Nee, hij zegt dat die deze week niet bereikbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?
Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?
Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
En mocht de nieuw eigenaar het niet leuk vinden dat TS nog een kamer bij hem huurt dan mag die nieuwe eigenaar daarover gaan zeuren bij de oude eigenaar, en niet bij TSquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is aan zet.
Het lijkt me in elk geval altijd handig om te weten wie de eigenaar is van het pand waar je een kamer van huurt....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.
Da's dan wel weer aardig van hem..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef timbob het volgende:
Wat 1 eikel.
Hij zegt nu dat hij wel even het huis binnen mag om spullen die niet van mij zijn (weet hij veel) weg te komen halen.
Hij verteld nu ook dat er een nieuwe kachel aan komt, dat kan enkele weken duren, maar hij wil tussentijds geen vervangende kachel of warmtebron regelen. (ik zoek maar een warmere plek op)
Hij weet nu ineens wel dat hij het huis heeft verkocht met de huurder...
Hij negeert ook elke opmerking die ik maak over mijn recht en zegt dan iets als "dat vind jij"
Als ik zeg dat ik dan zelf wel een kachel wil regelen en de kosten op hem kan verhalen vertelt hij dat ik van een koude kermis thuis zal komen (kouder dan dit gaat niet echt, maar ala..)
Hij blijft erbij dat hij dus het huis even in mag om dingen weg te gooien.
Z'n haar zit nog steeds niet.
En dan mij ook nog een prettig weekend wensen aan het einde van het gesprek.
Wat een Arschlochquote:
Zolang TS geen bericht heeft gehad de oude huurbasquote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Het lijkt me in elk geval altijd handig om te weten wie de eigenaar is van het pand waar je een kamer van huurt....
Dat is idd gewoon een domme smoes van em en regelrechte onzin.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:48 schreef Sandertje21 het volgende:
Had hij er ook een verklaring voor waarom het regelen van een nieuwe kachel zoveel weken in beslag moet nemen?
Zou ik ook doen, een aangetekende brief, met referentie naar het gesprek van vanmiddag en je standpunten. Dan is hij aan zet. Geef hem ruimte voor een opening/onderhandeling, met onderbouwing waarom zodat je niet overkomt als iemand die het voor het geld doet. Verzin voor hem geen oplossing of voorstel.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef sanger het volgende:
Maak een brief. Verwijs hierin naar de wet (inclusief artikel). Vermeld tevens dat je totdat de kachel gerepareerd is maandelijks een x-bedrag zal inhouden van de huurbetaling ivm gemaakte onkosten. Meld tevens dat indien er niet binnen 5 werkdagen een vervangende oplossing is je een kachel aanschaft op zijn kosten of een monteur laat komen op zin kosten. Voeg een inboedellijst toe. Meldt dat je hem expliciet GEEN toestemming geeft jouw kamers te betreden.
Stuur deze brief naar de verhuurder (aangetekend met handtekening retour) met kopie naar huurcommissie en je advocaat.
En benadruk elke keer dat je met hem communiceert dat je bereid bent tot een compromis te komen. Hou de communicatiewegen open.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef sanger het volgende:
Maak een brief. Verwijs hierin naar de wet (inclusief artikel). Vermeld tevens dat je totdat de kachel gerepareerd is maandelijks een x-bedrag zal inhouden van de huurbetaling ivm gemaakte onkosten. Meld tevens dat indien er niet binnen 5 werkdagen een vervangende oplossing is je een kachel aanschaft op zijn kosten of een monteur laat komen op zin kosten. Voeg een inboedellijst toe. Meldt dat je hem expliciet GEEN toestemming geeft jouw kamers te betreden.
Stuur deze brief naar de verhuurder (aangetekend met handtekening retour) met kopie naar huurcommissie en je advocaat.
nee, ik neem niks op. had het gevraagd bij het loket, maar ze zeiden dat het weinig uitmaakte.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:25 schreef sanger het volgende:
Post die voorbeeldbrief eens. Ben wel benieuwd.
Neem je de telefoongesprekken nu op eigenlijk?
ik zal er nog even het kachel verhaal bij vermelden, en aangeven dat hij niet mag proberen het huis binnen te komen zonder mijn toestemming. Dat ik graag met hem een keer om tafel wil gaan zitten om dit uit te praten..quote:Naam en adres verhuurder
Betreft: huuropzegging van (adres)
Bijlagen: -
Uw kenmerk:
Plaats, datum,
Geachte heer/mevrouw (naam verhuurder),
Op (datum) heeft u mij (schriftelijk) te kennen gegeven de tussen ons bestaande huurovereenkomst per (datum) te willen opzeggen. Hiermee kan ik echter niet instemmen en wel om de volgende reden.
Ingevolge artikel 7:271 lid 1 BW dient elke huurovereenkomst te worden opgezegd per deurwaardersexploot of per aangetekende brief. Tevens moet hierbij de opzegtermijn in acht worden genomen en kan slechts tegen het einde van de huurbetalingsperiode worden opgezegd. De huurovereenkomst kan bovendien alleen worden opgezegd indien een in de wet genoemde opzeggingsgrond aanwezig is en deze moet ook worden aangetoond.
U heeft zich niet aan (een van) bovenstaande eisen gehouden aangezien (reden aangeven). Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik niet akkoord ga met de door u gedane opzegging. Ik zal de woning op de door u genoemde datum niet eigenhandig verlaten. Ik wijs u er reeds op voorhand op dat u een gedwongen uitzetting alleen met tussenkomst van de rechter kunt bewerkstelligen.
Volledigheidshalve wijs ik u erop dat ik u nu reeds aansprakelijk stel voor alle door mij te lijden schade indien u ondanks het bovenstaande toch tot ontbinding dan wel ontruiming zult overgaan.
Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geīnformeerd.
Hoogachtend,
(handtekening)
(naam en adres huurder)
Juist daarom zou ik het opnemen. Kun je later altijd aantonen hoe het ging.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:32 schreef timbob het volgende:
[..]
nee, ik neem niks op. had het gevraagd bij het loket, maar ze zeiden dat het weinig uitmaakte.
En aangezien hij toch elke keer wat anders verteld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |