Nou niet dus.......ging knudde. Ben veel te hard van start gegaan om kuddes dikke slome wijven te omzeilen en kwam mezelf in de laatste km genadeloos tegen (moest echt even wandelen).quote:Op vrijdag 20 juni 2008 08:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het grootste deel van het parkoers gaat over asfalt fietspaden, ik verwacht geen problemen eigenlijk.
quote:Op zondag 22 juni 2008 10:37 schreef Liejannuh het volgende:
Het slapende tenen gevoel heb ik ook. Heel irritant. Misschien toch maar een keer dunnere hardloopsokken kopen.Had het op mijn oude schoenen eigenlijk nooit (New Balance van 50 euro ofzo
) en op mijn nieuwe (Sauconys van 140 euro ofzo!
) heb ik er wel last van.
hoop voor je dat goede sokken helpen, anders is het zonde! Als je besluit om nieuwe te kopen, neem beide oude mee. Dan kunnen ze zien waarom New Balance beter zit (breder ws)quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:22 schreef Sport_Life het volgende:
wat betreft goedkope of dure schoenen is het totaal afhankelijk van jouw voeten. Met makkelijke voeten (neem 1000 voeten en daar het gemiddelde van, zoals een schoen gemaakt is) kun je de marathon lopen in Assics van ¤ 59,- , maar als je moeilijke voeten hebt (extreem breed of wat smaller) dan kun je in de duurste schoenen van ¤ 200,- nog wel pijn krijgen bij eeb 5km loop.
Wat voor tijd wil je de 7heuvelen lopen (welk startvak?). Ik ga trainen voor onder de 60 minuten! Heb nog een paar maanden dus moet wel goed komen denk ikquote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:07 schreef jde_kok het volgende:
Zevenheuvelen inmiddels voor ingeschreven. Vorige week een mooie 19:36 gelopen op de 5 km. Gaf me na afloop een behoorlijke stoot adrenaline moet ik zeggen.
Hardlopen is en blijft verslavend. Deze maand al 2 1/2 marathons gelopen. 1e vrij relaxed in 1:38 uitgelopen, afgelopen zondag ging het wat harder met volle wind tegen op sommige stukken. Die ging in 1:36. In het najaar wil ik 1:30 gaan proberen te halen!
Hoe lang doe je normaal over je 9 kilometer?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:03 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ga zondag mijn eerste wedstrijdje lopen, heb er wel zin in! 5 kilometer, dus goed te doen. Ik moet wel even kijken hoe ik hiervoor ga trainen, mijn ' standaard' rondje is bijna negen kilometer. Het is waarschijnlijk wel verstandig om even te kijken hoe hard het gaat als ik : maar " vijf kilometer ren. misschien wordt het nou toch eens tijd voor een plan, een schema, dat soort dingen..doe maar wat toe nu toe eigenlijk![]()
Maar voor deze wedstrijd is het te laat denk ik, dat wordt ' blind' rennen en hopen dat ik een beetje een goede tijd neerzet op een ( voor mij) kort stukje. Wat is een normale tijd? ( zeg maar..wanneer sta ik niet voor lul?) 50 minuten? 40? 30? 10? ik heb echt geen flauw benul.
Bij 50 minuten sta je heel erg voor lulquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:03 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ga zondag mijn eerste wedstrijdje lopen, heb er wel zin in! 5 kilometer, dus goed te doen.
....
Wat is een normale tijd? ( zeg maar..wanneer sta ik niet voor lul?) 50 minuten? 40? 30? 10? ik heb echt geen flauw benul.
