Ik heb nu sinds een paar dagen weer last van in elk geval 1 muis.
Ik heb 2 jaar geleden dit huis gekocht en helemaal verbouwd. Omdat we de zwevende houtenvloer zo leuk vonden hebben we die gehandhaaft, maar wel helemaal dicht gemaakt.
Op 1 plekje na. Vanwege de nieuwe keuken hebben we 1 gaatje in de vloer zitten voor de afvoer van de vaatwasser.
Omdat ik wat lui was heb ik dat gat wat groter gemaakt zodat er ruim 3 slangen in pasten.
Dat gat zit fetielijk in een keukenlade waar ik, tot dit weekend, behoorlijik wat etenswaren bewaarde: macaroni, spaghetti, noedels, hagelslag etc.
Oktober vorig jaar al eens opgemerkt dat er iets aangeknaagd was. Ik dacht kut een muis en ben gelijk in de winkel van die lokdoosjes gaan halen van Bayer. De lokdoosjes werden genegeerd en ik vond verder niets meer, dus ik dacht dat alleen de dreiging van biologische oorlogsvoering al voldoende was om de muis naar een ander huis te laten gaan.
Tot afgelopen zondag en ik hagelslag op mijn brood wilde en er achter kwam dat heel mijn etenslade vergeven was van de keutels en pies.
Ik heb vervolgens alles schoongemaakt, de lades opnieuw ingedeeld zodat hij alleen maar bij wat pannen kan komen (die ik dus nu steeds moet afwassen voor gebruik

). Gisteren betrapte ik hem erop dat hij van het gif in het lokdoosje aan het vreten was. Of beter, mijn vriendin betrapte hem, want ik had geen zin om hem te zien (held dat ik ben).
Een flinke dikke muis was lekker aan de rode gifkorrels aan het vreten.
Vraag is: hoe kom ik zo snel mogellijk van het beestje af?
PS ik ben allergisch voor katten, dus een tom & jerry scenario is helaas geen optie.
PPS Ik post dit hier en niet in F&F omdat ik een zo efficient mogelijke manier zoek en niet (noodzakelijk) de meest diervriendelijke.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"