abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67237003
Hallo Klussers en Woners,

Ik weet dat er al meerdere topics zijn geweest over muizen, muizen vangen, muizen doden, muizen gif etc. Maar toch open ik een nieuwe met mijn probleem er in.

Vorige week hebben we in het studentenhuis waar ik woon een muis gesignaleerd. Zelf heb ik in de 2 jaar dat ik hier woon nog nooit een muis of sporen van een muis gevonden. Het verbaasd mij dat we eigenlijk dat we die nu pas zien (oud huis, 9 bewonders, oude muren, plafonds, hoekjes en gaatjes genoeg.).

Toen ik alle hoekjes van mijn kamer ging inspecteren vond ik muizensporen, geen geknaag gelukkug, wel keutels . Deze lagen er normaal nooit, dus de muis is er pas, of komt nog maar net zijn holletje uit. Ook op de kamer van mijn buurmeisje/huisgenote liggen sporen. De rest van het huis (3 verdiepingen totaal, 3 personen per verdieping) menen niets gezien te hebben.

Wij hebben nu gif geplaatst in onze 2 kamers, op drie plekken staan er zakjes met paarse korrels. Dit gif zou de muis moeten uitdrogen, wel moet de muis hier een aantal dagen van eten wil het effect hebben.

Wij dachten na 3 dagen geknabbel aan 1 zakje (duidelijke sporen te zien elke dag): "Mooi, nu gaat hij dood!". Mooi niet dus, al 5 nachten achter elkaar is er met 2 van de zakjes gerommeld, de muis lijkt niet dood te gaan.

Wat denken jullie? Familie muis moet allemaal nog even eten? Muis wilt niet dood gaan? Muis eet er te weinig van? Heb ik ander gif nodig?

Ook denk ik er aan een klem te plaatsen, maar ik ben niet zo'n held. Mijn buurmeisje al helemaal niet, die vindt het nu al zielig en zou het gif liever weg halen (tot ze de muis een 2e keer zag, nu moet hij wel dood )

Kortom:
Muis in huis.
Muis gaat niet dood.
Wat nu?
pi_67237047
rattengif

werkt een stuk beter
No Guts, No Glory
pi_67237081
Klemmetjes met Calve pindakaas
pi_67237183
Ruim je eten netjes op, dicht gaten en kieren af, en neem een kat.
pi_67237192
Dat gif heeft een paar dagen nodig meen ik, dus geef het nog even tijd. valletjes plaatsen wil ook wel helpen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_67237248
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:21 schreef Gripper het volgende:
Dat gif heeft een paar dagen nodig meen ik, dus geef het nog even tijd. valletjes plaatsen wil ook wel helpen.
Ja, drie dagen staat op de verpakking... is nu dus al 5 dagen.

Al het eten is (op mijn kamer) goed opgeruimd. Of dat op alle 9 kamers zo is kan ik helaas niet garanderen.
pi_67237625
<ONZ is verderop>

[ Bericht 78% gewijzigd door Chell op 20-03-2009 14:08:42 ]
Din jävla kuk!
pi_67237796
Een diervriendelijke muizenval kopen bij de dierenwinkel. Blokje kaas of iets anders wat muizen lekker vinden erin doen. Val op een plek zetten waar de muis frequent komt. Wachten tot de muis erin zit...(deurtje valt automatisch dicht) en de muis elders (in het bos of zo) loslaten Werkt prima!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:46:33 #10
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67237891
Gewoon een muizenval neerzetten, veel effectiever.
Primum non nocere
pi_67238189
<ONZ is verderop>

[ Bericht 92% gewijzigd door Chell op 20-03-2009 14:08:59 ]
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 maart 2009 @ 14:08:26 #12
95752 crew  Chell
Kluns
pi_67238474
Mensen het is hier geen ONZ, graag serieuze reacties!
pi_67238547
Tja, voor elke muis die je ziet schijnen er 10 te zitten.
Dus het kan wel even duren ja.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:08 #14
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67238640
Je moet de zakjes wel openmaken en leeggieten in het bijbehorende doosje... als je tenminste het gif hebt dat ik denk dat je hebt.
En verder doet pindakaas op een old-skool muizenval ook goed zijn werk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:13:55 #15
31260 Finch
Stay close
pi_67238664
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:42 schreef kissa het volgende:
Een diervriendelijke muizenval kopen bij de dierenwinkel. Blokje kaas of iets anders wat muizen lekker vinden erin doen. Val op een plek zetten waar de muis frequent komt. Wachten tot de muis erin zit...(deurtje valt automatisch dicht) en de muis elders (in het bos of zo) loslaten Werkt prima!
Inderdaad, werkt perfect..

gewoon zoiets kopen (of een andere uitvoering)
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_67238703
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:42 schreef kissa het volgende:
quote:
Met de traditionele klapvallen of lijmplanken is dat wel anders.
De Vries: ‘De dieren raken in die vallen vaak zo in de stress dat ze hun eigen pootjes doorknagen.’
En de lijkjes liggen vervolgens te stinken.
Zo vriendelijk zijn de de klapvalletjes/kooitjes dus ook niet...
pi_67238771
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Je moet de zakjes wel openmaken en leeggieten in het bijbehorende doosje... als je tenminste het gif hebt dat ik denk dat je hebt.
En verder doet pindakaas op een old-skool muizenval ook goed zijn werk.
Ik heb heb het zakje verdeeld in meerdere zakjes en die even ingeknipt.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:17:53 #18
31260 Finch
Stay close
pi_67238823
Een muizenval is een apparaat dat in staat is muizen te vangen of te doden. Dit kan op verschillende manieren, maar de meeste muizenvallen gebruiken aas om de knaagdieren te lokken. Het te gebruiken aas hangt af van de te vangen muizensoort. Bij de huismuis is kaas en spek favoriet, maar ook chocola is zeer geliefd. De veldmuis is goed te vangen met een stukje (hazel)noot of zaad, zoals een maīskorrel en de rosse woelmuis met een stukje wortel.

De bekendste muizenvallen bestaan uit een plankje met daarop een scharnierend bevestigde metalen beugel, die met behulp van een veer is gespannen en wordt tegengehouden door een soort vergrendeling. Een stukje aas ligt op een scharnierend plateautje, dat bij beweging de vergrendeling opheft. De beugel wordt door de veer teruggeklapt, waarbij de ongelukkige muis tussen plankje en beugel bekneld komt te zitten. Meestal gaat dit zo snel en met zoveel kracht dat de muis zijn nek of rug breekt en meteen dood is.

van <Link>
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:17:54 #19
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67238825
Als hij duidelijk van het gif eet, gaat hij best wel dood. Duurt gewoon even.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:46:51 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_67239744
Ik heb ook muizen gehad vroeger in mijn studentenhuis.
De oplossing: zorg dat er geen etensresten open en blootliggen (helaas, dat wordt idd afwassen). Bewaar voedsel in dichte (kunststof) dozen oid waar de muizen niet bijkunnen; keukenkastjes zijn niet meer veilig.
Op deze manier zorg je dus dat er geen voedsel voor de muis meer te vinden is.
Vervolgens leen je voor een paar weken een kat van iemand, of nog beter 2 katten. Het maakt niet uit of ze de muizen vangen, het zal ze iig afschrikken.
Gegarandeerd dat de muizen weggaan.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_67239826
Het makkelijke van klemmetjes is dat je meteen weet dat de muis dood is. Als je hem gif geeft kan hij op een plek doodgaan, waar je een week later met schoonmaken opeens een lijk tegenkomt. Zoals eerder gezegd:
Klemmetjes met pindakaas (werkt bij mij retegoed)
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:54:15 #22
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67239968
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:15 schreef nuget het volgende:
rattengif

werkt een stuk beter
Als je in een oud huis woont met hollen vloeren, muren etc. is dit geen slim idee. De doden beesten gaan rotten en dat is geen feest en al helemaal niet als het warmer wordt. Ik zou een muis-/diervriendelijke muizenval kopen en zorg in de tussentijd dat er nergens etensresten slingeren, anders heb je er binnen no-time heel veel!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_67241760
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 14:54 schreef Nijns het volgende:

[..]

Als je in een oud huis woont met hollen vloeren, muren etc. is dit geen slim idee. De doden beesten gaan rotten en dat is geen feest en al helemaal niet als het warmer wordt. Ik zou een muis-/diervriendelijke muizenval kopen en zorg in de tussentijd dat er nergens etensresten slingeren, anders heb je er binnen no-time heel veel!
Precies, geen goed idee. We hebben nu gif waar de muis van uit zou moeten drogen zodat je er geen last van hebt als je hem (niet) terug zou vinden.

Ik denk dat ik gewoon een paar klemmen ga plaatsen dit weekend.
pi_67253955
Ouderwetse vallen (de Tom en Jerry versie zeg maar) werken enorm goed. beetje pindakaas of gewone kaas als lokmiddel, gegarandeerd succes.
A mind with a heart of it's own
pi_67257053
Gewoon jouw kamer dicht purren
Geen eten op jou kamer laten, of alles in metalen bussen opbergen
dan ben jij er vanaf
Het werkt alleen minder als je hele huis dit gaat doen
Liefde en infectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')