Een normale tijd is tussen 22-25 minuten afhankelijk hoe ervaren en snel je bent. Voor lul lopen, dan kan je beter gaan wandelen, maar ik kan vertellen dat je laatste binnenkomende deelnemer meestal het meeste applaus krijgtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:03 schreef hoppipolla het volgende:
Ik ga zondag mijn eerste wedstrijdje lopen, heb er wel zin in! 5 kilometer, dus goed te doen. Ik moet wel even kijken hoe ik hiervoor ga trainen, mijn ' standaard' rondje is bijna negen kilometer. Het is waarschijnlijk wel verstandig om even te kijken hoe hard het gaat als ik : maar " vijf kilometer ren. misschien wordt het nou toch eens tijd voor een plan, een schema, dat soort dingen..doe maar wat toe nu toe eigenlijk![]()
Maar voor deze wedstrijd is het te laat denk ik, dat wordt ' blind' rennen en hopen dat ik een beetje een goede tijd neerzet op een ( voor mij) kort stukje. Wat is een normale tijd? ( zeg maar..wanneer sta ik niet voor lul?) 50 minuten? 40? 30? 10? ik heb echt geen flauw benul.
Mijn PR staat op 1:05:50 op de 15 km dus wil rond die tijd gaan proberen. Heb me ingeschreven op 64 minuten, zodat ik in ieder geval wat verder naar voren sta t.o.v. vorig jaar. Volgend jaar vraag ik wsl een licentie aan, altijd fijn bij het starten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wat voor tijd wil je de 7heuvelen lopen (welk startvak?). Ik ga trainen voor onder de 60 minuten! Heb nog een paar maanden dus moet wel goed komen denk ik.
Onzin. We hoeven niet allemaal het WR te evenaren om plezier aan het hardlopen te beleven.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:28 schreef oxylus11 het volgende:
Als je een 5 km in langer dan 35 minuten doet, dan valt het bij mij onder wandelen en dat is een heel andere sport. Ik bedoel, je neemt jezelf toch niet serieus als loper als je er langer dan 30 minuten ober doet??
hoe snel doe jij erover dan?quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:28 schreef oxylus11 het volgende:
Als je een 5 km in langer dan 35 minuten doet, dan valt het bij mij onder wandelen en dat is een heel andere sport. Ik bedoel, je neemt jezelf toch niet serieus als loper als je er langer dan 30 minuten ober doet??
wat een onzin zeg, zijn genoeg mensen die hardlopen rond de 8 a 9 km/u puur om de beweging. Men kan niet allemaal zo jong, atletisch en snel zijn als jijquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:28 schreef oxylus11 het volgende:
Ik heb nog nooit iemand uitgelachen zien worden, misschien wel een paar die in een belachelijk kostuum gingen lopen.. of met een bord boven hun hoofd ging lopen met "als ik de finish haal, wil je dan met me trouwen?", maar dan vraag je er ook gewoon om.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
hoe snel doe jij erover dan?
Overigens is het pure onzin dat je wordt uitgelachten als je er langer dan xx minuten over doet. Misschien door je vrienden die staan te kijken, maar niet door het publiek.
Nou ja met de fininsh van de batavierenrace heb ik af en toe wel moeten lachen.. Daar kwamen mensen met een kano van 3 meter over de finish gelopen (kanovereniging), of in een clownspak, etcquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand uitgelachen zien worden, misschien wel een paar die in een belachelijk kostuum gingen lopen.. of met een bord boven hun hoofd ging lopen met "als ik de finish haal, wil je dan met me trouwen?", maar dan vraag je er ook gewoon om.
Publiek is voor 95% zelf te lui om ook maar iets sportiefs te doen over het algemeen, dus die gaan je idd echt niet uitlachen als je langzamer loopt dan xx tijdquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand uitgelachen zien worden, misschien wel een paar die in een belachelijk kostuum gingen lopen.. of met een bord boven hun hoofd ging lopen met "als ik de finish haal, wil je dan met me trouwen?", maar dan vraag je er ook gewoon om.
Dat klopt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:02 schreef computergirl het volgende:
maar dat is 'toelachen' en niet 'uitlachen'
Ik vond het zielig toen met de Rotterdam Marathon.... in 27 graden volle zon, met een dikke sweatshirt en lange dikke trainingsbroek gaan lopen. Als sprinter zou ik het nog wel kunnen begrijpen dat je je zo warm aan kleedt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:11 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat klopt.
Enige keer dat ik wel mensen uitlach (zonder dat ze het door hebben hoor) is als ze bijv. bij de 7heuvelenloop in november 15km gaan lopen met een gevoerde trainingsbroek en daarboven een shirt + trui met lange mouwen. Dat zijn ook de mensen die keihard van start gaan en je bij 3km weer ineens tegen komt met de trui om de middel.
Dan loop je ongeveer 10 km/u. Dan zou ik uitgaan van tegen de 30 minuten. Als het sneller gaat is het mooi meegenomen. En dan hoef je je nergens voor te schamen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 13:52 schreef hoppipolla het volgende:
nou, ik heb ongeveer gekeken hoe lang ik over mijn negen kilometer doe ( en het ging niet eens heel lekker die dag) en dat was 55 minuten. Dus ik denk dat ik 25 minuten over vijf kilometer wel ongeveer ga halen dan. Ik ben benieuwd!
Dik 10.5 km/u is toch ook prima. Genoeg mensen die dat nooit zullen halenquote:Op maandag 30 juni 2008 15:55 schreef hoppipolla het volgende:
27 minuten nogwat, dus ik ben heel tevreden! persoonlijk record en ik schaamde me niet, maar was juist heel blij! nu doortrainen en de volgende keer onder de 25 minuten is het doel. Maar voorlopig was ik hier erg blij mee.
Heb 2 rustdagen in de week. Ik probeer elke week minstens een keer duur te lopen. Voor de rest is het snelheidstraining.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:07 schreef Landgeld het volgende:
Zijn er hier ook mensen die echt ELKE dag lopen? Ik probeer zo'n 3x per week te lopen, dus zo om de dag.... Moet alleen bewuster bezig zijn met verschillende trainingsvormen; meer intervallen, meer 'rustig' lopen, en af en toe eens lekker hard en op tijd.. Ik loop gemiddeld zo'n 5-6 km.. gisteren 26 minuten over 6 km, dus ging lekker
wat bedoel je met snelheidstraining? Intervallen? Zo ja, hoe doe je dat? (30 sec. sprint, 30 sec. rust, of train je op de baan?)quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:47 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Heb 2 rustdagen in de week. Ik probeer elke week minstens een keer duur te lopen. Voor de rest is het snelheidstraining.
meestal pak ik een weg met lantaarnpalen om de 100meter en ga tussen paal 1 en 2 rustig hardlopen (tempo dat je makkelijk kunt praten), tussen paal 2 en 3 keihard sprinten (dat je net 100m volhoudt), tussen paal 3 en 4 wandelen, dan weer opnieuw en dat zo'n 5 km lang. Ben je aan het eind wel kapot, maar is erg leuk!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:51 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je met snelheidstraining? Intervallen? Zo ja, hoe doe je dat? (30 sec. sprint, 30 sec. rust, of train je op de baan?)
Het is vast wel te doen, maar ik vind het niet leuk. Met zulke temperaturen is fietsen, of skaten, of zwemmen, veel leuker. Het gaat voor mijn gevoel ook altijd voor geen meter als het boven de 25 graden is. En niet alleen 'voor mijn gevoel', ook volgens de klokquote:Op woensdag 2 juli 2008 08:44 schreef Innocence het volgende:
In deze warmte is het trouwens echt niet te doen, snap niet hoe die rare Afrikanen dat voor elkaar krijgen...
Baantraining.. dus 100m tot 800mquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:51 schreef Landgeld het volgende:
[..]
wat bedoel je met snelheidstraining? Intervallen? Zo ja, hoe doe je dat? (30 sec. sprint, 30 sec. rust, of train je op de baan?)
Hardloopschema op je mp3-speler #9: Met meer nieuwe lopers!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:42 schreef Innocence het volgende:
En ik ben op zoek naar een betaalbare afstands-/snelheidsmeter. Iemand aanraders?
Nike+ met band is nu maar 60 euro namelijk of meot je daar die sensor nog los bijkopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |