Ah, daar ligt het aan, die van mij zijn rood.quote:Op woensdag 22 februari 2006 10:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb zelf ooit lang geleden in een oud huis waar ik woonde, doosjes neergezet met blauwe korrelsEn dat hielp wel, ze vraten dat ook helemaal op en bleven daarna maanden weg...
sorry, zag je allergie nietquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:33 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
vraag of je deze poes mag lenen, 2 vliegen in 1 klap
Valt mee hoor, het soort gif zorgt ervoor dat ze uitdrogen volgens mij, ze gaan daardoor niet stinkend liggen ontbinden onder je keukenvloer.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:30 schreef Atreidez het volgende:
Met gif mag je nog wel uitkijken dat ze niet tussen de vloeren zitten, kan onwijs gaan meuren als ie besluit daar ze laatste rustplaats van te maken![]()
Inderdaad het beste is gewoon om je huis goed schoon te houden. Iedere dag stofzuigen en nergens geen rotzooi laten slingeren. Natuurlijk ook hopen dat het nou eindelijk eens lente gaat worden dan gaan ze vanzelf wel weer naar buiten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:32 schreef Syytön het volgende:
Hmm wij hebben ook muizen gehad.
Alles, maar dan ook alles zo opbergen dat er niets te vreten valt voor die beesten aan etenswaar.
Alles in glazen potten, dus niets in een kartonnen verpakking laten. Plastic vreten ze gewoon doorheen. Vaat meteen afspoelen en elke dag stofzuigen, ook achter richeltjes en kieren waar etenswaar tussen kan vallen. Als er niets te halen valt, heb je kans dat ze een volgend slachtoffer uitzoeken.
Lief.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb één keer één muis gehad. Die zat eerst ergens in een plafond (mijn kat werd gek! die zat letterlijk en figuurlijk boven op de kast). Later had de muis de keuken ontdekt (er was geknaagd aan een zak bloem). Toen ik het betreffende keukenkastje ging schoonmaken (nee, dat waren geen komijnezaadjes maar muizenkeuteltjes!) bleek de muis in een aangebroken zak mie te zitten. Heb de muis toen met zak mie en al in een emmer gedaan en naar het park gebracht.
Dat had ik ook, ze zaten nog wel in de muren en in de dakgoot af en toe, als m' kat weer naar de muur stoof en daar als een havik zat te loeren wist ik al hoe laat het was!quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb één keer één muis gehad. Die zat eerst ergens in een plafond (mijn kat werd gek! die zat letterlijk en figuurlijk boven op de kast).
Bij mijn nichtje zaten ze, als ze thuis kwam, met zn 10'e gezellig samen gif te eten, om daarna even dr voeten te ontwijken, en weer verder te etenquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:57 schreef Schorpioen het volgende:
Ha, ik heb nu trouwens ander gif gekocht (dat vorige was al jaren oud) en dit vreten ze wel! Ik blijf maar gif strooien! Ik hoor of zie geen muizen meer maar de hoeveelheid gif die ze wegvreten, daar kun je een heel weeshuis mee vergiftigen!
Toen de muis naar het keukenkastje was verhuisd, zat dezelfde kat steeds maar naar dat kastje te staren. Ik verklaarde haar voor gek, totdat ik die aangevroten zak meel uit het kastje pakte.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:37 schreef Syytön het volgende:
[..]
Dat had ik ook, ze zaten nog wel in de muren en in de dakgoot af en toe, als m' kat weer naar de muur stoof en daar als een havik zat te loeren wist ik al hoe laat het was!
Maar een beetje muizennest kan best groot zijn dus blijven strooien tot ze niet meer vreten. En opletten dat je eigen huisdieren er niet van eten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:57 schreef Schorpioen het volgende:
Ha, ik heb nu trouwens ander gif gekocht (dat vorige was al jaren oud) en dit vreten ze wel! Ik blijf maar gif strooien! Ik hoor of zie geen muizen meer maar de hoeveelheid gif die ze wegvreten, daar kun je een heel weeshuis mee vergiftigen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |