Ja, goed hè!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:32 schreef Californium het volgende:ik sta in de OP
En ik heb een goed doel
![]()
Coolquote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:34 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja, goed hè!Als je iets anders wil hebben, moet je het maar ff zeggen
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:04 schreef Abbadon het volgende:
pffff....net terug van les 12, en dat ging me een potje matig....harde wind, en vanaf het begin brandende enkels....maar volgehouden! zo eens kijken wat m'n nike+ zegt...
Netjes toch!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:06 schreef Abbadon het volgende:
zelfs iets beter dan de vorige keer...
hmmz....het zal wel
jaquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:09 schreef vrolijke-frits het volgende:
Netjes toch!Ik denk dat ik straks ook nog ff ga. Het is er deze week nog niet van gekomen, door drukte met studie, wel ff zin in
Rust houden dit weekend, ga het niet forceren!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:26 schreef Abbadon het volgende:
[..]
jaben best tevreden...maar die brandende enkels...voelt niet echt goed
mijn kuitspieren voelen constant licht gespannen...misschien zijn ze in de groeiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:31 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Rust houden dit weekend, ga het niet forceren!
loop ze!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:32 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ben er uit, ik ga lekker lopen!![]()
Tot straks!
zo...eindsprintje?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:37 schreef vrolijke-frits het volgende:
Mijn heerlijke run van vanavond: Hier te bekijken
Een totale afstand van 5,41 km in een tijd van 35'13" wat resulteert in een gemiddelde van 6'30"/km
Het wordt hier een beetje een Nike-promotie topic (ja eer-ik en vrolijke frits, nu wil ook ik meeprofiteren van jullie Nike-inkomsten, dus kom maar op), maar kijk hier maar voor die Nike+ spullenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:45 schreef nicomart het volgende:
Hoe doe je dat met die nike+ dingen? Hebben jullie daar speciale apparatuur voor?
Ja, een sensor, een ontvanger (voor in je iPod) en een sportband, en daarbij ook nog Nike+ schoenen. Maar goed, ik ben geheel in het Nike gestoken. Maar je kunt ook een Sportband van Nike+ kopen die dezelfde dingen bijhoudt als de Nike+ iPod kit. Voor ervaringen van het eerste moet je bij mij zijn. Voor ervarigen met die sportband bij eer-ik. Maar hij is een weekendje weg, dus dat wordt maandagquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:45 schreef nicomart het volgende:
Hoe doe je dat met die nike+ dingen? Hebben jullie daar speciale apparatuur voor?
Ik pas het zo aan, hoever ben je en wat is je doel?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:02 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Ik wil ook een Nike+ sportband of Ipod-kit, maar moet nog een paar dagen wachten. En als er nieuwe lopers bij zijn; waarom sta ik nog steeds onderaan de lijst?!![]()
Nee joh, was een geintje. Bovendien kan ik hetzelf toch ook wel aanpassen, denk ik. Ik heb mijzelf immers ook zelf toegevoegd.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik pas het zo aan, hoever ben je en wat is je doel?
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:05 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Het wordt hier een beetje een Nike-promotie topic (ja eer-ik en vrolijke frits, nu wil ook ik meeprofiteren van jullie Nike-inkomsten, dus kom maar op), maar kijk hier maar voor die Nike+ spullen
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:12 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Nee joh, was een geintje. Bovendien kan ik hetzelf toch ook wel aanpassen, denk ik. Ik heb mijzelf immers ook zelf toegevoegd.
Hebben we het morgen over, goed!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:15 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
PM anders ff, dan kunnen we even over de inkomsten-verdeling praten
Ik zou het van het weer laten afhangenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:51 schreef Miss_S het volgende:
Eens kijken of ik morgen weer ga lopen of 2 dagen rust neem
die shop komt niet voorbij de 43% bij mij, maar ik ben wel benieuwd of er ook zoiets voor mijn iphone is. Toch wel interessant om zo al die dingen bij te houden. Heb je ook een beetje zichtbaar welk resultaat je boekt.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:05 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Het wordt hier een beetje een Nike-promotie topic (ja eer-ik en vrolijke frits, nu wil ook ik meeprofiteren van jullie Nike-inkomsten, dus kom maar op), maar kijk hier maar voor die Nike+ spullen
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:47 schreef Blik het volgende:
zo dadelijk les 20 van Evy deel 2, 54 minuten hardlopen... pfff
Dat ziet er wel pittig uit ja, althans die 5 minuten 'warmlopen' dan. De rest is wel te doen. En 5'23"quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:56 schreef Marurk het volgende:
Vanavond les 19. Gaat ineens van 2 minuten warmlopen in 't begin naar 5 minuten.
Wat ik moet rennen: 5' - 1' - 6' - 2' - 7' - 2' - 8' - 1' (vet gedrukt = lopen; normaal gedrukt = wandelen) | 32 min totaal
Denk dat ik de gemiddelde snelheid van 5'23''/km die ik de vorige keer had nu niet meer haal.Maar wat langzamer moet ook kunnen.
flinke sprong inderdaad...maar op zich houdt niks om zelf even een warming up van 2 minuten te doen natuurlijkquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:56 schreef Marurk het volgende:
Vanavond les 19. Gaat ineens van 2 minuten warmlopen in 't begin naar 5 minuten.
Wat ik moet rennen: 5' - 1' - 6' - 2' - 7' - 2' - 8' - 1' (vet gedrukt = lopen; normaal gedrukt = wandelen) | 32 min totaal
Denk dat ik de gemiddelde snelheid van 5'23''/km die ik de vorige keer had nu niet meer haal.Maar wat langzamer moet ook kunnen.
Ja vooral doe afstand uitbouwen lijkt me mooiquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
flinke sprong inderdaad...maar op zich houdt niks om zelf even een warming up van 2 minuten te doen natuurlijkqua gemiddelde snelheid denk ik dat je wel redelijk gelijk zou moeten kunnen blijven...
Ik heb echt zin in de komende lessen, van 13 naar 18...goed opbouwen...afstand uitbouwen...heerlijk!
als je kijkt naar je gemiddelde tijd, moet je er ook rekening mee houden dat je steeds minder wandelt, en steeds meer loopt...die verhouding verandert vrij snel de komende lessen...dus je tijd per km zal ook sneller worden...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:11 schreef vrolijke-frits het volgende:
Dat ziet er wel pittig uit ja, althans die 5 minuten 'warmlopen' dan. De rest is wel te doen. En 5'23"Damn wat snel! Ik heb gisteren wel ruim 30" van mijn gemiddelde afgelopen. Ik had gisteren een gemiddelde van 6'30" op de km
Ik ga 't proberen eh..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
flinke sprong inderdaad...maar op zich houdt niks om zelf even een warming up van 2 minuten te doen natuurlijkqua gemiddelde snelheid denk ik dat je wel redelijk gelijk zou moeten kunnen blijven...
Jij bent met de tweede serie lessen (5-10 km) bezig? Of doe je de eerste serie? Anyway, soms vind ik inderdaad dat de opbouw ineens flink gaat. In 't begin is het allemaal zeer goed te doen, maar nu gaat het bij mijn serie ook snel (misschien te snel).quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:14 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik heb echt zin in de komende lessen, van 13 naar 18...goed opbouwen...afstand uitbouwen...heerlijk!
scherp +2quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
als je kijkt naar je gemiddelde tijd, moet je er ook rekening mee houden dat je steeds minder wandelt, en steeds meer loopt...die verhouding verandert vrij snel de komende lessen...dus je tijd per km zal ook sneller worden...
les 12: 16 minuten om 10 minuten....les 15: 24 minuten om 10 minuten...![]()
nee, met serie 1...dus ik loop iets op je achter....maar nu gaat de curve wel omhoog, ja, en dat blijft zo tot het einde...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:30 schreef Marurk het volgende:
Jij bent met de tweede serie lessen (5-10 km) bezig? Of doe je de eerste serie? Anyway, soms vind ik inderdaad dat de opbouw ineens flink gaat. In 't begin is het allemaal zeer goed te doen, maar nu gaat het bij mijn serie ook snel (misschien te snel).Volgende week (les 22) bestaat al uit 15' - 2' - 15' - 2'. Hoop dat ik het volhouden kan.
van les 10 tm les 12 is mijn gemiddelde snelheid volgens Nike+ van 6'13'' naar 5'57'' gegaan...op naar de 5'30''quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
scherp +2
Je kunt bij dit soort lessenseries inderdaad niet goed snelheden met elkaar vergelijken, want iemand die verder is in het traject en dus minder wandelt zal inderdaad een hogere gemiddelde snelheid hebben aan het einde. Wel kun je kijken naar de snelheid op een bepaald moment.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:37 schreef Abbadon het volgende:
[..]
van les 10 tm les 12 is mijn gemiddelde snelheid volgens Nike+ van 6'13'' naar 5'57'' gegaan...op naar de 5'30''
nee, niet echt....ademhaling sinds de eerste paar lessen niet meer eigenlijk....af en toe wat steken als ik te kort na het eten ga lopen...en wel een branderig gevoel in m'n enkels de laatste tijd, tijdens het lopen...vandaag voelt het ook alsof m'n kuiten continu strak staan, hoewel het verder geen pijn doet, en me ook niet belemmert in m'n bewegingen...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
goed bezig! Nog nooit last gehad van probleempjes onderweg?
Ja die steken heb ik ook al een paar keer last van gehad, en verder een (lichte) liesblessure waardoor ik toch 1 à 1,5 week niet meer echt kon hardlopen..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nee, niet echt....ademhaling sinds de eerste paar lessen niet meer eigenlijk....af en toe wat steken als ik te kort na het eten ga lopen...en wel een branderig gevoel in m'n enkels de laatste tijd, tijdens het lopen...vandaag voelt het ook alsof m'n kuiten continu strak staan, hoewel het verder geen pijn doet, en me ook niet belemmert in m'n bewegingen...
ik hou wel vol!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:43 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja die steken heb ik ook al een paar keer last van gehad, en verder een (lichte) liesblessure waardoor ik toch 1 à 1,5 week niet meer echt kon hardlopen..Maar nu gaat 't wel weer lekker. Blijven volhouden hè!
Daar ben ik me bewust van hoor. Maar het doet me goed om te zien dat het met zulke stappen vooruit gaatquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
als je kijkt naar je gemiddelde tijd, moet je er ook rekening mee houden dat je steeds minder wandelt, en steeds meer loopt...die verhouding verandert vrij snel de komende lessen...dus je tijd per km zal ook sneller worden...
les 12: 16 minuten om 10 minuten....les 15: 24 minuten om 10 minuten...![]()
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik blijf het heerlijk vinden om te lopen en kijk ook al erg uit naar morgenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:55 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik hou wel vol!ben erg benieuwd wat voor afstand ik straks afleg met 30 minuten doorlopen...
Hoiquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:23 schreef jojomen4 het volgende:
Hoihoi
Komende periode zal ik misschien wat vaker in dit topic posten, dus ik zal een een korte intro doen van m'n hardloop/sport verleden.
-knip-
Alvast bedankt voor het antwoord en nogmaals hoi
Zo, die zit er weer opquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:56 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]Succes en veel plezier natuurlijk. Wel lekker denk ik, zo met een beetje regen buiten. Ik mag morgen pas weer. En ik wil zo graag
Het maakt toch totaal niet uit waar die GPS zit? Die maakt toch wel verbinding met de satelieten. Die kan je ook gewoon aan die meter vastmaken, maar dan is het gek dat dat er niet gewoon in zit inderdaad..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:23 schreef jojomen4 het volgende:
Hoihoi
Ik heb de Polar RS800sd op het oog maar ik heb er nog een vraagje over. Als ik op de volgende website kijk: http://www.futurumshop.nl(...)-sensor-pakket.phtml
zie ik dat er een GPS ontvanger bij geleverd word. Mijn vraag is, waar bevestig je dat ding in godsnaam aan? Voor het hardlopen kan ik me voorstellen dat hij goed aan je schoen vast kan zitten, maar als ik ga hiken is dat geen optie, omdat er dan door bomen en struiken gerost word, waardoor die er of af valt of misschien beschadigd raakt.
Dan kies ik misschien voor een Garmin waar het wel ingebouwd zit.
Alvast bedankt voor het antwoord en nogmaals hoi
Nouja.. als ik bij sommige reviews lees dat de GPS verbinding wegvalt als je onder bomen loopt dan kan ik me voorstellen dat ze die los erbij doen zodat je hem aan je schoen vast kan maken ipv dat hij aan de hartslagmeter permanent vast zit. Als je in de winter met 3/4 lagen loopt zou die dan wel eens niet goed kunnen functioneren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:32 schreef nicomart het volgende:
[..]
Het maakt toch totaal niet uit waar die GPS zit? Die maakt toch wel verbinding met de satelieten. Die kan je ook gewoon aan die meter vastmaken, maar dan is het gek dat dat er niet gewoon in zit inderdaad..
ik begrijp wat je bedoelt, maar of tie nou aan je schoen zit of op je kop.. dat maakt echt niet uit als je onder bomen doorloopt.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:08 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Nouja.. als ik bij sommige reviews lees dat de GPS verbinding wegvalt als je onder bomen loopt dan kan ik me voorstellen dat ze die los erbij doen zodat je hem aan je schoen vast kan maken ipv dat hij aan de hartslagmeter permanent vast zit. Als je in de winter met 3/4 lagen loopt zou die dan wel eens niet goed kunnen functioneren.
En aan de hartslagmeter vastmaken ben ik eigenlijk ook niet zo'n voorstander van.Wil zo licht mogelijk lopen en als ik dan zo'n plastic bobbel tegen m'n lichaam aan heb voel je dat vast.
Denk dat ik voor de garmin ga, die is ook nog eens goedkoper en kleiner.
Ok, ik heb volgens mij ook niet gezegd dat die aan de schoen geen verbinding maakt, ik zei dat er dan een grote kans is dat hij tijdens 1 van de grote hikes die ik soms doe er vanaf zal vallen of zal beschadigen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:44 schreef nicomart het volgende:
[..]
ik begrijp wat je bedoelt, maar of tie nou aan je schoen zit of op je kop.. dat maakt echt niet uit als je onder bomen doorloopt.
nope....ze begint met enige regelmaat over grenzen verleggen...beetje een stokpaardje van de schatquote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:41 schreef Ymke het volgende:
Zijn les 5 en les 6 van Evy hetzelfde?? Toen ze weer begon over de grenzen verleggen dacht ik , hee dat heb ik vorige keer al gedaan , dus maar de volgende les gepakt.
Heb dus vandaag les 7 gelopen ipv 6
Ja zoiets heb ik ook gehad rond die lessenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:41 schreef Ymke het volgende:
Zijn les 5 en les 6 van Evy hetzelfde?? Toen ze weer begon over de grenzen verleggen dacht ik , hee dat heb ik vorige keer al gedaan , dus maar de volgende les gepakt.
Heb dus vandaag les 7 gelopen ipv 6
Ze heeft het inderdaad heel vaak over grenzen verleggen. Ik vind het vooral fijn om haar zo af en toe tijdens het lopen te horen, maakt niet zo veel uit wat ze zegt. Ik ging gisteren gewoon zonder enige moeite 6 minuten achter elkaarquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:16 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nope....ze begint met enige regelmaat over grenzen verleggen...beetje een stokpaardje van de schat![]()
maar 't ging wel goed?
Hobbelen zal wel meevallen toch? Ik zag vorige week een meisje lopen dat echt voorover gebogen met haar kont naar achteren liep. Dat was hobbelen, doe jij dat ook?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:46 schreef Ymke het volgende:
Ja , het ging eigenlijk weer prima , maar moet je wel eerlijk zeggen dat ik niet hard ga , ik hobbel meer![]()
Hoe gaat het met jouw kuiten??
En je had bij de tweede keer niet zo iets van he dit heb ik eeder gehoord?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja zoiets heb ik ook gehad rond die lessenIk heb in totaal 3 keer les 7 gelopen of zo
Ik hoop het nietquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:52 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Hobbelen zal wel meevallen toch? Ik zag vorige week een meisje lopen dat echt voorover gebogen met haar kont naar achteren liep. Dat was hobbelen, doe jij dat ook?
Ja, pas na een tijdje, maar het kwam ook doordat ik met een sportband loop en tijdens het lopen liep te hannessen en 'm dus had teruggespoeld naar de vorige podcast met als gevolg dat ik dus weer dezelfde les liep. En ik moest 'm afmaken, gewoon omdat ik gefaald hadquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:52 schreef Ymke het volgende:
[..]
En je had bij de tweede keer niet zo iets van he dit heb ik eeder gehoord?
Ik haalde laatst dus dat meisje in, en dat voelde wel goedquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:54 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik hoop het nietIk bedoel meer met hobbelen dat het langzaam gaat . Ik werd vandaag ingehaald door een heel oud mannetje die hard liep.
Tuurlijk ..... groeipijnenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:51 schreef Abbadon het volgende:
30 minuten hobbelen is ook best indrukwekkend natuurlijk
en mijn kuiten zitten er nog aan....ik maak mezelf wijs dat het groeipijn is van de ongetwijfeld enorme aanwas van spierweefsel daar
ja...dat krijg je als je rent ipv hobbeltquote:
*proest*quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja...dat krijg je als je rent ipv hobbelt![]()
![]()
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja...dat krijg je als je rent ipv hobbelt![]()
![]()
Check de OP als je weer thuis bentquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:57 schreef Ymke het volgende:
Ik wil ook in de Op. mijn doel is ... ehm, ehm . Hardlopen zonder te hobbelen
Heb inmiddels de Garmin besteld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:32 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Hoi
Ik heb absoluut geen ervaring met zulk soort apparaten en kan je dus ook weinig advies geven. Ik zou overigens zelf gaan voor die Garmin, waar die GPS-ontvanger is ingebouwd, dan raak je die in ieder geval niet kwijt!
OMG wat een humongest ding zeg.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:21 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Heb inmiddels de Garmin besteld.
Zit net dit filmpje te kijken, en zie dat ze die van Polar ook ff ter vergelijking erbij pakken. Toen zag ik hoe groot dat GPS ding was.![]()
Als je bij 3 min 45 kijkt zie je hem voorbij komen (voor zij die geinteresseerd zijn.
![]()
wat een tempo zegquote:Op zondag 29 juni 2008 00:00 schreef Marurk het volgende:
BTW: Net dus les 19 gelopen, ging redelijk lekker moet ik zeggen.Heb ook best flink doorgelopen...
Voor de geïnteresseerden:
NIKE+ Stats: START TO RUN LES 19
Ben erg tevreden over het resultaat.
Netjesquote:Op zondag 29 juni 2008 00:00 schreef Marurk het volgende:
[..]
OMG wat een humongest ding zeg.![]()
Ben erg tevreden over het resultaat.
Dat ding is echt groot inderdaadquote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:21 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Heb inmiddels de Garmin besteld.
Zit net dit filmpje te kijken, en zie dat ze die van Polar ook ff ter vergelijking erbij pakken. Toen zag ik hoe groot dat GPS ding was.![]()
Als je bij 3 min 45 kijkt zie je hem voorbij komen (voor zij die geinteresseerd zijn.
![]()
quote:Op zondag 29 juni 2008 09:58 schreef Californium het volgende:
Die renkunsten komen trouwens wel een beetje van pas alBen pas bij de 2e les en om nou te zeggen dat ik sprint tijdens die lessen....ook overdreven...
maar heb gister er wel mooi de trein mee gehaald.....
Zekerquote:Op zondag 29 juni 2008 10:06 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]Dat gaat inderdaad ook stukken makkelijker nu
Altijd handig! Goed dat je het gehaald hebt! Het is ook handig als je door een stationshal moet waar 19 sporen zijn en 2678326 mensen lopen!quote:Op zondag 29 juni 2008 10:08 schreef Californium het volgende:
[..]
Zeker![]()
Dat is wel handig als je van het ene naar het andere perron moet in 3 minutenen beide perronnen bijna moet aflopen
Welke serie? Zet het ff in de OP, of laat mij het doen. Ik vind het wel leuk om te weten waar iedereen is met de lessen. Ik ga vanmiddag Les 15 lopen van Serie 1quote:Op zondag 29 juni 2008 10:14 schreef Abbadon het volgende:
zo....zondagochtend! op naar Les 13!
sprintjes trekken naar treinen...da's ook het grootste nut dat ik er tot nu toe uithaal! en dat gaat over een paar lessen alleen maar makkelijker!
les 13 serie 1 loop ik zometeen, dus ik zit dan nog maar één les achter jequote:Op zondag 29 juni 2008 10:23 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Welke serie? Zet het ff in de OP, of laat mij het doen. Ik vind het wel leuk om te weten waar iedereen is met de lessen. Ik ga vanmiddag Les 15 lopen van Serie 1
Het gaat inderdaad om de schat ja. Maar het is een programma met podcast waarmee de beginnende amateur loper 0-5 km leert lopen en vervolgens in de tweede serie 5-10 km. Dus ik denk niet dat het iets voor jou isquote:Op zondag 29 juni 2008 10:33 schreef jojomen4 het volgende:
Ik lees iedereen schrijven over "Evy". Ik ken dit programma niet en ben best benieuwd. Ook staat er niks over in de OP, terwijl er wel word aangegeven bij welke les de meeste users zijn. M'n vriend Google heeft me ook niet veel wijzer gemaakt, het lijkt erop of het om Evy Gruyaert gaat maar 100% zeker weet ik het niet.
Ik zou zelf daar na gaan ontbijten. Als je het er voor doet, dan loop je kans op steken. Heb je dat al gehad, dat je voor het lopen gegeten had? Het liefste loop ik daarom 's avonds rond een uur of 21.00/21.30, dan weet ik zeker dat de boel gezakt isquote:Op zondag 29 juni 2008 11:13 schreef Siaor het volgende:
Haai
Ik ben al een paar weken aan het hardlopen. Maar ik stuiter steeds op het zelfde probleem.
Als ik in de ochtend ga lopen, moet ik dan juist wel eerst ontbijten, of erna pas?
Wat Frits zegtquote:Op zondag 29 juni 2008 11:13 schreef Siaor het volgende:
Haai
Ik ben al een paar weken aan het hardlopen. Maar ik stuiter steeds op het zelfde probleem.
Als ik in de ochtend ga lopen, moet ik dan juist wel eerst ontbijten, of erna pas?
Netjes welquote:Op zondag 29 juni 2008 11:29 schreef Abbadon het volgende:
Zo, ben ik weer!
Les 13 ging heerlijk! gemiddelde tempo lag iets lager dan de vorige les, maar ik heb wel een sprong gemaakt van 4,5 naar 5 km...en m'n tempo over het geheel genomen redelijk vlak kunnen houden...
1 km-punt, 3 km-punt en 5 km-punt dezelfde snelheid![]()
voel je de druk van de onderlinge competitie?!quote:Op zondag 29 juni 2008 11:35 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Netjes wel![]()
Ik ben benieuwd wat ik straks op de mat ga leggen
Nou weet je (ik ben nu ff serieus) het is niet dat ik het zie als onderlinge concurrentie, het is meer dat ik het motiverend vind om 'met' anderen te lopen. Dat ervaarde ik met eer-ik ook, we spraken hier op FOK! of op MSN af om te gaan en zo rond dezelfde tijd waren we weer terug. Ik maak me niet zo druk om mijn tempo, ik loop liever een lekkere run dan dat ik me kapot loop om maar een strak tempo aan te houden. Dat komt vanzelf wel.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
voel je de druk van de onderlinge competitie?!
ja, zo werkt het voor mij ook wel...het motiveert mij om 3x in de week te lopen en het vol te houden, en ik kijk toch wel steeds even naar de tijden en afstanden, om in te kunnen schatten of we een beetje bij elkaar in de buurt blijven...leuk om te zien dat dat zo is, en dat dit dus kennelijk is waar we zo ongeveer horen te zitten in dit stadium van de lessen...qua tempo...tja...ik loop gewoon zoals het lekker voelt en zoals ik het volhou, dus in die zin let ik daar ook zeker niet op...quote:Op zondag 29 juni 2008 11:41 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nou weet je (ik ben nu ff serieus) het is niet dat ik het zie als onderlinge concurrentie, het is meer dat ik het motiverend vind om 'met' anderen te lopen. Dat ervaarde ik met eer-ik ook, we spraken hier op FOK! of op MSN af om te gaan en zo rond dezelfde tijd waren we weer terug. Ik maak me niet zo druk om mijn tempo, ik loop liever een lekkere run dan dat ik me kapot loop om maar een strak tempo aan te houden. Dat komt vanzelf wel.
En het stimuleert me dat jij in de buurt bent ja, dat dan weer wel
Les 14 vrijdag gelopen en het valt reuze mee. Op een gegeven moment zit je lekker in een ritme en dan maken die 2 minuutjes echt niet uit hoorquote:Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja, zo werkt het voor mij ook wel...het motiveert mij om 3x in de week te lopen en het vol te houden, en ik kijk toch wel steeds even naar de tijden en afstanden, om in te kunnen schatten of we een beetje bij elkaar in de buurt blijven...leuk om te zien dat dat zo is, en dat dit dus kennelijk is waar we zo ongeveer horen te zitten in dit stadium van de lessen...qua tempo...tja...ik loop gewoon zoals het lekker voelt en zoals ik het volhou, dus in die zin let ik daar ook zeker niet op...
pfff....zie net dat van les 13 naar les 14 van 2-3-5-5-5 naar 2-3-6-6-7 is...lijkt weer pittig
succesquote:Op zondag 29 juni 2008 11:55 schreef vrolijke-frits het volgende:
Speaking of which, ik ga zo maar eens de running kleren aantrekken om eens lekker een stuk te gaan lopen
Nou, normaal at ik nooit van te voren, maar dan merk ik wel dat ik eerder duizelig en slapjes ben.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:17 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik zou zelf daar na gaan ontbijten. Als je het er voor doet, dan loop je kans op steken. Heb je dat al gehad, dat je voor het lopen gegeten had? Het liefste loop ik daarom 's avonds rond een uur of 21.00/21.30, dan weet ik zeker dat de boel gezakt is
Netjes!quote:Op zondag 29 juni 2008 11:29 schreef Abbadon het volgende:
Zo, ben ik weer!
Les 13 ging heerlijk! gemiddelde tempo lag iets lager dan de vorige les, maar ik heb wel een sprong gemaakt van 4,5 naar 5 km...en m'n tempo over het geheel genomen redelijk vlak kunnen houden...
1 km-punt, 3 km-punt en 5 km-punt dezelfde snelheid![]()
Ik weet dat je het kan.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
pfff....zie net dat van les 13 naar les 14 van 2-3-5-5-5 naar 2-3-6-6-7 is...lijkt weer pittig
Zo. Terugquote:Op zondag 29 juni 2008 11:59 schreef Abbadon het volgende:
[..]
succesen niet te hard he? gewoon lekker lopen jij
zo gesteld is dat van mij nog eitje inderdaadquote:Op zondag 29 juni 2008 12:50 schreef Marurk het volgende:
Ik weet dat je het kan.Probeer gewoon een zodanig tempo aan te houden dat je van jezelf weet dat je het vol kan houden.
Morgen wordt het voor mij ook weer pittig: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1'.Tempo gaat wel snel omhoog nu.
prima afstand zeg!quote:Op zondag 29 juni 2008 13:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
Het ging lekker, 6.55 km in een totaaltijd van 43'31", 6'38"/km en 519 calorieën verbrand![]()
En dit is mijn Les 15
Dat had ik net dus. Ik was lekker aan het lopen en toen het wandelen...daarna weer op gang komen was ff lastig. En er stond echt 100 kuub wind in m'n postzegel op sommige stukkenquote:Op zondag 29 juni 2008 13:20 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo gesteld is dat van mij nog eitje inderdaadach, zal wel goedkomen...weer gaan wandelen is af en toe erger dan gewoon blijven lopen...
een beetje minder wind de komende weken zou wel lekker zijn, ja...ik loop altijd een soort rondje, en het laatste rechte stuk naar huis was pal tegen de wind in...quote:Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat had ik net dus. Ik was lekker aan het lopen en toen het wandelen...daarna weer op gang komen was ff lastig. En er stond echt 100 kuub wind in m'n postzegel op sommige stukkenMaar ook lekker volle bak in het zonnetje gelopen
Al met al een lekkere run
Ik loop steeds verder dus moet ik nieuwe routes uitstippelen. Maar het eerste stuk ging vol in de windquote:Op zondag 29 juni 2008 13:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
een beetje minder wind de komende weken zou wel lekker zijn, ja...ik loop altijd een soort rondje, en het laatste rechte stuk naar huis was pal tegen de wind in...
En? Klaar met twijfelen?quote:Op zondag 29 juni 2008 14:49 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Ik mag zo ook weer (voor les 12), hoewel ik nog enigzins twijfel, aangezien ik last heb van een lichte liesblessure (vooral lastig als je ook een vechtsport doet).
Ja heb ik gedaanquote:Op zondag 29 juni 2008 17:39 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Ja. Ondanks mijn blessure toch maar gaan lopen, in de hoop dat deze tijdens het lopen minder wat zou worden. Ik heb tenslotte mijn (vrijwel) dagelijkse dosis endorfine nodig. En hoewel het vrij goed ging, moet ik zeggen dat ik mij vrijwel constant bewust was dat de desbetreffende spier stijf aanvoelde, m.n. tijdens de stukken wandelen. Komende dagen dus maar ff aanzien. (Trouwens bedankt voor het aanpassen van de OP, er even vanuit gaan dat jij dit hebt gedaan)
Kwam mij niet slecht uit, kon ik je tenminste weer bijhalenquote:Op zondag 29 juni 2008 18:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik heb een drukke week achter de rug, waardoor ik een weekie verzaakt heb
Morgen uiteraard weer vrolijk verder
Jij bent nu waar?quote:Op zondag 29 juni 2008 23:02 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Kwam mij niet slecht uit, kon ik je tenminste weer bijhalen
Het schema is gemaakt voor mensen zonder conditie hequote:Op maandag 30 juni 2008 17:17 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ leest geïnteresseerd mee.
Ben vier jaar terug eens begonnen met een hardloopschema. 2 minuten hardlopen, 2 minuten lopen. Ik lag na 1 minuut 13 al half bewusteloos in een struik. Ondertussen heb ik wel wat aan sport gedaan, dus misschien ga ik het nu wel weer opnieuw aandurven.
het gaat niet alleen om hoe lang je loopt, maar ook in welk tempo...je moet gewoon een tempo lopen waarin je het volhoudt...snelheid komt vanzelf!quote:Op maandag 30 juni 2008 17:17 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ leest geïnteresseerd mee.
Ben vier jaar terug eens begonnen met een hardloopschema. 2 minuten hardlopen, 2 minuten lopen. Ik lag na 1 minuut 13 al half bewusteloos in een struik. Ondertussen heb ik wel wat aan sport gedaan, dus misschien ga ik het nu wel weer opnieuw aandurven.
Ik heb 15 gisteren gelopen, vanavond 16quote:Op maandag 30 juni 2008 17:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Jij bent nu waar?
Ik ga vanavond 15 lopen
quote:Op maandag 30 juni 2008 17:37 schreef Abbadon het volgende:dus...dit weekend vanavond de eerste les?
Je gaat me toch niet terugpakken hequote:Op maandag 30 juni 2008 17:43 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik heb 15 gisteren gelopen, vanavond 16
goede loopschoenen zijn wel erg belangrijk ja...als je benen niet goed ondersteund worden kun je snel een blessure krijgen...en natuurlijk kun je de les overdoen....uiteindelijk is het alleen maar een hulpmiddel...quote:Op maandag 30 juni 2008 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet nog wel loopschoenen kopen. De vorige keer ging het vooral mis omdat ik mijn botten op mekaar voelde kletteren. PIJN! Ik liep als een schonkig kalf.
Aan tempolopen denk ik nog niet eens.
Maar mag je de lessen ook herhalen, net zolang totdat je het wel volhoudt?
Ik begin een beetje chubby te worden. Mijn vader had dat ook rond mijn leeftijd, en die is toen gaan hardlopen. Kon ie alles eten wat hij wilde, en hij zag er kerngezond uit. Hij begon ook met 100 meter en daarna knock-out (hij liep ook om van een rookverslaving af te komen, ouch). Mij moet het ook lukken.
tuurlijk mag je lessen herhalen, maar je moet er wel voor zorgen dat je door blijft gaan en niet blijft hangen bij een bepaalde les. Dus hooguit 1 of 2 keer herhalen als een les absoluut niet lekker gingquote:Op maandag 30 juni 2008 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet nog wel loopschoenen kopen. De vorige keer ging het vooral mis omdat ik mijn botten op mekaar voelde kletteren. PIJN! Ik liep als een schonkig kalf.
Aan tempolopen denk ik nog niet eens.
Maar mag je de lessen ook herhalen, net zolang totdat je het wel volhoudt?
Ik begin een beetje chubby te worden. Mijn vader had dat ook rond mijn leeftijd, en die is toen gaan hardlopen. Kon ie alles eten wat hij wilde, en hij zag er kerngezond uit. Hij begon ook met 100 meter en daarna knock-out (hij liep ook om van een rookverslaving af te komen, ouch). Mij moet het ook lukken.
Wie weetquote:Op maandag 30 juni 2008 17:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
[..]
Je gaat me toch niet terugpakken he
Ja, daar zit ik ook mee. Ik houd rust vandaag heb ik besloten. Ik voelde m'n kuiten strak staan net, dus ik ga morgenavondquote:Op maandag 30 juni 2008 18:01 schreef Blik het volgende:
[..]
tuurlijk mag je lessen herhalen, maar je moet er wel voor zorgen dat je door blijft gaan en niet blijft hangen bij een bepaalde les. Dus hooguit 1 of 2 keer herhalen als een les absoluut niet lekker ging
vrolijke-frits: neem je wel genoeg rust tussendoor? 2 x lopen in 2 dagen kan je op termijn flink op gaan breken. Kunt beter een rustdag tussendoor plannen
Om en nabij half 10.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:27 schreef Marurk het volgende:Hoelaat ga jij?
Kunnen we misschien samen rennen.
Ziet er goed uit. Beter dan mijn grafiekjes, nu nog met de vele intervallenquote:Op maandag 30 juni 2008 22:09 schreef Marurk het volgende:
OK, ben terug van les 20.Vond het eigenlijk best even zwaar deze keer om het vol te houden, maar heb het toch doorstaan.
NIKE+ Stats: START TO RUN LES 20
Gelopen interval: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1' (vet gedrukt = lopen, normaal gedrukt = wandelen)
Heb blijkbaar een redelijk constant tempo aangehouden, met ook nog best een redelijke snelheid.
Dat komt wel hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:16 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Beter dan mijn grafiekjes, nu nog met de vele intervallen
erg netjes...en erg regelmatig ook inderdaad...quote:Op maandag 30 juni 2008 22:09 schreef Marurk het volgende:
OK, ben terug van les 20.Vond het eigenlijk best even zwaar deze keer om het vol te houden, maar heb het toch doorstaan.
Gelopen interval: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1' (vet gedrukt = lopen, normaal gedrukt = wandelen)
Heb blijkbaar een redelijk constant tempo aangehouden, met ook nog best een redelijke snelheid.
Ziet er goed uit, goed constant iddquote:Op maandag 30 juni 2008 22:09 schreef Marurk het volgende:
's avonds laat lopen danquote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:27 schreef Ymke het volgende:
Het wordt warm vandaag , eens kijken of nu lopen lekker is .
Ik had eigenlijk gisteren gemoeten maar het kwam er niet van
Op naar les 8 nu
Veel plezier en succes voor de andere lopers vandaag
hobbel zequote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:27 schreef Ymke het volgende:
Het wordt warm vandaag , eens kijken of nu lopen lekker is .
Ik had eigenlijk gisteren gemoeten maar het kwam er niet van
Op naar les 8 nu
Veel plezier en succes voor de andere lopers vandaag
Ik doe dat echt liever dan overdag.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:34 schreef Adelante het volgende:
Vanavond ook maar rond een uur of 22:00...
's ochtends vind ik het op zich wat koeler dan 's avonds...dus als het kan loop ik vroeg...maar als ik die dag nog moet werken, dan is dat echt geen goed plan...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik doe dat echt liever dan overdag.
Ten eerste omdat ik anders voor werk moet gaan lopen wat ik wat vroeg vind, en ten tweede omdat het 's avonds vaak al wel lekker is afgekoeld
Precies.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:44 schreef Abbadon het volgende:
[..]
's ochtends vind ik het op zich wat koeler dan 's avonds...dus als het kan loop ik vroeg...maar als ik die dag nog moet werken, dan is dat echt geen goed plan...
Hoeveel lessen heb ik nog te gaan?quote:
of het is een stukje psychologische oorlogsvoering, waarbij je stiekem eigenlijk al wat meer doet dan je denkt, zodat het later meevalt als je ineens grotere sprongen vooruit gaat makenquote:
dat was je lege batterijquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat is 1 ding dat zeker is.
Ik hoorde laatst: nog 1 minuutje!
En toen stopte het
Heerlijk 2 liters zweten! Dan krijg ik tenminste het idee dat ik wat doe.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:24 schreef eer-ik het volgende:
Serieus?
Ik vind het met dit weer echt superkut om te lopen, het is loeiheet man
Haha, ok.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Heerlijk 2 liters zweten! Dan krijg ik tenminste het idee dat ik wat doe.
Netjes!quote:Op maandag 30 juni 2008 22:44 schreef eer-ik het volgende:
15 down, 12 to go!
Wederom een linkje
Na een week niet gelopen te hebben ging het toch weer verbazingwekkend soepel, alleen een minuut stilstaan om even iets kwijt te raken doet je gemiddelde snelheid niet goed
Desalniettemin nog 6'16" gelopen gemiddeld
Ben weer tevreden
[...]
Ja, merkte ik gisteren ook volgens mij.quote:
Goeie tijdquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ga lekker zo rond een uur of 22.00 lopen. Het is toch nog wel erg warm nu hoor![]()
Dat gaat me wel goed af hoor. Ik krijg door het lopen ook energie namelijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef Ymke het volgende:
Ik zou sávonds laat echt geen puf meer hebben . Als het wam blijft ga ik nog liever voor mijn werk lopen om een uur of 6.
Fitnessen lukt me wel in de avond , maar ook niet meer om 22.00 uur denk ik
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef Ymke het volgende:
Ik zou sávonds laat echt geen puf meer hebben . Als het wam blijft ga ik nog liever voor mijn werk lopen om een uur of 6.
Fitnessen lukt me wel in de avond , maar ook niet meer om 22.00 uur denk ik
Dat heb ik ook. Had vanavond echt geen puf om te gaan lopen, en die bank lag wel erg lekker. Ik was al half vertrokken. Figuurlijk dan, dus toch maar m'n schoenen aangetrokken, en ondanks het warme weer ging het boven verwachting goed. Les 14 en zo'n 6 km gelopen (dat is dus 10 à 11 km/u (incl wandelen). Dat rondje Slot Zuylen moet binnenkort dus wel gaan lukken. Nog maar 180 meter te gaan en de 'cirkel' is rond.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat gaat me wel goed af hoor. Ik krijg door het lopen ook energie namelijk
Ik ga ook morgen, vandaag de rustdag.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:45 schreef Blik het volgende:
ik heb afgesproken om morgen te gaan, dat wordt flink puffen en zweten ben ik bang voor. Het is gelukkig maar 18 minuten interval ( 6 versnellingen van gemiddeld 1 minuut)
Vind het zelf een perfect rondje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:47 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ga ook morgen, vandaag de rustdag.
Zal inderdaad pittig worden, ik denk dat ik ook laat ga lopen.
Ik heb gister trouwens dat rondje slot zuylen gelopen vanaf hier (deur - deur).
ging lekker, 43 minuten over gedaan totaal
Viel me nog mee, had gegokt dat ik ver uit de les zou lopen
Lekker rondje wel
Ja, het houdt ergens een keer op idd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind het zelf een perfect rondje.
Probleem voor mij is nu dat mijn maximale rondje wat ik kan lopen zonder kruisingen nu te kort begint te worden. Ik moet volgende week 60 minuten hardlopen, en mijn rondje kan ik maximaal uitrekken tot 9.1 km. Dus ik moet even op zoek naar een goede uitbreiding in mijn rondje
Wat dat betreft ben ik blij dat ik gisteravond ben geweestquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:54 schreef Abbadon het volgende:
pffff....wat klam vandaag...weet niet of ik wel ga rennen vanavond, als het zo blijft....
ja...dit gaat duidelijk niks worden...volgens mij ben ik na 50 meter al doorweekt....lekker vrijdagochtend weer...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik blij dat ik gisteravond ben geweest
Ik heb juist liever de winter met hardlopen dan 25+ graden. OP de kou kun je je nog kleden. Enige nadeel is dat het hier vaak hard waait en regent/sneeuwt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:40 schreef jojomen4 het volgende:
Ik zie dat ik niet de enige ben die z'n trainingen van het weer af laten hangen. In de zomer zul je me niet horen klagen... maar in de winter kom ik maar moeilijk huis uit. Kou + Wind![]()
Ik kan niet wachten tot ik m'n huusje heb gekocht en een lopende band in een hok gooi, dan kan ik tenminste uit de wind trainen.
Loopband kun je in een bepaalde hoek zetten om meer weerstand te creeren. En als je wind lekker vind vanwege de weerstand kun je ook harder gaan lopen op je band.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb juist liever de winter met hardlopen dan 25+ graden. OP de kou kun je je nog kleden. Enige nadeel is dat het hier vaak hard waait en regent/sneeuwt.
En op een loopband vind ik echt geen ruk aan met lopen, zit je daar in je kamertje op de loopband te lopen. En in de wind trainen is juist ook weer goede training voor je conditie
Dat dus...nu even bedenken wanneer ik wel les 4 ga lopenquote:
nou wel bijhouden hequote:Op donderdag 3 juli 2008 09:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Dat dus...nu even bedenken wanneer ik wel les 4 ga lopen
vandaag?quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Dat dus...nu even bedenken wanneer ik wel les 4 ga lopen
Nice, nice.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:08 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Bij deze ben ik officeel lid van NikePlus.com. Nog ff de boel calibreren, en dan zo m'n eerste run met de Sportband. Ik ben benieuwd, resultaten volgen...
quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:08 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Bij deze ben ik officeel lid van NikePlus.com. Nog ff de boel calibreren, en dan zo m'n eerste run met de Sportband. Ik ben benieuwd, resultaten volgen...
die link is niet de juiste...druk onder 'share' op Grab the Link, en copy die link in je postquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:55 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Bij deze: les 15 Helaas niet de volledige les, omdat ik er pas na ca. 2 km achterkwam dat m'n sportband niet aanstond, beginnersfoutje zullen we maar zeggen, en vlak voor het einde m'n Ipod er mee stopte. Dat rondje Slot Zuylen was/is wel gelukt, waarmee ik in totaal zón 6.35 km heb gelopen.
OK, heb 't toch maar weer uitgesteld naar vandaag. Ga zometeen dus les 21 lopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 22:59 schreef Marurk het volgende:
Ik ben nu vier dagen al niet meer geweest door drukte i.v.m. studie.Dus morgenvroeg maar weer dan... les 21 ofzo dacht ik...
Ik was nog totaal NIET geoefend eigenlijk. Ik vond de eerste lessen ook al niet gemakkelijk, maar wonder boven wonder heb ik 't toch allemaal zo ver geschopt.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:34 schreef nicomart het volgende:
niet gek! lekker bezig hoor.
Had je in het begin ook echt een slechte conditie en waren de eerste lessen ook nog gewoon redelijk zwaar of was je al aardig geoefend?
Gewoon gaan lopen, joh. Evy zal fier op je zijn (ik moet vanavond eigenlijk ook weerquote:
In de regen is wel echt arelaxed.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:41 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Gewoon gaan lopen, joh. Evy zal fier op je zijn (ik moet vanavond eigenlijk ook weer)
mwa.. ik ga toch 3 keer per week en ipv in de gewichten hangen ga ik nu op die loopband staan. TV aan.. Evy erbij.. Beetje mensen kijken ondertussen. Ik vind het goed te doenquote:Op maandag 7 juli 2008 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
liever in de zeikregen dan op een loopband
Ik zou toch uitgaan van je Sportband. Dit omdat je met Gmaps niet geheel exact de meters meet, maar globaal. De Sportband meet je stappen natuurlijkquote:Op maandag 7 juli 2008 22:55 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Ik heb net de gelopen route nagemeten met Gmaps pedometer, en daar is gelopen afstand ca. 400m verder dan wat de sportband aangeeft. Welke is nauwkeuriger, Gmaps of de Sportband, of moet ik die laatste opnieuw calibreren?
Ik kan dat nog niet aan denk ik, ik heb iig nog geen fatsoenlijke challenge gezien.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:29 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Zijn er trouwens nog mensen (met Nike+ spullen) die met een challenge o.i.d. van Nike meedoen?
En hoe werkt dat Run World? Volgens de site heeft de nr 1 in een/deze week bijna 500 km gelopen?!
dat werkt niet idd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:09 schreef motorbloempje het volgende:
krijg toch allemaal de *($*#()*()*#@)
wekker gezet, licht ontbijtje bedacht, groene thee gezet.. rugpijn![]()
en ik wil zo graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag![]()
maargoed... hardlopen met rugpijn heb ik één keer gedaanen da's kut
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:14 schreef Blik het volgende:
Vanavond staat een uur hardlopen op de planningfocking lang
hoop wel dat het rotweer stopt, als het vanavond nog steeds zulk baggerweer is denk ik niet dat ik ga
met pauzes ja, peace of cakequote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Een uur is wel ruig idd.
Ik geloof dat ik 34 minuten heb staan, prima te doen, mag wel iets langer imo.
Geloof ik ja.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:31 schreef Blik het volgende:
[..]
met pauzes ja, peace of cake![]()
die 34 minuten breidt je snel genoeg uit als je met deel 2 begint. Alleen is 30 minuten hardlopen aan één stuk toch heel wat anders dan met pauzes er tussendoor
En wat zijn aanraders wat betreft betaalbare afstands-/snelheidsmeters. Zie dat de Nike+ band nu maar 60 euro kost, is dat wat?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:02 schreef Innocence het volgende:
Wat is het stil hier zeg.
Kan misschien iemand met een abonnement voor mij het schema van hardloopschema.nl in pdf downloaden?
Het betreft de halve marathon, zo snel mogelijk, 1:30-1:45.
Zou ik echt heel blij mee zijn.![]()
opnieuw succesquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
nou, zo lekker niet duskan nog amper zitten nu
beetje teveel van het goede geweest dus
* motorbloempje gaat met dictaten en aantekeningen op bed liggen... donderdag tentamen..
Je kan met "Battle Of The Continents" meedoen; volgens mij tellen hier alleen het aantal kilometers per continent en niet per deelnemer. Zo kunnen we in ieder geval proberen die Amerikanen te verslaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:07 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik kan dat nog niet aan denk ik, ik heb iig nog geen fatsoenlijke challenge gezien.
Wil er op den duur wel aan meedoen maar ben nu gewoon nog niet fit genoeg
Ik trek het ook niet om 's ochtends te lopenquote:Op woensdag 9 juli 2008 23:02 schreef Blik het volgende:
pfff, ik heb in plaats van gisterenavond, vanochtend hardgelopen in verband met het weer. Ook les 24 ipv les 23 gedaan (interval ipv duurloop). Was op het einde helemaal kapot, duidelijk een tekort aan energie. Ik loop nooit meer 's ochtends voor het ontbijt!!
Vrijdag staat de duurloop van een uur op het programma nu
bananen lust ik niet, yoghurt duurt te lang voordat ik dat naar binnen heb. Ik heb een flinke plak ontbijtkoek op voordat ik ging. Maar voortaan gaan we gewoon weer 's avondsquote:Op donderdag 10 juli 2008 08:48 schreef Innocence het volgende:
Gewoon eerst even een banaantje of bak yoghurt naar binnen proppen, scheelt al een hoop.
Ik loop niet graag s'morgens omdat ik altijd zo moe/slaperig ben als ik terug kom. En dan moet je nog een hele dag...
Regen was trouwens weer fantastisch. Moet alleen uitkijken dat je niet op het begin al in een plas springt
In yoghurt zitten toch ook niet veel voedingsstoffen die je extra energie geven?quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:09 schreef Innocence het volgende:
Volgensmij heb je aan ontbijtkoek niet veel, als je het eet net voordat je weggaat...
Eiwitten en koolhydraten, je verwerkt het wel lekker snel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 09:11 schreef Blik het volgende:
[..]
In yoghurt zitten toch ook niet veel voedingsstoffen die je extra energie geven?
wacht maar, van 5 naar 10km wordt de muziek nóg minder afwisselendquote:Op zondag 13 juli 2008 14:19 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Natuurlijk blijf ik Evy trouw, en zal ik ook de 10 km met haar blijven lopen. Maar qua muziekkeuze begin ze in herhaling te vallen en Top40 is ook niet helemaal mijn ding. Daarom ben ik nog wat alternatieven gaan zoeken, dus voor de liefhebber van electronische muziek is dit misschien nog wel een interessante site.
printscreen makenquote:Op maandag 14 juli 2008 23:15 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Les 18 (en hoe maak je een plaatje van je mini-me
Ja, klopt.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:29 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Voor mijn run moet ik toch gewoon 'grab link' aanklikken en deze kopieren in het bericht hier (zo ja, dan zou mijn vorige bericht nu juist werken) En hier dan mijn Nike+ mini:
[ afbeelding ]
Mocht je geen Nike+ schoenen hebben, dan kan je daarvoor een speciale clip kopen. Deze bijvoorbeeld, verkrijgbaar bij o.a. Run-2-Dayquote:Op woensdag 16 juli 2008 23:29 schreef BlackWizard het volgende:
Ik heb Evy inmiddels gevonden!
Die Nike+ iPod Kit, past die sensor in iedere schoen of MOET je echt speciaal zo'n Nike+ schoen hebben?
Klopt idd wel, wanneer je het beste loopt is erg persoonlijk. Ik zie wel eens om 7 uur 's ochtends al mensen hardlopen, maar ik kan dat absoluut niet. Als ik dat zou willen doen zou ik om 5:30 op moeten staan om te ontbijten. Het liefst loop ik ergens rond de middag. Dan heb ik de meeste energiequote:Op woensdag 16 juli 2008 23:32 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
In dit en de voorgaande topics staat een hoop info, tips en antwoorden op je vragen, maar vooral ook ervaringen van andere lopers. Dus is het misschien verstandig deze eens door te lezen.
Kort samengevat; ik denk dat het tijdstip van lopen een persoonlijke voorkeur is. Zoals hier vlak boven (of op de vorige pagina) staat, lopen sommige mensen het liefst 's ochtends, waar anderen de voorkeur geven om laat in de avond te gaan.
Wat betreft het eten; een lege maag lijkt mij niet echt goed, je hebt tenslotte wel wat brandstoffen nodig, maar eet niet te kort van te voren (zo'n anderhalf à twee uur bij een gemiddelde maaltijd).
En wil je een hardloopschema volgen (wat verstandig is, omdat dit je de gelegenheid geeft te herstellen en zo sneller een goede conditie op te bouwen), de meeste mensen in dit topic volgen dit schema
(Mocht ik het fout hebben, dan moeten anderen mij maar verbeteren)
Ik heb eerst nog even doorgekwakkeld met deel 1, maar redelijk snel toch doorgegaan met deel 2. Vind de trainingen van deel 2 ook leuker (want afwisselender)quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:29 schreef eer-ik het volgende:
Blik, ben jij direct na deel 1 doorgegaan met deel 2?
Ik zit nog even te denken of ik dat ga doen, of dat ik eerst bezig blijf met die 5 km.
Weet ook niet wat het verstandigst is...
Vooral nu is deel 1 echt weinig afwisselend idd.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb eerst nog even doorgekwakkeld met deel 1, maar redelijk snel toch doorgegaan met deel 2. Vind de trainingen van deel 2 ook leuker (want afwisselender)
Beetje bijhouden.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:58 schreef Houniet het volgende:
Hier zijn we dus. Ik vergeet steeds opnieuw in deze mooie en goede reeks te posten!
iPod wel al gekocht?quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:04 schreef Houniet het volgende:
Nee nog niet, staat wel op de planning. Eerst mijn DJ gear aangevuld.
Je moet niet vergeten dat je er nog altijd een aantal minuten pauze tussen hebt zitten. Of je 20 minuten gaat halen is de vraag, maar ik ben er van overtuigd dat jij 25 minuten relatief makkelijk haaltquote:Op donderdag 17 juli 2008 17:42 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Vooral nu is deel 1 echt weinig afwisselend idd.
Maar ik denk dat ik eerst gewoon wat meer 5 km ga lopen tot ik die echt fatsoenlijk kan lopen in een nette tijd.
Of ik ooit nog mijn snelste tijd ga halen vraag ik me ernstig af...
Heb het ooit in 19 minuten gelopen (was eigenlijk ook 4.55 km) maar als ik me nu bedenk dat ik al trots ben op mezelf als ik er 30 minuten over doe vraag ik me af of ik er nog 11 minuten vanaf kan schaven
Opzich denk ik dat ik nu wel bijvoorbeeld 3 keer 8 minuten met steeds 1 a 2 minuten 'pauze' kan lopen, kom dan wel een eind. Maar dan nog zit ik nog steeds boven de 20 minuten
Ik hoop het.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat je er nog altijd een aantal minuten pauze tussen hebt zitten. Of je 20 minuten gaat halen is de vraag, maar ik ben er van overtuigd dat jij 25 minuten relatief makkelijk haalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |