abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55763961
Recent krantje erbij.
Signature
pi_55764018
Hmm... interessant verhaal.

Een vriend van mij is uiteindelijk met ¤2000 als handdruk uit het huurhuis gegaan.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2008 @ 09:04:43 #103
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_55764309
Lekker dan ik hoop voor je dat het goed komt heb weinig toe te voegen aan bovenstaande tips, alleen dit:
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:12 schreef timbob het volgende:

[..]

Ah, dat is wel een goede, m'n telefoon kan die gesprekken ook opnemen inderdaad.
Ik fiets wel even bij meneer agent langs. daarna ga ik lekker bowlen.
daar is het vast wel warm.
als je die gesprekken wilt gaan opnemen, moet je dat van te voren verplicht zeggen geloof ik, het is niet iets wat je zomaar mag doen.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:05:28 #104
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_55764319
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 01:21 schreef V.en.A het volgende:
Een huurbaas moet zoveel.

Wat een huurbaas kan doen is bijvoorbeeld beginnen te slopen in de gedeelde keuken en douche. Dat mag niet maar totdat je je gelijk hebt gehaald slopen zijn mannetjes wel door.
Ook jouw inboedel op straat zetten kan en dan juist als je er niet bent. Het mag niet maar tegen de tijd dat jij ziet dat het gebeurd is zijn dezelfde mensen die op grofvuil afkomen er al overheen geraust en ben je dakloos. Dan mag je heel snel redden wat je redden kan en van alles proberen te regelen. Oh ja, je mag tegelijkertijd ook nog eens stappen ondernemen tegen je huurbaas.

Kortom, je staat in je recht, je mag er niet uitgezet worden en achteraf krijg je altijd je gelijk. De vraag is alleen of al die ellende dat waard is.
Dat is dus niet waar. Het conflict ligt er eigenlijk al. Zeker als je schriftelijk te kennen hebt gegeven dat je het er niet mee eens bent. Mocht meneer de huurbaas toch beginnen met slopen dan kan je simpelweg de politie inschakelen. Meneer dient het dan zelfs in de oude staat te herstellen.

Het al alleen de situatie er niet echt gezellig op maken..
Gelukkig is de zomer al weer in aantocht..
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:07:29 #105
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55764336
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:04 schreef Etcetera het volgende:
Lekker dan ik hoop voor je dat het goed komt heb weinig toe te voegen aan bovenstaande tips, alleen dit:
[..]

als je die gesprekken wilt gaan opnemen, moet je dat van te voren verplicht zeggen geloof ik, het is niet iets wat je zomaar mag doen.
Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:11:37 #106
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55764394
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:05 schreef JaJoah het volgende:
tvp

edit:

ik bedenk me net iets:

In hoeverre is de nieuwe verhuurder (mocht hij TS als huurder accepteren en dus gewoon de koop door laten gaan) vrij om de huur aan te passen?
in zoverre vrij dat alles redelijk en billijk moet zijn..
en ze hebben regels vwb de hoogte van huur... (iets punten en zo... )

verder suc6 timbob.. ben heel nieuwsgerig wat rechtshulp te melden heeft.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:14:05 #107
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55764435
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:13 schreef iamredleader het volgende:
Wel even interessant, je kan in het Kadaster tegen een geringe vergoeding kijken wie de eigenaar is van het pand. Tipje?
Het kadaster loopt over het algemeen een maandje of wat achter met z'n gegevens.
Dus als de overdracht pas eind van de maand oid is, moet je erop rekenen dat je pas in maart de nieuwe gegevens in het kadaster kan terugvinden, mits ze uberhaupt al persoonsgegevens uitgeven aan (verder geen belang hebbende) particulieren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2008 @ 09:14:35 #108
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_55764444
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:07 schreef Litso het volgende:

[..]

Mag wel, maar je mag het op geen enkele manier als bewijslast gebruiken als je het niet hebt aangekondigd.
waarom zou je het dan opnemen maar dat wist ik dus niet
With four other people
And aliens
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:28:38 #109
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55764655
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:07 schreef Litso het volgende:

[..]

Lees je anders even in

Het mag dus wel! Zie ook --> Oplichterij > Telefoongesprek opnemen in hoge kwaliteit
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:32:22 #110
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_55764735
Fok! knokploeg nodig?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:02:03 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55765213
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:05 schreef ursel het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar. Het conflict ligt er eigenlijk al. Zeker als je schriftelijk te kennen hebt gegeven dat je het er niet mee eens bent. Mocht meneer de huurbaas toch beginnen met slopen dan kan je simpelweg de politie inschakelen. Meneer dient het dan zelfs in de oude staat te herstellen.

Het al alleen de situatie er niet echt gezellig op maken..
Gelukkig is de zomer al weer in aantocht..
ik heb het zelf hier ook zien gebeuren helaas, inboedel van meisje wat onder mij woonde stond gewoon op straat alles was al weggehaald en er zat een nieuw slot op de deur...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:05:14 #112
65960 sanger
pi_55765270
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:02 schreef Re het volgende:

[..]

ik heb het zelf hier ook zien gebeuren helaas, inboedel van meisje wat onder mij woonde stond gewoon op straat alles was al weggehaald en er zat een nieuw slot op de deur...
Dan een slotenmaker laten komen en nieuw slot nemen. Huisbaas kunt je dan niets maken. Spullen via RBV claimen bij de huisbaas.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:09:40 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55765356
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan een slotenmaker laten komen en nieuw slot nemen. Huisbaas kunt je dan niets maken. Spullen via RBV claimen bij de huisbaas.
ja duh, alsof ik dat niet weet ... die dag zijn de sloten 4x verwisseld, huisbaas had er weinig mee te maken die "nieuwe" huurder had gewoon een contract... de oude huurder ook maar die was al haar spullen kwijt... wie denk je dat uiteindelijk heeft "verloren"?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:12:51 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55765404
Regels zo snel mogelijk andere woonruimte..
Desnoods even terug naar de garage van je ouders.
En laat die huurbaas je lekker een paar duizend euro oprotpremie betalen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:23:56 #115
65960 sanger
pi_55765599
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:09 schreef Re het volgende:

[..]

ja duh, alsof ik dat niet weet ... die dag zijn de sloten 4x verwisseld, huisbaas had er weinig mee te maken die "nieuwe" huurder had gewoon een contract... de oude huurder ook maar die was al haar spullen kwijt... wie denk je dat uiteindelijk heeft "verloren"?
Ik gok de huisbaas?
pi_55766379
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:09 schreef Re het volgende:

[..]

het lijkt met dat een 'zich niet misdragende' bestaande huurder toch voor een 'nieuwe' huurder gaat?
Erg vervelend voor de nieuwe huurder maar die moet dan maar naar een hotel op kosten van de verhuurder??

Hoe is dat afgelopen?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:07:47 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55766521
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:01 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

het lijkt met dat een 'zich niet misdragende' bestaande huurder toch voor een 'nieuwe' huurder gaat?
Erg vervelend voor de nieuwe huurder maar die moet dan maar naar een hotel op kosten van de verhuurder??

Hoe is dat afgelopen?
alle oude huurders zijn weg en alles is inmiddels verkocht...
pi_55766640
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:07 schreef Re het volgende:

[..]

alle oude huurders zijn weg en alles is inmiddels verkocht...
met oprotpremie? of met blauwe ogen en een geactiveerde rechtsbijstand?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:22:58 #119
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55766900
jeetje, wat een hoop reacties! wat lief
Het is hier ondertussen nog steeds bokkoud. slaapt ook niet echt makkelijk.. beetje brak.

Ik bedacht me gister ook dat de huisbaas zichzelf steeds tegenspreekt. ook lekker.
Eerste telefoongesprek zei hij namelijk dat hij niet wist wat de nieuwe huisbaas ging doen, misschien wilde die mij wel als huurder, maar hij kon die nieuwe koper niet bereiken...

2de gesprek had ik ineens een maand de tijd om eruit te gaan en werd het hele huis leeggehaald.

1e gesprek zei hij dat hij me niet kon bereiken, want nummer weg en "ziek"

2de gesprek had hij het ineens over alle spullen die in de hal stonden, want hij was wezen kijken, en van wie die waren, en waarom er 2 kamers boven op slot waren (dat zijn mijn gehuurde kamers, ben blij dat ik ze altijd extra op slot doe) Dus is hij hier wel in huis geweest...

Ga zo even opwarmen in de douche en dan naar de rechtshulp.

Bedankt voor de steun en de vele reacties. ik hou jullie op de hoogte

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_55766944
Mijn steun heb je
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:24:52 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55766955
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:12 schreef GForceT1 het volgende:

[..]

met oprotpremie? of met blauwe ogen en een geactiveerde rechtsbijstand?
ik denk met een illusie armer...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:26:25 #122
65960 sanger
pi_55767001
Waarom koop je voor tjdelijk niet een elektrische kachel? Die zijn niet zo gek duur namelijk. Dan heb je iig warmte om je heen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:45:38 #123
109065 sungaMsunitraM
pi_55767620
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:26 schreef sanger het volgende:
Die zijn niet zo gek duur namelijk. Dan heb je iig warmte om je heen.
En de aanschafprijs houd je in op de eerstvolgende huurbetaling
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:51:22 #124
65960 sanger
pi_55767762
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

En de aanschafprijs houd je in op de eerstvolgende huurbetaling
Bijvoorbeeld inderdaad.
  Vis een optie? vrijdag 4 januari 2008 @ 11:51:29 #125
70532 loveli
N
pi_55767765
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:24 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk met een illusie armer...
Volgens mij was die huisbaas een professional in het verwijderen van huurders, die van TS lijkt me minder slim.
crap in = crap out
pi_55768076
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:14 schreef Etcetera het volgende:
waarom zou je het dan opnemen maar dat wist ik dus niet
Laatste van wat ik hoorde was dat het toegestaan is als 1 van de partijen weet dat het opgenomen wordt. Dit waarschijnlijk om de macht van politie an AIVD binnen de perken te houden; nu zullen ze wel bij de rechter ontheffing moeten vragen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55768141
Om te beginnen, koop eerst een elektrische kachel voor 20-30 euro, die dingen kosten niet zo veel en kunnen een ruimte van laat ik zeggen 15m2 prima verwarmen.

En dan het probleem. Hier en daar lees ik over huurdersrechten, opzich prima, grotendeels klopt ook redelijk. Maar waarom wilt iedereen er een probleem van maken, ipv een compromis sluiten?

TS, zoals je zelf ook snapt heeft het laten voorkomen bij de rechten zijn positieve en negatieve punten. Maak een afspraak met je huidige huisbaas en ga met hem eens aan tafel zitten.

Laat hem weten dat je volgens de wet volledig in je recht staat en dat je dus niet zo maar eruit geschopt kan worden. Vraag hem om zelf maar eens na te vragen wat je huurdersrechten zijn, zodat hij zelf weet dat jij niet aan het liegen bent. Maak hem ook duidelijk dat hij niet zo maar in de gehuurde gesloten kamers mag komen. Doet hij dit wel, dan zal je zeker aangifte doen van huisvrede breuk. Vertel hem ook dat hij niet aan je spullen mag kopen, je hebt er fotos van gemaakt en zal ook aangifte doen van diefstal of vandalisme wanneer de spullen verdwenen of op straat staan. Alle kosten worden bij hem in rekening gebracht (uiteraard via de rechter, maar dat vertel je er niet bij).

Vertel hem dat er twee mogelijkheden zijn, of jullie laten alles voorkomen bij de rechter, of we gaan een compromis sluiten. Bij de rechter komen zal de huisbaas veel geld kosten. Vertel hem dat er gerechtskosten zijn, etc. Je hoeft dit niet dieper te onderbouwen. Laat hem weten dat hij het zelf maar moet gaan uitzoeken wat zijn kansen zijn, en wat het hem zal gaan kosten.

Of jullie gaan voor een compromis. Je gaat in iedergeval een afkooppremie eisen van laat ik zeggen 2.000 euro, dat is toch wel wat je moet krijgen (ik heb zelfs afkooppremies van 10.000 euro gehoord, maar dat zit bij jouw huisbaas er niet in denk ik). Stel hem voor dat je ook een redelijke termijn wilt hebben om te verhuizen. Laat ik zeggen dat je 1 of 2 maanden de tijd wilt hebben om een nieuwe ruimte te zoeken en de verhuizing moet regelen, uiteraard onder voorbehoud. Maar je zult wel alle moeite nemen om dit zo snel mogelijk te regelen, lukt het je niet, dan ben je bereid om iets minder afkooppremie te ontvangen. Vertel hem ook dat hij voor de verhuiskosten moet opdraaien, dit zijn metname het vervoer dat gebruikt moet worden.

Het is een gehele onderhandelingsproces, dus het kan wel even duren, maar het is sowieso de beste optie voor beiden, en vooral voor jezelf.

Geef hem paar dagen de tijd om er over na te denken. Laat hem zelf wat informatie zoeken, zodat hij zelf weet dat hij er nog al slecht voor staat. Je hoeft namelijk niet direct tot een oplossing te komen. Let er op dat je niks teken, ook geen compromis-contract! Doe dit allemaal mondeling en zorg dat je samen met een familielid of een vertrouwde vriend samen naar de onderhandelingstafel gaat.
pi_55768181
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Laatste van wat ik hoorde was dat het toegestaan is als 1 van de partijen weet dat het opgenomen wordt. Dit waarschijnlijk om de macht van politie an AIVD binnen de perken te houden; nu zullen ze wel bij de rechter ontheffing moeten vragen.
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig. De AIVD zit toch iets in een andere sfeer dan een gewone particulier.
pi_55768314
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig.
http://www.nemop.nl/page/(...)nmtm98dupbd3ncfgilu3
Link

Houd het er maar op dat het twijfelachtig is Het gaat hier om zakelijk verkeer dus wat dat betreft is er weer een opening...het kan iig nooit kwaad om het te doen. Al is het alleen maar om hem straks wat onder druk te zetten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:14:54 #131
65960 sanger
pi_55768334
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:09 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Opnemen van gesprekken heeft sowieso geen zin. Je moet dan de tegenpartij op de hoogte stellen dat je de gesprekken aan het opnemen bent, anders is het gewoon niet rechtsgeldig. De AIVD zit toch iets in een andere sfeer dan een gewone particulier.
Als je niet zeker bent kun je beter niets zeggen......

Het is dus WEL toegestaan een gesprek op te nemen zodra je toestemming hebt van 1 van de deelnemers. In dit geval neem je zelf deel aan het gesprek, dus ik neem aan dat je toestemming aan jezelf verleend.

Zie ook:
quote:
Opnemen van gesprekken

Naast algemene regels over het aftappen van datacommunicatie kent de wet ook speciale regels over het aftappen, afluisteren of opnemen van gesprekken tussen mensen. Met een "gesprek" bedoelt de wet expliciet niet datacommunicatie; daarvoor is immers bovengenoemd artikel 139c al toegevoegd.

Het afluisteren en opnemen van gesprekken van anderen kan op vele manieren. Bekende voorbeelden zijn richtmicrofoons, verborgen dictafoons, keyloggers of het opvangen van elektromagnetische signalen van computerschermen uit de buurt. Om te bepalen of afluisteren of opnemen strafbaar is, richt de wet zich echter vooral op het karakter van het gesprek.

Opnemen van gesprekken in besloten omgeving
Iemand die geen deelnemer is aan een gesprek in een woning, besloten lokaal of erf, mag dit niet opnemen. Hierop staat zes maanden cel of een boete van 16.750 euro (art. 139a lid 1).

Het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer valt hier niet onder, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een hulpmiddel zoals een keylogger of software op de computer in de woning in kwestie (art. 139a lid 2). Het inbreken op een mailserver om zo iemands e-mailconversaties te lezen, valt dus niet onder "opnemen van gesprekken". Het is wel computervredebreuk en aftappen van datacommunicatie.

Heimelijk opnemen van gesprekken
Gesprekken die buiten een woning worden gevoerd, mogen ook niet heimelijk worden opgenomen door een derde (art. 139b lid 1). Wie bijvoorbeeld stiekem in de bus een gesprek van twee andere passagiers opneemt, pleegt dus een strafbaar feit. Maar als het in alle openbaarheid gebeurt, is opnemen van gesprekken geen probleem. Een bedrijf mag dus gesprekken tussen klanten en medewerkers opnemen, wanneer dit bij het begin van het gesprek wordt vermeld.

Ook hier geldt dat het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer hier niet onder valt (art. 139b lid 2). Het gaat wederom om zaken als afluisteren van een gesprek met een parabolische richtmicrofoon of het stiekem installeren van een opname-apparaat bij de deelnemers.

Opnemen van eigen gesprekken
De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).

Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:21:55 #132
63192 ursel
pi_55768539
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:
--- knip ---
Wat hij zegt.. Denk vooral in oplossingen en ga niet gelijk kwaad worden..
Laat hem weten dat je bereid bent mee te werken, maar dat je daar wel eisen aan stelt.

Met bovenstaand emoet je een eind komen..
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:23:09 #133
3185 Adelante
To let it go now
pi_55768568
Koop gewoon zo'n electrische kachel en stook je suf, de eindafrekening van NUON/Essent/whatever krijg je dan toch pas volgend jaar en dan bij jij al lekker lang weg naar Utrecht ofzo Eindafrekekning 2008 is dan voor oude/nieuwe huisbaas...

En verder stug blijven zitten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_55768685
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Volgens mij was die huisbaas een professional in het verwijderen van huurders, die van TS lijkt me minder slim.
En dat kun jij zo inschatten? Het is oh zo makkelijk oordelen van veraf dat hij in zijn recht staat, maar het gaat om hem en niet om jou. Zijn spullen kunnen op straat terecht komen. En daar staat ie dan met zijn juridische gelijk en dat loveli op het FOK!forum de huisbaas minder slim over vond komen.

TS, denk heel goed na over wat je hier uit wilt halen. Wil je er per se blijven wonen, dan moet je het gewoon keihard spelen en alles op alles zetten. Maar als je toch al wilde verhuizen dan moet je je gaan afvragen of je al die stress wilt hebben en je wilt voorbereiden op dit soort spelletjes (elk moment dat je van huis bent, ben je dan achterdochtig of je inboedel er nog wel is).

Puur vanwege het feit dat hij je eruit wilt hebben en daarbij smerige spelletjes lijkt te spelen met een attitude aankomen als "it is on" en "dus hij kan het krijgen ook" helpt jou niet bij je doel. Eerst je doel bepalen dus en vervolgens consequent handelen naar dat doel en je niet laten verleiden door je juridische positie het feit dat je pissig bent. Je wilt niet dat die emotioneel gaat handelen, maar je wilt uiteindelijk samen tot een oplossing komen.
pi_55769047
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:42 schreef timbob het volgende:

Ik heb voor deze maand de huur nog niet betaald, dat moet in de eerste 5 dagen van een nieuwe maand.
STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!
Nooit stoppen met huur betalen, sukkel!

Btw wie betaalt de electriciteit? Als het all-in is zou ik even een 2KW luchtgekoelde kortsluiting aka straalkachel aanschaffen.
pi_55769085
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef mgerben het volgende:

[..]

STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!

Btw wie betaalt de electriciteit? Als het all-in is zou ik even een 2KW luchtgekoelde kortsluiting aka straalkachel aanschaffen.
anders lees jij eerst even het topic voordat je zoiets roept! Is allang gezegd, alles wat je zegt..
pi_55769105
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:41 schreef mgerben het volgende:

[..]

STOM STOM STOM ! ! ! !
ULTRASTOM!!!!

Lezen is niet Uw sterkste kant??
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2008 @ 12:51:03 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55769310
Even aan alle tvp plaatsers... kom met een nuttig post of gebruik je bookmarks. Het halve topic bestond zo ongeveer uit:
quote:
tvp
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:23:51 #139
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55770083
net met m'n moeder gebeld.
Het huurcontract geeft aan dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand, maar geeft niets aan over zijn evt opzegtermijn.

tevens staat er dat ik mijn kamer huur en gebruik mag maken van de keuken, gang, douche en opbergruimtes. dus de boel leeghalen lijkt me niet handig van hem...

ga nu naar de rechtswinkel.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55770250
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef timbob het volgende:
Het huurcontract geeft aan dat ik wel een opzegtermijn heb van een maand, maar geeft niets aan over zijn evt opzegtermijn.

tevens staat er dat ik mijn kamer huur en gebruik mag maken van de keuken, gang, douche en opbergruimtes. dus de boel leeghalen lijkt me niet handig van hem...

De verhuurder heeft nooit een opzegtermijn, omdat het geen doel heeft. Wordt dus ook gezien als nietig, oftewel alsware het niet in staat.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:31:37 #141
65960 sanger
pi_55770255
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:23 schreef timbob het volgende:
Die heeft hij niet echt
quote:

Laat ook even weten wat daar uit is gekomen
  Vis een optie? vrijdag 4 januari 2008 @ 14:13:42 #142
70532 loveli
N
pi_55771279
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Die heeft hij niet echt
[..]

Laat ook even weten wat daar uit is gekomen
Kleine voorspelling: Je staat volledig in je recht, huisbaas mag je er niet uitzetten, loop verbreekt geen huur. Probeer behalve dat antwoord tips te krijgen wat jij nu het beste kunt doen, zoals aangetekende brief aan nieuwe huisbaas sturen waarin je de situatie uitlegt.
crap in = crap out
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:19:12 #143
65960 sanger
pi_55771392
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Kleine voorspelling: Je staat volledig in je recht, huisbaas mag je er niet uitzetten, loop verbreekt geen huur. Probeer behalve dat antwoord tips te krijgen wat jij nu het beste kunt doen, zoals aangetekende brief aan nieuwe huisbaas sturen waarin je de situatie uitlegt.
Zolang de huurder niet weet wie dat is gaat dat lastig. Buiten dat zou ik dat op zijn minst op papier willen hebben voordat ik contact opneem met iemand.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:19:30 #144
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55772865
Hoi.

Ik ben weer terug

Zoals velen al zeiden, ik sta volledig in mijn recht. Ik heb een artikel uit het wetboek meegekregen over koop breekt geen huur. Hij mag niet zomaar mijn huis binnenkomen om spullen leeg te halen.

De nieuwe koper mag mij inderdaad over 3 jaar eruit zetten.

Dus ik ga 'm zo even bellen met de mededelingen:
- Ik sta in mijn recht, ik mag in de kamer blijven.
- Hij heeft het recht niet het huis zonder mijn toestemming binnen te komen om spullen weg te gooien, ook al staan ze niet in mijn kamer maar in de gezamelijke gebruiksruimtes (die staan aangegeven in het contract)
- Hij is verplicht de kachel te repareren of iets anders warms te regelen.
- Zolang ik geen bericht heb gekregen over een nieuwe eigenaar is hij mijn aanspreekpunt.
- Z'n haar zit niet.

Dus ik vraag hem om binnenkort even om tafel te gaan zitten, kijken of we eruit kunnen komen. Ik ga niks ondertekenen of toezeggen. Mocht hij stappen ondernemen, of juist niks doen (kachel) zal ik daar tegeningaan.

Ik zal netjes blijven

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55772934
Ik zou het gesprek ook even opnemen voor het geval hij grof wordt!
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2008 @ 15:26:32 #146
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_55773000
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:19 schreef timbob het volgende:

- Z'n haar zit niet.

knap dat je je humor nog hebt na dit gedonder
With four other people
And aliens
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:27:07 #147
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55773016
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:23 schreef esjuh het volgende:
ja, dat had ik ook nog gevraagd. maar ze zeiden dat dat geen nut had. Mocht hij grof worden beïndig ik het gesprek en stuur ik een brief.

Maar die vent is in de 80 ofzo.. die worden niet zo snel grof, alleen eigenwijs.

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:27:46 #148
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_55773031
Heb je inmiddels al contact gehad met de nieuwe eigenaar?

Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
.
..
...
....
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:28:37 #149
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55773053
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:26 schreef Etcetera het volgende:

[..]

knap dat je je humor nog hebt na dit gedonder
ja, das mijn redding, en mijn zwakte.
ik blijf altijd grapjes maken.
tot ik er zelf moe van word.

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:28:53 #150
63192 ursel
pi_55773059
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:23 schreef esjuh het volgende:
Ik zou beginnen met eerst een gewoon gesprek. Om gelijk met dit soort zaken te komen kan in mijn ogen eerder averechts gaan werken.

Maar goed.. succes..

[ Bericht 7% gewijzigd door ursel op 04-01-2008 15:35:32 ]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:30:26 #151
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55773090
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:

Want als het pand echt is verkocht zul je denk ik meer met deze persoon moeten regelen dan met je oude huisbaas.
Nee, hij zegt dat die deze week niet bereikbaar zijn.
Dus ik weet niet wie het is, wat zijn/haar/hun plannen zijn en of ze wel weten dat ik er in zit en dat ik er rechtmatig in mag blijven.

Dus zolang ik niks op papier heb, of contactgegevens van een evt nieuwe eigenaar blijft mijn oude huisbaas mijn aanspreekpunt.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55773236
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef Sandertje21 het volgende:

Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:38:58 #153
109065 sungaMsunitraM
pi_55773274
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is aan zet.
En mocht de nieuw eigenaar het niet leuk vinden dat TS nog een kamer bij hem huurt dan mag die nieuwe eigenaar daarover gaan zeuren bij de oude eigenaar, en niet bij TS
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:42:18 #154
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_55773340
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:37 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Waarom zou hij zichzelf op die manier potentieel in zijn eigen voet willen schieten? De huidige huisbaas is zijn contactpersoon.
Het lijkt me in elk geval altijd handig om te weten wie de eigenaar is van het pand waar je een kamer van huurt....
.
..
...
....
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:42:34 #155
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55773351
Wat 1 eikel.

Hij zegt nu dat hij wel even het huis binnen mag om spullen die niet van mij zijn (weet hij veel) weg te komen halen.
Hij verteld nu ook dat er een nieuwe kachel aan komt, dat kan enkele weken duren, maar hij wil tussentijds geen vervangende kachel of warmtebron regelen. (ik zoek maar een warmere plek op)
Hij weet nu ineens wel dat hij het huis heeft verkocht met de huurder...

Hij negeert ook elke opmerking die ik maak over mijn recht en zegt dan iets als "dat vind jij"
Als ik zeg dat ik dan zelf wel een kachel wil regelen en de kosten op hem kan verhalen vertelt hij dat ik van een koude kermis thuis zal komen (kouder dan dit gaat niet echt, maar ala..)

Hij blijft erbij dat hij dus het huis even in mag om dingen weg te gooien.

Z'n haar zit nog steeds niet.

En dan mij ook nog een prettig weekend wensen aan het einde van het gesprek.

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:45:01 #156
141482 Q.
JurassiQ
pi_55773402
Ik geloof dat de toon gezet is, hij wil je gewoon weg pesten nu.
For great justice!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:45:22 #157
63192 ursel
pi_55773408
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef timbob het volgende:
Wat 1 eikel.

Hij zegt nu dat hij wel even het huis binnen mag om spullen die niet van mij zijn (weet hij veel) weg te komen halen.
Hij verteld nu ook dat er een nieuwe kachel aan komt, dat kan enkele weken duren, maar hij wil tussentijds geen vervangende kachel of warmtebron regelen. (ik zoek maar een warmere plek op)
Hij weet nu ineens wel dat hij het huis heeft verkocht met de huurder...

Hij negeert ook elke opmerking die ik maak over mijn recht en zegt dan iets als "dat vind jij"
Als ik zeg dat ik dan zelf wel een kachel wil regelen en de kosten op hem kan verhalen vertelt hij dat ik van een koude kermis thuis zal komen (kouder dan dit gaat niet echt, maar ala..)

Hij blijft erbij dat hij dus het huis even in mag om dingen weg te gooien.

Z'n haar zit nog steeds niet.

En dan mij ook nog een prettig weekend wensen aan het einde van het gesprek.
Da's dan wel weer aardig van hem..
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:48:17 #158
109065 sungaMsunitraM
pi_55773475
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef timbob het volgende:
Wat 1 eikel.

[verhaal]
Wat een Arschloch
Kill him, je staat in je recht
Begin maar vast met aangetekende brieven, ingebrekestelling voor die kachel, inboedellijstjes maken en alle andere genoemde tips. Succes

BTW, mss kan de LSVB je ook wel helpen met juridisch advies

Edit: dat dus: 030 231 3029
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:48:48 #159
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_55773482
Had hij er ook een verklaring voor waarom het regelen van een nieuwe kachel zoveel weken in beslag moet nemen?
.
..
...
....
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:49:08 #160
65960 sanger
pi_55773492
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:42 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Het lijkt me in elk geval altijd handig om te weten wie de eigenaar is van het pand waar je een kamer van huurt....
Zolang TS geen bericht heeft gehad de oude huurbas
pi_55773547
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:48 schreef Sandertje21 het volgende:
Had hij er ook een verklaring voor waarom het regelen van een nieuwe kachel zoveel weken in beslag moet nemen?
Dat is idd gewoon een domme smoes van em en regelrechte onzin.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_55773582
Al contact opgenomen met huurcommissie? ivm de kachel? zij hebben ons ook erg kunnen helpen met dit soort problemen om de eigenaar onder druk te zetten
  vrijdag 4 januari 2008 @ 15:54:28 #163
65960 sanger
pi_55773600
Maak een brief. Verwijs hierin naar de wet (inclusief artikel). Vermeld tevens dat je totdat de kachel gerepareerd is maandelijks een x-bedrag zal inhouden van de huurbetaling ivm gemaakte onkosten. Meld tevens dat indien er niet binnen 5 werkdagen een vervangende oplossing is je een kachel aanschaft op zijn kosten of een monteur laat komen op zin kosten. Voeg een inboedellijst toe. Meldt dat je hem expliciet GEEN toestemming geeft jouw kamers te betreden.

Stuur deze brief naar de verhuurder (aangetekend met handtekening retour) met kopie naar huurcommissie en je advocaat.
pi_55773796
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:54 schreef sanger het volgende:
Maak een brief. Verwijs hierin naar de wet (inclusief artikel). Vermeld tevens dat je totdat de kachel gerepareerd is maandelijks een x-bedrag zal inhouden van de huurbetaling ivm gemaakte onkosten. Meld tevens dat indien er niet binnen 5 werkdagen een vervangende oplossing is je een kachel aanschaft op zijn kosten of een monteur laat komen op zin kosten. Voeg een inboedellijst toe. Meldt dat je hem expliciet GEEN toestemming geeft jouw kamers te betreden.

Stuur deze brief naar de verhuurder (aangetekend met handtekening retour) met kopie naar huurcommissie en je advocaat.
Zou ik ook doen, een aangetekende brief, met referentie naar het gesprek van vanmiddag en je standpunten. Dan is hij aan zet. Geef hem ruimte voor een opening/onderhandeling, met onderbouwing waarom zodat je niet overkomt als iemand die het voor het geld doet. Verzin voor hem geen oplossing of voorstel.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_55773802
quote:

En benadruk elke keer dat je met hem communiceert dat je bereid bent tot een compromis te komen. Hou de communicatiewegen open.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:16:01 #166
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55774056
ik heb net weer even met het juridisch loket gebeld na mijn telefoontje met de huisbaas.

komt er op neer:
Hij moet de kachel maken, duurt dat te lang moet hij op z'n minst een kacheltje neerzetten. Gebeurt dat niet mag ik dat doen en de kosten op hem verhalen.

Hij mag het huis niet in zonder mijn toestemming. Dus ook niet om zomaar spullen weg te halen, ook al zijn ze niet van mij en staan ze in een andere ruimte.

Ik heb een voorbeeldbrief gekregen van het juridisch loket, die zal ik iets aanpassen en hem
toesturen.

Het is ook erg vervelend dat hij elke keer weer iets anders verteld aan de telefoon, zodat ik niet weet wat hij nou precies van plan is. Vandaar dat ik in de brief daar ook maar even opheldering over vraag.

Ik ga zo maar naar m'n ouders, daar is het tenminste warm.
bah.

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:25:47 #167
65960 sanger
pi_55774270
Post die voorbeeldbrief eens. Ben wel benieuwd.

Neem je de telefoongesprekken nu op eigenlijk?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:32:44 #168
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55774429
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:25 schreef sanger het volgende:
Post die voorbeeldbrief eens. Ben wel benieuwd.

Neem je de telefoongesprekken nu op eigenlijk?
nee, ik neem niks op. had het gevraagd bij het loket, maar ze zeiden dat het weinig uitmaakte.
En aangezien hij toch elke keer wat anders verteld...
quote:
Naam en adres verhuurder

Betreft: huuropzegging van (adres)

Bijlagen: -

Uw kenmerk:

Plaats, datum,

Geachte heer/mevrouw (naam verhuurder),

Op (datum) heeft u mij (schriftelijk) te kennen gegeven de tussen ons bestaande huurovereenkomst per (datum) te willen opzeggen. Hiermee kan ik echter niet instemmen en wel om de volgende reden.

Ingevolge artikel 7:271 lid 1 BW dient elke huurovereenkomst te worden opgezegd per deurwaardersexploot of per aangetekende brief. Tevens moet hierbij de opzegtermijn in acht worden genomen en kan slechts tegen het einde van de huurbetalingsperiode worden opgezegd. De huurovereenkomst kan bovendien alleen worden opgezegd indien een in de wet genoemde opzeggingsgrond aanwezig is en deze moet ook worden aangetoond.

U heeft zich niet aan (een van) bovenstaande eisen gehouden aangezien (reden aangeven). Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik niet akkoord ga met de door u gedane opzegging. Ik zal de woning op de door u genoemde datum niet eigenhandig verlaten. Ik wijs u er reeds op voorhand op dat u een gedwongen uitzetting alleen met tussenkomst van de rechter kunt bewerkstelligen.

Volledigheidshalve wijs ik u erop dat ik u nu reeds aansprakelijk stel voor alle door mij te lijden schade indien u ondanks het bovenstaande toch tot ontbinding dan wel ontruiming zult overgaan.

Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

(handtekening)

(naam en adres huurder)
ik zal er nog even het kachel verhaal bij vermelden, en aangeven dat hij niet mag proberen het huis binnen te komen zonder mijn toestemming. Dat ik graag met hem een keer om tafel wil gaan zitten om dit uit te praten..

we horen het wel.

▀█▀ █ █▀█▀█
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:33:31 #169
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55774449
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:49:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:42:03 #170
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_55774645
Hou bij de onderhandeling goed in de gaten dat hij wel zeker wist dat er een huurder in het huis zat (dat is de verkoper verplicht te melden, ook de notaris geeft dit aan bij de overdracht, het pand was namelijk niet vrij van verplichtingen) en dat hij daardoor ook een lagere prijs zal hebben bedongen. Dus als jij snel vertrekt, dan steekt hij dat in zijn zak. En die lagere prijs, dat gaat niet om weinig, dat gaat om meer dan een ¤2000.

Ik zeg, haal die elektrische kachel en stook em arm, je laat je toch niet je huis uit jagen, en de winter, die kan nog wel even duren. Voor de rest, je bent op de goede weg, alles is al gezegd.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_55774832
Vriend van me is vorig jaar voor 15.000 uitgekocht . Verkoopwaarde met huurder was 85.000 en zonder huurder was verkoopbedrag 130.000 euro dus na lang onderhandelen en hoog op spelen heeft ie 15.000 eruit kunnen slepen
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:50:44 #172
65960 sanger
pi_55774856
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:32 schreef timbob het volgende:

[..]

nee, ik neem niks op. had het gevraagd bij het loket, maar ze zeiden dat het weinig uitmaakte.
En aangezien hij toch elke keer wat anders verteld...
Juist daarom zou ik het opnemen. Kun je later altijd aantonen hoe het ging.
pi_55775384
Jezus, wat een klote situatie. Daar ben je dan lekker klaar mee. Maar goed, je staat wel in je recht natuurlijk, maar daar hebben sommige mensen behoorlijk lak aan .
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:42:01 #174
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_55775936
jemig... ik ben als ik dit lees wel blij dat ik bij een gerennomeerd verhuurder zit en niet bij een pandjesbaas...
Imperare sibi maximum imperium est
pi_55775974
Wat een nare situatie! Stiekem toch een tvp omdat ik benieuwd ben hoe het verder gaat..
I will take the sun in my mouth
pi_55776135
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:43 schreef warrel het volgende:
Wat een nare situatie! Stiekem toch een tvp omdat ik benieuwd ben hoe het verder gaat..

+1 tvp
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_55776695
quote:

Vermeld het bovenstaande in de brief die je gekregen hebt, en vergeet er idd. niet er een lijst van je inboedel bij toe te voegen. Het kan echt geen kwaad om een avondje in te investeren in het opstellen van zo'n lijst, tevens versterk je die lijst met een aantal polaroids. Waarschijnlijk heb je het niet nodig, maar wanneer je het wel nodig hebt en je hebt het niet, kun je je wel voor je kop slaan!
Succes TS!
pi_55776924
Ik lees dit nu allemaal; wat een vervelende toestand; je zult een lange adem moeten hebben; je staat inje recht, maar de neiuwe koper kan wel je het leven zuur maken, ben ik bang.
Voor de erge kou zou ik toch maar voor tijdelijk een goedkoop bijzet kacheltje kopen; en achteraf proberen nog die 25 -30 euro terug te krijgen. in de kou zitten is ook neit goed voor je gestel.
Sterkte ermee in elk geval.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:25:50 #179
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55776943
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:27 schreef timbob het volgende:

Maar die vent is in de 80 ofzo.. die worden niet zo snel grof, alleen eigenwijs.
Die zijn verschrikkelijk "want vroeger...."

Ik heb eens een arbeidsconflict gehad met de eigenaar van het bedrijf waar ik toen werkte, hij was iets van 85 ofzo. Het duurde een eeuwigheid, want hij vond het onzin en hij vond dat hij maar gelijk had enzo. Uiteindelijk wel goed opgelost zonder rechter enzo.

Veel succes, de kans dat ze agressief worden is denk ik niet zo heel groot. Het is eerder onkunde/onwetendheid en idd eigenwijsheid
pi_55781410
Waar woon je?
Misschien dat iemand hier je aan een andere kamer / huis kan helpen...
(alleen als je dat zelf wilt natuurlijk; je staat uiteraard in je recht, maar het kan een boel gezeur voorkomen).
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:26:27 #181
109065 sungaMsunitraM
pi_55781667
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:18 schreef Videopac het volgende:
(alleen als je dat zelf wilt natuurlijk; je staat uiteraard in je recht, maar het kan een boel gezeur voorkomen).
TS moet er op zn minst ff een lekkere afkoopsom uit peuren
pi_55781797
Uiteraard...
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:10:40 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_55782908
Zekerheidshalve zou ik de sloten op de buitendeuren laten vervangen, want het komt een beetje over alsof je met een gek te maken hebt. Beter eventuele idiote acties van de verhuurder voor zijn.

Verder gewoon de huur blijven voldoen. Wat zegt je huurcontract veder over de kachel?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:13:22 #184
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_55782980
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:10 schreef Alicey het volgende:
Zekerheidshalve zou ik de sloten op de buitendeuren laten vervangen, want het komt een beetje over alsof je met een gek te maken hebt. Beter eventuele idiote acties van de verhuurder voor zijn.

Verder gewoon de huur blijven voldoen. Wat zegt je huurcontract veder over de kachel?
sloten vervangen mag heul niet.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:19:49 #185
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_55783159
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:20 schreef timbob het volgende:
...
"Oh, ja, waneer ga je het huis uit?"

"Pardon?"

"Ja, ik heb het huis vanaf 1 januari verkocht, je zal eruit moeten"

ik zo van [ afbeelding ]
...
Ik heb het niet het hele topic doorgelezen maar verkoop van het huis ontbindt jouw huurovereenkomst NIET !
Laat je niet intimideren door de nieuwe eigenaar(s) maar zet een elektro-kacheltje neer om je warm te houden.
Succes!
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:31:48 #186
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_55783510
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:13 schreef de_priester het volgende:

[..]

sloten vervangen mag heul niet.
Ik kan zo snel geen reden vinden waarom dat niet zou mogen. Hooguit levert het bij het beëindigen van de huur een schadepost op (nl. weer het vervangen van de sloten). Om welke reden is het volgens jou niet toegestaan om sloten te vervangen? (Misschien dat ik iets over hoofd zie..)
pi_55783671
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 15:19 schreef timbob het volgende:
Hoi.

Ik ben weer terug

Zoals velen al zeiden, ik sta volledig in mijn recht. Ik heb een artikel uit het wetboek meegekregen over koop breekt geen huur. Hij mag niet zomaar mijn huis binnenkomen om spullen leeg te halen.

De nieuwe koper mag mij inderdaad over 3 jaar eruit zetten.

Dus ik ga 'm zo even bellen met de mededelingen:
- Ik sta in mijn recht, ik mag in de kamer blijven.
- Hij heeft het recht niet het huis zonder mijn toestemming binnen te komen om spullen weg te gooien, ook al staan ze niet in mijn kamer maar in de gezamelijke gebruiksruimtes (die staan aangegeven in het contract)
- Hij is verplicht de kachel te repareren of iets anders warms te regelen.
- Zolang ik geen bericht heb gekregen over een nieuwe eigenaar is hij mijn aanspreekpunt.
- Z'n haar zit niet.
Dat laatste voegt niet zoveel toe.

Kutsituatie waar je in zit, je hebt gelijk, maar maak dat de verhuurder maar eens duidelijk. Mensen kunnen soms zo eigenwijs zijn. Succes ermee iig.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:59:36 #188
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_55784471
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan zo snel geen reden vinden waarom dat niet zou mogen. Hooguit levert het bij het beëindigen van de huur een schadepost op (nl. weer het vervangen van de sloten). Om welke reden is het volgens jou niet toegestaan om sloten te vervangen? (Misschien dat ik iets over hoofd zie..)
als het een woning is waar meneer een deel van huurt (hij had het ook over een andere dame die er eerst misschien kwam wonen) dan mag hij de gezamelijke entree toch niet ontoeganklijk maken doormiddel van het vervangen van het slot ?
pi_55784659
De TS is wel een beetje vervelend. Gaat hier een topic openen en krijgt veel informatie, maar vertrouwt in feite niemand en gaat pas 'actie ondernemen' nadat ie bij de wetswinkel is geweest.

Open dan geen topic.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 januari 2008 @ 23:18:14 #190
38148 crew  Innisdemon
pi_55785011
Je kunt bij het Kadaster achterhalen wie de huidige eigenaar van het pand is. Die hebben ook contactgegevens,en een bankrekeningnr.

Die dude moet je dus je huur naar overmaken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_55785068
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 23:05 schreef MahirBurekovic het volgende:
De TS is wel een beetje vervelend. Gaat hier een topic openen en krijgt veel informatie, maar vertrouwt in feite niemand en gaat pas 'actie ondernemen' nadat ie bij de wetswinkel is geweest.

Open dan geen topic.
Ik lees het hele topic al en ik heb dat idee niet echt, maar dat kan aan mij liggen.
pi_55785100
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 23:05 schreef MahirBurekovic het volgende:

Open dan geen topic.
TS opent een topic en krijgt als advies o.a. om naar de rechtswinkel te gaan, wat hij dan ook heeft gedaan. Voor het overige kreeg TS tegenstrijdige informatie (wel huur betalen - geen huur betalen, wel opnemen - niet opnemen), dus een gangetje naar de specialist is dan niet overbodig. Bovendien weet je bij de rechtswinkel tenminste enigszins wie je tegenover je hebt. Op FOK! niet.

Daarnaast blijkt uit de reacties van TS dat de bijdragen in dit topic hem ook hebben geholpen.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:25:59 #193
189520 Coiler
Monument van een vent
pi_55785210
[tvp]Interessant topic [/tvp]
pi_55785629
|of je nu in je recht staat of niet, fijn wonen zal het vanaf gister niet meer zijn.
Dus ik zou toch rustig (of ietsje sneller als anders) op zoek gaan naar wat anders. Het is overigens wel een griezel om je zo eruit proberen te krijgen.
Succes ts.
pi_55786084
Ik heb dit ook gehad zo ongeveer
Mn huisbaas wou mij er uit (ik had een jaar contract maar een paar maanden voor het eind van dat contract wou ie me weg hebben)
Ook dingen afsluiten en proberen in mn kamer te komen, de hele dag rond hangen in het huis (algemene ruimten) brieven sturen waarin stond dat ik meer huur moest gaan betalen of er uit moest(en dan echt 150 euro per maand meer en zo) kosten proberen te verhalen op mij die niet van mij waren Op een dag had ie zelfs de sloten verwisselt van de voor en achterdeur (ik had mn laatste maand huur niet betaald omdat hij zei dat ie mn borg niet terug ging geven dus heb ik een brief gestuurd waarin ik aangaf dat alvast te verekenen en dat als hij het er niet mee eens was dat hij dat aan moest geven) en gaf me pas een sleutel toen ik geld over had gemaakt

Naja ik had dus maar een jaar contract maar ik was voor geen goud blijven zitten
Ik werd helemaal gek daar jeetje
En bang

Sterkte en succes!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_55787567
Ik zou gewoon snel een paar foto's schieten over de huidige indeling van de inboedel. Dan heb je snel een overzicht hoe het eerst was.

Wel een rete interresant topic om te volgen
pi_55788746
Bah topics als dit maken bij mij het gevoel los om na mijn opleiding ook nog eens "normaal" recht er bij te gaan doen Ik wil geen eeuwige student worden, dus los dit ff snel op, oké?
waarom zijn er zoveel interessante dingen, waarom wil ik leren, waarom? Ik zou al moeten werken "verdorie"
  zaterdag 5 januari 2008 @ 01:41:53 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_55788747
Dat zoiets gewoon kan... best eng. Hopelijk kom je er goed vanaf!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 5 januari 2008 @ 09:29:59 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_55789872
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:59 schreef de_priester het volgende:

[..]

als het een woning is waar meneer een deel van huurt (hij had het ook over een andere dame die er eerst misschien kwam wonen) dan mag hij de gezamelijke entree toch niet ontoeganklijk maken doormiddel van het vervangen van het slot ?
Het feit dat het geen zelfstandige woonruimte is is me dus ontgaan..

Het wordt dan sowieso wel iets ingewikkelder, want wie huren er precies, wat huren zij en wat voor soort contract hebben ze?
pi_55789936
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 09:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het feit dat het geen zelfstandige woonruimte is is me dus ontgaan..

Het wordt dan sowieso wel iets ingewikkelder, want wie huren er precies, wat huren zij en wat voor soort contract hebben ze?
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 01:22 schreef timbob het volgende:

[..]
...
momenteel woon ik alleen, want de andere m esnen zijn de kamers uit (studie enzo)
een ander meisje wilde een kamer in dit huis en was alvast druk aan het afplakken voor een verfbeurt..
beetje ja,m,mer

...
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')