abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57594442
Sinds enkele dagen (na 2 jaar gebruik) heb ik last van lekkage. De boosdoener is de douche (of drain of afvoer).

Om te kijken waar de lekkage zit heb ik de afvoer met een opstaand PVC buisje afgesloten zodat er geen water meer de afvoer in kan, daarna de doesbak onderwater gezet en toen bleek er alsnog lekkage te zijn.

Het kan dus OF de kit zijn OF de rand om de afvoer heen (zie plaatje). De KIT is helemaal vervangen en het lekken blijft.

En inzoomen op afvoer:

Foto douchedrain totaal:

Als je de bovenste foto bekijkt zie je een witte rand. Ik heb het idee dat tussen de eind witte rand en de douchdrain zelf water doorglipt (weet helaas niet hoe dit exact te testen, maar verder is er eigenlijk geen mogelijkheid.

Hoe kunnen we deze ring dichten zonder de douchedrain eruit te moeten laten slopen?

Is er een kit welke op beide materialen hecht oid? De douchdrain is van roestrvrijstaal de witte ring denk ik van ppc, maar dat weet ik niet zeker.
E-?
pi_57595202
Kun je die witte ring niet op de 1 of andere manier loskrijgen dan? Wellicht dat er een rubbertje onderzit wat net zo goed meer sluit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57596084
Nee, was het maar zo. Ik ga zo nog wel even de leverancier contacten of dat kan, ik weet de bevestiging niet namelijk van ring met douchedrain, misschien wel schroefdraad eronder oid.
E-?
pi_57614761
Witte ring was er wel uit te draaien, heb deze weggehaald en een extra rubber ringetje eronder vastgemaakt en hij lekt niet meer. thnx
E-?
pi_57617610
Hé Jordy, je woont in een nieuwbouwwoning. Hierbij heb je toch GIW garantie? Misschien kun je beter eerst iemand bellen voordat je zelf gaat aan de slag gaat?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_57619711
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 10:57 schreef dahei het volgende:
Hé Jordy, je woont in een nieuwbouwwoning. Hierbij heb je toch GIW garantie? Misschien kun je beter eerst iemand bellen voordat je zelf gaat aan de slag gaat?
Jaja, maar het is al opgelost
E-?
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:25:08 #7
100623 The_Mich
Vakmanschap door meesterschap!
pi_57627344
Ik weet niet wie destijds je badkamer heeft aanlegd maar de plaatsing van de drain is zooo slecht!
Drains moet je altijd ca. 10cm vanuit bouwmuren houden omdat de kans op lekkage anders veel te groot is!
When I was praying to myself, I suddenly realised: I am God!
  woensdag 26 maart 2008 @ 20:53:17 #8
129681 roykejanssen
BMW maakt rijden geweldig
pi_57631539
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://home.tiscali.nl/veenema.watersport/mediac/450_0/media/shell.jpg&imgrefurl=http://home.tiscali.nl/veenema.watersport/6546.html%3F*session*id*key*%3D*session*id*val*&h=337&w=450&sz=9&hl=nl&start=1&um=1&tbnid=z23sEDekzwfa3M:&tbnh=95&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dshell%2Bwaterdichte%2Bkit%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DX

probeer het met de shell waterdichte kit. Het er eens mee onder water gekit. Is nog steeds dicht.
it's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_67376989
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 09:40 schreef Batsies het volgende:
Sinds enkele dagen (na 2 jaar gebruik) heb ik last van lekkage. De boosdoener is de douche (of drain of afvoer).

Om te kijken waar de lekkage zit heb ik de afvoer met een opstaand PVC buisje afgesloten zodat er geen water meer de afvoer in kan, daarna de doesbak onderwater gezet en toen bleek er alsnog lekkage te zijn.

Het kan dus OF de kit zijn OF de rand om de afvoer heen (zie plaatje). De KIT is helemaal vervangen en het lekken blijft.

En inzoomen op afvoer:
[ afbeelding ]

Foto douchedrain totaal:
[ afbeelding ]

Als je de bovenste foto bekijkt zie je een witte rand. Ik heb het idee dat tussen de eind witte rand en de douchdrain zelf water doorglipt (weet helaas niet hoe dit exact te testen, maar verder is er eigenlijk geen mogelijkheid.

Hoe kunnen we deze ring dichten zonder de douchedrain eruit te moeten laten slopen?

Is er een kit welke op beide materialen hecht oid? De douchdrain is van roestrvrijstaal de witte ring denk ik van ppc, maar dat weet ik niet zeker.
pi_67377277
Hallo,

wellicht is het probleem al opgelost hoor , maarik wil toch even een reactie geven.....
het kan natuurlijk zijn dat de drain technisch niet in orde is hoor , maar als deze al 2 jaar probleem loos in de vloer zit moet je er niet onder willen kijken.

vaak zit het probleem in de "top afdichting" deze wordt te vaak met een siliconen kit afgedicht. deze kit heeft onvoldoende hechting op het RVS van de goot en te weinig hechting op de snij rand van de tegelvloer.

je kunt hiervoor beter een 2-komponenten afdichting gebruiken. net ze te verwerken als een siliconenkit maar dan echt goed.
ik zit nu 8 jaar bij een "afkit bedrijf" en zie regelmatig dat een lekkage rond om de drain zit en metname als ze zijn gekit met siliconen of net als het tegelwerk zijn gevoegd.
kijk maar eens op www.eurokit.nl

groet Herman
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 09:40 schreef Batsies het volgende:

En inzoomen op afvoer:
[ afbeelding ]

Foto douchedrain totaal:
[ afbeelding ]

pi_67404534
wij hadden ook zon lekke drain,alles moest uitgehakt worden.
pi_67489797
Het had niks maet aanleggen te maken oid, er miste een ring tussen de afvoer en de drain (tja, dat is wel weer aanleggen ). maar zoals ik een jaar geleden heb gemeld, is het al opgelost
E-?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')