De slaapkamers zijn inderdaad erg klein, helaas is dat normaal voor de woningen hier in de buurt, ik ben trouwens bij huizen geweest waar ze nog kleiner waren.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:45 schreef bierzuipert het volgende:
Ik vind het een leuk huis en dito tuin maar erg kleine slaapkamers.
Maar zolang jullie er maar blij mee zijn hoor!
Ben benieuwd hoe de verbouwingsplannen verlopen, veel succes met klussen!
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukkenquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:06 schreef ozzyat105 het volgende:
Jee wat een werk. Hoeveel heb je voor het huis betaald en waar schat je de verbouwskosten op?
Heb je al offertes aangevraagd?quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:14 schreef Syytön het volgende:
[..]
Gekocht voor 140.000 euro. Het budget voor verbouwingskosten is ongeveer 15.000 en ja dat is krap. Hoewel we allebei niet bijzonder handig zijn, proberen we toch een aantal dingen zelf te doen om het een beetje te drukkenHelaas vallen dan eigenlijk alle grote klussen, zoals de keuken, badkamer en toilet, meteen af
Floorplanner ga ik vanavond wel even maken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !
Jammer dat die slaapkamer een beetje smal is, heb je een plattegrondje ? Kan je anders leuk maken met Floorplanner.
Verhuizen over 1 maand en je verbouwingsbudget lijken mij erg strak. Op bijvoorbeeld werkspot krijg je snel een indicatie van de kosten.
Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).
En als je binnendeuren gaat vervangen wel paneeldeuren plaatsen ;-)
Bedankt!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 10:15 schreef CollinDH het volgende:
Gefeliciteerd mede Hagenaars, lijkt mij een leuk huisje en opknapproject !
Maar bijvoorbeeld slopen, een IKEA keuken monteren, laminaat leggen, tegelen en schilderen kan je denk best zelf (leren).
Mwoah, ik heb er eigenlijk teveel voor betaald, het is getaxeerd op 125.000. het stond in de verkoop voor 149.00 trouwens dus ik heb nog wel wat van de prijs af kunnen halen.quote:
Dat is echt een heel erg leuk gedeelte, helaas zit ik in een ander gedeelte, de heesterbuurt. Maarja, ik kon daar voor dit bedrag geen tuin krijgen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef wiree het volgende:
Een leuk huis heb je, ik heb zelf als kind nog in de Vruchtenbuurt gewoond, in de Pippelingstraat. De huizen zijn niet groot, maar ze hebben wel sfeer. En heerlijk met zo,n tuin!
Noodgedwongen (ivm bouwvergunningen) wordt de badkamer ook als laatste verbouwd, maar ik denk dat de douche er wel uit moet als de muur eenmaal gesloopt wordt, helaas.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Zeer goed idee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:46 schreef ozzyat105 het volgende:
Als ik jullie was zou ik de verbouwing van de badkamer voor het laatst bewaren. Dan kun je iig gewoon douchen.
Ja je hebt goed je paardje geholpen!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:44 schreef k-Rin het volgende:
Terugvindpost!
Hout uit de gang wegslopen was tof.
Daar zijn paardjes voor!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:06 schreef Syytön het volgende:
[..]
Ja je hebt goed je paardje geholpen!
Ja.. ik heb eigenlijk teveel betaald, maar ik heb al 9000 van de vraagprijs gekregen, dus lager wilden ze niet gaan. De vorige bewoner had het voor ook wel een tamelijk hoge prijs. Komt nog bij dat dit huis na drie dagen al verkocht was, maar deze mensen kregen de financiering niet rond, en zij waren op 142.000 uitgekomen... Ik heb het huis ook weer gekocht 5 dagen nadat het weer in de verkoop zat.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:36 schreef Charisma het volgende:
gefeli met dit mooie huis ! mijn woning is precies hetzelfde gesneden, ik woon ook in Den Haag
vond het wel veel geld voor wat je krijgt en nog moet gaan verbouwen..het plafont is zeker verlaagd en eronder kan nog het oude gestucte plafont zitten met van die mooie afwerkingen, als je dit ook nog wilt herstellen dan kost het echter nog een hoop centen meer
Leuke ontdekking !quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Gizmore het volgende:
Bij nadere inspectie kwamen we er achter dat ook onze deuren het slachtoffer zijn geworden van de (jaren '70) moderniseringGelukkig hebben we ze snel uit hun lijden verlost door ze te bevreiden van deze opgetimmerde platen.
Ja, ik heb al aangegeven, alleen met bon ivm hypotheek, maar dat is geen probleem, het is gewoon een klusbedrijf. Ze zijn vandaag langsgeweest voor een offerte.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:11 schreef dahei het volgende:
Leuk huis, maar ik denk dat je wel krap zit met je budget gezien je plannen. Ik lees dat je polen gaat inschakelen. Als je het arbeidsloon ook gaat betalen van je hypotheek moet je wel bonnetjes hebben, ik weet niet of dat gaat lukken?
Misschien is het 't verstandigst om zaken die kunnen wachten tot 't laatst te bewaren, het is lullig als je straks een mooie tuin hebt, maar geen slaapkamer.
Veel succes met klussen!
Dat was me op die foto niet eens opgevallenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:21 schreef Dromer het volgende:
Op die foto van de tuin zie je meteen al een gluur achterbuur.
Zo, jullie tuin is aardig opgeknapt, ziet er goed uit hoor!quote:Op zondag 10 augustus 2008 07:31 schreef dahei het volgende:
Leuk om jullie zo te zien klussen. Je bent lekker bezig!
Je hebt trouwens dezelfde fout gemaakt als ikzelf, je hebt de stronken van de struiken en bomen erg laag bij de grond afgesnoeid waardoor het nu een stuk moeilijker is om de stronken eruit te halen. Je hebt geen "wig effect meer". Nu moet ik wel zeggen dat de grond hier in Zoetermeer wat kleiachtiger is dan in Den Haag, maar het zal uiteindelijk wel lukken. Ik heb hier nog een Lier-ratel liggen die wij hebben gebruikt om de stronken mee uit de grond te "krikken". Je moet alsnog graven, maar dat ding heeft 1200kg trekkracht, wat best wel helpt. Als je hem nodig hebt mag je hem gratis komen halen waarbij ik het wel zou waarderen als je hem, nadat je klaar bent, weer aan een andere fokker beschikbaar stelt.
Nu ik goed naar de foto's (de bladeren) kijk zie ik dezelfde planten die bij ons groeiden. Heb je een schaduwtuin? Dit zijn planten die het voornamelijk goed in de schaduw doen?
Dit is trouwens onze tuin:
[..]
ik stuur je een pmquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:06 schreef dahei het volgende:
@Charisma, ik regel het in eerste instatantie via Syytön, dan regel jij het maar via haar. Lijkt me het meest eerlijk. Mocht Syytön hem toch niet willen, dan laat ik het wel even weten.
@Syytön, ik werk in Den Haag (Centrum). Wat mij betreft neem ik hem maandag of dinsdag mee en pik je hem bij me op. Laat het maar even horen
Lijkt me overigens lastig om te klussen zonder auto, in mijn laatste klusperiode bleef ik heen en weer rijden voor spulletjes.
Denk overigens niet dat het zonder moeite gaat... Zeker de penwortel die diep naar beneden recht onder de stam is, zit vaak (te) goed vast.
ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihiquote:Op maandag 11 augustus 2008 20:07 schreef dahei het volgende:
Ik heb weer een mailtje aan Syytön gestuurd.
nee klopt, we zijn er alleen 's avonds..quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 14:01 schreef Charisma het volgende:
[..]
ja dat dacht je maar die kwam bij mij terecht hihi![]()
ik ben trouwens net langsgereden maar er was niemand thuis
aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langsquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:20 schreef Syytön het volgende:
[..]
nee klopt, we zijn er alleen 's avonds..alleen morgen is Gizmore er 's middags.
Eh nee dat is de bel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:22 schreef Charisma het volgende:
[..]
aahja, nou is was toevallig in de buurt en dacht ik rij even langs
trouwens,,, ik hoorde steeds een koekoek toen ik door de brievenbus gluurde..hebben jullie een koekoek in de tuin????of een oude klok aan de muur hangen met een koekoek er in ?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:11 schreef Syytön het volgende:
[..]
Eh nee dat is de bel.
Volgens mij had je 'm te enthousiast ingedrukt, want hij was blijven hangen, dus toen we gisteravond binnenkwamen hoorde we dat dat ding.![]()
Moet nog even vervangen worden door een normale TRING bel.
het is trouwens nog niet echt gelukt met de lier, omdat we 'm nergens aan vast kunnen zetten, er staan verder geen bomen in de tuin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |