abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61208137
Situatieschets, 2 studenten die 1 jaar gaan wonen. De woonkamer en keuken:

Wat valt er hiervan te maken? Pand bevindt zich trouwens in Tilburg. Kun jij ons van advies voorzien? Graag warm/knus. .
pi_61208187
Wat bedoel je met 'die 1 jaar gaan wonen'?

Hoeveel m2 is het? Als het een beetje groot is zou ik aan de slag gaan met van die tussenschermen. Maak er een dolle boel van.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
pi_61208226
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:13 schreef Lifesaver48 het volgende:
Wat bedoel je met 'die 1 jaar gaan wonen'?
Makelaardij verhaal enzo, niet van belang.
quote:
Hoeveel m2 is het?
Alles bij elkaar, inclusief 2 slaapkamers en douchekamer: 85m2.
quote:
Als het een beetje groot is zou ik aan de slag gaan met van die tussenschermen. Maak er een dolle boel van.
Hmmz, die tussenschermen. Beetje tè, maar wel goeie input trouwens. .
pi_61208283
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:16 schreef WhyNoName het volgende:

[..]

Alles bij elkaar, inclusief 2 slaapkamers en douchekamer: 85m2.
[..]

Hmmz, die tussenschermen. Beetje tè, maar wel goeie input trouwens. .
Hmm, oké, ik gokte erop dat het groter was.

Ik heb zelf eens 400 m2 gehad als student en kon toen aardig m'n ei kwijt. Ik had meer afgeschermde zitjes dan bezoek.
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
pi_61208288
wat is dat hokje eigelijk?
pi_61208310
Balkon.
pi_61208373
Maar er zit dus geen aparte slaapkamer bij enzo? Dat is namelijk wel belangrijk om te weten. En slapen die 2 studenten samen in één bed, of juist niet?

Is het soms een oude kantoorruimte of iets dergelijks? Ik vind het er namelijk niet erg huiselijk uitzien.
pi_61208407
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:23 schreef Lifesaver48 het volgende:
Maar er zit dus geen aparte slaapkamer bij enzo? Dat is namelijk wel belangrijk om te weten. En slapen die 2 studenten samen in één bed, of juist niet?

Is het soms een oude kantoorruimte of iets dergelijks? Ik vind het er namelijk niet erg huiselijk uitzien.
Ja, aparte slaapkamers. Het is idd niet erg huiselijk en ik kom ook niet hier om details erover uitwijden. Ik vraag alleen tips voor inrichting...
pi_61209954
Aangezien je er maar 1 jaar gaat wonen en student bent zou ik er niets aan doen. Wat plantjes en stoelen op het balkon, bank, stoelen, TV meubel, eettafel in de woonkamer en het staat al aardig vol.

Beamer op de muur, thuistap aan en het studeren kan beginnen?
Er zit een haar in mijn glas
pi_61210009
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 02:19 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
Aangezien je er maar 1 jaar gaat wonen en student bent zou ik er niets aan doen. Wat plantjes en stoelen op het balkon, bank, stoelen, TV meubel, eettafel in de woonkamer en het staat al aardig vol.

Beamer was ik sowieso van plan, en ik ga niet 'echt' studeren. .

Ben wel bereid wat geld stuk te slaan voor inrichting. Dus kommaar op met je ideën.
pi_61210109
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 02:19 schreef Jas_Verstoppen het volgende:

Idd zonde van de energie (en het geld) dat je erin steekt toch?

Anyway om te reageren op je vraag .

Misschien een muur (links van het raam) knalblauw maken of een andere felle kleur die je gaaf vind.

Ook een pooltafel is misschien een tof idee ? (op marktplaats staan ze soms voor niks of heel weinig geld)

mooie felle koelkast voorbij je keuken? (http://www.deschouwwitgoed.nl/images/koelvries_koelkasten_minicooper2.jpg) om maar iets te noemen.

Studentenhuis moet vooral gezellig zijn denk ik dus een mega bank mag niet ontbreken .

Mooie grote poster (iets van Escher ofzo?)

Anyway ik kan genoeg leuke ideeen bedenken maar zoveel is budget en smaak afhankelijk, daarnaast vind ik je topic vrij algemeen (je hebt neem ik aan zelf toch ook al ideeen ergens over wat je echt wel en absloluut niet wilt?)Beetje moeilijk om inhoudelijk te reageren op deze manier zonder basis idee
pi_61210126
Ik heb echt helemaal geen idee, op de bank, beamer en voetbal/pool tafel na. Er komt een OBS-plaat op de vloeren. Lekker 'zacht' en toch goedkoop.

Ben wel bereid wat geld in te steken. Welke kleur zouden de muren kunnen krijgen?

[ Bericht 2% gewijzigd door WhyNoName op 29-08-2008 02:47:46 ]
pi_61210224
Ik zou kiezen voor iets van fel groen

Persoonlijk vind ik dat fris en toch modern maar is erg smaak afhankelijk uiteraard

De slaapkamer (of slaapgedeelte ) is dit misschien leuk

De keuken zou ik voor een zacht fris kleurtje kiezen (pastel tinten of magnolia?) omdat de keuken al een eye catcher is opzich door zijn opvallende kleur

Zo een soort bank is misschien leuk modern maar toch niet kil?

Dit zijn zomaar wat willekeurige ideeen maar misschien kun je iets met dir programma?

http://www.3dhaonline.com/3d-home-architect/home-design.html

Wel vrij duur opzich maar je kunt zo wel een pefect beeld krijgen van hoe e.e.a. er uit gaat zien zonder de materialen en meubels eerst te moeten aanschaffen.
Zoals gezegd wel prijzig maar een beetje handige persoon kan het vast wel ergens voor een zacht prijsje downloaden kopen
pi_61210287
Hey Liefhart, thnx voor je input. Die groen vind ik helaas weinig aan... Slaapgedeelte is niet van belang, want het gaat ff om de woonkamer & keuken. Maar het is wel een leuk idee .

De bank ziet wel goed uit. En dat prog, Floorplanner is gratis en ook vrij goed. .
pi_61210777
Oei, geen eenvoudige vraag inderdaad. En je houdt het allemaal wel hééééél erg in het algemene....
Daarom dus ook maar gewoon wat algemene tips:
Ik zou proberen om het knus/ gezellig te maken door (lange, van plafond tot aan de vloer)gordijnen op te hangen (zeker bij dat soort ramen géén luxaflex/ lamellen!!), vloerkleden neer te leggen (beetje hoogpolig misschien?) en inderdaad een of twee grote banken. Kies ook voor een beetje warme kleuren, ik neem aan dat de vloer antraciet grijs blijft? Iets wat daar me combineert dus. Bruin/ leverkleur, warm(!) wit/creme, zandkleur bijvoorbeeld. Verder is het belangrijk om de boel straks wat aan te kleden, denk aan iets aan de muur (foto's, schilderij enz.) lampen, kussens en kaarsen! Het voordeel is dat je de meeste van deze dingen wanneer je over een jaar weer weg gaat ook weer mee kunt nemen. Als je dus wat geld wilt investeren dan zou ik het in dit soort zaken doen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_61212365
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 05:23 schreef elvy het volgende:
Oei, geen eenvoudige vraag inderdaad. En je houdt het allemaal wel hééééél erg in het algemene....
Daarom dus ook maar gewoon wat algemene tips:
Ik zou proberen om het knus/ gezellig te maken door (lange, van plafond tot aan de vloer)gordijnen op te hangen (zeker bij dat soort ramen géén luxaflex/ lamellen!!), vloerkleden neer te leggen (beetje hoogpolig misschien?) en inderdaad een of twee grote banken. Kies ook voor een beetje warme kleuren, ik neem aan dat de vloer antraciet grijs blijft? Iets wat daar me combineert dus. Bruin/ leverkleur, warm(!) wit/creme, zandkleur bijvoorbeeld. Verder is het belangrijk om de boel straks wat aan te kleden, denk aan iets aan de muur (foto's, schilderij enz.) lampen, kussens en kaarsen! Het voordeel is dat je de meeste van deze dingen wanneer je over een jaar weer weg gaat ook weer mee kunt nemen. Als je dus wat geld wilt investeren dan zou ik het in dit soort zaken doen.
Lange gordijnen, goeie tip. En ik zat aan een langwerpige kast tegen de muur te denken. Zo'n kast van 1 meter hoog en 5 meter lang.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:39:39 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')