Dat dus.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:23 schreef bleiblei het volgende:
Gewoon blijven zitten.
Die sukkel die het huis gekocht heeft, heeft een huis + huurder gekocht.
Niets meer niets minder. Alleen je huisbaas is veranderd, dus je moet vanaf nu die andere knakker opbellen over de verwarming die kapot is.
Ja, ik kan sowieso niet even weg.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat dus.
En anders weet ik nog wel een bruggetje hier in de buurt waar je prima onder kunt slapen. Je mag zelfs een gratis doos van me hebben.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:28 schreef BaggerUser het volgende:
kankerkachel
maareh lekker blijven zitten dus
+ een redelijke termijn noemen en daarachter de boodschap dat je anders zelf iemand inschakeld en de kosten inhoudt op de huur.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
Je voelt je onzeker en wilt je zaakjes veilig stellen, maar, jij bent geen partij in de onderhandelingen. De koper heeft van verkoper gekocht, jij hoort bij het huis. Eigenlijk heb jij er niks mee te maken en moet je straks een nieuw rekening nr. krijgen waar jij je oude huur met eventueel de jaarlijkse vastgestelde maximale verhoging op moet storten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:28 schreef timbob het volgende:
[..]
Nou wil ik al een tijdje verhuisen naar utrecht. maar dat gaat pas als ik daar een kamertje heb natuurlijk.
Ik blijf lekker zitten in de kou. Ik zal de huisbaas nog even bellen dat ik niet van plan ben weg te gaan en dat hij mij maar in contact moet brengen met de nieuwe koper / verhuurder.
Dan zal het toch nog wel gecommuniceerd moeten worden lijkt me?quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:34 schreef Garin84 het volgende:
Als het huis is gekocht om zelf in te gaan huren dan mag het contract verbroken worden..
Weet niet precies hoe het zit, maar daar was iets mee
Als het een pand is voor de verhuur (beleggingspand) dan mag je er sowieso niet uitgegooid worden.
Wel blijft de eigenaar verantwoordelijk voor het onderhoud en als dat een nieuwe eigenaar is dan zal hij er voor verantwoordelijk zijn. Dikke kans dat deze nieuwe eigenaar de koop laat ontbinden als hij hierachter komt.
Dat is al lastig. Ik zou niet geneigd zijn de ex-huisbaas te blijven betalen..quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
laten registreren bij de wijkagent, leuk voor bij de rechterquote:Op donderdag 3 januari 2008 16:40 schreef Re het volgende:
ik denk dat er binnen een week een knokploeg voor je deur staatof als je er een keer niet bent al je spullen op straat liggen.
Meerdere keren meegemaakt hier (4 verdiepingen huren behalve die van mij die was koop) alle verhuurders zijn nu weg en de boel is eindelijk verkocht, heeft 2 jaar van ellende gekost met geregeld politie bezoek, 4x wisselen van sloten op een dag etc.
overmaken die huur!quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
ik heb 'm net aan de telefoon gehad. Hij zegt nu dat ik over een maand eruit moet. Dat de nieuwe koper mij er dus niet bij wil hebben.
Hij legt mij woorden in de mond als: jij wilde er toch al uit.
Nou heb ik eens aangegeven dat ik OOIT hier weg wilde, naar utrecht, maar daar heb ik heel duidelijk bij verteld dat ik niet wist wanneer dat was. maand, jaar, 2 jaar.. en dat ik voorlopig wilde blijven wonen.
Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
Hij zou mij volgende maand bellen met het nummer van de nieuwe huurder. En wat die van plan was.
Ook kwam er volgende week een container voor de deur staan die alles uit het huis kwam halen wat niet in mijn kamers staat.
bah.
Ik zei al dat ik er niet zomaar uit wilde, maar hij denkt te weten dat dat wel mag.
Dat had die koper moeten bedenken vóórdat hij het huis+huurder kochtquote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
ik heb 'm net aan de telefoon gehad. Hij zegt nu dat ik over een maand eruit moet. Dat de nieuwe koper mij er dus niet bij wil hebben.
Hij kan wel gaan pesten, dat gebeurt in dit soort situaties heel veel.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat had die koper moeten bedenken vóórdat hij het huis+huurder kocht!
Hij kan je er niet uit zetten btw. Met geen enkele mogelijkheid.
Lijkt me geen goed idee, wie zegt dat huis al daadwerkelijk verkocht is? Heeft de huidige huisbaas mooi een reden om de TS uit het huis te schoppen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:47 schreef buitenbeentje het volgende:
Als je automatisch je huur betaalde (via de bank dus) dat in ieder geval stop zetten. Maar zover was je zelf waarschijnlijk ook al.
ja, dat leek mij ook al...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:52 schreef Burdie het volgende:
Tuurlijk moet je de huur overmaken. Dan ben JIJ in elk geval niet in gebreke gebleven.
WEL overmaken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
Ik hoor verschillende opmerkingen over huur.. wel of niet overmaken...
wel of niet doen?
als ik het wel overmaak, en hij trapt me er echt uit, neem ik aan dat ik het terug kan claimen...
kouwe vingers....
met wie heb jij een huurcontract?quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
als ik het wel overmaak, en hij trapt me er echt uit, neem ik aan dat ik het terug kan claimen...
kouwe vingers....
Wel doen, al kan je er nog niet uitgeschopt worden na 1 maand achterstand.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
kouwe vingers....
Je moet de nieuwe verhuurder bellen en hem vragen waar je de huur moet storten...quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
kouwe vingers....
Sowieso wel betalen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:50 schreef timbob het volgende:
wel of niet doen?
kouwe vingers....
Pas doen als je schriftelijk te horen hebt gekregen van de oude verhuurder wie de nieuwe eigenaar is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je moet de nieuwe verhuurder bellen en hem vragen waar je de huur moet storten...
Nee hoor. In zijn contract staat wie hij moet betalen (de oude huisbaas) en dit blijft geldig tot de nieuwe huisbaas oraal or schriftelijk laat zien dat hij de nieuwe huisbaas is, 'hear-say' van de oude huisbaas is niet geldig, want de nieuwe huisbaas moet z'n toestemming geven (als het ware een nieuw contract/side-note/handtekening - dan wel oraal).quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je moet de nieuwe verhuurder bellen en hem vragen waar je de huur moet storten...
Als jij ook gebruik mag maken van bad, toilet en keuken mogen die ruimtes niet leeggehaald worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
Ook kwam er volgende week een container voor de deur staan die alles uit het huis kwam halen wat niet in mijn kamers staat.
bah.
daar mag ik inderdaad gebruik van maken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Als jij ook gebruik mag maken van bad, toilet en keuken mogen die ruimtes niet leeggehaald worden.
Ah, dat is wel een goede, m'n telefoon kan die gesprekken ook opnemen inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:07 schreef Adfundum het volgende:
Zorg ook dat je een memorecordertje naast je telefoon hebt liggen, neem al je gesprekken met je oude en nieuwe huisbaas op voor de zekerheid. Ziet er naar uit dat ze het vals willen spelen.
En ze moeten nog steeds je verwarming maken!
Zelfs met juridische ondersteuning kunnen mensen nog steeds rare sprongen maken hoor..quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef FatherJack het volgende:
Laat ook de huisbaas (vriendelijk!) weten dat je de situatie bij de wijkagent hebt gemeld en dat je juridische hulp hebt gevraagd en weet wat je rechten zijn. Dan zal hij niet snel overgaan tot gekke dingen en ook de juridische weg op moeten zoeken.
Succes en sterkte!
laten we het verbaal noemenquote:Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef Xith het volgende:
[..]
Nee hoor. In zijn contract staat wie hij moet betalen (de oude huisbaas) en dit blijft geldig tot de nieuwe huisbaas oraal or schriftelijk laat zien dat hij de nieuwe huisbaas is, 'hear-say' van de oude huisbaas is niet geldig, want de nieuwe huisbaas moet z'n toestemming geven (als het ware een nieuw contract/side-note/handtekening - dan wel oraal).
Laat de huisbaas dit maar bewijzen..quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef densmee het volgende:
het kadaster weet wie er eigenaar is van het pand en op deze manier zou je achter de gegevens kunnen komen
deze info is op te vragen als je tenminste serieus bent
Als de huisbaas niet wil melden wie de aankopende partij is: het kadaster ( http://www.kadaster.nl ) geeft tegen betaling alle transacties.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
Nog eentje dan:quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:23 schreef DroogDok het volgende:
Dan ook maar een tvp, ben benieuwd hoe dit afloopt.
Alles adviezen zijn ondertussen wel aan TS gegeven ondertussen.
Dat is inderdaad een goede tip.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef Transcendentaal het volgende:
[..]
Als de huisbaas niet wil melden wie de aankopende partij is: het kadaster ( http://www.kadaster.nl ) geeft tegen betaling alle transacties.
Dat is wel een goede, maar dan zou ik het anders doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nog eentje dan:
Beetje afhankelijk van hoe de verrekening van gas en elektra geregeld is, maar als dit bij de huur inzit zou ik in elk geval rap naar de aldi of de gamma gaan voor een elektrisch kacheltje van 2 tientjes. Het kan namelijk volgens mij nog wel even duren voordat die verwarming gerepareerd is.
Woon je er met meerdere huurders? Zo ja, dan natuurlijk samen stappen ondernemen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:20 schreef timbob het volgende:
Onze kachel was al een tijdje stuk, dus had ik vorige maand de huisbaas gebeld.
Dat dus. Sluit ik mij volkomn bij aan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:23 schreef FatherJack het volgende:
Verkoop breekt geen huur, onbepaalde tijd bestaat slechts in een paar gevallen. Niks aan het handje.
Heeft de koper een huis bedongen zonder huurders, dan zal de huisbaas nog wel even zweten en moeilijk doen, gewoon voor de rechter laten komen, geen probleem, mag hij alles betalen. Enige wat hij kan doen is vervangende woonruimte aanbieden (soortgelijk of beter) of je uitkopen. In iedergeval niks ondertekenen, ook niet onder dwang.
Laat je ook even (gratis) voorlichten bij de rechtswinkel.
Het kan wel persoonlijk een vervelende situatie worden, maar vergeet nooit, hij heeft het zelf veroorzaakt! Hij had je moeten inlichten, dan was je er vast samen uitgekomen.
exact. Huurbaas moet altijd schriftelijk en aangetekend de huur opzeggen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:06 schreef E.T. het volgende:
Officieel weet je nog van niks, je hebt nog niks zwart op wit staan. Gewoon de situatie laten voortduren dus. Huur aan je (oude) huisbaas betalen.. Hem schriftelijk sommeren de kachel te maken binnen redelijke termijn en dat je er anders een installateur bij haalt op zijn kosten.
Bij de wijkagent zijn mondelinge 'dreigementen' melden lijkt me ook wel een goede! Als er dan ineens spullen op je stoep liggen kan de wijkagent alvast ingrijpen en is op de hoogte van wat er gaande is.
ja maar wijn.quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:37 schreef MahirBurekovic het volgende:
Ondertussen zit meneer/mevrouw wel in de kou terwijl 't 's nachts vriest.
Wat zij zegt inderdaad. Veel sterkte timbobquote:Op vrijdag 4 januari 2008 02:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Jemig wat een oetknukkel![]()
Je mag dan in je recht staan, het kon wel eens lastig zijn om het ook daadwerkelijk te krijgen.
Succes!
Nee, de verhuurder is gewoon enorm dom geweest. Hopen dat hij niet te agressief is, domme mensen hebben die neiging nogal eens. Succes er mee, timbob!quote:
Naar beneden is ie vrij. Naar boven mag ie niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef JaJoah het volgende:
tvp
edit:
ik bedenk me net iets:
In hoeverre is de nieuwe verhuurder (mocht hij TS als huurder accepteren en dus gewoon de koop door laten gaan) vrij om de huur aan te passen?
Mijn huis is in de afgelopen jaren al een keer of 3 veranderd van eigenaar, en ik heb nooit een bordje 'te koop' gezien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:55 schreef Atreidez het volgende:
Heb je eigenlijk nooit een bordje op je huis zien staan met "te koop" erop? Misschien is het verkoop verhaal wel gewoon zijn manier om je proberen eruit te krijgen zodat hij het echt kan verkopen
Goeie tip, en neem foto's van van alles en nog wat, heb je meteen bewijsmateriaal. Doe eventueel ook een videootje erbij, spreek duidelijk naam, datum en locatie in.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:22 schreef sanger het volgende:
Een praktische tip. Maak een lijst van je boedel en overhandig deze aan je advocaat. Mocht de huisbaas het huis leeghalen heb je een lijst waarop staat welke jouw eigendommen zijn. Wellicht kun je de lijst ook reeds aan je huurbaas sturen (aangetekend).
Je hebt iig het recht aan je zijde.
als je die gesprekken wilt gaan opnemen, moet je dat van te voren verplicht zeggen geloof ik, het is niet iets wat je zomaar mag doen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 17:12 schreef timbob het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een goede, m'n telefoon kan die gesprekken ook opnemen inderdaad.
Ik fiets wel even bij meneer agent langs. daarna ga ik lekker bowlen.
daar is het vast wel warm.
Dat is dus niet waar. Het conflict ligt er eigenlijk al. Zeker als je schriftelijk te kennen hebt gegeven dat je het er niet mee eens bent. Mocht meneer de huurbaas toch beginnen met slopen dan kan je simpelweg de politie inschakelen. Meneer dient het dan zelfs in de oude staat te herstellen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:21 schreef V.en.A het volgende:
Een huurbaas moet zoveel.
Wat een huurbaas kan doen is bijvoorbeeld beginnen te slopen in de gedeelde keuken en douche. Dat mag niet maar totdat je je gelijk hebt gehaald slopen zijn mannetjes wel door.
Ook jouw inboedel op straat zetten kan en dan juist als je er niet bent. Het mag niet maar tegen de tijd dat jij ziet dat het gebeurd is zijn dezelfde mensen die op grofvuil afkomen er al overheen geraust en ben je dakloos. Dan mag je heel snel redden wat je redden kan en van alles proberen te regelen. Oh ja, je mag tegelijkertijd ook nog eens stappen ondernemen tegen je huurbaas.
Kortom, je staat in je recht, je mag er niet uitgezet worden en achteraf krijg je altijd je gelijk. De vraag is alleen of al die ellende dat waard is.
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:04 schreef Etcetera het volgende:
Lekker danik hoop voor je dat het goed komt
heb weinig toe te voegen aan bovenstaande tips, alleen dit:
[..]
als je die gesprekken wilt gaan opnemen, moet je dat van te voren verplicht zeggen geloof ik, het is niet iets wat je zomaar mag doen.
in zoverre vrij dat alles redelijk en billijk moet zijn..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef JaJoah het volgende:
tvp
edit:
ik bedenk me net iets:
In hoeverre is de nieuwe verhuurder (mocht hij TS als huurder accepteren en dus gewoon de koop door laten gaan) vrij om de huur aan te passen?
Het kadaster loopt over het algemeen een maandje of wat achter met z'n gegevens.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:13 schreef iamredleader het volgende:
Wel even interessant, je kan in het Kadaster tegen een geringe vergoeding kijken wie de eigenaar is van het pand. Tipje?
waarom zou je het dan opnemenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:07 schreef Litso het volgende:
[..]
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:07 schreef Litso het volgende:
[..]
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.
ik heb het zelf hier ook zien gebeuren helaas, inboedel van meisje wat onder mij woonde stond gewoon op straat alles was al weggehaald en er zat een nieuw slot op de deur...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:05 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Het conflict ligt er eigenlijk al. Zeker als je schriftelijk te kennen hebt gegeven dat je het er niet mee eens bent. Mocht meneer de huurbaas toch beginnen met slopen dan kan je simpelweg de politie inschakelen. Meneer dient het dan zelfs in de oude staat te herstellen.
Het al alleen de situatie er niet echt gezellig op maken..
Gelukkig is de zomer al weer in aantocht..
Dan een slotenmaker laten komen en nieuw slot nemen. Huisbaas kunt je dan niets maken. Spullen via RBV claimen bij de huisbaas.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb het zelf hier ook zien gebeuren helaas, inboedel van meisje wat onder mij woonde stond gewoon op straat alles was al weggehaald en er zat een nieuw slot op de deur...
ja duh, alsof ik dat niet weetquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan een slotenmaker laten komen en nieuw slot nemen. Huisbaas kunt je dan niets maken. Spullen via RBV claimen bij de huisbaas.
Ik gok de huisbaas?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja duh, alsof ik dat niet weet... die dag zijn de sloten 4x verwisseld, huisbaas had er weinig mee te maken die "nieuwe" huurder had gewoon een contract... de oude huurder ook maar die was al haar spullen kwijt... wie denk je dat uiteindelijk heeft "verloren"?
het lijkt met dat een 'zich niet misdragende' bestaande huurder toch voor een 'nieuwe' huurder gaat?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja duh, alsof ik dat niet weet... die dag zijn de sloten 4x verwisseld, huisbaas had er weinig mee te maken die "nieuwe" huurder had gewoon een contract... de oude huurder ook maar die was al haar spullen kwijt... wie denk je dat uiteindelijk heeft "verloren"?
alle oude huurders zijn weg en alles is inmiddels verkocht...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:01 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
het lijkt met dat een 'zich niet misdragende' bestaande huurder toch voor een 'nieuwe' huurder gaat?
Erg vervelend voor de nieuwe huurder maar die moet dan maar naar een hotel op kosten van de verhuurder??
Hoe is dat afgelopen?
met oprotpremie? of met blauwe ogen en een geactiveerde rechtsbijstand?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
alle oude huurders zijn weg en alles is inmiddels verkocht...
ik denk met een illusie armer...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:12 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
met oprotpremie? of met blauwe ogen en een geactiveerde rechtsbijstand?
En de aanschafprijs houd je in op de eerstvolgende huurbetalingquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:26 schreef sanger het volgende:
Die zijn niet zo gek duur namelijk. Dan heb je iig warmte om je heen.
Bijvoorbeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En de aanschafprijs houd je in op de eerstvolgende huurbetaling
Volgens mij was die huisbaas een professional in het verwijderen van huurders, die van TS lijkt me minder slim.quote:
Laatste van wat ik hoorde was dat het toegestaan is als 1 van de partijen weet dat het opgenomen wordt. Dit waarschijnlijk om de macht van politie an AIVD binnen de perken te houden; nu zullen ze wel bij de rechter ontheffing moeten vragen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:14 schreef Etcetera het volgende:
waarom zou je het dan opnemenmaar dat wist ik dus niet
![]()
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig. De AIVD zit toch iets in een andere sfeer dan een gewone particulier.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Laatste van wat ik hoorde was dat het toegestaan is als 1 van de partijen weet dat het opgenomen wordt. Dit waarschijnlijk om de macht van politie an AIVD binnen de perken te houden; nu zullen ze wel bij de rechter ontheffing moeten vragen.
http://www.nemop.nl/page/(...)nmtm98dupbd3ncfgilu3quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig. De AIVD zit toch iets in een andere sfeer dan een gewone particulier.
quote:Opnemen van gesprekken
Naast algemene regels over het aftappen van datacommunicatie kent de wet ook speciale regels over het aftappen, afluisteren of opnemen van gesprekken tussen mensen. Met een "gesprek" bedoelt de wet expliciet niet datacommunicatie; daarvoor is immers bovengenoemd artikel 139c al toegevoegd.
Het afluisteren en opnemen van gesprekken van anderen kan op vele manieren. Bekende voorbeelden zijn richtmicrofoons, verborgen dictafoons, keyloggers of het opvangen van elektromagnetische signalen van computerschermen uit de buurt. Om te bepalen of afluisteren of opnemen strafbaar is, richt de wet zich echter vooral op het karakter van het gesprek.
Opnemen van gesprekken in besloten omgeving
Iemand die geen deelnemer is aan een gesprek in een woning, besloten lokaal of erf, mag dit niet opnemen. Hierop staat zes maanden cel of een boete van 16.750 euro (art. 139a lid 1).
Het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer valt hier niet onder, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een hulpmiddel zoals een keylogger of software op de computer in de woning in kwestie (art. 139a lid 2). Het inbreken op een mailserver om zo iemands e-mailconversaties te lezen, valt dus niet onder "opnemen van gesprekken". Het is wel computervredebreuk en aftappen van datacommunicatie.
Heimelijk opnemen van gesprekken
Gesprekken die buiten een woning worden gevoerd, mogen ook niet heimelijk worden opgenomen door een derde (art. 139b lid 1). Wie bijvoorbeeld stiekem in de bus een gesprek van twee andere passagiers opneemt, pleegt dus een strafbaar feit. Maar als het in alle openbaarheid gebeurt, is opnemen van gesprekken geen probleem. Een bedrijf mag dus gesprekken tussen klanten en medewerkers opnemen, wanneer dit bij het begin van het gesprek wordt vermeld.
Ook hier geldt dat het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer hier niet onder valt (art. 139b lid 2). Het gaat wederom om zaken als afluisteren van een gesprek met een parabolische richtmicrofoon of het stiekem installeren van een opname-apparaat bij de deelnemers.
Opnemen van eigen gesprekken
De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).
Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.
Wat hij zegt.. Denk vooral in oplossingen en ga niet gelijk kwaad worden..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
--- knip ---
En dat kun jij zo inschatten? Het is oh zo makkelijk oordelen van veraf dat hij in zijn recht staat, maar het gaat om hem en niet om jou. Zijn spullen kunnen op straat terecht komen. En daar staat ie dan met zijn juridische gelijk en dat loveli op het FOK!forum de huisbaas minder slim over vond komen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens mij was die huisbaas een professional in het verwijderen van huurders, die van TS lijkt me minder slim.
STOM STOM STOM ! ! ! !quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
anders lees jij eerst even het topic voordat je zoiets roept! Is allang gezegd, alles wat je zegt..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!
Nooit stoppen met huur betalen, sukkel!
Btw wie betaalt de electriciteit? Als het all-in is zou ik even een 2KW luchtgekoelde kortsluiting aka straalkachel aanschaffen.
Lezen is niet Uw sterkste kant??quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!
Nooit stoppen met huur betalen, sukkel!
Btw wie betaalt de electriciteit? Als het all-in is zou ik even een 2KW luchtgekoelde kortsluiting aka straalkachel aanschaffen.
quote:tvp
De verhuurder heeft nooit een opzegtermijn, omdat het geen doel heeft. Wordt dus ook gezien als nietig, oftewel alsware het niet in staat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef timbob het volgende:
net met m'n moeder gebeld.
Het huurcontract geeft aan dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand, maar geeft niets aan over zijn evt opzegtermijn.
tevens staat er dat ik mijn kamer huur en gebruik mag maken van de keuken, gang, douche en opbergruimtes. dus de boel leeghalen lijkt me niet handig van hem...
ga nu naar de rechtswinkel.
Die heeft hij niet echtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef timbob het volgende:
net met m'n moeder gebeld.
Het huurcontract geeft aan dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand, maar geeft niets aan over zijn evt opzegtermijn.
Laat ook even weten wat daar uit is gekomenquote:tevens staat er dat ik mijn kamer huur en gebruik mag maken van de keuken, gang, douche en opbergruimtes. dus de boel leeghalen lijkt me niet handig van hem...
ga nu naar de rechtswinkel.
Kleine voorspelling: Je staat volledig in je recht, huisbaas mag je er niet uitzetten, loop verbreekt geen huur. Probeer behalve dat antwoord tips te krijgen wat jij nu het beste kunt doen, zoals aangetekende brief aan nieuwe huisbaas sturen waarin je de situatie uitlegt.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Die heeft hij niet echt
[..]
Laat ook even weten wat daar uit is gekomen
Zolang de huurder niet weet wie dat is gaat dat lastig. Buiten dat zou ik dat op zijn minst op papier willen hebben voordat ik contact opneem met iemand.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Kleine voorspelling: Je staat volledig in je recht, huisbaas mag je er niet uitzetten, loop verbreekt geen huur. Probeer behalve dat antwoord tips te krijgen wat jij nu het beste kunt doen, zoals aangetekende brief aan nieuwe huisbaas sturen waarin je de situatie uitlegt.
quote:
ja, dat had ik ook nog gevraagd. maar ze zeiden dat dat geen nut had. Mocht hij grof worden beïndig ik het gesprek en stuur ik een brief.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:23 schreef esjuh het volgende:
Ik zou het gesprek ook even opnemen voor het geval hij grof wordt!
ja, das mijn redding, en mijn zwakte.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:26 schreef Etcetera het volgende:
[..]![]()
knap dat je je humor nog hebt na dit gedonder
Ik zou beginnen met eerst een gewoon gesprek. Om gelijk met dit soort zaken te komen kan in mijn ogen eerder averechts gaan werken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:23 schreef esjuh het volgende:
Ik zou het gesprek ook even opnemen voor het geval hij grof wordt!
Nee, hij zegt dat die deze week niet bereikbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?
Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?
Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
En mocht de nieuw eigenaar het niet leuk vinden dat TS nog een kamer bij hem huurt dan mag die nieuwe eigenaar daarover gaan zeuren bij de oude eigenaar, en niet bij TSquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is aan zet.
Het lijkt me in elk geval altijd handig om te weten wie de eigenaar is van het pand waar je een kamer van huurt....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.
Da's dan wel weer aardig van hem..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef timbob het volgende:
Wat 1 eikel.
Hij zegt nu dat hij wel even het huis binnen mag om spullen die niet van mij zijn (weet hij veel) weg te komen halen.
Hij verteld nu ook dat er een nieuwe kachel aan komt, dat kan enkele weken duren, maar hij wil tussentijds geen vervangende kachel of warmtebron regelen. (ik zoek maar een warmere plek op)
Hij weet nu ineens wel dat hij het huis heeft verkocht met de huurder...
Hij negeert ook elke opmerking die ik maak over mijn recht en zegt dan iets als "dat vind jij"
Als ik zeg dat ik dan zelf wel een kachel wil regelen en de kosten op hem kan verhalen vertelt hij dat ik van een koude kermis thuis zal komen (kouder dan dit gaat niet echt, maar ala..)
Hij blijft erbij dat hij dus het huis even in mag om dingen weg te gooien.
Z'n haar zit nog steeds niet.
En dan mij ook nog een prettig weekend wensen aan het einde van het gesprek.
Wat een Arschlochquote:
Zolang TS geen bericht heeft gehad de oude huurbasquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Het lijkt me in elk geval altijd handig om te weten wie de eigenaar is van het pand waar je een kamer van huurt....
Dat is idd gewoon een domme smoes van em en regelrechte onzin.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:48 schreef Sandertje21 het volgende:
Had hij er ook een verklaring voor waarom het regelen van een nieuwe kachel zoveel weken in beslag moet nemen?
Zou ik ook doen, een aangetekende brief, met referentie naar het gesprek van vanmiddag en je standpunten. Dan is hij aan zet. Geef hem ruimte voor een opening/onderhandeling, met onderbouwing waarom zodat je niet overkomt als iemand die het voor het geld doet. Verzin voor hem geen oplossing of voorstel.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef sanger het volgende:
Maak een brief. Verwijs hierin naar de wet (inclusief artikel). Vermeld tevens dat je totdat de kachel gerepareerd is maandelijks een x-bedrag zal inhouden van de huurbetaling ivm gemaakte onkosten. Meld tevens dat indien er niet binnen 5 werkdagen een vervangende oplossing is je een kachel aanschaft op zijn kosten of een monteur laat komen op zin kosten. Voeg een inboedellijst toe. Meldt dat je hem expliciet GEEN toestemming geeft jouw kamers te betreden.
Stuur deze brief naar de verhuurder (aangetekend met handtekening retour) met kopie naar huurcommissie en je advocaat.
En benadruk elke keer dat je met hem communiceert dat je bereid bent tot een compromis te komen. Hou de communicatiewegen open.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef sanger het volgende:
Maak een brief. Verwijs hierin naar de wet (inclusief artikel). Vermeld tevens dat je totdat de kachel gerepareerd is maandelijks een x-bedrag zal inhouden van de huurbetaling ivm gemaakte onkosten. Meld tevens dat indien er niet binnen 5 werkdagen een vervangende oplossing is je een kachel aanschaft op zijn kosten of een monteur laat komen op zin kosten. Voeg een inboedellijst toe. Meldt dat je hem expliciet GEEN toestemming geeft jouw kamers te betreden.
Stuur deze brief naar de verhuurder (aangetekend met handtekening retour) met kopie naar huurcommissie en je advocaat.
nee, ik neem niks op. had het gevraagd bij het loket, maar ze zeiden dat het weinig uitmaakte.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:25 schreef sanger het volgende:
Post die voorbeeldbrief eens. Ben wel benieuwd.
Neem je de telefoongesprekken nu op eigenlijk?
ik zal er nog even het kachel verhaal bij vermelden, en aangeven dat hij niet mag proberen het huis binnen te komen zonder mijn toestemming. Dat ik graag met hem een keer om tafel wil gaan zitten om dit uit te praten..quote:Naam en adres verhuurder
Betreft: huuropzegging van (adres)
Bijlagen: -
Uw kenmerk:
Plaats, datum,
Geachte heer/mevrouw (naam verhuurder),
Op (datum) heeft u mij (schriftelijk) te kennen gegeven de tussen ons bestaande huurovereenkomst per (datum) te willen opzeggen. Hiermee kan ik echter niet instemmen en wel om de volgende reden.
Ingevolge artikel 7:271 lid 1 BW dient elke huurovereenkomst te worden opgezegd per deurwaardersexploot of per aangetekende brief. Tevens moet hierbij de opzegtermijn in acht worden genomen en kan slechts tegen het einde van de huurbetalingsperiode worden opgezegd. De huurovereenkomst kan bovendien alleen worden opgezegd indien een in de wet genoemde opzeggingsgrond aanwezig is en deze moet ook worden aangetoond.
U heeft zich niet aan (een van) bovenstaande eisen gehouden aangezien (reden aangeven). Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik niet akkoord ga met de door u gedane opzegging. Ik zal de woning op de door u genoemde datum niet eigenhandig verlaten. Ik wijs u er reeds op voorhand op dat u een gedwongen uitzetting alleen met tussenkomst van de rechter kunt bewerkstelligen.
Volledigheidshalve wijs ik u erop dat ik u nu reeds aansprakelijk stel voor alle door mij te lijden schade indien u ondanks het bovenstaande toch tot ontbinding dan wel ontruiming zult overgaan.
Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Hoogachtend,
(handtekening)
(naam en adres huurder)
Juist daarom zou ik het opnemen. Kun je later altijd aantonen hoe het ging.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:32 schreef timbob het volgende:
[..]
nee, ik neem niks op. had het gevraagd bij het loket, maar ze zeiden dat het weinig uitmaakte.
En aangezien hij toch elke keer wat anders verteld...
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:43 schreef warrel het volgende:
Wat een nare situatie! Stiekem toch een tvp omdat ik benieuwd ben hoe het verder gaat..
Vermeld het bovenstaande in de brief die je gekregen hebt, en vergeet er idd. niet er een lijst van je inboedel bij toe te voegen. Het kan echt geen kwaad om een avondje in te investeren in het opstellen van zo'n lijst, tevens versterk je die lijst met een aantal polaroids. Waarschijnlijk heb je het niet nodig, maar wanneer je het wel nodig hebt en je hebt het niet, kun je je wel voor je kop slaan!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef sanger het volgende:
Die zijn verschrikkelijk "want vroeger...."quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef timbob het volgende:
Maar die vent is in de 80 ofzo.. die worden niet zo snel grof, alleen eigenwijs.
TS moet er op zn minst ff een lekkere afkoopsom uit peurenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:18 schreef Videopac het volgende:
(alleen als je dat zelf wilt natuurlijk; je staat uiteraard in je recht, maar het kan een boel gezeur voorkomen).
sloten vervangen mag heul niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:10 schreef Alicey het volgende:
Zekerheidshalve zou ik de sloten op de buitendeuren laten vervangen, want het komt een beetje over alsof je met een gek te maken hebt. Beter eventuele idiote acties van de verhuurder voor zijn.
Verder gewoon de huur blijven voldoen. Wat zegt je huurcontract veder over de kachel?
Ik heb het niet het hele topic doorgelezen maar verkoop van het huis ontbindt jouw huurovereenkomst NIET !quote:Op donderdag 3 januari 2008 16:20 schreef timbob het volgende:
...
"Oh, ja, waneer ga je het huis uit?"
"Pardon?"
"Ja, ik heb het huis vanaf 1 januari verkocht, je zal eruit moeten"
ik zo van [ afbeelding ]
...
Ik kan zo snel geen reden vinden waarom dat niet zou mogen. Hooguit levert het bij het beëindigen van de huur een schadepost op (nl. weer het vervangen van de sloten). Om welke reden is het volgens jou niet toegestaan om sloten te vervangen? (Misschien dat ik iets over hoofd zie..)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:13 schreef de_priester het volgende:
[..]
sloten vervangen mag heul niet.
Dat laatste voegt niet zoveel toe.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:19 schreef timbob het volgende:
Hoi.
Ik ben weer terug
Zoals velen al zeiden, ik sta volledig in mijn recht. Ik heb een artikel uit het wetboek meegekregen over koop breekt geen huur. Hij mag niet zomaar mijn huis binnenkomen om spullen leeg te halen.
De nieuwe koper mag mij inderdaad over 3 jaar eruit zetten.
Dus ik ga 'm zo even bellen met de mededelingen:
- Ik sta in mijn recht, ik mag in de kamer blijven.
- Hij heeft het recht niet het huis zonder mijn toestemming binnen te komen om spullen weg te gooien, ook al staan ze niet in mijn kamer maar in de gezamelijke gebruiksruimtes (die staan aangegeven in het contract)
- Hij is verplicht de kachel te repareren of iets anders warms te regelen.
- Zolang ik geen bericht heb gekregen over een nieuwe eigenaar is hij mijn aanspreekpunt.
- Z'n haar zit niet.
als het een woning is waar meneer een deel van huurt (hij had het ook over een andere dame die er eerst misschien kwam wonen) dan mag hij de gezamelijke entree toch niet ontoeganklijk maken doormiddel van het vervangen van het slot ?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kan zo snel geen reden vinden waarom dat niet zou mogen. Hooguit levert het bij het beëindigen van de huur een schadepost op (nl. weer het vervangen van de sloten). Om welke reden is het volgens jou niet toegestaan om sloten te vervangen? (Misschien dat ik iets over hoofd zie..)
Ik lees het hele topic al en ik heb dat idee niet echt, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:05 schreef MahirBurekovic het volgende:
De TS is wel een beetje vervelend. Gaat hier een topic openen en krijgt veel informatie, maar vertrouwt in feite niemand en gaat pas 'actie ondernemen' nadat ie bij de wetswinkel is geweest.
Open dan geen topic.
TS opent een topic en krijgt als advies o.a. om naar de rechtswinkel te gaan, wat hij dan ook heeft gedaan. Voor het overige kreeg TS tegenstrijdige informatie (wel huur betalen - geen huur betalen, wel opnemen - niet opnemen), dus een gangetje naar de specialist is dan niet overbodig. Bovendien weet je bij de rechtswinkel tenminste enigszins wie je tegenover je hebt. Op FOK! niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:05 schreef MahirBurekovic het volgende:
De TS is wel een beetje vervelend. Gaat hier een topic openen en krijgt veel informatie, maar vertrouwt in feite niemand en gaat pas 'actie ondernemen' nadat ie bij de wetswinkel is geweest.
Open dan geen topic.
Het feit dat het geen zelfstandige woonruimte is is me dus ontgaan..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:59 schreef de_priester het volgende:
[..]
als het een woning is waar meneer een deel van huurt (hij had het ook over een andere dame die er eerst misschien kwam wonen) dan mag hij de gezamelijke entree toch niet ontoeganklijk maken doormiddel van het vervangen van het slot ?
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 09:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat het geen zelfstandige woonruimte is is me dus ontgaan..
Het wordt dan sowieso wel iets ingewikkelder, want wie huren er precies, wat huren zij en wat voor soort contract hebben ze?
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:22 schreef timbob het volgende:
[..]
...
momenteel woon ik alleen, want de andere m esnen zijn de kamers uit (studie enzo)
een ander meisje wilde een kamer in dit huis en was alvast druk aan het afplakken voor een verfbeurt..
beetje ja,m,mer
...
Hoezo had je MAAR een jaarcontract? De meeste jaarcontracten van tegenwoordig zijn gewoon niet geldig. Er zijn namelijk voorwaarden die de verhuurder meestal niet kan waarmaken, waardoor het meer een contract is voor onbepaalde tijd dan een jaarcontract.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:59 schreef liefie_ het volgende:
Ik heb dit ook gehad zo ongeveer
Mn huisbaas wou mij er uit (ik had een jaar contract maar een paar maanden voor het eind van dat contract wou ie me weg hebben)
Ook dingen afsluiten en proberen in mn kamer te komen, de hele dag rond hangen in het huis (algemene ruimten) brieven sturen waarin stond dat ik meer huur moest gaan betalen of er uit moest(en dan echt 150 euro per maand meer en zo) kosten proberen te verhalen op mij die niet van mij waren Op een dag had ie zelfs de sloten verwisselt van de voor en achterdeur (ik had mn laatste maand huur niet betaald omdat hij zei dat ie mn borg niet terug ging geven dus heb ik een brief gestuurd waarin ik aangaf dat alvast te verekenen en dat als hij het er niet mee eens was dat hij dat aan moest geven) en gaf me pas een sleutel toen ik geld over had gemaakt
Naja ik had dus maar een jaar contract maar ik was voor geen goud blijven zitten
Ik werd helemaal gek daar jeetje
En bang
Sterkte en succes!
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:57 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is een termijn te stellen voor hem om de warmtebron te verzorgen? Hij heeft immers aangegeven hem te repareren/vervangen, maar de tijd die hij in gedachten heeft daarvoor is natuurlijk absurd.
Mocht hij na jouw gestelde termijn in gebreke blijven, moet je gewoon zelf zo'n kacheltje kopen en de kosten verrekenen met de eerstvoglende huur.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
[..]
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.
In de brief stel ik 3 werkdagen als termijn om de kachel te repareren, dan wel een oplossing te zoeken.
Want een stralenkacheltje is zo neergezet, me dunkt.
Dat lijkt me gezien de kou buiten een hele redelijke termijn. Je woongenot wordt op deze manier ernstig aangetast.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
[..]
Hij heeft aan de telefoon verteld dat dit enkele weken kon duren en dat ik maar "een warmer plekje" moest opzoeken.
In de brief stel ik 3 werkdagen als termijn om de kachel te repareren, dan wel een oplossing te zoeken.
Zondag op de post = maandag of dinsdag bezorgd (post sorteert wel op zondagnacht)quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:26 schreef timbob het volgende:
Ik vind 3 dagen eigenlijk al te lang, maar ok
De brief kan namelijk maandag pas op de post. Dus telt het vanaf dinsdag.
En aangezien ik toch al van hem te horen heb gekregen dat hij het niet wil regelen, komt er vast ook niks...
dat mag wel, als jij je sleutel "kwijt" bent mag jij in geval van nood (lees midden in de nacht) gewoon een slotenmaker laten komen om de deur te forceren en een nieuw slot te plaatsen. Enige voorwaarde is wel dat je je huisbaas op de hoogte stelt en hem een nieuwe sleutel stuurt. Die moet natuurlijk nog bijgemaakt worden en dan stuur je vervolgens perongeluk de oude op etc...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:13 schreef de_priester het volgende:
[..]
sloten vervangen mag heul niet.
ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:
[..]
Want een stralenkacheltje is zo neergezet, me dunkt.
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:18 schreef henkway het volgende:
[..]
ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.
Ja. maar zondag op de post is niet aangetekend.. en das wel belangrijk, anders kan hij beweren de brief nooit ontvangen te hebben...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:58 schreef Petre het volgende:
[..]
Zondag op de post = maandag of dinsdag bezorgd (post sorteert wel op zondagnacht)
Dat idee heb ik ook.quote:Op zondag 6 januari 2008 02:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar als ik het zo lees vraag ik mij af of ie het huis eigenlijk wel (al) verkocht heeft ... Misschien wil hij je er gewoon uit voordat hij dat doet. Of krijgt ie het niet verkocht met je erin ...
Maar hij zal wel snappen dat je gewoon elektrisch bijverwarmt en dat is veel duurder, daar heeft ie een hekel aan.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:
[..]
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?
Ik zou zeggen van wel, aangezien hij aangaf het niet zelf te regelen aan de telefoon.
[..]
In die brief vermelden dat een kopietje aangetekend komt en dat moet je dan ook doenquote:Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:
Ja. maar zondag op de post is niet aangetekend.. en das wel belangrijk, anders kan hij beweren de brief nooit ontvangen te hebben...
Zijn lol of niet, TS is degene die het koud heeft en de verhuurder heeft gewoon de plicht om daar wat aan te doen. TS moet (zoals hij nu ook van plan is met een aangetekende brief) de verhuurder dwingen binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen. Blijft hij in gebreke dan kan hij zelf een oplossing regelen en de kosten hiervan doorberekenen aan de verhuurder. Als ik TS was zou ik maandag gelijk zelf een electrisch kacheltje halen. Kost 1-2 tientjes maar dan heb je het de komende dagen iig warm.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:18 schreef henkway het volgende:
[..]
ik zou niet te veel over die kachel zeuren, dat is zijn lol, zou gewoon terloops vertellen dat het al opgelost is middels electrische bijverwarming.
prima tips hoor, maarrrrr lees jij altijd alleen de laatste pagina van een topic?quote:Op zondag 6 januari 2008 11:27 schreef Anasazi het volgende:
[..]
Zijn lol of niet, TS is degene die het koud heeft en de verhuurder heeft gewoon de plicht om daar wat aan te doen. TS moet (zoals hij nu ook van plan is met een aangetekende brief) de verhuurder dwingen binnen een redelijke termijn met een oplossing te komen. Blijft hij in gebreke dan kan hij zelf een oplossing regelen en de kosten hiervan doorberekenen aan de verhuurder. Als ik TS was zou ik maandag gelijk zelf een electrisch kacheltje halen. Kost 1-2 tientjes maar dan heb je het de komende dagen iig warm.
Aan de TS:
- Zorg dat zoveel mogelijk van jullie communicatie schriftelijk verloopt. Dan kan de verhuurder niet elke keer wat anders beweren.
- Zolang jij geen (schriftelijk) bericht krijgt van de nieuwe koper blijft je oude verhuurder gewoon de verhuurder. Hij heeft dus ook gewoon alle plichten die daar bijhoren (verwarming!). En blijf gewoon netjes je huur overmaken. Jij moet je ten alle tijden blijven gedragen als een goed huurder.
- Maak voor de zekerheid een inventarislijst van alle spullen, liefst met foto's erbij.
- Als je het niet vertrouwt: verander de sloten van je eigen kamer. Bewaar al je waardevolle spullen (belangrijke documenten, huurcontract!, jullie communicatie, foto's ed) tijdelijk bij je ouders.
Overigens heb ik ook het idee dat hij het huis (nog) niet heeft verkocht maar jou er daarom wel heel graag uit wil hebben.
Ik zou me niet druk maken om die paar euro voor een straalkacheltje. Maak je maar druk om de oprotpremie van een paar 1000 euro. Achter geld aan zitten voor een kacheltje kost meer moeite dan het oplevert en als je zelf wat neerzet wordt het meteen warm.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:25 schreef timbob het volgende:
Maar kan ik dan nog wel de kosten bij hem gaan regelen?
Ik zou zeggen van wel, aangezien hij aangaf het niet zelf te regelen aan de telefoon.
Gheghe, dat is wel een goede. Alleen verrekenen sommige huurbazen de nutsvoorziening met je (voorzover mij bekend is het wettelijk toegestaan), wanneer je overmatig gebruik maakt, wat dan weer minder handig is. Heb overigens zelf ook zo'n kacheltje gehad, die dingen gebruiken 1500-2500 watt, wat best wel veel is.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:01 schreef loveli het volgende:
[..]
...
Zelf heb ik ook een huisbaas gehad die mijn kachel pas wilde laten repareren als ik ondertekende dat ik zou verhuizen. Nadat ik hem vertelde dat het wel warm werd met electrische kacheltjes stond er heel snel een monteur op de stoep (zonder van te voren af te spreken en zonder mijn kamersleutel, dus die is twee keer geweest).
Het kadaster heeft ook tijd nodig voor de administratie, eerder in het topic noemde iemand een termijn van ongeveer een maand na overdracht dus het heeft weinig zin om daar te informeren aangezien de overdracht nog niet eens heeft plaatsgevonden.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:17 schreef Gia het volgende:
Ik zou inderdaad ook even bij het kadaster gaan informeren wie de huidige eigenaar is. Je kunt het maar vast weten.
Daarnaast uiteraard gewoon netjes je huur blijven betalen, zoals je dat altijd hebt gedaan en een termijn stellen wanneer je verwarming weer gemaakt moet zijn en eventueel daarna een straalkacheltje neerzetten. Extra energiekosten daarvoor dus niet betalen.
Dat valt best mee, ongeveer een week na ik mijn huis had gekocht kon ik al zien dat ik eigenaar was en wat ik ervoor had betaald en zo.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het kadaster heeft ook tijd nodig voor de administratie, eerder in het topic noemde iemand een termijn van ongeveer een maand na overdracht dus het heeft weinig zin om daar te informeren aangezien de overdracht nog niet eens heeft plaatsgevonden.
quote:Op zondag 6 januari 2008 14:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het kadaster heeft ook tijd nodig voor de administratie, eerder in het topic noemde iemand een termijn van ongeveer een maand na overdracht dus het heeft weinig zin om daar te informeren aangezien de overdracht nog niet eens heeft plaatsgevonden.
Helemaal mee eens. TS hoeft in principe helemaal niet naar het kadaster te gaan, hij moet gewoon netjes de huur blijven betalen aan pers. A, totdat hij te horen krijgt dat pers. B de nieuwe huisbaas is geworden.quote:Op zondag 6 januari 2008 13:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Waarom wordt er elke keer gezegd om naar het Kadaster te gaan, het is helemaal niet de taak van TS om naar het Kadaster te gaan. Gewoon huur blijven betalen aan de huidige huurbaas. Nooit huur overmaken naar de nieuwe huisbaas totdat je schriftelijk toestemming van de huidige huurbaas hebt gekregen.
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:03 schreef Pool het volgende:
TS, ga absoluut naar een rechtswinkel of een juridisch loket. Ga niet op eigen houtje brieven schrijven, maar zoek hulp hierbij. Je hebt het recht aan je zijde, maar probeer dat recht ook zo goed mogelijk te halen. Het huurrecht beschermt huurders goed, maar het is wel ingewikkeld met veel mitsen en maren en formele vereisten. Laat je ook niet voor een te laag bedrag uitkopen.
Met "ik betaal je verhuiskosten wel" krijg je veel te weinig.
Ja, ik weet dat wat ik zeg niet nieuw is in dit topic, maar er zijn ook veel tegenstrijdige reacties en ik zie dat TS nu op eigen houtje brieven schrijft. Vandaar dat ik dit nog wil benadrukken. Hij zou bovendien niet de eerste zijn die toegeeft aan het gemak van alleen een verhuiskostenvergoeding.quote:
Niet om je af te zeiken, maar euhmmm... de TS is bij de rechtswinkel geweest en heeft daar de brief vandaan. Wat hij doet is slechts een aanpassingquote:Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat wat ik zeg niet nieuw is in dit topic, maar er zijn ook veel tegenstrijdige reacties en ik zie dat TS nu op eigen houtje brieven schrijft. Vandaar dat ik dit nog wil benadrukken. Hij zou bovendien niet de eerste zijn die toegeeft aan het gemak van alleen een verhuiskostenvergoeding.
Ik heb een voorbeeldbrief gekregen bij de rechtswinkel, die heb ik ietwat aangepast naar mijn situatiequote:Op maandag 7 januari 2008 13:24 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat wat ik zeg niet nieuw is in dit topic, maar er zijn ook veel tegenstrijdige reacties en ik zie dat TS nu op eigen houtje brieven schrijft. Vandaar dat ik dit nog wil benadrukken. Hij zou bovendien niet de eerste zijn die toegeeft aan het gemak van alleen een verhuiskostenvergoeding.
TS hoeft inderdaad in principe niet naar het kadaster te gaan , maar dat voor jezelf eens gaan nachecken kan geen kwaad. Want dan weet je of de huisbaas je ivm die verkoop aan het voorliegen is of niet ...quote:Op maandag 7 januari 2008 12:54 schreef Locusta het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. TS hoeft in principe helemaal niet naar het kadaster te gaan, hij moet gewoon netjes de huur blijven betalen aan pers. A, totdat hij te horen krijgt dat pers. B de nieuwe huisbaas is geworden.
Dat is het belangrijkste.
En dat wil je weten omdat?quote:Op maandag 7 januari 2008 18:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het zegt iets over de beweegredenen van je huisbaas ...
Wat snap je er nou niet aan? Iemand vertelt jou iets dat een grote impact kan hebben, en je twijfelt eraan (met gegronde reden als ik alles zo lees). En het enige wat je moet doen om dat te checken is even ergens langs gaan. Of het huis wel of niet is verkocht is de essentie van de zaak, knul.quote:
Knulquote:Op maandag 7 januari 2008 19:21 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
[..]
Wat snap je er nou niet aan? Iemand vertelt jou iets dat een grote impact kan hebben, en je twijfelt eraan (met gegronde reden als ik alles zo lees). En het enige wat je moet doen om dat te checken is even ergens langs gaan. Of het huis wel of niet is verkocht is de essentie van de zaak, knul.
Zie hierboven.quote:Wij weten toch ook wel dat hij niet verplicht is dat te doen, het is alleen maar handig voor jezelf.
Wat voor impact dat kan hebben? Dat je weet waar je aantoe bent. Als hij het niet verkocht heeft wil hij je gewoon buiten. Wat je dan best kan doen is een manier zoeken om op te krassen en tegelijk nog zoveel mogelijk winst daaruit te boeken ... (hij moet je dan maar uitkopen)quote:Op maandag 7 januari 2008 19:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Knul
Wat ik er niet aan snap is wat voor toegevoegde waarde het heeft. Het huis is niet van eigenaar verwisseld anders had de nieuwe huisbaas zich allang gemeld om de huur op zijn rekening te ontvangen. Ook al is het huis van eigenaar verwisseld moet TS de huur blijven overboeken aan de oude huisbaas zolang hij geen bericht heeft ontvangen van de nieuwe huisbaas. Ik snap ook niet wat voor impact dit kan hebben, verkoop breekt namelijk geen huurcontract.
[..]
Zie hierboven.
Volgens mij is het nu redelijk bekend dat de verhuurder TS weg wilt hebben. Dus je weet reeds waar je aantoe bent. Dat veranderd pas als blijkt dat het huis echt verkocht is, dan heb je namelijk nog maar 3 jaar te gaan. Waarom zou je opkrassen als de verhuurder je weg wilt hebben? Voor het geld? Ook als je tevreden bent met waar je woont (behalve de kachel op dit moment).quote:Op maandag 7 januari 2008 20:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat voor impact dat kan hebben? Dat je weet waar je aantoe bent. Als hij het niet verkocht heeft wil hij je gewoon buiten. Wat je dan best kan doen is een manier zoeken om op te krassen en tegelijk nog zoveel mogelijk winst daaruit te boeken ... (hij moet je dan maar uitkopen)
Als hij het verkocht heeft, dan ben je straks toch van hem af en als je dan wil blijven kun je proberen gewoon op goeie voet te staan met de nieuwe eigenaar ...
gelijk heb je ja, gewoon een paar van die 2000watt electrische radiatoren in je huis pleuren, en tegen de huisbaas zeggen dat je het zo wel kunt uitzingen tot hij is gerepareerd. Je genereerd makkelijk 800 euro per maand extra electriciteitskosten met die dingen (stuk of 4 a 5) behalve natuurlijk als het ex g/w/l isquote:Op zondag 6 januari 2008 12:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zou me niet druk maken om die paar euro voor een straalkacheltje. Maak je maar druk om de oprotpremie van een paar 1000 euro. Achter geld aan zitten voor een kacheltje kost meer moeite dan het oplevert en als je zelf wat neerzet wordt het meteen warm.
Zelf heb ik ook een huisbaas gehad die mijn kachel pas wilde laten repareren als ik ondertekende dat ik zou verhuizen. Nadat ik hem vertelde dat het wel warm werd met electrische kacheltjes stond er heel snel een monteur op de stoep (zonder van te voren af te spreken en zonder mijn kamersleutel, dus die is twee keer geweest).
Maak even een foto van je meterstand als je electrische kacheltjes hebt gekocht, dan weet je in ieder geval vanaf welk punt je bent begonnen met grootverbruik (voor het geval dat hij daar over gaat zeiken).quote:Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef timbob het volgende:
ik heb 2 kacheltjes staan nu
volle kracht voorruit.
Als het goed is krijgt hij morgen de brief voor z'n neus. Ik vraag me af hoe hij gaat reageren... als hij al gaat reageren.
succes!quote:Op maandag 7 januari 2008 23:34 schreef timbob het volgende:
ik heb 2 kacheltjes staan nu
volle kracht voorruit.
Als het goed is krijgt hij morgen de brief voor z'n neus. Ik vraag me af hoe hij gaat reageren... als hij al gaat reageren.
Lullige is wel dat als je inclusief woont het ook hier gaat om een voorschot, mocht je er zwaar overheen gaan dan moet je alsnog extra dokken...quote:Op maandag 7 januari 2008 21:55 schreef GWD het volgende:
[..]
gelijk heb je ja, gewoon een paar van die 2000watt electrische radiatoren in je huis pleuren, en tegen de huisbaas zeggen dat je het zo wel kunt uitzingen tot hij is gerepareerd. Je genereerd makkelijk 800 euro per maand extra electriciteitskosten met die dingen (stuk of 4 a 5) behalve natuurlijk als het ex g/w/l is
dan toch maar de monteur laten komen en de rekening opsturen
Mij lijkt warmte toch niet bepaald iets kleins.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Ga niet op je strepen staan voor iets kleins als een kacheltje. Dat zet alleen maar kwaad bloed.
Ik denk dat alks de huurbaas hier moeilijk over gaat doen een rechter bij een eventuele zitting niet eens na hoeft te denken...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:43 schreef Garin84 het volgende:
[..]
Lullige is wel dat als je inclusief woont het ook hier gaat om een voorschot, mocht je er zwaar overheen gaan dan moet je alsnog extra dokken...
In dit geval kan je dan wel weer beroepen op het feit dat de huisbaas de CV niet laat fixen, maar toch...
Suc6 met je kacheltjes TS, maar laat ze voor de zekerheid niet loeien als je er toch nie bent...
Tenzij hierdoor de mogelijkheden om bv. te douchen voor langere tijd onmogelijk worden gemaakt. Dan zal de verhuurder een andere oplossing moeten zoeken voor TS.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het vervelende is dat je absoluut in je recht staat, maar dat dit niet betekent dat je ook zult winnen. Dat is zelfs hoogst onwaarschijnlijk. Voor de verkoop zal het tienduizenden euro's schelen of er wel of geen verhuurders in zitten. Daardoor is een huisbaas al gauw geneigd alle middelen in te zetten om de bewoners er uit te pesten. Dat hoeft niet eens illegaal te zijn, maar kan ook een aannemersbedrijf zijn dat zogenaamd komt 'verbouwen'. Elke ochtend om 5 uur gaan ze een kwartiertje boren, timmeren o.i.d. Volkomen legaal, maar wel iets waar je op den duur knettergek van wordt. Zo zijn er tal van legale manieren te verzinnen.
quote:Het is in ieder geval zaak om alleszins redelijk te blijven. De kunst is om in te schatten hoever de verhuurder zal gaan om jou er uit te krijgen. Als hij dat wil, krijgt hij je eruit. Alleen de vraag is op wat voor manier. Bedenk voor jezelf of je echt wilt blijven, of dat je er liever een afkoopsom uitsleept. Het eerste is vrij kansloos vrees ik, maar wel moedig om er tegenin te gaan. Het tweede is reeëler, maar betekent ook dat je niet op elke slak zout moet leggen. Ga niet op je strepen staan voor iets kleins als een kacheltje. Dat zet alleen maar kwaad bloed. Doe bijvoorbeeld een redelijk voorstel, waar de verhuurder ook in kan komen. Neem bijvoorbeeld de huur voor een jaar.
Anyway, in alle gevallen heel veel succes gewenst!
Zoiets is overigens wél illegaal. Het is aantasting van het redelijk woongenot dat de verhuurder dient te bieden. Als ze het doen op een manier als je zegt is het ook nog wel hard te maken dat het alleen maar als wegpesten is bedoeld. Zelfs schnabbelpolen komen niet om 5 uur in de ochtend voor een kwartier werk, laat staan een bonafide aannemer.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:38 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Dat hoeft niet eens illegaal te zijn, maar kan ook een aannemersbedrijf zijn dat zogenaamd komt 'verbouwen'. Elke ochtend om 5 uur gaan ze een kwartiertje boren, timmeren o.i.d. Volkomen legaal, maar wel iets waar je op den duur knettergek van wordt. Zo zijn er tal van legale manieren te verzinnen.
Er is een regeltje voor zoeits. 3 keer aangetekend versturen = ontvangen of iets in die geest.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:22 schreef timbob het volgende:
Ja jezus.
Stuur ik een brief, aangetekend. Met het adres en de naam die op het huurcontract staan.
Kijk ik bij track&trace, staat er dit.
Zending niet afgeleverd; geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
Kost me 6.65. heb ik nog niks
Wat een eikel.
Die gast heeft door wat je wil doen, hij leest hier mee! Ja, zo kan je verrekte weinig.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:22 schreef timbob het volgende:
Ja jezus.
Stuur ik een brief, aangetekend. Met het adres en de naam die op het huurcontract staan.
Zending niet afgeleverd; geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
Wat een eikel.
ja, maar 3 keer aangetekend versturen kost me ook wel weer 19.95.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er is een regeltje voor zoeits. 3 keer aangetekend versturen = ontvangen of iets in die geest.
Postbode: "Ik heb hier een aangetekende brief voor meneer Jansen"quote:
Ga naar hem toe, druk hem de envelop persoonlijk in de hand en film hetquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:22 schreef timbob het volgende:
Waarschijnlijk wil Stefan ook wel meequote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ga naar hem toe, druk hem de envelop persoonlijk in de hand en film het
Dat niet maar krachtens art.3:37 BW wordt de brief nu toch geacht de ontvanger te hebben bereikt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er is een regeltje voor zoeits. 3 keer aangetekend versturen = ontvangen of iets in die geest.
Kijk eens in het telefoonboek of op internet of je wat over hem kan vinden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:22 schreef timbob het volgende:
Ja jezus.
Wat een eikel.
quote:
voor de duidelijkheidquote:3.
Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.
Dat kán wel maar dat heeft een rechtenstudie zo weinig zin.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:12 schreef timbob het volgende:
[..]
[..]
voor de duidelijkheid
kunnen ze niet gewoon simpel nederlands praten in die wetboeken
Hmquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:07 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Kijk eens in het telefoonboek of op internet of je wat over hem kan vinden.
Ik kom niet uit dat wetsartikel, kan je dat toelichten?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:36 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat niet maar krachtens art.3:37 BW wordt de brief nu toch geacht de ontvanger te hebben bereikt.
Het is namelijk aan hem te wijten dat de brief niet aan is gekomen; hij heeft een vals adres aan jou opgegeven!
er staat.. ongeveer..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kom niet uit dat wetsartikel, kan je dat toelichten?
IIG dat regeltje van 3 keer aangetekend geweigerd = toch ontvangen klopt dus niet? Ik kan me iets dergelijks herinneren van de lessen recht.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[ afbeelding ]
"En? Ben je nou trots op jezelf man, hè? Beetje een arm studentje uit z'n kamer laten vriezen, hè?"
[ afbeelding ]
"En? Ben je nou trots op jezelf man, hè? Beetje een arm studentje uit z'n kamer laten vriezen, hè?"
[ afbeelding ]
Klopt, plus jij moet bewijzen dat je de brief naar het juiste adres hebt verstuurd.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:28 schreef timbob het volgende:
[..]
er staat.. ongeveer..
dat om een verklaring duidelijk te maken aan iemand moet diegene het wel ontvangen hebben. Maar mocht diegene het verhinderen die verklaring te ontvangen is dat zijn eigen schuld. en kan je de verklaring als afgeleverd beschouwen.
Klop zijn nummer anders eens in op http://www.omgekeerdzoeken.nl .quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:16 schreef timbob het volgende:
[..]
Hm
ik zie 'm zo niet 123 in het telefoonboek.nl
Zal hij dan verhuisd zijn? Neem aan dat ik daar wel iets van dien te horen toch?
Verdorie, nou moet ik 'm weer bellen om te vragen waar z'n huis woont
Scherpquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[ afbeelding ]
telefoonnummer:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:48 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Klop zijn nummer anders eens in op http://www.omgekeerdzoeken.nl .
Dan lijkt mij de volgende redenatie van Cinnamongirl op zijn plaats:quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:11 schreef timbob het volgende:
telefoonnummer:
Geen vermeldingen gevonden.
adres:
Geen vermeldingen gevonden.
Volgens mij zit hij bij the man in black.
gek...
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Klopt, plus jij moet bewijzen dat je de brief naar het juiste adres hebt verstuurd.
Nou, dat kun je, je hebt immers dat 'foutmeldingsbericht' retour gehad!!Ook mocht je aannemen dat je je brief naar het juiste adres stuurde, aangezien dit adres op je huurcontract staat, en jij mag aannemen dat dit het correspondentieadres is van de verhuurder.
Een belletje is idd vrij logisch.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:48 schreef Oosthoek het volgende:
Nou ik denk dat als je laat weten dat je niet je uiterste best hebt gedaan, dat je alsnog een fikse uitbrander van de rechter krijgt. Bel die gozert nou maar gewoon op en vraag zn adres, dan ben je van het gemiemel af.
Is handig maar niet nodig. De KVK houdt bij wat er wanneer verandert is. Je kunt het altijd terug vinden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:15 schreef sanger het volgende:
Ohja, print het KVK uittreksel ook even uitDan kun je later altijd aantonen.
Das waar ook jaquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:00 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Is handig maar niet nodig. De KVK houdt bij wat er wanneer verandert is. Je kunt het altijd terug vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |