abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59733070
Verschillende mensen hier in hardloopfora hebben mijn interesse gewekt voor de Nike+ Sportband danwel Ipod-kit. Nu is de Ipod kit de helft goedkoper dan de Sportband en ben ik in het bezit van een Ipod. Zo'n kit
klinkt dus aantrekkelijker dan een sportband.

Het gaat echter om een oude beestje, nl een 'klassieke' derde of vierde generatie Ipod (zo één dus). Personeel in een Apple-store beweerde (maar niet met alle zekerheid) dat de kit in principe op alle Ipods moet werken. Maar ze raadden mij af met een Ipod classic te gaan lopen (wat ik dus wel altijd zonder problemen gedaan heb), aangezien hier een harde schijf ipv van een flashdisk in zit, en dus gevoeliger is voor schokken.

Welke ervaringen hebben jullie hiermee of wat raden jullie aan aan te schaffen?

[ Bericht 5% gewijzigd door ImHungryLetsGetATaco op 27-06-2008 15:48:24 ]
Shake'm U Won't Break'm
pi_59733419
Hmm, dat wil ik ook wel weten. TVP!
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_59733613
De mensen van de apple store zitten fout, het werkt alleen met de iPod nano van de 3e generatie. Werkt niet met andere iPods, schijnt softwarematig te zijn, wat ik overigens enigzins vreemd vind maar goed.

Verder kan je wel met een classic gewoon hardlopen, zeker als hem bijvoorbeerd met zo'n sportband om je arm hebt gedaan. Al zie ik nu dat je een wat ouder model hebt, dan is het inderdaad wat minder raadzaam omdat die een wat zwakkere harde schijf heeft.
pi_59733985
M.a.w.; ik kan dus het beste een Sportband aanschaffen of zoals in een ander topic al is voor gesteld in Ipod-kit en een Nano. Bij die laatste optie ben ik wel duurder uit, maar wellicht wordt het tijd om eens een nieuwe Ipod aan te schaffen, aangezien de mijne hier en daar wat ouderdomsklachten begint te vertonen (wellicht mede door het hardlopen). Echter in dat geval zit ik toch aan een Iphone te denken, omdat ik ook aan een nieuwe mobiel toe ben.
Shake'm U Won't Break'm
pi_59734119
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:07 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
M.a.w.; ik kan dus het beste een Sportband aanschaffen of zoals in een ander topic al is voor gesteld in Ipod-kit en een Nano. Bij die laatste optie ben ik wel duurder uit, maar wellicht wordt het tijd om eens een nieuwe Ipod aan te schaffen, aangezien de mijne hier en daar wat ouderdomsklachten begint te vertonen (wellicht mede door het hardlopen). Echter in dat geval zit ik toch aan een Iphone te denken, omdat ik ook aan een nieuwe mobiel toe ben.
Als je een nieuwe iPod aanschaft zit je gebonden aan 4 of 8 gig (al weet niet hoeveel gig die van jou nu heeft) dus houd daar rekening mee. En als je geld hebt voor een iPhone heb je ook nog wel geld over voor een ipod nano + kit, hehe.
pi_59734244
Kan ik (ondanks het formaat) niet gewoon die Iphone gebruiken ipv van een extra Nano?
(ben nu overigens meer geneigd toch maar de Sportband aan te schaffen)
Shake'm U Won't Break'm
pi_59734270
Hoe werkt dat syncen met de Nike site eigenlijk? Heb niet zoveel zin om iTunes te moeten installeren. (Muziek kopieren gaat via foobar2000)
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_59734440
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 15:50 schreef Dennis101 het volgende:
De mensen van de apple store zitten fout, het werkt alleen met de iPod nano van de 3e generatie. Werkt niet met andere iPods, schijnt softwarematig te zijn, wat ik overigens enigzins vreemd vind maar goed.

Verder kan je wel met een classic gewoon hardlopen, zeker als hem bijvoorbeerd met zo'n sportband om je arm hebt gedaan. Al zie ik nu dat je een wat ouder model hebt, dan is het inderdaad wat minder raadzaam omdat die een wat zwakkere harde schijf heeft.
Dat is onzin. Nike+ is voor de eerste generatie Nano ontworpen.

http://store.apple.com/Ap(...)oductLearnMore=MA365
pi_59734489
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:30 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat is onzin. Nike+ is voor de eerste generatie Nano ontworpen.

http://store.apple.com/Ap(...)oductLearnMore=MA365
Maar dus igg niet voor mijn Ipod?
Shake'm U Won't Break'm
pi_59734694
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:32 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:

[..]

Maar dus igg niet voor mijn Ipod?
Okee voor alle nano's dus, maar nog steeds niet voor jou classic inderdaad.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 18:14:01 #11
81283 ImHungryLetsGetATaco
Intelligenti pauca
pi_59736252
Weet iemand trouwens waar je, behalve bij Run2Day, zo'n clip om de sensor in te doen, kan aanschaffen of bestellen op internet. Ik loop nl. niet op Nike-schoenen.
Shake'm U Won't Break'm
pi_59736601
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 18:14 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Weet iemand trouwens waar je, behalve bij Run2Day, zo'n clip om de sensor in te doen, kan aanschaffen of bestellen op internet. Ik loop nl. niet op Nike-schoenen.
eBay.
pi_59737028
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 27 juni 2008 @ 19:24:56 #15
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_59737795
Bij de apple winkel verkochten ze gewoon mooie plastic clipjes om de chip in te stoppen, was blij dat geen dingen met creditcard uit amerika hoefde te bestellen en nog twee weken zou moeten wachten.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_59738094
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:24 schreef shroomer het volgende:
Bij de apple winkel verkochten ze gewoon mooie plastic clipjes om de chip in te stoppen, was blij dat geen dingen met creditcard uit amerika hoefde te bestellen en nog twee weken zou moeten wachten.
Maar je kunt beter zo'n shoepouch hebben omdat de sensor dan beter op je schoen zit, het trilt minder dan met zo'n clip en is de meting dus nauwkeuriger.
pi_59750260
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 19:37 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Maar je kunt beter zo'n shoepouch hebben omdat de sensor dan beter op je schoen zit, het trilt minder dan met zo'n clip en is de meting dus nauwkeuriger.
Ik heb zo'n plastic clip (SwitchEasy) van RunAway o.i.d. Mits goed bevestigd op de bovenkant van de schoen werkt het prima hoor.

En ja, ik heb deze week ook die Nike+ SportBand aangeschaft. Muziek luister ik tijdens het rennen via mijn iPod Shuffle .
pi_60002477
Marurk, red me!

Hoe krijg je verbinding met dat rotding? Ben al een uur bezig. 3 seconden ingedrukt houden, rondlopen, maar niets....
Sweet and innocent...
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:48:07 #19
Intelligenti pauca
pi_60003503
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:06 schreef Innocence het volgende:
Marurk, red me!

Hoe krijg je verbinding met dat rotding? Ben al een uur bezig. 3 seconden ingedrukt houden, rondlopen, maar niets....
Je moet eerst 3 sec. de knop ingedrukt houden tot de display al knipperend "walk" aangeeft. Vervolgens druk je nogmaals 1 sec de knop in en gaan....(mocht dat niet werken, dan weet ik het niet)
Shake'm U Won't Break'm
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:39:48 #20
109577 2609
Paris (L)
pi_60004737
ik heb ook zo een nike+ ding goede shit hoor ik heb met zo een oranje ding dat je hem aan je veters kan zetten want ik heb geen nike schoenen maar asics
pi_60012389
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:39 schreef 2609 het volgende:
ik heb ook zo een nike+ ding goede shit hoor ik heb met zo een oranje ding dat je hem aan je veters kan zetten want ik heb geen nike schoenen maar asics
Ik heb de WalkAway van Switcheasy.

Ben inderdaad na dat ik 'm 3 seconden indrukte gaan lopen, maar dan bleef ie net zo lang walk aangeven, tot ie weer uitging...
Straks wel even terug naar de winkel.
Sweet and innocent...
pi_60022290
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:45 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik heb de WalkAway van Switcheasy.

Ben inderdaad na dat ik 'm 3 seconden indrukte gaan lopen, maar dan bleef ie net zo lang walk aangeven, tot ie weer uitging...
Straks wel even terug naar de winkel.
Ik zou even kijken of je sensor aanstaat. Die heeft zelf ook een aan/uit-knop. Normaal zou deze aan moeten staan, maar kan zijn dat hij (om wat voor reden dan ooK) uit is gegaan. Gewoon een paar seconden die resetachtige knop op de sensor indrukken en kijken of hij het nu wel doet. Dit gewoon een paar keer proberen ofzo, en als het dan nog niet werkt, dan ben ik bang dat je een verrotte sensor hebt o.i.d.
pi_60025514
Heb ik allemaal al geprobeerd. Net dus naar de winkel geweest en andere sensor getest, zelfde probleem. Nu maar een hele nieuwe band meegekregen, moet 'm alleen eerst even opladen voordat ik het kan proberen.
Sweet and innocent...
  zondag 13 juli 2008 @ 13:17:06 #24
Intelligenti pauca
pi_60073603
Om mijn Sportband te calibreren heb ik een afstand ingemeten in Gmaps Pedometer, en vervolgens deze afstand gewandeld en hardgelopen. Op basis hiervan heb ik mijn Sportband naar boven danwel naar beneden bijgesteld. Echter bij de eerste echte afstand hierna bleek er toch zo'n 400 m verschil tussen de afstand op mijn Sportband en die nagemeten in Gmaps. MIjn vraag is dan ook; hoe hebben diegenen hier met een Sportband/Ipod-kit hun spullen gecalibreerd en hoe nauwkeurig is dit?
Shake'm U Won't Break'm
  zondag 13 juli 2008 @ 13:34:45 #25
175950 Marurk
Baggeraar
pi_60073922
quote:
Op zondag 13 juli 2008 13:17 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Om mijn Sportband te calibreren heb ik een afstand ingemeten in Gmaps Pedometer, en vervolgens deze afstand gewandeld en hardgelopen. Op basis hiervan heb ik mijn Sportband naar boven danwel naar beneden bijgesteld. Echter bij de eerste echte afstand hierna bleek er toch zo'n 400 m verschil tussen de afstand op mijn Sportband en die nagemeten in Gmaps. MIjn vraag is dan ook; hoe hebben diegenen hier met een Sportband/Ipod-kit hun spullen gecalibreerd en hoe nauwkeurig is dit?
Ik heb 'm niet gecalibreerd. Dan nog schijnt hij vrij nauwkeurig te zijn.
Calibreren is natuurlijk wel beter. Beste kun je hiervoor dus een lengte van bekende afstand rennen en dat dan invoeren ofzo. Nauwkeurigste resultaten zijn te verkrijgen door op een ren-/atletiekbaan o.i.d. te gaan rennen. Je weet dan zeker dat een rondje bijvoorbeeld precies 500 meter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')