abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40096277
Ongeveer anderhalve week geleden zat ik nietsvermoedend 's avonds achter mijn pc toen ik opeens wat geritsel achter me hoorde en vrolijk een muisje uit de prullenbak omhoog zag komen. Hij liep mijn kant op, stak in het voorbijgaan nog even z'n middelvinger naar me omhoog (of verbeeldde ik me dat nou?) en kroop weg achter de kachel.

Ik woon in een flat van vier hoog, er zijn geen verdiepingen boven mij, en vorig jaar kwam m'n onderbuurvrouw al eens vragen of ik ook zo'n last van muizen had, wat in de zes jaar dat ik hier woon nooit eerder het geval was, maar nu dus wel. Ik kan in mijn woonkamer een buitendeur open doen, daar zit wel zo'n rekje voor dat ik niet naar beneden kan kukelen maar meestal heb ik die deur in de klap-stand staan, dan zit-ie aan de onderkant dicht en aan de bovenkant staat hij een decimeter open. In mijn keuken is gewoon een buitendeur naar het balkon en daar heb ik ook altijd zo'n klapraampje open staan. Toen ik die eerste muis ontdekte, had ik net die dag alle deuren wagenwijd opengehad om het een beetje koeler te laten worden in m'n flat. Ik heb meteen die prullenbak die in mijn woonkamer staat geleegd en heb in mijn woonkamer de deur naar de gang dichtgedaan en heb de buitendeur 's nachts een klein stukje open laten staan in de hoop dat de muis bij gebrek aan eten in mijn woonkamer weer naar buiten zou gaan. Daarna heb ik hem niet meer gezien of gehoord.

In mijn slaapkamer staat permanent het raam wagenwijd open met horgaas ervoor en de deur houd ik daar zoveel mogelijk dicht (eigenlijk voornamelijk tegen muggen). Gisteravond werd het wat koeler buiten en omdat het in mijn slaapkamer warmer was dan in de andere vertrekken omdat het daar niet doortocht, heb ik ook daar de hele avond mijn deur opengezet en ook de keukendeur naar mijn balkon, zodat het zou doorwaaien. En jawel, nu zit er tot mijn grote afgrijzen een muis in mijn slaapkamer. Dat muisje in mijn woonkamer was echt een schatje, ik kan niet anders zeggen en dat terwijl ik echt niks met dieren heb, maar een muis in mijn slaapkamer vind ik echt een nachtmerrie! Ik werd wakker door het geluid, deed mijn ogen open en zag zo op ooghoogte een muis voorbijschieten. Vervolgens hoorde ik niets meer en heb ik liggen hopen dat ik het had gedroomd, maar na een tijdje hoorde ik hem echt duidelijk lopen (toen ik mijn ogen opendeed liep hij ws. over mijn verwarming, althans, het idee dat hij misschien over het randje van mijn bed liep wil ik liever verdringen).

Ik heb m'n kussen en laken gepakt en ben in mijn woonkamer op de bank gaan liggen, of liever gezegd, ik deed ook daar geen oog meer dicht en ben toen maar op het internet gaan zoeken naar bestrijdingsmiddelen. Ik heb de deur in mijn slaapkamer dicht gedaan. Maar nu zit ik met een dilemma: want als dat beest gewoon via de deur naar binnen is gelopen, dan zit hij nu dus vast in mijn slaapkamer. Mijn raam staat weliswaar open, maar daar zit horgaas voor. Voor geen goud ga ik meer in die slaapkamer slapen voordat ik zeker weet dat in ieder geval deze muis geëlimineerd is. Waar kan ik op zondag in Utrecht muizenvallen of muizengif kopen? En volgende week zaterdag ga ik een week weg, ik ben ook een beetje bang dat als ik nu gif ga strooien, ik als ik terugkom van vakantie allemaal dooie muizenlijken tussen m'n beddengoed vind. Aaarrrggghhh! Wat kan ik nou het beste doen? Deuren naar de gang en naar het balkon wel of niet open doen zodat hij weg kan, of haal ik dan alleen maar meer muizen binnen? Maar ik wil met deze hitte ook niet in een potdicht huis opgesloten zitten. En moet ik wel of niet met gif beginnen terwijl ik over zes dagen hier een week weg ben? En waar koop je zoiets überhaupt?

Sorry voor het lange verhaal...
  Forum Admin zondag 23 juli 2006 @ 07:09:01 #2
58651 crew  murp
murp
pi_40096316
quote:
Op zondag 23 juli 2006 06:54 schreef _Floddertje_ het volgende:

Sorry voor het lange verhaal...
zo smorgens vroeg... hoe durf je!
pi_40096600
koop een kat
  zondag 23 juli 2006 @ 08:37:14 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_40096628

ik heb me smakelijk vermaakt zo op de vroege morgen, dankjewel!
Huilen dan.
pi_40096797
Zet een valletje en morgen heb je 'm. En die koop je bijvoorbeeld bij een "DHZ" zaak.
pi_40097170
quote:
Op zondag 23 juli 2006 08:37 schreef Isdatzo het volgende:

ik heb me smakelijk vermaakt zo op de vroege morgen, dankjewel!
Ik zag vier reacties en hoopte daarin de antwoorden op al mijn vragen aan te treffen. Tref ik leedvermaak, boehoeee.

Ik zal eens even gaan zoeken of er een doe-het-zelf-zaak hier in de buurt vandaag open is zodat ik een val kan kopen. Het jachtseizoen is begonnen! Jammer dat ik zo'n weekhartige schijterd ben en nu al opzie tegen het tsjak!-geluid als dat ding dichtknalt. Ik denk dat ik maar een paar dagen watjes in m'n oren doe.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:12:03 #7
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_40097242
Muizenvallen..
en denk maar niet dat die muizen altijd door de deur of raam naar buiten gaan. Zou snel zorgen dat ze allemaal doodgemaakt worden.
Zorg dat je nergens etenswaar achter laaat, geen restjes op borden, afvalzakken zsm weghalen, etcetc.

Ze vreten overal doorheen, kan goed zijn dat ze via de muren door je huis wandelen, verstandig om even naar kleine gaten te zoeken (bv achter een (koel)kast).

oh en als je er 1 ziet, zijn er ws n stuk meer..
Hierbij distantieer ik mij volledig van het bovenstaande.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:13:04 #8
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_40097252
quote:
Op zondag 23 juli 2006 10:12 schreef Draaim0len het volgende:
Muizenvallen..
en denk maar niet dat die muizen altijd door de deur of raam naar buiten gaan. Zou snel zorgen dat ze allemaal doodgemaakt worden.
Zorg dat je nergens etenswaar achter laaat, geen restjes op borden, afvalzakken zsm weghalen, etcetc.

Ze vreten overal doorheen, kan goed zijn dat ze via de muren door je huis wandelen, verstandig om even naar kleine gaten te zoeken (bv achter een (koel)kast).

oh en als je er 1 ziet, zijn er ws n stuk meer..
cookie fuckup
/-=]
|o-0
~~~`
pi_40097294
het is toch een gegeven dat je voor elke muis die je ziet. er nog 7 hebt die je niet ziet?
pi_40097594
In een flat... 4 hoog, is dat best netjes. Grote kans dat ze dan in de muren zitten, en de vloer ook wel. zijn waarschijnlijk vanaf beneden omhoog gekomen.

Je beste gok zal muizen / rattengif zijn, flink veel, in de meeste kieren en naden, achter kasten, wasmachines, koelkasten etc.

Maar, als je huurt, en op 4 hoog muizen hebt, zou ik ook eens aan de bel trekken bij de verhuurder. want muizen komen echt niet uit zichzelf 4 verdiepingen omhoog, dan zitten de nesten waarschijnlijk lager.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_40097628
Ja, muizen hebben grote families en ze wonen allemaal gezellig bij elkaar. Een kat nemen is wel een goede oplossing, dan blijven die muizen echt wel weg, maar ja, als je lang weggaat....

Vraag die ene leuke buurman of ie je poes eten wil geven als je weg bent?
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
pi_40097643
Het is geen huurflat maar een koopflat, dus ik kan niet naar een verhuurder stappen. De mensen onder mij huren wel (het waren eerst huurflats maar ze zijn daarna in de verkoop gegooid). En jullie moeten niet zulke afschuwelijke dingen zeggen over hoeveel het er zijn.
  zondag 23 juli 2006 @ 10:44:44 #13
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_40097671
quote:
Op zondag 23 juli 2006 10:40 schreef Deadl0ck het volgende:
In een flat... 4 hoog, is dat best netjes. Grote kans dat ze dan in de muren zitten, en de vloer ook wel. zijn waarschijnlijk vanaf beneden omhoog gekomen.

Je beste gok zal muizen / rattengif zijn, flink veel, in de meeste kieren en naden, achter kasten, wasmachines, koelkasten etc.
Heb je ooit wel een muis of rat dood zien gaan aan gif??

Als je een beetje gevoel in je donder hebt, zet dan een paar vallen en hoop dat ze in een klap dood zijn. .
power to the people
  zondag 23 juli 2006 @ 10:45:36 #14
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_40097689
Heb ooit een keer één muis aangetroffen in huis.
't schijnt dat die beestjes ook tegen een muur op kunnen klimmen

Toen ben ik met de stofzuiger achter 'm aan gegaan, en heb 'm opgezogen.
Daarna nooit mee last gehad...
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_40097700
quote:
Op zondag 23 juli 2006 10:42 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Ja, muizen hebben grote families en ze wonen allemaal gezellig bij elkaar. Een kat nemen is wel een goede oplossing, dan blijven die muizen echt wel weg, maar ja, als je lang weggaat....

Vraag die ene leuke buurman of ie je poes eten wil geven als je weg bent?
Een kat nemen is echt geen optie voor mij, dat vind ik een veel te rigoreuze oplossing om van die muizen af te komen. Ik ben helemaal geen dierenmens, een huisdier is niks voor mij.
pi_40097738
Als je het over humaan wilt hebben, moet je muisvriendelijke vallen kopen. Klapvallen zijn afschuwlijk. Beesten gaan 90% van de tijd niet in 1 keer dood, en spartelen vaak nog uren na, zijn verlamd, or sterven van honger of dorst.

Als je goed gif hebt, zijn ze tenminste snel dood, na het eten ervan. De reden dat je ze er niet aan dood ziet gaan, is omdat ze over het algeheel genomen dood gaan in hun hol, plaats van welbehagen, waar je naar toe zou gaan, als je je ziek voelt.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
pi_40097767
quote:
Op zondag 23 juli 2006 10:44 schreef beestjuh het volgende:
Als je een beetje gevoel in je donder hebt, zet dan een paar vallen en hoop dat ze in een klap dood zijn. .
Ik heb bij muizenvallen altijd het beeld dat het bloed alle kanten op spat als zo'n ding dichtklapt. Van het idee zo'n half geplette muis te moeten verwijderen word ik ook al niet echt vrolijk. Als ik Hans Klok nou eens bel, zou die ze niet met een vingerknip kunnen weg goochelen?
pi_40098133
De muizen komen inderdaad waarschijnlijk via de loze ruimtes tussen jouw vloer en het plafond van de onderburen in jouw huis. Een deur of raam open laten staan maakt niet uit. De muizen alleen in jouw huis bestrijden heeft dan ook weinig nut. Huur een verdelger in en deel de kosten over alle bewoners indien mogelijk.

Ik heb hetzelfde euvel in mijn vorige flatwoning meegemaakt. Als je niets doet wordt de overlast echt erger, en er zijn inderdaad ongeveer zeven! keer meer muisjes dan je ziet. Gruwel!
Ik ben begonnen met een 'muisvriendelijke' val en heb het beestje in een weiland uitgezet. Het hielp niet omdat de muisjes zich hadden gevestigd in de ruimtes tussen plafond en vloer in de hele flat. De verhuurder heeft toen een verdelger in de arm genomen.
Het opruimen van de lijkjes is , maar dan is het over.

Sterkte.
  zondag 23 juli 2006 @ 11:09:12 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_40098144
Heb je geen kennissen met een kat?

Vraag of je die kat een weekje of zo mag lenen, misschien dat de geur van het beest al voldoende is om de muizen voor een behoorlijke tijd weg te jagen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_40098438
quote:
Op zondag 23 juli 2006 10:49 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ik heb bij muizenvallen altijd het beeld dat het bloed alle kanten op spat als zo'n ding dichtklapt. Van het idee zo'n half geplette muis te moeten verwijderen word ik ook al niet echt vrolijk. Als ik Hans Klok nou eens bel, zou die ze niet met een vingerknip kunnen weg goochelen?
neuh da's onzin van dat bloed. Ze worden er alleen een beetje platter van. Ik heb zo'n herbruikbare plastic val gekocht, waar al zo'n kaasgeur op zat. Het is één klapje en een uurtje later pak je de val op en dump je de muis in de vuilnisbak. Zo heb ik er zeven kunnen vangen.

Overigen staat luizen erom bekend dat ze luizen hebben...hmm
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
pi_40098450
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:08 schreef Grobbenkuiken het volgende:
De muizen komen inderdaad waarschijnlijk via de loze ruimtes tussen jouw vloer en het plafond van de onderburen in jouw huis. Een deur of raam open laten staan maakt niet uit. De muizen alleen in jouw huis bestrijden heeft dan ook weinig nut. Huur een verdelger in en deel de kosten over alle bewoners indien mogelijk.

Ik heb hetzelfde euvel in mijn vorige flatwoning meegemaakt. Als je niets doet wordt de overlast echt erger, en er zijn inderdaad ongeveer zeven! keer meer muisjes dan je ziet. Gruwel!
Ik ben begonnen met een 'muisvriendelijke' val en heb het beestje in een weiland uitgezet. Het hielp niet omdat de muisjes zich hadden gevestigd in de ruimtes tussen plafond en vloer in de hele flat. De verhuurder heeft toen een verdelger in de arm genomen.
Het opruimen van de lijkjes is , maar dan is het over.

Sterkte.
Ah oké, bedankt voor de tip, dan ga ik maar eens bij m'n buren langs. Wel frappant dat ik precíes nadat ik mijn slaapkamerdeur een paar uur wagenwijd open heb gehad, een muis in mijn slaapkamer heb. Wat doet zo'n beest überhaupt in mijn slaapkamer, er is daar niets-nul-komma-noppes aan eten te halen.
pi_40098577
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:23 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ah oké, bedankt voor de tip, dan ga ik maar eens bij m'n buren langs. Wel frappant dat ik precíes nadat ik mijn slaapkamerdeur een paar uur wagenwijd open heb gehad, een muis in mijn slaapkamer heb. Wat doet zo'n beest überhaupt in mijn slaapkamer, er is daar niets-nul-komma-noppes aan eten te halen.
staat daar je pc? misschien wassie op zoek naar gezelschap
  zondag 23 juli 2006 @ 11:34:24 #23
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40098659
Waarom zijn veel mensen zo bang voor muizen? Een tijdje terug ook muis in huis. Ik moest ze er maar uit werken. Heb hem gevangen met een boodschappentas en buiten gezet. Maar moest wel geduld hebben er voor. Zat 's avonds laat te kijken naar het dier. Deze zat lekker rond te rennen door de woonkamer en ging de banken in enzo. En tegen de muur klimmen. Zo mooi diertje En zo lief zag het er uit.

Verder doen muizen niets hoor. Hoef je niet bang voor te zijn. Koop een diervriendelijke val.
pi_40098730
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:34 schreef TechXP het volgende:

Verder doen muizen niets hoor.
vertel dat onze bedrading maar! R.I.P

zondag 23 juli 2006 @ 11:40:47 #25
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_40098776
quote:
Op zondag 23 juli 2006 11:34 schreef TechXP het volgende:
Waarom zijn veel mensen zo bang voor muizen?
- ze knagen van alles kapot
- ze hebben vaak vlooien
- ze brengen ziektes over (m.n. door de uitwerpselen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')