Jij hebt een grote duim zeg, dat je daar 15 miljoen mensen uit zuigtquote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:26 schreef Perico het volgende:
[..]
Obama laat bij zijn health care plannen 15 miljoen mensen onverzekerd, dat is dus significant minder ja, vandaar dat ik het zij, jij bevestigt het alleen maar.
Zoals al gezegd is het helemaal geen indicatie dat het een goed plan zou zijn wanneer Bush het overneemtquote:Bij de kredietcrisis heeft Hillary nu voor een moratorium gepleit van 90 dagen waarbij niemand meer zijn huis verliest en president Bush neemt het prompt over! SIgnificant beter, actueel plan dus.
Ah, je maakt je wederom belachelijk met de nergens op slaande King vergelijking, daarnaast spreekt Obama zich nooit uit als leider van de zwarten oid, integendeel.quote:Obama heeft gewoon weinig indrukwekkende plannen, hij heeft goed bij John Edwards geshopt om nog een beetje programma te hebben en verder alles van de Democratische partijlijn gekopieerd. Maar hij hoopt gewoon net als King op een soort "black revolt" waarbij hij de mensen voorhoudt dat de bezem door Washington gaat.
zo, ze hebben je al aardig gehersenspoeld daar bij die campagne.quote:Maar dat is echt kiezersbedrog, de lobby in Washington laat zich niet buitenspel zetten, dat is een realiteit. En iemand als Hillary gaat altijd van de realiteit uit en haakt daar op in, met goede plannen. Obama's ellenlange speeches zijn meer motivaties voor verandering, zonder concreet te worden.
quote:Alleen Fidel Castro hield ooit langere toespraken!![]()
Die leugen stond ook in de flyer van Clinton die ze in Wisconsin verspreidde en de corporate media herhaald die leugen al maandenlang dag in dag uit.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:26 schreef Perico het volgende:
Obama laat bij zijn health care plannen 15 miljoen mensen onverzekerd, dat is dus significant minder ja, vandaar dat ik het zij, jij bevestigt het alleen maar.
Gek genoeg is het wel zo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:20 schreef Shreyas het volgende:
Hillary: "I always get the first question"![]()
Als je met dat soort gezeik begint, noem ik dat niet sterk, ook als is het waar, het is buitengewoon onprofessioneel. Als toekomstige president ga je je daar toch niet druk over maken?quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Gek genoeg is het wel zo.
Clinton begint in ieder geval sterk, Obama hakkelt nog wat.
Obama hakkelt zelfs in zijn speeches, hij is een voormalige onderwijzer en gaf jaren les in Constitutional law, de Amerikaanse grondwet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Gek genoeg is het wel zo.
Clinton begint in ieder geval sterk, Obama hakkelt nog wat.
Flauw is het wel ja.quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je met dat soort gezeik begint, noem ik dat niet sterk, ook als is het waar, het is buitengewoon onprofessioneel. Als toekomstige president ga je je daar toch niet druk over maken?
Het lijkt wel een forum. Is dat niet waar ze voor bedoeld zijn, meningen uiten?quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:49 schreef popolon het volgende:
God ik ben blij dat ik niet in zo'n campagneteam zit, 't lijtk wel een sekte.
Ja hoor, maar als ik zo'n campagnevoerder aan mijn deur krijg gaat 'ie hard dicht. Dat moet je dan ook kunnen begrijpen. Niet iedereen staat te wachten op dat heen en weer gewapper met de zogenaamde leugens.quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:51 schreef Diebold het volgende:
[..]
Het lijkt wel een forum. Is dat niet waar ze voor bedoeld zijn, meningen uiten?
Wie zijn er aan je deur geweest?quote:Op woensdag 27 februari 2008 03:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja hoor, maar als ik zo'n campagnevoerder aan mijn deur krijg gaat 'ie hard dicht. Dat moet je dan ook kunnen begrijpen. Niet iedereen staat te wachten op dat heen en weer gewapper met de zogenaamde leugens.
Wat we in de afgelopen jaren van Senator Obama hebben gezien in de Senaat vinden we beter dan de prestaties van Senator Clinton. Die debatten hebben meer invloed op ons leven gehad.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:16 schreef Shreyas het volgende:
Voor wat ik tot nu toe gezien heb vind ik Obama beter, maar hij moet echt beter uit zijn woorden komen.
De touchdowns vonden plaats in de afgelopen jaren op de Senaat vloer en waren dagelijks te bekijken viaquote:Op woensdag 27 februari 2008 04:37 schreef popolon het volgende:
No touchdowns tonight.
ESPN toont tegenwoordig ook de dagelijkse debatten op de Senaat vloer?quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:52 schreef popolon het volgende:
Nee hoor, die komen voor op een wel leuke zender, ESPN namelijk.
Niet zo raar ook, al die debatten zijn zwaar geregiseerd. Vrij saai, een herhaling van zetten en geen vuurwerk, in geen enkele van al die debatten. De nabeschouwingen zijn vaak nog leuker.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:52 schreef Diebold het volgende:
Geen enkele van onze vragen aan Senator Clinton zijn in de afgelopen 20 debatten gesteld, ondanks dat we deze herhaaldelijk hebben ingezonden.
Neen, Die tonen echte touchdowns. Niet dit slappe geregiseerde geleuter.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:54 schreef Diebold het volgende:
[..]
ESPN toont tegenwoordig ook de dagelijkse debatten op de Senaat vloer?
De Engelse politiek is ook op C-Span te zien, vaak op zondag avond.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Niet zo raar ook, al die debatten zijn zwaar geregiseerd. Vrij saai, een herhaling van zetten en geen vuurwerk, in geen enkele van al die debatten. De nabeschouwingen zijn vaak nog leuker.
De debatten in de Nederlandse of Engelse politiek zijn een stuk interessanter. Dat mis ik hier.
C-Span heeft inderdaad niet de kijkcijfers van de corporate media. Het heeft dan ook niet de sappige hypes en American Idol. De gemiddelde stemmer heeft de Clintons desondanks door.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Neen, Die tonen echte touchdowns. Niet dit slappe geregiseerde geleuter.
En jij verwacht dat de gemiddelde stemmer naar C-Span kijkt? Nou succes.
Nope, teruggeschakeld naar C-Span.quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:10 schreef popolon het volgende:
Nou nu wat luchtigers, the Daily Show.
Luister je naar talk radio? Sean had een interview vandaag met een oude lover van Bill Clinton.quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:13 schreef popolon het volgende:
Schakel maar even naar Fox, O'Reilly heeft weer eens wat te janken over Obama.
Je bent duidelijk contact met de werkelijkheid verloren. Hij presenteerde zich vanavond in zelfverklaard woord, als de kandidaat van alle African Americans en Joden zelf, die iedereen tracht te verenigen. Zijn thema's in de campagne refereren ook constant op hoop, en verandering en een soort ideaalbeeld, in toespraken die meer op een domineepreek lijken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ah, je maakt je wederom belachelijk met de nergens op slaande King vergelijking, daarnaast spreekt Obama zich nooit uit als leider van de zwarten oid, integendeel.
Je vindt jezelf zeker niet vooringenomen en star?quote:zo, ze hebben je al aardig gehersenspoeld daar bij die campagne.
Hoeft niet, al vind ik Hitler een betere redenaar. Obama verloor het debat vandaag op zijn aarzeling om de steun van de extremist Farrakhan te verwerpen. Dat wilde hij niet met zoveel woorden doen, pas nadat Hillary er op had aangedrongen dat hij "reject" niet in de mond wilde nemen. Dat zal de komende dagen heel vaak herhaald worden.quote:Haal Hitler er ook nog even bij, toe, dan maak je het plaatje compleet...
Normaal luisteren naar NPR. Echter, we monitoren alle media in de afgelopen maanden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:16 schreef popolon het volgende:
Ik luister alleen NPR en BBC als het op nieuws aankomt. O'Reilly kan ik maar uitstaan voor een paar minuten.
Zijn thema's is oa anti de oorlog in Irak, net als Ron Paul, vanaf het begin.quote:Je bent duidelijk contact met de werkelijkheid verloren. Hij presenteerde zich vanavond in zelfverklaard woord, als de kandidaat van alle African Americans en Joden zelf, die iedereen tracht te verenigen. Zijn thema's in de campagne refereren ook constant op hoop, en verandering en een soort ideaalbeeld, in toespraken die meer op een domineepreek lijken.
Nooit gezien. Heeft het iets te maken met de traditionele aanvallen op Bushquote:Op woensdag 27 februari 2008 05:30 schreef popolon het volgende:
In maart beginnen nieuwe afleveringen van 'lil Bush weer op Comedy Central. Da's een grappige tekenfilmserie.
stemde wel tegen de Civil Rights Act 1964.quote:Op woensdag 27 februari 2008 05:26 schreef Diebold het volgende:
Laatste nieuws: Senator Byrd is opgenomen in het ziekenhuis.
Een van de weinige Senatoren die tegen de Irak resolutie stemde, en de meest ervaren Senator.
Hij zwaait altijd met de grondwet die hij uit zijn borstzak haalt, en heeft de Democraten keer op keer gewaarschuwd dat een wet maken makkelijker is dan een wet wijzigen.
Natuurlijk niet luisteren. Nu proberen de Democraten, met Clinton voorop, dezelfde Irak resolutie waar ze voor stemden te wijzigen.
Waar woon jij eigenlijk? In de VS, of zit je vanaf je studentenkamertje in Utrecht zogenaamd campagne te voerenquote:Op woensdag 27 februari 2008 05:18 schreef Perico het volgende:
Zijn thema's in de campagne refereren ook constant op hoop, en verandering en een soort ideaalbeeld, in toespraken die meer op een domineepreek lijken.
Oh, an dit dan: "“If Senator Clinton feels that ‘reject’ is stronger than the word ‘denounce,’ then I’m happy to concede the point, and I would reject and denounce” Farrakhan’s support, Obama said to scattered laughter in the hall."quote:Het enige applaus van de avond te horen toen Hillary zei dat de eerste vrouwelijke president pas echt een waterscheiding teweeg brengt. Ze zou de vrouwelijke kaart juist veel meer moeten uitspelen.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:41 schreef Evil_Jur het volgende:
TVP
Als de vs zich terugtrekt uit Irak heb je zo weer een begrotingsoverschot.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:41 schreef pberends het volgende:
The 44th president's $4 trillion headache
[ [url=http://i.l.cnn.net/money/2008/02/22/news/economy/candidates_deficit/three_candidates.03.jpg]afbeelding ]
The candidates want to do things like reduce taxes and fix health care. But they'll have to deal with the cold realities of the federal budget.[/url]
Ben benieuwd hoe McCain dat dan wil doen, hij wil nog 100 jaar in Irak blijven, en tax cuts realiserenquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:22 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als de vs zich terugtrekt uit Irak heb je zo weer een begrotingsoverschot.
Hij heeft dat nooit gezegd, dat de Democraten dat er van maken is McCain niet aan te rekenen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:44 schreef pberends het volgende:
McCain wil nog 100 jaar in Irak blijven
quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:41 schreef Qomolangma het volgende:
[..]
Hij heeft dat nooit gezegd, dat de Democraten dat er van maken is McCain niet aan te rekenen.
Je kan het oneens met hem zijn, maar wees dan wel zo eerlijk zijn uitspraken volledig en in context te bespreken. Op deze manier heeft het toch totaal geen zin?
http://thinkprogress.org/2008/01/04/mccain-100-years/quote:Q: President Bush has talked about our staying in Iraq for 50 years — (cut off by McCain)
McCAIN: Make it a hundred.
Q: Is that … (cut off)
McCAIN: We’ve been in South Korea … we’ve been in Japan for 60 years. We’ve been in South Korea 50 years or so. That would be fine with me. As long as Americans …
En dat wil McCain dus ook met Irak doen: tientallen jaren daar zitten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:24 schreef Evil_Jur het volgende:
En dan klinkt het al een stuk meer van; Tsja... In Duitsland zitten ze immers ook nog steeds.
Misschien niet (Ik zie al voor me hoe John McCain het Democraten gaat uitleggen: wel, we blijven voor onbeperkte tijd in Irak. En opeens begrijpen de Democraten het), maar de meerderheid van de Amerikanen wil binnen een jaar uit Irak. Goed, dat willen ze al sinds het begin van de bezetting, maar de meerderheid van de Amerikanen wil niet wat John McCain wil met Irak.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar daar ben ik niet fel tegen, en ik denk veel Democraten ook niet als het ze even wordt uitgelegd...
Misschien wel, misschien kunnen ze 'm ondertussen ook vragen wat hij met Irak wil... als in: het gaat niet over overzeese bases, het gaat over permanente bases in Irak...quote:Misschien moeten ze Obama eens vragen wat hij met de overzeese bases wil doen
ja wat bijvoorbeeld de regering in Saudi Arabië problemen opleverd..... wel handig de nieuwe leiding in Irak opzaddelen met de wens er altijd te blijvenquote:Op woensdag 27 februari 2008 18:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ze zitten op wel meer plekken in het MO, dus die zijn toch al pissig
pberends zegt: McCain wil nog 100 jaar in Irak blijven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:43 schreef Monidique het volgende:
http://thinkprogress.org/2008/01/04/mccain-100-years/
Nu heb ik niet alle debatten gezien, maar ik neem aan dat Clinton zich dat wel redelijk kan herinneren. Het is denk ik wel een aanzienlijk voordeel om als tweede aan het woord te komen, het is makkelijker een contrast te maken en het is zeker makkelijker om de zwakke punten in de redenering en plannen van de ander aan te wijzen. Of het met opzet is weet ik niet, het zal als altijd een combinatie zijn van verschillende factoren; wat denk ik meespeelt is het feit dat Clinton eigenlijk al twee jaar lang de gedoodverfde kandidaat is/was, maar ook haar recente scherpe uitspraken over Obama en zijn plannen.quote:"Well, can I just point out that in the last several debates, I seem to get the first question all the time. And I don't mind. I -- you know, I'll be happy to field them, but I do find it curious, and if anybody saw "Saturday Night Live," you know, maybe we should ask Barack if he's comfortable and needs another pillow. (Laughter, boos.) I just find it kind of curious that I keep getting the first question on all of these issues. But I'm happy to answer it.
http://www.rawstory.com/n(...)mments_02272008.htmlquote:"And my friends, if we left, they (al-Qaida) wouldn't be establishing a base," McCain said Wednesday. "They'd be taking a country, and I'm not going to allow that to happen, my friends. I will not surrender. I will not surrender to al-Qaida."
Het zijn geen dirty politics. John McCain wil Irak niet verlaten, wil daar permanente bases bouwen, en het zal hem worst wezen als Amerika daar nog honderd jaar zit.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:33 schreef Qomolangma het volgende:
[..]
pberends zegt: McCain wil nog 100 jaar in Irak blijven.
McCain antwoord op de gestelde vraag waarna je linkt: That would be fine with me.
Een duidelijk verschil voor iedereen die het wil begrijpen. Dat zijn woordkeuze zich voortreffelijk leent om te worden misbruikt is een ander punt. Maar hoe dan ook, het zal nog veelvuldig worden gebruikt door de campagneteams van de Democraten om de race van de nodige dosis dirty politics te voorzien.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:40 schreef Lyrebird het volgende:
Obama wint van Clinton en McCain maakt geen kans tegen Obama.
Prima zaak lijkt me.
In Ohio staat Clinton nog aan kop met zo'n tien a vijftien punten verschil en in Texas staan ze vrijwel gelijk. Mocht de uitkomst in beide staten zijn zoals de recente peilingen, dan is het over en sluiten voor Clinton.quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:44 schreef rubbereend het volgende:
hoe staat het met de laatste polls uit Ohio en Texas?
Nee, hoor. Ze zijn goede indicaties over het algemeen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Mweh, poll sjmoll
Ik blijf bij 'mweh', ik wacht liever even af momenteel.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ze zijn goede indicaties over het algemeen.
Sowieso moet je afwachten, maar het is zeker geen 'mweh'.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik blijf bij 'mweh', ik wacht liever even af momenteel.
http://www.pollster.com/08-MD-Dem-Pres-Primary.phpquote:SurveyUSA 2/9-10/08 774 LV 32 - 55 5
ARG 2/8-9/08 600 LV 37 - 55 6
Constituent Dynamics 2/7-8/08 6486 LV 36 - 53 11
MSNBC-McClatchy/
Mason-Dixon 2/7-8/08 400 LV 35 - 53 -
SurveyUSA 2/7-8/08 737 LV 33 - 52 7
Rasmussen 2/6/2008 925 LV 31 - 57 -
Je sluit je maar aan bij de winnaar? Ik dacht dat je een echte Republikein wasquote:Op woensdag 27 februari 2008 18:40 schreef Lyrebird het volgende:
Prima zaak lijkt me.
http://www.tngop.org/wordpress/?p=113quote:
ANTI-SEMITES FOR OBAMA
NASHVILLE, TN - The Tennessee Republican Party today joins a growing chorus of Americans concerned about the future of the nation of Israel, the only stable democracy in the Middle East, if Sen. Barack Hussein Obama is elected president of the United States.
“It’s time to set the record straight about Barack Obama and where he really stands on vital issues such as national security and the security of Israel,” said Robin Smith, chairman of the Tennessee Republican Party. “Voters need to know about two items that surfaced today which strongly suggest that an Obama presidency will view Israel as a problem rather than a partner for peace in the Middle East.On Sunday, Nation of Islam Minister Louis Farrakhan on Sunday likened Obama to a new messiah, calling him “the hope of the entire world.” That’s the same Louis Farrakhan who has a history of making openly anti-Semitic statements, calling Judaism a “gutter religion,” and suggesting that crack cocaine might have been a CIA plot to enslave blacks.
Farrakhan, addressing 20,000 people at the annual Savior’s Day celebration in Chicago, praised the Democrat presidential candidate, calling Obama “The hope of the entire world that America will change and be made better.”
He also compared Obama to the founder of Islam, remarking that both had a white mother and black father, according to the Associated Press. “A black man with a white mother became a savior to us,” Farrakhan said. “A black man with a white mother could turn out to be one who can lift America from her fall.”
Obama, (pictured dressed in Muslim attire in a 2006 visit to Africa) has on the campaign trail pledged to rapidly remove American soldiers from Iraq regardless of the resulting instability and the creation of opening that would be filled by Islamic extremists, like Al Qaeda, in Iraq’s government and military.
Obama has pledged to hold a Muslim Summit to determine Middle East policy with the very leaders that have as their goal to remove Israel from the map, referenced Jews to be “dogs” and “pigs,” among other vile references.
Omdat ik een echte conservatieve Republikein ben, zie ik John McCain het liefste in het bejaardentehuis, ipv het Witte Huis. Vanwege McCain/Kennedy (immigratie) en allerlei andere "bi-partisan" punten hoort hij gewoon bij de Democraten thuis. Ik zie nog liever Joe Lieberman dan McCain. Dat was ook het probleem met GWB: geen echte Republikein en al helemaal niet conservatief.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je sluit je maar aan bij de winnaar? Ik dacht dat je een echte Republikein wasHoewel ik het niet altijd met je eens was wist je het altijd mooi te onderbouwen
Hoezo heeft mccain geen kans tegen obama?quote:Op woensdag 27 februari 2008 18:40 schreef Lyrebird het volgende:
Prima zaak lijkt me.
Hoe oud ben je? Je probeert te klinken alsof je al 30 jaar in de VS woontquote:Op woensdag 27 februari 2008 20:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Omdat ik een echte conservatieve Republikein ben, zie ik John McCain het liefste in het bejaardentehuis, ipv het Witte Huis. Vanwege McCain/Kennedy (immigratie) en allerlei andere "bi-partisan" punten hoort hij gewoon bij de Democraten thuis. Ik zie nog liever Joe Lieberman dan McCain. Dat was ook het probleem met GWB: geen echte Republikein en al helemaal niet conservatief.
Ik hoop met Obama op de herhaling van de jaren Carter. Effe door de zure appel heen bijten, maar daarna kregen we 8 jaar Reagan.
Tegen Hilllary geef ik 'm een goede kans, omdat hij zowel conservatives, moderates & independents aanspreekt. Veel mensen zullen gaan stemmen omdat ze Hillary niet in het Witte Huis willen zien. Tegenover Obama raakt hij een groot deel van die groepen kwijt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:07 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoezo heeft mccain geen kans tegen obama?
Niet mijn bedoeling. Maar zodra het over Reagan gaat...quote:Op woensdag 27 februari 2008 22:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Je probeert te klinken alsof je al 30 jaar in de VS woont.
Dat zou best kunnen, maar op een bepaald moment gaan dit soort trucjes tegen je werken. Hillary ondervindt dat nu zelf.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:19 schreef Perico het volgende:
McCain heeft juist een beste kans tegen Obama, ze gaan hem de hele tijd negatief in de hoek zetten als zijnde geen echte Amerikaan, maar een verdekte moslim die ook niet hard afstand neemt van Farrakhan.
Als Reagan, met het Reagan-beleid, mee had gedaan aan de voorverkiezingen van de Republikeinen, dan was-ie meteen al als een softe Democraat weggezet...quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Niet mijn bedoeling. Maar zodra het over Reagan gaat...
Hillary wordt helemaal in de pan gehakt. De republikeinen haten haar. Independents haten haar. Gematigde democraten haten haar. Hillary kan geen brede coalitie vormen. Daar is zelfs McCain beter in, die zou onafhankelijken nog kunnen binnenhalen, en zelfs gematigde democraten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:19 schreef Perico het volgende:
McCain heeft juist een beste kans tegen Obama, ze gaan hem de hele tijd negatief in de hoek zetten als zijnde geen echte Amerikaan, maar een verdekte moslim die ook niet hard afstand neemt van Farrakhan.
Barrack Hussein Obama voor en na, wordt het, zoals al duidelijk werd in de aanloop naar de laatste McCain rally:
http://edition.cnn.com/20(...)tml?iref=mpstoryview
Natuurlijk verwerpt McCain de inhoud, maar je weet hoe het gaat, het kwaad is al geschied, en dit soort dingen blijft bij veel weifelende Amerikanen toch keihard hangen.
Die ongelukkige foto van Obama in dat traditionele Somalische gewaad zal eindeloos als munitie worden gebruikt. Daarom is het ook beter dat Hillary het tegen McCain opneemt.
Ohio 141delegates, 20 superquote:Op donderdag 28 februari 2008 00:52 schreef Radegast het volgende:
Hoeveel delegates en superdelegates zijn er te winnen in Ohio en Texas?
Was er ook nog een toelatingseis, of kan iedereen lid worden van Hillary's online campagneteam?quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:19 schreef Perico het volgende:
Die ongelukkige foto van Obama in dat traditionele Somalische gewaad zal eindeloos als munitie worden gebruikt. Daarom is het ook beter dat Hillary het tegen McCain opneemt.
Ik denk dat de meeste media ook een fel debat willen zien...quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:51 schreef Montov het volgende:
Zoveel mensen zoveel interpretaties.
Schaam je Monidique, voor deze beschuldiging! Een foto van jou met religieus gewaad is al opgedoken.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste media ook een fel debat willen zien...
quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Schaam je Monidique, voor deze beschuldiging! Een foto van jou met religieus gewaad is al opgedoken.
http://www.ad.nl/verkiezi(...)Clinton_de_deur.htmlquote:Obama wijst Clinton de deur
CLEVELAND - Hillary Clinton is er niet in geslaagd Barack Obama pootje te haken in het laatste debat voor de beslissende verkiezingsronde op 4 maart. Clinton moet ruim winnen in Ohio, Texas, Rhode Island en Vermont, wil ze nog kans maken op de nominatie.
In het debat, dat mild van toon bleef, botsten Clinton en Obama vooral over campagnetactieken, gezondheidszorg en Irak. Clinton verweet Obama opnieuw dat hij valse informatie verspreidde over haar gezondheidsplannen en haar standpunten over Nafta, de Noord-Amerikaanse vrije handelsovereenkomst. Obama sloeg terug en zei dat hij het afgelopen jaar voortdurend negatieve aanvallen moest verduren. ,,Wij hebben daar niet over gezeurd, omdat ik begrijp dat dit de aard is van dit soort campagnes.’’
In een poging de steun van haar seksegenoten terug te winnen, benadrukte de senator voor New York dat zij als eerste vrouwelijke president geschiedenis kan schrijven. In de laatste voorronden kreeg Obama bijna evenveel stemmen van vrouwen als Clinton. Die klaagde gisteren over een voorkeursbehandeling van de media voor Obama. ,,Het lijkt erop dat ik in debatten altijd de eerste vraag krijg. Het maakt mij niet uit, ik wil ze met alle liefde beantwoorden, maar ik vind het wel vreemd. Misschien moeten we Barack vragen of hij lekker zit en nog een extra kussentje nodig heeft.’’
Pijnlijk was het moment dat Clinton gevraagd werd naar de opvolger van de Russische president Poetin. Pas toen discussieleider Tim Russert haar hielp met de eerste klanken van Medvedevs naam hakkelde Clinton, die prat gaat op haar buitenlandervaring: ,,Medev, Medvedev, wat het ook moge zijn.’’ Obama antwoordde als tweede en ontsnapte zo aan de overhoring. Aan het slot van het debat leek Obama Clinton gracieus de uitgang te wijzen. ,,Senator Clinton heeft een fantastische campagne gevoerd en ze is een uitstekende publieksdienaar. Ik ben er trots op dat ik tegen haar campagne heb gevoerd.’’
Louis Farrakhan van de Nation of Islam.quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:37 schreef Radegast het volgende:
Wie is Farrakhan?
De Hillary haat is hier zo groot dat ik de enige ben die hier zijn neus nog laat zien, om dan steeds belaagd te worden door dit soort tendentieuze replies. Een debat is hier niet mogelijk, lijkt Poetin Rusland wel.quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Was er ook nog een toelatingseis, of kan iedereen lid worden van Hillary's online campagneteam?
Die replies van jou zijn doorgaans kortzichtig en/of gebaseerd op onzin
Maar kun je nog wel aub even vertellen wat je zo geweldig vindt aan haar? (Serieus, ben nieuwsgierig)quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:03 schreef Perico het volgende:
[..]
De Hillary haat is hier zo groot dat ik de enige ben die hier zijn neus nog laat zien, om dan steeds belaagd te worden door dit soort tendentieuze replies. Een debat is hier niet mogelijk, lijkt Poetin Rusland wel.
Iemand die niet meehost in de Obama polonaise, wordt meteen weggezet als een zwakzinnige die onzin uitkraamt, met nog een boel kwalificaties meer. Zegt alleen maar meer over jou, als extremistische zielenpoot.
Welnu, alles dat ik hier zeg, is nog een milde afspiegeling van wat onder meer gerenomeerde politieke analisten op CNN zeggen of dingen die Hillary in debatten zegt, die niet eens door Obama zelf betwist worden.
Dus, dat jij het met een eenzijdige bril volgt en feitenkennis tekort schiet, zegt alleen maar meer over jou.
Veel plezier met de 100% eensgezindheid hier!![]()
Dat is dus het probleem van John McCain, hij flapt er van alles uit, denkt niet na, is agressief, kan zich niet beheersen, is onbeschoft, scheldt mensen uit, maakt zieke grappen en dat is dus een zeer verkeerde persoonlijkheid als je president van Amerika wilt worden, zeker met zoveel gevaar in de wereld. John McCain zou een gevaar voor de wereld zijn, nog meer dan de Idiot-in-Chief.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:23 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom, denk eens aan zijn verleden, niet zo heel vreemd dat dat eruit is geflapt.
Dat meen ik heel serieus; het is een heel eng filmpje. Dit is natuurlijk geen duidelijk voorbeeld, maar het moge duidelijk zijn, niet vanwege dit YouTube-filmpje, dat McCain een bijzonder gevaarlijke oorlogshitser is, die maar beter niet gekozen kan worden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom op zeg, meen je dat nou? Ik interpreteer dat dus totaal niet als gevaarlijk, gestoord of idioot, en ik mag McCain niet eens!
1 van de grootste denkers van deze tijdquote:Stiglitz: $3tn Iraq legacy to hit next President
By Emma Thelwell
Last Updated: 1:07am GMT 27/02/2008
The Nobel Prize-winning economist Joseph Stiglitz has warned that America's next President will inherit the largest ever budget deficit as the cost of the conflict in Iraq escalates.
The former chief economist of the World Bank, who co-wrote the new book The Three Trillion Dollar War, argues that President George W. Bush's invasion of Iraq has cost just that.
Mr Stiglitz and co-author, Harvard lecturer Linda Bilmes, also claim that the government has covered up the financial and human cost of the war.
In an interview with Telegraph TV, Mr Stiglitz estimates that the conflict will cost a further $500bn over the next 2 years.
The war has fed into the weakness of the wider economy, he said, adding, "To cover that up, the Fed and the regulators flooded the economy with liquidity - giving cheap money to anybody this side of a life support system."
He said there was a direct correlation between the extent of the current crisis in financial markets and the cost of the conflict.
The new occupant of the White House will inherit a US that is "living on borrowed time and borrowed money", said Mr Stiglitz.
There is also evidence that the US government tried to cover up the cost of the war, the former chief economic adviser to Bill Clinton claimed.
He said: "We had to use the freedom of information act to uncover things that we never would have known."
Pointing to the number of injured servicemen, he added: "The official website figure was less than half of the total".
In 16-years time, the US will face a $4bn annual bill for disabled servicemen, said Mr Stiglitz, who estimated that around 40pc of the 2m currently fighting in Iraq will return home severely disabled.
The colossal healthcare costs for former servicemen with spinal injuries or brain defects will linger for decades, he warned.
Zolang jij het zelf maar gelooft.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:03 schreef Perico het volgende:
Welnu, alles dat ik hier zeg, is nog een milde afspiegeling van wat onder meer gerenomeerde politieke analisten op CNN zeggen of dingen die Hillary in debatten zegt, die niet eens door Obama zelf betwist worden.
Denk het niet eigenlijk, maar helaas zal hij het niet worden dus kan ik het je niet in je gezicht wrijven tegen die tijd.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat meen ik heel serieus; het is een heel eng filmpje. Dit is natuurlijk geen duidelijk voorbeeld, maar het moge duidelijk zijn, niet vanwege dit YouTube-filmpje, dat McCain een bijzonder gevaarlijke oorlogshitser is, die maar beter niet gekozen kan worden.
Vertel eens waarom je dat jammer zou vinden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:35 schreef Evil_Jur het volgende:
Denk het niet eigenlijk, maar helaas zal hij het niet worden
Wanneer zou je me dat in mijn gezicht kunnen wrijven? "Kijk, na vier jaar heeft hij slechts Iran gebombardeerd en Somalië binnengevallen! *wrijfwrijf*"?quote:dus kan ik het je niet in je gezicht wrijven tegen die tijd.
Het mooiste is nog dat er dan vervolgens niet meer gereageerd wordt op de foto's van Hillary en Bush, die overigens net als die van Obama helemaal niets te betekenen hebben...quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zolang jij het zelf maar gelooft.![]()
Dit soort onzin: "Die ongelukkige foto van Obama in dat traditionele Somalische gewaad zal eindeloos als munitie worden gebruikt. Daarom is het ook beter dat Hillary het tegen McCain opneemt."
En twee posts later staan de foto's van Hillary en Bush in vage gewaden. Dat jij zo te simpel bent om het achterliggende verhaal van een foto van Obama in gelijksoortig gewaad te kunnen bedenken en meteen met blabla praat over jonge negers in Afrikaanse gewaden aankomt, tjsa. Ik vind het maar sneu, net als 80% van je opmerkingen. Het meeste is belabberd onderbouwd, of zijn meningen die zo weerlegd zijn. Zoals bovenstaand voorbeeld.
Gelukkig heb je nog maar een paar dagen te gaan, dan zit je campagne er weer op![]()
Ik wil een Republikein aan het roer! De GOP staat ergens nog een beetje voor individuele vrijheid, individuele verantwoordelijkheid, zelfredzaamheid, economische vrijheid, daadkracht en de grondwet.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vertel eens waarom je dat jammer zou vinden.
Behalve als het om abortus, euthenasie, het homohuwelijk of de soevereiniteit van andere landen gaat?quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik wil een Republikein aan het roer! De GOP staat ergens nog een beetje voor individuele vrijheid, individuele verantwoordelijkheid, zelfredzaamheid,
Ligt er een beetje aan wat er op dat moment speelt, meestal D'66 of VVD, maar niet met veel overtuiging.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:55 schreef Morendo het volgende:
Op welke partij stem je in Nederland dan, als ik vragen mag?
Er zijn genoeg Republikeinen die geen problemen met abortus hebben (ik wel trouwens, maar dus niet om religieuze redenen), euthanasie of homohuwelijk hebben. Eveneens zitten ze niet allemaal op 1 lijn wat betreft militair ingrijpen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Behalve als het om abortus, euthenasie, het homohuwelijk of de soevereiniteit van andere landen gaat?
De vrijheid van de één gaat ten koste van de andere. De vrijheid om een land aan te vallen is de winst van de één maar verlies voor de andere, de vrijheid om een wapen te dragen is winst voor de één maar verlies van vrijheid voor de ander.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Behalve als het om abortus, euthenasie, het homohuwelijk of de soevereiniteit van andere landen gaat?
Hoe?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:00 schreef Klopkoek het volgende:
de vrijheid om een wapen te dragen is winst voor de één maar verlies van vrijheid voor de ander.
het Nederlandse systeem is echter zo pluriform dat extreme ideeën zoals vrij wapenbezit of een restrictief euthenasiesysteem geen kans meer maken en daar ben ik blij omquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Republikeinen die geen problemen met abortus hebben (ik wel trouwens, maar dus niet om religieuze redenen), euthanasie of homohuwelijk hebben. Eveneens zitten ze niet allemaal op 1 lijn wat betreft militair ingrijpen.
Je prijst in Nederland de pluriformiteit van het systeem, het mooie aan Amerika is dat de partijen zelf pluriform zijn!
Denk er maar over na. In termen van 'vrijheid' en 'macht' dan. Het zogenaamde recht om een wapen te dragen is een duidelijk voorbeeld van een zero-sum game. Bovendien erodeert dat het vertrouwen in de samenleving en overheid als zodanig.quote:
Extreme ideeën? Ben je nou opzettelijk naief? Ik neem aan dat je wel een beetje weet hoe het zit in de rest van de wereld met ideeen rond euthanasie, abortus en homohuwelijk... Relativeren dus. Sowieso zijn er staten waar actieve euthanasie is toegestaan, homo's mogen trouwen, en nergens is abortus verboden. Je overdrijft dus een beetje.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
het Nederlandse systeem is echter zo pluriform dat extreme ideeën zoals vrij wapenbezit of een restrictief euthenasiesysteem geen kans meer maken en daar ben ik blij om.
Ik vind de politiek hier zo burgelijk en vermoeiend; spoeddebatten over iedere scheet, beleid heeft zelden nog wat te maken met verkiezingsbeloftes en niemand is tevreden, om maar wat zaken te noemen.quote:Maar goed ben qua politiek ook blij dat ik niet in de VS woon.
Dat is een kwestie waar ik stevig over heb nagedacht, maar ik deel jouw conclusies dus totaal niet. Of bedoel je dat het de vrijheid ontneemt van een verkrachter die verwacht een ongewapend slachtoffer te hebben?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denk er maar over na. In termen van 'vrijheid' en 'macht' dan. Het zogenaamde recht om een wapen te dragen is een duidelijk voorbeeld van een zero-sum game. Bovendien erodeert dat het vertrouwen in de samenleving en overheid als zodanig.
Zeg hoor eens. Het gebrek aan vertrouwen in de overheid is de historische reden dat er überhaupt een recht op wapenbezit is opgenomen in de grondwet.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
Bovendien erodeert dat het vertrouwen in de samenleving en overheid als zodanig.
Ik overdrijf misschien iets maar ik ben blij dat dergelijke zaken voor Nederland extreem zijn! Ben blij dat we het stadium dat het homohuwelijk controversieel was lang en breed voorbij zijn en dat er geen meerderheid meer is om zoiets af te schaffen. En ik ben blij dat wapenwetten zoals in de VS bij ons ondenkbaar zijn. Of dat er bij ons geen geweldadige protesten tegen abortusklinieken zijn of prominente invloedrijke politici die het willen verbieden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Extreme ideeën? Ben je nou opzettelijk naief? Ik neem aan dat je wel een beetje weet hoe het zit in de rest van de wereld met ideeen rond euthanasie, abortus en homohuwelijk... Relativeren dus. Sowieso zijn er staten waar actieve euthanasie is toegestaan, homo's mogen trouwen, en nergens is abortus verboden. Je overdrijft dus een beetje.
[..]
Ach denk eens aan de impeachmentprocedure voor Clinton of de drama's rond de verkiezingen in Florida of de pogingen Obama als Moslimextremist weg te zetten.quote:Ik vind de politiek hier zo burgelijk en vermoeiend; spoeddebatten over iedere scheet, beleid heeft zelden nog wat te maken met verkiezingsbeloftes en niemand is tevreden, om maar wat zaken te noemen.
Dan hebben we hier hier toch beter voor elkaarquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zeg hoor eens. Het gebrek aan vertrouwen in de overheid is de historische reden dat er überhaupt een recht op wapenbezit is opgenomen in de grondwet.
Ik ook! Maar dan wel een echte, en niet John 'bi-partisan' McCain.quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik wil een Republikein aan het roer!
Zonder zwaarmoedig te zijn; dat vraag ik me iedere dag af. Volgens mij is het leven in de VS, door de bank genomen, namelijk wél beter.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan hebben we hier hier toch beter voor elkaar
Totdat de overheid zich een keer tegen het volk keert... Maarja, dat is nog nóóit gebeurd natuurlijkquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan hebben we hier hier toch beter voor elkaar
Ok, waarschijnlijk ben ik niet in alles zo conservatief als jij, maar ik ben het met je eens dat McCain verre van perfect is. Maar heb je dan echt zelfs Obama liever?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ook! Maar dan wel een echte, en niet John 'bi-partisan' McCain.
Dat weet ik niet, lees net dat 1% van de volwassen Amerikanen momenteel in de bak zit maar nog steeds zijn de criminaliteitscijfers of b.v. het aantal moorden stukken hoger. Denk niet dat er veel landen zijn waar het leven daadwerkelijk veel beter is, gemiddeld genomen, dan in Nederland. Maar goed ik hecht meer waarde aan naar m'n werk kunnen fietsen dan aan het kunnen kopen van een dikke auto om er heen te moeten rijden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zonder zwaarmoedig te zijn; dat vraag ik me iedere dag af. Volgens mij is het leven in de VS, door de bank genomen, namelijk wél beter.
Niet vaker in Nederland dan in de VS.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Totdat de overheid zich een keer tegen het volk keert... Maarja, dat is nog nóóit gebeurd natuurlijk
Tsja, mijn huis heeft ook nog nooit in brand gestaan, toch zou ik het vervelend vinden als ik geen brandblusser mocht bezitten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet vaker in Nederland dan in de VS.
Ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denk er maar over na. In termen van 'vrijheid' en 'macht' dan. Het zogenaamde recht om een wapen te dragen is een duidelijk voorbeeld van een zero-sum game. Bovendien erodeert dat het vertrouwen in de samenleving en overheid als zodanig.
Ik pas liever goede materialen toe zodat de kans op brand stukken kleiner wordt. En mocht het gaan branden dan zal de brand beperkt blijven en eenvoudig te bestrijden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:37 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, mijn huis heeft ook nog nooit in brand gestaan, toch zou ik het vervelend vinden als ik geen brandblusser mocht bezitten.
Kunnen die zogenaamde volwassen die verantwoordelijkheid aan?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens.
Het recht om een wapen te dragen geeft burgers meer verantwoordelijkheid, en dat is een goede zaak. Ipv volwassenen te behandelen als kleine kinderen zodra het over wapens gaat, worden volwassenen hier als volwassenen behandeld.
Jammer dat Amerikanen die verantwoordelijkheid niet aankunnen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het recht om een wapen te dragen geeft burgers meer verantwoordelijkheid, en dat is een goede zaak. Ipv volwassenen te behandelen als kleine kinderen zodra het over wapens gaat, worden volwassenen hier als volwassenen behandeld.
Op andere vlakken wordt die verantwoordelijkheid weer afgenomen; denk aan geen blote borsten op TV en de identificatieplicht als je een pilsje wil drinken.
Dat is het nadeel van elke vrijheid he, je moet er een beetje op vertrouwen dat je medeburgers er verantwoordelijk mee om gaan.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kunnen die zogenaamde volwassen die verantwoordelijkheid aan?
Klop maar even af hoor.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik pas liever goede materialen toe zodat de kans op brand stukken kleiner wordt. En mocht het gaan branden dan zal de brand beperkt blijven en eenvoudig te bestrijden.
Dat is geen probleem natuurlijk. En als je graag een geweer wilt om je prettig te voelen in je huis dan is de VS misschien ook een betere plek voor jequote:Op donderdag 28 februari 2008 22:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Klop maar even af hoor.
Het valt me op dat je vaak wilt aantonen dat je het zo fijn hebt in NL du_ke. Niks mis mee hoor maar blijkbaar zijn er mensen die het leven in de VS ook best wel prettig vinden.
Zelfs dat valt wel mee, ik bezit meer vuurwapens dan de gemiddelde Texaan, dus voor mijn hobby hoef ik niet te verhuizen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is geen probleem natuurlijk. En als je graag een geweer wilt om je prettig te voelen in je huis dan is de VS misschien ook een betere plek voor je.
De hypocrisie. Bovendien bevestig je met dit antwoord indirect dat het recht op wapenbezit op gespannen voet staat met het hebben van vertrouwen in de overheid.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Op andere vlakken wordt die verantwoordelijkheid weer afgenomen; denk aan geen blote borsten op TV en de identificatieplicht als je een pilsje wil drinken.
Waar lees je dat? Heb je een linkje?quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, lees net dat 1% van de volwassen Amerikanen momenteel in de bak zit maar nog steeds zijn de criminaliteitscijfers of b.v. het aantal moorden stukken hoger. Denk niet dat er veel landen zijn waar het leven daadwerkelijk veel beter is, gemiddeld genomen, dan in Nederland. Maar goed ik hecht meer waarde aan naar m'n werk kunnen fietsen dan aan het kunnen kopen van een dikke auto om er heen te moeten rijden.
Er is voor mij meer dan wat je handje contantje overhoud aan het eind van de maand.
1% Amerikanen achter de traliesquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Heb je een linkje?
Voor hobby is het prima, als je het schiettuig maar op de vereniging laat.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Zelfs dat valt wel mee, ik bezit meer vuurwapens dan de gemiddelde Texaan, dus voor mijn hobby hoef ik niet te verhuizen.
Heb je dan liever blind vertrouwen en volledige onderwerping?quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De hypocrisie. Bovendien bevestig je met dit antwoord indirect dat het recht op wapenbezit op gespannen voet staat met het hebben van vertrouwen in de overheid.
Lijkt je dat echt een goed idee, honderden vuurwapens in afgelegen clubhuisjes? Ik kan me nog herinneren dat zelfs een luchtmachtbasis niet bestand was tegen een wapenroof.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voor hobby is het prima, als je het schiettuig maar op de vereniging laat.
Ik hoef geen geweer maar ga regelmatig schieten. Maar goed, we dwalen wel wat af.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is geen probleem natuurlijk. En als je graag een geweer wilt om je prettig te voelen in je huis dan is de VS misschien ook een betere plek voor je.
HELP WIJ ONDERWERPEN ONS AAN DEN OVERHEID!!!quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:11 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Heb je dan liever blind vertrouwen en volledige onderwerping?
Tja wat maakt iemand verantwoordelijk?quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
.
Bij mij thuis, als legaal en verantwoordelijk wapenbezitter,
Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen, ik denk dat we vooral naar de in het verleden behaalde resultaten om een redelijke indicatie te krijgen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja wat maakt iemand verantwoordelijk?
Tja je kan iemand niet in de kop kijken (dan zouden die wapens ter verdediging ook niet nodig zijn want prefentief oppakken wordt dan makkelijkerquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen, ik denk dat we vooral naar de in het verleden behaalde resultaten om een redelijke indicatie te krijgen.
Resultaat: minder vertrouwen in elkaar, minder vertrouwen in de overheid.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen, ik denk dat we vooral naar de in het verleden behaalde resultaten om een redelijke indicatie te krijgen.
Tsjah en veel Amerikanen kunnen dus niet met die vrijheid omgaan gezien het aantal vuurwapen slachtoffers.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van elke vrijheid he, je moet er een beetje op vertrouwen dat je medeburgers er verantwoordelijk mee om gaan.
Dat is me een beetje te ongenuanceerd om zo te roepen, meer dan de helft van de slachtoffers betreft zelfmoorden en bij de misdrijven gaat het in bijna 80% van de gevallen om illegaal verkregen vuurwapens.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tsjah en veel Amerikanen kunnen dus niet met die vrijheid omgaan gezien het aantal vuurwapen slachtoffers.
Ik snap even het verband niet dat je probeert te trekken, maar wat Shell in Nigeria doet vind ik natuurlijk niet netjes en ik begrijp de vijandigheid onder de lokale bevolking.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Resultaat: minder vertrouwen in elkaar, minder vertrouwen in de overheid.
(hé, dat correspondeert met de feiten).
Maar jij bent zo bang voor het geweldmonopolie van de overheid he? Maar hoe kijk jij dan tegen de acties van Shell aan? Die rotzooi die ze in Nigeria uitvreten?
Tsja, jij zou ook zomaar je Landrover in een drukke bushalte kunnen ploegen omdat je een slechte dag hebt, maar ik geef je liever het voordeel van de twijfel dan dat ik je je auto afneem.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja je kan iemand niet in de kop kijken (dan zouden die wapens ter verdediging ook niet nodig zijn want prefentief oppakken wordt dan makkelijker). Je zou ook sociaal economische achtergrond mee kunnen nemen maar dat is ook discutabel.
Ik probeer te zeggen: wapens kunnen altijd misbruikt worden. Men denkt meestal alleen aan de overheid omdat die vaak het geweldsmonopolie bezitten maar ook particulieren kunnen over de schreef gaan.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik snap even het verband niet dat je probeert te trekken, maar wat Shell in Nigeria doet vind ik natuurlijk niet netjes en ik begrijp de vijandigheid onder de lokale bevolking.
Dat is waar, maar dat is absoluut geen argument om een geweldsmonopolie goed te keuren voor overheid óf voor particulieren, integendeel.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik probeer te zeggen: wapens kunnen altijd misbruikt worden. Men denkt meestal alleen aan de overheid omdat die vaak het geweldsmonopolie bezitten maar ook particulieren kunnen over de schreef gaan.
http://perezhilton.com/2008-02-28-hey-homosquote:Barack Obama is trying to reach out to gay, lesbian, bisexual, transgender, confused and all the other kinds of voters out there.
The Democratic presidential hopeful has just written the following message:[/b]
"I'm running for President to build an America that lives up to our founding promise of equality for all – a promise that extends to our gay brothers and sisters. It's wrong to have millions of Americans living as second-class citizens in this nation. And I ask for your support in this election so that together we can bring about real change for all LGBT Americans.
Equality is a moral imperative. That's why throughout my career, I have fought to eliminate discrimination against LGBT Americans. In Illinois, I co-sponsored a fully inclusive bill that prohibited discrimination on the basis of both sexual orientation and gender identity, extending protection to the workplace, housing, and places of public accommodation. In the U.S. Senate, I have co-sponsored bills that would equalize tax treatment for same-sex couples and provide benefits to domestic partners of federal employees. And as president, I will place the weight of my administration behind the enactment of the Matthew Shepard Act to outlaw hate crimes and a fully inclusive Employment Non-Discrimination Act to outlaw workplace discrimination on the basis of sexual orientation and gender identity.
As your President, I will use the bully pulpit to urge states to treat same-sex couples with full equality in their family and adoption laws. I personally believe that civil unions represent the best way to secure that equal treatment. But I also believe that the federal government should not stand in the way of states that want to decide on their own how best to pursue equality for gay and lesbian couples — whether that means a domestic partnership, a civil union, or a civil marriage. Unlike Senator Clinton, I support the complete repeal of the Defense of Marriage Act (DOMA) – a position I have held since before arriving in the U.S. Senate. While some say we should repeal only part of the law, I believe we should get rid of that statute altogether. Federal law should not discriminate in any way against gay and lesbian couples, which is precisely what DOMA does. I have also called for us to repeal Don't Ask, Don't Tell, and I have worked to improve the Uniting American Families Act so we can afford same-sex couples the same rights and obligations as married couples in our immigration system.
The next president must also address the HIV/AIDS epidemic. When it comes to prevention, we do not have to choose between values and science. While abstinence education should be part of any strategy, we also need to use common sense. We should have age-appropriate sex education that includes information about contraception. We should pass the JUSTICE Act to combat infection within our prison population. And we should lift the federal ban on needle exchange, which could dramatically reduce rates of infection among drug users. In addition, local governments can protect public health by distributing contraceptives.
We also need a president who's willing to confront the stigma – too often tied to homophobia – that continues to surround HIV/AIDS. I confronted this stigma directly in a speech to evangelicals at Rick Warren's Saddleback Church, and will continue to speak out as president. That is where I stand on the major issues of the day. But having the right positions on the issues is only half the battle. The other half is to win broad support for those positions. And winning broad support will require stepping outside our comfort zone. If we want to repeal DOMA, repeal Don't Ask, Don't Tell, and implement fully inclusive laws outlawing hate crimes and discrimination in the workplace, we need to bring the message of LGBT equality to skeptical audiences as well as friendly ones – and that's what I've done throughout my career. I brought this message of inclusiveness to all of America in my keynote address at the 2004 Democratic convention. I talked about the need to fight homophobia when I announced my candidacy for President, and I have been talking about LGBT equality to a number of groups during this campaign – from local LGBT activists to rural farmers to parishioners at Ebenezer Baptist Church in Atlanta, where Dr. Martin Luther King once preached.
Just as important, I have been listening to what all Americans have to say. I will never compromise on my commitment to equal rights for all LGBT Americans. But neither will I close my ears to the voices of those who still need to be convinced. That is the work we must do to move forward together. It is difficult. It is challenging. And it is necessary.
Americans are yearning for leadership that can empower us to reach for what we know is possible. I believe that we can achieve the goal of full equality for the millions of LGBT people in this country. To do that, we need leadership that can appeal to the best parts of the human spirit. Join with me, and I will provide that leadership. Together, we will achieve real equality for all Americans, gay and straight alike."
quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:03 schreef Perico het volgende:
[..]
De Hillary haat is hier zo groot dat ik de enige ben die hier zijn neus nog laat zien, om dan steeds belaagd te worden door dit soort tendentieuze replies. Een debat is hier niet mogelijk, lijkt Poetin Rusland wel.
Iemand die niet meehost in de Obama polonaise, wordt meteen weggezet als een zwakzinnige die onzin uitkraamt, met nog een boel kwalificaties meer. Zegt alleen maar meer over jou, als extremistische zielenpoot.
Dus, dat jij het met een eenzijdige bril volgt en feitenkennis tekort schiet, zegt alleen maar meer over jou.
Veel plezier met de 100% eensgezindheid hier!![]()
Whehequote:The 66-year-old billionaire businessman, who aides had said was prepared to spend $1 billion on his own independent campaign
Achter die laatste zin, stond eenquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:33 schreef matthijst het volgende:
Dit soort onzin: "Die ongelukkige foto van Obama in dat traditionele Somalische gewaad zal eindeloos als munitie worden gebruikt. Daarom is het ook beter dat Hillary het tegen McCain opneemt."
Es effe zien, het debat hier in deze thread leek op de applausmachine voor Poetin in Rusland, Obama's thump speeches ("yes we can") lijken op die van een bevlogen dominee en als hij na winst op een avond een speech geeft van 55 minuten (waar CNN ook de wenkbrauwen fronste naderhand) waar de anderen het bij 15 minuten houden, dan doet hij niet onder voor FIdel Castro...quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
En heb even met bold aangegeven wat ook zo lachwekkend is bij jou, eerst kom je aan met de vergelijking Obama met Martin Luther King, dan trek je een vergelijking ergens met Fidel Castro en nu kom je weer aan met Poetin... who's next... Kim Jong-il ?
Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Het gaat om zelfredzaamheid: mogen mensen hun eigen leven en dat van hun naasten beschermen, of dat ze moeten wachten op de politie?quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik probeer te zeggen: wapens kunnen altijd misbruikt worden. Men denkt meestal alleen aan de overheid omdat die vaak het geweldsmonopolie bezitten maar ook particulieren kunnen over de schreef gaan.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Het gaat om zelfredzaamheid: mogen mensen hun eigen leven en dat van hun naasten beschermen, of dat ze moeten wachten op de politie?
Aan je vage reacties te zien "negertjes in Afrikaanse gewaden" ben jij zelf van het type 'Joe Sixpack'.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:41 schreef Perico het volgende:
Je kunt het nu wel ontkennen, maar in de brede campagne is deze foto nu al dagelijks onderwerpt van gesprek, en dan heb jij het erover dat ik te simpel ben om het te snappen?? Gaat erom dat Joe Sixpack zo'n foto in zijn achterhoofd meeneemt.
Alleen bij kortzichtige mannetjes met racistische trekjes en een dictatorfetish zoals jij, volgens mijquote:En Hillary met een doek om haar hoofd of Bush in een Afrikaans bont hemd is esthetisch minder belastend dan de foto van Obama.
http://www.reuters.com/article/topNews/idUSN2964115720080229quote:Barack Obama holds a slight lead on Hillary Clinton in Texas and has almost pulled even in Ohio before contests that could decide their Democratic presidential battle, according to a Reuters/C-SPAN/Houston Chronicle poll released on Friday.
(...)
Obama, an Illinois senator, has a 6-point edge on Clinton in Texas, 48 percent to 42 percent. He trails Clinton 44 percent to 42 percent in Ohio -- well within the poll's margin of error of 3.8 percentage points.
(...)
In Ohio, 9 percent of Democrats said they were still uncertain of their vote. In Texas, 7 percent of Democrats were not yet sure, leaving plenty of room for late swings.
Tja een Landrover is naar mijn idee toch net iets anders dan een handvuurwapen waarvan het doel is er mensen mee te doden of "uit te schakelen"quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, jij zou ook zomaar je Landrover in een drukke bushalte kunnen ploegen omdat je een slechte dag hebt, maar ik geef je liever het voordeel van de twijfel dan dat ik je je auto afneem.
Jaja, dat begrijp ik wel,quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik wil een Republikein aan het roer! De GOP staat ergens nog een beetje voor individuele vrijheid, individuele verantwoordelijkheid, zelfredzaamheid, economische vrijheid, daadkracht en de grondwet.
In ieder geval beter dan de betuttelende, aanstellerige en zeurderige Democraten!
Nou ja, het punt is natuurlijk wel dat McCains vader een Amerikaanse militair was die op een Amerikaanse, buitenlandse basis zat. Dat is wel net wat anders...quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom er maar in Arnold!
Does it matter that McCain was born outside the U.S.?
Heb je Perico bij je vriendin in bed betrapt ofzo? Be nicequote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aan je vage reacties te zien "negertjes in Afrikaanse gewaden" ben jij zelf van het type 'Joe Sixpack'.![]()
[..]
Alleen bij kortzichtige mannetjes met racistische trekjes en een dictatorfetish zoals jij, volgens mij
Gezien het aantal doden door vuurwapens lukt dat maar matig zo te zienquote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Het gaat om zelfredzaamheid: mogen mensen hun eigen leven en dat van hun naasten beschermen, of dat ze moeten wachten op de politie?
http://thinkprogress.org/2008/02/28/bush-mccain-2000/quote:“I think it’s really important for people who advocate reforms to live to the spirit of the reforms they advocate.” [Washington Post, 1/6/00]
“I think somebody who makes campaign finance an issue has got to be consistent, and walk the walk.” [New York Times, 1/6/00]
“It’s important on campaign funding reform that we have campaign funding reform. But it’s also important for people to know that my friend is raising money from people who have business in front of his committee. Nothing illegal about that, but I just want to make sure the facts are laid bare.” [CNN, 2/4/00]
“The reality is he is the person who has been the Washington insider.” [ABC News, 2/4/00]
“What I need to do is make it clear and not let Senator McCain get away with this Washington double-talk.” [ABC News, 2/4/00]
Then again, McCain wordt gesteund door een fundamentalistische antisemiet en neemt er geen afstand van...quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:19 schreef Perico het volgende:
Dat is zelf een jood, lijkt me heel erg sterk,quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:27 schreef Morendo het volgende:
Wie is die fundamentalistische antisemiet dan, Joe Liebermann?
http://www.talk2action.org/story/2007/3/5/105015/2167/quote:"It was the disobedience and rebellion of the Jews, God's chosen people, to their covenantal responsibility to serve only the one true God, Jehovah, that gave rise to the opposition and persecution that they experienced beginning in Canaan and continuing to this very day....
How utterly repulsive, insulting, and heartbreaking to God for His chosen people to credit idols with bringing blessings He had showered upon the chosen people. Their own rebellion had birthed the seed of anti-Semitism that would arise and bring destruction to them for centuries to come.... it rises from the judgment of God uppon his rebellious chosen people." ( "Jerusalem Countdown: A Prelude To War", paperback edition, pages 92 and 93 )
http://www.prospect.org/cs/articles?articleId=11541quote:When addressing audiences receptive to Scriptural prophecy, however, Hagee welcomes the coming confrontation. He argues that a strike against Iran will cause Arab nations to unite under Russia's leadership, as outlined in chapters 38 and 39 of the Book of Ezekiel, leading to an “inferno [that] will explode across the Middle East, plunging the world toward Armageddon.” During his appearance on Hinn's program at the end of last March, for example, the host enthused, “We are living in the last days. These are the most exciting days in church history,” but then went on to add, “We are facing now [the] most dangerous moment for America.” At one point, Hinn clapped his hands in delight and shouted, “Yes! Glory!” and then urged his viewers to donate money faster because he is running out of time to preach the gospel.
http://blog.washingtonpos(...)ent_angers_cath.htmlquote:The president of the Catholic League today blasted Sen. John McCain for accepting the endorsement of Texas evangelicalist John Hagee, calling the controversial pastor a bigot who has "waged an unrelenting war against the Catholic Church."
Hagee, who is known for his crusading support of Israel, backed McCain's presidential bid Wednesday, standing next to the senator at a hotel in San Antonio and calling McCain "a man of principle."
But Catholic League President Bill Donohue said in a statement today that Hagee has written extensively in negative ways about the Catholic Church, "calling it 'The Great Whore,' an 'apostate church,' the 'anti-Christ,' and a 'false cult system.'"
"Senator Obama has repudiated the endorsement of Louis Farrakhan, another bigot. McCain should follow suit and retract his embrace of Hagee," Donohue said.
Catholics United, a national online group, also blasted McCain over the endorsement. "By receiving the endorsement of an outspoken critic of the Catholic Church, McCain once again demonstrates that he is willing to sell out his principles for a chance to win the Presidency," said Chris Korzen, Executive Director of Catholics United in a statement. "We hope Senator McCain will take the principled position of publicly and unequivocally distancing himself from Pastor Hagee's anti-Catholic comments. Intolerance and bigotry do not belong in American politics."
The McCain campaign had no immediate comment on the statements.
Anti-Semitisme, zei je?quote:Hagee, who is known for his crusading support of Israel
Ja. Het logischerwijs uit dit soort christenfundamentalisme volgend antisemitisme. Hij is zo iemand die vindt dat de joden hebben gezorgd voor de ellende op aarde en dat Israël gesteund moet worden, zodat het uiteindelijk vernietigd kan worden en Gods koninkrijk op aarde gevestigd zal zijn. Zoiets. Daarom hoopt hij op zoveel mogelijk oorlog in het Midden-Oosten.quote:
http://www.salon.com/opin(...)/28/hagee/index.htmlquote:JH: All hurricanes are acts of God, because God controls the heavens. I believe that New Orleans had a level of sin that was offensive to God, and they were recipients of the judgment of God for that.
The newspaper carried the story in our local area, that was not carried nationally, that there was to be a homosexual parade there on the Monday that the Katrina came. And the promise of that parade was that it would was going to reach a level of sexuality never demonstrated before in any of the other gay pride parades.
So I believe that the judgment of God is a very real thing. I know there are people who demur from that, but I believe that the Bible teaches that when you violate the law of God, that God brings punishment sometimes before the Day of Judgment, and I believe that the Hurricane Katrina was, in fact, the judgment of God against the city of New Orleans.
Zomaar een dag uit de campagne van de familie Clinton (28 februari):quote:By the Numbers: A new Latino Decisions poll has Hillary up by 41 points over Sen. Obama among registered Latino voters in Texas (62-21).
quote:Previewing Today: Hillary speaks about child poverty and child hunger at a Hanging Rock, Ohio town hall in the Appalachian region, delivers remarks to the Greater Houston Partnership Conference, and holds a rally in Houston, Texas… President Bill Clinton holds rallies in Providence, Rhode Island and Dayton, Ohio… Chelsea meets with students at Ohio University in Athens and Denison University in Granville, Ohio.
en wij moeten die hillary propaganda geloven?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:38 schreef Perico het volgende:
Laatste nieuws uit het Hillary kamp, is dat er in februari 35 miljoen dollar is opgehaald, meer dan een verdubbeling ten opzichte van januari (14 miljoen).
[..]
Zomaar een dag uit de campagne van de familie Clinton (28 februari):
[..]
Obama heeft meer dan 50 miljoen dollar opgehaald in februari.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:38 schreef Perico het volgende:
Laatste nieuws uit het Hillary kamp, is dat er in februari 35 miljoen dollar is opgehaald, meer dan een verdubbeling ten opzichte van januari (14 miljoen).
Al zou je een auto alleen willen bezitten om elke woensdagochtend je tampeloeres in een warme uitlaat te proppen, dan nog had ik er geen problemen mee. Het doel van elk ding is wat de gebruiker ervan maakt, en zolang hij daarmee niet onredelijk inbreuk maakt op de vrijheid van anderen vind ik het prima.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja een Landrover is naar mijn idee toch net iets anders dan een handvuurwapen waarvan het doel is er mensen mee te doden of "uit te schakelen"
Zoals ik ook al gezegd heb ben ik ook niet echt fan van John persoonlijk; hij is me te oud en te beperkt opgeleid. Toch denk ik dat hij in vage termen minder slecht past bij mijn denkbeelden dan de Democraten.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jaja, dat begrijp ik wel,. Maar je ziet toch ook wel dat dit nogal vaag is... ik bedoel, uiteindelijk zijn wel allemaal voor een vrije, blije wereld, maar het het gaat natuurlijk om standpunten en beleid.
Welke standpunten van John zijn zoveel beter voor "individuele vrijheid, individuele verantwoordelijkheid, zelfredzaamheid, economische vrijheid, daadkracht en de grondwet" dan die van Obama of Clinton?
Ik denk dat jij niet goed doorhebt hoe campagnes werken. Aan beide kanten zitten ze bovenop ieder woord, ieder feitje dat door de tegenpartij als persbericht of als quote de wereld in wordt geholpen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
en wij moeten die hillary propaganda geloven?
heeft iemand polls van texas ohio vermont en road island van een objectieve bron?
hoeveel geld heb jij trouwens zelf al over gemaakt naar hillary?
Dat zijn statistieken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gezien het aantal doden door vuurwapens lukt dat maar matig zo te zien.
In Nederland heb je die plaatsen ook. Kernwoord hier is 'vertrouwen'.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zijn statistieken.
Als je die opsplitst dan kom je al snel tot de conclusie dat je in het Mid-Westen, in the middle of nowhere het beste op een vuurwapen kunt vertrouwen om je gezin en je huis te beschermen, dan op de dichtst bijzijnde sherriff, die op een half uur rijden woont.
♫ "Morality won't help her, when she lies silent in a morgue." ♫quote:Op vrijdag 29 februari 2008 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Nederland heb je die plaatsen ook. Kernwoord hier is 'vertrouwen'.
http://www.factcheck.org/(...)edits_the_truth.htmlquote:Clinton Edits 'The Truth' - A Clinton mailer quotes Obama's praise for free trade, but it omits his criticisms.
Hillary Clinton, stung by an Obama mailer that painted her as a supporter of the North American Free Trade agreement, is responding in kind with a barrage of postcards saying, "Ohio needs to know the truth about Obama's position on Protecting American Workers and NAFTA." But the mailer gives less than the whole truth.
It quotes two news reports of Obama praising NAFTA, but it fails to mention that both are from the same event and leaves out his calls for "fair trade" and increased enforcement – and his criticism of trade agreements negotiated "on behalf of multinational companies instead of workers and communities."
Die hebben het i.d.d. druk genoeg.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:16 schreef Perico het volgende:
Ieder woord van iedere speech wordt gewogen, om als tegenwicht te gebruiken. Die polls worden heus niet door het Obama danwel Hillary kamp gehouden. Get real.
quote:How did my address - my private address in Stanford, California - end up in the Republican database
http://www.giussani.com/a(...)you-from-george.html
quote:Massive database holds info on millions of voters, and is used to get people to the polls.
http://www.pcworld.com/article/id,117930-page,1/article.html
For Real. Hebben de Democraten ook zo'n Vault ?quote:Since 2000, workers for the Republican Party’s “Voter Vault” have continuously compiled and updated data on 165 million Americans.
http://blogcritics.org/archives/2006/11/01/172222.php
Ach ja, het is maar welke poll je leest. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in deze, gezien de ontwikkelingen bij de laatste primaries (waar Obama steeds meer support van Latinos kreeg):quote:By the Numbers: A new Latino Decisions poll has Hillary up by 41 points over Sen. Obama among registered Latino voters in Texas (62-21).
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Obama heeft meer dan 50 miljoen dollar opgehaald in februari.
http://politicalticker.bl(...)-million-in-january/quote:Likely Republican presidential nominee John McCain raised a little over $12 million in February, two campaign sources tell CNN's John King.
Ik ben daar ook altijd bang voor geweest, maar Latino's integreren snel in de samenleving. De tweede generatie spreekt vloeiend Amerikaans, zonder een spoortje Spaans. Verder wil die generatie graag verder. Dat kan alleen door mee te doen in de maatschappij. Thuis op je lamme flikker zitten wordt hier, in tegenstelling tot Nederland, niet beloond.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:15 schreef SpaRood het volgende:
Wat vinden jullie van het groeiende aantal Latino's? Ik zie Kosovo-achtige toestanden na 50 jaar...eerst wordt de Amerikaanse economie uitgehold, vervolgens zal het staatkundig uit elkaar vallen...
heb je geen statistieken waarbij staat voor wie ze gestemd hebben danquote:Op zaterdag 1 maart 2008 02:30 schreef Diebold het volgende:
update early vote Texas:
700,000+ hebben gestemd sinds de opening van de early vote op 19 februari
http://www.sos.state.tx.u(...)2008/feb28demo.shtml
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 02:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
heb je geen statistieken waarbij staat voor wie ze gestemd hebben dan?
hoe verwacht de obama campaign het te gaan doen in texas ohio rhode island en vermont? en wat heeft hillary nodig?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 03:54 schreef Diebold het volgende:
[..]
![]()
helaas, dat niet.
We gaan uit van de gebeurtenissen op de grond. De Obama campaign is direct op 19 februari begonnen met vroege stemmers binnenhalen. Ziet er goed uit. Er zijn zelfs grote optochten gehouden van mensen die samen naar de stembus marcheren.
Nog geen goed idee kunnen krijgen van de early vote activiteiten van de Clinton campagne.
Daarbij komt nog dat Texas zowel een primary als een caucus heeft.
De Caucus begint savonds pas.
quote:Hillary Clinton speelt de 'angstkaart'
Uitgegeven: 1 maart 2008 08:19
Laatst gewijzigd: 1 maart 2008 08:21
HOUSTON - Enkele dagen voor de cruciale voorverkiezingen in Texas en Ohio heeft de Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton zwaar geschut ingezet om haar rivaal Barack Obama in diskrediet te brengen.
In een nieuw reclamespotje beweert Clinton impliciet dat Obama niet de juiste persoon is om de Amerikaanse bevolking te beschermen tegen de kwade buitenwereld.
In de commercial zijn slapende kinderen te zien en wordt de kiezer gevraagd wie de telefoon in het Witte Huis zou moeten opnemen als er iets ergs gebeurt in de wereld. Het advies van Clinton is natuurlijk dat zij op zo'n moment de leiding moet nemen. Want zij zou de meeste internationale en militaire ervaring hebben.
Tegenaanval
Tijdens een verkiezingsbijeenkomst vrijdag in Texas beschuldigde Obama Clinton ervan op angstgevoelens bij de kiezers in spelen om stemmen te trekken. Zijn campagneteam lanceerde direct de tegenaanval door een vergelijkbaar spotje met slapende kinderen uit te zenden.
Daarin vraagt de commentaarstem echter of degene die de telefoon in het Witte Huis opneemt niet diegene moet zijn die de wijsheid en moed had om vanaf het begin tegen de Irak-oorlog te zijn.
Senator Clinton stemde aanvankelijk in met de oorlog in Irak. Senator Obama was vanaf het begin tegen.
Vernieuwing
Clinton hamert al vanaf het begin van de presidentscampagne op haar ervarenheid tegenover de onervarenheid van Obama. Maar zijn boodschap voor vernieuwing en verandering lijkt beter aan te slaan bij de kiezers.
Uit laatste peilingen blijkt dat Clinton nog voorligt in Ohio, maar dat Obama in Texas koploper is. Clinton moet beide staten te winnen om nog in de race te blijven.
Obamaquote:Daarin vraagt de commentaarstem echter of degene die de telefoon in het Witte Huis opneemt niet diegene moet zijn die de wijsheid en moed had om vanaf het begin tegen de Irak-oorlog te zijn.
In Nederland spreekt de 2e generatie ook prima Nederlands en werkt hard aan hun maatschappelijke positiequote:Op zaterdag 1 maart 2008 00:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben daar ook altijd bang voor geweest, maar Latino's integreren snel in de samenleving. De tweede generatie spreekt vloeiend Amerikaans, zonder een spoortje Spaans. Verder wil die generatie graag verder. Dat kan alleen door mee te doen in de maatschappij. Thuis op je lamme flikker zitten wordt hier, in tegenstelling tot Nederland, niet beloond.
http://www.ad.nl/verkiezi(...)_met_Obamavirus.htmlquote:Ook Ohio besmet met Obama-virus
COLUMBUS - Vier uur lang heeft Stan Coscko in de bittere kou staan wachten voor het stadion in Columbus, Ohio.
Nu luistert hij, als een gelovige naar zijn pastoor, naar Barack Obama, die uitlegt hoe hij de economie in Ohio wil reanimeren en een einde denkt te kunnen maken aan de oorlog in Irak.
Bij elke zin balt hij zijn vuist in de lucht en knikt hij heftig. ,,Als Obama maar half zo goed is als hij zegt, hebben we de jackpot gewonnen,’’ verzucht de voormalige Hillary-supporter.
De consultant verloor zijn huis toen hij de ziekenhuisrekening van zijn zoontje niet meer kon betalen. ,,Ik had het vertrouwen in mijn land verloren. Hij is mijn hoop op een beter Amerika.’’ Het is een zin die deze ochtend geregeld klinkt uit de mond van de tienduizend bezoekers in St John Arena.
Want net als de andere staten waar de presidentskandidaat campagne voerde, is nu ook Ohio besmet met de Obama-koorts. De senator uit Illinois vult moeiteloos de ene sportarena na de andere, terwijl Hillary Clinton bijeenkomsten houdt in gymzaaltjes. In de peilingen staat de Obama nu nog vier punten achter op Clinton, maar de afgelopen dagen deelde hij opnieuw gevoelige klappen uit. Een prominent Congreslid en burgerrechtenleider liep over van Clinton naar Obama. En Chris Dodd, oud-presidentskandidaat en vriend van de Clintons, schaarde zich achter hem. Obama kreeg bovendien steun van de grootste vakbond in de staat.
De voorrondes in Ohio en Texas, op 4 maart, zijn cruciaal. Als Obama Clinton hier weet te verslaan, heeft hij de nominatie zo goed als in zijn zak. De campagneploeg laat zich in St John Arena daarom geen stem ontglippen. Bij de uitgangen staan busjes die kiezers naar een van de locaties brengen waar je vroeg mag stemmen. ,,Geïnspireerd? Stap dan nu in en stem,’’ moedigen de vrijwilligers voorbijgangers aan.
Wie Obama ziet optreden in Ohio, hoort ook een kandidaat die al bezig is aan de algemene verkiezingen. De Democraat voert een paar beleefde aanvallen uit op Clintons gezondheidsplannen. En hij benadrukt nog eens dat de voormalige First Lady warme gevoelens koesterde voor het North American Free Trade Agreement (Nafta), dat Ohio bijna tweehonderdduizend banen kostte.
Maar het echte doelwit is Republikein John McCain. ,,McCain zegt dat ik niet weet dat al-Qaeda in Irak zit. Natuurlijk weet ik dat. Maar ik heb nieuws voor John McCain; er was niet zoiets als al-Qaeda in Irak totdat George Bush en John McCain ons in een oorlog betrokken die nooit had mogen gebeuren,’’ roept hij. Het publiek schreeuwt de kelen schor. ,,John McCain zegt dat hij Osama bin Laden naar de poorten van de hel wil volgen. Maar tot nu toe volgde hij alleen George W. Bush in de oorlog met Irak, die ons duizenden levens en miljarden dollars heeft gekost.’’ Supporter Nancy Jain sleept een bord met ‘Obama is de toekomst’ achter zich aan. Ze weet zeker dat die over een tijdje geld waard is. ,,Obama wint dit op zijn sloffen. Hij heeft klasse en blijft altijd rustig, terwijl Clinton en McCain hun stem verheffen als ze worden aangevallen. Ik ben net als andere jongeren opgegroeid met Bush als president. Het wordt hoog tijd dat we een leider krijgen op wie ik trots kan zijn.’’
http://www.youtube.com/watch?v=ceN8geCDbFgquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: NU.nl
OMG, Hillary![]()
.
[..]
Obama.
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Nederland spreekt de 2e generatie ook prima Nederlands en werkt hard aan hun maatschappelijke positie.
Goed advies van Billquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=ceN8geCDbFg
Logisch. McCain haat-ie en Obama vreest hij.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:54 schreef Diebold het volgende:
update:
Rush Limbaugh endorses Senator Clinton.
Rush heeft Republikeinen in Ohio en Texas opgeroepen om voor Senator Clinton te stemmen.
http://www.upi.com/NewsTr(...)o_back_clinton/2902/
Rush veranderd nog wel eens van gedachten.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Logisch. McCain haat-ie en Obama vreest hij.
Volgende week, ja, dan moet iedereen op McCain gaan stemmen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:01 schreef Diebold het volgende:
[..]
Rush veranderd nog wel eens van gedachten.
Waarom? Zou Huckabee McCain nog kunnen inhalen...?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgende week, ja, dan moet iedereen op McCain gaan stemmen.
Omdat McCain de Republikeinse kandidaat wordt en in feite al is en hij zal geen Democraat steunen. Als puntje bij paaltje komt, is McCain toch het kleinste kwaad.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:19 schreef Diebold het volgende:
[..]
Waarom? Zou Huckabee McCain nog kunnen inhalen...?
Precies. Waarom moeten Republikeinen dan op McCain stemmen volgende week?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Omdat McCain de Republikeinse kandidaat wordt en in feite al is en hij zal geen Democraat steunen. Als puntje bij paaltje komt, is McCain toch het kleinste kwaad.
What's next? Pipo de Clown endorses Clinton?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:54 schreef Diebold het volgende:
update:
Rush Limbaugh endorses Senator Clinton.
Rush heeft Republikeinen in Ohio en Texas opgeroepen om voor Senator Clinton te stemmen.
http://www.upi.com/NewsTr(...)o_back_clinton/2902/
Wanneer komt de rockmusical Barack Hussein Obama Superstar?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:15 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/verkiezi(...)_met_Obamavirus.html
Ahja, Rush Limbaugh is die kneus die wilde scoren door te roepen dat Michael J Fox z'n parkinson faked in een ad. Nou Hillary mag blij zijn met die endorsementquote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
What's next? Pipo de Clown endorses Clinton?
Vanaf volgende week. De echte verkiezing.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:45 schreef Diebold het volgende:
[..]
Precies. Waarom moeten Republikeinen dan op McCain stemmen volgende week?
De verkiezingen die we in de afgelopen maanden hebben bekeken waren niet echt?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vanaf volgende week. De echte verkiezing.
Exact.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waar heb je het in godesnaam over Mondique![]()
We volgen je niet. Misschien kun je het uitleggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:52 schreef Monidique het volgende:
Pffrt. Als het Collectief dat vindt, ook goed.
Je hebt het over volgende week. Volgende week zijn er andere verkiezingen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:01 schreef Monidique het volgende:
Je weet wel, de echte verkiezingen in november. En dan zegt Limbaugh dat men op McCain moet gaan stemmen.
Wij vinden dat het Collectief dat wel had kunnen begrijpen.
Omdat volgende week of die week erna de voorverkiezingen bij de Democraten afgelopen zijn. Verduidelijking: mijn mening.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:04 schreef Diebold het volgende:
Je hebt het over volgende week. Volgende week zijn er andere verkiezingen.
Volgende week en November zit een groot verschil tussen.
Ja.quote:Limbaugh zegt dat Republikeinen volgende week op Clinton moeten stemmen.
Op die manier winnen ze in November.
Dat helpt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Daar bedoelde je dus dat Limbaugh alleen voor de komende primarie Hillary 'steunt' maar daarna zal oproepen om bij de presidentsverkiezingen in november voor McCain te kiezen...
Natuurlijk. Lijkt mij niet zo onduidelijk, gezien dit topic.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Daar bedoelde je dus dat Limbaugh alleen voor de komende primarie Hillary 'steunt' maar daarna zal oproepen om bij de presidentsverkiezingen in november voor McCain te kiezen...
We volgen je weer niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk. Lijkt mij niet zo onduidelijk, gezien dit topic.
hoezo zeg je de hele tijd wijquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:13 schreef Diebold het volgende:
[..]
We volgen je weer niet.
Wat het topic betreft lijkt onze mening achteraf niet veel te verschillen.
Heb je een extra computer ter beschikking?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
hoezo zeg je de hele tijd wijzit je met 5 man achterdie pc of ben je schizofreen ofzo? het komt creepy sekte achtig over als je in de wijvorm over jezelf spreekt
Als je meer wilt lezen over aanvallen van Obama en zijn campagne, allen weerlegd:quote:Trudy Lieberman, Columbia Review of Journalism, 2/4/08: “Obama’s new mailer attacking Senator Clinton’s proposal resurrects the ghosts of Harry and Louise, the infamous pair in TV commercials sponsored by the insurance industry, which helped sink Bill Clinton’s efforts at reform. In those ads, a man and woman seated at the kitchen table worry that under his plan they wouldn’t be able to choose their doctor. The message: “If we let the government choose, we lose.” In Obama’s mailer, a man and a woman are seated in the same positions at a kitchen table—the woman even has the same long, blonde hair. The message: “Hillary’s plan forces everyone to buy insurance even if you can’t afford it. Is that the best we can do for families struggling with high health care costs?”
Ezara Klein, American Prospect: "What's worse is that the argument they're making is applicable to any kind of universal health care arrangement, including the arrangements Obama himself will eventually have to adopt.”
Hij heeft wel veel meer aan advertenties kunnen uitgeven: 5,4 miljoen in Texas (tegen 3,3 miljoen voor Hilllary) en 2,6 miljoen in Ohio (tegen 1,4 miljoen).quote:Two "poll of polls" calculated by CNN show competitive races in both Texas and Ohio. The Texas "poll of polls" of likely primary voters shows Obama at 48 percent, Clinton at 44 percent, and 8 percent unsure. In Ohio, Clinton has 47 percent, Obama has 40 percent, and 13 percent are unsure.
(meeste van dit alles is terug te vinden op CNN.com)quote:Cleveland City Councilman Kevin Conwell, a onetime supporter of Sen. Hillary Clinton, is switching sides to the Obama camp.
It had little to do with Clinton and everything to do with pressure from people who voted him into office.
"I thought that I would never see an African-American going for president of the United States of America. This is a dream and you need to get on the right side of history, and my residents want me to be a part of this dream," Conwell said.
Other nationally prominent politicians have experienced similar pressure. Three African-American superdelegates have also defected, including Georgia Rep. John Lewis, a longtime Clinton ally.
hoe bedoel je dat over michigan en florida? dat telt toch helemaal niet mee waarom zou het dan op het eind wel ineens meetellen?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:13 schreef Perico het volgende:
Mjah, het blijft ongelofelijk spannend en verandert van dag tot dag.
Obama schijnt Ohio verlaten te hebben omdat hij daar 7 punten achter ligt, en concentreert zich op Texas. (4 punten voor).
[..]
Hij heeft wel veel meer aan advertenties kunnen uitgeven: 5,4 miljoen in Texas (tegen 3,3 miljoen voor Hilllary) en 2,6 miljoen in Ohio (tegen 1,4 miljoen).
In Rhode Island ligt Hillary 20 punten voor, terwijl Vermont voor Obama lijkt te zijn.
Ook moet niet vergeten worden, dat de gedelegeerden van de ongeldig verklaarde voorverkiezingen in Michigan en Florida op het eind wel gewoon verdeeld worden (Florida gewonnen door Hillary).
Er is nu tumult omdat African American super delegates onder druk worden gezet om allen voor Obama te stemmen.
[..]
(meeste van dit alles is terug te vinden op CNN.com)
Gewoon maar afwachten...we kunnen dinsdag Hillary en jou mooi uitzwaaien.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:13 schreef Perico het volgende:
Mjah, het blijft ongelofelijk spannend en verandert van dag tot dag.
Obama schijnt Ohio verlaten te hebben omdat hij daar 7 punten achter ligt, en concentreert zich op Texas. (4 punten voor).
[..]
Oh, nog zo'n loos filmpje.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:27 schreef Hertog_Martin het volgende:
http://www.dipdive.com/dip-politics/wato/
Obama, Obama...
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 03:54 schreef Diebold het volgende:
We gaan uit van de gebeurtenissen op de grond. De Obama campaign is direct op 19 februari begonnen met vroege stemmers binnenhalen. Ziet er goed uit. Er zijn zelfs grote optochten gehouden van mensen die samen naar de stembus marcheren.
Nog geen goed idee kunnen krijgen van de early vote activiteiten van de Clinton campagne.
http://www.khou.com/news/(...)tj_poll.87c34a6.htmlquote:If the Obama campaign is looking for a signal that things are going their way, here is a strong signal: On our first two nights of polling, half the voters who cast ballots early told us they voted for Clinton, and half for Obama.
On the third night, our cumulative total shifted Obama’s way, 53 to 47 percent.
On the fourth night, things shifted so much that our exclusive 11 News Belo Texas poll now shows the early vote is running 63 to 37 percent, in Obama’s favor.
Our pollster, David Iannelli of Austin-based Public Strategies, Inc., warns that one cannot use this data as an “exit poll,” or a hard-and-fast indication of what the early vote total will eventually look like. “It’s a small number of people” in the overall sample, he said, “but it gives us an indication of what we've seen in other states for Barack Obama, and that is his ability to mobilize his voters.”
Dinsdag alquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:37 schreef SpaRood het volgende:
Gewoon maar afwachten...we kunnen dinsdag Hillary en jou mooi uitzwaaien.
Ga ik ergens heen dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:37 schreef SpaRood het volgende:
Gewoon maar afwachten...we kunnen dinsdag Hillary en jou mooi uitzwaaien.
Als Texas close blijft (zoals hierboven duidelijk wordt), Ohio wordt gewonnen door Hillary, net als Rhode Island... dan gaat ze zeker door, tot aan Pennsylvania, en de 800 Super Delegates zijn er ook nog...quote:Polling Data Texas, 228 delegatesRCP Average 02/26 - 02/29 - Obama 45.8 - Clinton 45.0 Obama +0.8 Reuters/CSpan/Zogby 02/27 - 02/29 708 LV Obama 45 - Clinton 43 FOX News 02/26 - 02/28 600 LV - Obama 48 Clinton 45 WFAA/Belo Tracking 02/26 - 02/28 721 LV - Obama 45 - Clinton 46 Rasmussen 02/27 - 02/27 503 LV -- Obama 48 - Clinton 44 InsiderAdvantage 02/27 - 02/27 591 LV - Obama 43 - Clinton 47
obama wint texas niptquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:48 schreef Perico het volgende:
[..]
Ga ik ergens heen dan?
[..]
Als Texas close blijft (zoals hierboven duidelijk wordt), Ohio wordt gewonnen door Hillary, net als Rhode Island... dan gaat ze zeker door, tot aan Pennsylvania, en de 800 Super Delegates zijn er ook nog...
Het zal worden uitgelegd als morele overwinning omdat Obama meer advertentiegeld gespendeerd heeft en 11x op rij won en het tij meeheeft... The race ain't over Tuesday!
Schitterend: janken dat Bush de verkiezingen heeft "gestolen" en dan 4 jaar later hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:13 schreef Perico het volgende:
Ook moet niet vergeten worden, dat de gedelegeerden van de ongeldig verklaarde voorverkiezingen in Michigan en Florida op het eind wel gewoon verdeeld worden (Florida gewonnen door Hillary).
Bill Clinton zei wat anders:quote:Het zal worden uitgelegd als morele overwinning omdat Obama meer advertentiegeld gespendeerd heeft en 11x op rij won en het tij meeheeft... The race ain't over Tuesday!
Hoezo gestolen, is wel wrang, 55% van stemmen in Michigan (156 delegates) en 50% van Florida (210 delegates) tellen nu niet mee voor Clinton. Ze heeft Florida, California, New York en Michigan gewonnen, de staten met de meeste gedelegeerden, waarvan de helft dan niet meetelt omdat die verkiezingen een week waren vervroegd.quote:Op zondag 2 maart 2008 00:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Schitterend: janken dat Bush de verkiezingen heeft "gestolen" en dan 4 jaar later hetzelfde doen.
Obama stond niet eens op de ballot in Michigan![]()
Het gaat er in de voorverkiezing niet om om staten te winnen, het gaat om kiesmannen. Clinton behaalde 416.000 stemmen en 43 kiesmannen meer in California (totaal 370 kiesmannen), maar in het veel minder grote Georgia (87 kiesmannen) haalde Obama 372.000 stemmen en 35 kiesmannen meer, wat zodoende bijna California al compenseert.quote:Op zondag 2 maart 2008 01:18 schreef Perico het volgende:
[..]
Hoezo gestolen, is wel wrang, 55% van stemmen in Michigan (156 delegates) en 50% van Florida (210 delegates) tellen nu niet mee voor Clinton. Ze heeft Florida, California, New York en Michigan gewonnen, de staten met de meeste gedelegeerden, waarvan de helft dan niet meetelt omdat die verkiezingen een week waren vervroegd.
Ja, maar ze wisten dat ze niet zouden meetellen. Obama stond niet eens op de ballot in Michigan, geen campagne gevoerd in Florida. En dan gaan ze nu zeggen: "ja hoor s ff, wij willen die stemmen wel hebben"...quote:Op zondag 2 maart 2008 01:18 schreef Perico het volgende:
Hoezo gestolen, is wel wrang, 55% van stemmen in Michigan (156 delegates) en 50% van Florida (210 delegates) tellen nu niet mee voor Clinton. Ze heeft Florida, California, New York en Michigan gewonnen, de staten met de meeste gedelegeerden, waarvan de helft dan niet meetelt omdat die verkiezingen een week waren vervroegd.
Het hele artikel: http://www.guerrillanews.com/articles/3538/The_Obama_Glowquote:The Obama Glow: The Nuclear Industry's Golden Child
Barack Obama, hoping to shore up major victories in the delegate rich states of Texas and Ohio early next month, is going after Hillary Clinton’s ever-dwindling base of working class voters. The Illinois senator is hoping to stimulate their passion for his campaign by proposing to stimulate the weak economy by spending $210 billion on new jobs. Obama says his government sponsored employment program would allocate $150 billion over 10 years to create 5 million jobs in environmental industries.
Sounds Keynesian enough. Obama would couple his lavish government spending with investments from the private sector to produce work for many of America’s underemployed. The number of jobs he seeks to create is significant to be sure, but the real question is in what “environmental” capacity would these so-called “green collar” jobs be created? Many critics argue that Obama’s plan doesn’t exactly create jobs, but only redistributes money from one part of the economy to another. Even so, there may be far more sinister tenets to Obama’s economic plan.
Unfortunately the Obama campaign is light on the details of his stimulus program, only referring to these government gigs as working to develop more environmentally friendly energy sources. At face value this may all sound like a noble venture — one greens and others concerned with the environment might consider getting behind. But given Obama’s track record voters can’t be too certain his plan is all that “green”. In fact it may be just the opposite, for the senator’s ties to the nuclear industry are stronger than any other candidate in the hunt for the White House this year.
Joshua Frank is the co-editor of DissidentVoice.org, and author of 'Left Out! How Liberals Helped Reelect George W. Bush', and along with Jeffrey St. Clair, the editor of the forthcoming 'Red State Rebels', to be published by AK Press in June 2008.
hoelaat dan Nederlandse tijd?quote:Op maandag 3 maart 2008 20:57 schreef Apache4U het volgende:
haha, ja. Stilte voor de storm. Heb voor woensdag vrij genomen.. morgen de chips en het bier inslaan...Wolf kan dan beginnen ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |