abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59562065
Hehehe, nou, in dat geval schrijf inderdaad maar zelf in, om bizarre situaties te voorkomen

Kijk eens aan, ik kan zondag al gaan lopen bij "Run Beuningen Run"
IETSJE minder mooi parcours, gok ik zo. Maar als ik geen kater heb van het voetballen ga ik wel.
pi_59597589
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 08:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Het grootste deel van het parkoers gaat over asfalt fietspaden, ik verwacht geen problemen eigenlijk .
Nou niet dus.......ging knudde. Ben veel te hard van start gegaan om kuddes dikke slome wijven te omzeilen en kwam mezelf in de laatste km genadeloos tegen (moest echt even wandelen).

Vlak voor het einde stonden opeens twee fotografen op een stuk waar we over hobbelig gras moesten, ik wil niet weten hoe ik er toen uitzag.
pi_59598141
zit nog eens naar de uitslagen van vrijdag te kijken
de eerste vrouw op de lijst van de 5 km heeft deze gelopen in 8:52, bijna 10 minuten sneller dan de snelste man op deze afstand.......volgens mij klopt hier iets niet
  zondag 22 juni 2008 @ 10:37:21 #54
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_59598294
Het slapende tenen gevoel heb ik ook. Heel irritant. Misschien toch maar een keer dunnere hardloopsokken kopen. Had het op mijn oude schoenen eigenlijk nooit (New Balance van 50 euro ofzo ) en op mijn nieuwe (Sauconys van 140 euro ofzo! ) heb ik er wel last van.
pi_59598956
quote:
Op zondag 22 juni 2008 10:37 schreef Liejannuh het volgende:
Het slapende tenen gevoel heb ik ook. Heel irritant. Misschien toch maar een keer dunnere hardloopsokken kopen. Had het op mijn oude schoenen eigenlijk nooit (New Balance van 50 euro ofzo ) en op mijn nieuwe (Sauconys van 140 euro ofzo! ) heb ik er wel last van.
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:22 schreef Sport_Life het volgende:

wat betreft goedkope of dure schoenen is het totaal afhankelijk van jouw voeten. Met makkelijke voeten (neem 1000 voeten en daar het gemiddelde van, zoals een schoen gemaakt is) kun je de marathon lopen in Assics van ¤ 59,- , maar als je moeilijke voeten hebt (extreem breed of wat smaller) dan kun je in de duurste schoenen van ¤ 200,- nog wel pijn krijgen bij eeb 5km loop.

hoop voor je dat goede sokken helpen, anders is het zonde! Als je besluit om nieuwe te kopen, neem beide oude mee. Dan kunnen ze zien waarom New Balance beter zit (breder ws)
pi_59649664
Heeft iemand nog een goede site waar leuke kleine hardlooptrainingen (voor amateurs) op staan? Ik loopal 2 jaar 3x per week 30 minuten, maar altijd gewoon duurloop...

[ Bericht 3% gewijzigd door Landgeld op 24-06-2008 14:36:13 ]
Love is in the air!
pi_59650891
elk jaar. zozo .
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 juni 2008 @ 14:54:08 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59652416
Ik ga mijn training na 3 weken weer hervatten. Ik had een last van mijn knie + studie wat even voor ging.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_59652707
Zevenheuvelen inmiddels voor ingeschreven. Vorige week een mooie 19:36 gelopen op de 5 km. Gaf me na afloop een behoorlijke stoot adrenaline moet ik zeggen.

Hardlopen is en blijft verslavend. Deze maand al 2 1/2 marathons gelopen. 1e vrij relaxed in 1:38 uitgelopen, afgelopen zondag ging het wat harder met volle wind tegen op sommige stukken. Die ging in 1:36. In het najaar wil ik 1:30 gaan proberen te halen!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_59653107
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:07 schreef jde_kok het volgende:
Zevenheuvelen inmiddels voor ingeschreven. Vorige week een mooie 19:36 gelopen op de 5 km. Gaf me na afloop een behoorlijke stoot adrenaline moet ik zeggen.

Hardlopen is en blijft verslavend. Deze maand al 2 1/2 marathons gelopen. 1e vrij relaxed in 1:38 uitgelopen, afgelopen zondag ging het wat harder met volle wind tegen op sommige stukken. Die ging in 1:36. In het najaar wil ik 1:30 gaan proberen te halen!
Wat voor tijd wil je de 7heuvelen lopen (welk startvak?). Ik ga trainen voor onder de 60 minuten! Heb nog een paar maanden dus moet wel goed komen denk ik .
pi_59655502
Ik ga zondag mijn eerste wedstrijdje lopen, heb er wel zin in! 5 kilometer, dus goed te doen. Ik moet wel even kijken hoe ik hiervoor ga trainen, mijn ' standaard' rondje is bijna negen kilometer. Het is waarschijnlijk wel verstandig om even te kijken hoe hard het gaat als ik : maar " vijf kilometer ren. misschien wordt het nou toch eens tijd voor een plan, een schema, dat soort dingen..doe maar wat toe nu toe eigenlijk
Maar voor deze wedstrijd is het te laat denk ik, dat wordt ' blind' rennen en hopen dat ik een beetje een goede tijd neerzet op een ( voor mij) kort stukje. Wat is een normale tijd? ( zeg maar..wanneer sta ik niet voor lul?) 50 minuten? 40? 30? 10? ik heb echt geen flauw benul.
pi_59657470
tussen de 30 en 35 min is wel goed te doen voor 5km.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:14:48 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_59657850
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:03 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ga zondag mijn eerste wedstrijdje lopen, heb er wel zin in! 5 kilometer, dus goed te doen. Ik moet wel even kijken hoe ik hiervoor ga trainen, mijn ' standaard' rondje is bijna negen kilometer. Het is waarschijnlijk wel verstandig om even te kijken hoe hard het gaat als ik : maar " vijf kilometer ren. misschien wordt het nou toch eens tijd voor een plan, een schema, dat soort dingen..doe maar wat toe nu toe eigenlijk
Maar voor deze wedstrijd is het te laat denk ik, dat wordt ' blind' rennen en hopen dat ik een beetje een goede tijd neerzet op een ( voor mij) kort stukje. Wat is een normale tijd? ( zeg maar..wanneer sta ik niet voor lul?) 50 minuten? 40? 30? 10? ik heb echt geen flauw benul.
Hoe lang doe je normaal over je 9 kilometer?

Dan kun je je tempo berekenen en een schatting maken van je 5 km tijd
pi_59661430
Hangt ook af van het soort parcours hoppilolla. Wat je kunt doen is op de site (als die bestaat) van de wedstrijd de uitslagen van vorig jaar bekijken.

Ik hoop binnenkort weer lekker bezig te zijn en eens iets anders te kunnen posten dan "ik ben totaal niet in vorm". Vanavond ging ik lopen op de plek waar ik twee jaar terug altijd intervallen deed. Dat was even confronterend, want ik vond nu 'alleen maar rustig lopen' al vermoeiend genoeg en kon me niet voorstellen dat ik daar ooit bepaalde stukken semi-sprintend heb afgelegd

Maar het gaat goedkomen. Ik ben nu bezig met een algeheel 'conditie opbouwen, gewicht verliezen en intussen van de zon genieten'-gebeuren van afwisselend fietsen, lopen, zwemmen, skaten (heerlijk!) en vanaf september ga ik specifiek op lopen trainen. Dan moet het wel weer wat kunnen worden met die Zevenheuvelenloop.
pi_59668202
quote:
Ik ga zondag mijn eerste wedstrijdje lopen, heb er wel zin in! 5 kilometer, dus goed te doen.
....
Wat is een normale tijd? ( zeg maar..wanneer sta ik niet voor lul?) 50 minuten? 40? 30? 10? ik heb echt geen flauw benul.
Bij 50 minuten sta je heel erg voor lul Kijk eens bij uitslagen.nl wat anderen lopen. De snelste man van de midzomernachtcross deed 17 minuten over de 5 km, de langzaamste 43.
Bij vrouwen was het verschil nog groter: 21 minuten voor de snelste, 59 minuten (!!!!) voor de langzaamste.
pi_59668813
quote:
Een normale tijd is tussen 22-25 minuten afhankelijk hoe ervaren en snel je bent. Voor lul lopen, dan kan je beter gaan wandelen, maar ik kan vertellen dat je laatste binnenkomende deelnemer meestal het meeste applaus krijgt
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_59669760
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Wat voor tijd wil je de 7heuvelen lopen (welk startvak?). Ik ga trainen voor onder de 60 minuten! Heb nog een paar maanden dus moet wel goed komen denk ik .
Mijn PR staat op 1:05:50 op de 15 km dus wil rond die tijd gaan proberen. Heb me ingeschreven op 64 minuten, zodat ik in ieder geval wat verder naar voren sta t.o.v. vorig jaar. Volgend jaar vraag ik wsl een licentie aan, altijd fijn bij het starten.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_59670200
Als je een 5 km in langer dan 35 minuten doet, dan valt het bij mij onder wandelen en dat is een heel andere sport. Ik bedoel, je neemt jezelf toch niet serieus als loper als je er langer dan 30 minuten ober doet??
pi_59670485
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:28 schreef oxylus11 het volgende:
Als je een 5 km in langer dan 35 minuten doet, dan valt het bij mij onder wandelen en dat is een heel andere sport. Ik bedoel, je neemt jezelf toch niet serieus als loper als je er langer dan 30 minuten ober doet??
Onzin. We hoeven niet allemaal het WR te evenaren om plezier aan het hardlopen te beleven.
pi_59672140
quote:
hoe snel doe jij erover dan?

