voel je de druk van de onderlinge competitie?!quote:Op zondag 29 juni 2008 11:35 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Netjes wel![]()
Ik ben benieuwd wat ik straks op de mat ga leggen
Nou weet je (ik ben nu ff serieus) het is niet dat ik het zie als onderlinge concurrentie, het is meer dat ik het motiverend vind om 'met' anderen te lopen. Dat ervaarde ik met eer-ik ook, we spraken hier op FOK! of op MSN af om te gaan en zo rond dezelfde tijd waren we weer terug. Ik maak me niet zo druk om mijn tempo, ik loop liever een lekkere run dan dat ik me kapot loop om maar een strak tempo aan te houden. Dat komt vanzelf wel.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
voel je de druk van de onderlinge competitie?!
ja, zo werkt het voor mij ook wel...het motiveert mij om 3x in de week te lopen en het vol te houden, en ik kijk toch wel steeds even naar de tijden en afstanden, om in te kunnen schatten of we een beetje bij elkaar in de buurt blijven...leuk om te zien dat dat zo is, en dat dit dus kennelijk is waar we zo ongeveer horen te zitten in dit stadium van de lessen...qua tempo...tja...ik loop gewoon zoals het lekker voelt en zoals ik het volhou, dus in die zin let ik daar ook zeker niet op...quote:Op zondag 29 juni 2008 11:41 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nou weet je (ik ben nu ff serieus) het is niet dat ik het zie als onderlinge concurrentie, het is meer dat ik het motiverend vind om 'met' anderen te lopen. Dat ervaarde ik met eer-ik ook, we spraken hier op FOK! of op MSN af om te gaan en zo rond dezelfde tijd waren we weer terug. Ik maak me niet zo druk om mijn tempo, ik loop liever een lekkere run dan dat ik me kapot loop om maar een strak tempo aan te houden. Dat komt vanzelf wel.
En het stimuleert me dat jij in de buurt bent ja, dat dan weer wel
Les 14 vrijdag gelopen en het valt reuze mee. Op een gegeven moment zit je lekker in een ritme en dan maken die 2 minuutjes echt niet uit hoorquote:Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja, zo werkt het voor mij ook wel...het motiveert mij om 3x in de week te lopen en het vol te houden, en ik kijk toch wel steeds even naar de tijden en afstanden, om in te kunnen schatten of we een beetje bij elkaar in de buurt blijven...leuk om te zien dat dat zo is, en dat dit dus kennelijk is waar we zo ongeveer horen te zitten in dit stadium van de lessen...qua tempo...tja...ik loop gewoon zoals het lekker voelt en zoals ik het volhou, dus in die zin let ik daar ook zeker niet op...
pfff....zie net dat van les 13 naar les 14 van 2-3-5-5-5 naar 2-3-6-6-7 is...lijkt weer pittig
succesquote:Op zondag 29 juni 2008 11:55 schreef vrolijke-frits het volgende:
Speaking of which, ik ga zo maar eens de running kleren aantrekken om eens lekker een stuk te gaan lopen
Nou, normaal at ik nooit van te voren, maar dan merk ik wel dat ik eerder duizelig en slapjes ben.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:17 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik zou zelf daar na gaan ontbijten. Als je het er voor doet, dan loop je kans op steken. Heb je dat al gehad, dat je voor het lopen gegeten had? Het liefste loop ik daarom 's avonds rond een uur of 21.00/21.30, dan weet ik zeker dat de boel gezakt is
Netjes!quote:Op zondag 29 juni 2008 11:29 schreef Abbadon het volgende:
Zo, ben ik weer!
Les 13 ging heerlijk! gemiddelde tempo lag iets lager dan de vorige les, maar ik heb wel een sprong gemaakt van 4,5 naar 5 km...en m'n tempo over het geheel genomen redelijk vlak kunnen houden...
1 km-punt, 3 km-punt en 5 km-punt dezelfde snelheid![]()
Ik weet dat je het kan.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
pfff....zie net dat van les 13 naar les 14 van 2-3-5-5-5 naar 2-3-6-6-7 is...lijkt weer pittig
Zo. Terugquote:Op zondag 29 juni 2008 11:59 schreef Abbadon het volgende:
[..]
succesen niet te hard he? gewoon lekker lopen jij
zo gesteld is dat van mij nog eitje inderdaadquote:Op zondag 29 juni 2008 12:50 schreef Marurk het volgende:
Ik weet dat je het kan.Probeer gewoon een zodanig tempo aan te houden dat je van jezelf weet dat je het vol kan houden.
Morgen wordt het voor mij ook weer pittig: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1'.Tempo gaat wel snel omhoog nu.
prima afstand zeg!quote:Op zondag 29 juni 2008 13:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
Het ging lekker, 6.55 km in een totaaltijd van 43'31", 6'38"/km en 519 calorieën verbrand![]()
En dit is mijn Les 15
Dat had ik net dus. Ik was lekker aan het lopen en toen het wandelen...daarna weer op gang komen was ff lastig. En er stond echt 100 kuub wind in m'n postzegel op sommige stukkenquote:Op zondag 29 juni 2008 13:20 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo gesteld is dat van mij nog eitje inderdaadach, zal wel goedkomen...weer gaan wandelen is af en toe erger dan gewoon blijven lopen...
een beetje minder wind de komende weken zou wel lekker zijn, ja...ik loop altijd een soort rondje, en het laatste rechte stuk naar huis was pal tegen de wind in...quote:Op zondag 29 juni 2008 13:23 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat had ik net dus. Ik was lekker aan het lopen en toen het wandelen...daarna weer op gang komen was ff lastig. En er stond echt 100 kuub wind in m'n postzegel op sommige stukkenMaar ook lekker volle bak in het zonnetje gelopen
Al met al een lekkere run
Ik loop steeds verder dus moet ik nieuwe routes uitstippelen. Maar het eerste stuk ging vol in de windquote:Op zondag 29 juni 2008 13:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
een beetje minder wind de komende weken zou wel lekker zijn, ja...ik loop altijd een soort rondje, en het laatste rechte stuk naar huis was pal tegen de wind in...
En? Klaar met twijfelen?quote:Op zondag 29 juni 2008 14:49 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Ik mag zo ook weer (voor les 12), hoewel ik nog enigzins twijfel, aangezien ik last heb van een lichte liesblessure (vooral lastig als je ook een vechtsport doet).
Ja heb ik gedaanquote:Op zondag 29 juni 2008 17:39 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Ja. Ondanks mijn blessure toch maar gaan lopen, in de hoop dat deze tijdens het lopen minder wat zou worden. Ik heb tenslotte mijn (vrijwel) dagelijkse dosis endorfine nodig. En hoewel het vrij goed ging, moet ik zeggen dat ik mij vrijwel constant bewust was dat de desbetreffende spier stijf aanvoelde, m.n. tijdens de stukken wandelen. Komende dagen dus maar ff aanzien. (Trouwens bedankt voor het aanpassen van de OP, er even vanuit gaan dat jij dit hebt gedaan)
Kwam mij niet slecht uit, kon ik je tenminste weer bijhalenquote:Op zondag 29 juni 2008 18:31 schreef eer-ik het volgende:
Ik heb een drukke week achter de rug, waardoor ik een weekie verzaakt heb
Morgen uiteraard weer vrolijk verder
Jij bent nu waar?quote:Op zondag 29 juni 2008 23:02 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Kwam mij niet slecht uit, kon ik je tenminste weer bijhalen
Het schema is gemaakt voor mensen zonder conditie hequote:Op maandag 30 juni 2008 17:17 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ leest geïnteresseerd mee.
Ben vier jaar terug eens begonnen met een hardloopschema. 2 minuten hardlopen, 2 minuten lopen. Ik lag na 1 minuut 13 al half bewusteloos in een struik. Ondertussen heb ik wel wat aan sport gedaan, dus misschien ga ik het nu wel weer opnieuw aandurven.
het gaat niet alleen om hoe lang je loopt, maar ook in welk tempo...je moet gewoon een tempo lopen waarin je het volhoudt...snelheid komt vanzelf!quote:Op maandag 30 juni 2008 17:17 schreef _Arual_ het volgende:
* _Arual_ leest geïnteresseerd mee.
Ben vier jaar terug eens begonnen met een hardloopschema. 2 minuten hardlopen, 2 minuten lopen. Ik lag na 1 minuut 13 al half bewusteloos in een struik. Ondertussen heb ik wel wat aan sport gedaan, dus misschien ga ik het nu wel weer opnieuw aandurven.
Ik heb 15 gisteren gelopen, vanavond 16quote:Op maandag 30 juni 2008 17:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Jij bent nu waar?
Ik ga vanavond 15 lopen
quote:Op maandag 30 juni 2008 17:37 schreef Abbadon het volgende:dus...dit weekend vanavond de eerste les?
Je gaat me toch niet terugpakken hequote:Op maandag 30 juni 2008 17:43 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik heb 15 gisteren gelopen, vanavond 16
goede loopschoenen zijn wel erg belangrijk ja...als je benen niet goed ondersteund worden kun je snel een blessure krijgen...en natuurlijk kun je de les overdoen....uiteindelijk is het alleen maar een hulpmiddel...quote:Op maandag 30 juni 2008 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet nog wel loopschoenen kopen. De vorige keer ging het vooral mis omdat ik mijn botten op mekaar voelde kletteren. PIJN! Ik liep als een schonkig kalf.
Aan tempolopen denk ik nog niet eens.
Maar mag je de lessen ook herhalen, net zolang totdat je het wel volhoudt?
Ik begin een beetje chubby te worden. Mijn vader had dat ook rond mijn leeftijd, en die is toen gaan hardlopen. Kon ie alles eten wat hij wilde, en hij zag er kerngezond uit. Hij begon ook met 100 meter en daarna knock-out (hij liep ook om van een rookverslaving af te komen, ouch). Mij moet het ook lukken.
tuurlijk mag je lessen herhalen, maar je moet er wel voor zorgen dat je door blijft gaan en niet blijft hangen bij een bepaalde les. Dus hooguit 1 of 2 keer herhalen als een les absoluut niet lekker gingquote:Op maandag 30 juni 2008 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet nog wel loopschoenen kopen. De vorige keer ging het vooral mis omdat ik mijn botten op mekaar voelde kletteren. PIJN! Ik liep als een schonkig kalf.
Aan tempolopen denk ik nog niet eens.
Maar mag je de lessen ook herhalen, net zolang totdat je het wel volhoudt?
Ik begin een beetje chubby te worden. Mijn vader had dat ook rond mijn leeftijd, en die is toen gaan hardlopen. Kon ie alles eten wat hij wilde, en hij zag er kerngezond uit. Hij begon ook met 100 meter en daarna knock-out (hij liep ook om van een rookverslaving af te komen, ouch). Mij moet het ook lukken.
Wie weetquote:Op maandag 30 juni 2008 17:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
[..]
Je gaat me toch niet terugpakken he
Ja, daar zit ik ook mee. Ik houd rust vandaag heb ik besloten. Ik voelde m'n kuiten strak staan net, dus ik ga morgenavondquote:Op maandag 30 juni 2008 18:01 schreef Blik het volgende:
[..]
tuurlijk mag je lessen herhalen, maar je moet er wel voor zorgen dat je door blijft gaan en niet blijft hangen bij een bepaalde les. Dus hooguit 1 of 2 keer herhalen als een les absoluut niet lekker ging
vrolijke-frits: neem je wel genoeg rust tussendoor? 2 x lopen in 2 dagen kan je op termijn flink op gaan breken. Kunt beter een rustdag tussendoor plannen
Om en nabij half 10.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:27 schreef Marurk het volgende:Hoelaat ga jij?
Kunnen we misschien samen rennen.
Ziet er goed uit. Beter dan mijn grafiekjes, nu nog met de vele intervallenquote:Op maandag 30 juni 2008 22:09 schreef Marurk het volgende:
OK, ben terug van les 20.Vond het eigenlijk best even zwaar deze keer om het vol te houden, maar heb het toch doorstaan.
Voor de geïnteresseerden:
NIKE+ Stats: START TO RUN LES 20
Gelopen interval: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1' (vet gedrukt = lopen, normaal gedrukt = wandelen)
Heb blijkbaar een redelijk constant tempo aangehouden, met ook nog best een redelijke snelheid.
Dat komt wel hoor.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:16 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Beter dan mijn grafiekjes, nu nog met de vele intervallen
erg netjes...en erg regelmatig ook inderdaad...quote:Op maandag 30 juni 2008 22:09 schreef Marurk het volgende:
OK, ben terug van les 20.Vond het eigenlijk best even zwaar deze keer om het vol te houden, maar heb het toch doorstaan.
Gelopen interval: 8' - 1' - 8' - 2' - 8' - 1' - 8' - 1' (vet gedrukt = lopen, normaal gedrukt = wandelen)
Heb blijkbaar een redelijk constant tempo aangehouden, met ook nog best een redelijke snelheid.
Ziet er goed uit, goed constant iddquote:Op maandag 30 juni 2008 22:09 schreef Marurk het volgende:
's avonds laat lopen danquote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:27 schreef Ymke het volgende:
Het wordt warm vandaag , eens kijken of nu lopen lekker is .
Ik had eigenlijk gisteren gemoeten maar het kwam er niet van
Op naar les 8 nu
Veel plezier en succes voor de andere lopers vandaag
hobbel zequote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:27 schreef Ymke het volgende:
Het wordt warm vandaag , eens kijken of nu lopen lekker is .
Ik had eigenlijk gisteren gemoeten maar het kwam er niet van
Op naar les 8 nu
Veel plezier en succes voor de andere lopers vandaag
Ik doe dat echt liever dan overdag.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:34 schreef Adelante het volgende:
Vanavond ook maar rond een uur of 22:00...
's ochtends vind ik het op zich wat koeler dan 's avonds...dus als het kan loop ik vroeg...maar als ik die dag nog moet werken, dan is dat echt geen goed plan...quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik doe dat echt liever dan overdag.
Ten eerste omdat ik anders voor werk moet gaan lopen wat ik wat vroeg vind, en ten tweede omdat het 's avonds vaak al wel lekker is afgekoeld
Precies.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 08:44 schreef Abbadon het volgende:
[..]
's ochtends vind ik het op zich wat koeler dan 's avonds...dus als het kan loop ik vroeg...maar als ik die dag nog moet werken, dan is dat echt geen goed plan...
Hoeveel lessen heb ik nog te gaan?quote:
of het is een stukje psychologische oorlogsvoering, waarbij je stiekem eigenlijk al wat meer doet dan je denkt, zodat het later meevalt als je ineens grotere sprongen vooruit gaat makenquote:
dat was je lege batterijquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat is 1 ding dat zeker is.
Ik hoorde laatst: nog 1 minuutje!
En toen stopte het
Heerlijk 2 liters zweten! Dan krijg ik tenminste het idee dat ik wat doe.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:24 schreef eer-ik het volgende:
Serieus?
Ik vind het met dit weer echt superkut om te lopen, het is loeiheet man
Haha, ok.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Heerlijk 2 liters zweten! Dan krijg ik tenminste het idee dat ik wat doe.
Netjes!quote:Op maandag 30 juni 2008 22:44 schreef eer-ik het volgende:
15 down, 12 to go!
Wederom een linkje
Na een week niet gelopen te hebben ging het toch weer verbazingwekkend soepel, alleen een minuut stilstaan om even iets kwijt te raken doet je gemiddelde snelheid niet goed
Desalniettemin nog 6'16" gelopen gemiddeld
Ben weer tevreden
[...]
Ja, merkte ik gisteren ook volgens mij.quote:
Goeie tijdquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ga lekker zo rond een uur of 22.00 lopen. Het is toch nog wel erg warm nu hoor![]()
Dat gaat me wel goed af hoor. Ik krijg door het lopen ook energie namelijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef Ymke het volgende:
Ik zou sávonds laat echt geen puf meer hebben . Als het wam blijft ga ik nog liever voor mijn werk lopen om een uur of 6.
Fitnessen lukt me wel in de avond , maar ook niet meer om 22.00 uur denk ik
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:23 schreef Ymke het volgende:
Ik zou sávonds laat echt geen puf meer hebben . Als het wam blijft ga ik nog liever voor mijn werk lopen om een uur of 6.
Fitnessen lukt me wel in de avond , maar ook niet meer om 22.00 uur denk ik
Dat heb ik ook. Had vanavond echt geen puf om te gaan lopen, en die bank lag wel erg lekker. Ik was al half vertrokken. Figuurlijk dan, dus toch maar m'n schoenen aangetrokken, en ondanks het warme weer ging het boven verwachting goed. Les 14 en zo'n 6 km gelopen (dat is dus 10 à 11 km/u (incl wandelen). Dat rondje Slot Zuylen moet binnenkort dus wel gaan lukken. Nog maar 180 meter te gaan en de 'cirkel' is rond.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 20:46 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat gaat me wel goed af hoor. Ik krijg door het lopen ook energie namelijk
Ik ga ook morgen, vandaag de rustdag.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:45 schreef Blik het volgende:
ik heb afgesproken om morgen te gaan, dat wordt flink puffen en zweten ben ik bang voor. Het is gelukkig maar 18 minuten interval ( 6 versnellingen van gemiddeld 1 minuut)
Vind het zelf een perfect rondje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:47 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ga ook morgen, vandaag de rustdag.
Zal inderdaad pittig worden, ik denk dat ik ook laat ga lopen.
Ik heb gister trouwens dat rondje slot zuylen gelopen vanaf hier (deur - deur).
ging lekker, 43 minuten over gedaan totaal
Viel me nog mee, had gegokt dat ik ver uit de les zou lopen
Lekker rondje wel
Ja, het houdt ergens een keer op idd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Vind het zelf een perfect rondje.
Probleem voor mij is nu dat mijn maximale rondje wat ik kan lopen zonder kruisingen nu te kort begint te worden. Ik moet volgende week 60 minuten hardlopen, en mijn rondje kan ik maximaal uitrekken tot 9.1 km. Dus ik moet even op zoek naar een goede uitbreiding in mijn rondje
Wat dat betreft ben ik blij dat ik gisteravond ben geweestquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:54 schreef Abbadon het volgende:
pffff....wat klam vandaag...weet niet of ik wel ga rennen vanavond, als het zo blijft....
ja...dit gaat duidelijk niks worden...volgens mij ben ik na 50 meter al doorweekt....lekker vrijdagochtend weer...quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik blij dat ik gisteravond ben geweest
Ik heb juist liever de winter met hardlopen dan 25+ graden. OP de kou kun je je nog kleden. Enige nadeel is dat het hier vaak hard waait en regent/sneeuwt.quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:40 schreef jojomen4 het volgende:
Ik zie dat ik niet de enige ben die z'n trainingen van het weer af laten hangen. In de zomer zul je me niet horen klagen... maar in de winter kom ik maar moeilijk huis uit. Kou + Wind![]()
Ik kan niet wachten tot ik m'n huusje heb gekocht en een lopende band in een hok gooi, dan kan ik tenminste uit de wind trainen.
Loopband kun je in een bepaalde hoek zetten om meer weerstand te creeren. En als je wind lekker vind vanwege de weerstand kun je ook harder gaan lopen op je band.quote:Op woensdag 2 juli 2008 23:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb juist liever de winter met hardlopen dan 25+ graden. OP de kou kun je je nog kleden. Enige nadeel is dat het hier vaak hard waait en regent/sneeuwt.
En op een loopband vind ik echt geen ruk aan met lopen, zit je daar in je kamertje op de loopband te lopen. En in de wind trainen is juist ook weer goede training voor je conditie
Dat dus...nu even bedenken wanneer ik wel les 4 ga lopenquote:
nou wel bijhouden hequote:Op donderdag 3 juli 2008 09:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Dat dus...nu even bedenken wanneer ik wel les 4 ga lopen
vandaag?quote:Op donderdag 3 juli 2008 09:04 schreef Californium het volgende:
[..]
Dat dus...nu even bedenken wanneer ik wel les 4 ga lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |