abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:12:41 #51
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55749490
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:07 schreef Adfundum het volgende:
Zorg ook dat je een memorecordertje naast je telefoon hebt liggen, neem al je gesprekken met je oude en nieuwe huisbaas op voor de zekerheid. Ziet er naar uit dat ze het vals willen spelen.
En ze moeten nog steeds je verwarming maken!
Ah, dat is wel een goede, m'n telefoon kan die gesprekken ook opnemen inderdaad.
Ik fiets wel even bij meneer agent langs. daarna ga ik lekker bowlen.
daar is het vast wel warm.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_55749514
Naar de rechtshulp gaan, die gozer is een aap die de regels niet helemaal snapt
pi_55749549
Dit kan nog interessant worden
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:17:23 #54
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_55749582
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:01 schreef FatherJack het volgende:
Laat ook de huisbaas (vriendelijk!) weten dat je de situatie bij de wijkagent hebt gemeld en dat je juridische hulp hebt gevraagd en weet wat je rechten zijn. Dan zal hij niet snel overgaan tot gekke dingen en ook de juridische weg op moeten zoeken.
Succes en sterkte!
Zelfs met juridische ondersteuning kunnen mensen nog steeds rare sprongen maken hoor..
Maar desalniettemin moet je die stappen wel ondernemen..
Juridische hulp inschakelen. Rechtswinkel kan je inderdaad doorverwijzen naar een advocaat. Afhankelijk van je inkomen kan je er subsidie voor krijgen. Blijft er iets van 250 eigen risico aan hangen voor je.
  donderdag 3 januari 2008 @ 17:18:15 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55749608
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:00 schreef Xith het volgende:

[..]

Nee hoor. In zijn contract staat wie hij moet betalen (de oude huisbaas) en dit blijft geldig tot de nieuwe huisbaas oraal or schriftelijk laat zien dat hij de nieuwe huisbaas is, 'hear-say' van de oude huisbaas is niet geldig, want de nieuwe huisbaas moet z'n toestemming geven (als het ware een nieuw contract/side-note/handtekening - dan wel oraal).
laten we het verbaal noemen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_55749944
Blijven zitten... Hij heeft een probleem en jij niet
pi_55750126
het kadaster weet wie er eigenaar is van het pand en op deze manier zou je achter de gegevens kunnen komen
deze info is op te vragen als je tenminste serieus bent
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_55750298
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:42 schreef densmee het volgende:
het kadaster weet wie er eigenaar is van het pand en op deze manier zou je achter de gegevens kunnen komen
deze info is op te vragen als je tenminste serieus bent
Laat de huisbaas dit maar bewijzen..
pi_55750449
Heb je eigenlijk nooit een bordje op je huis zien staan met "te koop" erop? Misschien is het verkoop verhaal wel gewoon zijn manier om je proberen eruit te krijgen zodat hij het echt kan verkopen
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:06:20 #60
177966 notunreal
Amsterdamse Football Club Ajax
pi_55752105
Zeer interessant en uitermate tvp achtig..
Playstation 3 - This is Living!
pi_55752596
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:29 schreef Videopac het volgende:
Loop even binnen bij een bureau rechtshulp.
Maar ik zou in ieder geval:
- de huur blijven betalen
- schriftelijk melden dat de kachel stuk is en hem sommeren dit a.s.a.p. op te lossen.
Als de huisbaas niet wil melden wie de aankopende partij is: het kadaster ( http://www.kadaster.nl ) geeft tegen betaling alle transacties.
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
pi_55752918
Ondertussen zit meneer/mevrouw wel in de kou terwijl 't 's nachts vriest.
pi_55754864
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:23 schreef DroogDok het volgende:
Dan ook maar een tvp, ben benieuwd hoe dit afloopt.

