Ik zal als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik nog wat op mijn PC heb staan...quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:06 schreef venomsnake het volgende:
Verder als iemand een mooie foto heeft en hij wil daar een gedeelte van in de OP zien dan moet je hem plaatsen..
Mooie foto..quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:14 schreef Grunner het volgende:
[..]
Deze? Maar niet ten koste van anderen hoor.
[ afbeelding ]
klikbaar
Maar ik ben er niet zeker van of Meerdink altijd op een basisplaats kan rekenen. VD Laak deed het ook prima op die plek namelijk..quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:37 schreef Grulez het volgende:
Martijn Meerdink lijkt me wel wat. International en een jongen met persoonlijkheid, uitstraling en charisma.
psst het was niet helemaal serieus hequote:Op woensdag 6 februari 2008 15:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar ik ben er niet zeker van of Meerdink altijd op een basisplaats kan rekenen. VD Laak deed het ook prima op die plek namelijk..
quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:43 schreef Grulez het volgende:
[..]
psst het was niet helemaal serieus he![]()
quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:41 schreef venomsnake het volgende:
Als je Berg live wilt zien:
sop://broker1.sopcast.com:3912/43222
Doet het perfect, net begonnen.
En binnenkort van Nederland, krijg jij een biertje van mequote:Op woensdag 6 februari 2008 14:11 schreef Prosac het volgende:
@SCH, jullie zijn Kampioen van het Noorden, nu weer in je mand.
hou ik je aan!quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:58 schreef SCH het volgende:
[..]
En binnenkort van Nederland, krijg jij een biertje van me
Interview is hier te lezen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:56 schreef The_Verve het volgende:
Stond vandaag een mega-interview met Nijland in de VI. Best vermakelijk.
Moet er altijd wel om lachen. Dat sommige mensen daadwerkelijk achter de PC gaan zitten lezen i.p.v. even een Voetbal International te kopen.quote:
Wilfred Genee heeft het interviewen sowieso aardig in de vingers.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:56 schreef The_Verve het volgende:
Stond vandaag een mega-interview met Nijland in de VI. Best vermakelijk.
Ach ja, ik dacht ik post het even voor de mensen die geen VI hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:51 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Moet er altijd wel om lachen. Dat sommige mensen daadwerkelijk achter de PC gaan zitten lezen i.p.v. even een Voetbal International te kopen.
quote:Metaj scoort voor Beloften; debuut Berg
Shkodran Metaj scoorde vanmiddag in Lisse voor het winnende Nederlandse Beloftenelftal tegen Jong Denemarken. Leonard Nienhuis en Mart Dijkstra speelden in Turkije een helft voor Oranje onder-18 dat gelijkspeelde. Marcus Berg maakte vanavond in Turkije zijn debuut voor Zweden.
Het Nederlands Beloftenelftal won in Lisse een oefenduel met Jong Denemarken: 2-1. Rydell Poepon (Willem II) en Shkodran Metaj (FC Groningen) maakten voor rust de doelpunten voor de ploeg van bondscoach Hans Schrijver. Metaj startte net als Stefan Nijland in de basis. Denemarken bepaalde een minuut voor het einde van de tweede helft de eindstand op 2-1.
Oranje onder-18 speelde in Turkije met 1-1 gelijk tegen de leeftijdsgenoten. Leonard Nienhuis en Mart Dijkstra van FC Groningen A1 speelde beiden de eerste helft, die in 1-0 voor de Turken eindigde. Na de pauze maakte AZ'er Alberg de gelijkmaker. Bondscoach Koevermans was trots op zijn ploeg.
Marcus Berg maakte vanavond zijn debuut in het A-elftal van Zweden in oefeninterland tegen Turkije en speelde de gehele wedstrijd. In Istanbul behoorde zijn oud-ploeggenoot Rasmus Lindgren - in een wedstrijd die doelpuntloos eindigde - niet tot de selectie. Overigens startte Erik Nevland in een uitduel met Noorwegen in Wales voor het eerst in de basis van het Noorse nationale elftal.
Bron: FC Groningen
Goed werk.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:42 schreef venomsnake het volgende:
Zeg, ik heb vanmorgen eens wat aan de OP zitten knutselen.. Vinden jullie het wat?![]()
Aan en opmerkingen, verbeteringen etc ect.. Ik hoor het graag,
quote:Op donderdag 7 februari 2008 13:18 schreef S-Two het volgende:
Het lijkt alleen alsof ze allemaal één of andere Duitse meneer ten tijde van de Tweede Wereldoorlog vereren in de Euroborg. Verder toffe OP venom!
Ik ben niet onder de indruk na het zien van die wedstrijd tegen heerenveen!quote:Op donderdag 7 februari 2008 14:17 schreef DenFranscheSlag het volgende:
Jullie gaan eraan zaterdag, kansloos
Als jullie me zoeken, ik zit achter de bank te rillen van angst.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:50 schreef DenFranscheSlag het volgende:
Sansoni deed het niet slecht en dat zal zaterdag weer zo zijn: Berg en die Powel zullen er nachtmerries aan overhouden.
En terecht natuurlijkquote:Op donderdag 7 februari 2008 16:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als jullie me zoeken, ik zit achter de bank te rillen van angst.
Ik verwacht van wel.quote:Op donderdag 7 februari 2008 16:27 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk
Vitesse weet goede en slechte wedstrijden uitstekend af te wisselen, wat dat betreft kan Groningen de borst nat maken. Benieuwd hoe Groningen de februari-maand door komt, grote kans dat we een echt (6-punten)duel voor Europees voetbal gaan krijgen op 15 maart
Denk eerder dat die Sansoni nachtmerrie's over zal houden van Berg en Powell.quote:Op donderdag 7 februari 2008 15:50 schreef DenFranscheSlag het volgende:
Sansoni deed het niet slecht en dat zal zaterdag weer zo zijn: Berg en die Powel zullen er nachtmerries aan overhouden.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:21 schreef Prosac het volgende:
de 2 die Bossen krijgt in de VI, is dat een alltime low?
quote:Vitesse heeft de laatste jaren een uitstekende thuisbalans tegen FC Groningen, de tegenstander van zaterdag. De ploeg uit Arnhem verloor slechts één van de laatste veertien thuisduels tegen de noorderlingen. De overige wedstrijden eindigden in zeven zeges en zes gelijke spelen.
ik ben overtuigd.quote:Liefst vier ploegen maakten dit seizoen in uitwedstrijden tot nu toe meer doelpunten dan voor eigen publiek: NAC Breda (12-17), FC Groningen (18-21), FC Twente (17-18) en Vitesse (14-16).
quote:Jans: "Naar Arnhem voor de winst"
Trainer Ron Jans zag in de afgelopen week drie van de acht geblesseerde spelers terugkeren uit de ziekenboeg. Koen van de Laak en Tim Matavz keren zodoende morgenavond in Arnhem terug bij de selectie die het zal opnemen tegen Vitesse. Ook Jeroen Veldmate is weer fit, maar hij zit net als Martijn van der Laan en Rogier Krohne op de tribune.
Naast de langdurig geblesseerden Marnix Kolder (lies) en Paul Matthijs (enkel) kan Luciano nog altijd niet meespelen door zijn pinkblessure. Evgeniy Levchenko werkt aan het herstel van een zweepslag in zijn kuit. Ondrej Svejdik is het dichtst bij een terugkeer in de selectie. De Tsjechische centrale veredediger heeft groen licht om na zijn onderarmbreuk weer voluit te kunnen trainen.
Trainer Ron Jans blikte vrijdag na de training vooruit op het duel met Vitesse: "Zij zullen na de 7-0 nederlaag tegen Heerenveen extra gebrand zijn op een goed resultaat. Maar als ze in de wedstrijd een tegenslag te verwerken krijgen, zullen ze het mogelijk toch weer lastig krijgen. Als we niet verliezen van Vitesse doen we hele goede zaken met het oog op een plaats bij de eerste negen. Maar we gaan uiteraard naar Arnhem voor de winst."
Godver, wat heeft Jans toch met Fledderus?quote:FC Groningen ongewijzigd tegen Vitesse
GRONINGEN - Het ziet ernaar uit dat FC Groningen zaterdag in de wedstrijd tegen Vitesse met dezelfde elf begint als in de vorige wedstrijd tegen Roda JC. Levchenko, Svejdik, Da Silva, Matthijs en Kolder zijn nog steeds geblesseerd.
De vermoedelijke opstelling:
Van Loo in de goal. Achterin spelen Hiariej, Sankoh, Kruiswijk, Stenman. Het middenveld bestaat uit Meerdink, Holla, Lovre, Fledderus. De spitsen zijn Berg en Nijland.
Voorlopig nog niet, verwacht ik. Jans zei onlangs op Radio Noord dat Cahais van de vier nieuwelingen nog het verst van speelminuten af zit. Vanwege de taalproblemen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:29 schreef Elvislives het volgende:
Wanneer krijgt Cahais speeltijd? Lijkt me toch wel cool om hem in actie te zien
Ik dacht dat Groningen de winter transferperiode makkelijk kon opvangen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:58 schreef Prosac het volgende:
Goodbye, top 5, hello top 9.
wat een instelling weer, deed weer verdacht denken aan Roda JC uit. Met als verschil dat geen enkele goal eigenlijk een kans was, de meeste mogelijkheden waren nog voor Groningen, maar verder..
Hele week trainen op spelhervattingen, want dat ging dus ALWEER mis.
Even een lesje MIDDENVELD aanbieden aan de heren...
Met de instelling die ze nu hadden, had het geen zak uitgemaakt of Nevland, Rasmus en $$ilva mee hadden gedaan.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:03 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Groningen de winter transferperiode makkelijk kon opvangen?
Nou ja, hopen dat het dan maar goed zit.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:14 schreef Prosac het volgende:
hij wou er weer in, maar Jans liet dat niet toe.
De transfers hebben bij Groningen de angel eruit getrokken.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:10 schreef Prosac het volgende:
[..]
Met de instelling die ze nu hadden, had het geen zak uitgemaakt of Nevland, Rasmus en $$ilva mee hadden gedaan.
quote:Ron Jans: “We hebben dit seizoen twee keer gespeeld tegen een ploeg die daarvoor tegen een dikke zeperd opliep. Van De Graafschap dat met 8-1 van Ajax verloren, verloren wij de wedstrijd erna en nu verloren we van Vitesse dat net een 7-0 achter de rug had. Ik denk dat we verdiend verloren hebben. Vooraf hebben erop gewezen dat ze iets recht zetten hadden en wat dat met een ploeg doet. De eerste helft zag je dat ook terug bij Vitesse. Duels en tweede ballen werden vaak gewonnen door Vitesse. Voetballend was er niet veel verschil. We waren weinig creatief en creëerden haast geen kansen. Vitesse was wel effectief. In de tweede helft was de duelkracht beter, maar het voetbal niet. Ik baal ervan dat we niet in staat zijn gebleken van achteruit te voetballen. Het was teveel toevalsvoetbal en dat willen we eigenlijk niet spelen. En zelfs als je een slechte wedstrijd speelt, moet je nog in staat zijn het 1-1 resultaat over de tijd te spelen. Maar ook dat lukte niet. In de eerste helft was het mentaal niet goed en voetballend de hele wedstrijd niet goed. Het resultaat is een dikke teleurstelling.”
FC Groningen
Dan ben je te laat.quote:Op zondag 10 februari 2008 00:25 schreef venomsnake het volgende:
Maar ik denk dat je hier pas wat zinnigs over kan zeggen na een wedstrijd of 5.
quote:Op zondag 10 februari 2008 10:36 schreef SCH het volgende:
Ook gisteren lag het zeker weer aan Bossen?
absoluut, weg met Bossen!quote:Op zondag 10 februari 2008 10:36 schreef SCH het volgende:
Ook gisteren lag het zeker weer aan Bossen?
Duidelijk dat mensen die de wedstrijd bij hebben gewoond een goed oordeel kunnen vellen over de scheids.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:52 schreef The_Verve het volgende:
Een parodie op een voetbalwedstrijd. Niet alleen de wedstrijd zelf, maar de gehele entourage. Achteraf heb je ook totaal niet het gevoel naar een voetbalwedstrijd te zijn geweest. Maar goed, het dak open zetten zal wel teveel geld kosten. Voordeel is dat ze die kachels dan voortaan ook uit zouden moeten laten.
De wedstrijd was dramatisch, de scheids was dramatisch (niet partijdig overigens) en Fledderus was nog een paar gradaties slechter dan dramatisch! Dat Metaj uitvalt is gewoon het noodlot, moet je Fledderus maar niet laten spelen, nu speelt Fledder volgende wedstrijd weer.
Ja, nooit te beroerd om broeders in nood te helpenquote:Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef venomsnake het volgende:
Ach, wij helpen ploegen er toch altijd weer bovenop.
5-2.quote:Op zondag 10 februari 2008 16:00 schreef Bullet-tooth het volgende:
Kutpot, AZ maar slachten komende week.
Ik bedoel als zelfs NEC in eigen huis met 5-1 van ze kan winnen, stelt het weinig voor natuurlijk.
Ach, toeval.quote:Op zondag 10 februari 2008 18:00 schreef Lippie85 het volgende:
En Groningen doet het dit seizoen erg slecht tegen ploegen die net een ruime nederlaag hebben geleden.
De voortekenen zijn dus eigenlijk slecht.
quote:10-02 - Gisteren heeft Koen 10 minuten meegespeeld in de uitwedstrijd tegen Vitesse. Na de wedstrijd voelde Koen meteen weer een druk op zijn hoofd en heeft hij sindsdien weer last van zeurende hoofdpijn.
Koen heeft besloten om weer volledig rust te gaan nemen en pas weer te beginnen met trainen als hij helemaal geen pijn meer voelt. Dit is natuurlijk een grote teleurstelling voor Koen en hij hoopt dat het niet al te lang gaat duren.
Wat een fucking dooddoener is dat toch steeds.. het gebeurt altijd? Wanneer precies was dat in dit seizoen?quote:Op zondag 10 februari 2008 16:49 schreef venomsnake het volgende:
Ach, wij helpen ploegen er toch altijd weer bovenop.
de Graafschap, NEC om maar wat te noemen.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:25 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Wat een fucking dooddoener is dat toch steeds.. het gebeurt altijd? Wanneer precies was dat in dit seizoen?
Jeetje, die heeft een enorme klap gehad toen zeg. Dit speelt als maanden en nog steeds is het niet goed.quote:
NEC heeft juist na de winst tegen ons een slechte serie neergezet en de wedstrijd tegen de Graafschap was aan het begin van het seizoen. Dat waren incidenten.. niks meer en niks minder.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:26 schreef Prosac het volgende:
[..]
de Graafschap, NEC om maar wat te noemen.
Onzin, Dolledingo. Het is een feit en niets minder dan een feit dat slechte reeksen meestal doorbroken worden door een thuiswedstrijd tegen Groningen. Always have, always will. Nou niet van dat kop-in-het-zand-stekerige.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:23 schreef dolledingo het volgende:
[..]
NEC heeft juist na de winst tegen ons een slechte serie neergezet en de wedstrijd tegen de Graafschap was aan het begin van het seizoen. Dat waren incidenten.. niks meer en niks minder.
Volgens mij heeft elke club wel een groep supporters die elke keer weer roepen dat hun club het medicijn is voor slecht presterende clubs, om zichzelf maar in te dekken. Statistisch gezien klopt er (vaak) helemaal geen biet van..
Zo, nu het ''grote'' AZ nog..quote:Belgen beslissen thuisduel met Jong AZ
Jong FC Groningen heeft maandagmiddag op Corpus den Hoorn met 2-0 gewonnen van Jong AZ.
Philippe Janssens opende de score, waarna Sepp De Roover de eindstand op 2-0 bepaalde. FC Groningen speelt komende maandag opnieuw thuis. Dan is Vitesse de tegenstander.
Daar wordt 13 april wel op gepaste wijze afscheid van genomen..quote:Op maandag 11 februari 2008 21:18 schreef Grunner het volgende:
Silva komt, verstandig dat hij blijkbaar is, niet naar Groningen.
Wel een beetje laf. Een beetje gaan staken om een transfer af te dwingen, maar niet je vroegere supporters onder ogen durfen komen.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:18 schreef Grunner het volgende:
Silva komt, verstandig dat hij blijkbaar is, niet naar Groningen.
Voor Nevland klap ik m'n handen stuk, voor Lindgren ook wel een beetje en van Silva nemen we op 13 april afscheid.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:18 schreef Grunner het volgende:
Zondag voor de wedstrijd tegen AZ zullen (waarschijnlijk?) Nevland en Lindgren afscheid gaan nemen in de Euroborg. Silva komt, verstandig dat hij blijkbaar is, niet naar Groningen. Ik ben erg benieuwd hoe de sfeer tijdens die minuten is. De één zal klappen, de ander zal fluiten of schelden en de ander doet helemaal niets.
quote:Op maandag 11 februari 2008 21:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Daar wordt 13 april wel op gepaste wijze afscheid van genomen..
[Centraal] FC Groningen #55 : Trots Van Het Noorden!quote:Kruiswijk: Kruistocht in Brussel
GRONINGEN - Met pijn in het hart verruilt Arnold Kruiswijk na dit seizoen FC Groningen voor Anderlecht. Maar voordat het zover is, wil de centrale verdediger zijn periode bij de 'Trots van het Noorden' met een positief gevoel afsluiten. Ondanks dat hij met zijn club de laatste wedstrijden veel punten heeft gemorst, ziet de 23-jarige Groninger de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. "Het belangrijkste is dat we Europees voetbal halen."
Na ruim elf jaar als speler aan FC Groningen verbonden te zijn geweest, besloot Kruiswijk onlangs definitief voor een nieuwe uitdaging te kiezen. Hoewel ook een aantal laagvliegers uit grote voetballanden als Spanje, Italië en Duitsland interesse toonde, zette hij zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Anderlecht, de huidige nummer vijf in de Belgische Eerste Klasse. "Ik ga ervan uit dat die klassering een incident is. Anderlecht blijft een topclub met historie. Ik heb bewust niet tot de zomer gewacht met het vinden van een nieuwe club. Nu ik een keuze heb gemaakt, kan ik me volledig op FC Groningen blijven concentreren", aldus de oud-jeugdinternational, die binnenkort wel een opfriscursus Frans zal volgen om zich overal in Brussel goed verstaanbaar te kunnen maken.
Met zijn overstap naar Anderlecht treedt Kruiswijk, al jarenlang een vertrouwd gezicht in de basis van FC Groningen, in de voetsporen van een aantal illustere landgenoten. Onder anderen Rob Rensenbrink, Arie Haan, Graeme Rutjes, John Bosman en provinciegenoot Jan Mulder droegen in het verleden het paarswitte shirt. "Toen ik ter kennismaking bij Anderlecht was, viel mij op dat ze de Nederlanders nog niet zijn vergeten", zegt Kruiswijk, die het niveau van de Belgische competitie redelijk vergelijkbaar vindt met de eredivisie. "In België gaat het er iets fysieker aan toe. Maar voor de rest zal ik het moeten ondervinden."
Na een heel goede eerste competitiehelft dreigt zijn huidige werkgever FC Groningen, die de zesde plaats in de eredivisie bezet, weg te zakken op de ranglijst. "De transferperiode, waarin Erik Nevland, Rasmus Lindgren en Bruno Silva zijn vertrokken, is heel vervelend voor ons geweest. Er zijn goede spelers voor teruggekomen, maar we hebben tijd nodig om aan elkaar te wennen. Dat is lastig midden in het seizoen."
Afgelopen weekeinde tegen Vitesse verspeelde FC Groningen (2-1 verlies, red.) opnieuw dure punten. "Twee punten uit de laatste drie wedstrijden is te weinig. Onze doelstelling is om bij de eerste negen te eindigen, maar een plaats bij de beste vijf klinkt veel mooier. Dat laatste is zeker mogelijk, want alles staat dicht bij elkaar. Maar het is duidelijk dat we een goede laatste serie moeten neerzetten. Ik wil mijn periode bij FC Groningen hoe dan ook goed afsluiten."
Na de transfers van Nevland en Lindgren en de blessures van Paul Matthijs en Evgeniy Levchenko is Kruiswijk gepromoveerd tot aanvoerder. Veel succes heeft dat dus nog niet opgeleverd. "Misschien moet ik die band maar weer inleveren. Ik kijk het nog een paar wedstrijden aan...", grapt de noorderling, die een sterk en stabiel seizoen doormaakt.
In de eigen Euroborg moet hij zondag proberen de weinig trefzekere spitsen van AZ uit te schakelen. Kruiswijk: "Zeker thuis gaan we voor de winst. AZ maakt een heel moeilijke periode door. We moeten ervoor zorgen dat ze niet tegen FC Groningen de negatieve spiraal doorbreken."
Televaag
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |