abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:14:59 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57046950
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is geen probleem natuurlijk. En als je graag een geweer wilt om je prettig te voelen in je huis dan is de VS misschien ook een betere plek voor je .
Ik hoef geen geweer maar ga regelmatig schieten. Maar goed, we dwalen wel wat af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_57047003
Ach, we moeten toch iets doen om het topic gaande te houden tot 4 maart.
pi_57047283
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Heb je dan liever blind vertrouwen en volledige onderwerping?
HELP WIJ ONDERWERPEN ONS AAN DEN OVERHEID!!!

Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57047327
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
.

Bij mij thuis, als legaal en verantwoordelijk wapenbezitter,
Tja wat maakt iemand verantwoordelijk?

En inderdaad we moeten de tijd wat doden in dit topic. De verkiezingen zijn toch saai tot aan oktober
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57047672
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja wat maakt iemand verantwoordelijk?
Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen, ik denk dat we vooral naar de in het verleden behaalde resultaten om een redelijke indicatie te krijgen.
pi_57047871
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is inderdaad moeilijk vast te stellen, ik denk dat we vooral naar de in het verleden behaalde resultaten om een redelijke indicatie te krijgen.
Tja je kan iemand niet in de kop kijken (dan zouden die wapens ter verdediging ook niet nodig zijn want prefentief oppakken wordt dan makkelijker ). Je zou ook sociaal economische achtergrond mee kunnen nemen maar dat is ook discutabel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57047914
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Resultaat: minder vertrouwen in elkaar, minder vertrouwen in de overheid.

(hé, dat correspondeert met de feiten).

Maar jij bent zo bang voor het geweldmonopolie van de overheid he? Maar hoe kijk jij dan tegen de acties van Shell aan? Die rotzooi die ze in Nigeria uitvreten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57048344
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:00 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is het nadeel van elke vrijheid he, je moet er een beetje op vertrouwen dat je medeburgers er verantwoordelijk mee om gaan.
Tsjah en veel Amerikanen kunnen dus niet met die vrijheid omgaan gezien het aantal vuurwapen slachtoffers.
lollig
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:49:04 #184
198365 Morendo
The Real Deal
pi_57048408
In hartje New York City gelden ook wel strengere wapenwetten dan in landelijk Oklahoma.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_57048630
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:47 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Tsjah en veel Amerikanen kunnen dus niet met die vrijheid omgaan gezien het aantal vuurwapen slachtoffers.
Dat is me een beetje te ongenuanceerd om zo te roepen, meer dan de helft van de slachtoffers betreft zelfmoorden en bij de misdrijven gaat het in bijna 80% van de gevallen om illegaal verkregen vuurwapens.

Vergelijk dat eens met verkeersslachtoffers, of alcohol slachtoffers. Zowel in de VS als in Nederland liggen de dodentallen daar hoger, maar dat accepteren we ook als een risico van die vrijheden.
pi_57048668
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat: minder vertrouwen in elkaar, minder vertrouwen in de overheid.

(hé, dat correspondeert met de feiten).

Maar jij bent zo bang voor het geweldmonopolie van de overheid he? Maar hoe kijk jij dan tegen de acties van Shell aan? Die rotzooi die ze in Nigeria uitvreten?
Ik snap even het verband niet dat je probeert te trekken, maar wat Shell in Nigeria doet vind ik natuurlijk niet netjes en ik begrijp de vijandigheid onder de lokale bevolking.
pi_57048739
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja je kan iemand niet in de kop kijken (dan zouden die wapens ter verdediging ook niet nodig zijn want prefentief oppakken wordt dan makkelijker ). Je zou ook sociaal economische achtergrond mee kunnen nemen maar dat is ook discutabel.
Tsja, jij zou ook zomaar je Landrover in een drukke bushalte kunnen ploegen omdat je een slechte dag hebt, maar ik geef je liever het voordeel van de twijfel dan dat ik je je auto afneem.
pi_57048790
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik snap even het verband niet dat je probeert te trekken, maar wat Shell in Nigeria doet vind ik natuurlijk niet netjes en ik begrijp de vijandigheid onder de lokale bevolking.
Ik probeer te zeggen: wapens kunnen altijd misbruikt worden. Men denkt meestal alleen aan de overheid omdat die vaak het geweldsmonopolie bezitten maar ook particulieren kunnen over de schreef gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57048886
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik probeer te zeggen: wapens kunnen altijd misbruikt worden. Men denkt meestal alleen aan de overheid omdat die vaak het geweldsmonopolie bezitten maar ook particulieren kunnen over de schreef gaan.
Dat is waar, maar dat is absoluut geen argument om een geweldsmonopolie goed te keuren voor overheid óf voor particulieren, integendeel.
pi_57049438
Obama op de bune op voor homo's en lesbo's:
quote:
Barack Obama is trying to reach out to gay, lesbian, bisexual, transgender, confused and all the other kinds of voters out there.

The Democratic presidential hopeful has just written the following message:[/b]

"I'm running for President to build an America that lives up to our founding promise of equality for all – a promise that extends to our gay brothers and sisters. It's wrong to have millions of Americans living as second-class citizens in this nation. And I ask for your support in this election so that together we can bring about real change for all LGBT Americans.

Equality is a moral imperative. That's why throughout my career, I have fought to eliminate discrimination against LGBT Americans. In Illinois, I co-sponsored a fully inclusive bill that prohibited discrimination on the basis of both sexual orientation and gender identity, extending protection to the workplace, housing, and places of public accommodation. In the U.S. Senate, I have co-sponsored bills that would equalize tax treatment for same-sex couples and provide benefits to domestic partners of federal employees. And as president, I will place the weight of my administration behind the enactment of the Matthew Shepard Act to outlaw hate crimes and a fully inclusive Employment Non-Discrimination Act to outlaw workplace discrimination on the basis of sexual orientation and gender identity.

As your President, I will use the bully pulpit to urge states to treat same-sex couples with full equality in their family and adoption laws. I personally believe that civil unions represent the best way to secure that equal treatment. But I also believe that the federal government should not stand in the way of states that want to decide on their own how best to pursue equality for gay and lesbian couples — whether that means a domestic partnership, a civil union, or a civil marriage. Unlike Senator Clinton, I support the complete repeal of the Defense of Marriage Act (DOMA) – a position I have held since before arriving in the U.S. Senate. While some say we should repeal only part of the law, I believe we should get rid of that statute altogether. Federal law should not discriminate in any way against gay and lesbian couples, which is precisely what DOMA does. I have also called for us to repeal Don't Ask, Don't Tell, and I have worked to improve the Uniting American Families Act so we can afford same-sex couples the same rights and obligations as married couples in our immigration system.

The next president must also address the HIV/AIDS epidemic. When it comes to prevention, we do not have to choose between values and science. While abstinence education should be part of any strategy, we also need to use common sense. We should have age-appropriate sex education that includes information about contraception. We should pass the JUSTICE Act to combat infection within our prison population. And we should lift the federal ban on needle exchange, which could dramatically reduce rates of infection among drug users. In addition, local governments can protect public health by distributing contraceptives.

We also need a president who's willing to confront the stigma – too often tied to homophobia – that continues to surround HIV/AIDS. I confronted this stigma directly in a speech to evangelicals at Rick Warren's Saddleback Church, and will continue to speak out as president. That is where I stand on the major issues of the day. But having the right positions on the issues is only half the battle. The other half is to win broad support for those positions. And winning broad support will require stepping outside our comfort zone. If we want to repeal DOMA, repeal Don't Ask, Don't Tell, and implement fully inclusive laws outlawing hate crimes and discrimination in the workplace, we need to bring the message of LGBT equality to skeptical audiences as well as friendly ones – and that's what I've done throughout my career. I brought this message of inclusiveness to all of America in my keynote address at the 2004 Democratic convention. I talked about the need to fight homophobia when I announced my candidacy for President, and I have been talking about LGBT equality to a number of groups during this campaign – from local LGBT activists to rural farmers to parishioners at Ebenezer Baptist Church in Atlanta, where Dr. Martin Luther King once preached.

Just as important, I have been listening to what all Americans have to say. I will never compromise on my commitment to equal rights for all LGBT Americans. But neither will I close my ears to the voices of those who still need to be convinced. That is the work we must do to move forward together. It is difficult. It is challenging. And it is necessary.

Americans are yearning for leadership that can empower us to reach for what we know is possible. I believe that we can achieve the goal of full equality for the millions of LGBT people in this country. To do that, we need leadership that can appeal to the best parts of the human spirit. Join with me, and I will provide that leadership. Together, we will achieve real equality for all Americans, gay and straight alike."
http://perezhilton.com/2008-02-28-hey-homos
pi_57049451
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:03 schreef Perico het volgende:

[..]

De Hillary haat is hier zo groot dat ik de enige ben die hier zijn neus nog laat zien, om dan steeds belaagd te worden door dit soort tendentieuze replies. Een debat is hier niet mogelijk, lijkt Poetin Rusland wel.

Iemand die niet meehost in de Obama polonaise, wordt meteen weggezet als een zwakzinnige die onzin uitkraamt, met nog een boel kwalificaties meer. Zegt alleen maar meer over jou, als extremistische zielenpoot.

Welnu, alles dat ik hier zeg, is nog een milde afspiegeling van wat onder meer gerenomeerde politieke analisten op CNN zeggen of dingen die Hillary in debatten zegt, die niet eens door Obama zelf betwist worden.

Dus, dat jij het met een eenzijdige bril volgt en feitenkennis tekort schiet, zegt alleen maar meer over jou.

Veel plezier met de 100% eensgezindheid hier!

Kan je wel zielig gaan doen, maar we reageerden niet zo op je omdat je voor Hillary bent, maar de nonargumenten waarmee je komt. Stellen dat Hillary maar de kandidaat moet worden omdat die foto's van Obama in afrikaanse klederdracht ervoor zouden zorgen dat ie niet tegen McCain op kan bv Op mijn reaktie waarin ik foto's plaats van Hillary en haar man en Bush in lokale klederdracht ga je dan maar niet in.

En heb even met bold aangegeven wat ook zo lachwekkend is bij jou, eerst kom je aan met de vergelijking Obama met Martin Luther King, dan trek je een vergelijking ergens met Fidel Castro en nu kom je weer aan met Poetin... who's next... Kim Jong-il ?
pi_57049575
Bloomberg Won't Run for President
quote:
The 66-year-old billionaire businessman, who aides had said was prepared to spend $1 billion on his own independent campaign
Whehe .
pi_57049756
Flauw, heeft hij iedereen voor niets op zitten hitsen. Alhoewel iedereen dat vooral zelf deed
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:41:17 #195
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_57050015
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 20:33 schreef matthijst het volgende:

Dit soort onzin: "Die ongelukkige foto van Obama in dat traditionele Somalische gewaad zal eindeloos als munitie worden gebruikt. Daarom is het ook beter dat Hillary het tegen McCain opneemt."
Achter die laatste zin, stond een achter, maarja, dat kwam even niet goed uit he...

Ik vind het allebelabberst hoe jij alles onderbouwt -- niet namelijk, en dat verwijt jij me dan?.

Je kunt het nu wel ontkennen, maar in de brede campagne is deze foto nu al dagelijks onderwerpt van gesprek, en dan heb jij het erover dat ik te simpel ben om het te snappen?? Gaat erom dat Joe Sixpack zo'n foto in zijn achterhoofd meeneemt.

Dat kun jij net als ik verfoeilijken, net als McCain zelf, maar de Republikeinen hebben een historie van keiharde anti-spots vooral op het eind van een presidentiele campagne.

Dat heeft Dukakis tegen Bush de das om gedaan, en ook John Kerry had er veel last van. En Hillary met een doek om haar hoofd of Bush in een Afrikaans bont hemd is esthetisch minder belastend dan de foto van Obama.
  donderdag 28 februari 2008 @ 23:49:40 #196
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_57050206
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:18 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

En heb even met bold aangegeven wat ook zo lachwekkend is bij jou, eerst kom je aan met de vergelijking Obama met Martin Luther King, dan trek je een vergelijking ergens met Fidel Castro en nu kom je weer aan met Poetin... who's next... Kim Jong-il ?
Es effe zien, het debat hier in deze thread leek op de applausmachine voor Poetin in Rusland, Obama's thump speeches ("yes we can") lijken op die van een bevlogen dominee en als hij na winst op een avond een speech geeft van 55 minuten (waar CNN ook de wenkbrauwen fronste naderhand) waar de anderen het bij 15 minuten houden, dan doet hij niet onder voor FIdel Castro...

Wat voor ergs is hier dan gezegd?
pi_57050248
En zo zijn er 6 miljard andere mensen waarmee je die dingen kan vergelijken, maar je bent graag oninhoudelijk extreem bezig merk ik wel.
pi_57052503
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 22:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Het gaat om zelfredzaamheid: mogen mensen hun eigen leven en dat van hun naasten beschermen, of dat ze moeten wachten op de politie?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 29 februari 2008 @ 08:17:42 #199
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57053408
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 02:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan me eigenlijk weinig schelen. Het gaat om zelfredzaamheid: mogen mensen hun eigen leven en dat van hun naasten beschermen, of dat ze moeten wachten op de politie?
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 29 februari 2008 @ 09:03:11 #200
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_57053885
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 23:41 schreef Perico het volgende:
Je kunt het nu wel ontkennen, maar in de brede campagne is deze foto nu al dagelijks onderwerpt van gesprek, en dan heb jij het erover dat ik te simpel ben om het te snappen?? Gaat erom dat Joe Sixpack zo'n foto in zijn achterhoofd meeneemt.
Aan je vage reacties te zien "negertjes in Afrikaanse gewaden" ben jij zelf van het type 'Joe Sixpack'.
quote:
En Hillary met een doek om haar hoofd of Bush in een Afrikaans bont hemd is esthetisch minder belastend dan de foto van Obama.
Alleen bij kortzichtige mannetjes met racistische trekjes en een dictatorfetish zoals jij, volgens mij
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')