Alles adviezen zijn ondertussen wel aan TS gegeven ondertussen.
Nog eentje dan:
Beetje afhankelijk van hoe de verrekening van gas en elektra geregeld is, maar als dit bij de huur inzit zou ik in elk geval rap naar de aldi of de gamma gaan voor een elektrisch kacheltje van 2 tientjes. Het kan namelijk volgens mij nog wel even duren voordat die verwarming gerepareerd is.
-
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:18:20 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55755165
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:25 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

Als de huisbaas niet wil melden wie de aankopende partij is: het kadaster ( http://www.kadaster.nl ) geeft tegen betaling alle transacties.
Dat is inderdaad een goede tip.
Ik ben zeer benieuwd hoe de nieuwe koper gaat reageren als hij hoort dat er een huurder in zijn huis zit. Mag de TS overigens sloten vervangen? Dan valt dat nog te overwegen. Dan kan het huis iig niet leeggehaald worden.
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:10:05 #65
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55756798
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:06 schreef quo_ het volgende:

[..]

Nog eentje dan:
Beetje afhankelijk van hoe de verrekening van gas en elektra geregeld is, maar als dit bij de huur inzit zou ik in elk geval rap naar de aldi of de gamma gaan voor een elektrisch kacheltje van 2 tientjes. Het kan namelijk volgens mij nog wel even duren voordat die verwarming gerepareerd is.
Dat is wel een goede, maar dan zou ik het anders doen.
Aangetekende brief sturen naar huisbaas dat verwarming kapot is en dat je verwacht dat er binnen 7 dagen actie wordt ondernomen. Indien hij dit niet doet dat je dan een elektrische kachel aanschaft en gebruikt op zijn kosten.

In de winter mag je toch wel verwachten dat ie snel de verwarming laat fixen
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55756900
TS mag geen sloten t.b.v de toegang vervangen, maar de huisbaas mag in principe niet zonder afspraak het pand bezoeken (als hij er niet woont en er geen noodzaak is).
Eventuele kosten voor de advocaat krijg je na de rechtzaak terug, uitgaande dat deze gewonnen wordt. En op basis van het feit dat jij een contract hebt, je goed hebt gedragen en hij een echte huisbaas is zal dat zeker.

Toch, ook al win je de zaak, wordt het pand wel of niet verkocht, dan is dat geen win-win situatie. Geef aan dat je nooit in 1 maand een nieuwe kamer kan vinden, dat je in je recht staat en dat of hij een soortgelijke, even dure kamer, of compensatie (6 mnd huur?) voor je regelt. Dan kan zijn verkoop (met dikke winst) doorgaan en heb jij geen extra kosten door zijn onzin.

Als er een makelaar in het spel is kun je i.p.v. het kadaster kun je ook nagaan welke makelaar er zo stom is geweest dit zomaar te verkopen en daar even laten weten dat dit speelt.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_55758286
Jeutje timbob, wat een toestand

Veel succes ermee!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_55758352
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 52% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:49:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator donderdag 3 januari 2008 @ 23:07:25 #69
45833 crew  Fogel
pi_55758357
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:20 schreef timbob het volgende:
Onze kachel was al een tijdje stuk, dus had ik vorige maand de huisbaas gebeld.
Woon je er met meerdere huurders? Zo ja, dan natuurlijk samen stappen ondernemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:16:44 #70
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_55758628
Jee wat een verhaal zeg.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_55759164
Nog eentje, maak foto's van je inboedel in alle ruimtes die tot jouw beschikkeing staan, ook in kasten, lades en bergruimten voor het geval hij toch de boel leeghaalt.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_55759320
Ik lees hier allemaal dingen over het Kadaster, maar daar staat de nieuwe eigenaar pas vermeld als de overdracht daadwerkelijk is geweest .
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_55759365
Wel leuk om te volgen. Ben benieuwd of je je rechten zal krijgen die zo leuk of papier staan, of dat smerige spelletjes van de huisbaas (want die is toch wel een bewezen klootzak) meer kans hebben.

Heb je al before-foto's gemaakt van de spullen in de ruimtes? Als er iets kwijt raakt, dan moet dat natuurlijk wel ergens op verhaald kunnen worden.
pi_55759507
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 16:23 schreef FatherJack het volgende:
Verkoop breekt geen huur, onbepaalde tijd bestaat slechts in een paar gevallen. Niks aan het handje.

Heeft de koper een huis bedongen zonder huurders, dan zal de huisbaas nog wel even zweten en moeilijk doen, gewoon voor de rechter laten komen, geen probleem, mag hij alles betalen. Enige wat hij kan doen is vervangende woonruimte aanbieden (soortgelijk of beter) of je uitkopen. In iedergeval niks ondertekenen, ook niet onder dwang.
Laat je ook even (gratis) voorlichten bij de rechtswinkel.

Het kan wel persoonlijk een vervelende situatie worden, maar vergeet nooit, hij heeft het zelf veroorzaakt! Hij had je moeten inlichten, dan was je er vast samen uitgekomen.
Dat dus. Sluit ik mij volkomn bij aan.
Laat je niet gek maken! Hij mag je er zowieso niet zonder pardon uit zetten.
Succes!
  Vis een optie? vrijdag 4 januari 2008 @ 00:24:52 #75
70532 loveli
N
pi_55760557
Koop breekt geen huur. Als de nieuwe eigenaar je weg wil hebben, mag hij de huur opzeggen. Over drie jaar. Tot die tijd mag jij blijven zitten met het oude huurcontract. Je staat heel sterk! Opzeggen van de huur moet officieel gebeuren, in de regel doet men dat aangetekend. Bewaar al je correspondentie met de huisbaas goed en maak een soort logboek van de gebeurtenissen.

Als de nieuwe eigenaar je toch echt eerder weg wil hebben, kan hij een poging doen om je af te kopen. Het is minimaal redelijk om verhuiskosten en kosten voor vloerbedekking, verf en gordijnen voor de nieuwe woning te vragen, dat zijn extra kosten die je moet maken als je gaat verhuizen omdat de huisbaas/nieuwe eigenaar daar blij van wordt. Daar bovenop komt natuurlijk een leuke som geld.

Voor de kachel moet je naar de huurcommissie. Dien een klacht in dat je geen verwarming hebt en dat dit een aantasting is van je woongenot. De procedure kan een tijdje duren, maar als je klacht wordt gehonoreerd, krijg je met terugwekende kracht een deel van de huur terug vanaf de datum van de klacht. Snel doen.

Betaal je in- of exclusief gas/water/electra? Als je huur inclusief is, moet je gewoon met electrische kacheltjes gaan stoken. De energierekening schiet omhoog en jij hoeft niet extra te betalen. Een andere optie is dat je bakstenen in de oven verhit en die op je kamer zet, om maar iets te noemen. Wees creatief en je bedenkt meer manieren om het warm te krijgen.

O ja, en doe zsm een nieuw slot op je kamerdeur. Als iemand zonder jouw toestemming naar binnen gaat, is dat inbraak enzo.

Voor vannacht: vul een (bv. cola)fles met heet water, wikkel die in een handdoek en je hebt een kruik. Gebruik er evt meer om je bed eerst voor te verwarmen.

[ Bericht 4% gewijzigd door loveli op 04-01-2008 00:32:34 ]
crap in = crap out
pi_55760714
tvp....je staat sowieso in je recht ja. En noooit iets tekenen!
(:
pi_55761100
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:06 schreef E.T. het volgende:
Officieel weet je nog van niks, je hebt nog niks zwart op wit staan. Gewoon de situatie laten voortduren dus. Huur aan je (oude) huisbaas betalen.. Hem schriftelijk sommeren de kachel te maken binnen redelijke termijn en dat je er anders een installateur bij haalt op zijn kosten.

Bij de wijkagent zijn mondelinge 'dreigementen' melden lijkt me ook wel een goede! Als er dan ineens spullen op je stoep liggen kan de wijkagent alvast ingrijpen en is op de hoogte van wat er gaande is.
exact. Huurbaas moet altijd schriftelijk en aangetekend de huur opzeggen.
pi_55761918
Een huurbaas moet zoveel.

Wat een huurbaas kan doen is bijvoorbeeld beginnen te slopen in de gedeelde keuken en douche. Dat mag niet maar totdat je je gelijk hebt gehaald slopen zijn mannetjes wel door.
Ook jouw inboedel op straat zetten kan en dan juist als je er niet bent. Het mag niet maar tegen de tijd dat jij ziet dat het gebeurd is zijn dezelfde mensen die op grofvuil afkomen er al overheen geraust en ben je dakloos. Dan mag je heel snel redden wat je redden kan en van alles proberen te regelen. Oh ja, je mag tegelijkertijd ook nog eens stappen ondernemen tegen je huurbaas.

Kortom, je staat in je recht, je mag er niet uitgezet worden en achteraf krijg je altijd je gelijk. De vraag is alleen of al die ellende dat waard is.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 01:21:55 #79
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_55761924
Trieste huurbaas! Suc6!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 01:22:50 #80
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55761946
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:37 schreef MahirBurekovic het volgende:
Ondertussen zit meneer/mevrouw wel in de kou terwijl 't 's nachts vriest.
ja maar wijn.

en dat stukje van onze kachel.
momenteel woon ik alleen, want de andere m esnen zijn de kamers uit (studie enzo)
een ander meisje wilde een kamer in dit huis en was alvast druk aan het afplakken voor een verfbeurt..
beetje ja,m,mer

ik ga morgen naar de rechtswinkel. of rechtshulp. met contract en alles.

[ Bericht 33% gewijzigd door timbob op 04-01-2008 01:31:32 ]

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55761971
wbt die nieuwe koper: in een koopcontract staat toch altijd een clausule met 'verborgen gebreken' en 'dingen die gemeld hadden moeten worden'. Als een huurder aanwezig is dan lijkt me dat die koper daar wel iets voor ingebouwd heeft.

Verder: Succes ermee en ik hoop dat je je niet laat wegpesten! (en anders maak je maar een kampvuur in de gezamelijke woonkamer, die is toch leeg nu )
pi_55762465
Informeer vooral goed bij de rechtsbijstand naar hoeveel geld je eruit kunt slepen gegeven de omstandigheden. Je kunt in principe heel lang blijven zitten maar echt leuker zal het er niet op worden en je geestelijke rust (constant bedacht moeten zijn voor juridische spelletjes en pesterijen) is ook heel erg veel waard kan ik je uit ervaring zeggen. Succes ermee.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 02:03:44 #83
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_55762480
ik wil er uiteindelijk wel een keer uit.
we zijn bezig met een ander huisje.
maar dit slaat als kut op dirk.
dus hij kan het krijgen ook

it is on.

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_55762535
Interessant . Als de huisbaas je een vervangende woonruimte kan bieden (gelijk of meerwaardig) en een verhuispremie geeft, dan doet hij het netjes. Anders heeft hij pech. (kijk wel even naar de duur van je huurcontract en de opzegtermijnen. In de wet staan daar ook eisen voor )
bye
pi_55762666
Jemig wat een oetknukkel
Je mag dan in je recht staan, het kon wel eens lastig zijn om het ook daadwerkelijk te krijgen.
Succes!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55762987
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 02:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Jemig wat een oetknukkel
Je mag dan in je recht staan, het kon wel eens lastig zijn om het ook daadwerkelijk te krijgen.
Succes!
Wat zij zegt inderdaad. Veel sterkte timbob
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  vrijdag 4 januari 2008 @ 03:34:39 #87
133629 Mauro