quote:
1. Drink een half uur voordat je gaat eten veel water, en neem kleine slokjes tussen elk hapje. Het helpt je eten beter om hoog komen.
2. Dingen zoals softijs (zacht eten) komen beter omhoog als eten zoals chips/koekjes enz.
3. Steek 1 of 2 vingers zo ver mogelijk in je keel, beweeg ze een beetje, maar trek je vingers neit terug als je begint te kokhalzen, laat ze daar totdat het egt niet ander meer kan anders word het elke keer moeilijker.
4. Het beste is om zo snel mogelijk na het eten te kotsen, na een half uur word het al heel erg moeilijk.
5. vieze plaatjes kunnen helpen.
6. Als er steeds minder en minder uitkomt, en je weet niet zeker ofdat alles er wel uit is, denk dan terug hoeveel je gegeten hebt en je ziet het vanzelf.
7. Poets je tanden niet gelijk na het kotsen! Het is beter wat water te drinken of een kauwgumpje te nemen. Wacht zeker een uur voordat je je tanden gaat poetsen.
8. Veel eten komt beter omhoog als weinig eten, bij een grotere hoeveelheid eten is de druk groter in je maag.
9. Als je bloed begint uit te kotsen, STOP DAN GELIJK!
10. Als je medicijnen gebruikt etc. neem die dan niet voor het overgeven.
11. Gebruik nooit medicijnen die helpen om over te geven, dat is heel gevaarlijk.
12. Als het niet met je vingers lukt, gebruik dan je tandenborstel, als het beter werkt bij jou.
(persoonlijk doe ik dat nooit want ik voel dan minder goed waar ik mee bezig ben)
13. Zorg dat niemand je hoort overgeven!
( ik doe zelf altijd de ventilator aan in de wc, dat maakt veel geluid en dan denken ze dat je aan eht schijten bent, of ik zeg dat ik ga douche en dan draai ik de douchekraan open)
Maar je kunt ook eerst doorspoelen, de kraan laten lopen, tv/radio/cd speler enz aan laten staan.
En als je het egt niet op de wc kan doen, zorg dan dat er 2 plastic zakken en een handdoek klaarliggen in je slaapkamer, doe die 2 plastic zakjes in elkaar en leg de handoek eronder.. Zorg dan dat er niemand binnen kan komen en zet dan tv/radio/cd speler enz aan in je kamer. Of je gaat de hond uitlaten in het bos en je kiest daar een veilig plekje uit om over te geven..
Kortom: gebruik je fantasie.
14. Vergeet nooit dat het de allereerste keer het aller moeilijkste is, maar na elke keer dat je probeert zal het steeds makkelijker gaan. Zolang je maar niet opgeef.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P