Te erg gewoonquote:Op donderdag 10 april 2008 00:44 schreef FJD het volgende:
Twee volwassen mannen die ruzie maken over het al dan niet bereiken van de top van een berg![]()
![]()
Je merkte dat Paul ook iets had van ''He jongens, gedraag je toch eens normaal''...quote:Op donderdag 10 april 2008 00:57 schreef FJD het volgende:
Pffffff......kap dit toch gewoon afHier zit toch echt absoluut geen hond op te wachten. Beide gasten zijn te zielig voor woorden.
quote:
De eerste nederlandse expeditie naar de Mount Everest in 1982 is o.a. misgelopen door ruzie over een potje pindakaasquote:Op donderdag 10 april 2008 00:44 schreef FJD het volgende:
Twee volwassen mannen die ruzie maken over het al dan niet bereiken van de top van een berg![]()
![]()
Ik ook.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jammer dat van de Ven en Jansen vanavond niet komen. Ik had me er een beetje op verheugd.
Ruzie met de huisbaas.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:13 schreef Aoristus het volgende:
ik zap net in, waarom is dat meisje in haar been en kaak geschoten met een uzi?
Had ze de huur niet betaald ofzoquote:
Nee de huisbaas was een getraumatiseerde ex-militair en die is uiteindelijk doorgedraait.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Had ze de huur niet betaald ofzo
O, ok. Het is toch vreemd dat zoiemand wel de capaciteit heeft om een huisbaas te worden. Vervelend voor dat meisje, ze zal wel veel vragen hebben die nooit opgelost zullen worden.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee de huisbaas was een getraumatiseerde ex-militair en die is uiteindelijk doorgedraait.
Ik vond dat hij wel een goed verhaal had over de flanken die een voorzet geven en dat de centrumspits 'm er dan inkopt (waarmee hij wilde aangeven dat extreme 'flankpartijen' weinig goeds doen en alleen kunnen bléren, maar wel goed zijn om bepaalde punten op de politieke agenda te zetten, maar dat de politieke besluitvorming het beste plaatsvindt in het politieke centrum, omdat complexe vraagstukken nuance behoeven).quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:05 schreef djnospinzone het volgende:
Wat een sukkel was die vent van BT.
quote:
"Heeeeeeeeeeeeeeeeee Eversss"quote:Vanavond aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: Carlo Boszhard speelt de rol van Thénardier in de musical Les Miserables. Ronald de Boer heeft zijn kicksen definitief aan de wilgen gehangen.
Ik zag zelden een gast bi P&W waar ik het zo mee eens was. En dat voor een VVDert.quote:Op vrijdag 11 april 2008 02:05 schreef djnospinzone het volgende:
Wat een sukkel was die vent van BT.
en die had ik nog niet eens gezien:(quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:04 schreef Aoristus het volgende:
bleh, weer die Tofu Dibi
zo'n verongelijkt vegetarisch ex-moslim homomannetje die zich als levensdoel heeft gesteld om met Wilders in debat te gaan. Is het zo raar dat Wilders er geen zin heeftquote:
Dat voor zich uitschuiven heeft hem geen windeieren gelegd. Men kan het gewoon niet verdragen dat Wilders niet meer is dan een lege hulsquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:09 schreef venomsnake het volgende:
Vraag: ...
Antwoord: Dat zal meneer Wilders volgende week uitleggen.
..
Dat verhaal over China was belachelijk. Dat gelul dat een boycot niets uitmaakt, dat het geen zin heeft voor Balkenende om thuis te blijven omdat Ban-ki Moon niet gaat et cetera, wat een slap geouwehoer.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik zag zelden een gast bi P&W waar ik het zo mee eens was. En dat voor een VVDert.
Waar SLAAT dit op? Wat heeft dit met Dibi te maken? Moet Dibi zich verantwoorden voor de hele moslimgemeenschap?quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:18 schreef Arcee het volgende:
Die gast van GroenLinks: "Wilders is en blijft bij zijn mening, zijn mening is de enige waarheid"
Nou, gelukkig zijn moslims en andere gelovigen altijd bereid om hun mening te herzien.
Het is een begenadigd spreker inderdaadquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:21 schreef DrDentz het volgende:
Ronald de Boer eindelijk een gast die iets gepresteerd heeft in zijn leven
ex-moslim? homo? Da's een andere vent. Weten we ook weer wat we aan jouw bijdrage hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
zo'n verongelijkt vegetarisch ex-moslim homomannetje die zich als levensdoel heeft gesteld om met Wilders in debat te gaan. Is het zo raar dat Wilders er geen zin heeft
Dat doet ie toch, hij kent de vooroordelen schijnbaarquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:21 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Waar SLAAT dit op? Wat heeft dit met Dibi te maken? Moet Dibi zich verantwoorden voor de hele moslimgemeenschap?
wequote:Op vrijdag 11 april 2008 23:23 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
ex-moslim? homo? Da's een andere vent. Weten we ook weer wat we aan jouw bijdrage hebben.
Wat?quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:23 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat doet ie toch, hij kent de vooroordelen schijnbaar
Lul er maar lekker omheen.quote:
Hij had het over vooroordelen over de arabische wereld. Ik denk dat hij het niet wilde vertellen ofzo..quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:26 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Wat?
[..]
Lul er maar lekker omheen.
Hij reageert als een politieman, reaktiefquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:39 schreef TheVulture het volgende:
Geef die Brinkman nog 5 minuten en valt definitief van zijn voetstuk
Het lijkt me niet bepaald een type wat zijn emoties in bedwang heeft... lijkt me als politieagent nu niet bepaald een préquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:40 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij reageert als een politieman, reaktief
Het kwam erop neer dat ie altijd dacht dat politici intelligente mensen waren maar bij Brinkman twijfelde ie tochquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:42 schreef DrDentz het volgende:
Wat zei die?!!
Hij haalt zijn break-even point door te zeggen dat hij een hekel aan musicals heeftquote:
Ik dacht dat hij over die ander had.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het kwam erop neer dat ie altijd dacht dat politici intelligente mensen waren maar bij Brinkman twijfelde ie toch
Nee, dat was Pauw.quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:47 schreef Aoristus het volgende:
Hij haalt zijn break-even point door te zeggen dat hij een hekel aan musicals heeft
Neem me niet kwalijk, ze zijn erg op elkaar gaan lijkenquote:
Staat niet vermeld op de site, misschien later deze week.quote:Op maandag 14 april 2008 14:50 schreef Tomatenboer het volgende:
(Onder voorbehoud want bron is Frontpage).
quote:Deze keer aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman:
Ton Derksen
Wetenschapsfilosoof Ton Derksen schreef twee jaar geleden het boek 'Lucia de B. Reconstructie van een gerechtelijke dwaling'. Hierin betoogde hij dat verpleegster De B. niet schuldig was aan de moord op een aantal patiënten. Ybo Buruma, voorzitter van de commissie Posthumus, vroeg Derksen een aantal andere zaken op manco's te controleren. In zijn nieuwe boek 'Het OM in de fout' neemt Derksen, naast Lucia de B., vier andere zaken onder de loep. Hij analyseert het optreden van het Openbaar Ministerie in de Schiedammer Parkmoord, de zaak Sweeney, de zaak Henk H. en de Deventer moordzaak. Het uitgangspunt van Derksen is even simpel als effectief: het OM dient aan waarheidsvinding te doen en moet niet per se streven naar een veroordeling. Tijdens zijn onderzoek stuitte Derksen op 94 missers en zeven terugkerende manco's, waaronder: "het OM spreekt onwaarheid" en "het OM houdt informatie achter".
Herman den Blijker
In het programma 'Mijn tent is top' volgt en begeleidt televisiekok Herman den Blijker vier duo's die een restaurant opzetten. Er zijn twee koppels overgebleven. Bart Willem en Sandra binden met Groningse zaak 'Bij Jansen' de strijd aan met de Bredase tent 'Flinstering' van Jasper en René. Volgende week dinsdag is de grote finale waarbij de winnaars hun restaurant mogen houden en een startkapitaal meekrijgen. Vanavond neemt Den Blijker de twee finalistenduo's meer naar Pauw & Witteman. Na acht weken keihard werken aan het opbouwen van een nieuwe zaak lopen de finalisten op hun wenkbrauwen. Ze proberen allemaal een toptent op te zetten en krijgen het soms zwaar te verduren: van een vrijgezellenfeest dat finaal uit de hand loopt tot een recensent die het eten weer uitspuugt.
Mohammed Cheppih
Cheppih kreeg landelijke bekendheid als beoogd voorzitter van de Arabisch Europese Liga in Nederland. In het verleden deed hij felle uitspraken. Zo zei hij respect te hebben voor Osama Bin Laden en zichzelf te zien als "terrorist in woord en daad" (Het Parool, 1 mei 2003). Cheppih zegt nu ouder en wijzer te zijn en hij betreurt zijn extreme uitlatingen. Hij spiegelt zich graag aan Martin Luther King die gaandeweg steeds gematigder werd. Volgens Cheppih is hij de laatste tijd gematigder en Nederland-lievender geworden. De voormalige fundamentalist omhelst nu het poldermodel en als uiting daarvan is hij bezig met het oprichten van de Stichting Poldermoskee. In mei 2008 hoopt hij een moskee in Amsterdam Slotervaart te openen. Cheppih wil er een transparante en niet-orthodoxe moskee van maken. Een laagdrempelig gebedshuis voor moslimjongeren waar imams met verschillende invalshoeken elkaar afwisselen.
Inderdaad, dat viel mij ook al op.quote:Op maandag 14 april 2008 23:05 schreef Suko het volgende:
Cheppih, jeeeeeez, hij praat bijna met een aardappel in de strot, dat is nog eens geintegreerd...zo he!
Ik hoop vooral een brug te slaan naar een bepaald bestuurslid.quote:Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Dan help je dus om een belangrijke brugfunctie te vervullen.![]()
Creativiteit kent geen grenzenquote:Op maandag 14 april 2008 23:13 schreef golfer het volgende:
Poldermoskee.![]()
Noem het dan gewoon een buurthuis als je wilt dat iedereen uit de buurt daar komt.
Het waren wel allemaal vrij open deuren natuurlijk, en die trucjes die uitgehaald worden om je te laten bekennen zijn ook alemaal wel bekend.quote:Op maandag 14 april 2008 23:26 schreef Suko het volgende:
Interessant om te horen hoe iemand tot een bekentenis kán komen zonder iets gedaan te hebben. Boeiende man.
Ik weet daar niks van, opper-braverik als ik ben, maar b-tje gelijk heb je wel, hij verteld het alleen wel boeiend.quote:Op maandag 14 april 2008 23:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het waren wel allemaal vrij open deuren natuurlijk, en die trucjes die uitgehaald worden om je te laten bekennen zijn ook alemaal wel bekend.
Iddquote:Op maandag 14 april 2008 23:49 schreef golfer het volgende:
De enige goede vraag die gesteld werd aan Herman was: "Hoe kan het Nederlandse publiek per sms bepalen wie de beste is, terwijl ze er zelf grotendeels nooit geweest zijn? "
http://pauwenwitteman.vara.nl/uitzending.php?id=347quote:Vanavond aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: Dick Berlijn, Elco Brinkman en Mark Huizinga
Deze keer te gast in Pauw & Witteman: generaal Dick Berlijn zwaait af als Commandant der Strijdkrachten en geeft zijn afscheidsinterview.
"Verkeersramp zou goed voor ons zijn", citeerde 'de Telegraaf' vandaag Elco Brinkman op de voorpagina. De voorzitter van Bouwend Nederland ergert zich groen en geel aan de politieke passiviteit waardoor het fileprobleem alleen maar groter wordt. Volgens Brinkman is het een "zegen voor dit land als we drie dagen achter elkaar totaal vast komen te zitten". Een dergelijk verkeersinfarct zou een politieke doorbraak moeten forceren.
Zeven jaar was judoka Mark Huizinga zonder grote prijs geweest en hij overwoog serieus te stoppen met de sport. De Olympische Spelen in Peking weerhielden hem daar nog even van, maar anders was hij al gestopt en had hij afgelopen weekend niet de Europese titel veroverd.
Hij vliegt de hele wereld over om wedstrijden te doen, hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:55 schreef tong80 het volgende:
Er was gisteren ook een Olympische Taekwondoer in Holland sport. Zit bij de luchtmacht. Zal me verbazen als ie ooit een vliegtuig van binnen heeft gezien.
Hij zit bij de luchtmacht, trouwens.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:52 schreef tong80 het volgende:
Huizinga zit bij de landmacht. Eigenlijk zouden ze hem vlak voor de spelen naar Afganistan moeten sturen....als geintje.
Nee, Erica Terpstra was veel leuker.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:32 schreef tong80 het volgende:
Veldhuis. Leukste Nederlandse sportster na Ada Kok.
Ik denk dat levensovertuiging zwaarder weegt. Een moslimhuwelijk is anders dan een verstandshuwelijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
en terecht, als je voor de overheid werkt dien je je onpartijdig op te stellen zonder aanzien des persoons.
Iedereen trouwen dus.
Levensovertuiging weegt imo ook zwaarder. Van mij mag een ieder geloven en leven zoals hij of zij wilt, maar als deze overtuiging hen belemmert in het dagelijks functioneren of in het volledig kunnen voldoen aan de eisen van het werk dat ze doen dan ben ik van mening dat zij maar iets anders moeten gaan doen.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:01 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik denk dat levensovertuiging zwaarder weegt. Een moslimhuwelijk is anders dan een verstandshuwelijk.
Plassterk heeft trouwens boter op zijn hoofd, hij gaat mee met de homoparade in zijn eigen bootje. Is hij niet ook een soort van ambtenaar? Wel he..
Het punt is dat sommige gemeenten volgens mij soms maar 2 trouwambtenaren hebben dus dan kun je al snel in de problemen komen qua planning als één van beiden morele bezwaren heeft.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:06 schreef men_in_red het volgende:
Als nou elke gemeente zorgt dat er minimaal 1 of 2 ambtenaren zijn die homo's wilt trouwen is er toch niks aan de hand? Zo vaak komen homohuwelijken ook niet voor. Op deze manier hoeft er geen rel te ontstaan om mensen die er echt grote problemen mee hebben.
Waarom zou je geen plezier in je werk mogen hebben? Bovendien heeft iedereen het recht om serieus genomen te worden.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Levensovertuiging weegt imo ook zwaarder. Van mij mag een ieder geloven en leven zoals hij of zij wilt, maar als deze overtuiging hen belemmert in het dagelijks functioneren of in het volledig kunnen voldoen aan de eisen van het werk dat ze doen dan ben ik van mening dat zij maar iets anders moeten gaan doen.
Want levensovertuiging weegt inderdaad zwaarder, dat kan ik me goed voorstellen, dus dan moet het voor de mensen met een bepaalde levensovertuiging geen probleem zijn om hun levensovertuiging boven het werk te prefeleren en dan dus genoegen te moeten nemen met een functie die wel bij hun leefwijze aansluit. Dan gaan ze maar koffiekopjes rondbrengen ofzo.![]()
quote:Artikel 1
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Artikel 6
"Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet."
Om hier nog even op in te gaan.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom zou je geen plezier in je werk mogen hebben? Bovendien heeft iedereen het recht om serieus genomen te worden.
Dit is nogal normbepalend wat je hier zegt en dus is het wel van belang dat alle partijen serieus gehoord worden. Dat is nu niet het geval. 'Homofielen moeten kunnen trouwen, dus dan is dat maar zo.' Die vlieger gaat natuurlijk niet op. Gelukkig gaat het vooralsnog om een advies en moet het echte debat nog losbarsten.
O ja, dat was gister. Nou, ik zal je het eens anders vertellen, moet een ambtenaar zich schikken naar de wens van de trouwende partij. Dat betekent dat als men een islamitische ceremonie wil, dan zou dat ook moeten kunnen. Nu zou je dat voor de grap eens moeten opperen, ik denk dat het land te klein isquote:Op donderdag 17 april 2008 23:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Om hier nog even op in te gaan.![]()
Mensen mogen van mij uiteraard geloven wat ze willen, maar naar gelang hoe streng gelovig ze zijn moeten ze zelf beseffen dat ze dan dus niet in aanmerking kunnen komen om alle beroepen uit te oefenen (zoals dus de functie van ambtenaar voor de burgerlijke stand waarbij wat mij betreft het een vereiste is dat je iedereen trouwt, dat is wmb onderdeel van de functie-inhoud). Maar het staat streng gelovigen vrij om elk willekeurig ander beroep wél uit te oefenen.
Dit heeft dan ook niets te maken met godsdienst-vrijheid. Ze zijn vrij om te geloven, maar ze moeten wel zélf de consequenties aanvaarden van hun keuze.
Streng gelovigen leggen zichzelf ook beperkte vrijheid op zondag op door dit als een strikte rustdag te zien.
Bovendien mogen er toch ook geen mensen met hoofddoekjes werken achter de balies bij gemeenten? Dus ik zie geen verschil.
Ja. En dat gevolg dat jij daaraan verbindt slaat helemaal nergens op. Moet een ambtenaar een huwelijk organiseren ofzoiets? En het dan nog hebben over doelgroepen voortrekken terwijl je net een voorkeur voor gelovigen hebt bepleit.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
O ja, dat was gister. Nou, ik zal je het eens anders vertellen, moet een ambtenaar zich schikken naar de wens van de trouwende partij. Dat betekent dat als men een islamitische ceremonie wil, dan zou dat ook moeten kunnen. Nu zou je dat voor de grap eens moeten opperen, ik denk dat het land te klein is
Men moet m.i. gewoon lekker onpartijdig blijven en geen bemoeiende overheidsrol aannemen. Laat iedereen lekker in zijn waarde en trek geen doelgroepen voor.
Je leest selectief. De context was het in de echt verbinden van homosexuelen. Daarbij wordt het belang van de ambtenaar geschaad. Dat is namelijk een 'pop' die je naar eigen believen kan moeten bedienen volgens die zogenaamde commissie voor gelijke behandeling.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:16 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Ja. En dat gevolg dat jij daaraan verbindt slaat helemaal nergens op. Moet een ambtenaar een huwelijk organiseren ofzoiets? En het dan nog hebben over doelgroepen voortrekken terwijl je net een voorkeur voor gelovigen hebt bepleit.
Omdat de redactie daar van smult natuurlijk. Misschien zouden ze eens moeten vragen: "doe es wat gemeens" ofzoquote:Op donderdag 17 april 2008 23:22 schreef DrDentz het volgende:
waarom hebben ze elke avond een moslim terrorist aan tafel
Wat is er mis met een moslim huwelijk? Maar over het algemeen zal een moslim trouwen in het land van herkomst of bij een Moskee lijkt mij, net zoals een christen voor de kerk trouwt.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je leest selectief. De context was het in de echt verbinden van homosexuelen. Daarbij wordt het belang van de ambtenaar geschaad. Dat is namelijk een 'pop' die je naar eigen believen kan moeten bedienen volgens die zogenaamde commissie voor gelijke behandeling.
Maar stel nu dat een kritische ambtenaar daar zonder hoor en wederhoor aan moet geloven, dan is het ook niet vreemd dat zij (onpartijdig als zij zijn) ook bereid gevonden moeten worden om een moslimritueel te voltooien. Moslims hechten immers aan tradities en dus ook aan de bijbehorende procedures. Maar dan is het land te klein, want als we ons in zo'n lot moeten schikken, dan kunnen we net zo goed de koran op school doceren.. Daarom vind ik het een onzinnige maatregel en vind ik dat ambtenaren gerespecteerd moeten worden in hun persoon.
Pcies, ik had exact hetzelfde gevoeil, er wordt dan een vergoeilijke draai aangegeven of we begrijpen het niet, óf het is niet in Nederland aan de hand, my ass. Same old same old.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:14 schreef FJD het volgende:
Ik geloof die Salaam gewoon niet. Elke keer komen dit soort berichten weer naar buiten en elke keer wordt er weer verkaard dat het echt zo erg niet is.
amb·te·naar (dem; ambtenaars, ambtenaren; ambtenares)quote:Op donderdag 17 april 2008 23:20 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je leest selectief. De context was het in de echt verbinden van homosexuelen. Daarbij wordt het belang van de ambtenaar geschaad. Dat is namelijk een 'pop' die je naar eigen believen kan moeten bedienen volgens die zogenaamde commissie voor gelijke behandeling.
Maar stel nu dat een kritische ambtenaar daar zonder hoor en wederhoor aan moet geloven, dan is het ook niet vreemd dat zij (onpartijdig als zij zijn) ook bereid gevonden moeten worden om een moslimritueel te voltooien. Moslims hechten immers aan tradities en dus ook aan de bijbehorende procedures. Maar dan is het land te klein, want als we ons in zo'n lot moeten schikken, dan kunnen we net zo goed de koran op school doceren.. Daarom vind ik het een onzinnige maatregel en vind ik dat ambtenaren gerespecteerd moeten worden in hun persoon.
Er is niets mis met een moslimhuwelijk, maar we moeten natuurlijk wel zaken scheiden, als je voor de kerk trouwt, dan trouw je ook voor de burgelijke stand. Dat laatste is rechtsgeldig. Ik vind er niets mis mee om moslimhuwelijken te betrekken, maar in dit geval wordt gelijkheid gesteld aan het trouwen van 2 mannen of 2 vrouwen als waren zij een hetero stel. Ik vind dat die commissie gelijke rechten daarmee half werk heeft afgeleverd, want zij onderzoeken alleen maar de populaire stroming.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat is er mis met een moslim huwelijk? Maar over het algemeen zal een moslim trouwen in het land van herkomst of bij een Moskee lijkt mij, net zoals een christen voor de kerk trouwt.
Maar van mij mag iedereen trouwen zoals die wilt, en een trouw-ambtenaar hoeft zich echt niet bezwaard te voelen als hij of zij iemand trouwt, hij kiest immers geen partij en oordeelt niet over wat hij goed vindt en kwaad. In zijn functie is hij nu eenmaal onpartijdig. Dat is wat anders als dat hij geen mening heeft natuurlijk, maar in die functie is zijn mening ondergeschikt omdat hij in de rol van overheid functioneert, en die hoort onbevooroordeelt te zijn en onpartijdig.
Maar nu houden we erover op, de uitzending van vandaag is bezig.
Mooie vergelijking, ik snap 'm niet en ik ben mijn interesse inmiddels ook kwijt.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:30 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
amb·te·naar (dem; ambtenaars, ambtenaren; ambtenares)
1 persoon die aangesteld is in een door de overheid beheerde dienst
Dan mag die ambtenaar wat mij betreft wel een mening hebben, maar die moet hem niet belemmeren in het uitvoeren van zijn werk. Het is net zo idioot om als ambtenaar te weigeren het homohuwelijk te voltrekken als dat je voor Shell gaat werken op een booreiland en daar vervolgens semtex tegen een paal aanplakt. Je hoeft als ambtenaar het overheidsbeleid niet te onderschrijven maar je dient wel uit te voeren.
Yesss ik win!!!quote:Op donderdag 17 april 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Mooie vergelijking, ik snap 'm niet en ik ben mijn interesse inmiddels ook kwijt.
gefeliciteerd met je prijsquote:
Indeed, net als die Bruinsma (boeven)boot, Neeltje Jans of Jacoba meen ik, schattig.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Aoristus het volgende:
Bregje, mooie naam voor een ex-gangstermeisje
Idyllisch bijna. Ik denk wel dat dit hele verhaal is begonnen als een spannend avontuur en dat drugs pas later een prominente rol heeft gekregen.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:41 schreef Suko het volgende:
[..]
Indeed, net als die Bruinsma (boeven)boot, Neeltje Jans of Jacoba meen ik, schattig.
Zie je wel, uit de hand gelopen kwajongens, schavuiten en ze had er weer heimwee naar, ik heb werkelijk wat gemist in m'n ozo brave leventje!quote:Op donderdag 17 april 2008 23:43 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Idyllisch bijna. Ik denk wel dat dit hele verhaal is begonnen als een spannend avontuur en dat drugs pas later een prominente rol heeft gekregen.
Het is nooit te laat om te leren, vergeet dat nooit.quote:Op donderdag 17 april 2008 23:45 schreef Suko het volgende:
[..]
Zie je wel, uit de hand gelopen kwajongens, schavuiten en ze had er weer heimwee naar, ik heb werkelijk wat gemist in m'n ozo brave leventje!
Heb al weer veel geleerd in deze uitzending, onthoofding, Bregje, pistolen tegen hoofden. Pffff. Morgen de dominee, Freek de Jonge...quote:Op donderdag 17 april 2008 23:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het is nooit te laat om te leren, vergeet dat nooit.
nee Brainpower..quote:Op donderdag 17 april 2008 23:54 schreef Suko het volgende:
[..]
Heb al weer veel geleerd in deze uitzending, onthoofding, Bregje, pistolen tegen hoofden. Pffff. Morgen de dominee, Freek de Jonge...
quote:Op donderdag 17 april 2008 22:32 schreef Aoristus het volgende:
Inderdaad. Als je bij de club wilt blijven, dan zul je toch echt wat vaker mee moeten doen
Dat dus, terug lezende.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:59 schreef djnospinzone het volgende:
Jeetje Aoristus, wat ben jij een simpele ziel
De enige haat die ik zag was, was in de ogen van die journalist.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:25 schreef Aoristus het volgende:
Het moet ook wel vreselijk irritant zijn als je zo'n mannetje hebt die kostte wat het kost een negatief boek over je wil schrijven
Who cares? Bijbels verbranden is ook een gebruik maken van je vrijheid van meningsuiting. Maar dan heet het ineens haat. Flikker op met die onzin, dat moet die man toch lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:52 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De enige haat die ik zag was, was in de ogen van die journalist.![]()
Bijbel verbranden? Uiting van haat?![]()
Moslims verbranden (beschadigde) Koranmanuscripts ook. Ook de Bijbel bevat delen van Gods Woord. Daarom geeft Salaam het advies om een ongebruikte of beschadigde Bijbel te verbranden, zodat het niet bij het grofvuil terecht komt. Uit respect, niet uit minachting. Het was duidelijk dat die journalist daar geen weerwoord op had, en maar bleef liegen...
Ieder z'n eigen 'beleving' qua Patrick Pouw en voor mij vooral Suhayb Salaam zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:22 schreef Super7fighter het volgende:
Sterk optreden van Salaam. Hij veegde die journalist van de kaart, die overduidelijk een sensationeel en een gemanipuleerd boek ervan heeft gemaakt.
Inderdaad, één van de weinigen die onafhankelijke waarheidsvinding belangrijker vindt dan veilig embadded onder leiding en bescherming van het leger voorgekauwde en voorgeselecteerde 'nieuwtjes' klakkeloos over te schrijven zonder enige vorm van kritiek.quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:15 schreef golfer het volgende:
Arnold Karskens blijft 1 van de weinige echt onafhankelijke Nederlandse journalisten.
Hij maakt zijn verhaal niet af, maar hij schuimbekt wel, dat is wel respectabel.quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:39 schreef Repeat het volgende:
Prachtig juist hoe van Muiswinkel met feiten blijft komen en Terpstra niet verder komt dan nee schudden
Eens..quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:20 schreef DrDentz het volgende:
we hadden nooit heen moeten gaan
Dat wel, maar allemaal hakken in het zand, ik heb de tong op de schoenen....quote:Op vrijdag 18 april 2008 23:56 schreef Aoristus het volgende:
iedereen heeft een punt, is het niet prachtig, Suko?
Nee, zo kom je intelligent overquote:Op zaterdag 19 april 2008 00:45 schreef matthijst het volgende:
Wat een zeiklul die van Muiswinkel.
George Bush stylo die gast: hele tijd dat lachje op zn bek, hele China boeit hem geen ruk, hij zit er gewoon voor zijn eigen geiligheid. Wat een kk kneus.
Daar verschillen de meningen over.quote:
Lees vals licht maar eens, ik heb er een leuke tijd aan overgehouden.quote:
Ik had hetzelfde bij het toneelstukje van Zwagerman.quote:Op maandag 21 april 2008 23:42 schreef Wup het volgende:
ik vind die Nijpels maar een irritant ventje met zn stoere verhaaltjes.
quote:Vanavond aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: Richard en Selma Eikelenboom, Tim Masters en Pieter van Vollenhoven en Marïëtte Hamer
Heb daar wel al het nodige over gelezen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:56 schreef Arcee het volgende:
Dat verhaal van die Masters lijkt me interessant.
Het is jammer dat Aleid Wolfsen naar Utrecht is gegaan. Die had ik liever gezien dan Tichelaar, Hamer of Samson.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Mariëtte Hamer de nieuwe partijvoorzitster van de PvdA.![]()
Onbegrijpelijk dat niet de meerderheid heeft gekozen voor Samsom, dat had ik ook al met de keuze voor Opstelten bij de VVD ipv Hoes.
Waarom worden altijd de meest saaie, politiek correcte mensen gekozen die de 'oude politiek' nog voorstaan. Samsom en Hoes waren imo meer open, progressiever en met frisse argumentatie en taalgebruik.
Zelfs Melkert heeft meer kleur.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:23 schreef Suko het volgende:
Ik was voor Jeroen Dijsselbloem.
dat heb ik nou ook, ze is gewoon een zeikwijf. ze dramt en luistert slecht.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:23 schreef Suko het volgende:
Op de een of ander manier mot ik die Hamer niet
Sowieso, als zwak punt een punt noemen wat eigenlijk een sterk punt is.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:22 schreef Aoristus het volgende:
Haar zwakke punt, dat ze zo druk is en zich vastbijt..
een stukje verder: mensen in de straat zeggen dat ik zo lekker rustig ben.. :S
Ik had liever Jan Pronk gehad.quote:
Komt door Gertquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:30 schreef Aoristus het volgende:
Samson heeft wel het imago van de jonge hond.
En hij heeft nog grappige oren ookquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:32 schreef Suko het volgende:
Pieter, de enige Orane-man die wat te vertellen heeft en dat ook durft, nog belangrijker, beste kans dat hij het wél voor elkaar krijgt dat klokkenluiders op hun waarde worden geschat.
Een vette +quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:33 schreef Aoristus het volgende:
[..]
En hij heeft nog grappige oren ook
Ze probeert het gesprek te saboteren.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
*kuch* *hoest* *proest*
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:37 schreef Suko het volgende:
Zeg Hamer, wáár was je toen het klokkenluidergedoe speelde! Beetje Pieter naar de bek praten...
Dies leuk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |