Zitten er gewone 40 W lampen in, en op 230 V natuurlijk?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef maok het volgende:
[..]
Ik stelde de vraag omdat de woningbouw vereniging weigert de schakelaar die hier de buiten en gallerij verlicht schakeld met de straatverlichting (de tijden) te reparen. Hierdoor staat hier 24/7 de verlichting aan en kunnen wij als bewoners het straks gaan betalen in de service kosten terwijl in mijn geval de gemeenschappelijke electra al meer kost dan mijn eigen. Ik weet dus niet wat de elctra kost voor de woningbouw maar het is iig extra bovenop de normale kosten. Het bedrag van ¤0,25 heb ik van de site van ESSENT. Nu hoef ik alleen maar even te kijken hoeveel uur per dag die lampen te veel aan staan en dan weet ik de kosten die wij als bewoners te veel betalen.
Nee, het zijn andere lampen, was meer voor het rekenvoorbeeld, er zitten van die kleine tl balkjes in. Kan vast nog beter maar daar ga ik maar niet over discuseren, dat wordt met onze woningbouw toch een eindeloze discussie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Zitten er gewone 40 W lampen in, en op 230 V natuurlijk?
Als dat inderdaad het geval is, dan is het misschien verstandiger om met alle bewoners eens te gaan overleggen om ervoor te zorgen dat er spaarlampen in komen.
Een spaarlamp van 5 W is gelijk aan 40 W.
40 x 40 = 1600 W per uur, x 24 uur / 1000 x 0,25 = ¤9,60
40 x 5 = 200W per uur, x 24 uur / 1000 x ¤0,25 = ¤1,20
Op jaarbasis is dit dus uitgaande van 365 dagen:
40 x 40 W lampen = ¤ 3504
40 x 5 W lampen = ¤ 438
Dit levert dus een besparing op van ¤ 3066
Zelfs met 7 W of 11 W spaarlampen bespaar je nog aanzienlijk, en deze besparing is niet 1 malig, maar ieder jaar.
Kun je nagaan wat het kost als de lampen nog maar de helft aanstaan.
Natuurlijk moeten de lampen wel betaald worden, maar zelfs spaarlampen zijn tegenwoordig geeneens zo duur meer, en gaan vaak 8 jaar tot langer mee.
Pak een goed geisoleerde tang en maak kortsluiting, vaak helpt dat wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef maok het volgende:
[..]
Nee, het zijn andere lampen, was meer voor het rekenvoorbeeld, er zitten van die kleine tl balkjes in. Kan vast nog beter maar daar ga ik maar niet over discuseren, dat wordt met onze woningbouw toch een eindeloze discussie.
Klinkt ook wel als een goed plan eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat stopcontact aan de muur kun je behouden (indien nodig iets lager plaatsen en dan een afneembare koof ervoor (is die afvoerslang ook weggewerkt). En die halogeenboel dan weghalen, vast lichtpunt maken in je nieuwe vaste plafond et voilá.
Zou ik denken. Maar ik weet niet of dat wel NEN108 sub B is.
Dat mag natuurlijk ookquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat stopcontact aan de muur kun je behouden (indien nodig iets lager plaatsen en dan een afneembare koof ervoor (is die afvoerslang ook weggewerkt). En die halogeenboel dan weghalen, vast lichtpunt maken in je nieuwe vaste plafond et voilá.
Zou ik denken. Maar ik weet niet of dat wel NEN108 sub B is.
Zitten er van dit soort lampen in ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:28 schreef maok het volgende:
[..]
Nee, het zijn andere lampen, was meer voor het rekenvoorbeeld, er zitten van die kleine tl balkjes in. Kan vast nog beter maar daar ga ik maar niet over discuseren, dat wordt met onze woningbouw toch een eindeloze discussie.
Het zou zomaar ook 110V kunnen zijn, dat werdt namelijk in de galerij verlichting gebruikt waar ik vroeger woonde.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zitten er van dit soort lampen in ?
[ afbeelding ]
Donequote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:49 schreef Syytön het volgende:
Syytön & Gizmore's Haagse portiekwoning met tuin
Kunnen jullie de eerste foto uit de OP verwijderen?
Je hebt hem gevonden!! Dank!quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:00 schreef Reese het volgende:
oh ja, Dude is jarig! Alweer 29!
Van harte gefeli en dat je maar een ouwe taart mag worden!