Overigens is het pure onzin dat je wordt uitgelachten als je er langer dan xx minuten over doet. Misschien door je vrienden die staan te kijken, maar niet door het publiek.
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:50:23 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_59672442
quote:
wat een onzin zeg, zijn genoeg mensen die hardlopen rond de 8 a 9 km/u puur om de beweging. Men kan niet allemaal zo jong, atletisch en snel zijn als jij

5 km in 59 minuten is wel erg overdreven verder, dat is gewoon looptempo a 5.1 km/u
pi_59672541
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

hoe snel doe jij erover dan?

Overigens is het pure onzin dat je wordt uitgelachten als je er langer dan xx minuten over doet. Misschien door je vrienden die staan te kijken, maar niet door het publiek.
Ik heb nog nooit iemand uitgelachen zien worden, misschien wel een paar die in een belachelijk kostuum gingen lopen.. of met een bord boven hun hoofd ging lopen met "als ik de finish haal, wil je dan met me trouwen?", maar dan vraag je er ook gewoon om.
pi_59672618
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand uitgelachen zien worden, misschien wel een paar die in een belachelijk kostuum gingen lopen.. of met een bord boven hun hoofd ging lopen met "als ik de finish haal, wil je dan met me trouwen?", maar dan vraag je er ook gewoon om.
Nou ja met de fininsh van de batavierenrace heb ik af en toe wel moeten lachen.. Daar kwamen mensen met een kano van 3 meter over de finish gelopen (kanovereniging), of in een clownspak, etc . Onze beste man kwam zwart gesminkt als een Keniaan
pi_59672734
maar dat is 'toelachen' en niet 'uitlachen'
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:05:19 #75
62913 Blik
The one and Only!
pi_59672789
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Publiek is voor 95% zelf te lui om ook maar iets sportiefs te doen over het algemeen, dus die gaan je idd echt niet uitlachen als je langzamer loopt dan xx tijd
pi_59672922
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:02 schreef computergirl het volgende:
maar dat is 'toelachen' en niet 'uitlachen'
Dat klopt.

Enige keer dat ik wel mensen uitlach (zonder dat ze het door hebben hoor) is als ze bijv. bij de 7heuvelenloop in november 15km gaan lopen met een gevoerde trainingsbroek en daarboven een shirt + trui met lange mouwen. Dat zijn ook de mensen die keihard van start gaan en je bij 3km weer ineens tegen komt met de trui om de middel.
pi_59673519
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dat klopt.

Enige keer dat ik wel mensen uitlach (zonder dat ze het door hebben hoor) is als ze bijv. bij de 7heuvelenloop in november 15km gaan lopen met een gevoerde trainingsbroek en daarboven een shirt + trui met lange mouwen. Dat zijn ook de mensen die keihard van start gaan en je bij 3km weer ineens tegen komt met de trui om de middel.
Ik vond het zielig toen met de Rotterdam Marathon.... in 27 graden volle zon, met een dikke sweatshirt en lange dikke trainingsbroek gaan lopen. Als sprinter zou ik het nog wel kunnen begrijpen dat je je zo warm aan kleedt.
pi_59674843
Het wordt tijd dat ik ook weer ga beginnen met lopen, ruim een maand niet meer gelopen en het uitstellen heeft lang genoeg geduurd (druk op werk, EK etc.) Komende tijd sowieso de Dam tot Dam loop op het programma en denk dat ik ook de marathon van Amsterdam ga lopen.
pi_59704448
nou, ik heb ongeveer gekeken hoe lang ik over mijn negen kilometer doe ( en het ging niet eens heel lekker die dag) en dat was 55 minuten. Dus ik denk dat ik 25 minuten over vijf kilometer wel ongeveer ga halen dan. Ik ben benieuwd!
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:31:11 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_59710226
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 13:52 schreef hoppipolla het volgende:
nou, ik heb ongeveer gekeken hoe lang ik over mijn negen kilometer doe ( en het ging niet eens heel lekker die dag) en dat was 55 minuten. Dus ik denk dat ik 25 minuten over vijf kilometer wel ongeveer ga halen dan. Ik ben benieuwd!
Dan loop je ongeveer 10 km/u. Dan zou ik uitgaan van tegen de 30 minuten. Als het sneller gaat is het mooi meegenomen. En dan hoef je je nergens voor te schamen.
pi_59795918
27 minuten nogwat, dus ik ben heel tevreden! persoonlijk record en ik schaamde me niet, maar was juist heel blij! nu doortrainen en de volgende keer onder de 25 minuten is het doel. Maar voorlopig was ik hier erg blij mee.
pi_59796251
Gisteren weer even gelopen, gelukkig geen last meer van mn knie, echter is nu mijn linkerbovenbeen aan de beurt . Loop ik weer een week mank.
  maandag 30 juni 2008 @ 17:18:01 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_59797929
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:55 schreef hoppipolla het volgende:
27 minuten nogwat, dus ik ben heel tevreden! persoonlijk record en ik schaamde me niet, maar was juist heel blij! nu doortrainen en de volgende keer onder de 25 minuten is het doel. Maar voorlopig was ik hier erg blij mee.
Dik 10.5 km/u is toch ook prima. Genoeg mensen die dat nooit zullen halen
pi_59822124
Erg goed hoor hoppipolla, geniet ervan!
Fok! NFL MVP 2020
pi_59823762
Zijn er hier ook mensen die echt ELKE dag lopen? Ik probeer zo'n 3x per week te lopen, dus zo om de dag.... Moet alleen bewuster bezig zijn met verschillende trainingsvormen; meer intervallen, meer 'rustig' lopen, en af en toe eens lekker hard en op tijd.. Ik loop gemiddeld zo'n 5-6 km.. gisteren 26 minuten over 6 km, dus ging lekker
Love is in the air!
pi_59823929
Ik heb weleens aan iemand gevraagd op welke dagen hij allemaal liep en kreeg als antwoord 'op vrijdag loop ik niet'

Zelf kan ik dat niet, of in elk geval ik wil het niet. Voor mij voelt het prettiger om om de dag te lopen en op de andere dag iets anders te doen (fietsen, skaten, zwemmen).
pi_59824356
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:07 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er hier ook mensen die echt ELKE dag lopen? Ik probeer zo'n 3x per week te lopen, dus zo om de dag.... Moet alleen bewuster bezig zijn met verschillende trainingsvormen; meer intervallen, meer 'rustig' lopen, en af en toe eens lekker hard en op tijd.. Ik loop gemiddeld zo'n 5-6 km.. gisteren 26 minuten over 6 km, dus ging lekker
Heb 2 rustdagen in de week. Ik probeer elke week minstens een keer duur te lopen. Voor de rest is het snelheidstraining.
pi_59829905
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:47 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Heb 2 rustdagen in de week. Ik probeer elke week minstens een keer duur te lopen. Voor de rest is het snelheidstraining.
wat bedoel je met snelheidstraining? Intervallen? Zo ja, hoe doe je dat? (30 sec. sprint, 30 sec. rust, of train je op de baan?)
Love is in the air!
pi_59834164
Ik loop op het moment maar 1 of 2 keer per week. Heb er verder echt geen tijd voor, dus doe dit vooral om alles een beetje op peil te houden en ga in de aanloop naar een evenement weer meer lopen.

In deze warmte is het trouwens echt niet te doen, snap niet hoe die rare Afrikanen dat voor elkaar krijgen...
Sweet and innocent...
pi_59837890
Ik heb nu "vakantie" (nog zat te doen voor school), dus heb lekker veel tijd nu. Als ik een dag niet loop is het omdat ik mn spieren rust wil geven . Gem. 3-4x per week op dit moment, voornamelijk duurlopen (8-15km), maar ik moet idd ook meer intervallen gaan doen.
Het verbaast me trouwens hoe slecht ik vooruit ga de laatste tijd. Ik loop veel meer dan voorheen, maar echt makkelijker gaat het niet! Voor mijn gevoel loop ik net zoals toen ik startte met fanatiek lopen?
pi_59837985
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:51 schreef Landgeld het volgende:

[..]

wat bedoel je met snelheidstraining? Intervallen? Zo ja, hoe doe je dat? (30 sec. sprint, 30 sec. rust, of train je op de baan?)
meestal pak ik een weg met lantaarnpalen om de 100meter en ga tussen paal 1 en 2 rustig hardlopen (tempo dat je makkelijk kunt praten), tussen paal 2 en 3 keihard sprinten (dat je net 100m volhoudt), tussen paal 3 en 4 wandelen, dan weer opnieuw en dat zo'n 5 km lang. Ben je aan het eind wel kapot, maar is erg leuk!
Maar nogmaals, ik zou het veel vaker moeten doen.
pi_59842591
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:44 schreef Innocence het volgende:
In deze warmte is het trouwens echt niet te doen, snap niet hoe die rare Afrikanen dat voor elkaar krijgen...
Het is vast wel te doen, maar ik vind het niet leuk. Met zulke temperaturen is fietsen, of skaten, of zwemmen, veel leuker. Het gaat voor mijn gevoel ook altijd voor geen meter als het boven de 25 graden is. En niet alleen 'voor mijn gevoel', ook volgens de klok
pi_59866792
Vandaag was 't lekker qua temperatuur, met lichte motregen als extra verkoeling. 1 minuut 34 van mijn 10 KM tijd afgehaald (43.43 is nu m'n pr). Sinds afgelopen november was ik niet meer in de buurt van m'n oude toptijd (45.17) geweest. Ik train ook niet echt specifiek, maar loop gewoon 1 of 2 keer in de week een rondje, dus dat is een beetje routine en echt veel progressie zit er dan ook niet in.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_59868091
Ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort van de recreanten van PSV Atletiek over naar de baangroep. 1x in de week duurtraining en 2x snelheidstraining.
Fok! NFL MVP 2020
pi_59868207
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 22:51 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Baantraining.. dus 100m tot 800m
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:54:38 #96
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_59885461
Zo, dat was effe zoeken naar dit topic...al een hele tijd niks meer gepost. Na mijn Roparun avontuur was de motivatie er een beetje uit om 3 keer in de week te trainen, maar ik wil volgende week weer naar de 3 trainingen toe ipv. 2.

2 weken geleden nog een 5KM gelopen, en een dik PR gevestigd, Mijn PR stond op 20.45, en ik heb nu aangescherpt naar 20.22 . ik had zoiets wel verwacht aangezien ik flink getraind heb voor de roparun en sinds ik daar mee begonnen ben geen 5KM meer had gelopen.
.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 juli 2008 @ 17:46:48 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59894012
Nog een week of drie en we kunnen de 20 minuten gaan lopen .

Had vandaag voor het eerst een stuk van 10minuten op het schema. Ging best goed, lekker constant gelopen afstand die ik in die 10 minuten had afgelegd was +-1,5KM.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_59969801
Wat is het stil hier zeg.

Kan misschien iemand met een abonnement voor mij het schema van hardloopschema.nl in pdf downloaden?
Het betreft de halve marathon, zo snel mogelijk, 1:30-1:45.
Zou ik echt heel blij mee zijn.
Sweet and innocent...
pi_59970841
En ik ben op zoek naar een betaalbare afstands-/snelheidsmeter. Iemand aanraders?

Nike+ met band is nu maar 60 euro namelijk of meot je daar die sensor nog los bijkopen?

[ Bericht 22% gewijzigd door Innocence op 08-07-2008 13:53:15 ]
Sweet and innocent...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:24:22 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_59971920
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:42 schreef Innocence het volgende:
En ik ben op zoek naar een betaalbare afstands-/snelheidsmeter. Iemand aanraders?

Nike+ met band is nu maar 60 euro namelijk of meot je daar die sensor nog los bijkopen?
Hardloopschema op je mp3-speler #9: Met meer nieuwe lopers!

Bij de sportband zit een sensor bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')