abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2008 @ 07:29:53 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58080625
Ik heb nu sinds een paar dagen weer last van in elk geval 1 muis.
Ik heb 2 jaar geleden dit huis gekocht en helemaal verbouwd. Omdat we de zwevende houtenvloer zo leuk vonden hebben we die gehandhaaft, maar wel helemaal dicht gemaakt.
Op 1 plekje na. Vanwege de nieuwe keuken hebben we 1 gaatje in de vloer zitten voor de afvoer van de vaatwasser.
Omdat ik wat lui was heb ik dat gat wat groter gemaakt zodat er ruim 3 slangen in pasten.

Dat gat zit fetielijk in een keukenlade waar ik, tot dit weekend, behoorlijik wat etenswaren bewaarde: macaroni, spaghetti, noedels, hagelslag etc.

Oktober vorig jaar al eens opgemerkt dat er iets aangeknaagd was. Ik dacht kut een muis en ben gelijk in de winkel van die lokdoosjes gaan halen van Bayer. De lokdoosjes werden genegeerd en ik vond verder niets meer, dus ik dacht dat alleen de dreiging van biologische oorlogsvoering al voldoende was om de muis naar een ander huis te laten gaan.
Tot afgelopen zondag en ik hagelslag op mijn brood wilde en er achter kwam dat heel mijn etenslade vergeven was van de keutels en pies.

Ik heb vervolgens alles schoongemaakt, de lades opnieuw ingedeeld zodat hij alleen maar bij wat pannen kan komen (die ik dus nu steeds moet afwassen voor gebruik ). Gisteren betrapte ik hem erop dat hij van het gif in het lokdoosje aan het vreten was. Of beter, mijn vriendin betrapte hem, want ik had geen zin om hem te zien (held dat ik ben).
Een flinke dikke muis was lekker aan de rode gifkorrels aan het vreten.

Vraag is: hoe kom ik zo snel mogellijk van het beestje af?

PS ik ben allergisch voor katten, dus een tom & jerry scenario is helaas geen optie.

PPS Ik post dit hier en niet in F&F omdat ik een zo efficient mogelijke manier zoek en niet (noodzakelijk) de meest diervriendelijke.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 16 april 2008 @ 07:51:15 #2
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58080753
De diervriendelijke manier is ook erg efficient hoor. Heb ik vorig jaar ook gedaan.
Je gewoon koopt zo'n muizenval met zo'n kooitje met klapdeur. Ik had er er wat brood+pindakaas in gedaan, en een uurtje of 4 later was ie gevangen. Heb hem daarna in de polder weer los gelaten

Die gifkorrels zullen best wel werken, alleen je weet niet waar de muis dood gaat. Als je pecht hebt gaat hij op een plek dood in je huis waar je niet bij kunt komen, maar waar vandaan de rotte lijklucht zich wel door je huis kan verspreiden... Dan heb je pas echt een probleem!

[ Bericht 0% gewijzigd door Automatic_Rock op 16-04-2008 08:19:42 ]
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58080956
quote:
Op woensdag 16 april 2008 07:51 schreef Automatic_Rock het volgende:

Die gifkorrels zullen best wel werken, alleen je weet niet waar de muis dood gaat. Als je pecht hebt gaat hij op een plek dood in je huis waar je niet bij kunt komen, maar waar vandaan de rotte lijklucht zich wel door je huis kan verspreiden... Dan heb je pas echt een probleem!
Door die gifkorrels droogt het muizenlijkje in. Als het goed is gaat het dan in principe niet stinken.
  woensdag 16 april 2008 @ 08:16:24 #4
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_58080988
Muizenklemmen met pindakaas werken heel goed.
Ik heb zo 19 muizen in twee weken tijd gevangen..
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  woensdag 16 april 2008 @ 08:19:33 #5
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58081021
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:13 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Door die gifkorrels droogt het muizenlijkje in. Als het goed is gaat het dan in principe niet stinken.
Dat is ook wat ik hoop inderdaad..ik weet ook waar ze doodgaan... onder mijn vloer als het goed is
Sowieso ga ik dnek ik maar eens met wat pur aan de gang in mijn keukenkastje.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 16 april 2008 @ 08:21:53 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58081052
quote:

[..]

Ah ok, dat wist ik niet
Maargoed, ik blijf toch bij de diervriendelijke manier, dat is net zo efficiënt. Ik ga niet iets dood maken als hij/zij/het niet dood hoeft
  woensdag 16 april 2008 @ 08:32:56 #7
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58081202
Ik heb van alles geprobeerd, maar het beste werkte uiteindelijk rattenlijm. Leg ergens een stuk karton of een plankje neer waar de muis loop (bijvoorbeeld rond dat gat), hij blijft plakken en je gooit 'm zo weg.
  woensdag 16 april 2008 @ 08:33:54 #8
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_58081216
quote:

Als het goed is ja. Toen ik op die manier een muis om zeep hielp liepen het lijkvocht en de maden eruit tegen de tijd dat ik 'm vond.
  woensdag 16 april 2008 @ 09:40:46 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_58082260
ouderwetse muizenval
schijnt dat de muizen waar je je muis los laat de nieuwe muis niet diggen en hem alsnog killen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_58082404
Voor mij de combinatie klemmen met pindakaas en gif
Want alleen de klemmen aten ze leeg en van alleen het gif ging ie niet dood
Dus volgens mij ging zo: hij werd wat langzamer en suffer van het gif en toen probeerde ie de pindakaas te jatten en baf! Plat muisje
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  woensdag 16 april 2008 @ 10:33:18 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58083318
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:48 schreef liefie_ het volgende:
Voor mij de combinatie klemmen met pindakaas en gif
Want alleen de klemmen aten ze leeg en van alleen het gif ging ie niet dood
Dus volgens mij ging zo: hij werd wat langzamer en suffer van het gif en toen probeerde ie de pindakaas te jatten en baf! Plat muisje
En dat in combinatie met je username
pi_58083417
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:33 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

En dat in combinatie met je username

Nooit meteen je ware aard prijsgeven he
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_58083477
Je kan kieren dichtstoppen met staalwol. Makkelijk aan te brengen en ze kunnen er echt niet door knagen.

Verder zijn muizen het beste te lokken met chocolade, dus in ieder geval de hagelslag uit de lade halen.
Muizen hebben een hekel aan mint. Wat mintolie of pepermuntjes tussen de etenswaren helpt echt.

Ik weet niet wat ze van after-eight vinden;)
  woensdag 16 april 2008 @ 11:51:39 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_58085076
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:40 schreef Dysdiadochokinesis het volgende:
Je kan kieren dichtstoppen met staalwol. Makkelijk aan te brengen en ze kunnen er echt niet door knagen.

Verder zijn muizen het beste te lokken met chocolade, dus in ieder geval de hagelslag uit de lade halen.
Muizen hebben een hekel aan mint. Wat mintolie of pepermuntjes tussen de etenswaren helpt echt.

Oh staalwol is idd nog wel een betere keuze ja dan pur... en dat laat zich er ook beter weer uithalen als het nodig is.
pi_58086442
Neem een paar katten. Die zorgen er wel voor dat die muizen verdwijnen.

Voortaan eerst de op lezen .
pi_58086731
quote:
Op woensdag 16 april 2008 10:40 schreef Dysdiadochokinesis het volgende:

Leuke username!! (het grootste struikelwoord van de neurologie wat mij betreft)
jesus saves, i spend
pi_58087056
pi_58091096
De buren geen katten?
Onze kat is ook wel eens een dag geleend door de overbuurman.. Kwam thuis met 3 muizen
Niet helemaal ideaal voor jou met allergie maar dat ene dagje?
pi_58102667
of je plaatst een doosje.
in dit doosje maak je een gaatje waar het koppie van een muis door kan.
leg een stukje kaas zo neer dat als ie er met z'n koppie in zit bij kan.
leg elke dag een nieuw stukje kaas in het doosje.
en na +/- vijf dagen plaats je aan de onderkant van het gaatje een scheermesje.
met het mesje omhoog!
muisje wurgt zijn koppie door het gat.
kijkt..................
en schudt zijn koppie........ nee nee vandaag geen kaas....
einde oefening.........
  donderdag 17 april 2008 @ 08:36:24 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58104630
*spuit 11*
  donderdag 17 april 2008 @ 08:57:54 #21
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_58104904
Gif. En dan overal. Niet zo maar 1 bakje, maar een stuk of 8 in alle hoeken. Verder boterhamzakjes vol gif in alle kieren proppen (bijvoorbeeld in de gaten in het plafond). En al het eten opruimen; geen open pakken laten staan maar meteen in bakjes met deksel stoppen.
En ze leefden nog lang en gelukkig
  donderdag 17 april 2008 @ 09:01:12 #22
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_58104949
Algemene muizenregels:

• zie je er 1 dan zijn het er 6

• muizen kunnen door gaten zo groot als een ballpenpunt

• En ze leefden nog lang en gelukkig
      donderdag 17 april 2008 @ 10:53:47 #23
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_58106915
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 16:50 schreef lynda het volgende:
    De buren geen katten?
    Onze kat is ook wel eens een dag geleend door de overbuurman.. Kwam thuis met 3 muizen
    Niet helemaal ideaal voor jou met allergie maar dat ene dagje?
    Nee.. dat ene dagje kost mij heel veel tijd om te herstellen... Een kat in huis is echt geen optie. Dat hou ik max 2 uur vol.

De muis, ik heb hem vancohtend zelfs nog even gezien, laat zich het gif inmiddels goed smaken.
    pi_58107408
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 09:01 schreef Principessa het volgende:
  • muizen kunnen door gaten zo groot als een ballpenpunt
  • Hoe kan zo'n muizenschedel nou door een gaatje van 1 mm.?
      donderdag 17 april 2008 @ 11:36:22 #25
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58107878
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 10:53 schreef avotar het volgende:

[..]

Nee.. dat ene dagje kost mij heel veel tijd om te herstellen... Een kat in huis is echt geen optie. Dat hou ik max 2 uur vol.

De muis, ik heb hem vancohtend zelfs nog even gezien, laat zich het gif inmiddels goed smaken.
    Ik blijf erbij, een ouderwetse muizenvalkooitje en een stukje brood met pindakaas. Dan heb je hem in enkele uren, en kan het muisje weer gewoon buiten verder lezen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')