abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60557797
Na een aantal huizen te hebben bezocht ben ik uitgekomen op een woning in Den Haag, gelegen vlakbij de Vruchtenbuurt.
Net erbuiten helaas, maar bij deze woning zit een tuin, en dat is toch wel erg lekker, zeker gezien de kleine en smalle balkonnetjes van alle andere portiekwoningen die ik heb bezocht. De tuin is 7x7 en heeft een schuurtje. Op dit moment alleen een grote wildernis, maar die gaat compleet op de schop.

De rest van het huis is... nogal verouderd en slecht afgewerkt. De kozijnen zijn bijvoorbeeld zo slecht geverfd, dat de ramen niet meer open kunnen. Een aantal dingen zijn geverfd zonder af te plakken. En dan nog maar te zwijgen over de keuken.
Anyway, op naar de foto's... volg ons project!

De hal. Dat wat op de vloer ligt, is zeil. Gaat er uit. Tegeltjes blijven.

Voorzijkamer, dit wordt de studeerkamer. Leuk dat laminaat. De vorige bewoner heeft nooit plinten gelegd dus dat sloopt er makkelijk uit.

De gang. Overal in de gang zit dit wanstaltige hout opgetimmerd, dit gaat er zo snel mogelijk uit, hout wat eronder zit wordt opnieuw geverfd, de muren worden wit gestuuct.

Berging van 1 meter breed en 2,70 meter lang. Die muur aan de rechterkant wordt doorgebroken, hiernaast zit namelijk een badkamertje, zodat het een grotere badkamer wordt.

En hier dus de badkamer.. tja.

De keuken, een droomnachtmerrie voor elke kok, maar ook deze gaat plaats maken voor een witte hoogglans keuken met (laminaat)houten aanrechtblad, en op de vloer komen mat zwarte plavuizen.

De WC.... laten we er maar niet teveel naar kijken want alles gaat er uit.

De ' master' bedroom, erg smal, krap 2 meter breed, maar alles gaat net passen, bed en garderobekast.

De tuin! Alles gaat eruit, ook betegeling, is namelijk niet echt veel soeps, alleen het schuurtje blijft.

woon en eetkamer met schuifseperatie.

Detailfoto schouw, deze moet worden opgepoets en afgewerkt.

Ik wilde perse en alleen een huis met schuifseperatie

Wat we allemaal gaan doen:
- Keuken vervangen
- Badkamer vervangen, er wordt een dragende muur naar de berging ernaast doorgebroken, zodat er een grotere badkamer onstaat.
- Alle vloeren die er liggen gaan er uit; overal komt mooier laminaat, behalve in de keuken, hier komen (mat) zwarte tegels, en in de badkamer uiteraard.
- De rode kozijnen worden wit geverfd, de buitenkozijnen worden ook zo veel mogelijk gerepareerd en geverfd.
- Muren worden gewit.
- De schouwen worden opgeknapt, ze zijn nogal mishandeld.
- De gang: alle schrootjes eruit, de muren worden gestuucd. Ook op alle deurposten zit hout getimmerd.
- Alle deuren zijn ook niet echt veel soeps, ze zijn tig keer over geverfd, bovendien is een deur half dichtgemaakt, er zit nu een ruitje ipv een deur. Hier komt een nieuwe deur, en een zelfde vervangt de huidige deur naar de zitkamer. De rest van de deuren in het huis worden ook vervangen, als er genoeg budget is.
- De voordeur wordt opgeknapt, die poepkleur van nu ziet er echt niet uit, bovendien is de deur behoorlijk beschadigd.
- De tuin wordt helemaal leeggehaald; alles wat er nu in staat gaat er uit, en er komt ook nieuwe betegeling.
Vanwege alles wat we nog moeten klussen kan dit echter wel tot volgend jaar duren.
- De electra, dit soort cheape afwerking zie je helaas vaak in dit soort huizen; buizen die over de muur lopen en zulke enorme wandcontactdozen.. deze moeten eigenlijk in de muur worden verwerkt. bovendien zijn er nog allerlei mysterieuze buizen en wandplaatjes.

En op termijn wil ik grotendeels alle kozijnen vervangen, en overal moet dubbel glas, er zit nu nl enkel glas.

Over een krappe maand gaan we al verhuizen... ik verwacht helaas niet alles af te hebben, zeker de badkamer niet... Maar we gaan vanaf vandaag jullie op de hoogte houden!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vonkenboer op 13-01-2009 17:42:24 ]
pi_60558677
1wow, je hebt de mooiste foto's duidelijk voor het laatst bewaard! Gaaf zeg! Moet een hoop gebeuren, succes!
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:45:49 #3
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60560604
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
pi_60560962
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef bierzuipert het volgende:
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
De slaapkamers zijn inderdaad erg klein, helaas is dat normaal voor de woningen hier in de buurt, ik ben trouwens bij huizen geweest waar ze nog kleiner waren.
Maarja, als het bed en de schuifdeurkast er maar in past.. oh en nu moeten we wel nog een tweede LCD tv voor de slaapkamer kopen want de huidige beeldbuis past daar natuurlijk niet
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:06:09 #5
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60561208
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
reach out and touch faith
pi_60561485
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukken Helaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:18:54 #7
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60561662
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:14 schreef Syytön het volgende:

[..]

Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukken Helaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
Heb je al offertes aangevraagd?
pi_60567850
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:18 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Heb je al offertes aangevraagd?
Nee, helaas niet, ga ik direct mee aan de slag, het barst hier gelukkig wel van de kluspolen.
pi_60569643
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !

Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.

Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.

Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).

En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_60571010
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:

Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.

Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.

Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).

En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Floorplanner ga ik vanavond wel even maken.
Eén maand gaat niet lukken nee, helaas moet het wel, anders heb ik nog een maand dubbele lasten, en met dat geld kan ik weer genoeg klussen, zeker gezien het niet zo grote budget. Het grote minpunt is de badkamer, daarvoor moet een lichte bouwvergunning worden aangevraagd en toestemming van de VVE, dus dat zal nog wel een tijdje duren voordat de badkamer klaar is. Dus dat wordt bij vrienden en familie langs om te douchen voor een maand ofzo.
Slopen kunnen we wel, maar een IKEA keuken plaatsen en tegelen niet, nooit gedaan, maar we zijn allebei niet echt handig, dus dat gaat niets worden, en dan is het slordig afgewerkt, dat zou erg zonde zijn, dan betaal ik maar wat extra, het is niet echt anders.
Op werkspot heb ik inderdaad al wat geplaatst, en ik heb daar al nuttige reactie en biedingen op ontvangen.

Er komen zeker paneeldeuren, ik wil zo veel mogelijk alles terugbrengen naar de jaren dertig sfeer, maar dan wel voorzien van de huidige gemakken.
pi_60571412
Er moet trouwens een dragende muur uit voor de badkamer te vergroten, heeft iemand enig idee wat voor iemand je nodig hebt om dit te bekijken, advies te geven, en eventueel uit te voeren? Echt geen flauw idee namelijk. aannemer? ingenieur?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:41:47 #12
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60571478
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:

Bedankt!

We hebben in de vorige (huur)woning zelf laminaat gelegd, maar dat was niet echt een groot succes. Het begon na een tijdje een beetje te schuiven, de muren waren niet recht en de plinten laat ik voor het gemak maar helemaal buiten beschouwing Daarom laten we het liever doen deze keer.
Maar toch niet helemaal.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:46:53 #13
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_60573114
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
pi_60573128
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 14:13:02 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_60575339
Leuk! En 140k is geen geld !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_60575486
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:13 schreef Renesite het volgende:
Leuk! En 140k is geen geld !
Mwoah, ik heb er eigenlijk teveel voor betaald, het is getaxeerd op 125.000. het stond in de verkoop voor 149.00 trouwens dus ik heb nog wel wat van de prijs af kunnen halen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef wiree het volgende:
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
Dat is echt een heel erg leuk gedeelte, helaas zit ik in een ander gedeelte, de heesterbuurt. Maarja, ik kon daar voor dit bedrag geen tuin krijgen.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Noodgedwongen (ivm bouwvergunningen) wordt de badkamer ook als laatste verbouwd, maar ik denk dat de douche er wel uit moet als de muur eenmaal gesloopt wordt, helaas.
pi_60576482
Neem een zeer goed bekend staande aannemer om die draagmuur eruit te halen...
Echt, dat kan je maar 1 keer fout doen, dan hebben je boven buren dus een probleem en jij dus twee.
En dat wil je echt niet!
Geen prutser in je huis die te korte stutbalken maakt. Horror!
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Zeer goed idee.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:57:25 #18
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60587529
Vanmiddag alvast in de gang een deel van de schrootjes op de muur verwijderd (met wat familiehulp, waarvoor dank ). Omdat je nooit weet wat je van tevoren tegen komt, was ik dan ook benieuwd wat er onder zou zitten. De bruine platen zaten vast aan een frame welke met dikke spijkers in de muur zat. Ook een schitterend *ahum*, stuk stucwerk kwam tevoorschijn. Het lijkt erop dat dit op cement is aangebracht, wat het egaal krijgen wel wat moeilijker maakt (er vielen nu al gaten in).

Verder is het vervelend dat het nieuwe plafond in de gang (dat al door de vorige bewoner is aangebracht) vrij laag zit, waardoor het soms vrij moeilijk los komt. Ook vervelend is dat het op de plaatsen waar bovenramen boven de deuren zit, het plafond lager is dan het frame van het raam. Deze week nog maar eens een stuk van de stucplaat aan het plafond losschroeven om te kijken wat hier de reden voor is.

Morgen even bekijken hoe de keuken in elkaar zit, daarna die proberen voorzichtig los te halen
Maar toch niet helemaal.
pi_60594755
Jullie hebben nog een leuke klus te gaan! Voordeel met een dergelijke verbouwing is wel dat zo ongeveer al het geld dat je erin stopt, er ook gelijk bij de waarde van de woning bij komt.

Als je stucwerk nu al los komt, zul je dat dus waarschijnlijk helemaal moeten verwijderen en opnieuw moeten stuccen helaas. Even goed kloppen op het stucwerk geeft je een idee wat je moet doen: als het hol klinkt zit het los en moet het eraf en anders kun je wellicht volstaan met het repareren van alleen de stukken die los zitten. Bijstuccen en dan bv glasvezel eroverheen zodat het allemaal weer strak is.

Suc6!
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_60598226
Terugvindpost!

Hout uit de gang wegslopen was tof.
Een signature is spang man.
pi_60598733
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef k-Rin het volgende:
Terugvindpost!

Hout uit de gang wegslopen was tof.
Ja je hebt goed je paardje geholpen!
pi_60598947
Ontwerp voor een rechte IKEA keuken van 440cm breed met in de meest linkse kast de CV-ketel.

pi_60600510
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:06 schreef Syytön het volgende:

[..]

Ja je hebt goed je paardje geholpen!
Daar zijn paardjes voor!
Een signature is spang man.
pi_60619963
Leuk huis, gefeliciteerd. Volgens mij gaan jullie het wel druk krijgen de komende periode
pi_60622607
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer

tvp..

ik kijk uit na de volgende fotos !!!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 22:02:35 #26
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60638401
Het viel ons al eerder op dat van sommige deuren aan een kant panelen zaten. De andere kant dan weer niet. Bij nadere inspectie kwamen we er achter dat ook onze deuren het slachtoffer zijn geworden van de (jaren '70) modernisering Gelukkig hebben we ze snel uit hun lijden verlost door ze te bevreiden van deze opgetimmerde platen. Daarna nog bij een aantal andere deuren gekeken, en deze blijken ook bijna allemaal (afgezien van 1 deur naar de woonkamer, die is niet origineel) betimmerde panelen te hebben Dat komt meteen mooi uit, want we waren van plan om bij de bouwmarkt *originele* paneeldeuren te halen. Scheelt zowel in kosten als in originaliteit.

Wegens het vergeten te maken van een VOOR foto: ter vergelijking, de toiletdeur.

De deuren moeten er nog wel een keer uit om verder opgeknapt te worden (schuren, gaten opvullen, verfen en nieuwe beslag).
Maar toch niet helemaal.
pi_60639348
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:36 schreef Charisma het volgende:
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer
Ja.. ik heb eigenlijk teveel betaald, maar ik heb al 9000 van de vraagprijs gekregen, dus lager wilden ze niet gaan. De vorige bewoner had het voor ook wel een tamelijk hoge prijs. Komt nog bij dat dit huis na drie dagen al verkocht was, maar deze mensen kregen de financiering niet rond, en zij waren op 142.000 uitgekomen... Ik heb het huis ook weer gekocht 5 dagen nadat het weer in de verkoop zat.
pi_60651029
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Gizmore het volgende:
Bij nadere inspectie kwamen we er achter dat ook onze deuren het slachtoffer zijn geworden van de (jaren '70) modernisering Gelukkig hebben we ze snel uit hun lijden verlost door ze te bevreiden van deze opgetimmerde platen.
Leuke ontdekking !
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:36:28 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60651272
Ziet er uit als een hoop werk! Succes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_60652170
Leuk huis, maar ik denk dat je wel krap zit met je budget gezien je plannen. Ik lees dat je polen gaat inschakelen. Als je het arbeidsloon ook gaat betalen van je hypotheek moet je wel bonnetjes hebben, ik weet niet of dat gaat lukken?
Misschien is het 't verstandigst om zaken die kunnen wachten tot 't laatst te bewaren, het is lullig als je straks een mooie tuin hebt, maar geen slaapkamer.
Veel succes met klussen!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60670918
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:11 schreef dahei het volgende:
Leuk huis, maar ik denk dat je wel krap zit met je budget gezien je plannen. Ik lees dat je polen gaat inschakelen. Als je het arbeidsloon ook gaat betalen van je hypotheek moet je wel bonnetjes hebben, ik weet niet of dat gaat lukken?
Misschien is het 't verstandigst om zaken die kunnen wachten tot 't laatst te bewaren, het is lullig als je straks een mooie tuin hebt, maar geen slaapkamer.
Veel succes met klussen!
Ja, ik heb al aangegeven, alleen met bon ivm hypotheek, maar dat is geen probleem, het is gewoon een klusbedrijf. Ze zijn vandaag langsgeweest voor een offerte.

Ik denk dat het budget te krap zal zijn, maar ik heb wel iets extra's achter de hand, en als het echt niet uitkomt, zoek ik wel een oplossing. Een aantal punten moeten op korte termijn sowieso worden gedaan en dat is: sleuven frezen in de slaapkamer en studeerkamer en gang + elektra vernieuwen, keuken (van onder tot boven, basically), en badkamer + toilet verbouwen want het is geen optie deze te houden.
Tuin gaat alleen tijd kosten en geen geld. tegels komen volgend jaar wel net als de tuinmeubels.

Planning voor morgen:
- zitkamer en eetkamer verfen
- behang afhalen
- Bijna alle plantjes en struiken uit de tuin halen en deze vervangen door mooiere plantjes en struiken, gratis, want afkomstig uit de tuin van mijn ouders en m'n oma
pi_60678225
haha
zo ben ik ook begonnen met mijn tuin...heb twee bomen uitgehaald en een grote varen , nieuw gras laten leggen en heel veel plantjes van vrienden en mijn moeder gekregen
en nu is het bijna een oerwoud !!!
veel plezier met de deuren, ik weet er alles van, heb nog 4 te gaan ! maar bij jullie zien ze beter uit dan bij mij
( topic: kleine klusjes zijn ook klusjes )
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 13:21:04 #33
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_60682040
Op die foto van de tuin zie je meteen al een gluur achterbuur.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 20:52:04 #34
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_60690523
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:21 schreef Dromer het volgende:
Op die foto van de tuin zie je meteen al een gluur achterbuur.
Dat was me op die foto niet eens opgevallen Vandaag trouwens wel gezien dat daar iemand stond te gluren, hij zag mij ook en deed meteen het raam dicht Update van vandaag volgt nog
Maar toch niet helemaal.
pi_60691907
Helaas nog geen 'major updates' omdat ik moet wachten op een offerte en omdat ik en Gizmore het nog niet echt eens zijn over wat er moet gebeuren en door wie.

Wel wat vooruitgang geboekt vandaag.

Het behang in de voorzijkamer (studeerkamer), achterzijkamer (slaapkamer), keuken en de wc hebben we verwijderd. Dat ging op zich vrij makkelijk, natspuiten met water, laten intrekken, en eraf trekken.

De tuin stond enorm vol, waardoor je niet goed kon zien hoe groot de tuin eigenlijk is, 50m2. We hebben er alles, op 1 struik uitgehaald. En dit is het resultaat!

Met als gevolg deze enorme berg tuinafval.

We hebben meteen wat nieuwe plantjes geplaatst. Ze staat een beetje her en der, maar we kunnen momenteel niet overal plantjes zetten, bovendien is het plan dat we van het voorjaar de tuin opnieuw bestraten.

De wortels van een bepaald soort boompje (geen idee hoet dat ding heet ) kregen we er helaas niet uit omdat de wortels werkelijk overal lopen en ENORM dik zijn. Zoveel mogelijk dikke wortels doorgezaagd maar nog kregen we dit kreng niet weg, en in een straal van een meter van de stronk kom je de wortels in de grond tegen. Tips suggesties of ideeen zijn welkom.

Ter referentie, de tuin was zo!

Tevens hebben we de doorgang naar de eetkamer vrij gemaakt, deze was namelijk dichtgetimerd; bovenin glas en onderin hout. Er moet hier nu nog wel een deur worden geplaatst, en de deur naar de zitkamer moet dan eigenlijk ook worden vervangen (deze is sowieso niet origineel), zodat ze matchen.
Zo zag het er trouwens uit, nog dicht.

Morgen woonkamer of eetkamer verfen, heel saai gewoon RAL9010

[ Bericht 2% gewijzigd door Syytön op 09-08-2008 22:04:20 ]
pi_60699350
Leuk om jullie zo te zien klussen. Je bent lekker bezig!
Je hebt trouwens dezelfde fout gemaakt als ikzelf, je hebt de stronken van de struiken en bomen erg laag bij de grond afgesnoeid waardoor het nu een stuk moeilijker is om de stronken eruit te halen. Je hebt geen "wig effect meer". Nu moet ik wel zeggen dat de grond hier in Zoetermeer wat kleiachtiger is dan in Den Haag, maar het zal uiteindelijk wel lukken. Ik heb hier nog een Lier-ratel liggen die wij hebben gebruikt om de stronken mee uit de grond te "krikken". Je moet alsnog graven, maar dat ding heeft 1200kg trekkracht, wat best wel helpt. Als je hem nodig hebt mag je hem gratis komen halen waarbij ik het wel zou waarderen als je hem, nadat je klaar bent, weer aan een andere fokker beschikbaar stelt.

Nu ik goed naar de foto's (de bladeren) kijk zie ik dezelfde planten die bij ons groeiden. Heb je een schaduwtuin? Dit zijn planten die het voornamelijk goed in de schaduw doen?

Dit is trouwens onze tuin:
Ervoor
http://xs230.xs.to/xs230/08320/p4180004567.jpg

Erna
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60699626
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef dahei het volgende:
Leuk om jullie zo te zien klussen. Je bent lekker bezig!
Je hebt trouwens dezelfde fout gemaakt als ikzelf, je hebt de stronken van de struiken en bomen erg laag bij de grond afgesnoeid waardoor het nu een stuk moeilijker is om de stronken eruit te halen. Je hebt geen "wig effect meer". Nu moet ik wel zeggen dat de grond hier in Zoetermeer wat kleiachtiger is dan in Den Haag, maar het zal uiteindelijk wel lukken. Ik heb hier nog een Lier-ratel liggen die wij hebben gebruikt om de stronken mee uit de grond te "krikken". Je moet alsnog graven, maar dat ding heeft 1200kg trekkracht, wat best wel helpt. Als je hem nodig hebt mag je hem gratis komen halen waarbij ik het wel zou waarderen als je hem, nadat je klaar bent, weer aan een andere fokker beschikbaar stelt.

Nu ik goed naar de foto's (de bladeren) kijk zie ik dezelfde planten die bij ons groeiden. Heb je een schaduwtuin? Dit zijn planten die het voornamelijk goed in de schaduw doen?

Dit is trouwens onze tuin:
[..]
Zo, jullie tuin is aardig opgeknapt, ziet er goed uit hoor!
Wat betreft die stronk: je hebt daar helemaal gelijk in, maar we hadden absoluur niet verwacht dat deze zo enorm zou zijn, en zulke enorme wortels zou hebben. Zoiets zijn we nog nooit in een tuin tegengekomen. Omdat die wortels zo enorm dik zijn en ontzettend lang is het niet te doen, we hebben bijna alle wortels al doorgezaagd maar hij zit nog steeds muurvast. Ik zou bijna zeggen: benzine erover en de fik erin.
Zo'n lier ratel is misschien wel een goed idee. Ik moet even kijken of we 'm kunnen ophalen, want wij hebben geen auto.
Het is trouwens een zon tuin, maar helemaal achteraan bij de schutting, is wel wat meer schaduw.
pi_60701775
dahei, ik wil ook wel een lier-ratel hebben, ik wil drie bomen uit mijn tuin halen in het voorjaar
is de lier-ratel heel erg groot ? ik woon in Den Haag en kan hem komen halen en dan delen met syytön

jullie hebben een pm

[ Bericht 7% gewijzigd door Charisma op 10-08-2008 12:07:11 ]
pi_60703069
@Charisma, ik regel het in eerste instatantie via Syytön, dan regel jij het maar via haar. Lijkt me het meest eerlijk. Mocht Syytön hem toch niet willen, dan laat ik het wel even weten.

@Syytön, ik werk in Den Haag (Centrum). Wat mij betreft neem ik hem maandag of dinsdag mee en pik je hem bij me op. Laat het maar even horen
Lijkt me overigens lastig om te klussen zonder auto, in mijn laatste klusperiode bleef ik heen en weer rijden voor spulletjes.

Denk overigens niet dat het zonder moeite gaat... Zeker de penwortel die diep naar beneden recht onder de stam is, zit vaak (te) goed vast.
pi_60703247
Dahei, ik heb net een pm gehad van Syytön , ik kan hem in pincipe komen halen bij je en dan ben ik welkom bij haar tot 1730uur, maar als je hem mee wilt nemen en afgeven bij haar vind ik het ook prima
pm maar met Eline en dan hoor ik het wel, ik stelde het alleen voor omdat ze geen auto hebben en ik heb er een voor de deur staan, wilde me echt niet voordringen
pi_60703526
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:06 schreef dahei het volgende:
@Charisma, ik regel het in eerste instatantie via Syytön, dan regel jij het maar via haar. Lijkt me het meest eerlijk. Mocht Syytön hem toch niet willen, dan laat ik het wel even weten.

@Syytön, ik werk in Den Haag (Centrum). Wat mij betreft neem ik hem maandag of dinsdag mee en pik je hem bij me op. Laat het maar even horen
Lijkt me overigens lastig om te klussen zonder auto, in mijn laatste klusperiode bleef ik heen en weer rijden voor spulletjes.

Denk overigens niet dat het zonder moeite gaat... Zeker de penwortel die diep naar beneden recht onder de stam is, zit vaak (te) goed vast.
ik stuur je een pm
pi_60728113
enne, de lier al opgehaald, kan de stronk eruit ?
pi_60731809
Nee, heb nog geen reactie teruggehad.
pi_60736468
ach jammer

maar ik heb een pm van hem, ik regel wel wat..
je hebt pm
pi_60741274
Ik heb weer een mailtje aan Syytön gestuurd.
pi_60761842
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:07 schreef dahei het volgende:
Ik heb weer een mailtje aan Syytön gestuurd.
ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihi

ik ben trouwens net langsgereden maar er was niemand thuis
pi_60764137
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:01 schreef Charisma het volgende:

[..]

ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihi

ik ben trouwens net langsgereden maar er was niemand thuis
nee klopt, we zijn er alleen 's avonds.. alleen morgen is Gizmore er 's middags.
pi_60785540
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:

[..]

nee klopt, we zijn er alleen 's avonds.. alleen morgen is Gizmore er 's middags.
aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langs

trouwens,,, ik hoorde steeds een koekoek toen ik door de brievenbus gluurde..hebben jullie een koekoek in de tuin????of een oude klok aan de muur hangen met een koekoek er in ?
pi_60786536
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 09:22 schreef Charisma het volgende:

[..]

aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langs

trouwens,,, ik hoorde steeds een koekoek toen ik door de brievenbus gluurde..hebben jullie een koekoek in de tuin????of een oude klok aan de muur hangen met een koekoek er in ?
Eh nee dat is de bel.
Volgens mij had je 'm te enthousiast ingedrukt, want hij was blijven hangen, dus toen we gisteravond binnenkwamen hoorde we dat dat ding.
Moet nog even vervangen worden door een normale TRING bel.

het is trouwens nog niet echt gelukt met de lier, omdat we 'm nergens aan vast kunnen zetten, er staan verder geen bomen in de tuin.
pi_60788853
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef Syytön het volgende:

[..]

Eh nee dat is de bel.
Volgens mij had je 'm te enthousiast ingedrukt, want hij was blijven hangen, dus toen we gisteravond binnenkwamen hoorde we dat dat ding.
Moet nog even vervangen worden door een normale TRING bel.

het is trouwens nog niet echt gelukt met de lier, omdat we 'm nergens aan vast kunnen zetten, er staan verder geen bomen in de tuin.

ooh je meent het .....
ik was er om ongeveer 4uur., dus die koekoekte nog lekker door , proest .....

als je nu iets aan de schuur bevestigt wil het dan niet lukken met de lier of een deel van de schutting eruit en bij een boom van de buren vastmaken?
zit ik straks ook aan te denken hoe ik dit moet doen bij thuis....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')