Ik had nog een cadeautje voor Dude van eigen makelij: Tegeltableau bevestigen aan de muur
Ouwe topics zijn altijd leuk om terug te lezen en helemaal als er wellicht nog nuttige tips in staan! Overigens volstrekt goedbedoeld en niet opdringerig en augustus 2011 is ook een goed moment om je Maria op te hangen enzo...![]()
![]()
Ik wil eigenlijk nog wel een lack tafeltje, maar hij is eigenlijk 5 cm te laag (hij moet bij mijn bed komen te staan er moet iets onder passen dat er nu ook staat. Iemand een goed idee om de pootjes 5cm te verleggen? (zijn de pootjes trouwens massief zodat je er iets in kunt schroeven aan de onderkant?)quote:Op maandag 19 januari 2009 21:49 schreef Bartjebart het volgende:
Vanaf woensdag Woonzinnige aanbiedingen bij IKEA;
(van woensdag 21 januari tot en met zaterdag 14 februari)
LACK tafeltje
55x55cm. 45cm hoog.
Verkrijgbaar in: berkenpatroon, groen, lichtroze, rood, wit, zwart & zwartbruin
Normaal 9,95/st., tijdelijk 4,95/st.
[ link | afbeelding ]
MIKAEL terminaltafel met wielen
77x50cm. 76cm hoog.
Verkrijgbaar in: berkenpatroon/wit, blauw/groen/wit, lichtroze/wit, rood/wit, wit & zwartbruin/wit
Normaal 39,95/st., tijdelijk 19,95/st.
[ link | afbeelding ]
Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt!
Ik zou niet onder de poten, maar juist tussen de poten en het blad die 5 cm uitvullen, dat valt veel minder op, en je kunt daar wat beter schroeven/lijmen/oidquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:11 schreef maok het volgende:
Ik had deze post ook al in het IKEA topic gemaakt maar aangezien er daar meer 'woners' zitten dan 'klussers' zet ik hem hier ook nog even neer, beetje onzinnig om een nieuw topic voor zo'n vraag te maken. (het mag trouwens best iets aparts zijn, het hoeft niet een hele sjieke oplossing te worden)
[..]
Ik wil eigenlijk nog wel een lack tafeltje, maar hij is eigenlijk 5 cm te laag (hij moet bij mijn bed komen te staan er moet iets onder passen dat er nu ook staat. Iemand een goed idee om de pootjes 5cm te verleggen? (zijn de pootjes trouwens massief zodat je er iets in kunt schroeven aan de onderkant?)
Hij wordt een paar posts lager ook nog gekwootquote:Op zondag 25 januari 2009 13:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Bedankt voor het melden, heb de reclame / spam verwijderd
perfect !! het werkt als een tierelier...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je hier op klikt : http://www.google.nl/custom?domains=forum.fok.nl%3Bfok.nl&q=&sa=Google+zoeken&sitesearch=forum.fok.nl&client=pub-2528871629200530&forid=1&channel=0799504828&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&safe=active&flav=0001&sig=j5sFeD4bFVhE3AFu&cof=GALT%3A%23006000%3BGL%3A1%3BDIV%3A%23000000%3BVLC%3A663399%3BAH%3Acenter%3BBGC%3Af0f0f0%3BLBGC%3AD2D6FC%3BALC%3A0000FF%3BLC%3A0000FF%3BT%3A000000%3BGFNT%3A0000FF%3BGIMP%3A0000FF%3BFORID%3A1&hl=nl&sid=3d95862253bc776cc3ed79a2d7ea3f2a
Dan doet hij het volgens mij wel
Hij zal wel een verkeerde lieve opmerking gemaakt hebben, enja dan kunnen ze weleens dingen naar je kop hoofd smijten gooien toewerpen.........quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Van hoe hoog viel die fles in vredesnaam![]()
Dus toch de lieve opmerking....quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:52 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg!Je hebt het tegen een zwangere vrouw hè!
![]()
![]()
Vonk, het was hooguit van het plankje erboven, wat is dat meestal? Een cm of 30 ofzo?
Echt heel idioot dit. Zal wel precies op de juiste plek geweest zijn ofzo.
Nee, plieger is niet slecht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:18 schreef Brighteyes het volgende:
Hij zat erin toen we de toko kochten en ik wilde nu ook weer voor een Plieger gaan. Is dat echt zo slecht dan?
Of is het ophangspul, de afstand enzo voor alles standaard?
Ik heb nl. geen zin in het verplaatsen van die zooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |