abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:34:50 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_61146836

Vorige deel : K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 22 - De lente komt

Hee hallo ,
Welkom in Klussen en Wonen !

Hier kun je alle vragen stellen over alle klussen in en om het huis, witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je eigen woning,
of kamer !

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 19

Topic met opmerkelijke of bizarre foto's van funda en aanverwante websites
Opmerkelijke foto's van Funda #21

Hét centrale topic voor alle IKEA productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen !
IKEA - Part XLI - Heb jij de gids al?

Overzicht van DE leukste woonwinkels in Nederland
K&W - De leukste woonwinkels in Nederland

Kalender met K&W gerelateerde beurs / evenementen in Nederland
K&W - Evenementenkalender

Je kan hier goed een beeld krijgen hoe de studentenkamer van een gemiddelde student qua inrichting uitziet.
Studentenkamers #10 : Klein jubileum, grote kamers!

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen
om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school
voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Als je een probleem hebt,
leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen.

Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee?
Plaats het in dit Feedback- & Slowchattopic. Ook als je het niet eens bent met
een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht.

Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen.
Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

voor Vonk, zijn @fok moet nog gemaakt worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vonkenboer op 26-08-2008 19:41:47 ]
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:42:21 #2
92034 crew  Vonkenboer
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:25:18 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61148404
Vraag je @fok eens aan Vonkie
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:34:48 #4
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61148707
eeeeeeeeeeeen nieuwe!!

hoest Sanger, met de kleine?
pi_61151698
Ja hoi, een terugvindpost
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:21:29 #6
92034 crew  Vonkenboer
pi_61152338
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:25 schreef sanger het volgende:
Vraag je @fok eens aan Vonkie
Die is al aangemaakt; ook al actief.
Maar ik heb nog geen tijd gevonden om het plaatje aan te passen
pi_61154572
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die is al aangemaakt; ook al actief.
Maar ik heb nog geen tijd gevonden om het plaatje aan te passen
Je weet niet hoe het moet
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:57:22 #8
65960 sanger
pi_61159988
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:34 schreef becky27 het volgende:
eeeeeeeeeeeen nieuwe!!

hoest Sanger, met de kleine?
Met de kleine is alles goed

Hij heeft een tandje, probeert te wandelen (alleen evenwichtsgevoel mag wel iets beter) slaapt goed, eet goed, drinkt absurt veel en probeert te praten Papa en mamma zegt ie zelfs met enige regelmaat.

Volgens het consultatiebureau is hij zijn achterstand ingelopen en heeft hij op niet lichamelijk gebied zelfs een voorsprong op leeftijdsgenootjes.
pi_61160403
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:57 schreef sanger het volgende:

drinkt absurt veel
Heeft ie dat van zijn vader?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:19:39 #10
65960 sanger
pi_61160449
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:17 schreef Gurb het volgende:

[..]

Heeft ie dat van zijn vader?
Nee
pi_61160508
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij heeft een tandje, probeert te wandelen (alleen evenwichtsgevoel mag wel iets beter) slaapt goed, eet goed, drinkt absurt veel en probeert te praten Papa en mamma zegt ie zelfs met enige regelmaat.

Volgens het consultatiebureau is hij zijn achterstand ingelopen en heeft hij op niet lichamelijk gebied zelfs een voorsprong op leeftijdsgenootjes.
Klinkt heel goed hoor! Tandjes, en al wat praten, leuk!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:27:41 #12
65960 sanger
pi_61160608
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:22 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Klinkt heel goed hoor! Tandjes, en al wat praten, leuk!
"t Wordt steeds leuker En het was al leuk

Hoe is het met de kleine Pino? Ook alles goed?
pi_61161020
Gaat prima! Alisa begint steeds meer te ontdekken, de poes wordt herkend en al wijzend aangesproken met 'Ta'. De kinderstoel wordt een achterstevoren stoel, want alles wat achter de stoel gebeurt is veel spannender. Rollen is een sport geworden, als ze op een kleed ligt dan rolt ze er zo vanaf. Kruipen begint te komen.

Kortom een gezonde ontwikkeling

Ze is wat klein voor haar gewicht, en wat licht voor haar leeftijd

Ik zal eerdaags eens een foto posten, of wacht, misschien heb ik wat bij me....
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:47:35 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61161113
leuk leuk die trotse papa's!!
pi_61161355
zo...ik kom ook maar weer eens op fok kijken.
ik zie dat ik heel veel leuke topics heb gemist...ik ga snel eens bijlezen en kijken.
hier zijn de laatste tijd eigenlijk weinig klussen gedaan.
de platen die ik voor het plafond had gehaald heeft vriendje weggegeven aan een vriend die aan het verbouwen was en op zondag nog wat gips tekort kwam...en nieuwe halen is er nog niet van gekomen.
dus mn badkamer ziet er nog steeds niet uit.
de vakantie is nu wel bijna voorbij gelukkig....aaargh 9 hele weken hier in België!!! dus dan kan ik er wat makkelijker aan beginnen, en ik heb nu een auto(bus) zodat ik zelf ook wat makkelijker klusspulletjes kan gaan halen doordeweeks.
sowieso moet ik binnenkort aan het kamertje beneden gaan beginnen (waar we nu nog slapen) want ik ga daar een winkeltje maken, dus binnenkort weer een klusupdate (ok...ok heb ik vaker beloofd, maar deze is echt noodzakelijk)

ik ben blij dat alles goed gaat met de kleine babyfokkertjes.
en nu snel bijlezen.......
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:07:48 #16
65960 sanger
pi_61161487
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Marsepein het volgende:
Gaat prima! Alisa begint steeds meer te ontdekken, de poes wordt herkend en al wijzend aangesproken met 'Ta'. De kinderstoel wordt een achterstevoren stoel, want alles wat achter de stoel gebeurt is veel spannender. Rollen is een sport geworden, als ze op een kleed ligt dan rolt ze er zo vanaf. Kruipen begint te komen.

Kortom een gezonde ontwikkeling

Ze is wat klein voor haar gewicht, en wat licht voor haar leeftijd

Klinkt goed
pi_61161864
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Marsepein het volgende:
Recenter heb ik helaas niet bij me, dit is bijna 4 maanden geleden, ze was toen ruim 3 maanden....

woensdag 27 augustus 2008 @ 13:21:04 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61164354
marsepein, wat een liefie!!

truttebosje, hoe is het met je vader afgelopen?
pi_61166017
alles doet het weer hij is lekker thuis nu, de wonden zijn redelijk aan het helen.
van de week voor controle geweest, en zn defribilator dingetje heeft nog geen 1 x in hoeven grijpen, dus dat is goed. als dat volgende maand nog zo is mag hij weer autorijden (doet ie toch al stiekem) en hij heeft weer zin om over een tijdje aan het werk te gaan.
hij ziet er ook weer goed uit, weer een kleurtje op zn wangen en hij is weer redelijk actief en heeft energie om weer een beetje te hobbyen enzo.
dus helemaal goed.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:06:31 #21
65960 sanger
pi_61166764
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:33 schreef truttebosje het volgende:
alles doet het weer hij is lekker thuis nu, de wonden zijn redelijk aan het helen.
van de week voor controle geweest, en zn defribilator dingetje heeft nog geen 1 x in hoeven grijpen, dus dat is goed. als dat volgende maand nog zo is mag hij weer autorijden (doet ie toch al stiekem) en hij heeft weer zin om over een tijdje aan het werk te gaan.
hij ziet er ook weer goed uit, weer een kleurtje op zn wangen en hij is weer redelijk actief en heeft energie om weer een beetje te hobbyen enzo.
dus helemaal goed.
Goed nieuws
pi_61168437
Dat zijn leuke kluswonders : de baby's in K & W.

Ook fijn om te horen dat TB weer terug komt/is van klusvakantie.
Ik heb je gemist en wilde al eens naar jou en je vader vragen. Dat klinkt heel goed. Fijn !

Nou ja: hier hangen gordijnen at last.
De eerste editie bleek verkeerd geprint te zijn; dat bleek pas toen ze hier hingen.
Het viel mij wel op, alleen wist ik het niet zeker.
En toevallig een buurvrouw laten meekijken, terwijl ik al weer vergeten was dat zij jarenlang in een interieurwinkel heeft gewerkt. Toen was het helemaal duidelijk.
De verkoper van v+d was het er helemaal mee eens en ook zeer verontwaardigd.
Teruggenomen en excuses en hullie konden de hele produktie opnieuw en goed draaien.

En Auping deed al 2 x zijn best om de goede spullen af te leveren. Alleen lukte dat niet.
Eens kijken wat dat wordt ná hun vakantie en een brandbrief van hier.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:36:49 #23
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61169168
goed nieuws TB, enne.. leuke website in je onderschrift!
pi_61171216
@ ann: wat vervelend dat het niet vanzelf mag gaan, maar wel fijn dat je nu in ieder geval je gordijnen hebt.
wat was er eigenlijk mis met de eerste print? op zn kop of een ander motief of....?

@becky : dank je, maareh.....kijken en dan geen leuk berichtje achterlaten in mn gastenboek?
pi_61184064
Moguh.

Tipje voor vandaag voor de DHZ-ers: http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

3 Tientjes....
pi_61209072
Ideeën voor inrichting? (foto's!)

Kan iemand dat soort bullshit deleten?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:39:12 #27
92034 crew  Vonkenboer
pi_61227030
Volgens mij is er niks mis met een topic waar mensen advies willen over een mogeljke inrichting
Ik heb wel al de bagger even verwijderd uit het topic, incl. een post van jou..

Onzin is een paar deuren verder
pi_61247255
In LIF heb je het topic Ik zoek een kledingstuk.

Is het wat om in K&W een topic te maken. Ik zoek een meubelstuk ofzo?
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:44:19 #29
92034 crew  Vonkenboer
pi_61249446
Als je zelf opzoek bent naar plekken waar je een bepaald soort meubel kan vinden mag je daar gerust een topic over openen
pi_61251081
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je zelf opzoek bent naar plekken waar je een bepaald soort meubel kan vinden mag je daar gerust een topic over openen
Maar krijg je dan niet een wildgroei aan topics? Is het niet makkelijk om dan een centraal ik zoek topic te openen. Net als in lif en muz?
  Moderator zondag 31 augustus 2008 @ 10:42:40 #31
92034 crew  Vonkenboer
pi_61260880
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Maar krijg je dan niet een wildgroei aan topics? Is het niet makkelijk om dan een centraal ik zoek topic te openen. Net als in lif en muz?
Ligt er aan hoe populair zoiets word, van mij mag je best een min of meer centraal topic openen hoor
  maandag 1 september 2008 @ 09:53:48 #32
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61285107
*Geleerd heeft dat je donkere verf niet in de brandende zon moet schilderen*
En eerste werkdag weer en mailserver en ERP-systeem werkt niet

Tijd voor koffie
  maandag 1 september 2008 @ 11:33:48 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61287170
Even een korte vraag, ergens dit najaar gaan we onze tuin als het goed is toch eindelijk opknappen.
Hoe zit het ook al weer met palen van schuttingen 'verankeren'?
Gat graven, paal erin, cementpoeder erin, emmer water erbij en klaar... Althans, zo zie ik dat altijd bij van die eigen huis en tuin programma's.
Maar wat voor cementpoeder is dat dan wat je daarvoor gebruikt? En klopt mijn geheugen dat het idd op die manier moet?

We gaan ook een opstaande rand van gewassen grindtegels maken aangezien we zo'n cm. of 20-30 omhoog moeten, en die willen we dan idd ook op die manier vast gaan zetten. Kan toch ook wel?
  maandag 1 september 2008 @ 12:22:17 #34
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61288467
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Even een korte vraag, ergens dit najaar gaan we onze tuin als het goed is toch eindelijk opknappen.
Hoe zit het ook al weer met palen van schuttingen 'verankeren'?
Gat graven, paal erin, cementpoeder erin, emmer water erbij en klaar... Althans, zo zie ik dat altijd bij van die eigen huis en tuin programma's.
Maar wat voor cementpoeder is dat dan wat je daarvoor gebruikt? En klopt mijn geheugen dat het idd op die manier moet?

We gaan ook een opstaande rand van gewassen grindtegels maken aangezien we zo'n cm. of 20-30 omhoog moeten, en die willen we dan idd ook op die manier vast gaan zetten. Kan toch ook wel?
Toevallig heb ik dat spul ook gebruikt om een stukje beton te storten om de drempel van m'n schuur te kunnen plaatsen.
Dat heet: 'Beamix NoMix Beton'..van dat bekende merk wat je bij bouwmarkten ziet liggen.

Het werkt inderdaad vrij simpel, gat graven met de afmetingen die vermeld staan op de verpakking, water in dat gat gieten en paal plaatsen, Nomix-bende erin gooien (mixt zichzelf zeggen ze) en het is binnen 15 minunten inderdaad hard.
Niet droog, maar hard genoeg om de paal los te kunnen laten.
Voordat je het daadwerkelijk gaat belasten en planken gaat ophangen enzo zou ik een paar dagen wachten, want ZO sterk is het binnen een paar uur ook weer niet.
pi_61315221
Idd, nomix beton van Beamix.
Maar het is wel erg duur spul, dus als je meerdere palen wilt doen, kun je overwegen om gewoon zelf beton te maken, dus cement, grind en zand halen bij de bouwmarkt, en in een speciekuip mixen tot beton.

Dit is veel goedkoper, en als je het aan het eind van de dag doet, is het gewoon de dag erop hard.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:24:28 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61315280
Ah kijk... dat is mss ook wel een goeie tip dan, want we moeten om de hele buitenlijn van de tuin, we zitten op een hoek, zowel palen als dus die gewassen grindtegels vast zetten in de grond, dus dan zou dat laatste mss wel beter zijn. En als het snel hard is, is dat mooi meegenomen, want ik vind het een eng idee dat de tuin een paar dagen open is.
Na 2 inbraken word je vanzelf voorzichtig.

Nu nog bedenken wat we met de schutting doen.
Ik vind het zelf altijd wel mooi als je gewoon palen zet, en dan daartussen om en om planken schroeft horizontaal, 1 binnen, 1 buiten etc. etc. Lekker luchtig zonder dat men er dwars doorheen kijkt. Maar nu was er weer iemand (die bij de politie werkt) die me daarvoor waarschuwde, dat 'ze' dan zo omhoog kunnen klimmen je tuin in. Slim... dus dan mss toch van die schermen ertussen. En dan afgewisseld met zo'n gaas-rooster-scherm voor wat luchtcirculatie.
pi_61315833
Als je veel palen moet doen, zou ik ze allemaal in één keer proberen vast te zetten, dus als volgt:

- bepalen waar de palen moeten komen
- gaten graven, eerst diep gat boren waar de paal grotendeels insteekt, en dan de bovenste 40 cm ruim uitgraven
- de palen stellen, dit doe je met één lange draad bovenin en één draad onderin waarlangs je ze in één lijn zet, en met een waterpas om ze in de andere richting recht te krijgen. Ook meet je de tussenafstand van de palen op (desnoods een afstandsmalletje maken die ertussen moet passen) zodat straks je schermen en tussen kunnen.
- de palen zet je vervolgens tijdelijk vast met één of twee schuine latten die je in de grond vastzet.
- betonmixen, dit doe je door 3 emmers grind, 2 emmers zand en een halve zak van 25 kg cement in een speciekuip om te scheppen en vochtig te maken.
- betonstorten, rustig de speciekuip leegstorten in de gegraven gaten, en dit een beetje aantrillen door met een stok te porren in het beton.
- met een spaan het beton redelijk vlak strijken, zorg dat er nog ongeveer 10 cm ruimte is tot aan de bovenkant van de grond, zodat er nog wat boven het beton kan groeien
- controleer voordat het beton hard is of alle palen nog recht staan

succes
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:10:59 #38
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61316271
Luchtcirculatie in je achtertuin?
Wat heb jij voor stinkzooi in je tuin dat dat zo moet luchten?

Sorry, had er niet zo bij stil gestaan dat je waarschijnlijk veel meer palen dan 1 moest plaatsen en dat is dat Nomix spul wel duur. Kost geloof ik 10,30 per zak van 20 liter...beton zelf maken scheelt je zo de helft volgens mij. Voor dat soort tips moet je dan mensen zoals Gurb hebben, die is daar waar meer in thuis
Niet bedoeld richting 'ervaring met betonnen schoentjes'
pi_61316482
Ik heb alle palen voor minstens 1/3 gewoon de grond in gemept. Ik meen dat ik overal palen van 330 cm heb, die ongeveer 100 cm in de grond staan. Vervolgens op 2 cm boven de schotten afgezaagd. Bij de deur iets langer om een dwarsverbinding te maken, en je er dus zonder kopstoten onder door kunt.

Ik heb normale tuinhout palen, 9x9 cm, puntje er aan gezaagd, tot boven de grond in een coating gezet van Hermadix, met de grondboor eerste 40 cm uitgeboord, en dan rammen maar.

In het begin lijkt het allemaal wat wankel, maar wat zand om de palen heen, flink aanwateren, en dan de schotten monteren. Dan is het meteen een stuk steviger. Als je dan ook nog ergens een hoekverbinding hebt, en de andere kant vast aan het huis of de schuur, dan is het berestevig hoor.

Hermadix
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:20:29 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61316505
Gurb!

Op zich geen stinkzooi, maar als het echt heel warm is, vind ik het wel lekker als er hier en daar een beetje wind kan waaien.
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:46:53 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61317172
Marsepein, ik wil het juist absoluut niet aan de (onderheide) bijkeuken vast hebben. Het zakt bij ons serieus zo'n 4cm per jaar en dan hangt de boel dus in no time scheef.
Op dit moment zit de deur daaraan vast en we kunnen dus steeds het slot verplaatsen omdat de deur niet meer dicht kan. Echt superirritant!
pi_61318346
4 cm per jaar

Ik dacht dat onze 0,5 per jaar al veel was

Dan is dat een slechte optie ja.
pi_61319865
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:10 schreef richie29 het volgende:
Sorry, had er niet zo bij stil gestaan dat je waarschijnlijk veel meer palen dan 1 moest plaatsen en dat is dat Nomix spul wel duur. Kost geloof ik 10,30 per zak van 20 liter...beton zelf maken scheelt je zo de helft volgens mij. Voor dat soort tips moet je dan mensen zoals Gurb hebben, die is daar waar meer in thuis
Niet bedoeld richting 'ervaring met betonnen schoentjes'
Het is zelfs maar 17,5 kg per zak, en dat levert 10 liter mortel op, dus maar één emmer vol.

Stel je voor dat je gewoon bij de bouwmarkt zand, grind en cement haalt, dan kost het je ongeveer
3 zakken grind van ¤2,50
2 zakken zand van ¤2,50
1 halve zak cement van ¤2,50

dus totaal kost dat ¤15,-, maar je hebt wel 40 tot 50 liter mortel.

En als je een aanhanger tot je beschikking hebt, kun je nog veel makkelijker bij de zand- en grindhandel wat los gestort zand en grind halen, dat kost helemaal niets.
pi_61322635
Zit deze user niet een beetje te spammen?
pi_61322689
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:51 schreef Marsepein het volgende:
Ik wou net hetzelfde gaan posten hier, hij viel mij ook al op (en zijn site viel me tegen)
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 16:06:53 #46
92034 crew  Vonkenboer
pi_61322992
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:51 schreef Marsepein het volgende:
Spam verwijderd, bedankt
Ook ik zie wel eens dingen over het hoofd
pi_61324506
Het was pas net bezig, en toevallig was ik aan het kijken ....
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:00:00 #48
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61334550
Een spammert en topic schopper: RAL Kleuren? 1409? 9010?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61374106
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 17:04 schreef Marsepein het volgende:
Het was pas net bezig, en toevallig was ik aan het kijken ....
Maar toch wel een hardleerse hoor .... zie http://forum.fok.nl/user/history/226951
  Moderator donderdag 4 september 2008 @ 17:05:58 #50
92034 crew  Vonkenboer
pi_61379234
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:31 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Maar toch wel een hardleerse hoor .... zie http://forum.fok.nl/user/history/226951
Ook weer aangepakt, en ts gemeld bij de FA's
pi_61519896
Pleur Neppe hospiteer maar op slot
pi_61840423
quote:
Achja je moet wat doen om je rotzooi te slijten.
pi_61851362
Yoni, je hebt een post vergeten aan te passen (Zie zijn historie)
pi_61876340
Vorige week was ik in Duitsland en liep tegen een woonwinkel op zoals Ikea, maar dan met een andere naam. Ik heb daar iets gezien waar ik wat meer van wil weten. Zijn er mensen die weten over welke winkel ik het zou kunnen hebben? Ik ben helaas de naam vergeten, maar het was volgens mij met een M, en had iets van grasgroen of lime in het logo/in de kleurstelling.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:07:01 #56
65960 sanger
pi_61876774
Marktkauf?
  woensdag 24 september 2008 @ 14:19:11 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61877006
Sanger, ik zag je post in FOT, is het iemand in jouw familie?
  woensdag 24 september 2008 @ 15:14:25 #58
65960 sanger
pi_61878254
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Sanger, ik zag je post in FOT, is het iemand in jouw familie?
Mijn vader inderdaad. Mijn geheel onverwacht hoor, we weten al 9 maanden dat hij ongeneeslijk ziek is.
  woensdag 24 september 2008 @ 15:22:37 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61878414
Ja, ik las even terug in het vorige topic waar je over de hartaanval vertelt.
Maar jemig joh, da's toch wel heel heftig.

Gecondoleerd.
pi_61881786
@ Sanger : het blijft een rare gewaarwording - is mijn ervaring - weten dat het eraan komt en het feit dat het nu zo is.

Mijn deelneming.
  Moderator woensdag 24 september 2008 @ 17:57:20 #61
92034 crew  Vonkenboer
pi_61882195
quote:
Op woensdag 24 september 2008 15:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Mijn vader inderdaad. Mijn geheel onverwacht hoor, we weten al 9 maanden dat hij ongeneeslijk ziek is.
Gecondoleerd met dit verlies..

Op dit moment hebben wij hier ook een sterfgeval in de familie; een tante van mij, op 65 jarige leeftijd
  woensdag 24 september 2008 @ 23:26:38 #62
65960 sanger
pi_61892692
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gecondoleerd met dit verlies..

Op dit moment hebben wij hier ook een sterfgeval in de familie; een tante van mij, op 65 jarige leeftijd
Jij ook gecondoleerd dan!

En natuurlijk iedereen bedankt voor het medeleven
pi_61897611
Wat een nare berichten zo in de slowchat.... Sanger en Vonkenboer, beide gecondoleerd.
pi_61898615
quote:
Op donderdag 25 september 2008 09:48 schreef Marsepein het volgende:
Wat een nare berichten zo in de slowchat.... Sanger en Vonkenboer, beide gecondoleerd.
Ik sluit me aan bij Marsepein, beide sterkte gewenst!
  Moderator donderdag 25 september 2008 @ 22:49:10 #65
92034 crew  Vonkenboer
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:20:48 #67
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61925446
Wat triest,..ik lees het nu pas

Beide veel sterkte met het verwerken van het verlies en gecondoleerd!
pi_61965098
Goedemorgen allemaal. Terras aanleg en Aanleg nieuw terras lijken me hetzelfde.
  Moderator zondag 28 september 2008 @ 10:53:10 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_61986750
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:53 schreef Vonkenboer het volgende:
Goeiemorgen Pino

Bedankt voor de melding !

Een slotje is natuurlijk erg handig, ook de verwijzing in een topic is dan erg handig, alleen moet je dan wel naar het goede topic verwijzen en niet naar degene waar je een slotje op plaatst.

Dus de verwijzing van dit topic Terras aanleg naar dit topic Terras aanleg heeft weinig zin, misschien kun je het beter veranderen in dit topic Aanleg nieuw terras
  maandag 29 september 2008 @ 18:45:34 #71
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62002964
Volgens mij is er iemand aan het spammen over afdenkmaterialen: http://forum.fok.nl/user/history/229907
  Moderator zondag 5 oktober 2008 @ 22:24:19 #72
92034 crew  Vonkenboer
pi_62159967
Laten we hopen dat het van de week nog iets beter weer word.
Ik heb namelijk vanaf woensdag op het werk, buitenwerkzaamheden
pi_62160525
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 22:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Laten we hopen dat het van de week nog iets beter weer word.
Ik heb namelijk vanaf woensdag op het werk, buitenwerkzaamheden
Ik zou voor de zekerheid toch maar je doorwerkjas en veiligheidslaarzen meenemen.
  Moderator maandag 6 oktober 2008 @ 16:34:20 #74
92034 crew  Vonkenboer
pi_62176744
Hehe, gelukkig hebben we een "niet werken in de regen policy" in de praktijk houd dat in dat je bij werkzaamheden als het leggen van leidingen op een betonvloer; niet in de regen hoeft te staan.

In de praktijk houd dat in dat je op een regenachtige dag vaker onder de betonvloer staat dan er boven op, en dat de productiviteit dan bijna 0 is
pi_62208658
Misschien moet je ook maar een parasol meenemen, het ziet er nu niet echt slecht uit voor morgen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:32:04 #76
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62454229
Ik wil gaan "inspiratie opdoen" voor mijn nieuwe wc-hok. Weten jullie van die grote sanitair ketens met showroom? Ik kom effe niet verder dan de Baderie
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:34:55 #77
65960 sanger
pi_62454306
Sanidump
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:37:41 #78
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_62454374
oeh, goeie suggestie!
Helaas niet met een filiaal bij mij in de buurt (noord-limburg) zie ik
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:13:28 #79
65960 sanger
pi_62455244
In die omgeving zou ik ook niets durfen zeggen
pi_62459620
Hoi Ik kom hier niet zoveel maar ik sta op het punt om voor mij een smak geld uit te gaan geven aan een nieuwe bank bij Goossens Heeft er iemand ervaring hier met die woonzaak? Ik heb ff gegoogled en zie meer negatieve dan positieve reacties nl.

Nou zijn het er toch niet zoveel als bij Seats & Sofa's maar toch.....

En ik heb al een search gedaan hire over het forum maar ik zie geen echt gekke dingen vandaar deze vraag
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62460052
Negatieve ervaringen vinden is natuurlijk altijd makkelijker dan positieve.... Goossens lijkt me op de klachtenladder behoorlijk lager te staan dan seats & sofa's....
pi_62460704
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef Marsepein het volgende:
Negatieve ervaringen vinden is natuurlijk altijd makkelijker dan positieve.... Goossens lijkt me op de klachtenladder behoorlijk lager te staan dan seats & sofa's....
Dat had ik idd al geconcludeerd Maar ik was verder ook gewoon benieuwd naar de algemene ervaringen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62462658
Ik heb er zo'n 2 jaar terug een slaapkamer-schuifdeurkast gekocht. Leuk spul voor een m.i. acceptabele prijs. Men leverde wel verkeerde kleur deuren, maar da's een paar weken later keurig gecorrigeerd.

Goossen geeft je een jaar na aanschaf een overdragbare kortingsbon voor een volgende aankoop. Kijk eens op marktplaats, dan kan je zo je nog ff wat korting op je bank scoren.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:01 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi Ik kom hier niet zoveel maar ik sta op het punt om voor mij een smak geld uit te gaan geven aan een nieuwe bank bij Goossens Heeft er iemand ervaring hier met die woonzaak?
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:31:46 #84
65960 sanger
pi_62480482
Ik heb er in mijn privekring nog nooit slechte dingen over gehoord. Over Seats & Sofa's wel
pi_62481675
Goossens is een onderdeel van Beter Meubel. http://www.betermeubel.com/index.asp?splash=0
Bij alle winkels zijn er weleens klachten, heb zelf ook weleens bij beide gekocht, en ook weleens een klacht gehad, die echter prima opgelost werd.
Dus wat dat betreft zou ik er zo weer kopen.
pi_62482886
Ok Dank voor de reacties Maandag of dinsdag maar eens langs om dit te gaan bestellen

Maar dan in een 2,5x2,5-zits hoekbank
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:20:54 #87
65960 sanger
pi_62484441
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:55 schreef PdeHoog het volgende:
Ok Dank voor de reacties Maandag of dinsdag maar eens langs om dit te gaan bestellen
[ afbeelding ]
Maar dan in een 2,5x2,5-zits hoekbank
Mooie bank
pi_62496081
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Mooie bank
Yup En hij ligt zit ook errug ok
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:57:45 #89
65960 sanger
pi_62501074
pi_62744804
even een klein n00b-vraagje: Als je een huis koopt, kan je dat dan altijd (in delen) verhuren? Of mag dat niet met ieder huis?
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:02:43 #91
65960 sanger
pi_62744920
Dat mag eigenlijk nooit tenzij je dit expliciet overeen bent gekomen met de hypotheekverstrekker. De hypotheekverstrekker zal er echter niet om zitten te springen.

En dan bedoel ik een woonhuis, en niet een pand met meerdere vertrekken waarbij de intentie bij aankoop al bestaat om te gaan verhuren (en dit is gecommuniceerd naar de hypotheekverstrekker).

Let trouwens ook op met de hypotheekrenteaftrek. Je mag namelijk alleen hypotheekrente aftrekken voor je hoofdverblijf. En ingeschreven staan is niet altijd genoeg bewijs.
pi_62745018
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:02 schreef sanger het volgende:
De hypotheekverstrekker zal er echter niet om zitten te springen.
Hoezo niet? Als de eigenaar van het huis iedere maand netjes z'n hypotheek betaalt is er toch niets aan de hand?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_62746279
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:04 schreef jakkop het volgende:

[..]

Hoezo niet? Als de eigenaar van het huis iedere maand netjes z'n hypotheek betaalt is er toch niets aan de hand?
Maar als dat fout gaat en de eigenaar niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen zit de bank dus met de gedwongen verkoop van een huis waarin zich huurders bevinden met als gevolg dat de waarde omlaag gaat.
pi_62746344
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:04 schreef jakkop het volgende:

Stel je voor dat jij een huurovereenkomst van 10 jaar hebt met die huurders, en na 2 jaar kun je je hypotheek niet meer betalen, dan krijgt de bank jouw huis. Dan hebben zij een probleem om die huurders uit hun huis te krijgen.

Dus daarom willen ze het niet zonder dat je het vooraf verteld
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:29:30 #95
65960 sanger
pi_62747678
Je hebt sowieso een probleem om mensen een huis uit te zetten, als is er een tijdelijke huurovereenkomst. tijdelijk bestaat niet in het huurrecht.
  maandag 3 november 2008 @ 15:22:06 #96
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 22:16:39 #97
92034 crew  Vonkenboer
pi_62920614
quote:
Topic is nu eindelijk gesloten, ik was niet aanwezig vanmiddag en een deel van de avond.
Heb het topic daarom nu pas kunnen sluiten
pi_63001561
kan iemand eens van zijn reet afkomen(niet voor vonkenboer bedoeld) en dit hoe heet dit woningtype?? topic schoonvegen.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 november 2008 @ 15:10:13 #99
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63001627
Een beetje minder mag ook wel hoor hoipim... moderators moeten soms ook werken...

*topic bekijken gaat*
  donderdag 6 november 2008 @ 15:13:26 #100
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63001708
Ik vind het topic wel meevallen, behalve dat TS een beetje vaag in zijn OP is en mensen daardoor net zo vaag antwoorden.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 6 november 2008 @ 18:58:22 #101
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63007797
Ik vond het ook wel meevallen en heb dus ook niks weggehaald Alleen even gemeld dat de reacties wel serieus mogen
pi_63234420
en ik heb het topic van Truttebosje maar eens een skup gegeven...

En heeft AR ook niks meer te melden?
  zondag 16 november 2008 @ 14:00:25 #103
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63261398
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 16:15:24 #104
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 20 november 2008 @ 12:14:38 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63370621
Lieve schátten en andere K&W'ers,

Hoe plak ik tegels tegen een muur? Tegels zonder voeg, randje, weet ik wat? Blijft dat zo ineens plakken? Of moet ik tegeltje voor tegeltje vasthouden tot hij vastzit?

Ik wil mijn Spaanse tegeltableau in de hal hangen, vandaar.

Dank u en de groeten!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63371762
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Lieve schátten en andere K&W'ers,

Hoe plak ik tegels tegen een muur? Tegels zonder voeg, randje, weet ik wat? Blijft dat zo ineens plakken?
Nou, ik weet niet hoe vies en plakkerig je muren zijn, natuurlijk, maar ik zou wel tegellijm gebruiken
quote:
Of moet ik tegeltje voor tegeltje vasthouden tot hij vastzit?
Tegellijm dus, klodder op de tegel, tegel op je muur, even aandrukken en klaar. Blijft ook nog wel een tijdje flexibel dus je kunt nog even schuiven.
quote:
Ik wil mijn Spaanse tegeltableau in de hal hangen, vandaar.

Dank u en de groeten!

Groeten terug! Wanneer kom je weer herten kieken?
Eeuwig vijfentwintig
  donderdag 20 november 2008 @ 13:12:01 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63371901
Jezus Reese... die is echt te flauw hoor!

Maar ja, tegellijm. En dan even netjes met een lijmkam uitspreiden. Dan heb je de hele tegel te pakken.
Kan denk ik ook wel met montagekit trouwens, bedenk ik me nu. Want je gaat het niet natmaken toch?

Dude, wat dacht je van eerst op een dun mdf-je lijmen en die weer op de muur vast zetten? (met genoemde montagekit). Dan kan je hem altijd weer meenemen.
  donderdag 20 november 2008 @ 16:15:59 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63377259
Reese Alsof ik kleverige muren zou hebben! Ik neem ze altijd even af nadat ik eraan heb gelikt hoor.

Tegellijm dus! Wat een wonderlijk spul dan, als die tegels zo blijven hangen! Of montagekit... wat zou 'dunner' zijn? Of zit het er bij alletwee lekker strak op?

Nadeel van mdf is dus precies dat: dat het tableau dan te ver van de muur afkomt (in Spanje zit het zelfs ín de muur gestuct). Ik sleep die stapel tegels nu al jaaaaaaaaaren mee van huis naar huis, ik ga me nu gewoon maar eens commiteren, denk ik. Dames en heren, ik ga settelen.

Reese: - kijken in februari hoop ik! Weer naar de Sterrenberg, of http://www.roodekoper.nl/ (Ermelo)
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 20 november 2008 @ 20:41:23 #109
65960 sanger
pi_63384359
Dude, ik zou tegellijm nemen. EN zoals BE zegt met een lijmkam uitsmeren. Ik weet alleen niet zeker of tegellijm hecht aan MDF.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:49:23 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63384638
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:41 schreef sanger het volgende:
Dude, ik zou tegellijm nemen. EN zoals BE zegt met een lijmkam uitsmeren. Ik weet alleen niet zeker of tegellijm hecht aan MDF.
Nee maar ik doe geen mdf hoor! Gewoon * flats* tegen de muur an.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63384730
Waarom tik je niet een klein stukkie van de muur af?
Alsof die tegels daar al jaren zitten!
Zo hoort het...

As je het dan toch gaat doen, doe het dan goed....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 20 november 2008 @ 20:55:00 #112
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63384829
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:51 schreef Oblivion het volgende:
Waarom tik je niet een klein stukkie van de muur af?
Alsof die tegels daar al jaren zitten!
Zo hoort het...

As je het dan toch gaat doen, doe het dan goed....
Nou, dat durf ik toch niet helemaal hoor. Ben bang dat dan de hele stuclaag naar beneden komt

Maar het wordt zo ook al gaaf hoor, denk ik. Het halletje is heel smal, dus je kijkt er eigenlijk alleen maar van de voorkant op. Smeer ik de randjes wellicht nog even mooi aan met wat muurvuller en klaar is kees. Hoop ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63384979
Zou je hele stuclaag naar beneden komen zetten, als je erin snijdt (eerst dus..) en dan stukjes weghaalt?
Geduld schone zaak en zo...

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het NIET zo op de muur plakken.
Heeft het net niet.
Zonde van de tegels.
  donderdag 20 november 2008 @ 21:02:48 #114
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63385097
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:59 schreef Oblivion het volgende:
Zou je hele stuclaag naar beneden komen zetten, als je erin snijdt (eerst dus..) en dan stukjes weghaalt?
Geduld schone zaak en zo...

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het NIET zo op de muur plakken.
Heeft het net niet.
Zonde van de tegels.
Ik vrees dat dat een heel naar brokkelig geheel wordt. En dan wordt het een rommeltje. Ik kan het best een stukje proberen, in het midden van waar de tegels moeten komen, maar ik vermoed dat ik binnen no time in gruis loop te porren. We zullen zien!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63385159
Proberen kan geen kwaad!
En misschien lukt het wel!

De rede waarom ik er een beetje op door hamer is omdat mijn opa het ook altijd IN de muur deed.
Prachtig gezicht!
In ons neue huis komen er ook een paar, en ook IN de muur!
Als je dan toch moet aansmeren...
  donderdag 20 november 2008 @ 21:10:08 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63385353
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:04 schreef Oblivion het volgende:
Proberen kan geen kwaad!
En misschien lukt het wel!

De rede waarom ik er een beetje op door hamer is omdat mijn opa het ook altijd IN de muur deed.
Prachtig gezicht!
In ons neue huis komen er ook een paar, en ook IN de muur!
Als je dan toch moet aansmeren...
Ja dat is wel erg mooi. En ik zal een stukje openmaken!

Hoe kom jij aan tegeltableaus Obli? Zijn die ergens te krijgen hier? (Ik heb ze zoals gezegd meegesleept uit Andalusië)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63385524
Ik heb nu nog geen tableau....
Maar ik heb ze wel zien liggen her en der, zeker in die tweedehands bouwmaterialen zaken.
Prachtige tableaus! Zit dan ook wel een prijs kaartje aan.

18 de eeuws:

Andere site: http://www.brincatura.nl
Google maar eens!
pi_63386276
pi_63386517
Heb jij de jouwe nog online staan, dude?
  donderdag 20 november 2008 @ 22:13:38 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63387981
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:14 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb nu nog geen tableau....
Maar ik heb ze wel zien liggen her en der, zeker in die tweedehands bouwmaterialen zaken.
Prachtige tableaus! Zit dan ook wel een prijs kaartje aan.

18 de eeuws:

[ afbeelding ]

Andere site: http://www.brincatura.nl
Google maar eens!
Mooi hoor! Die link gaat hier even de bookmarks in

De mijne is wat meer kitsch:

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63388100
Ook erg cool!

Jij hebt toch wat met maria's! (Deze is een Carmen?)
Kan je d'r net zo goed op de muur plakken...
pi_63388121
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:32 schreef Oblivion het volgende:
http://www.witjesentableaus.nl/?gclid=CIa2pObMhJcCFQKKMAodR3PcXQ

Gelijk meer even gebookmarked...
Heb je die borders gezien, met egeltjes enzo...
  donderdag 20 november 2008 @ 22:29:26 #123
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63388572
Die met die kat en muizen is pas tof
  donderdag 20 november 2008 @ 22:32:33 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63388704
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:16 schreef Oblivion het volgende:
Ook erg cool!

Jij hebt toch wat met maria's! (Deze is een Carmen?)
Kan je d'r net zo goed op de muur plakken...
Ja ik heb wat met Maria's inderdaad!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63388735
Ja, die is ook heel leuk.

Ben helemaal verliefd op die gans die alleen staat...
Prachtig!
  donderdag 20 november 2008 @ 22:35:29 #126
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63388814
Ik ga slapen lieve maiden

Dromen van egeltjes en Maria en tegellijm en broze stuclagen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63388910

Slaap lekker, dude!
pi_63546429
Een nutteloze masterkick van een topic uit 2005
CV ketel, advies aub
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 27 november 2008 @ 11:54:12 #129
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63561521
Beetje erg nutteloos inderdaad, maar goed, er wordt nu wel zinnig gereageerd en het topic zakt anders vanzelf wel weer weg.
  maandag 1 december 2008 @ 14:56:43 #130
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63668694
We hebben een spammer

Kosten voegwerk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 17:11:17 #131
92034 crew  Vonkenboer
pi_63711327
Dude
Hoe is het met je tegels? Hangt Maria inmiddels al in de hal de Parkplatz te zegenen?

En die linkjes van Obli durf ik al helemaal niet op te klikken. Het toilet staat hier nog op de to-do (nou ja, niet de pot zelf gelukkig ) en het liefste wil ik daar echte oude witjes. Misschien ook wel in de keuken, samen met zo'n mooi tableau .

Vind jij dat wat voor bij mij, BE?
Eeuwig vijfentwintig
pi_63711433
oh en komt er dit jaar nog 'n leuke awardshow?

Er zijn genoeg leuke klustopics geweest, van nieuwe users maar ook van oude bekenden op K&W
Eeuwig vijfentwintig
pi_63731267
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:51 schreef Reese het volgende:
oh en komt er dit jaar nog 'n leuke awardshow?

Er zijn genoeg leuke klustopics geweest, van nieuwe users maar ook van oude bekenden op K&W
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

PS: Het is trouwens de laatste tijd wel erg rustig in K&W valt me op.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 6 december 2008 @ 11:11:53 #135
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63801615
We hebben het idee van de award even meegenomen naar achter Het zal sowieso pas in januari gebeuren als er eentje komt, zodat alle topics van 2008 een kans hebben
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:43:16 #136
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63801966
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:48 schreef Reese het volgende:
Dude
Hoe is het met je tegels? Hangt Maria inmiddels al in de hal de Parkplatz te zegenen?

Maria ligt nog in een Albert Heijn-tas, vrees ik.
Alles in huis, maar het ontbreekt me momenteel even aan de tijd en rust. Maar er is een kerstvakantie in het verschiet! Misschien moet ik haar, symbolisch, op één van de kerstdagen vastplakken.

Of zou hel en verdoemenis dan mijn deel zijn?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63802845
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 11:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maria ligt nog in een Albert Heijn-tas, vrees ik.

Dat is een goede plek, D. Net als Maria let Albert altijd op de kleintjes, dus voel je daar niet schuldig over!
quote:
Alles in huis, maar het ontbreekt me momenteel even aan de tijd en rust. Maar er is een kerstvakantie in het verschiet! Misschien moet ik haar, symbolisch, op één van de kerstdagen vastplakken.

Of zou hel en verdoemenis dan mijn deel zijn?
Nee, ik vind het een prachtig idee. Tijdens Kerst vieren we toch de onbevlekte ontvangenis van de heilige maagd dus dat lijkt me heel toepasselijk. En als het niet lukt vanwege gebrek aan rust en reinheid en regelmaat kun je altijd nog een kans wagen op Maria Hemelvaart. Dat is volgens mij pas ergens in augustus, maar mijn katholiekefeestdagenkennis is vrij latent, dus pin me daar niet op vast.

Eeuwig vijfentwintig
pi_63802888
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 11:11 schreef Yoni het volgende:
We hebben het idee van de award even meegenomen naar achter Het zal sowieso pas in januari gebeuren als er eentje komt, zodat alle topics van 2008 een kans hebben
Tof! Ik had het ook niet eerder verwacht hoor als je hier op een reactie al een dag of vier moet wachten tegenwoordig

Maar goed, dat betekent dat er natuurlijk hard geklust en getimmerd en gezaagd wordt in huize K&W
Eeuwig vijfentwintig
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 6 december 2008 @ 12:58:21 #139
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63803218
Naja normaal reageren we wel sneller, ik was alleen even met andere dingen bezig ìn m'n echte leven

Maar goed, er wordt aan gewerkt dus. Vonk was ook voor, dus die K&W award 2008 gaat er komen
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:02:39 #140
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63803284
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:58 schreef Yoni het volgende:
Naja normaal reageren we wel sneller, ik was alleen even met andere dingen bezig ìn m'n echte leven
Schande, wie heeft jou gezegd dat je een eigen leven mag hebben
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 6 december 2008 @ 13:16:27 #141
95752 crew  Chell
Kluns
pi_63803512
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:02 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Schande, wie heeft jou gezegd dat je een eigen leven mag hebben
Weet je dat ik het op dit moment met alle liefde door de shredder zou gooien dat leven Maar goed, da's weer een heel ander verhaal
pi_63803545
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:02 schreef BBQ-kip het volgende:

[ontspoilerd]wat een onzin zeg, dan wacht iemand maar iets langer op een reactie, net of mods een dikbetaalde fulltime job hebben aan het modereren [/ontspoilerd]
Wat een nonargument.

K&W is rustig de laatste tijd, of in ieder geval dit 'Feedback en SC-topic'. Klipper hierboven schreef het ook al. Daar is niks mis mee. Ik veroordeel de late reactie ook niet. Ik merk het alleen op. That's all.
Eeuwig vijfentwintig
pi_63803896
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 22:48 schreef Reese het volgende:

En die linkjes van Obli durf ik al helemaal niet op te klikken. H
Gewoon doen! Ze zijn zo leuk!
En volgens mij best betaalbaar.

Ik heb even gebeld...
Als je twee tegels hebt, zit je rond de 70 euro...
En als je bijvoorbeeld de gans zou willen (9 tegels), zit je op 275, om en nabij, de beste man wist het niet uit zijn hoofd.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt....
Aangezien het lang zal hangen vind ik het wel meevallen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:04:34 #144
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63807006
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 12:37 schreef Reese het volgende:

[..]

Dat is een goede plek, D. Net als Maria let Albert altijd op de kleintjes, dus voel je daar niet schuldig over!
[..]

Nee, ik vind het een prachtig idee. Tijdens Kerst vieren we toch de onbevlekte ontvangenis van de heilige maagd dus dat lijkt me heel toepasselijk. En als het niet lukt vanwege gebrek aan rust en reinheid en regelmaat kun je altijd nog een kans wagen op Maria Hemelvaart. Dat is volgens mij pas ergens in augustus, maar mijn katholiekefeestdagenkennis is vrij latent, dus pin me daar niet op vast.

Augustus! Dan heb ik weer vakantie! Dus het komt hoe dan ook goed.

O en K&W ís hartstikke rustig. Jammer. Maar op de een of andere manier is de jeu er een beetje af (wat mij betreft althans).
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 6 december 2008 @ 17:06:40 #145
92034 crew  Vonkenboer
pi_63807037
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:19 schreef Reese het volgende:

[..]

Wat een nonargument.

K&W is rustig de laatste tijd, of in ieder geval dit 'Feedback en SC-topic'. Klipper hierboven schreef het ook al. Daar is niks mis mee. Ik veroordeel de late reactie ook niet. Ik merk het alleen op. That's all.
Ik heb natuurlijk wel tijd nodig om in mijn dikbetaalde Fok! auto van de zaak te kunnen rijden
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:26:21 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63807414
Volgens mij zakt K&W altijd een beetje in zo tegen de winter en de feestdagen. Er wordt gewoon minder geklust en dan straks als de bollen uit de grond komen en de vogeltjes weer fluiten 's ochtends vroeg trekt het vanzelf weer aan.

Mss een kerstdecoratie-topic openen? Of is dat meer voor FEE?
Iets met 'show hier je verlichtte gevel' ofzo?
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:27:27 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63807428
Oh een Reese, ik moet je WC toch echt een keer komen bekijken om te zien of die witjes wel kunnen. Het moet natuurlijk wel bij je keukentafel passen enzo.
pi_63807431
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk wel tijd nodig om in mijn dikbetaalde Fok! auto van de zaak te kunnen rijden
Wij zijn dan ook erg jaloers op je auto
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:30:45 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63807501
Oh en Dude, Maria wordt overmorgen bevlekt ontvangen.
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:36:17 #150
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63807582
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:30 schreef Brighteyes het volgende:
Oh en Dude, Maria wordt overmorgen bevlekt ontvangen.
Bevlekt nog wel!

Dan ga ik 'r maandag plakken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:41:26 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63807658
Beetje morsen mag best!
  Moderator zaterdag 6 december 2008 @ 19:01:58 #152
92034 crew  Vonkenboer
pi_63809004
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Wij zijn dan ook erg jaloers op je auto
[ afbeelding ]
Ik heb toch wel een mooie twee pk auto
pi_63905794
Fuck ik vergat zelf te editten dus als een user klaagt hoef je me niet te spanken
pi_64012191
Dag modjes!

Aangezien mijn ouders het Ziggo-abonnement opgezegd hebben, zal binnenkort de webspace het ook wel niet meer doen.
Kunnen jullie daarom wellicht de webadressen van de foto's wijzigen in de OP?

Timmetjuh & ijsmeis bouwen hun eerste huis

Het kan allemaal aangepast worden naar:

1[img]http://timsystems.nl/Grondstuk.jpg[/img]

1
2
3
4
[img]http://timsystems.nl/003.jpg[/img]
[img]http://timsystems.nl/004.jpg[/img]
[img]http://timsystems.nl/001.jpg[/img]
[img]http://timsystems.nl/002.jpg[/img]

Thanks!!
  maandag 15 december 2008 @ 01:04:06 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64021126
Snobs have more fun!
KLIK!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 16 december 2008 @ 12:54:42 #157
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64054797
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:30 schreef ijsmeis het volgende:
Dag modjes!

Aangezien mijn ouders het Ziggo-abonnement opgezegd hebben, zal binnenkort de webspace het ook wel niet meer doen.
Kunnen jullie daarom wellicht de webadressen van de foto's wijzigen in de OP?

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Thanks!!
Klopt het dat de foto's er nog niet opstaan ijsmeis? Ik wilde de OP aanpassen, maar bij het previewen zag ik geen foto's meer, dus heb het maar even zo gelaten zoals het was.
Als ik de linkjes kopieer krijg ik ook de melding dat de foto niet gevonden kan worden.
pi_64098939
Is een verkiezing van de slechtste huizenfoto van 2008 niet iets? n.a.v. Opmerkelijke foto's van Funda #29
dag
pi_64106460
Het topic Trap vastmaken mag dicht, hoeft niet.
Probleem is opgelost in ieder geval.
This is written by a lunatic!!!!
  zondag 21 december 2008 @ 15:08:16 #160
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64209070
Berckelbosch Eindhoven 1e fase.

Mag deze TT gewijzigd worden? Ondertussen is het alleen nog maar over mijn (ons ) huisje. Voorstel: gr8w8's huisje in Berckelbosch, Eindhoven.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 17:38:46 #161
92034 crew  Vonkenboer
pi_64214300
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:08 schreef gr8w8 het volgende:
gr8w8's huisje in Berckelbosch, Eindhoven

Mag deze TT gewijzigd worden? Ondertussen is het alleen nog maar over mijn (ons ) huisje. Voorstel: gr8w8's huisje in Berckelbosch, Eindhoven.
Aangepast
  zondag 21 december 2008 @ 17:57:29 #162
15869 gr8w8
Better by design.
pi_64214862
Dank!
Welkom bij de V&D der webfora.
  Moderator woensdag 24 december 2008 @ 11:43:34 #163
92034 crew  Vonkenboer
pi_64319352
Iedereen alvast fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2009 toegewenst

Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 december 2008 @ 13:10:33 #164
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64322216
Ook van mij natuurlijk!

En wie na 1 januari denkt, wie is die rare mod op K&W: mijn nickname gaat veranderen!
  Moderator woensdag 24 december 2008 @ 13:31:03 #165
92034 crew  Vonkenboer
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 24 december 2008 @ 13:37:45 #166
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64323089
Yups Een gelegenheid die ik met beide handen aangegrepen heb om van mijn huidige nick af te komen. Ik gebruik normaal overal 'Chell' (wat ook onder vrienden de naam is die de meesten gebruiken). Toen ik op FOK! kwam, wilde ik anoniem zijn en koos een andere nick. Ik heb alleen eigenlijk nooit kunnen wennen aan Yoni, maar Chell was al geregistreerd. Nu kon ik 'm alsnog krijgen en ben ik ook mijn historie enzo niet kwijt
  vrijdag 26 december 2008 @ 01:50:10 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64368572
Ik zie nu pas dat er hier Dude en Arty's Parkplatz: Teil Zehn, ohne Spell Fausse!! iets mis is gegaan met een foto. Willen jullie het even fixen? Thanks!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 26 december 2008 @ 10:01:47 #168
92034 crew  Vonkenboer
pi_64371628
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zie nu pas dat er hier Dude en Arty's Parkplatz: Teil Zehn, ohne Spell Fausse!! iets mis is gegaan met een foto. Willen jullie het even fixen? Thanks!
Oke, het plaatje werkt weer
  vrijdag 26 december 2008 @ 13:55:45 #169
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64375756
Dank Vonkebonke!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 1 januari 2009 @ 15:11:05 #170
92034 crew  Vonkenboer
pi_64556186
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 15:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal !

[ afbeelding ]

Heeft iedereen alle vingers nog ?
Jep alle 8 zijn nog aanwezig.
pi_64556209
Dit is de sloomste SC van heel Fok! volgens mij.

Wat de vingers betreft : hier zijn alleen 3 vuurpijlen afgestoken met een stuk of twintig mensen.
Tot een uur of half twee buiten rond een vuurton staan geinen en zingen met aanloop van de overige buren.
En tot een uur of vier in de schuur bij de houtkachel Wie ben ik gespeeld.
Toen was ik al afgehaakt.

Bij het opruimen vanmorgen vond ik de briefjes: bv. Kip - Kerstboom - Autodealer - de naam van de hond van de buurman .
Dat is leuke napret.

En een happy klusjaar voor alle lezers.

Verder was iedereen stilletjes verdrietig omdat de buurvrouw (50) een dag eerder te horen heeft gekregen dat de borstkanker met een toen onbekende kankercel weer is teruggekomen na 4 jaar. Boem !
  Moderator donderdag 1 januari 2009 @ 18:30:55 #173
92034 crew  Vonkenboer
pi_64559876
Dit topic gaat idd niet erg snel, zeker niet als je het vergelijkt met het Funda of IKEA topic.

Hier hadden wij een vuurwerkpakket van ¤ 25,- , wij waren ook zo'n beetje de enigste in de hele straat die wel thuis waren met oud en nieuw
  donderdag 1 januari 2009 @ 19:13:42 #174
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64560981
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:04 schreef AnneX het volgende:
Dit is de sloomste SC van heel Fok! volgens mij.

Wat de vingers betreft : hier zijn alleen 3 vuurpijlen afgestoken met een stuk of twintig mensen.
Tot een uur of half twee buiten rond een vuurton staan geinen en zingen met aanloop van de overige buren.
En tot een uur of vier in de schuur bij de houtkachel Wie ben ik gespeeld.
Toen was ik al afgehaakt.

Bij het opruimen vanmorgen vond ik de briefjes: bv. Kip - Kerstboom - Autodealer - de naam van de hond van de buurman .
Dat is leuke napret.

En een happy klusjaar voor alle lezers.

[
wat leuk! Bedoel je dat spel met de klapbordjes of een andere versie?

Edit: O wacht, dat Ron Brandsteder-spel van TV zeker.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64564825
Ooit in een ver verleden ging het wel wat sneller het slowchatten, maar tegenwoordig neemt iedereen de slowchat wel erg serieus, met name op slow.

Maar in ieder geval voor alle klussers een fantastisch klusjaar toegewenst, zelf hoop ik komend jaar wat minder te klussen, en wat meer tijd aan studies te geven.
pi_64571619
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

wat leuk! Bedoel je dat spel met de klapbordjes of een andere versie?

Edit: O wacht, dat Ron Brandsteder-spel van TV zeker.
Iedere aanwezige kreeg een brieffie op zijn voorhoofd geplakt met een titel - zal ik maar zeggen - en dan raden wie je bent.
Dus je zit elkaar aan te kijken onder een velletje papier door: op zo'n moment ook al hilarisch.
Ik ben er ook wel eens langsgezapt op tv inderdaad.
En dan een rondje vragen als Ben ik een persoon - ben ik een vrouw - ben ik een ding - ben ik een dier -
etc.
Ik ben hopeloos met dat soort dingen.
Als het te lang duurt, spreek je af om hints te geven.
Uiteindelijk was ik na tig rondjes geen azalea - die twee weken mooi staat - maar een Kerstboom !
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:34:17 #177
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64572356
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

Iedere aanwezige kreeg een brieffie op zijn voorhoofd geplakt met een titel - zal ik maar zeggen - en dan raden wie je bent.
Dus je zit elkaar aan te kijken onder een velletje papier door: op zo'n moment ook al hilarisch.
Ik ben er ook wel eens langsgezapt op tv inderdaad.
En dan een rondje vragen als Ben ik een persoon - ben ik een vrouw - ben ik een ding - ben ik een dier -
etc.
Ik ben hopeloos met dat soort dingen.
Als het te lang duurt, spreek je af om hints te geven.
Uiteindelijk was ik na tig rondjes geen azalea - die twee weken mooi staat - maar een Kerstboom !
Ik snap het. Leuk!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64607571
af en toe zijn er zulke zeikerige posts op serieuze topics.
verwijderen zou ik zeggen=> zie bv. reacties= muisarm =
in de topic van het het > kluspandje gekocht; tips welkom...<
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 11:59:02 #179
92034 crew  Vonkenboer
pi_64609024
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:34 schreef zwemmer431 het volgende:
af en toe zijn er zulke zeikerige posts op serieuze topics.
verwijderen zou ik zeggen=> zie bv. reacties= muisarm =
in de topic van het het > kluspandje gekocht; tips welkom...<
Reacties van muisarm verwijderd.
pi_64618529
perfect, zo houden we het samen schoon!
=loesje=
pi_64625240
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:54 schreef Yoni het volgende:

[..]

Klopt het dat de foto's er nog niet opstaan ijsmeis? Ik wilde de OP aanpassen, maar bij het previewen zag ik geen foto's meer, dus heb het maar even zo gelaten zoals het was.
Als ik de linkjes kopieer krijg ik ook de melding dat de foto niet gevonden kan worden.
Ah sorry, de URL's kloppen helemaal niet .
Even opnieuw:

1[img]http://www.timsystems.nl/Weeze/Grondstuk.jpg[/img]

1
2
3
4
[img]http://www.timsystems.nl/Weeze/003.jpg[/img]
[img]http://www.timsystems.nl/Weeze/004.jpg[/img]
[img]http://www.timsystems.nl/Weeze/001.jpg[/img]
[img]http://www.timsystems.nl/Weeze/002.jpg[/img]

Thanks!!

Edit: En ik ben heel vervelend, ik weet. Maar mag de TT veranderd worden naar Anne ipv ijsmeis. .

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 04-01-2009 10:24:51 ]
pi_64642458
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:10 schreef Chell het volgende:
Ook van mij natuurlijk!

En wie na 1 januari denkt, wie is die rare mod op K&W: mijn nickname gaat veranderen!
Grappig om te zien, de avatar van Yoni en dan een andere naam erbij. Gefeliciteerd met je 'nieuwe' naam
Eeuwig vijfentwintig
  Hoofdredactie Fotografie zondag 4 januari 2009 @ 13:10:02 #183
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64642515
Ja raar he, maar voor mij voelt het helemaal als mezelf juist
  Hoofdredactie Fotografie zondag 4 januari 2009 @ 13:12:57 #184
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64642617
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Even opnieuw:

Timmetjuh & Anne bouwen hun eerste huis

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Thanks!!

Edit: En ik ben heel vervelend, ik weet. Maar mag de TT veranderd worden naar Anne ipv ijsmeis. .
Done!

En gefeliciteerd met je nickchange
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 13:13:10 #185
92034 crew  Vonkenboer
pi_64642628
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Even opnieuw:

Timmetjuh & Anne bouwen hun eerste huis

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Thanks!!

Done
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 13:14:07 #186
92034 crew  Vonkenboer
pi_64642648
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:12 schreef Chell het volgende:

[..]

Done!

En gefeliciteerd met je nickchange
Hebben wij nu beide op hetzelfde moment in het zelfde topic zitten sleutelen ?
Gefeliciteerd met je nickchange
pi_64643481
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:10 schreef Chell het volgende:
Ja raar he, maar voor mij voelt het helemaal als mezelf juist
Nou, heel gek is het niet. Want als BE het over je heeft (niet dat we dagelijks over je roddelen hoor ), noemt ze je ook Chell of je eigen naam voluit. En dan moet ik altijd vragen: 'Ehm... dat is Yoni toch?'

Hoeveel Fok!kers hebben er uiteindelijk een nickchange aangevraagd? Weet jij dat? Of moet ik daarvoor ergens in de Serious Request topics in GC gaan kijken?
Eeuwig vijfentwintig
  Hoofdredactie Fotografie zondag 4 januari 2009 @ 13:45:04 #188
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64643616
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hebben wij nu beide op hetzelfde moment in het zelfde topic zitten sleutelen ?
Gefeliciteerd met je nickchange
Yeps we waren idd op hetzelfde moment bezig hihi
  Hoofdredactie Fotografie zondag 4 januari 2009 @ 13:46:26 #189
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64643669
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:40 schreef Reese het volgende:

[..]

Nou, heel gek is het niet. Want als BE het over je heeft (niet dat we dagelijks over je roddelen hoor ), noemt ze je ook Chell of je eigen naam voluit. En dan moet ik altijd vragen: 'Ehm... dat is Yoni toch?'

Hoeveel Fok!kers hebben er uiteindelijk een nickchange aangevraagd? Weet jij dat? Of moet ik daarvoor ergens in de Serious Request topics in GC gaan kijken?
Ik weet niet precies hoeveel er uiteindelijk van nick zijn gewijzigd, ik weet dat ijsmeis en MissyMirjam ook hebben veranderd, maar nog wel veel meer ook. Ik geloof dat er iets van 700 euro mee opgehaald was, dus dat zouden er dan 28 zijn.

En BE roddelt over me! Tssss...
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 14:25:27 #190
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64644994
Ik dacht al Wie is Chell.

Dat verklaard !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64658127
Jemig... er zijn mensen in mijn appartementen complex die er van houden om de godganse dag te lopen boren, schuren, zagen, etc. En soms wel tot 00:30

Verder iedereen nog de beste wensen voor 2009... dat het een kluswaardig jaar mag worden
pi_64689470
Goedemiddag allemaal, Gurb is ook weer terug uit zijn winterslaap.

Afgelopen 2 weken vakantie gehad, dus weinig achter de pc gezeten, wel lekker geklust, gefeest en heerlijk geschaatst

Vandaag weer begonnen met werken, en ook nog eens bij een nieuwe baas. Waar ik werkte zat ik alleen maar op kantoor als werkvoorbereider / kopersbegeleider, en kwam ik nooit op de bouw zelf.
Nu werk ik bij een kleiner bedrijf, veel ambachtelijker, waar ze geen grote nieuwbouw doen, maar meer enkele bungalows, grote aanbouwen / verbouwingen e.d. En daar ben ik werkvoorbereider / projectleider, en op de langere termijn ook calculator, en kom ik veel vaker op de bouw, dus erg leuk allemaal

En trouwens, allemaal nog de beste wensen!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:46:43 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64726840
Vonkje! Help!

Wij willen binnenkort mss iets aan ons keukenplafond gaan doen.
Daar zit nu een of ander lelijk systeemplafond in en dat wil ik gewoon helemaal netjes dicht gaan maken met gipsplaten en plamuur etc.

Maar... boven dat systeemplafond is een open ruimte van zo'n 40cm hoog en daar zit wat electra.
En dat zeg ik met opzet zo, omdat er stekkerdoos zit met de stekkers van de inbouwspotjes erin enzo.
Op zich geen probleem, het functioneert, we zitten er niet aan etc. etc.

Maar is het niet zo dat als ik dat plafond echt dicht maak zodat we niet meer bij die stekkerdoos kunnen, dat dat dus niet mag? Dan moet het toch anders opgelost worden?

Het ziet er ongeveer zo uit:

Behalve dan dat je alle hout en spul niet meer ziet, daar zitten nu piepschuim platen tussen met wat pur om de boel een beetje af te dichten.

Nog een plaatje waar je de bovenkant van de keukenkastjes ziet en dan hoe hoog het ongeveer is.

Als wij het willen gaan opknappen komt het nieuwe plafond denk ik zo'n 5-10 cm boven de keukenkastjes uit, dus de holle ruimte wordt nog ietsje kleiner dan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:28:35 #194
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64746746
Even een vraagje. Hoe reken je het stroomverbruik uit van lampen? Stel je hebt 40 lampen van 40 watt die 24 uur per dag aan staan, hoeveel kost dat dan aan stroom en hoeveel kost dat dan met de huidige stroomprijs van ca 25ct per kWh, per dag?

Is de rekensom 40*40*24*0,25/1000= ¤9,60 per dag? Ik geen flauw benul van normale bedragen dus ik weet eigenlijk niet of ik het nou goed bereken.
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 22:09:57 #195
92034 crew  Vonkenboer
pi_64748510

Die ijzerenplaat heet een zwaluwstaart vloer, je geeft zelf al aan dat deze boven de badkamervloer bevind.
Een zwaluwstaart vloer wordt gebruikt om een betonnenvloer op te storten
quote:
Zwaluwstaartplaten
Door het zwaluwstaart profiel van deze verzinkte ijzeren platen wordt de plaat als het beton erop gestort een dragende vloer. Deze dragende vloer heeft echter een veel geringere opbouwhoogte (4 cm) en gewicht (100kg/2) als een normale betonvloer.
Maar even terug naar de situatie van de verlichting.
Het moet in principe allemaal bereikbaar blijven. Zijn de spots 12 volt of 230 volt ? Hoe zijn de spotjes aan elkaar verbonden ? Is er een mogelijkheid om de "voeding" van de spotjes te verlengen ?
pi_64748592
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:28 schreef maok het volgende:
Even een vraagje. Hoe reken je het stroomverbruik uit van lampen? Stel je hebt 40 lampen van 40 watt die 24 uur per dag aan staan, hoeveel kost dat dan aan stroom en hoeveel kost dat dan met de huidige stroomprijs van ca 25ct per kWh, per dag?

Is de rekensom 40*40*24*0,25/1000= ¤9,60 per dag? Ik geen flauw benul van normale bedragen dus ik weet eigenlijk niet of ik het nou goed bereken.
Ja de berekening is goed, alleen kan de energieprijs verschillen door het welk tarief je hebt, enkel of dubbeltarief.

De energieprijs van elektra bestaat uit de energieprijs, energiebelasting en transportkosten.
Maar dan nog moet je ook weer rekening houden met het deel waar je geen energiebelasting over hoeft te betalen.
En vergeet de vaste lasten niet, zoals vastrecht.

Heb een tijd geleden een staatje gemaakt in dit topic, tarieven zijn wel van 2008, en van eneco:
Electriciteitsmeter

[ Bericht 11% gewijzigd door klipper op 06-01-2009 22:24:08 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:16:52 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64748822
BE, zitten er alleen stekkers van die halogeenspotjes in? Want dan zou je in je nieuwe plafond een vast lichtpunt kunnen maken en daar een gewone lamp kunnen hangen (kunnen wel spotjes op zo'n plaat of aan een stang zijn, natuurlijk. dan kun je nog overal op richten).
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:13:02 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64751600
De drie spotjes zijn met draden en kroonsteentjes aan elkaar verbonden en daar zit 1 stekker aan in die stekkerdoos. In het stopcontact aan de muur zit de stekker van de afzuigkap.

Vonk, als ik de stopcontacten weg haal en er gewoon een verzameldoos/contactdoos/hoeheetzo'nrondding van maak, dan mag het plafond toch wel dicht?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:16:00 #199
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64751731
Dat stopcontact aan de muur kun je behouden (indien nodig iets lager plaatsen en dan een afneembare koof ervoor (is die afvoerslang ook weggewerkt). En die halogeenboel dan weghalen, vast lichtpunt maken in je nieuwe vaste plafond et voilá.

Zou ik denken. Maar ik weet niet of dat wel NEN108 sub B is.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:16:13 #200
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64751747
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:11 schreef klipper het volgende:

[..]

Ja de berekening is goed, alleen kan de energieprijs verschillen door het welk tarief je hebt, enkel of dubbeltarief.

De energieprijs van elektra bestaat uit de energieprijs, energiebelasting en transportkosten.
Maar dan nog moet je ook weer rekening houden met het deel waar je geen energiebelasting over hoeft te betalen.
En vergeet de vaste lasten niet, zoals vastrecht.

Heb een tijd geleden een staatje gemaakt in dit topic, tarieven zijn wel van 2008, en van eneco:
Electriciteitsmeter
Ik stelde de vraag omdat de woningbouw vereniging weigert de schakelaar die hier de buiten en gallerij verlichting schakeld met de straatverlichting (de tijden) te reparen. Hierdoor staat hier 24/7 de verlichting aan en kunnen wij als bewoners het straks gaan betalen in de service kosten terwijl in mijn geval de gemeenschappelijke electra al meer kost dan mijn eigen. Ik weet dus niet wat de elctra kost voor de woningbouw maar het is iig extra bovenop de normale kosten. Het bedrag van ¤0,25 heb ik van de site van ESSENT. Nu hoef ik alleen maar even te kijken hoeveel uur per dag die lampen te veel aan staan en dan weet ik de kosten die wij als bewoners te veel betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 06-01-2009 23:26:00 ]
pi_64752121
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef maok het volgende:

[..]

Ik stelde de vraag omdat de woningbouw vereniging weigert de schakelaar die hier de buiten en gallerij verlicht schakeld met de straatverlichting (de tijden) te reparen. Hierdoor staat hier 24/7 de verlichting aan en kunnen wij als bewoners het straks gaan betalen in de service kosten terwijl in mijn geval de gemeenschappelijke electra al meer kost dan mijn eigen. Ik weet dus niet wat de elctra kost voor de woningbouw maar het is iig extra bovenop de normale kosten. Het bedrag van ¤0,25 heb ik van de site van ESSENT. Nu hoef ik alleen maar even te kijken hoeveel uur per dag die lampen te veel aan staan en dan weet ik de kosten die wij als bewoners te veel betalen.
Zitten er gewone 40 W lampen in, en op 230 V natuurlijk?
Als dat inderdaad het geval is, dan is het misschien verstandiger om met alle bewoners eens te gaan overleggen om ervoor te zorgen dat er spaarlampen in komen.
Een spaarlamp van 5 W is gelijk aan 40 W.
40 x 40 = 1600 W per uur, x 24 uur / 1000 x 0,25 = ¤9,60
40 x 5 = 200W per uur, x 24 uur / 1000 x ¤0,25 = ¤1,20

Op jaarbasis is dit dus uitgaande van 365 dagen:
40 x 40 W lampen = ¤ 3504
40 x 5 W lampen = ¤ 438
Dit levert dus een besparing op van ¤ 3066
Zelfs met 7 W of 11 W spaarlampen bespaar je nog aanzienlijk, en deze besparing is niet 1 malig, maar ieder jaar.

Kun je nagaan wat het kost als de lampen nog maar de helft aanstaan.
Natuurlijk moeten de lampen wel betaald worden, maar zelfs spaarlampen zijn tegenwoordig geeneens zo duur meer, en gaan vaak 8 jaar tot langer mee.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:28:56 #202
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64752317
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:24 schreef klipper het volgende:

[..]

Zitten er gewone 40 W lampen in, en op 230 V natuurlijk?
Als dat inderdaad het geval is, dan is het misschien verstandiger om met alle bewoners eens te gaan overleggen om ervoor te zorgen dat er spaarlampen in komen.
Een spaarlamp van 5 W is gelijk aan 40 W.
40 x 40 = 1600 W per uur, x 24 uur / 1000 x 0,25 = ¤9,60
40 x 5 = 200W per uur, x 24 uur / 1000 x ¤0,25 = ¤1,20

Op jaarbasis is dit dus uitgaande van 365 dagen:
40 x 40 W lampen = ¤ 3504
40 x 5 W lampen = ¤ 438
Dit levert dus een besparing op van ¤ 3066
Zelfs met 7 W of 11 W spaarlampen bespaar je nog aanzienlijk, en deze besparing is niet 1 malig, maar ieder jaar.

Kun je nagaan wat het kost als de lampen nog maar de helft aanstaan.
Natuurlijk moeten de lampen wel betaald worden, maar zelfs spaarlampen zijn tegenwoordig geeneens zo duur meer, en gaan vaak 8 jaar tot langer mee.
Nee, het zijn andere lampen, was meer voor het rekenvoorbeeld, er zitten van die kleine tl balkjes in. Kan vast nog beter maar daar ga ik maar niet over discuseren, dat wordt met onze woningbouw toch een eindeloze discussie.
pi_64752599
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef maok het volgende:

[..]

Nee, het zijn andere lampen, was meer voor het rekenvoorbeeld, er zitten van die kleine tl balkjes in. Kan vast nog beter maar daar ga ik maar niet over discuseren, dat wordt met onze woningbouw toch een eindeloze discussie.
Pak een goed geisoleerde tang en maak kortsluiting, vaak helpt dat wel.
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:33:05 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64758461
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat stopcontact aan de muur kun je behouden (indien nodig iets lager plaatsen en dan een afneembare koof ervoor (is die afvoerslang ook weggewerkt). En die halogeenboel dan weghalen, vast lichtpunt maken in je nieuwe vaste plafond et voilá.

Klinkt ook wel als een goed plan eigenlijk.
Die spotjes hebben al een paar keer voor smeulende keukenkastjes gezorgd omdat ze te dicht op de deurtjes zitten als ze open gaan.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 16:25:20 #205
92034 crew  Vonkenboer
pi_64775036
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:

Dat mag natuurlijk ook
De hele halogeenspotjes en meuk verwijderen, en dan één vast lichtpunt maken, waarachter je de toegang tot de draden hebt (Een gewone centraaldoos plaatsen).
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 16:38:30 #206
92034 crew  Vonkenboer
pi_64775720
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef maok het volgende:

[..]

Zitten er van dit soort lampen in ?

pi_64777958
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zitten er van dit soort lampen in ?

[ afbeelding ]
Het zou zomaar ook 110V kunnen zijn, dat werdt namelijk in de galerij verlichting gebruikt waar ik vroeger woonde.
pi_64873625
Hello!

Zou een van de modjes misschien in dit topic even wat geblaat weg kunnen halen over de OP? Dank u!

Opmerkelijke foto's van Funda - deel 31
  zondag 11 januari 2009 @ 20:21:11 #209
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_64925979
halllooo, is er een modje die mijn post van 00.46 in de OP kan zetten, dacht dat ik die nog kon wijzigingen! en zouden mijn nietszeggende opmerkingen van 20.10 en 20.11 verwijderd kunnen worden? hoeft niet maar mag wel!
thanx yoni of vonkie!
pi_64980204
Syytön & Gizmore's Haagse portiekwoning met tuin
Kunnen jullie de eerste foto uit de OP verwijderen?
  Moderator dinsdag 13 januari 2009 @ 17:43:20 #211
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:24:54 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65141063
Er is er één jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is ziiiiijjjjjj!

Wie?
Nou... zij:

Gefeliciteerd Dude!
pi_65142049
oh ja, Dude is jarig! Alweer 29!

Van harte gefeli en dat je maar een ouwe taart mag worden!

Ik had nog een cadeautje voor Dude van eigen makelij: Tegeltableau bevestigen aan de muur

Ouwe topics zijn altijd leuk om terug te lezen en helemaal als er wellicht nog nuttige tips in staan! Overigens volstrekt goedbedoeld en niet opdringerig en augustus 2011 is ook een goed moment om je Maria op te hangen enzo...

[ Bericht 60% gewijzigd door Reese op 17-01-2009 18:35:53 ]
Eeuwig vijfentwintig
pi_65142530
Gefeliciteerd Dude !
  maandag 19 januari 2009 @ 16:01:11 #215
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_65211921
ik volg in een langzaaaam tempo, gefeliciteerd dude! Alweer 29
  maandag 19 januari 2009 @ 23:54:54 #216
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65230798
Dank jullie wel!
Ik ga even crossposten, want ik hoereer tegenwoordig in een concurrerende slowchatreeks, aangezien het hier zelfs voor een dame op míjn leeftijd iets te slow gaat.

Wij zijn nog niet zo lang terug uit Antwerpen.
Arty had een geweldige Bed & Breakfast geregeld! Een appartementje in het centrum, helemaal duizendenéénnacht:

aanrader
---
einde crosspost
Ik heb overigens een geweldige kitsch-lamp gekocht op een Antwerpse rommelmarkt. Goudkleurig, krullerig en voorbestemd om opgetuigd te worden met PIP-achtige lampenkapjes. Arty was zo gek om het ding half Antwerpen voor me door te slepen!
Een foto volgt weldra (van de lamp. Niet van Arty )
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 januari 2009 @ 23:56:47 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65230852
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:00 schreef Reese het volgende:
oh ja, Dude is jarig! Alweer 29!

Van harte gefeli en dat je maar een ouwe taart mag worden!

Ik had nog een cadeautje voor Dude van eigen makelij: Tegeltableau bevestigen aan de muur

Ouwe topics zijn altijd leuk om terug te lezen en helemaal als er wellicht nog nuttige tips in staan! Overigens volstrekt goedbedoeld en niet opdringerig en augustus 2011 is ook een goed moment om je Maria op te hangen enzo...

Je hebt hem gevonden!! Dank!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:59:09 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65263127
Oeh, die B&B ziet er echt goed uit idd!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:11:05 #219
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65266724
Ik had deze post ook al in het IKEA topic gemaakt maar aangezien er daar meer 'woners' zitten dan 'klussers' zet ik hem hier ook nog even neer, beetje onzinnig om een nieuw topic voor zo'n vraag te maken. (het mag trouwens best iets aparts zijn, het hoeft niet een hele sjieke oplossing te worden)
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:49 schreef Bartjebart het volgende:
Vanaf woensdag Woonzinnige aanbiedingen bij IKEA;
(van woensdag 21 januari tot en met zaterdag 14 februari)

LACK tafeltje
55x55cm. 45cm hoog.
Verkrijgbaar in: berkenpatroon, groen, lichtroze, rood, wit, zwart & zwartbruin
Normaal 9,95/st., tijdelijk 4,95/st.
[ link | afbeelding ]

MIKAEL terminaltafel met wielen
77x50cm. 76cm hoog.
Verkrijgbaar in: berkenpatroon/wit, blauw/groen/wit, lichtroze/wit, rood/wit, wit & zwartbruin/wit
Normaal 39,95/st., tijdelijk 19,95/st.
[ link | afbeelding ]

Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt!
Ik wil eigenlijk nog wel een lack tafeltje, maar hij is eigenlijk 5 cm te laag (hij moet bij mijn bed komen te staan er moet iets onder passen dat er nu ook staat. Iemand een goed idee om de pootjes 5cm te verleggen? (zijn de pootjes trouwens massief zodat je er iets in kunt schroeven aan de onderkant?)
pi_65271576
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 23:11 schreef maok het volgende:
Ik had deze post ook al in het IKEA topic gemaakt maar aangezien er daar meer 'woners' zitten dan 'klussers' zet ik hem hier ook nog even neer, beetje onzinnig om een nieuw topic voor zo'n vraag te maken. (het mag trouwens best iets aparts zijn, het hoeft niet een hele sjieke oplossing te worden)
[..]

Ik wil eigenlijk nog wel een lack tafeltje, maar hij is eigenlijk 5 cm te laag (hij moet bij mijn bed komen te staan er moet iets onder passen dat er nu ook staat. Iemand een goed idee om de pootjes 5cm te verleggen? (zijn de pootjes trouwens massief zodat je er iets in kunt schroeven aan de onderkant?)
Ik zou niet onder de poten, maar juist tussen de poten en het blad die 5 cm uitvullen, dat valt veel minder op, en je kunt daar wat beter schroeven/lijmen/oid
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:10:21 #221
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65321037
Ow dat is wel een goed plan, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga maar eens in de winkel kijken hoe zo'n bouwpaketje er uit ziet, hoe de verbindingen tussen het blad en de poten zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 12:43:43 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65381152
Spammert? Zijn enige twee posts ooit staan in dit topic: Graniet repareren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 13:34:18 #223
92034 crew  Vonkenboer
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 13:42:26 #224
13151 crew  Rewimo
pi_65382997
Graag gedaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 januari 2009 @ 13:43:30 #225
13151 crew  Rewimo
pi_65383028
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Bedankt voor het melden, heb de reclame / spam verwijderd
Hij wordt een paar posts lager ook nog gekwoot
  Moderator zondag 1 februari 2009 @ 12:41:56 #226
92034 crew  Vonkenboer
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 6 februari 2009 @ 11:54:22 #228
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65794885
Weg, thnx
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 februari 2009 @ 09:49:33 #230
95752 crew  Chell
Kluns
pi_65872651
Ook weer weg! Thnx

Je hebt er wel een neus voor he
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 16:54:50 #231
92034 crew  Vonkenboer
pi_66062407
even een vraagje
de zoekfunctie ( op de foksite) werkt bij mij niet.
ra ra?
=loesje=
  Moderator zaterdag 14 februari 2009 @ 19:33:51 #233
92034 crew  Vonkenboer
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 17:58:15 #235
92034 crew  Vonkenboer
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:33:39 #237
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66195866
Die sessio blijft maar spammen (hij is overigens een paar posten er boven ook nog gequote):

Graniet repareren
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:25:04 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66251239
Wij hebben ook weer wat te klussen.

F. liet zijn fles mondspoelmiddel vallen vanmorgen.
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 20:46:25 #239
92034 crew  Vonkenboer
pi_66252736
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Van hoe hoog viel die fles in vredesnaam

Hij zal wel een verkeerde lieve opmerking gemaakt hebben, enja dan kunnen ze weleens dingen naar je kop hoofd smijten gooien toewerpen.........
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:52:02 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66254675
Zeg! Je hebt het tegen een zwangere vrouw hè!

Vonk, het was hooguit van het plankje erboven, wat is dat meestal? Een cm of 30 ofzo?
Echt heel idioot dit. Zal wel precies op de juiste plek geweest zijn ofzo.
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:57:59 #242
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66254925

Hoe poetsen jullie nu je tandjes?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:06:05 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66255374
Boven het bad. Maar daar krijg ik wel rugkramp van. Morgen even afplakken met plastic en tape tot we een nieuwe, passende, bak hebben gevonden.
pi_66255811
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg! Je hebt het tegen een zwangere vrouw hè!

Vonk, het was hooguit van het plankje erboven, wat is dat meestal? Een cm of 30 ofzo?
Echt heel idioot dit. Zal wel precies op de juiste plek geweest zijn ofzo.
Dus toch de lieve opmerking....

ps: echt veel kluswerk geeft het vervangingswerk nu ook weer niet.
Maar zoals het kabinet zegt, we moeten blijven uitgeven, en alle kleine beetjes helpen.

Zie nu pas het merk staan (plieger) tja dan had je het kunnen verwachten als je deze bij de bouwmarkt vandaan komt.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:18:46 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66256038
Hij zat erin toen we de toko kochten en ik wilde nu ook weer voor een Plieger gaan. Is dat echt zo slecht dan?
Of is het ophangspul, de afstand enzo voor alles standaard?
Ik heb nl. geen zin in het verplaatsen van die zooi.
pi_66256470
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hij zat erin toen we de toko kochten en ik wilde nu ook weer voor een Plieger gaan. Is dat echt zo slecht dan?
Of is het ophangspul, de afstand enzo voor alles standaard?
Ik heb nl. geen zin in het verplaatsen van die zooi.
Nee, plieger is niet slecht.
Alleen is het wel zo dat alle b-keus verkocht wordt aan de bouwmarkten.
Wat niet door de controle komt, om te worden verkocht via plieger zelf of de speciaalzaak, wordt wel gewoon geleverd aan de bouwmarkt in een partij.
De speciaalzaak krijgt bijvoorbeeld een a-keuze partij, en de bouwmarkt een partij waar zowel a als b inzitten.
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:28:56 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66256652
Ah ok. Interessant om te weten!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:01:11 #248
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66265877
BE wilden jullie die badkamer niet graag renoveren/veranderen/vernieuwen?
Omdat je ook in het bad staat te douchen en zo?

Dan is dit natuurlijk het ultieme startsein om de hele handen eruit te slopen. Gewoon F. loslaten!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:05:37 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66265978
Ja, willen wel heel graag, maar we hebben op dit moment absoluut geen fondsen en de riolering moet eerst nog gefixt. Dat gaan we provisorisch doen en hopen dat het werkt en daarna MOET er echt iets aan de tuin gedaan worden. Nieuwe schutting ophogen etc. Anders kunnen we van het voorjaar/in de zomer niet eens buiten spelen met Sasha.

Dus het wordt helaas niet meer dan een nieuwe wastafel.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:13:45 #250
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66266170
Is dat nog die kapotte riolering onder de bijkeueken, nee toch?
Dat stonk toch ook heel erg?

Maar begrijpelijk dat dat voor gaat natuurlijk. Alsmede de speeltuin voor Sasha.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:16:34 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66266256
Ja, bij vlagen, maar de stank is vnml buiten.
We hebben voor kerst iemand laten komen, die keek en kwam toen met het verhaal van gat in de vloer en weetikveel. Hij moest toen nog contact opnemen met de gemeente om wat dingen uit te zoeken en vervolgens hebben we nooit meer iets gehoord.
En wij zijn zelf gewoon ook heel laks met dit soort dingen als het niet echt storend is in het dagelijks gebruik zeg maar. Dus het duurde even.
Maar we hebben nu viavia een spulletje gekregen dat we erop kunnen smeren. Is echt speciaal om gaten te repareren terwijl er nog water sijpelt, moet binnen 1-2 minuten hard zijn dan.
Dus nu is het wachten tot het iets warmer is, het moet minimaal 6 graden zijn ofzo, en dan de boel even met een dompelpomp leeghalen en dan kan F. in zijn duikpak onder de schuur kruipen en het fixen.
Brrrr... hij liever dan ik.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:27:39 #252
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66266537
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, bij vlagen, maar de stank is vnml buiten.
We hebben voor kerst iemand laten komen, die keek en kwam toen met het verhaal van gat in de vloer en weetikveel. Hij moest toen nog contact opnemen met de gemeente om wat dingen uit te zoeken en vervolgens hebben we nooit meer iets gehoord.
En wij zijn zelf gewoon ook heel laks met dit soort dingen als het niet echt storend is in het dagelijks gebruik zeg maar. Dus het duurde even.
Maar we hebben nu viavia een spulletje gekregen dat we erop kunnen smeren. Is echt speciaal om gaten te repareren terwijl er nog water sijpelt, moet binnen 1-2 minuten hard zijn dan.
Dus nu is het wachten tot het iets warmer is, het moet minimaal 6 graden zijn ofzo, en dan de boel even met een dompelpomp leeghalen en dan kan F. in zijn duikpak onder de schuur kruipen en het fixen.
Brrrr... hij liever dan ik.
Stel viespeuken!
En wat laks van die rioolman. Lekker dan, om mensen zo te laten zitten.
Hopen dat jullie fix werkt (al zou ik zelf alles met het riool meteen grondig laten repareren, maar ik ben enorm vies van dat soort dingen, bij het fobische af. Ik vind F. dan ook een echte held, dat hij onder die schuur gaat kruipen! )
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:00:10 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66269368
Oh, even for the record, er sijpelt dus alleen water (en lucht) weg he, ook vies, maar het is dus niet zo dat er drollen onder de schuur drijven.
Maar je hebt gelijk... we moeten er echt iets aan doen.

En grondig... dat betekent de hele schuur leeghalen, wasmachine, afwasmachine, koelkast 'ergens anders' parkeren, vloer in de schuur eruit, gat in vloer etc. etc. Daar heb ik niet zo'n trek in.

Over 3 jaar gaat de gemeente hier alle riolen vanuit de poort naar voor in de straat leggen en dan moet het weer gebeuren, dat vinden we ook een beetje zonde van het geld zeg maar.

Maar goed, agreed, het is vies en het stinkt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:16:34 #254
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66270000
Jullie zijn nog niet weggevlucht, dus het zal vast te harden zijn. Je hoeft het niet uit te leggen hoor BE , ik weet precies hoe dat gaat met dat soort dingen. Die blijven liggen en op een bepaald moment zie je het niet eens meer en dan is het van: o ja, dat moest ook nog. En er is gewoon ook altijd wel wát, met een oud huis.

En als de gemeente het nog eens dunnetjes (no pun) over gaat doen, zou ik er inderdaad geen groot werk van maken. Go stinkie ( ) go!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:27:05 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66270378
Ik verheug me er al op dat ik dan de tuinslang op hem mag zetten als hij klaar is!
  Moderator vrijdag 20 februari 2009 @ 17:53:54 #256
92034 crew  Vonkenboer
pi_66285161
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik verheug me er al op dat ik dan de tuinslang op hem mag zetten als hij klaar is!

Zolang je een zelfde afmetingen wastafel koopt, en even in de gaten houd of het kraangat links, rechts of in het midden moet zitten kun je elke wastafel ophangen

Maar als je van plan bent om binnenkort de gehele badkamer toch aan te pakken dan zou ik gewoon dezelfde merk/soort wastafel nemen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:10:17 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66320976
Wastafel is gekocht, daar kunnen we van de week aan gaan beginnen. F. gaat morgen tegels halen voor het ophogen van de tuin.
Vandaag poging 1 tot het provisorisch repareren van het riool. Dompelpomp gehuurd bij de Gamma, ging als een trein, de hele poort stond blank.
Toen hebben we maar de lege papiercontainer gevuld en die steeds op straat leeggegooid. Beetje timeconsuming, maar de slang was niet langer helaas...
Toen F. eronder met het spulletje, cebar, en plakken en smeren maar, maar het was redeljik onbegonnen werk. Hier en daar wel wat kunnen stelpen, maar het was toch poreuzer dan we dachten.
Nu gaat hij volgende week, als het niet al te koud is, nog een keer eronder en dan met teer (bitumen?) en dan gewoon lekker kwistig smeren maar. Het is een of andere rare betonnen bak waar de boel in zit.
Als dat ook niet lukt heeft hij bedacht dat hij dan maar samen met zijn vader een nieuwe pijp gaat leggen, maar dat betekent dus ook een gat in de muur tussen de kruipruimte van het huis en de kruipruimte van de bijkeuken hakken. En als dát ook niet lukt, dán gaan we wel een loodgieter bellen en 2000 euro neertellen.

Maar goed, vooralsnog is het nog niet opgelost.
F. is overigens echt wel een held hoor! Het mag dan alleen water zijn, het was vies genoeg. Brrrr...
pi_66324094
stinkie
Eeuwig vijfentwintig
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 11:55:13 #259
92034 crew  Vonkenboer
pi_66335703
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:49 schreef Reese het volgende:
stinkie
Letterlijk en figuurlijk
2000 euro vind ik ook wel erg veel voor het repareren van een lekkend riool
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:26:56 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66398867

dinsdag 24 februari 2009 @ 09:28:00 #261
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_66398897
Kijk, dat zijn de beelden
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:54:54 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66399595
Stinkie! Held! Hoe hij er ook in 'duikt'!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:55:58 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66399625
't Is een ware expeditie idd!
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:56:34 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_66453455
zoveel stemmen zijn er toch niet om te tellen?
disclaimer
  Moderator woensdag 25 februari 2009 @ 18:05:03 #265
92034 crew  Vonkenboer
pi_66453712
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:55 schreef Brighteyes het volgende:
't Is een ware expeditie idd!
Hilarische foto
Maar viel het tegen, of viel het mee hoe smerig het daaronder was ?
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:56 schreef Stormqueen het volgende:
zoveel stemmen zijn er toch niet om te tellen?
Er word achter de schermen nog druk geteld en gerekend
pi_66492893
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:

Er word achter de schermen nog druk geteld en gerekend
http://www.lapoo.nl/calc.htm
pi_66533018
Ik ben er volgende week zondag weer!

Ff een weekje wintersporten

Veel klusplezier in de komende week!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:48:44 #268
65960 sanger
pi_66533583
Veel plezier Gurb
pi_66541921
Hou je botten heel Gurb, veel plezier tijdens de apres ski.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:27:27 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66550043
Vonk, het viel mee met hoe smerig het was. Het is meer de lucht dan dat er echt drab ligt ofzo.

Vandaag met een andere, grotere, pomp weer aan de slag, want het is nog niet dicht.
Maar dat ding staat al ruim een uur echt liters water de put in de pompen en het water zakt echt helemaal niets. We zien het niet ergens anders vandaan komen stromen ook op dit moment, dus wrsch zijn we nu dus gewoon heel veel grondwater aan het wegpompen. Niet gek natuurlijk ook, als je in Gouda woont, maar nu moeten we dus nog wel verzinnen hoe we dit op gaan lossen. We willen hoe dan ook van dat zwembad/dat muggennest onder de schuur af.

We gaan nu zometeen de poort aan de zijkant ook openleggen om te zien hoe het met de aansluiting van onze rioolbuis op het gemeenteriool is gesteld. Dan kunnen we evt. ook zien hoeveel water er onder de poort (tussen ons huis en dat van de buren) staat...

Wel vreemd dat het onder de schuur zo zeiknat is en onder het huis zelf niet...
pi_66741470
Mag het baggerplaatje weg? pelletkachel niet sexy
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 20:47:00 #272
92034 crew  Vonkenboer
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:10:22 #273
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66813001
Help! Ik heb vanmorgen in een topic een foto zien staan van een muur die geschilderd werd in verschillende banen in oranje, bruin en wit. Nu heb ik dat plaatje niet opgeslagen en ben ik al vanaf 18 uur vanavond bijna non-stop (!) alle klustopics door aan het spitten op zoek naar die foto. Nu, vijf uur later, geef ik het op. Heeft iemand enig idee in welk topic ik moet zijn? Mijn geschiedenis is gewist, dus ook via dat kan ik het niet terugvinden.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:12:12 #274
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66813063
Is dat niet de muur van marsepein, modjes?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:15:04 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_66813158
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Is dat niet de muur van marsepein, modjes?
dees?

De klusperikelen van Marsepein (Deel 3)
disclaimer
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:16:31 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66813192
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dees?

De klusperikelen van Marsepein (Deel 3)
Ja, die bedoelde ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:19:56 #277
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66813302
quote:
Nee, .
When I rush it hits me
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:20:53 #278
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66813335
Het waren banen van verschillende breedte, echt zo cool gemaakt!
When I rush it hits me
pi_66813901
Had Nikky niet ook zoiets gemaakt op het kinderkamertje van haar dochter?

Had je vanochtend nog een speciale zoekopdracht gebruikt, Barb of zat je gewoon in de huidige topiclijst van K&W te kijken?
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 8 maart 2009 @ 12:36:00 #280
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66821567
Ik weet het echt niet meer Reese, maar ik denk gewoon de huidige lijst. Ik ben nogal een lurker hier en probeer alle topics een keer gezien te hebben. Ik hoop gewoon de de eigenaar van de mooie muur hier ff komt gluren, .
When I rush it hits me
pi_66822183
het zegt mij helemaal niets, sorry, maar ik kijk dan ook de laatste tijd niet meer zo fanatiek in alle topics.

Je kunt wel, als je dat nog niet hebt, de Picture Gallery oid aanzetten, dan zie je alle foto's in dat topic bovenaan de pagina. Scheelt weer scrollen

oh, en plaats je oproepje ook even in het Afteltopic, daar zitten veel users die recent 'n eigen klustopic hebben geopend!
Eeuwig vijfentwintig
  zondag 8 maart 2009 @ 13:00:24 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66822297
Ik heb het ook gezien Barbie, ik ga even zoeken voor je. Het was idd erg mooi!
  zondag 8 maart 2009 @ 13:05:13 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66822439
Hebbes!

Van huis naar ons paleisje

Toch? Meer foto's in dat topic.
  zondag 8 maart 2009 @ 13:15:28 #284
910 Barbie
Graduated Fool
pi_66822820
BE Dat is ie!!!

.
When I rush it hits me
  zondag 8 maart 2009 @ 13:16:59 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66822876
Graag gedaan!

Ik zag trouwens wel dat ze zo'n waterpas-met-een-lijntje-op-een-statief hadden staan bij de fotos van hoe het gemaakt is. Dat is wel een heel handig hulpmiddel om alles netjes recht te krijgen.
pi_66831624
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een duik onder het huis
pi_66835661
Is het een idee om een centraal electra Vraag en Antwoord topic te maken ?
Ik heb vaak korte vragen waarvan ik het zonde vind om telkens een topic voor aan te maken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 8 maart 2009 @ 19:56:01 #288
92034 crew  Vonkenboer
pi_66835948
Zet je vragen gewoon in één post en misschien ontstaat vanzelf een min of meer centraal topic
pi_66836074
Ok, dan ga ik wel in een topic door waar ik al wat vragen heb staan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:23:54 #290
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_66949544
Hier mag een slotje op

zout toevoegen exquisit vaatwasser
pi_67114964
En een slotje zou hier ook niet misstaan, spam en geeneens de goedkoopste.
Goedkoop aan bouwmaterialen komen!!!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 16 maart 2009 @ 22:17:43 #292
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67118440
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:23 schreef Plasterk het volgende:
Hier mag een slotje op

zout toevoegen exquisit vaatwasser
Deze kan gewoon openblijven. Als er niet meer in wordt gereageerd, zakt 'ie vanzelf weg en anders heeft wellicht iemand anders er nog wat aan.
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:54 schreef klipper het volgende:
En een slotje zou hier ook niet misstaan, spam en geeneens de goedkoopste.
Goedkoop aan bouwmaterialen komen!!!
Zit op slot
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 maart 2009 @ 14:09:15 #294
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67238497
@Goover, done
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:44 #295
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67242436
Is er eigenlijk ook een algemeen badkamer-topic? We zijn van plan de badkamer te laten doen, maar ik heb eerst nog wat voorbereidende vragen... Omdat het nog een beetje onzeker is of we het echt gaan laten doen, is een eigen topic nogal overdreven.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 maart 2009 @ 16:19:12 #296
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67242780
We hebben eigenlijk vrij weinig centrale/algemene topics in K&W, omdat de 'regel' is dat iedereen gewoon lekker een eigen topic mag openen als hij/zij een vraag heeft

Dus ik zou er gewoon een topic voor openen hoor
  zondag 22 maart 2009 @ 09:24:19 #297
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67286339
Ah dan ga ik binnenkort maar eens aan de slag met een eigen topic
pi_67286579
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:24 schreef Stiemie het volgende:
Ah dan ga ik binnenkort maar eens aan de slag met een eigen topic
Het voordeel ervan is dan ook dat je hopelijk ook echt de antwoorden krijgt waar je naar op zoek bent.
Bij centrale topic's moet je dan vaak weer teruglezen om te kijken of er iemand is die het antwoord gegeven heeft op jou specifieke vraag.
Maar het is natuurlijk wel mogelijk dat je je antwoord vindt in een topic dat door een ander geopend is.
pi_67410587
Grensgevalletje: http://forum.fok.nl/user/history/249868

Informatieve posts, maar wel met een linkje naar zijn eigen bedrijf.
Eeuwig vijfentwintig
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 22:35:43 #300
92034 crew  Vonkenboer
pi_67528790
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Linkjes verwijderd
Bedankt voor de melding !
Ook hierin een link naar het bedrijf waar hij voor werkt.
Lekkage douchedrain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')