vriendje mailen dat ie moet bieden!
8 Euro 60 via Deutsche Post. Doet er 2 dagen over.quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:42 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mooi kga gelijk mijn vriendje mailen dat ie moet bieden!
[edit] enig idee wat het vanuit duitsland kost naar nederland verzenden? waar vind ik zo iets? ups ?
Hmja.. dat zegt mijn vriendje ook, terwijl ie zelf net geboden heeft...quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:48 schreef Webkim het volgende:
[..]
8 Euro 60 via Deutsche Post. Doet er 2 dagen over.
En inderdaad: pas gaan bieden in de laatste minuut, anders drijf je zelf de prijs mee op.
Nope, dinsdag!quote:Op dinsdag 23 september 2008 13:49 schreef lcicle het volgende:
Waren jullie toevallig vrijdag in de Efteling, Jarno?
welke kleur heb jij besteld?quote:Op dinsdag 23 september 2008 14:25 schreef Reinhilde het volgende:
Begin volgende week komt eindelijk mijn Binana! Ik kan niet wachten. Ben zo benieuwd of 'ie echt zo zacht is, en de kleur net zo mooi is als op internet. Owlet heb jij je Binana al binnen?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 15:52 schreef Macka66 het volgende:
Gefeliciteerd LovelyLady!
(En dat terwijl je zondag nog een groenige doek wilde, 't is dus echt liefde op het eerste gezicht geweest met de Mobntreal)
mmm roze voor een jongen vind ik spannend, maar lenen is natuurlijk erg fijn! tegen die tijd gaan we maar weer eens meetenquote:Op maandag 22 september 2008 21:51 schreef cattie het volgende:
Jelief, een tricot is dan heerlijk en een tweedehandsje kan prima hoor. Waarschijnlijk heb ik tegen die tijd de roze wel weer terug (is nu uitgeleend) en dan mag je die wel lenen. (Ik heb nog een andere liggen.)
Mijn man vindt roze iets te spannend (hij gebruikte de doek wel bij Ive, maar wel onder protest), daarom heb ik er een bruin gestreepte bijgekocht (van Kozakken). Maar dan kun je in ieder geval even proberen wat je er van vindt. Ik denk dat ik in december die doek wel terug heb. Help me er maar aan herinneren als ik er niet zelf over begin dan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:04 schreef Jelief het volgende:
[..]
mmm roze voor een jongen vind ik spannend, maar lenen is natuurlijk erg fijn! tegen die tijd gaan we maar weer eens meeten
Je doet de staart aan de kant die over je schouder zit over de beentjes. De kant die onder je schouder zit doe je onder de billen. Als een buideltje. Als je dat goed doet kan het kind er niet uitvallen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:56 schreef E.T. het volgende:
Die SHBC in dat filmpje he.. Haal je de doek dan ook nog een keer onder de benen door? Dat word me maar niet duidelijk in dat filmpje. Het lijkt of die man steeds de doek over het kind heen doet, waardoor het kind er theoretisch uit zou kunnen zakken omdat het nergens 'op' zit.
Op zich lijkt 't me namelijk wel een fijne knoop omdat je meteen de schouder tegen je rug aan bindt en kind dus niet even omhoog kan gaan kijken en dus te los zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |