Niks voor venomsnake en erg kinderachtig. Alsof je een wedstrijd door een scheidsrechter verliest.quote:
Verliezen nee, gelijkspelen ja.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks voor venomsnake en erg kinderachtig. Alsof je een wedstrijd door een scheidsrechter verliest.
Hou es op te zuigen Jaap, je hebt de wedstrijd niet eens gezien.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Niks voor venomsnake en erg kinderachtig. Alsof je een wedstrijd door een scheidsrechter verliest.
Wil je ophouden met dat getroll de hele tijd? We weten nu wel dat jij er anders over denkt dan de meesten.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Kinderachtig Paul. Erg kinderachtigquote:Op zondag 3 februari 2008 16:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hou es op te zuigen Jaap, je hebt de wedstrijd niet eens gezien.
Was niets aan de hand, niet eens geel! Verder floot hij DRA MA TiSCH..
En dan ook nog eens smerig lachen de hele tijd, het is gewoon een lamlul.
Bossen bedankt!
Moet je geen krachttermen gebruiken? Iemand dood wensen ofzo?quote:Op zondag 3 februari 2008 16:43 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Wil je ophouden met dat getroll de hele tijd? We weten nu wel dat jij er anders over denkt dan de meesten.
Bedankt voor je mening en terug naar je hok.
Er is er hier maar één kinderachtig en dat ben jij. Beetje oordelen op het commentaar van een verslaggever op de radioquote:
Nee, ben jij niet eens waard.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet je geen krachttermen gebruiken? Iemand dood wensen ofzo?
quote:***OETBAL************************* 1/2
**** Groningen houdt stand met 10 man
**Het duel FC Groningen-Roda JC heeft
geen winnaar opgeleverd.Groningen,dat
een uur lang met 10 man speelde,hield
de Limburgers in de Euroborg op 1-1.
De recente leegloop (Silva,Lindgren en
Nevland vertrokken) leek Groningen er
niet van te weerhouden naar de vierde
plaats op te rukken.Al na een kwartier
toonde Powel zich een aanwinst met een
beheerst schot in de verre hoek.De
Groningse dadendrang werd daarna echter
in de kiem gesmoord door arbiter Bossen
die Meerdink ten onrechte rood gaf.Van
een overtreding was zelfs geen sprake.
In een attractieve tweede helft kreeg
Roda kans na kans.Groningen had daarbij
het geluk dat alleen Oper scherp was.
Dat waren de drie uitblinkers idd, Ik zie De Roover geen basisplaats krijgen nu Hiariej zo geweldig speelt.. Holla alsof ie nooit is weggeweest. En Berg gaat een topspits worden!! Jammer dat die kans van hem er net niet invloog.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:45 schreef Ungeheuer het volgende:
Hiariej, Holla en Berg waren fantastisch. Erg, erg jammer dat die sjap van Bossen zo'n absurde rode kaart trok en daarmee van de wedstrijd geen wedstrijd maakte.
Het was een gelijkspelquote:Op zondag 3 februari 2008 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 februari 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken die jongens bij Teletekst, die kunnen nog geen voetbal van een rugbybal onderSCHeiden![]()
precies. in het Ajax-feyenoord topic liep hij vandaag ook de hele tijd te kloten. het succes stijgt naar z'n hoofd.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:56 schreef S-Two het volgende:
O, en trouwens, reageer toch niet op SCH joh, triest mannetje dat het is.
Van Hulten niet gezien vanmiddag? Dit is zulke gemakkelijke kletspraat en daarom reageer ik er ook zo op. Ik kan me de frustratie wel voorstellen maar jeemig het gebeurt in de 30e minuut, dan heb je nog een uur om die Limbo's in te maken en je voorsprong vast te houden, dat is gewoon niet gelukt. So be it.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:56 schreef S-Two het volgende:
Volgens Ten Napel was het een terechte rode kaart, volgens de mensen hier dus niet. Heb het zelf niet gezien, maar helaas moeten we leven met het Nederlandse arbiterkorps dat totaal waardeloos is.
Omdat ik zei dat Groningen zo goed speelde in de Arena vanmiddag inderdaad. Sue mequote:Op zondag 3 februari 2008 16:59 schreef BigFire het volgende:
[..]
precies. in het Ajax-feyenoord topic liep hij vandaag ook de hele tijd te kloten. het succes stijgt naar z'n hoofd.
Is mijn mening ook. Gewoon negeren die sjap. Is de lol voor hem er snel vanaf lijkt me.quote:Op zondag 3 februari 2008 16:56 schreef S-Two het volgende:
O, en trouwens, reageer toch niet op SCH joh, triest mannetje dat het is.
Daar moet ik je dan wel weer in gelijk geven jaquote:Op zondag 3 februari 2008 16:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Van Hulten niet gezien vanmiddag? Dit is zulke gemakkelijke kletspraat en daarom reageer ik er ook zo op. Ik kan me de frustratie wel voorstellen maar jeemig het gebeurt in de 30e minuut, dan heb je nog een uur om die Limbo's in te maken en je voorsprong vast te houden, dat is gewoon niet gelukt. So be it.
En mijn vriend venomsnake lokt het ook wel een beetje uit met die TT
Raar dat Ten Napel het een rode kaart vond. Ik vond het absoluut geen rode kaart, wel een overtreding en met een lul als Bossen aan het roer was ik niet verbaasd geweest als hij een gele kaart had getrokken. Maar een rode kaart?! Zeker niet!quote:Op zondag 3 februari 2008 16:56 schreef S-Two het volgende:
Volgens Ten Napel was het een terechte rode kaart, volgens de mensen hier dus niet. Heb het zelf niet gezien, maar helaas moeten we leven met het Nederlandse arbiterkorps dat totaal waardeloos is.
Dat dachten we ook na FCG-PSV. Eigenlijk dachten we dat al een aantal jaren geleden na FCG-FCT. Die man laat hier iedere keer de wedstrijd helemaal ontsporen. Jammer dat ze dat niet zien in Zeist. Maar ja, wat zien ze wel?quote:Op zondag 3 februari 2008 16:53 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Enige voordeel wat ik zie is dat ie de komende tijd niet meer in de Euroborg te zien is.
Ongelooflijk inderdaad. Wat speelde hij slecht zeg. Totaal onnodig balverlies steeds en over die kans van hem zal ik het maar niet hebben.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:20 schreef clauwheee het volgende:
O en Fledderus op de bank AUB! Die gast ziet kans echt alles te verneuken:D
Wegereef was ziek. Is eergisteren al bekend gemaakt...quote:Op zondag 3 februari 2008 17:36 schreef Thomas87 het volgende:
Trouwens, voor de wedstrijd had ik gelezen dat Wegereef zou fluiten. Vanwaar de switch naar Bossen?
quote:Op zondag 3 februari 2008 17:31 schreef detulp050 het volgende:
Hamas, Hamas, Bossen en SCH aan het lachgas
quote:Op zondag 3 februari 2008 17:38 schreef HeatWave het volgende:
Niet alleen die debiele rode kaart maar Roda moest en zou winnen. Vrije trap was gewoon genomen maar ging er niet in, dus moest ie over, dan gaat ie er hopelijk wel in!
Pas maar op dat Martin van Geel het niet leest.quote:Op zondag 3 februari 2008 17:53 schreef venomsnake het volgende:
En Hiariej, echt. Die is verdedigend veel beter dan Silva.![]()
Ach zorgen voor in de zomer..quote:Op zondag 3 februari 2008 17:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Pas maar op dat Martin van Geel het niet leest.
Kah is sowieso grappigquote:Op zondag 3 februari 2008 18:49 schreef venomsnake het volgende:
Dat opstootje tussen Kah en Atteveld was dan wel weer grappig.
Gele kaart nummer 1000 in de historie van de clubquote:Op zondag 3 februari 2008 17:40 schreef venomsnake het volgende:
Trouwens V Loo keepte ook heel behoorlijk.
Kreeg trouwens ook zomaar geel van Bossen
Dat je juicht (stiekem) is niet meer dan terecht natuurlijkquote:Op zondag 3 februari 2008 16:54 schreef dagizmo het volgende:
Ben Heerenveener, vind het een goede uitslag voor mijn clubje, maar ik vind het inderdaad zeer kut voor jullie mbt de rode kaart.
Ik juich stiekem om de uitslag, maar kan me alle frustratie wel voorstellen.
Wij pakken deze week PSV, zorge julie ervoor dat jullie Ajax en Feyenoord onder jullie houden.
ik ga er vanuit dat dat niet eens nodig isquote:Op zondag 3 februari 2008 19:15 schreef Inca het volgende:
Benieuwd of ze die rode kaart nog gaan aanvechtten
Hij zei dat de rode kaart vanaf de bank terecht leek, maar dat hij de beelden nog niet gezien had. Verder heeft hij gelijk want Roda kreeg ontelbare kansen. Des te knapper dat Groningen het op 1-1 hield.quote:Op zondag 3 februari 2008 18:47 schreef Prosac het volgende:
Atteveld heeft ook een klap van de molen gehad, vond de rode kaart terecht en vond dat ze 2 punten verloren hebben
Zelfs vanaf de andere kant kon je zien dat de bal gespeeld werd. Die rolt niet zomaar ineens de andere kant op in de snelheid die het toen had. Dat hij daarbij misschien de man meeneemt is tot nog wat voor te zeggen, maar dit was zeker geen rood.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:54 schreef SCH het volgende:
Het was inderdaad geen rode kaart . Maar het zag er wel onbesuisd uit en het is altijd gemakkelijk praten vanuit de herhaling. De commentator riep in eerste instantie ook dat het een grove overtreding was. Dus of dat Bossen nou zo kwalijk kan nemen?
De commentator zit ergens op de tribune. Bossen loopt er notabene NAAST, niet erachter of ervoor of er boven, nee 5 meter ernaast en ziet duidelijk dat de bal gespeeld worden. De commentator zegt dat de speler hard wordt aangepakt, maar levert geen commentaar dat dat een kaart zou moeten zijn. De samenvatting maakt sowieso niet duidelijk waarom iedereen het zo gehad heeft met Bossen, want het was niet alleen die rode kaart.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:54 schreef SCH het volgende:
Het was inderdaad geen rode kaart . Maar het zag er wel onbesuisd uit en het is altijd gemakkelijk praten vanuit de herhaling. De commentator riep in eerste instantie ook dat het een grove overtreding was. Dus of dat Bossen nou zo kwalijk kan nemen?
Ik zag net in de samenvatting ook voor het eerst dat het onterecht afgekeurd was.. maar goed, dat compenseert bij lange na niet alles wat er verkeerd gingquote:Aan de andere kant kwam Groningen weer goed weg met die ten onrechte afgekeurde goal van Roda JC. Dat vertelt dan weer niemand vanmiddag
Nee, die had anders ook niet gezeten.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:57 schreef detulp050 het volgende:
Er werd pas op doel geschoten na het fluitsignaal, dan kún je een goal niet eens afkeuren, want er ís helemaal geen goal
Ik vond de coach en de spelers wel erg volwassen reageren.quote:Op zondag 3 februari 2008 19:59 schreef Prosac het volgende:
[..]
De commentator zit ergens op de tribune. Bossen loopt er notabene NAAST, niet erachter of ervoor of er boven, nee 5 meter ernaast en ziet duidelijk dat de bal gespeeld worden. De commentator zegt dat de speler hard wordt aangepakt, maar levert geen commentaar dat dat een kaart zou moeten zijn. De samenvatting maakt sowieso niet duidelijk waarom iedereen het zo gehad heeft met Bossen, want het was niet alleen die rode kaart.
[..]
Ik zag net in de samenvatting ook voor het eerst dat het onterecht afgekeurd was.. maar goed, dat compenseert bij lange na niet alles wat er verkeerd ging
quote:Op zondag 3 februari 2008 20:02 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een geklaag hier, roda had gewoon 1-2 moeten winnen, met die afgekeurde goal
quote:Op zondag 3 februari 2008 20:02 schreef jorienvdherik het volgende:
wat een geklaag hier, roda had gewoon 1-2 moeten winnen, met die afgekeurde goal
Dat is wel de juiste samenvatting. Onbegrijpelijk dat er zo geklaagd wordt terwijl Groningen gewoon goed weg komt. Iedere club heeft wel eens pech met een scheidsrechterlijke beslissing, gelukkig maakt niet iedereen daar zo'n heisa van. Dat hebben Groningen en Ajax supporters dan wel weer gemeen.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:02 schreef jorienvdherik het volgende:
Hij keurde een zuivere goal van Roda af. Daar hoor ik jullie niet over.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:17 schreef Prosac het volgende:
SCH heb je de hele wedstrijd gezien en de beslissingen van Bossen?
nee? flikker dan op man
ja? ga eens naar de oogarts.
Het is toch wel duidelijk dat SCH alleen de samenvatting heeft gezien?quote:Op zondag 3 februari 2008 20:17 schreef Prosac het volgende:
SCH heb je de hele wedstrijd gezien en de beslissingen van Bossen?
Net of je dan al die fouten van Bossen daar maar tegen weg zou moeten strepen.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar over die goal hoor je niemand.
Die situatie was na de rode kaart van Meerdink. Had Meerdink geen rood gekregen dan was de wedstrijd heel anders verlopen en was het waarschijnlijk niet eens gebeurd. Verder schoot ie hem pas NA het fluitsignaal binnen. Maargoed, neem niet weg dat ook dat een foute beslissing van die klojo was.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:31 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar over die goal hoor je niemand.
Hmm, verder was dat genaai van die roda speler, erg matig om zo te rollenquote:Op zondag 3 februari 2008 20:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die situatie was na de rode kaart van Meerdink. Had Meerdink geen rood gekregen dan was de wedstrijd heel anders verlopen en was het waarschijnlijk niet eens gebeurd. Verder schoot ie hem pas NA het fluitsignaal binnen. Maargoed, neem niet weg dat ook dat een foute beslissing van die klojo was.
Maar hij maakte ZOVEEL foute beslissingen tijdens de wedstrijd. Zag een hoop handsballen niet etc etc etc. Echt een drama, floot de hele wedstrijd kapot. Maar die rode kaart had de meeste impact op de wedstrijd. Die vent moeten ze voorgoed bannen van de Nederlandse velden, met die smerige grijns op zijn smoelwerk.
Dat komt omdat mij dat pas in de samenvatting opviel, tijdens de wedstrijd had iedereen het over buitenspel, dus op dat moment ga je uit van terecht afgekeurd, hoewel met het niveau van dit fluitenquote:Op zondag 3 februari 2008 20:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij keurde een zuivere goal van Roda af. Daar hoor ik jullie niet over.
Lijkt me niet onbelangrijk.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:34 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Net of je dan al die fouten van Bossen daar maar tegen weg zou moeten strepen.
Sterk argument, die grijnsquote:Op zondag 3 februari 2008 20:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die situatie was na de rode kaart van Meerdink. Had Meerdink geen rood gekregen dan was de wedstrijd heel anders verlopen en was het waarschijnlijk niet eens gebeurd. Verder schoot ie hem pas NA het fluitsignaal binnen. Maargoed, neem niet weg dat ook dat een foute beslissing van die klojo was.
Maar hij maakte ZOVEEL foute beslissingen tijdens de wedstrijd. Zag een hoop handsballen niet etc etc etc. Echt een drama, floot de hele wedstrijd kapot. Maar die rode kaart had de meeste impact op de wedstrijd. Die vent moeten ze voorgoed bannen van de Nederlandse velden, met die smerige grijns op zijn smoelwerk.
Mij wel. Zeker omdat het een fout van de grensrechter was. Heeft dus weinig met de kritiek op Bossen te maken.quote:
Lees anders het topic even door, lulloquote:Op zondag 3 februari 2008 22:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
SCh zal ome Evert nog wel geloven.
en dan ook nog beweren dat hij het een moeilijke wedstrijd vond, maar dat hij het niet slecht had gedaan.quote:Op zondag 3 februari 2008 22:02 schreef bolivian het volgende:
"Inderdaad, ik zat fout, ik kon het zo snel niet zien" > Ongeschikt voor dit niveau.
"Ik blijf bij mijn beslissing, het was een rode kaart" > Überhaupt ongeschikt.
quote:Op zondag 3 februari 2008 20:22 schreef venomsnake het volgende:
De hyves van Bossen:
http://woods107.hyves.nl/
[..]
quote:Op zondag 3 februari 2008 20:09 schreef tha_dark het volgende:
Nog steeds geen beelden van de rode kaart?
quote:Kruiswijk: "Binnen twee weken duidelijkheid"
Arnold Kruiswijk zal FC Groningen op zeer korte termijn duidelijkheid geven over zijn toekomstplannen. De club uit de Martinistad wil het aflopende contract van de verdediger al enige tijd graag verlengen.
De 23-jarige Kruiswijk twijfelt over een langer verblijf bij de formatie van trainer Ron Jans. De jeugdinternational heeft ook wel oren naar een nieuw avontuur. "Het zal niet lang meer duren. Ik verwacht wel binnen twee week uitsluitsel te geven", zegt Kruiswijk tegen FCUpdate.nl. "Ik heb natuurlijk al wel veel nagedacht, al breng ik daar op dit moment niets over naar buiten. Het zal binnenkort bekend worden."
fcupdate
quote:Genoten van Groningen en Roda JC
De afgelopen weken ben ik behoorlijk kritisch geweest over de kwaliteit van ons voetbal. Ook ik vind het vervelend om iedere keer aan te moeten geven dat het vooral aan de basis niet goed zit, maar ik ben zo bezorgd over de toekomst dat ik me voorgenomen heb om niet iedere keer mijn hoofd voor de situatie weg te draaien.
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, maar de basis van ons voetbal is de manier waarop we opbouwen, de manier waarop we de posities innemen en de manier waarop we de bal inspelen en aannemen. Als ik dat projecteer op de vier topwedstrijden die we de afgelopen week hebben gehad, dan kan je niet één van de elftallen verwijten dat ze niet genoeg gelopen hebben. Ik werd er zelfs duizelig van. Helaas hadden de spelers niet in de gaten, dat als je veel loopt, je ook vaak iemand in de weg loopt. Daarom was het bijna ondoenlijk om uit te blinken. Simpelweg, omdat elk gat dicht werd gelopen.
Het klinkt misschien gek, maar het meeste heb ik nog genoten van FC Groningen-Roda JC. Groningen dat de eerste 20 minuten meteen druk zette op de verdediging van Roda, waardoor de Limburgers er niet meer uit kwamen. De manier waarop ze dat deden, zat prima in elkaar.
Dat gold even later ook voor Roda, toen Groningen met tien man kwam te spelen. Er werden de noodzakelijke risico’s genomen, het veld werd goed breed gehouden en er werd prima van posities gewisseld.
Als je dat zo ziet, dan is het eerste wat in je opkomt, waarom de vier topclubs daar niet toe in staat zijn. Terwijl het toch zo simpel is. Je bouwt op via de driehoeken en daarbij wordt de bal verticaal ingespeeld.
(...)
Nogmaals, bij zowel PSV, Ajax, Feyenoord als AZ was de opbouw om te huilen. Nergens zag je de man in de tweede linie ingespeeld worden, die vervolgens de derde man aanspeelde die overzicht over het hele veld had. Altijd maar weer het aanspelen van de eerste man in de volgende linie, die dus met zijn rug naar de situatie staat en twee dingen kan doen: terugspelen naar de man waar de bal vandaan komt of breed spelen. Niet alleen heb je zo onnodig tijdverlies, je brengt ook je eigen verdediging in de problemen. En van de tien keer gaat het onherroepelijk twee of drie keer fout en heeft de tegenstander zo de kansen voor het oprapen.
Wat dat betreft gaven FC Groningen en Roda me gelukkig weer wat hoop.
Telegraaf
En terecht, scheidsrechters die zo overduidelijk falen moeten ook een maand ofzo op non-actief gezet worden vind ik.quote:Op maandag 4 februari 2008 13:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Bossen heeft een 2 gekregen in het DvhN wedstrijdrapport, en ik dacht dat de 3 van Sankoh paar maand terug al erg was
quote:Rode kaart Meerdink geseponeerd
Martijn Meerdink wordt niet geschorst naar aanleiding van de rode kaart die hij zondagmiddag in het thuisduel met Roda JC heeft gekregen. De aanklager betaald voetbal heeft de zaak geseponeerd.
In zijn verklaring laat de aanklager weten dat hij op basis van het dossier en de beelden van de wedstrijd heeft geoordeeld dat de rode kaart onterecht is gegeven. Voor zover er al sprake was van een overtreding, was er geen sprake van ernstig gemeen spel zoals op het wedstrijdformulier was vermeld. Meerdink kan komende zaterdag in de uitwedstrijd tegen Vitesse dus gewoon in actie komen.
Bron: FC Groningen
<MODE="SCH">En zo komt er weer een Groninger met een moordaanslag wegquote:
Pff, die is echt loepie zuiver op de bal.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:56 schreef Prosac het volgende:
de bewuste rode kaart..
http://www.youtube.com/watch?v=oBXDgvPuQgU
Terecht natuurlijk.quote:
quote:Op maandag 4 februari 2008 17:18 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Terecht natuurlijk.
Nu Bossen nog uit zijn functie ontzetten! [ afbeelding ]
Ik ga ook. Ik hoop op een goede scheidsrechter, Bossen ofzo...quote:
Nou, daar ligt ie vast enorm wakker van. Wat het DvhN er van vindtquote:Op maandag 4 februari 2008 13:05 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Bossen heeft een 2 gekregen in het DvhN wedstrijdrapport, en ik dacht dat de 3 van Sankoh paar maand terug al erg was
Goh, waarom zou de commentator van RTL in eerste instantie dan ook zeggen dat het een ernstige overtreding was? Omdat jij de herhaling nu inmiddels misschien tig keer hebt bekeken?quote:Op maandag 4 februari 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:
Gatver, ik ben nog steeds pissed op die Bossen.
IEDEREEN ziet dat Meerdink de bal speelt. De bal rolt notabene de andere kant op, kortom een prachtige actie van Meerdink. Hij doet het er gewoon om, je gaat mij niet wijsmaken dat ie een foutje maakt, hij staat erboven op.![]()
Hij denkt ook niet even na ofzo, nee BOEM, direct rood.
De beelden nog maar een keer..
En die speler van Roda die net doet alsof ie dood gaat..![]()
Onzin natuurlijk. Dat snap jij ook wel. Het zijn geen supermensen zeg.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar een scheidsrechter mag deze fout NIET maken. Dan is hij gewoon niet goed genoeg. Simpel.
Ik wil het niet geloven.. Maar ik begin er bij Bossen aan te twijfelen ja.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:09 schreef SCH het volgende:
Maar meen je dat nou serieus venomsnake: dat zo'n scheids heel bewust tegen een bepaalde club fluit?
Dat laatste telt allemaal niet - om je medefans te citerenquote:Op maandag 4 februari 2008 19:11 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik wil het niet geloven.. Maar ik begin er bij Bossen aan te twijfelen ja.
Het is iedere keer raak met die man.
Toen ik hoorde dat Bossen ging fluiten dacht ik al: Nee he..
edit
Die rode kaart was trouwens niet het enige waar ik me aan heb lopen ergeren. Een paar keer een duidelijk hands geval en meneer liet gewoon doorspelen. Een V Loo die zomaar geel krijgt. Roda die een vrije bal naast schiet om hem vervolgens nog een keer te mogen nemen ect etc.![]()
Als de afgekeurde goal niet in de evaluatie mag worden betrokken dan de rest ook niet.quote:En dat het allemaal om de rode kaart gaat en niet om die afgekeurde goal is vrij logisch. Als die kaart niet getrokken wordt en wij blijven gewoon, zoals het moest zijn, met 11 man over dan was die afgekeurde goal waarschijnlijk helemaal niet gevallen. Dan was het een heel andere wedstrijd geweest...
Als er een Bossen fanclub was geweest zou jij ook als eerste lid zijn volgens mij.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:22 schreef SCH het volgende:
Ben je niet gewoon in de war met mij? Ik ben wel elke wedstrijd tegen Groningen
Ik overweeg sterk er 1 op te richtenquote:Op maandag 4 februari 2008 19:34 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als er een Bossen fanclub was geweest zou jij ook als eerste lid zijn volgens mij.
Niks moet, alles mag.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:24 schreef SCH het volgende:
Als de afgekeurde goal niet in de evaluatie mag worden betrokken dan de rest ook niet.
Bossen was een drama voor beide kanten! Die vrije trap. Bossen geeft aan dat er op zijn fluitje gewacht moet worden en toch nemen wij de vrije trap. Waarop Bossen direct affluit (nog voordat die achter gaat). Andersom heb ik ook genoeg dingen gezien waarop ik dacht man waar ben je mee bezig ?!?!.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:11 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik wil het niet geloven.. Maar ik begin er bij Bossen aan te twijfelen ja.
Het is iedere keer raak met die man.
Toen ik hoorde dat Bossen ging fluiten dacht ik al: Nee he..
edit
Die rode kaart was trouwens niet het enige waar ik me aan heb lopen ergeren. Een paar keer een duidelijk hands geval en meneer liet gewoon doorspelen. Een V Loo die zomaar geel krijgt. Roda die een vrije bal naast schiet om hem vervolgens nog een keer te mogen nemen ect etc.![]()
Ik heb het idee dat Bossen veel te impulsief reageerde. En dat is nooit goed wanneer je direct rood gaat uitdelen.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:04 schreef DarkShine het volgende:
Goed dat die onterecht rode kaart is kwijtgescholden! Kan echter wel begrijpen dat Bossen rood trekt, vanuit zijn positie zag je Meerdink alleen vanachter inkomen met twee benen.
Hij kwam, op mij, behoorlijk zeker over. Greep direct naar zijn rode kaart en gaf andere nog niet eens de tijd om te protesteren ertegen.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:12 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Bossen veel te impulsief reageerde. En dat is nooit goed wanneer je direct rood gaat uitdelen.
Weet ik, heb je gelijk aan.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:10 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Bossen was een drama voor beide kanten!
Dat zal best, maar ken je de geschiedenis tussen Groningen en Bossen? Hij is niet voor niets twee jaar lang verboden om in Groningen te fluiten. Hij fluit consequent slecht in Groningen en vrijwel iedere wedstrijd heeft hij hier laten ontsporen. Dat kan geen toeval zijn in mijn ogen.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:04 schreef DarkShine het volgende:
Beetje overdreven TT aangezien Bossen een drama voor beide partijen was.
quote:Nieuw beleggingsproduct FC Groningen
AMSTERDAM - Voetbalclub FC Groningen heeft het afgelopen weekeinde een gloednieuw beleggingsproduct geïntroduceerd bij de 900 leden van zijn business club. De zogeheten FC Groningen notes komen uit de koker van vermogensbeheerder en sponsor Wijs & van Oostveen en gaan op 27 februari van start.
Geïnteresseerden moeten minimaal 10.000 euro inleggen. Daarmee kopen zij 10 'notes' van 1000 euro. Met deze notes beleggen zij indirect in de beursgenoteerde bedrijven Shell, KPN, Fortis en Philips. Bij een koersdaling na zes maanden van minder dan 15% van de aandelen van deze vier concerns krijgt de belegger een rendement van 10%. Ook als de koersen stijgen, krijgt de Groningen-fan zijn inleg plus 10% terug. Daalt één van de vier fondsen met meer dan 15%, dan loopt de note weer een half jaar door, met een maximum van zes jaar. Geheel zonder risico is het product dus niet. De inschrijving loopt tot 22 februari. Groningen krijgt over een periode van zes jaar 3,3% van de totale inleg, uit te keren in maandelijkse termijnen. Bij een totaal opgehaald bedrag van bijvoorbeeld 5 miljoen euro gaat het dan om bijna 2300 euro per maand. Groningen en Wijs & van Oostveen hadden gisteren nog geen idee hoeveel geld er in de notes zal worden gestoken.
Met de FC Groningen-notes wil de club de financiële fundering verder versterken. Vorig jaar haalde de voetbalclub 5,25 miljoen euro op door 35% van de waarde van de selectie (die op 15 miljoen euro werd geschat) aan 60 particuliere investeerders te verkopen. Met de transfers van Suarez, Lindgren en Silva (naar Ajax) en Nevland (naar Fulham) hebben die geldschieters een aardig rendement gehaald.
telegraaf
Ik vond het een heerlijke tackelquote:Op maandag 4 februari 2008 18:39 schreef venomsnake het volgende:
Gatver, ik ben nog steeds pissed op die Bossen.
IEDEREEN ziet dat Meerdink de bal speelt. De bal rolt notabene de andere kant op, kortom een prachtige actie van Meerdink. Hij doet het er gewoon om, je gaat mij niet wijsmaken dat ie een foutje maakt, hij staat erboven op.![]()
Hij denkt ook niet even na ofzo, nee BOEM, direct rood.
De beelden nog maar een keer..
En die speler van Roda die net doet alsof ie dood gaat..![]()
quote:Clubgevoel is de kracht van FC Groningen
De FC Groningen-supporters tijdens het duel met Roda JC (1-1). (Foto Karel Zwaneveld)
‘Trots van het Noorden’ betaalt met tussentijdse uittocht van spelers de tol voor het succesvolle scoutingnetwerk
FC Groningen staat vijfde in de eredivisie en ook met de jeugdteams gaat het goed. De keerzijde: vorige week vertrokken drie basisspelers.
Groningen. , 4 febr. Gehoord bij FC Groningen: eerst wordt de club leeg gekocht door Ajax, daarna stelt de voetbalbond ook nog Ruud Bossen aan als scheidsrechter bij de wedstrijd tegen Roda JC. Het was lacherig bedoeld, met een verwijzing naar FC Groningen-FC Twente van februari 2005, waarin Bossen niet optrad tegen twee elleboogstoten van Daniël Majstorovic in het gezicht van spits Martin Drent. Maar één rode en zeven gele kaarten leidden gisteren in de Euroborg even af van de woelige transfertermijn. „Ik ben blij dat het morgen niet vorige week maandag is”, zei algemeen directeur Hans Nijland pas ver na afloop.
Bossen haalde zich net als twee seizoenen geleden de spreekkoren van de groen-witte aanhang op de hals. Deze keer gaf de scheidsrechter na 25 minuten een onterechte rode kaart aan Martijn Meerdink, die onstuimig een sliding op Cheikh Tioté had ingezet. Daarna verzamelde FC Groningen vier en Roda JC drie gele kaarten, om de middag te besluiten met een luid bejubeld opstootje en 1-1 op het scorebord.
Trots
Boven in de businessruimte wilde voorzitter Ed Zijp van FC Groningen aan het optreden van Bossen niet meer kwijt dan dat het een bedreiging voor het voetbal was. Trainer Ron Jans van de nummer vijf van de eredivisie weigerde commentaar op de wedstrijd en de arbitrage. „Ik wil alleen maar zeggen dat ik ontzettend trots ben op deze ploeg, die bereid is zó voor elkaar te knokken”, zei Jans. Het had de trainer goed gedaan, na een week waarin „het leek alsof Groningen het centrum van de aarde was”.
FC Groningen verloor in de laatste week van januari drie basisspelers, hoewel algemeen directeur Hans Nijland had bezworen dat niemand de club zou verlaten. Maar noordelijke standvastigheid verloor het van de chantage van Bruno Silva. De Uruguayaan weigerde te trainen toen zijn werkgever niet wenste mee te werken aan een transfer naar Ajax. Jans wenste liever niet meer met de ontrouwe verdediger te werken, waarna Silva werd verkocht aan de club die in augustus al de Uruguayaanse FC Groningen-spits Luis Suárez had overgenomen.
Maar Ajax, door Nijland Groningen II genoemd, was nog niet uitgewinkeld in de Euroborg. Technisch directeur Martin van Geel, die eerder in dezelfde functie bij AZ zijn voormalige werkgever Willem II de beste voetballers afhandig maakte, haalde ook middenvelder Rasmus Lindgren naar de Arena. Ajax kon de Zweedse spelmaker, die eerder niet goed genoeg werd bevonden door de club uit Amsterdam, overnemen door diens gelimiteerde transfersom. Tussendoor verloor FC Groningen ook de Noorse spits Erik Nevland aan het Engelse Fulham.
Drie winterse en een zomerse transfer leverde FC Groningen zo’n 17 miljoen euro op. Complimenten waren er voor de handelsgeest van Nijland en het scoutingteam onder leiding van manager technische zaken Henk Veldmate, waar oud-profs Roy Beukenkamp en Grads Fühler en clubicoon Martin Koeman deel van uitmaken. Het FC Groningen-gevoel noemt Nijland dat. „We staan allemaal op de loonlijst, maar we zijn ook allemaal supporter. Dan werk je zeven dagen per week en ook een uurtje langer als het moet. Dat is de kracht van de club.”
Bescheiden
Nijland heeft gemerkt dat spelersmakelaars en tipgevers FC Groningen makkelijker weten te vinden. Het in zes à zeven seizoenen opgebouwde netwerk leverde de club verdediger Matias Cahais op, de aanvoerder van Jong Argentinië die ook naar Real Madrid kon. Hij scoorde in zijn eerste wedstrijd voor het beloftenelftal van FC Groningen, dat derde staat in de eredivisie. Nijland: Zelfs de jeugdteams doen het goed. Maar we blijven nuchter en bescheiden.”
Toch heeft de algemeen directeur in zijn nieuwsbrief openheid van zaken gegeven aan de achterban in de provincie Groningen, die niet naar Euroborg komt voor miljoenen aan binnenvloeiende transfergelden. „De belofte dat geen speler zou vertrekken hebben we niet kunnen waarmaken. We hebben de tol voor ons succes betaald. Het is het gevolg van ons beleid dat werkt, maar in een markt waar veel geld in om gaat. Dat wilde ik uitleggen.”
In de laatste dagen van de transfertermijn heeft FC Groningen, dat op Europees voetbal via een topvijfklassering mikt, zich geprobeerd te versterken voor de korte termijn. In augustus kwam als opvolger voor Luis Suárez de Zweedse spits Marcus Berg, die al elf keer scoorde. Nu haalde de club voor de drie vertrokken spelers verdediger Sepp de Roover (Sparta), middenvelder Danny Holla (vervroegde terugkeer van huurperiode bij FC Zwolle) en aanvaller Berry Powel (De Graafschap), die scoorde bij zijn debuut in de Euroborg. Nijland: „We hebben zeventien miljoen, maar we gaan niet overhaast spelers halen.” En lachend: „Morgen heb ik eindelijk weer eens tijd voor dingen als personeelszaken. Dat is een tijd terug.”
NRC
quote:Nederlands leren in de Euroborg
Taalles aan buitenlandse voetballers moet misverstanden voorkomen
Gouden voeten of niet, ze moeten er allemaal aan geloven. De profvoetbalclubs sturen hun buitenlandse spelers meteen naar Nederlandse les. Bij FC Groningen zijn hun partners ook welkom.
Als eerstejaars studenten schuifelen Marcus Berg (21) en Tim Matavz (19) het leslokaal in de Euroborg binnen. Een beetje verlegen. Ze leggen hun boeken open op tafel bij een hoofdstuk over autorijden. De Zweed en de Sloveen hebben Nederlandse les van Wout van Duuren. Ze zitten samen in een klasje, want beide spelers van FC Groningen zijn ongeveer gelijktijdig naar Nederland gekomen. Berg, mutsje over de oren, is net ziek geweest. „Griep?”, informeert Van Duuren. Een niet begrijpende blik voor het kwartje valt. Berg grijnst: „Ah, flu!”
FC Groningen is niet de enige voetbalclub die buitenlanders taallessen oplegt. Rondbellen leert dat ze allemaal iets geregeld hebben, gemiddeld twee uur in de week over een periode van een tot twee jaar. De meeste clubs hebben een eigen leraar die soms zelfs bij de spelers thuis doceert.
Clubs hechten aan Nederlands als voertaal. In het toestaan van mondjes Frans of Engels op het veld schuilen grote gevaren. Er kunnen makkelijk penibele situaties ontstaan als ici als easy wordt uitgelegd, of fast als vast wordt opgevat. Maar het aanleren van de Nederlandse taal is natuurlijk ook bedoeld om te zorgen dat spelers buiten het kleine voetbalwereldje mee kunnen komen. Bij sommige clubs, zoals FC Groningen, zijn vrouwen en vriendinnen welkom in de les om te voorkomen dat ze verpieteren en in hun appartement, zoals Van Duuren het formuleert, „alleen met mama telefoneren”.
Scandinaviërs pikken het snel op, zegt Van Duuren. Dat komt mede doordat hun talen aardig verwant zijn met het Nederlands. „Frederik Stenman is hier nog niet zo lang, die gaat als een speer. En Erik Nevland was een enorm goeie leerling.” Bij de zuidelijker types is het lastiger. Van Duuren over de Uruguayanen Bruno Silva en Luis Suarez: „Zij hebben mij meer Spaans geleerd dan ik hen Nederlands.”
Voetballers zijn doorgaans niet gek op studeren. Daarom leggen de clubs de lat niet overdreven hoog. PSV bijvoorbeeld is tevreden als spelers het Nederlands begrijpen en er zich verstaanbaar in kunnen maken tegenover journalisten. Zeker bij Zuid-Amerikanen kun je niet meer verwachten, zegt PSV-woordvoerder Pedro Salazar: „Die hebben vaak amper basisschool gehad.”
Vanwege een uitgelopen wedstrijdbespreking duurt de cursus van Berg en Matavz vanmiddag maar een half uurtje. Dan is Matias Cahais (20) aan de beurt. De net uit Argentinië overgekomen verdediger is een gretige leerling. Cahais wil precies weten hoe je ’gisteren’ uitspreekt. Driftig noteert hij de dagen van de week in zijn schrijfblok. Cahais wil zoveel mogelijk lessen.
Heel anders dan de Italiaanse spits Graziano Pelle van AZ. Die zei onlangs in Voetbal International geen zin te hebben om Nederlands te leren. Bij FC Twente-topscorer Blaise N’kufo is het ook behelpen. De Zwitser is al vier jaar hier, maar voor de microfoon gaat het nog steeds in het Duits of Frans. Hij kan wel Nederlands spreken, zegt clubwoordvoerder Richard Peters. N’kufo heeft wel degelijk les gehad. „Maar hij voelt zich daar in het openbaar niet prettig bij.”
Wout van Duuren is geen voetbalkenner en behandelt geen voetbaltermen in de klas. Gele kaart, kantelen, doordekken. „Dat soort begrippen leren de jongens elkaar snel genoeg op het veld.”
Andere leraren doen dat anders. „Wij beginnen met voetbalnederlands”, zegt een zegsman van Feyenoord. Ook Leon Smeets start met het jargon, alvorens hij zijn pupillen de werkwoorden en de zinnetjes voorschotelt. Smeets begon twaalf jaar geleden bij Willem II en komt tegenwoordig ook bij Ajax, PSV en RKC over de vloer. Hij heeft een lijst gemaakt met 350 voetbaltermen in maar liefst vijftien talen, van Koreaans tot Pools, van Russisch tot Portugees.
Je bedoelt of jij al bent bijgedraaid met je mening? Duidelijk geen rood dus.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:28 schreef SCH het volgende:
Ben je alweer wat bij zinnen gekomen venom?
Rot eem een eind op met je gezuig.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:28 schreef SCH het volgende:
Ben je alweer wat bij zinnen gekomen venom?
Jawel Hans, dat past juist wél bij FC Groningen. Als het aan hem ligt worden we een tweede Heereveen...quote:“Kortom: de situatie is zoals die is en daar moeten we op een volwassen en professionele manier mee omgaan. Natuurlijk komen er emoties bij kijken, maar het massaal aanheffen van kwetsende en beledigende spreekkoren past niet bij FC Groningen. Buiten dat het FC Groningen onwaardig is en wij niet met dergelijk gedrag geassocieerd willen worden, kan de club hierdoor worden gedupeerd. Wij zijn niet voor niets de Trots van het Noorden, dat schept een verplichting. Om je afkeur te laten blijken, is er niets mis met een scherp fluitconcert. Beledigende spreekkoren kunnen wij niet accepteren.”
Doe niet zo druk. Ik ken venom goed en heb het tegen hem.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:52 schreef Grunner het volgende:
[..]
Rot eem een eind op met je gezuig.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:54 schreef Grunner het volgende:
Hans Nijland in de nieuwsbrief:
[..]
Jawel Hans, dat past juist wél bij FC Groningen. Als het aan hem ligt worden we een tweede Heereveen...
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Doe niet zo druk. Ik ken venom goed en heb het tegen hem.
Hans heeft ongetwijfeld ook meegezongen, maar ja.. je moet in voetballand nou eenmaal je afkeur laten blijken bij dit soort zaken.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 22:07 schreef Bullet-tooth het volgende:
Van binnen weet Hans wel beter want hij zal zelf net zo hard meegezongen hebben als dat kon.
quote:GRONINGEN - Arnold Kruiswijk (23) gaat na dit seizoen naar FC Anderlecht. De linksbenige verdediger van FC Groningen vertrekt transfervrij en tekent in België een contract voor vier jaar.
Groningen heeft zijn opvolger al in huis met de Argentijn Matias Cahais. Kruiswijk speelde sinds 2002 in de hoofdmacht van de club uit het Noorden en is een speler uit eigen opleiding.
Qua club is het nog wel een verbetering, al is dat verschil wel een stuk kleiner geworden.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:02 schreef zjroentje het volgende:
De CL kan hij wel vergeten met Anderlecht.
Maar ik ben het met je eens dat dit gewoon een vooruitgang is.
We hebben hier niet met de nieuwe Cannavaro van doen hoor.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Een verbetering wel, qua salaris en grootheid van de club, maar de ideale stap voor hem?
Zoals ik al zei. Sportief is het gewoonweg een achteruitgang.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:10 schreef zjroentje het volgende:
[..]
We hebben hier niet met de nieuwe Cannavaro van doen hoor.
Hij gaat nu voor de grootste club van Belgie spelen, en elk jaar meedoen om het kampioenschap (met dito salaris natuurlijk). Denk dat dit wel zo'n beetje de top voor hem is, want ik betwijfel of hij bij Ajax/PSV/Feyenoord mee zal kunnen.
Want? Omdat de competitie minder sterk is?quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:13 schreef DarkShine het volgende:
Sportief is het gewoonweg een achteruitgang.
Dan zou hij het dus alleen maar om het geld doen, ik vind dit wel prijzenswaardig van Kruiswijk.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
En je moet ook niet doen alsof ie bij Anderlecht ineens miljoenen pakt. Bij elke willekeurige club in Engeland of een Duitse subtopper had ie meer gepakt.
Ah, dus als Huntelaar overstapt naar Anderlecht of Brugge doet hij het ook goedquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:14 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Want? Omdat de competitie minder sterk is?
Nu gaat hij om het kampioenschap meedoen in een competitie die wat minder is als de Nederlandse, lijkt me toch wel een vooruitgang hoor. We moeten nou niet doen of onze competitie zo sterk is.
Ik onderschat het Belgische voetbal niet. Volg het behoorlijkquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:40 schreef SCH het volgende:
Anderlecht is een mooie club toch? En we onderschatten het Belgische voetbal misschien wel wat.
Mmmkee, en waar wil je dat dat komt te staan zo ongeveer?quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:51 schreef Prosac het volgende:
ziet er goed uit.
Trots van het Noorden kan er wel wat prominenter bij
Ja daar twijfelde ik ook over. Maar hij heeft enorm veel betekend voor de club en daar in Florence maakte hij die prachtige 1-0. Maar goed, daarom vraag ik ook wat iedereen er van vind hier. Als er FCG supporters zijn die hem er liever niet op willen haal ik hem daar weg en plaats ik er iemands anders oid.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:02 schreef Messenga het volgende:
Mooie OP!
Alleen jammer dat Nevland erin staat.
Die tussenbalkjes iets breder en dan de tekst iets groter bijvoorbeeld.quote:Mmmkee, en waar wil je dat dat komt te staan zo ongeveer?
Of gewoon nog een stuk aanplakken?
Inderdaad, Friesland telt verder toch niet meequote:Op woensdag 6 februari 2008 14:00 schreef SCH het volgende:
Trots van het Noorden moet Trots van Groningen zijn.
Deze? Maar niet ten koste van anderen hoor.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Verder als iemand een mooie foto heeft en hij wil daar een gedeelte van in de OP zien dan moet je hem plaatsen..
Ik zal als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik nog wat op mijn PC heb staan...quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:06 schreef venomsnake het volgende:
Verder als iemand een mooie foto heeft en hij wil daar een gedeelte van in de OP zien dan moet je hem plaatsen..
Mooie foto..quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:14 schreef Grunner het volgende:
[..]
Deze? Maar niet ten koste van anderen hoor.
[ afbeelding ]
klikbaar
Maar ik ben er niet zeker van of Meerdink altijd op een basisplaats kan rekenen. VD Laak deed het ook prima op die plek namelijk..quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:37 schreef Grulez het volgende:
Martijn Meerdink lijkt me wel wat. International en een jongen met persoonlijkheid, uitstraling en charisma.
psst het was niet helemaal serieus hequote:Op woensdag 6 februari 2008 15:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar ik ben er niet zeker van of Meerdink altijd op een basisplaats kan rekenen. VD Laak deed het ook prima op die plek namelijk..
quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:43 schreef Grulez het volgende:
[..]
psst het was niet helemaal serieus he![]()
quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:41 schreef venomsnake het volgende:
Als je Berg live wilt zien:
sop://broker1.sopcast.com:3912/43222
Doet het perfect, net begonnen.
En binnenkort van Nederland, krijg jij een biertje van mequote:Op woensdag 6 februari 2008 14:11 schreef Prosac het volgende:
@SCH, jullie zijn Kampioen van het Noorden, nu weer in je mand.
hou ik je aan!quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
En binnenkort van Nederland, krijg jij een biertje van me
Interview is hier te lezen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:56 schreef The_Verve het volgende:
Stond vandaag een mega-interview met Nijland in de VI. Best vermakelijk.
Moet er altijd wel om lachen. Dat sommige mensen daadwerkelijk achter de PC gaan zitten lezen i.p.v. even een Voetbal International te kopen.quote:
Wilfred Genee heeft het interviewen sowieso aardig in de vingers.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:56 schreef The_Verve het volgende:
Stond vandaag een mega-interview met Nijland in de VI. Best vermakelijk.
Ach ja, ik dacht ik post het even voor de mensen die geen VI hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:51 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Moet er altijd wel om lachen. Dat sommige mensen daadwerkelijk achter de PC gaan zitten lezen i.p.v. even een Voetbal International te kopen.
quote:Metaj scoort voor Beloften; debuut Berg
Shkodran Metaj scoorde vanmiddag in Lisse voor het winnende Nederlandse Beloftenelftal tegen Jong Denemarken. Leonard Nienhuis en Mart Dijkstra speelden in Turkije een helft voor Oranje onder-18 dat gelijkspeelde. Marcus Berg maakte vanavond in Turkije zijn debuut voor Zweden.
Het Nederlands Beloftenelftal won in Lisse een oefenduel met Jong Denemarken: 2-1. Rydell Poepon (Willem II) en Shkodran Metaj (FC Groningen) maakten voor rust de doelpunten voor de ploeg van bondscoach Hans Schrijver. Metaj startte net als Stefan Nijland in de basis. Denemarken bepaalde een minuut voor het einde van de tweede helft de eindstand op 2-1.
Oranje onder-18 speelde in Turkije met 1-1 gelijk tegen de leeftijdsgenoten. Leonard Nienhuis en Mart Dijkstra van FC Groningen A1 speelde beiden de eerste helft, die in 1-0 voor de Turken eindigde. Na de pauze maakte AZ'er Alberg de gelijkmaker. Bondscoach Koevermans was trots op zijn ploeg.
Marcus Berg maakte vanavond zijn debuut in het A-elftal van Zweden in oefeninterland tegen Turkije en speelde de gehele wedstrijd. In Istanbul behoorde zijn oud-ploeggenoot Rasmus Lindgren - in een wedstrijd die doelpuntloos eindigde - niet tot de selectie. Overigens startte Erik Nevland in een uitduel met Noorwegen in Wales voor het eerst in de basis van het Noorse nationale elftal.
Goed werk.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:42 schreef venomsnake het volgende:
Zeg, ik heb vanmorgen eens wat aan de OP zitten knutselen.. Vinden jullie het wat?![]()
Aan en opmerkingen, verbeteringen etc ect.. Ik hoor het graag,
quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:18 schreef S-Two het volgende:
Het lijkt alleen alsof ze allemaal één of andere Duitse meneer ten tijde van de Tweede Wereldoorlog vereren in de Euroborg. Verder toffe OP venom!
Ik ben niet onder de indruk na het zien van die wedstrijd tegen heerenveen!quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:17 schreef DenFranscheSlag het volgende:
Jullie gaan eraan zaterdag, kansloos
Als jullie me zoeken, ik zit achter de bank te rillen van angst.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:50 schreef DenFranscheSlag het volgende:
Sansoni deed het niet slecht en dat zal zaterdag weer zo zijn: Berg en die Powel zullen er nachtmerries aan overhouden.
En terecht natuurlijkquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als jullie me zoeken, ik zit achter de bank te rillen van angst.
Ik verwacht van wel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:27 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk
Vitesse weet goede en slechte wedstrijden uitstekend af te wisselen, wat dat betreft kan Groningen de borst nat maken. Benieuwd hoe Groningen de februari-maand door komt, grote kans dat we een echt (6-punten)duel voor Europees voetbal gaan krijgen op 15 maart
Denk eerder dat die Sansoni nachtmerrie's over zal houden van Berg en Powell.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:50 schreef DenFranscheSlag het volgende:
Sansoni deed het niet slecht en dat zal zaterdag weer zo zijn: Berg en die Powel zullen er nachtmerries aan overhouden.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:21 schreef Prosac het volgende:
de 2 die Bossen krijgt in de VI, is dat een alltime low?
quote:Vitesse heeft de laatste jaren een uitstekende thuisbalans tegen FC Groningen, de tegenstander van zaterdag. De ploeg uit Arnhem verloor slechts één van de laatste veertien thuisduels tegen de noorderlingen. De overige wedstrijden eindigden in zeven zeges en zes gelijke spelen.
ik ben overtuigd.quote:Liefst vier ploegen maakten dit seizoen in uitwedstrijden tot nu toe meer doelpunten dan voor eigen publiek: NAC Breda (12-17), FC Groningen (18-21), FC Twente (17-18) en Vitesse (14-16).
quote:Jans: "Naar Arnhem voor de winst"
Trainer Ron Jans zag in de afgelopen week drie van de acht geblesseerde spelers terugkeren uit de ziekenboeg. Koen van de Laak en Tim Matavz keren zodoende morgenavond in Arnhem terug bij de selectie die het zal opnemen tegen Vitesse. Ook Jeroen Veldmate is weer fit, maar hij zit net als Martijn van der Laan en Rogier Krohne op de tribune.
Naast de langdurig geblesseerden Marnix Kolder (lies) en Paul Matthijs (enkel) kan Luciano nog altijd niet meespelen door zijn pinkblessure. Evgeniy Levchenko werkt aan het herstel van een zweepslag in zijn kuit. Ondrej Svejdik is het dichtst bij een terugkeer in de selectie. De Tsjechische centrale veredediger heeft groen licht om na zijn onderarmbreuk weer voluit te kunnen trainen.
Trainer Ron Jans blikte vrijdag na de training vooruit op het duel met Vitesse: "Zij zullen na de 7-0 nederlaag tegen Heerenveen extra gebrand zijn op een goed resultaat. Maar als ze in de wedstrijd een tegenslag te verwerken krijgen, zullen ze het mogelijk toch weer lastig krijgen. Als we niet verliezen van Vitesse doen we hele goede zaken met het oog op een plaats bij de eerste negen. Maar we gaan uiteraard naar Arnhem voor de winst."
Godver, wat heeft Jans toch met Fledderus?quote:FC Groningen ongewijzigd tegen Vitesse
GRONINGEN - Het ziet ernaar uit dat FC Groningen zaterdag in de wedstrijd tegen Vitesse met dezelfde elf begint als in de vorige wedstrijd tegen Roda JC. Levchenko, Svejdik, Da Silva, Matthijs en Kolder zijn nog steeds geblesseerd.
De vermoedelijke opstelling:
Van Loo in de goal. Achterin spelen Hiariej, Sankoh, Kruiswijk, Stenman. Het middenveld bestaat uit Meerdink, Holla, Lovre, Fledderus. De spitsen zijn Berg en Nijland.
Voorlopig nog niet, verwacht ik. Jans zei onlangs op Radio Noord dat Cahais van de vier nieuwelingen nog het verst van speelminuten af zit. Vanwege de taalproblemen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:29 schreef Elvislives het volgende:
Wanneer krijgt Cahais speeltijd? Lijkt me toch wel cool om hem in actie te zien
Ik dacht dat Groningen de winter transferperiode makkelijk kon opvangen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:58 schreef Prosac het volgende:
Goodbye, top 5, hello top 9.
wat een instelling weer, deed weer verdacht denken aan Roda JC uit. Met als verschil dat geen enkele goal eigenlijk een kans was, de meeste mogelijkheden waren nog voor Groningen, maar verder..
Hele week trainen op spelhervattingen, want dat ging dus ALWEER mis.
Even een lesje MIDDENVELD aanbieden aan de heren...
Met de instelling die ze nu hadden, had het geen zak uitgemaakt of Nevland, Rasmus en $$ilva mee hadden gedaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:03 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Groningen de winter transferperiode makkelijk kon opvangen?
Nou ja, hopen dat het dan maar goed zit.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:14 schreef Prosac het volgende:
hij wou er weer in, maar Jans liet dat niet toe.
De transfers hebben bij Groningen de angel eruit getrokken.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:10 schreef Prosac het volgende:
[..]
Met de instelling die ze nu hadden, had het geen zak uitgemaakt of Nevland, Rasmus en $$ilva mee hadden gedaan.
quote:Ron Jans: “We hebben dit seizoen twee keer gespeeld tegen een ploeg die daarvoor tegen een dikke zeperd opliep. Van De Graafschap dat met 8-1 van Ajax verloren, verloren wij de wedstrijd erna en nu verloren we van Vitesse dat net een 7-0 achter de rug had. Ik denk dat we verdiend verloren hebben. Vooraf hebben erop gewezen dat ze iets recht zetten hadden en wat dat met een ploeg doet. De eerste helft zag je dat ook terug bij Vitesse. Duels en tweede ballen werden vaak gewonnen door Vitesse. Voetballend was er niet veel verschil. We waren weinig creatief en creëerden haast geen kansen. Vitesse was wel effectief. In de tweede helft was de duelkracht beter, maar het voetbal niet. Ik baal ervan dat we niet in staat zijn gebleken van achteruit te voetballen. Het was teveel toevalsvoetbal en dat willen we eigenlijk niet spelen. En zelfs als je een slechte wedstrijd speelt, moet je nog in staat zijn het 1-1 resultaat over de tijd te spelen. Maar ook dat lukte niet. In de eerste helft was het mentaal niet goed en voetballend de hele wedstrijd niet goed. Het resultaat is een dikke teleurstelling.”
FC Groningen
Dan ben je te laat.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef venomsnake het volgende:
Maar ik denk dat je hier pas wat zinnigs over kan zeggen na een wedstrijd of 5.
quote:Op zondag 10 februari 2008 10:36 schreef SCH het volgende:
Ook gisteren lag het zeker weer aan Bossen?
absoluut, weg met Bossen!quote:Op zondag 10 februari 2008 10:36 schreef SCH het volgende:
Ook gisteren lag het zeker weer aan Bossen?
Duidelijk dat mensen die de wedstrijd bij hebben gewoond een goed oordeel kunnen vellen over de scheids.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:52 schreef The_Verve het volgende:
Een parodie op een voetbalwedstrijd. Niet alleen de wedstrijd zelf, maar de gehele entourage. Achteraf heb je ook totaal niet het gevoel naar een voetbalwedstrijd te zijn geweest. Maar goed, het dak open zetten zal wel teveel geld kosten. Voordeel is dat ze die kachels dan voortaan ook uit zouden moeten laten.
De wedstrijd was dramatisch, de scheids was dramatisch (niet partijdig overigens) en Fledderus was nog een paar gradaties slechter dan dramatisch! Dat Metaj uitvalt is gewoon het noodlot, moet je Fledderus maar niet laten spelen, nu speelt Fledder volgende wedstrijd weer.
Ja, nooit te beroerd om broeders in nood te helpenquote:Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef venomsnake het volgende:
Ach, wij helpen ploegen er toch altijd weer bovenop.
5-2.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:00 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kutpot, AZ maar slachten komende week.
Ik bedoel als zelfs NEC in eigen huis met 5-1 van ze kan winnen, stelt het weinig voor natuurlijk.
Ach, toeval.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:00 schreef Lippie85 het volgende:
En Groningen doet het dit seizoen erg slecht tegen ploegen die net een ruime nederlaag hebben geleden.
De voortekenen zijn dus eigenlijk slecht.
quote:10-02 - Gisteren heeft Koen 10 minuten meegespeeld in de uitwedstrijd tegen Vitesse. Na de wedstrijd voelde Koen meteen weer een druk op zijn hoofd en heeft hij sindsdien weer last van zeurende hoofdpijn.
Koen heeft besloten om weer volledig rust te gaan nemen en pas weer te beginnen met trainen als hij helemaal geen pijn meer voelt. Dit is natuurlijk een grote teleurstelling voor Koen en hij hoopt dat het niet al te lang gaat duren.
Wat een fucking dooddoener is dat toch steeds.. het gebeurt altijd? Wanneer precies was dat in dit seizoen?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef venomsnake het volgende:
Ach, wij helpen ploegen er toch altijd weer bovenop.
de Graafschap, NEC om maar wat te noemen.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:25 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Wat een fucking dooddoener is dat toch steeds.. het gebeurt altijd? Wanneer precies was dat in dit seizoen?
Jeetje, die heeft een enorme klap gehad toen zeg. Dit speelt als maanden en nog steeds is het niet goed.quote:
NEC heeft juist na de winst tegen ons een slechte serie neergezet en de wedstrijd tegen de Graafschap was aan het begin van het seizoen. Dat waren incidenten.. niks meer en niks minder.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
de Graafschap, NEC om maar wat te noemen.
Onzin, Dolledingo. Het is een feit en niets minder dan een feit dat slechte reeksen meestal doorbroken worden door een thuiswedstrijd tegen Groningen. Always have, always will. Nou niet van dat kop-in-het-zand-stekerige.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:23 schreef dolledingo het volgende:
[..]
NEC heeft juist na de winst tegen ons een slechte serie neergezet en de wedstrijd tegen de Graafschap was aan het begin van het seizoen. Dat waren incidenten.. niks meer en niks minder.
Volgens mij heeft elke club wel een groep supporters die elke keer weer roepen dat hun club het medicijn is voor slecht presterende clubs, om zichzelf maar in te dekken. Statistisch gezien klopt er (vaak) helemaal geen biet van..
Zo, nu het ''grote'' AZ nog..quote:Belgen beslissen thuisduel met Jong AZ
Jong FC Groningen heeft maandagmiddag op Corpus den Hoorn met 2-0 gewonnen van Jong AZ.
Philippe Janssens opende de score, waarna Sepp De Roover de eindstand op 2-0 bepaalde. FC Groningen speelt komende maandag opnieuw thuis. Dan is Vitesse de tegenstander.
Daar wordt 13 april wel op gepaste wijze afscheid van genomen..quote:Op maandag 11 februari 2008 21:18 schreef Grunner het volgende:
Silva komt, verstandig dat hij blijkbaar is, niet naar Groningen.
Wel een beetje laf. Een beetje gaan staken om een transfer af te dwingen, maar niet je vroegere supporters onder ogen durfen komen.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:18 schreef Grunner het volgende:
Silva komt, verstandig dat hij blijkbaar is, niet naar Groningen.
Voor Nevland klap ik m'n handen stuk, voor Lindgren ook wel een beetje en van Silva nemen we op 13 april afscheid.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:18 schreef Grunner het volgende:
Zondag voor de wedstrijd tegen AZ zullen (waarschijnlijk?) Nevland en Lindgren afscheid gaan nemen in de Euroborg. Silva komt, verstandig dat hij blijkbaar is, niet naar Groningen. Ik ben erg benieuwd hoe de sfeer tijdens die minuten is. De één zal klappen, de ander zal fluiten of schelden en de ander doet helemaal niets.
quote:Op maandag 11 februari 2008 21:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar wordt 13 april wel op gepaste wijze afscheid van genomen..
[Centraal] FC Groningen #55 : Trots Van Het Noorden!quote:Kruiswijk: Kruistocht in Brussel
GRONINGEN - Met pijn in het hart verruilt Arnold Kruiswijk na dit seizoen FC Groningen voor Anderlecht. Maar voordat het zover is, wil de centrale verdediger zijn periode bij de 'Trots van het Noorden' met een positief gevoel afsluiten. Ondanks dat hij met zijn club de laatste wedstrijden veel punten heeft gemorst, ziet de 23-jarige Groninger de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. "Het belangrijkste is dat we Europees voetbal halen."
Na ruim elf jaar als speler aan FC Groningen verbonden te zijn geweest, besloot Kruiswijk onlangs definitief voor een nieuwe uitdaging te kiezen. Hoewel ook een aantal laagvliegers uit grote voetballanden als Spanje, Italië en Duitsland interesse toonde, zette hij zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Anderlecht, de huidige nummer vijf in de Belgische Eerste Klasse. "Ik ga ervan uit dat die klassering een incident is. Anderlecht blijft een topclub met historie. Ik heb bewust niet tot de zomer gewacht met het vinden van een nieuwe club. Nu ik een keuze heb gemaakt, kan ik me volledig op FC Groningen blijven concentreren", aldus de oud-jeugdinternational, die binnenkort wel een opfriscursus Frans zal volgen om zich overal in Brussel goed verstaanbaar te kunnen maken.
Met zijn overstap naar Anderlecht treedt Kruiswijk, al jarenlang een vertrouwd gezicht in de basis van FC Groningen, in de voetsporen van een aantal illustere landgenoten. Onder anderen Rob Rensenbrink, Arie Haan, Graeme Rutjes, John Bosman en provinciegenoot Jan Mulder droegen in het verleden het paarswitte shirt. "Toen ik ter kennismaking bij Anderlecht was, viel mij op dat ze de Nederlanders nog niet zijn vergeten", zegt Kruiswijk, die het niveau van de Belgische competitie redelijk vergelijkbaar vindt met de eredivisie. "In België gaat het er iets fysieker aan toe. Maar voor de rest zal ik het moeten ondervinden."
Na een heel goede eerste competitiehelft dreigt zijn huidige werkgever FC Groningen, die de zesde plaats in de eredivisie bezet, weg te zakken op de ranglijst. "De transferperiode, waarin Erik Nevland, Rasmus Lindgren en Bruno Silva zijn vertrokken, is heel vervelend voor ons geweest. Er zijn goede spelers voor teruggekomen, maar we hebben tijd nodig om aan elkaar te wennen. Dat is lastig midden in het seizoen."
Afgelopen weekeinde tegen Vitesse verspeelde FC Groningen (2-1 verlies, red.) opnieuw dure punten. "Twee punten uit de laatste drie wedstrijden is te weinig. Onze doelstelling is om bij de eerste negen te eindigen, maar een plaats bij de beste vijf klinkt veel mooier. Dat laatste is zeker mogelijk, want alles staat dicht bij elkaar. Maar het is duidelijk dat we een goede laatste serie moeten neerzetten. Ik wil mijn periode bij FC Groningen hoe dan ook goed afsluiten."
Na de transfers van Nevland en Lindgren en de blessures van Paul Matthijs en Evgeniy Levchenko is Kruiswijk gepromoveerd tot aanvoerder. Veel succes heeft dat dus nog niet opgeleverd. "Misschien moet ik die band maar weer inleveren. Ik kijk het nog een paar wedstrijden aan...", grapt de noorderling, die een sterk en stabiel seizoen doormaakt.
In de eigen Euroborg moet hij zondag proberen de weinig trefzekere spitsen van AZ uit te schakelen. Kruiswijk: "Zeker thuis gaan we voor de winst. AZ maakt een heel moeilijke periode door. We moeten ervoor zorgen dat ze niet tegen FC Groningen de negatieve spiraal doorbreken."
Televaag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |