Hallo Klussers en Woners,
Ik weet dat er al meerdere topics zijn geweest over muizen, muizen vangen, muizen doden, muizen gif etc. Maar toch open ik een nieuwe met mijn probleem er in.
Vorige week hebben we in het studentenhuis waar ik woon een muis gesignaleerd. Zelf heb ik in de 2 jaar dat ik hier woon nog nooit een muis of sporen van een muis gevonden. Het verbaasd mij dat we eigenlijk dat we die nu pas zien (oud huis, 9 bewonders, oude muren, plafonds, hoekjes en gaatjes genoeg.).
Toen ik alle hoekjes van mijn kamer ging inspecteren vond ik muizensporen, geen geknaag gelukkug, wel keutels

. Deze lagen er normaal nooit, dus de muis is er pas, of komt nog maar net zijn holletje uit. Ook op de kamer van mijn buurmeisje/huisgenote liggen sporen. De rest van het huis (3 verdiepingen totaal, 3 personen per verdieping) menen niets gezien te hebben.
Wij hebben nu gif geplaatst in onze 2 kamers, op drie plekken staan er zakjes met paarse korrels. Dit gif zou de muis moeten uitdrogen, wel moet de muis hier een aantal dagen van eten wil het effect hebben.
Wij dachten na 3 dagen geknabbel aan 1 zakje (duidelijke sporen te zien elke dag): "Mooi, nu gaat hij dood!". Mooi niet dus, al 5 nachten achter elkaar is er met 2 van de zakjes gerommeld, de muis lijkt niet dood te gaan.
Wat denken jullie? Familie muis moet allemaal nog even eten? Muis wilt niet dood gaan? Muis eet er te weinig van? Heb ik ander gif nodig?
Ook denk ik er aan een klem te plaatsen, maar ik ben niet zo'n held. Mijn buurmeisje al helemaal niet, die vindt het nu al zielig en zou het gif liever weg halen (tot ze de muis een 2e keer zag, nu moet hij wel dood

)
Kortom:
Muis in huis.
Muis gaat niet dood.
Wat nu?